Волинський національний університет імені Лесі Українки

Центр інноваційних технологій та компютерного тестування

Тест ::: 034 Культурологія / Соціокультурна аналітика

Розробники:
Дата генерації: 08.08.2024

    Тема :: Методика навчання культурологічних дисциплін у ЗВО

  1. Порівняльна дидактична методика – це:
  2. Більш повно викладання як дидактична категорія – це:
  3. Більш повно можна визначити учіння як:
  4. Найбільш високий рівень опанування дидактикою вищої школи – це:
  5. Цільовий компонент навчального процесу у ЗВО включає:
  6. Основна мета стимуляційно-мотиваційного компонента:
  7. До складу операційно-діяльного компоненту повніше входять такі компоненти:
  8. Регулювання навчально-пізнавальної діяльності полягає у тому, щоб кожна викладацька дія відповідала:
  9. Яка із функцій методичної діяльності викладача передбачає підвищення ефективності управління процесом навчання:
  10. Яка із функцій методичної діяльності викладача забезпечує виконання планових завдань навчання:
  11. До основних педагогічних здібностей викладача можна віднести:
  12. Сутність професійної компетентності викладача полягає у його:
  13. До яких знань можна віднести володіння викладачем законами діалектики, їх проявом у процесі навчання:
  14. До організаційно-педагогічних знань можна віднести знання викладачем:
  15. До яких, у першу чергу, вмінь відносять уміння викладача самостійно підготувати лекцію, практичне заняття:
  16. У якому із видів навчання у ЗВО організаційна технологія більш ефективно впливає на навчально-пізнавальну діяльність здобувачів?
  17. Визначте, який рівень знань мають студенти при пояснювально-ілюстративному навчанні:
  18. Логіко-технічний, психологічний, соціотехнічний компоненти складають технологію навчання:
  19. Організаційна форма навчання – це:
  20. Оглядова лекція – це:
  21. Яка з лекцій проводиться у формі діалогу або монологу двох викладачів?
  22. Яка з цих практичних форм контролю знань є ефективнішою:
  23. За інноваційною технологією семінари у вигляді ділової гри – це:
  24. В організаційній технології бально-рейтингового навчання етапом «мозковий штурм» є:
  25. Визначіть суттєвий варіант дефініції методу викладання:
  26. Мотиваційна функція методу передбачає:
  27. Метод катехізисної бесіди належить до групи методів:
  28. За яким методом навчання повніше здійснюється зв’язок теорії з практикою:
  29. Зміст якої групи методів характеризують прийоми: подиву, новизни, роз’яснення значимості навчання, пред’явлення навчальних вимог, заохочення, покарання:
  30. У змісті якого методу навчання використовуються прийоми створення ситуацій, що моделюють реальність і з яких здобувачі шукають вихід:
  31. Методика навчання у закладах вищої освіти – це:
  32. Хто з науковців, і в якій роботі визначив, як вчити все швидко, легко і грунтовно:
  33. Хто з науковців вперше науково обгрунтував принцип культуровідповідності:
  34. Організація навчального процесу – це:
  35. Які з наведених зв’язків є закономірними дидактичній методології:
  36. Дидактичні принципи – це:
  37. Яка з функцій процесу вивчення культурологічних дисциплін найбільш повно відбиває методику викладання:
  38. Методологічними категоріями дидактики вищої школи, які забезпечують впровадження новацій у зміст та методи викладання, є:
  39. Дидактична гіпотеза постає як:
  40. Порівняльна дидактична методика – це:
  41. Акредитація ЗВО США здійснюється на рівнях:
  42. Найпрестижніші вузи Франції:
  43. Автор теорії інструменталізму в дидактиці:
  44. Джон Дьюї підкреслював, що людина починає мислити тільки тоді, коли вона зустрічається з труднощами. Пізніше «труднощі» були визначені як:
  45. Відображення характеристик, які людина сприймає як частину самої себе, ідеальні проекти самовдосконалення – центральне місце у:
  46. У відповідності з теорією самоактуалізації А. Маслоу, найважливішою силою впливу на ефективність навчально-пізнавальної діяльності людини є:
  47. Між якими двома силами необхідно зберігати рівновагу, за А. Маслоу, щоб людина реалізувала прагнення до самоактуалізації:
  48. Проблеми розвитку психології мислення особистості, взаємозв’язку психології і логіки у навчальному процесі обгрунтовані у:
  49. Вища культурологічна освіта – це:
  50. Більш повно викладання як дидактична категорія – це:
  51. Більш повно можна визначити учіння як:
  52. У кваліфікаційній карті більш повно визначені:
  53. Найбільш високий рівень опанування дидактикою вищої школи – це:
  54. Цільовий компонент вузівського навчального процесу включає:
  55. Основна мета стимуляційно-мотиваційного компонента:
  56. До складу операційно-діяльного компоненту повніше входять такі компоненти:
  57. Регулювання навчально-пізнавальної діяльності полягає у тому, щоб кожна викладацька дія відповідала:
  58. Яка із функцій методичної діяльності викладача передбачає підвищення ефективності управління процесом навчання:
  59. Яка із функцій методичної діяльності викладача забезпечує виконання планових завдань навчання:
  60. Методична майстерність викладача – це:
  61. До основних педагогічних здібностей викладача можна віднести:
  62. Сутність професійної компетентності викладача полягає у його:
  63. До яких знань можна віднести знання викладачем законів діалектики, їх прояву у процесі навчання:
  64. До організаційно-педагогічних знань можна віднести знання викладачем:
  65. До яких, у першу чергу, вмінь відносять уміння викладача самостійно підготувати лекцію, практичне заняття:
  66. Яких навичок потребує складання плану, конспекту, карток до заняття або тексту лекції:
  67. За інноваційною технологією семінари у вигляді ділової гри – це:
  68. В організаційній технології бально-рейтингового навчання етапом «мозковий штурм» є:
  69. Для студента ЗВО властиві як кінцева, так і проміжна мета спілкування. Визначте, що є кінцевою метою:
  70. Педагогічне спілкування, яке передбачає модельну та емоційно-моральну сферу життєдіяльності студентів - це:
  71. Яка із функцій процесу педагогічного спілкування регулює його емоційну сферу:
  72. Яким чином можна розпочати педагогічне спілкування із студентом екстравертом-невротиком:
  73. Нестійкий стиль професійно-педагогічного спілкування грунтується на основі:
  74. Викладач авторитарного стилю управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів будує своє спілкування на основі:
  75. Прогнозуючий стан спілкування – це:
  76. Перед початком лекції викладач мовби «пронизує» поглядом аудиторією. Який етап спілкування характеризує дана викладацька дія:
  77. Аналіз оцінювання знань, умінь та навичок, виявлення динаміки, тенденцій прогнозування результатів навчальної діяльності у ЗВО здійснюється у процесі:
  78. Зміст якого принципу діагностики навчання передбачає адекватність встановленим критеріям оцінки знань:
  79. Оцінка відтворених, засвоєних студентом знань, використання їх у нестандартних та стандартних умовах характеризує:
  80. Усвідомлено сприйнята, зафіксована у пам’яті студента і відтворена об’єктивна інформація про предмети пізнання характеризує рівень знань:
  81. Збереження у пам’яті вивченого навчального матеріалу, його повнота, тривалість, легкість і безпомилковість відтворення характеризують критерії якості та оцінки знань:
  82. Діагностика ходу навчального процесу, виявлення його динаміки, порівняння реально досягнутих результатів із запланованими визначають зміст форми перевірки:
  83. Зміст колоквіуму як форми перевірки включає:
  84. Принцип наочності навчання за своєю сутністю характеризує:
  85. Створення детального сценарію майбутніх викладацьких дій – головна мета функції з відбору інформації про навчальний предмет:
  86. Організаційно-методичний супровід процесу викладання, коригування, самоаналізу діяльності – завдання викладача у відповідності з функцією:
  87. Для наочного зображення та демонстрації будь-яких процесів більш ефективно використовуються:
  88. Більш важливим результатом індивідуальної методичної роботи викладача є:
  89. За технологічною схемою підготовки тестів структурування навчального матеріалу – це:
  90.  

    Тема :: Основи психолого-педагогічної майстерності

  91. Педагогічна майстерність – це:
  92. Функції викладача в сучасному суспільстві:
  93. Мета педагогічної діяльності:
  94. Види (напрями) діяльності педагога:
  95. Професійна придатність до педагогічної діяльності – це:
  96. В основу функціонування освіти в державі покладено:
  97. Об’єкт педагогічної діяльності:
  98. Суб’єкти педагогічної діяльності:
  99. Види навчальної діяльності викладача:
  100. Педагогічна вмілість – це:
  101. Педагогічна майстерність – це:
  102. Педагогічна творчість - це:
  103. Педагогічне новаторство - це:
  104. Професійна компетентність викладача – це:
  105. Найбільш важливі індивідуальні якості викладача-педагога:
  106. Педагогічна техніка викладача включає:
  107. Педагогічна техніка – це:
  108. Ядро (основа) педагогічної техніки:
  109. Найбільш універсальні типи викладацько-педагогічної діяльності:
  110. Мова викладача – це:
  111. Культура мовлення – це:
  112. Головні ознаки культури мовлення:
  113. Техніка мовлення – це:
  114. Мовний етикет – це:
  115. Спілкування – діяльність двох партнерів, яка полягає у:
  116. Талант викладача-педагога – це:
  117. Педагогічна сумісність – це:
  118. Педагогічне спілкування – це:
  119. Функції педагогічного спілкування:
  120. Особистісно зорієнтований викладач означає:
  121. Етапи (послідовність) моделювання викладачем майбутнього спілкування з студентами:
  122. Педагогічне ділове спілкування – це:
  123. Вимоги до діалогу викладача:
  124. Педагогічний такт – це:
  125. Педагогічна комунікативність – це:
  126. Умови оволодіння педагогічною комунікативністю:
  127. Педагогічна технологія:
  128. Завдання сучасної педагогічної технології:
  129. Освіта – це:
  130. Навчання – це:
  131. Предмет педагогічної технології:
  132. Інтерактивні технології вимагають:
  133. Інновація в освіті – це:
  134. Показники професійної компетентності викладача:
  135. Самоконтроль педагогічної діяльності:
  136. План самовдосконалення викладача передбачає:
  137. Методична робота в закладі вищої освіти – це:
  138. Форми методичної роботи:
  139. Передовий педагогічний досвід – це:
  140. НОП викладача – це:
  141. Самопереконання для педагога:
  142.  

    Тема :: Культура як творчість та спосіб людського буття

  143. Ким термін “культура” був вперше вжитий у значенні, стосовно людини та її діяльності
  144. Кому належить перше визначення культури як окремої символічної реальності, що містить в собі вищі цінності людського буття
  145. Носієм і творцем національної культури є:
  146. Хто є автором концепції та поняття “ноосфери”
  147. Хто з видатних філософів минулого розглядав культуру як “царство духу”
  148. Виберіть серед наведених феноменів такий, який не може бути віднесений до предметів духовної культури
  149. “зайва” сфера духовної культури
  150. Хто з філософів визначив матеріальну культуру як “неорганічне тіло людини”
  151. Мірою культури особистості постає
  152. Як називається система ціннісних орієнтацій культури, яка спирається на відношення до природного середовища як до унікального мікрокосмосу
  153. Які з поданих нижче методів не застосовуються в процесі культурологічного дослідження:
  154. Яка праця належить до творчої спадщина Ф.Ніцше:
  155. Формаційний підхід до періодизації історії культури
  156. Поліморфізм культури
  157. Яка з наведених концепцій репрезентує культурологію XX століття
  158. Тотемізм – це
  159. Яке з наведених нижче понять є архетипом з тих, що визначають, за К.-Г.Юнгом духовне життя людини як індивіда
  160. В загальному розумінні культуру можна визначити як
  161. Вищим рівнем самореалізації особи в культурі, згідно гуманістичним психоаналізом Е.Фромма, є
  162. До традиційних цивілізацій Стародавнього Сходу належить
  163. Хто є автором поняття «неолітична революція»:
  164. В 70-х роках XX ст. Західноєвропейські країни вступають у новий
  165. Хто написав відому працю “Дослідження історії”
  166. Кому належать слова: «людина, – це линва, напнута між звіром і надлюдиною, - линва над прірвою… велич людини у тому, що вона міст, а не мета, і любити людину можна тільки за те, що вона – перехід і загибель»:
  167. Кого із європейських мислителів називали «великим песимістом»:
  168. Яка робота стала останнім підсумковим твором Ф.Ніцше, що присвячений відвертому опису власного способу життя і мислення:
  169. Якому європейському мислителю належить концепція відчаю як початку філософії:
  170. Який твір належить перу А.Бергсона:
  171. Кого з нижче перерахованих дослідників можна вважати послідовником З.Фройда
  172. Ідеї яких філософів можна віднести до «філософії життя»
  173. Який з поданих нижче методів не застосовується в процесі культурологічного дослідження
  174. Творчій спадщині якого філософа і громадського діяча належить осмислення проблеми “дегуманізації мистецтва»:
  175. У творчості якого мислителя категорія абсурду займає особливе місце і визначає його філософсько-естетичну концепцію:
  176. Утвердження суб’єктивності світобачення притаманне:
  177. Особистість постіндустріального суспільства – герой
  178. Концепція «людина – характеру» притаманна культурі
  179. Трансцендентний ідеалізм Шеллінга та суб’єктивізм Фіхте став філософським підґрунтям стилю
  180. Атомістична картина світу характеризує культуру:
  181. Філософське підґрунтя стилю рококо:
  182. У словах : «Насправді ніякої дійсності не існує. Існує лише безмежна кількість наших версій про неї, кожна з яких є хибною, а всі вони разом взаємосуперечливими » сформульовано концепцію
  183. Ідея абсурдності життя є провідною концепцією
  184. Ренесансна модель світу:
  185. Синергетична картина світу моделюється
  186. Розгублена людина в таємничому непізнанному світі – філософська концепція
  187. У словах: «Я бог таємничого світу, весь світ у мріях моїх» відображено концепцію людини
  188. Вислів: «Наш космос став видимою живою істотою» належить культурі
  189. Ідеальна особистість Середньовіччя
  190. У словах поета: «По планетах незчисленних, / Що в краях безмежних плинуть, / Скільки дум окремих людських – і кожна / Є собою світ окремий. / І свідомість кожна – космос, / І немов буття окреме…» відображено космогонічні уявлення доби
  191. Відчуження людини у ворожому їй світі – філософська концепція
  192. Герой класицизму орієнтований на:
  193. Свідомість архаїчної людини
  194. Універсалізм світобачення – сутність філософської концепції
  195. Ідея людини Нового часу
  196. Слова шекспірівської Гертруди на адресу Гамлета: «Ти повернув очі зіницями усередину» - стали світоглядним принципом мистецтва доби
  197. Екзистенціальна теорія походження культури розроблена
  198. Для розробки своєї теорії походження культури З.Фройд звернувся до свідомості
  199. Який образ ввів давньогрецький поет Гесіод у визначення культурної епохи:
  200. Розвиток культури античні автори мислили як процес
  201. Творцем учення про культурологію як самостійну науку вважається
  202. Творцем культури згідно із середньовічними уявленнями вважається
  203. Ідеальною моделлю культури Августин Блаженний вважає
  204. Критика цивілізації представлена в просвітницькому вченні
  205. Ідею саморозвитку культури як абсолютного духу проповідував
  206. Критика цивілізації виникає вперше
  207. Цивілізація, за Шпенглером, - це:
  208. Культурологічна концепція М.Я.Данилевського оперує поняттям
  209. Основною рисою культурної особистості доби Ренесансу вважається
  210. Ідею «осьового часу» висунув
  211. «Осьовому часу» притаманне
  212. Негативне ставлення до цивілізації притаманне поглядам
  213. Поняття гри як основи культури ввів
  214. «Захід Європи» - основний твір
  215. Найважливішою ознакою цивілізаціїї є:
  216. Кризу європейської культури діагностував
  217. Основною ознакою гри, за Й.Хейзінгою, є:
  218. Менталітет – це
  219. Процес секуляризації культури за допомогою статистичного матеріалу показав
  220. Процес формування історико – культурних засад психоаналізу обгрунтував
  221. Цивілізація, за Шпенглером, - це:
  222.  

    Тема :: Історія зарубіжної культури

  223. Який текст є священною книгою мусульман:
  224. Синтоїзм – це етнічна релігія
  225. Хто з давньокитайских мислителів, на вашу думку, міг бути автором цтого висловлювання: «правитель повинен бути правителем, батько батьком, син сином»:
  226. Серед творів давньоіндійської літератури, що увійшли у скарбницю світової культури, найдавнішим є
  227. Чого ще не було серед досягнень давньогрецької цивілізації, котрі значно вплинули на подальший розвиток світових цивілізаційних процесів
  228. Історико-філософський твір "афінська політія", що здійснила важливий вплив на подальший розвиток історико-культурної та політичної думки, був створений
  229. Чому трагедія в перекладі з давньогрецької означає пісня козлів
  230. Художній напрямок, характерний для культури нового часу
  231. Які з нижче перерахованих мислителів не належать до доби Просвітництва
  232. Яке з поданих нижче релігійних учень виникло в період або внаслідок реформації
  233. Хто з перерахованих нижче мислителів пропонував доповнити марксистську теорію культури гуманістичним екзистенціалізмом
  234. Характерними особливостями стилю барокко є
  235. Хто з мислителів, наведених нижче, не має спеціальних праць, присвячених періодизації культурно-історичного процесу
  236. Головною ознакою християнського віровчення є:
  237. Яка мова була державною у візантійській імперії?
  238. Культура пізнього Середньовіччя в Західній Європі інакше називається:
  239. Автором романів «Гаргантюа» і «Пантагрюель» є:
  240. Вкажіть твір, який не належить перу Фоми Аквінського:
  241. Згідно з християнською ідеєю, месія-христос прийшов на землю, щоб:
  242. У християнській культури смислом усіх божих заповідей є
  243. Євангеліє з грецького перекладається як:
  244. Нікео-константинопольський символ віри в цілому був вироблений на:
  245. З середини XIV ст. резиденцією римських пап було місто:
  246. В структурі християнської культури еклезіологія це:
  247. В ранньохристиянській культурі символічні спільні "трапези братньої любові" називались:
  248. Згідно із християнською культурно-історичною традицією апостол павло був страчений:
  249. В V-VI ст. н.е. християнство поза кордонами римської держави поширилось серед:
  250. Міланський едикт 313 р.н.е.:
  251. Іконоборство у Візантії було засуджене:
  252. «Товариство Ісуса» було відновлене у:
  253. ІІ Ватиканський собор відбувався в:
  254. ІІ Ватиканський собор розпочав політику
  255. В християнській культурі аграфи це:
  256. Єрусалимський (апостольський) собор відбувся
  257. В історії християнської культури Єрусалимський собор 49 р.н.е.:
  258. Лютеранство визнає такі таїнства:
  259. Історичним джерелом про життя перших християнських громад є:
  260. Митці позастильового напрямку в мистецтві XII ст. надавали перевагу наступним жанрам та сюжетам:
  261. Осмислення владних відносин покровительства притаманне культурі
  262. Світомодель Давнього часу
  263. Уявлення про світ як боріння протилежностей характерне для культури
  264. Альтернативність, плюралізм, прийняття суперечностей – художня парадигма
  265. Зміст давньоєгипетського канону зображення людини
  266. Вислів: «Цей діяльний початок усе вершить у чудесний спосіб. І творить усе таким, яким воно має бути. Ніхто не знає, що воно таке, але воно – в природі» належить культурі
  267. Антиномічність буття світу відображено в культурі
  268. Світомодель Нового часу:
  269. Ідея людини в культурі Давнього Сходу
  270. Пряма перспектива як концепція світомоделі виникла в добу
  271. Слова: «Я створив тебе…, щоб ти без обмеження сам собі зробився творцем і сам викував цілком свій образ» були звертанням до людини доби
  272. Слова: «Людина є тим, що вона їсть» виголошував герой
  273. Давньоримська культуроутворююча ідея
  274. Слова дослідника: «Я зливається з ми, зливається з усім Всесвітом. І у відповідь усе згортається в я.Ти є все, все є ти – ось вища істина культури» характеризують культуру
  275. Слова: «Якщо поглянути на наш світ з висоти небес, скількох лих сповнене життя людське: жалюгідне і брудне народження, юність, обважена тяжкою працею, сувора неминучість смерті, безліч нещасних випадковостей та негараздів» можуть належати добі
  276. Вислів: «Чергую постійно я спокій і рух у природі, тримаючи світ у постійному круговороті» належить культурі
  277. У словах: «Життя брудне, життя нікчемне / Забути – і пізнать надземне» відображено художнє мислення
  278. Класицизм XVIII ст. воскресив дух
  279. Людина в культурі Давнього Сходу
  280. Форма «перевертання» світу в середньовічній культурі
  281. Постімпресіонізм характерний
  282. Людина в ісламській традиції є
  283. Доба Нового часу позначена домінуванням мистецтв
  284. «Цілий світ виблисне в миті, що зникає, буря уміститься в краплині дощу, трагедія цілого життя – в єдиному погляді» – сказано про стиль
  285. Східна культура орієнтована на:
  286. Світомодель архаїчного мисливця
  287. Портрет утверджується в культурі
  288. Тему Північного Відродження можна визначити як:
  289. Передньоазійська культура має орієнтацію
  290. Ідея безкінечного перевтілення, колобігу явищ Всесвіту є типовою для культури
  291. Ідеї культурного прогресу виникають уперше
  292. Просвітництво – це
  293. Ідея природної людини є парадигмою
  294.  

    Тема :: Культура постмодерну

  295. Хто автор ідеї «вічного повернення» у європейській філософії кінця XIX століття:
  296. Хто стояв біля витоків кубізму:
  297. Хто був представником стилю примітив у мистецтві:
  298. Засновник «символічного» театру:
  299. Кому належить філософська метафора «смерть Бога»:
  300. Кому належить твір «Занепад європи»:
  301. Кому з філософів XIX століття належить ідея діонісійського та аполонівського начал культури:
  302. У концепції якого філософа цивілізація осмислюється як завершальний етап становлення культурного організму:
  303. Кому належать слова: «сюрреалізм – це я»:
  304. Хто з європейських філософів XIX століття осмислив ірраціоналістичну концепцію світової волі, що лежить в основі світобудови:
  305. Чи можна вважати хронологічними межами культурної епохи, у якій виявилися модерні тенденції:
  306. На території якої країни виник буддизм:
  307. Кого з письменників можна віднести до течії експресіонізму:
  308. Кого з філософів XIX-XX століття можна вважати засновником інтуїтивізму:
  309. Творчість яких філософів умовно можна віднести до «філософії життя»:
  310. Які філософсько-світоглядні тенденції можна вважати близькими до художньої течії натуралізму:
  311. Кого із письменників XX століття вважають засновником прози «потоку свідомості»:
  312. Іменем якого твору відомого письменника о.шпенглер у «Занепаді європи» назвав західноєвропейську культуру:
  313. Кому належить автобіографічний твір «щоденник одного генія»?
  314. Який розділ сучасної філософії осмислює значення та функціонування знаків та знакових систем у культурі?
  315. Якому філософському напрямку XIX століття належить ідея первинності і фундаментальності природничих наук перед гуманітарними, особливо, філософією?
  316. Назва якого художнього напрямку походить від французького слова, що означає «дикий», «хижий» і виражає ідею відсутності певних правил і норм у поєднанні живописних кольорів, які несуть важливе емоційне навантаження?
  317. Хто з відомих мистецтвознавців XIX століття намагався застосувати концепцію біологічної еволюції до розвитку суспільства і різних видів творчої діяльності людини?
  318. Представники якої мистецької течії були авторами відомого маніфесту «ляпас суспільному смаку»:
  319. Яке живописне полотно вважають першою кубістичною роботою:
  320. Творчість яких письменників відносять до критичного реалізму?
  321. Які філософські твори належать творчій спадщині С.Кіркегора?
  322. Представник «Театру абсурду»:
  323. Ідеї яких філософів можна віднести до «філософії життя»:
  324. Творчість якого художника можна віднести до абстракціонізму:
  325. Постімпресіонізм - це:
  326. Митці позастильового напрямку в мистецтві XVII ст. надавали перевагу наступним жанрам та сюжетам:
  327. Назвіть художника, творчість якого можна віднести до імпресіонізму:
  328. Яке положення найбільш характеризує етноментальність японської культури:
  329. Хто з митців хх століття є автором «Жовтої симфонії»:
  330. Якого художника XX століття можна віднести до художніх напрямків утилітаризму та функціоналізму:
  331. Який філософсько-ідейний напрямок у сучасній культурі сприяв естетизації багатьох філософських проблем і знайшов своє широке вираження у художній літературі, театрі, кінематографі
  332. Культурологія є наукою
  333. Відмова від зображальних елементів характерна
  334. Особистість суспільства масового споживання – герой
  335. Культурологія – це наука, яка розглядає переважно
  336. Концепція «людини–ситуації» притаманна культурі століття
  337.  

    Тема :: Сучасні арт-практики

  338. Яке з наступних понять не є категорією естетики
  339. Що означає поняття “катарсіс”, яке має грецьке походження
  340. Коли мистецтво вперше стає автономною по відношенню до релігії сферою
  341. Термін “естетика” вперше у філософський дискурс вводить
  342. Відмінності між аполонічним та діонісійським началами культури і мистецтва були визначені
  343. В історичному розвитку мистецтва автором видатної літературної пам’ятки північного ренесансу “Утопія” був
  344. Центром розвитку культури раннього Відродження в Італії була
  345. До найвидатніших італійських гуманістів епохи Відродження належать
  346. На відміну від наукового поняття художній образ
  347. Естетичною ідеєю стилю модерн є :
  348. Які ідеї декларує кубізм?
  349. Тенденції примітивізму у мистецтві XX століття пов’язані:
  350. Кубізм декларує:
  351. Представники якого художнього напрямку сповідували ідеї радикального оновлення життя, естетику «нової краси» та етику «нової людини»:
  352. Філософські ідеї якого напрямку стали основою естетики сюрреалізму:
  353. Які основні характеристики мистецького напрямку фовізму:
  354. Який мистецький напрямок можна вважати безпосередніми попередником сюрреалізму:
  355. До якого музичного напрямку можна віднести творчість А.Штокгаузена:
  356. Які естетичні ідеї не можна віднести до естетики музичного авангарду:
  357. До релігійного мистецтва відноситься:
  358. Основна проблематика напрямку натуралізму в літературі:
  359. У якому діалозі Платон обґрунтовує теорію поступового сходження до осягнення «абсолютної краси»
  360. Поняття «художнє», на відміну від поняття «естетичне»
  361. Антиномія суджень смаку, сформульована І.Кантом, виражає
  362. Поняття ”дегуманізація мистецтва” за Х.Ортегою-і-Гассетом означує
  363. Яка галузь науки досліджує знакову природу мистецтва
  364. Творчість яких художників можна віднести до абстракціонізму
  365. Творчість якого письменника відносять до критичного реалізму
  366. Джаз – музичне мистецтво:
  367. Хто із митців XX століття розробив систему значень кольору у живописі:
  368. Які тенденції в архітектурі XX століття можна вважати основними:
  369. У яких частинах світу найбільш активно впроваджувалися новітні технології та модерна естетика в архітектурі другої половини хх століття:
  370. Що не можна віднести до ознак модернізму у мистецтві:
  371. Зазначте провідну естетичну ідею мистецтва стилю модерн
  372.  

    Тема :: Українська культура: модерний дискурс

  373. Визначну роль у запровадженні слов’янської писемності на території України відіграли:
  374. Внаслідок прийняття Берестейської унії виникли
  375. Який з цих закладів був визначним центром освіти і науки в Україні XVII–XVIII століттях
  376. Відомими українськими художниками XIX ст. були:
  377. Українська академія наук була створена під час правління
  378. Визначенню етнічної належності і світоглядних традицій давніх культур на території України сприяють
  379. Перша жінка-академік в українській культурі
  380. Видатний діяч національного відродження в україні (поет, критик, перекладач, ідейний натхненник групи "неокласиків", поліглот)
  381. Кого було призначено першим президентом української академії наук
  382. Один з найбільш відомих «шістдесятників» та його твір
  383. Українська автокефальна православна церква була започаткована:
  384. Приєднання київської митрополії до московського патріархату відбулося:
  385. Знищення греко-католицької церкви відбулося:
  386. До якої спільноти належать слов’янські народи в мовному відношенні
  387. Модель часу втілена в структурі слов’янського святилища
  388. Українській бароковий портрет втілює:
  389. У словах персонажа української новели : «Як мені хочеться взяти перо, обмокнути в блакить неба, в шумливі води, в кров свого серця, і все списати, востаннє списати, що бачив, що почував» відображено художню мову
  390. Модель часу, втілена у структурі давньоукраїнського храму
  391. Покоління «Молодої України» (І.Франко) сповідувало
  392. Визначальна риса духовного життя доби українського бароко
  393. Персоналізм притаманний культурній ментальності:
  394. Співвідношення інтер’єру й екстер’єру в давньоукраїнському храмі відображає його
  395. Православний храм:
  396. В рядках українського поета: «Живе світ у руїні. Гинучи, вікує. / Хвилює, хоч застиглий: згуба скрізь чатує. / Упавши, підніметься. Вставши, упадає» - відображено модель світу доби
  397. У системі цінностей української культурної традиції домінують
  398. Козацький храм моделює образ світу як простору:
  399. Українській культурний менталітет:
  400. Українська середньовічна модель світу
  401. Наскрізна ідея української культури кінця XIX ст.:
  402. Художня мова українського бароко була естетичним кодом:
  403. Концепції понять «культура» та «цивілізація» в культурологічній думці України знайшли віддзеркалення:
  404.