Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: ФПс_053_PhD_2023
Розробники:
Дата генерації: 27.02.2023Тема :: ЗAГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ
- Психологія – це наука і систем знань про
- закономірності, механізми, психічні факти та явища в житті людини
- закони життєдіяльності особистості
- пізнавальну, емоційну і мотиваційну сферу особистості
- індивіда, суб'єкта, особистість і індивідуальність
- Психіка – це
- засіб активного відображення суб'єктом об'єктивного світу, побудови індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- це системна властивість високоорганізованої матерії, яка полягає в активному відображенні суб'єктом об'єктивного світу, у побудові індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- сукупність свідомого і несвідомого, що реалізується у побудові індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- це системна властивість високоорганізованої матерії, яка властива лише людині
- До механізмів психіки відносять
- матеріальне, духовне опредмечування та творення людиною самої себе
- психічне відображення, проектування і опредмечування
- інструментальний і регулятивний механізми
- психічне відображення і узагальнення
- Для вивчення основних проявів психічного життя у психології використовуються такі основні принципи наукового аналізу
- єдності свідомої діяльності і мови
- макро- і мікросистемності
- детермінізму, відображення, єдності психіки і діяльності, розвитку, системності
- системної динамічної локалізації вищих психічних функцій та кодування подій
- Розрізняють такі етапи розвитку психології
- біхевіоральний, когнітивний, диспозиційний
- інформаційний, донауковий і науковий етапи
- філософський і психологічний етапи
- міфологічний, філософський, науковий етапи
- Методологія науки – це
- найбільш загальна система принципів і способів організації наукового дослідження
- сукупність методів і методик досліджень
- теоретичний аналіз проблеми
- наукова новизна і теоретична значущість дослідження
- Анатомо-фізіологічний апарат, призначений для перетворення енергії зовнішніх подразників в енергію нервового збудження називається
- провідниковим відділом
- рецептором
- аналізатором
- рефлексом
- Сенсорна недостатність, яка може призвести до втрати орієнтації, відома як
- депривація
- дереалізація
- девальвація
- дестагнація
- Новий вид чутливості, зумовлений перенесенням якостей однієї модальності на іншу, - це
- синестезія
- акомодація
- конвергенція
- сенсибілізація
- Сприймання часто називають
- акомодацією
- апперцепцією
- перцепцією
- антиципацією
- Вплив попереднього життя людини і особливостей особистості на сприймання називається
- акомодацією
- апперцепцією
- перцепцією
- антиципацією
- Діяльність нейронів під час сну
- припиняється
- загальмовується
- не змінюється
- активізуються
- Відновні функції відбуваються під час
- повільного сну
- швидкого сну
- період дрімоти
- період глибокого сну
- Інформація, яка надійшла за день, обробляється на стадії
- повільного сну
- швидкого сну
- період дрімоти
- період глибокого сну
- Первинна слухова кора, яка забезпечує розуміння змісту слова, інформація перетворюється там для формування програми мовної відповіді
- зона Верніке
- зона Брока
- зона Бруніке
- зона Гарніке
- Центр мовлення, який забезпечує моторну організацію мовлення, знаходиться у більшості людей в нижніх відділах третьої лобової звивини лівої півкулі
- зона Верніке
- зона Брока
- зона Бруніке
- зона Гарніке
- Найвищі відділи центральної нервової системи представлені
- великими півкулями головного мозку
- великими підкірковими вузлами головного мозку
- великими базальними ядрами півкуль великого мозку
- великими центральними і переферичними відділами головного мозку
- Відділ головного мозку, що відноситься до заднього мозку та бере участь у координації рухів, регуляції м’язового тонусу, підтримці пози та рівноваги тіла
- середній мозок
- довгастий мозок
- мозочок
- великий мозок
- Об’єднана діяльність кори великих півкуль, підкіркових утворень та нижніх відділів центральної нервової системи, яка забезпечує складні стосунки організму із зовнішнім середовищем
- вища нервова діяльність
- нижча нервова діяльність
- умовно-рефлекторна діяльність
- кірковий синтез
- Уся нервова система поділяється функціонально на
- парасимпатичну і симпатичну
- центральну і периферичну
- морфологічну і функціональну
- соматичну і вегетативну
- Реакція організму на подразнення, яка здійснюється за допомогою нервової системи – це
- відчуття
- рефлекс
- збудження
- реагування
- Перша експериментальна психологічна лабораторія була заснована в Німеччині у 1879 р.
- В. Вундтом
- І. П. Павловим
- З. Фрейдом
- А. Адлером
- Місце поєднання нервових клітин носить назву
- Вроджена біологічно зумовлена схильність до певної поведінки без участі мислення, навчання чи досвіду, що виникає як реакція на внутрішні чи зовнішні чинники
- ідеомоторика
- персеверація
- імпритінг
- інстинкт
- Вища форма психічного відображення, яка інтегрує всі інші форми відображення i властива лише людині
- мислення
- самосвідомість
- воля
- пам’ять
- Інстинкт – це
- вміння, набуті шляхом спроб i помилок
- акт сприймання
- стереотипна вроджена форма поведінки
- результат научіння
- Увага – це
- психічний процес, який забезпечує сприйняття об’єкта
- форма психічної діяльності людини, що виявляється у її спрямованості та зосередженості свiдомості на об’єкті, при одночасному абстрагуванні від інших
- психічний пізнавальний процес, що виявляється у зосередженості на об’єкті, який має для людини актуальне значення
- психічний стан зосередженості на актуальному об’єкті
- Навмисне перенесення уваги з одного предмета на інший, якщо цього потребує діяльність
- переключення
- стійкість
- відволікання
- концентрація
- Відчуття, що несуть інформацію про стан внутрішніх органів
- екстероцептивні відчуття
- інтероцептивні відчуття
- пропріоцептивні відчуття
- температурні відчуття
- Зниження чутливості аналізатора під впливом тривалої чи постійної дії подразника (стимулу)
- адаптація
- синестезія
- сенсибілізація
- взаємодія відчуттів
- Суб’єктивне відображення окремих властивостей предметів i явищ навколишнього світу в корі головного мозку внаслідок їх безпосереднього впливу на наші органи чуття – сприймання
- Найменше зростання або зниження голосності, яке може відчувати людське вухо, дорівнює
- 1 децибелу
- 10 децибелам
- 100 децибелам
- 1000 децибелам
- Звукочутлива частина вуха, що знаходиться у його центральній частині
- барабанна перетинка
- кортіїв орган
- ковадло
- молоточок та стремено
- Порогом відчуття називають
- такий рівень інтенсивності подразника, який здатний викликати відчуття
- особливість, якою одне відчуття відрізняється від інших
- пристосування органу чуття до подразника
- взаємодію відчуттів
- Викривлене сприймання реально існуючих предметів чи явищ називається
- предметність
- аперцепція
- ілюзія
- структурність
- Закони організації сприймання запропоновані
- бiхевiористами
- гештальтистами
- фройдистами
- гуманістами
- Яке з наведених визначень апперцепції є правильним
- аперцепція – це негативний вплив попереднього досвіду на сприймання
- аперцепція – це позитивний влив попереднього досвіду на сприймання
- аперцепція – це залежність сприймання від попереднього досвіду людини
- аперцепція – це залежність сприймання від об’єктивних особливостей об’єкта
- Розглядаючи Місяць в телескоп офіцер прийняв гори за башти фортеці, пастор – за дзвіницю, а світська дама змогла «побачити» закохані пари, які обіймаються (Гольбах). Тут ідеться про таку особливість сприймання
- константність
- аперцепція
- ілюзія
- виділення предмета з фону
- Напрям психології, що вивчає організацію сприйняття
- бiхевiоризм
- психоаналіз
- гештальтизм
- гуманістична психологія
- Ви намагаєтеся відшукати потрібний термін під час перекладу статті у
- сенсорній пам’яті
- оперативній пам’яті
- короткочасній пам’яті
- довготривалій пам’яті
- Поєднання окремих компонентів об’єкта в єдине ціле називається
- аналізом
- дедукцією
- індукцією
- синтезом
- Абстрагування – це
- поділ подумки складного об’єкта на окремі частини
- миттєве усвідомлення розв’язання проблеми
- уявне відокремлення істотних властивостей предмета від несуттєвих ознак
- уявне згрупування предметів за загальними та істотними ознаками
- В якому варіанті названі основні розумові операції
- порівняння, аналіз, сприймання, синтез, узагальнення
- аналіз, синтез, узагальнення, конкретизація, розуміння
- аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, конкретизація
- узагальнення, розуміння, міркування, аналіз, синтез
- Створення нових образів шляхом підкреслення певних рис – це
- схематизація
- аналогія
- аглютинація
- акцентування
- Створення людиною нових композицій на основі старих образів або оригінального чуттєвого досвіду – це
- уява
- пам’ять
- міркування
- уважність
- Сильне короткочасне збудження, що виникає раптово, оволодіває людиною так сильно, що вона втрачає здатність контролювати свої дії та вчинки
- афект
- стрес
- настрій
- фрустрація
- Астенічні емоції та почуття
- посилюють активність, спонукають до діяльності
- пригнічують людину, зменшують її активність
- ніяк не впливають на людину
- постійно супроводжують людину
- За І. П. Павловим, холеричний темперамент характеризується
- врівноваженістю, інертністю нервових процесів
- врівноваженістю, рухливістю нервових процесів
- неврівноваженістю, рухливістю нервових процесів
- неврівноваженістю, інертністю нервових процесів
- Встановіть ступінь зв’язку між темпераментом і характером особистості
- зв’язку між ними немає, це незалежні властивості
- по суті це тотожні властивості
- зв’язок є, і він тісний
- зв’язок дуже слабкий
Тема :: ПСИХОЛОГІЯ ОСОБИСТОСТІ
- Свідомий індивід з індивідуально виявленими своєрідними розумовими, емоційно-вольовими та фізичними властивостями, що включений в суспільно-корисну діяльність і займає певне місце в суспільному житті, – це характеристика
- людини
- особистості
- індивіда
- індивідуальності
- Впертість дитини на 3 році життя, прагнення діяти самостійно, заяви «Я сам» пов'язані з
- завищеною самооцінкою
- заниженою самооцінкою
- поганим характером
- становленням самосвідомості
- Псевдорозумне пояснення людиною своїх бажань, вчинків, проте зумовлене причинами, визнання яких загрожувало б втратою самоповаги
- сублімація
- раціоналізація
- заперечення
- фантазія
- Які з перелічених характеристик відносяться до людини як особистості?
- активність, потреби, вікові особливості
- темперамент, почуття, воля
- переконання, світогляд, авторитетність
- характер, переконання, свобода
- Які з перелічених характеристик відносяться до людини як індивіда?
- працелюбність, ідейна переконаність, цілеспрямованість
- темперамент, задатки, зріст
- віра, висока емоційність, мислення
- моральні якості, вихованість, конформізм
- Інтровертований психологічний тип за К. Юнгом характеризують ..
- відкритість, аутизм, соціальна адаптованість
- ініціативність, безтурботність, імпульсивність
- схильність до самоаналізу, некомунікабельність, рефлексія
- закритість, нетерпимість, скутість
- Напрям психології, що вивчає роль і дію неусвідомлюваних чинників, що визначають потреби й потяги особистості, її поведінку
- бiхевiоризм
- структурна психологія
- психоаналіз
- гуманістична психологія
- «Люди від природи – хороші», – зазначають теоретики
- психоаналізу
- гуманістичної течії
- гештальтпсихології
- бiхевiоризму
- Оберіть правильний варіант вiдповiдi стосовно бiхевiоризму
- предметом дослідження має несвідомі бажання людини
- орієнтується на розкриття усіх потенційних можливостей людини
- використовує схему "стимул – реакція"
- розуміє гештальт як форму, структуру, цілісну конфігурацію
- До стадій психосексуального розвитку особистості за З. Фройдом відносять
- оральну
- кризову
- гіперактивну
- конформну
- Едипів комплекс та комплекс Електри виникають на такій стадії психосексуального розвитку
- латентна
- анальна
- фалічна
- оральна
- Акцентуація характеру – це
- порушення емоційно-вольової сфери, зумовлене нестійкістю регуляції вегетативних функцій
- аномалії розвитку емоційно-вольової та мотиваційної сфери особистості
- крайні варіанти норми, за яких окремі риси характеру надмірно посилені
- порушення, що поєднує загальний недорозвиток, затримку, ушкодження з прискоренням розвитку окремих функцій
- Основний предмет дослідження персонології
- психічно здорові, зрілі та творчі люди, які характеризуються постійним розвитком та активним ставленням до світу
- комплекс неповноцінності, що виявляється у прагненні до влади
- підсвідомі потяги людини
- пізнавальна активність особистості та спосіб здобуття нею знань про світ
- Архетипи - це
- психічні залишки еволюційного процесу людства, що передаються з покоління в покоління
- аналіз проявів духа людини
- це вивчення душевних і духовних проявів людини
- самоспостереження
- Яке з наведених понять означає одну з трьох структур особистості за З. Фройдом?
- ідеальне Я
- реальне Я
- суперего
- архетип
- Поняття «самоактуалізація» у психології належить
- З.Фройду
- А. Маслоу
- К.Юнгу
- К.Роджерсу
- Кого із зазначених нижче можна назвати особистістю?
- злочинця
- немовля
- розумово відсталу людину
- Мауглі
- Архетип у теорії К.Юнга, що стає центром структури особистості, коли всі суперечливі сили усередині особистості інтегруються в процесі індивідуації, що допомагає індивіду досягти самореалізації
- самість
- самореалізація
- контент-аналіз
- патерн
- Про те, що головне завдання психології – дослідження вирішальної ролі знання та організації пізнавальних процесів, стверджує
- гуманістична психологія
- психоаналіз
- біхевіоризм
- когнітивна психологія
- Якому елементу структурної моделі особистості (З.Фройд) притаманна така характеристика: відповідає за прийняття рішення та задовольняє бажання у відповідності з обмеженнями, які існують в зовнішньому світі, підкорюється «принципу реальності», забезпечує самозбереження організму?
- Психологічний захисний механізм, який полягає в тому, що людина не помічає неприємних для неї фактів і подій
- сублімація
- витіснення
- заперечення
- раціоналізація
- Хто з відомих персонологів звернув увагу на порядок народження дитини в сім’ї як основну детермінанту її установок, що визначають стиль життя особистості?
- А.Адлер
- З.Фройд
- К.Хорні
- Е.Еріксон
- За теорією А.Адлера, головний критерій психологічної зрілості – це
- особисті потреби
- матеріальний рівень
- рівень освіти
- соціальний інтерес
- Що являє собою, на думку Е.Фромма, кінцева мета розвитку людини?
- продуктивний характер
- темперамент
- здібності
- задатки
- Людину як індивіда НЕ характеризує
- статева приналежність
- зовнішність
- вік
- соціальний статус
- На думку К. Хорні велика розбіжність між Я-реальним та Я-ідеальним
- стимулює особистісне зростання
- веде до депресії
- веде до деменції
- веде до саморозвитку
- Механізм психологічного захисту, який спрямовує неприйнятні імпульси в позитивну, творчу галузь
- сублімація
- регресія
- витіснення
- раціоналізація
- Людина з негативною Я-концепцією характеризується
- низькою самоефективністю
- низьким рівнем інтелекту
- емоційною чутливістю
- позитивним сприйняттям інших
- Особистість – це
- соціальна характеристика людини
- доросла людина
- людина як носій свідомості
- розумна, відповідальна та вільна людина
- Що належить до психічних властивостей?
- характер, спрямованість, активність
- здібності, темперамент, характер
- спрямованість, воля, характер
- спрямованість, темперамент, мислення
- До біологічно зумовлених чинників особистості не відносяться
- фізіологічні
- генетичні
- анатомічні
- культурно-історичні
- Саморегуляція особистості являє собою
- процес управління своєю поведінкою та діяльністю
- становище особистості в системі соціальних відносин
- спосіб поведінки особистості згідно з її статусом та позицією в суспільстві
- активність особистості в суспільному житті
- Термін «ноосфера» запропонував
- П. Тейяр де Шарден
- В.Вернадський
- З. Фройд
- А. Маслоу
- Найвужчим за змістом є поняття
- суб’єкт діяльності
- особистість
- індивід
- індивідуальність
- Розвиток організму людини називається
- онтогенезом
- філогенезом
- соціогенезом
- антропогенезом
- Окрема жива істота, представник людського роду – це
- індивід
- індивідуальність
- суб’єкт
- особистість
- Якому елементу структурної моделі особистості (З.Фройд) притаманна така характеристика: функціонує виключно у несвідомому та тісно пов’язане із примітивними, інстинктивними аспектами особистості, не знає законів та правил, вільне від будь-яких обмежень, сповідує «принцип задоволення»
- Теорія особистості, яка підкреслює неусвідомлювані психічні мотиви як основу людської поведінки
- гуманістична теорія
- психодинамічна теорія
- прагматична теорія
- диспозиційна теорія
- Психологічний механізм захисту, що проявляється в позбавленні індивіда загрозливих переживань, викликаних оточенням, шляхом відгородження від їхнього існування
- сублімація
- проєкція
- заміщення
- заперечення
- У теорії К.Хорні – всепоглинаюче почуття самотності та ізоляції у ворожому світі
- базальна довіра
- базальна агресія
- базальна тривога
- базальна заздрість
- Який з перелічених персонологів наймовірніше міг стверджувати, що «ціле більше, ніж сума його частин»?
- біхевіорист
- психоаналітик
- гештальтпсихолог
- гуманіст
- Психолог сказав клієнту, що йому не слід звинувачувати себе у своїй агресивності, тому що ним керують неусвідомлені потяги. До якого напряму належить цей психолог?
- біхевіоризм
- гештальтпсихологія
- психоаналіз
- позитивний психолог
- Потреба в самоактуалізайії спонукає людину до діяльності, у якій вона може
- спілкуватися, щоб уникнути самотності та отримати підтримку
- розкрити власний духовний та творчий потенціал
- забезпечити організму недоторканість кордонів та безпеку
- досягти значного та шанованого статусу в суспільстві
- За теорією А.Адлера, життєвий стиль особистості
- змінюється на 20 відсотків, але принципово
- змінюється приблизно на 50 відсотків
- майже не змінюється принципово протягом життя
- змінюється на 70 відсотків, але не принципово
- Назвіть ірраціональні функції за К.Юнгом
- уміння та навички
- відчуття та інтуіція
- темперамент та характер
- мислення та почуття
- Псевдовиправдовування власних вчинків та поведінки називається
- проєкцією
- раціоналізацією
- сублімацією
- демонстративністю
- Хто з персонологів стверджував, що згідно епігенетичного принципу людина у своєму розвитку проходить через незмінну послідовність універсальних для людства стадій? Кожна стадія супроводжується кризою, обумовленою біологічним дозріванням та соціальними вимогами
- А.Адлер
- К.Роджерс
- Е.Еріксон
- Дж. Роттер
- А. Маслоу у своїй концепції особистості стверджує
- минуле – частина майбутнього, майбутнє – частина розвитку
- у результаті діяльності розвивається свідомість людини
- поки не задоволені нижчі мотиви, вищі порівняно не цікаві
- в основі інтересів людини знаходяться її неусвідомлені інстинкти
- Хто з персонологів запропонував поняття «пікових переживань»?
- А.Маслоу
- А. Бандура
- Б.Скіннер
- С. Гроф
- Який з цих напрямів персонології не запропонував цілісної теорії особистості?
- психоаналіз
- біхевіоризм
- гуманістична психологія
- когнітивна психологія
- Хто з персонологів запропонував поняття «конгруентність»?
- З.Фройд
- К. Роджерс
- Дж. Уотсон
- В.Вундт
Тема :: ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ
- Вікова психологія – це наука, яка вивчає
- розвиток психіки в онтогенезі
- формування трудових навичок
- генезис мислення
- комунікативні механізми
- Провідною діяльністю у ранньому дитинстві є
- сюжетно-рольова гра
- навчання
- предметно-маніпуляційні дії
- малювання
- Вікова психологія – це
- галузь психологічної науки, яка вивчає особливості психічного розвитку людини на різних етапах життя
- галузь психологічних знань, яка вивчає девіантну поведінку особистості
- наука про закономірності, механізми, умови, чинники та особливості розвитку й функціонування патологічної особистості
- наука, що вивчає розвиток психіки людини в онтогенезі
- До "психологічної тріади" не входить
- соціальна ситуація розвитку
- провідна діяльність
- новоутворення
- соціальна зрілість індивіда
- Провідною діяльністю для немовлят є
- предметно-маніпулятивна діяльність
- рольова гра
- безпосередньо-емоційне спілкування з дорослими
- рухова активність
- Метод вікової психології, який полягає в безпосередньому емпіричному пізнанні досліджуваних – це
- метод поперечних зрізів
- психологічне тестування
- метод експерименту
- метод спостереження
- Лонгітюдний метод передбачає
- вивчення одних і тих досліджуваних у різні моменти їх життя
- вивчення різних етносів
- вивчення різних вікових груп
- порівняння розвитку близнюків
- Провідна діяльність – це
- найцікавіша для дитини діяльність
- діяльність, якою дитина займається найбільше
- діяльність, яка зумовлює найголовніші зміни у психіці дитини та підготовку до нового етапу розвитку
- діяльність, яка диктується батьками
- Вивчення психіки в онтогенезі – це
- вивчення психіки в розвитку
- вивчення психіки на різних етапах психічного розвитку людини (від народження до старості)
- вивчення психіки на різних етапах еволюції
- вивчення психіки людини при взаємодії з соціумом
- Провідною діяльністю у дошкільному віці є
- сюжетно-рольова гра
- навчання
- предметно-маніпуляційні дії
- вибір професії
- Провідною діяльністю у молодшому шкільному віці є
- сюжетно-рольова гра
- навчання
- предметно-маніпуляційні дії
- вибір професії
- Провідною діяльністю у підлітковому віці є
- інтимно-особистісне спілкування
- сюжетно-рольова гра
- предметно-маніпуляційні дії
- професійна самореалізація
- Наочно-образне мислення розвивається і проявляється у
- дошкільному віці
- молодшому шкільному віці
- підлітковому віці
- періоді ранньої юності
- Потреба в самооцінній діяльності найбільше проявляється в
- дошкільному віці
- молодшому шкільному віці
- підлітковому віці
- періоді ранньої юності
- До завдань вікової психології відносять
- пошук ефективних шляхів розвитку психіки
- розробка методів вивчення вікових особливостей прояву психіки
- пояснення причин відхилення розвитку психіки від норми
- вивчення механізмів мислення
- У періоді старості найкраще проявляються
- мрії про друзів
- мрії про майбутнє
- спогади про молодість
- мрії про здобуття освіти
- Основними психічними новоутвореннями молодшого шкільного віку є
- почуття дорослості
- довільна увага, внутрішній план дій
- самооцінка, самовизначення
- мовлення, наочно-образне мислення
- «Персоналізація» вперше проявляється у віці
- немовляти
- ранній юності
- підлітковому віці
- молодшому шкільному віці
- Сензитивний період для розвитку мови
- дошкільний період розвитку
- літній вік
- юність
- зрілий вік
- Прискорений фізичний і психічний розвиток особистості – це
- самовиховання особистості в процесі життя
- компенсація нервової системи
- акселерація
- гіперкомпенсація
- Розділами вікової психології є
- психологія дитинства, юності, зрілості, старості
- психологія дошкільника, психологія навчання, психологія зрілості
- дитяча психологія, медична психологія, психологія підлітка
- психологія спорту, психологія зрілості, психологія старості
- Найпершою віковою кризою є
- криза народження і криза 6-ти років
- криза 1-го року і криза 3-х років
- криза зачаття і криза народження
- криза юності і криза 3-х років
- Знайдіть правильний перелік факторів психічного розвитку людини
- біологічна основа, соціальне середовище та активність самого індивіда
- спадковість, соціальне середовище, самовиховання
- біологічна основа, навчання, генотип
- задатки, стан здоров'я, діяльність людини
- Яке співвідношення навчання та психічного розвитку Г.С.Костюк вважає оптимальним
- опора навчання на прогрес психічного розвитку
- паралельність процесів навчання та психічного розвитку
- випереджаючий характер навчання щодо психічного розвитку
- автономність навчання і психічного розвитку
- Основним симптомом комунікативної депривації у дітей є
- поганий гігієнічний догляд за дитиною дорослими
- недостатність спілкування дитини з дорослими
- недоношеність
- фізичні хвороби
- Новоутвореннями дошкільного віку є
- почуття «Я сам», автономна мова, поняття «Я»
- сюжетно-рольова гра, мова, психологічна готовність до школи
- почуття «Я сам», мова, поняття «Я»
- моральний кодекс, мова, поняття «Я»
- Провідним видом діяльності у молодшому шкільному віці є
- навчання з вибором професії
- навчання
- емоційне спілкування з ровесниками
- праця
- Новоутвореннями молодшого шкільного віку є
- довільність пізнавальних процесів, почуття дорослості, внутрішній план дій
- довільність пізнавальних процесів, психологічна готовність до дорослого життя, внутрішній план дій
- довільність пізнавальних процесів, вміння самостійно вчитися, внутрішній план дій
- вміння самостійно вчитися, внутрішній план дій, готовність до навчання в школі
- Провідним видом діяльності підліткового віку є
- навчання з вибором професії
- праця
- інтимне спілкування з однолітками
- спілкування з метою передачі досвіду
- Новоутвореннями підліткового віку є
- почуття дорослості, статеве дозрівання, самосвідомість
- почуття дорослості, психологічна готовність до дорослого життя, статеве дозрівання
- довільність пізнавальних процесів, статеве дозрівання, почуття дорослості
- вміння самостійно вчитися, самосвідомість, статеве дозрівання
- Якою є провідна діяльність в юнацькому віці?
- праця
- навчально-професійна діяльність
- спілкування з ровесниками
- учіння
- Надто категоричне ставлення молоді до дійсності, надмірні вимоги – це прояв якої юнацької психологічної особливості?
- юнацької безтурботності
- міфу про власну унікальність юнаків
- юнацького максималізму
- юнацького інфантилізму
- Чим спричинене розчарування людей ранньої дорослості у професійній діяльності після працевлаштування на роботу?
- труднощами спілкування з новим колективом
- конфліктами з начальством
- ідеалістичними поглядами на кар’єру та зарплатню
- неправильним професійним вибором
- Завданнями ранньої дорослості є
- вибір чоловіка (дружини), створення родини, виховання дітей, початок професійної діяльності; знаходження референтної соціальної групи
- вибір чоловіка (дружини), посилення особистісного аспекту подружніх стосунків, виховання дітей, початок професійної діяльності; знаходження референтної соціальної групи
- вибір чоловіка (дружини), створення родини, виховання дітей, пристосування до взаємодії зі старіючими батьками; знаходження референтної соціальної групи
- пристосування до виходу на пенсію і зниження доходів, створення родини, виховання дітей, початок професійної діяльності; знаходження референтної соціальної групи
- Яким фактором спричинене переживання кризи середини життя?
- відокремленням дорослих дітей
- переглядом та переоцінкою життєвих досягнень
- перспективами виходу нам пенсію
- прогресуючим старінням
- Завдяки якому психологічному надбанню людина середнього дорослого віку вирішує життєві проблеми?
- життєвої мудрості
- статусу керівника на роботі
- кризи середини життя
- позитивного мислення
- Негативне упереджене ставлення соціуму до старості, її знецінення – це опис якого явища?
- інфантилізм
- ейджизм
- фемінізм
- ювеналізм
- Виберіть психічне новоутворення, яке формується в юнацькому віці
- самовизначення
- почуття дорослості
- самооцінка
- максималізм
- У чому полягає головна причина непорозумінь юнаків з батьками
- нерозв’язані проблеми підліткового віку
- розгортання конфлікту поколінь через розбіжності поглядів на життя
- незнання батьками юнацьких потреб
- егоїстичність юнаків
- Переживання людиною своєї занедбаності та ізольованості через залишання батьківської домівки дорослими дітьми – це опис якого психологічного явища середнього дорослого віку?
- досягнення професійного плато
- ефекту «спустілого гнізда»
- вироблення життєвої мудрості
- конфлікту поколінь
- Виберіть правильний опис явища «професійного вигорання»
- надмірна завантаженість та прагнення зайняти керівну посаду
- негативні емоційні переживання через тиск та пригнічення від начальника
- стрес через низьку зарплатню та велику завантаженість
- емоційне та фізичне виснаження через надмірну завантаженість на роботі
- Геронтопсихологія вивчає психічні прояви людини якого віку?
- літнього
- підліткового
- юнацького
- дитячого
- Дитяча психологія спеціалізується на вивченні психіки представників наступних періодів
- немовлят, дошкільнят, молодших школярів і підлітків
- немовлят, дошкільнят і старших школярів
- немовлят, переддошкільнят, дошкільнят і молодших школярів
- дошкільнят, молодших школярів, підлітків і юнаків
- Який показник психічного розвитку дитини ілюструє той факт, що вона здатна краще стримувати свої емоції
- розширення сфери пізнання
- підвищення здатності до саморегуляції
- зміни в структурі самосвідомості
- збагачення комунікативних засобів
- Знайдіть правильний перелік факторів психічного розвитку людини
- біологічна основа, соціальне середовище та активність самого індивіда
- спадковість, соціальне середовище, самовиховання
- біологічна основа, навчання, генотип
- задатки, стан здоров’я, діяльність людини
- Процесом та результатом засвоєння суспільного досвіду індивідом у віковій психології називають
- акселерацією
- інтеріоризацією
- соціалізацією
- інтеграцією
- Доберіть правильне визначення до поняття «вікові особливості психічного розвитку»
- типові ознаки розвитку психіки представників певного віку
- загальне загострення суперечностей психічного розвитку
- індивідуальні особливості розвитку психіки конкретного
- прогресивні зміни психіки, що є результатом акселерації
- Пошуки власних неповторних своєрідних психологічних особливостей індивідом – це ознака якого механізму формування особистості?
- наслідування
- індивідуалізації
- інтеграції
- адаптації
- Хто із психологів стверджував, що основний зміст особистості закладається ще в ранньому дитинстві за рахунок адаптації інстинктів до вимог соціуму?
- Ж.Піаже
- З.Фройд
- Дж.Уотсон
- Е.Еріксон
- Виберіть правильне тлумачення поняття психологічного віку
- кількість років, прожитих людиною
- зміст життєвого досвіду особистості
- рівень психічного розвитку та світосприймання людини
- відповідність поведінки індивіда вимогам соціуму
Тема :: ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ
- Механізм ідентифікації – це
- здатність відчувати, бачити, реагувати на почуття та переживання інших людей
- постановка суб'єктом самого себе на місце іншої людини через заглиблення у її внутрішній світ
- процес ототожнення суб'єкта з іншими
- процес приписування соціальних ролей та значимих характерологічних рис під впливом норм суспільства
- Навчання – це
- результат учіння
- спільна діяльність вчителя та учня, в процесі якої педагог здійснює керування навчально-пізнавальною діяльністю школяра
- процес засвоєння людиною знань, вироблення вмінь та навичок
- процес пізнання та набуття соціального досвіду в процесі життєдіяльності
- У процесі навчання вчитель повинен мати інформацію про хід засвоєння знань. У цьому полягає сутність механізму
- постановки навчальних задач
- рефлексії
- зворотнього зв`язку
- спостереження
- Гностична діяльність вчителя полягає у
- навчально-виховних контактах з учнями
- плануванні власної пізнавальної діяльності та пізнавальної діяльності школярів
- забезпеченні становлення мотивів навчання і самовиховання
- прогнозуванні результатів навчальної діяльності учня
- Саморегуляція мотивації – це
- процес вибору між різними можливими діями, позиціями
- задоволення потреби людини
- процес самопізнання
- вибір приємних видів діяльності
- Наслідування – механізм виховання, який полягає у
- безпосередній передачі емоційного стану від одного індивіда до іншого на рівні психофізіологічного контакту
- постановці суб'єктом самого себе на місце іншої людини через заглиблення у її внутрішній світ
- відтворенні суб'єктом у більш чи менш перетвореному вигляді певних зовнішніх рис, зразків поведінки, манер, дій, смислів інших людей
- повторенні та відтворенні батьківських настанов
- Рушійною силою психічного розвитку є
- протиріччя, які виникають між особистістю і середовищем, а також внутрішні протиріччя
- інтелектуальні здібності
- макросоціальні умови
- внутрішні інстинкти та вимоги суспільства
- Опитування – це
- це засіб формування вольових якостей учня, його рівня домагань, пізнавальних мотивів
- встановлення психологічного контакту між вчителем та учнем
- спосіб формування умінь та навичок
- виховний інструмент вчителя
- Становлення і розвиток особистості у підлітковому віці зумовлюється якісно новою
- потребою
- соціальною ситуацією розвитку
- специфікою інтелектуальної сфери
- соціальним оточенням дитини
- Научіння за механізмом імпринтінгу – це
- виникнення нових форм поведінки як умовних реакцій на початковий нейтральний стимул
- миттєве пристосування організму до конкретних умов життя з використанням вроджених форм поведінки
- набуття людиною досвіду через засвоєння мови та спілкування
- навчальний інструмент вчителя
- В основі ставлення учнів до навчання лежать
- психічні процеси
- мотиви учіння
- особливості інтелекту
- поведінкова активність дитини
- Сугестивні здібності виражають здатність вчителя до
- оцінки своєї діяльності
- передбачення результатів своїх дій
- безпосереднього емоційно-вольового впливу на учнів
- педагогічної майстерності
- Дисгармонійний психічний розвиток наявний тоді, коли
- в одному показнику психічного розвитку відбувається прискорення, а в іншому сповільнення
- проявляється інертність психічного розвитку у мисленні
- діагностується низький рівень інтелекту
- проявляється акцентуація характеру
- Рушійною силою людської поведінки і діяльності є
- інтелект
- потреби
- психічні процеси
- інстинкти
- Вищою формою розвитку є
- саморозвиток особистості
- тенденція до інтегрованості психіки
- діалектичні суперечності
- успішність людини
- Метод навчання – це
- закінчений цикл навчання, в якому виділяються етапи
- предметно-операційні дії вчителя
- вказівки вчителя
- сукупність технічних засобів та інструментів вчителя
- Організаторські здібності – це здібності педагога
- правильно організовувати свою діяльність
- чітко висловлювати свої думки
- організовувати учнівський клас і свою власну діяльність
- в самоорганізації професійної діяльності
- Створення пошукових ситуацій – це основа типу навчання
- догматичного
- пояснювального
- проблемного
- пошукового
- Ідентифікація як механізм морального розвитку - це
- усвідомлене прагнення до копіювання певної моделі поведінки дорослого на основі емоційно значущих стосунків
- засвоєння чужих моделей поведінки, установок, цінностей як власних
- механізм заборони на реалізацію певних власних поведінкових, діяльнісних норм
- рефлексивно-аналітичний механізм самоусвідомлення свого місця в соціумі
- Уміння – це
- готовність людини у спішно виконувати певну діяльність, яка ґрунтується на знаннях і навичках
- одна з форм практично-дійового мислення
- оволодіння навчальним матеріалом та розв’язання завдань
- сукупність інструментів виконання професійної діяльності
- Научіння – це
- процес і результат здобування індивідуального досвіду
- готовність людини виконувати певну діяльність, яка ґрунтується на знаннях
- сукупність операцій, що складаються з дій
- копіювання та наслідування поведінки педагогів
- Генезисним принципом педагогічної психології є
- єдность теорії і практики
- детермінізм
- розвиток у діяльності
- безперервність та цілісність життя
- Емпіричні знання – це
- планомірна система дій, яка передбачає їх обов’язкове та послідовне виконання
- сукупність відомостей про певні явища навколишньої дійсності, які є результатом повсякденного досвіду
- основний інформаційний масив, який необхідно засвоїти
- сукупність всіх отриманих під час навчання знань, вмінь та навичок
- Завдання психології виховання
- моральне становлення особистості
- забезпечення якості знань, умінь, навичок
- створення ефективних навчальних технологій
- педагогічний супровід молодого покоління
- Наслідування – це
- відтворення суб’єктом у перетвореному вигляді певних зовнішніх рис, зразків поведінки, вчинків тощо
- постановка суб’єктом себе на місце іншої людини через заглиблення у її внутрішній світ
- процес безпосередньої передачі емоційного стану від одного індивіда до іншого на рівні психофізіологічного контакту
- сукупність відомостей про певні явища навколишньої дійсності, які є результатом повсякденного досвіду
- Світогляд – це
- система поглядів на об’єктивний світ і місце в ньому людини
- система створення нових відношень між предметами і їх застосуванням
- активність, яка визначає спрямованість зусиль суб’єкта
- сукупність відомостей про певні явища навколишньої дійсності, які є результатом повсякденного досвіду
- Педагогічна психологія досліджує
- педагогічні закономірності формування й розвитку особистості
- педагогічні умови формування й
- пізнання особистості
- педагогічні закони формування особистості
- Виберіть основні моделі виховання
- директивна, прихований вплив, сприяння
- ідеалістична, прагматична
- реалістична, антропоцентрична, вільне
- прагматична, проблемна, раціональна
- Основним змістом учіння є
- створення умов діяльності
- засвоєння знань, умінь та навичок
- спонтанне оволодіння досвідом
- оволодіння процесуальними діями у грі, спорті або ж у праці
- Хто з основоположників теорії учіння вважав, що учіння є специфічним видом діяльності, в якій відбувається формування психічних новоутворень через «присвоєння» дитиною культурно-історичного досвіду?
- Е. Фромм
- Виготський Л.
- А. Маслоу
- З. Фройд
- Дайте визначення поняття «мотив навчання». Із запропонованих відповідей виберіть правильну
- мотиви навчання – це заходи, які спрямовані на активізацію навчальної діяльності учнів
- під мотивами навчання необхідно розуміти внутрішні психічні сили, які стимулюють навчально-пізнавальну діяльність людини
- найімовірніше, що мотиви навчання включають в себе такі чинники, як добір ефективних методів та засобів навчання, цілеспрямовану діяльність педагога
- мотиви навчання – це ті фактори, які сприяють оптимальній організації діяльності учнів у процесі навчання
- Провідним мотивом навчальної діяльності, що забезпечує ефективність процесу навчання, є
- потреба підвищити статусну позицію у групі
- потреба визнання й високої оцінки
- прагнення ставити викладачам провокаційні запитання, спрямовані на їхню дискредитацію
- прагнення одержати нові знання й уміння
- Про який головний результат учбової діяльності школярів йдеться: «Це процес сприймання, перероблення, збереження одержаних знань, навичок і вмінь та застосування їх у нових умовах і при розв’язуванні нових теоретичних і практичних завдань»?
- успішність та запам’ятовування
- засвоєння знань
- розуміння навчального матеріалу
- збереження одержаної та опрацьованої інформації
- Яке із запропонованих визначень поняття «знання» правильне?
- здатність людини свідомо виконувати ту чи іншу дію
- автоматизована дія, що, як правило, здійснюється без участі свідомості
- погляди, що перетворилися на внутрішню позицію людини
- ідеальне вираження в знаковій формі об'єктивних властивостей і зв'язків світу; результат навчання, навчальної діяльності
- Із запропонованих визначень поняття «навички» виберіть правильне
- здатність людини свідомо виконувати ту чи іншу дію
- стійка, автоматизована, удосконалена у результаті багаторазових, цілеспрямованих вправ дія
- погляди, що перетворилися на внутрішню позицію людини
- ідеальне вираження в знаковій формі об'єктивних властивостей і зв'язків світу; результат відображення у свідомості людини навколишньої дійсності
- Яким чином досягають перетворення умінь в навички?
- включенням розумових дій в знання загального характеру
- багаторазовим роз'ясненням та показом вчителя
- багаторазовими спеціально організованими вправами
- багаторазовим повторенням тексту підручника
- Факторами готовності дитини до школи є
- її загальний фізичний розвиток, володіння достатнім обсягом знань, навичками самообслуговування, культури поведінки, спілкування, елементарної праці
- володіння писемною мовою
- здатність до оволодіння письмом (розвиток дрібних м'язів кисті руки)
- уміння співробітничати і бажання вчитися
- Який тип навчання характеризують такі ознаки: учитель «подає» навчальний матеріал; учні усвідомлено завчають навчальний матеріал; учні інформують вчителя про рівень своїх знань?
- програмоване навчання
- традиційне навчання
- пояснювально-ілюстративне навчання
- проблемне навчання
- Розвивальне навчання розглядають як
- активно-діяльнісний спосіб навчання, який забезпечує розвиток учня як суб'єкта навчальної діяльності
- систему методик формування розумових дій та самооцінки
- пояснювально-ілюстративний метод, який забезпечує передавання учневі знань
- репродуктивний метод відтворення знань при розв’язуванні задач
- Який підхід у навчанні характеризують такі ознаки: центром навчання є учень зі своєю неповторністю; усі впливи стимулюють особистісну і інтелектуальну активність; учень – суб’єкт пізнання; підсилення мотивації учіння за рахунок її усвідомлення; вироблення здатності формувати мету учіння, приймати рішення в навчальній діяльності, здійснювати контроль і оцінювання?
- догматичне навчання.
- особистісно-діяльнісний підхід
- лабораторно-практичне навчання
- програмований підхід
Тема :: СОЦІАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ
- Процес формування враження про людину, яка сприймається на основі вироблених групою стереотипів називається
- стереотипізація
- рефлексія
- емпатія
- каузальна атрибуція
- Каузальна атрибуція – це
- ціннісна значущість, якої надає собі індивід загалом та окремим бокам своєї особистості, діяльності, поведінки
- емоційний аспект розуміння іншої людини, здатність емоційно відгукнутися на її проблеми
- інтерпретація суб’єктом чинників i мотив поведінки інших людей на основі власного досвіду проживання подібних ситуацій
- динамічна система уявлень людини про себе
- Процес використання людиною мови з метою спілкування
- гра
- мовлення
- мова
- діяльність
- Уподібнення себе іншому – це
- емпатія
- ідентифікація
- рефлексія
- каузальна атрибуція
- До невербальних засобів спілкування не належать
- жести, міміка
- слова, вигуки
- паузи, сміх
- взаємоположення партнерів, часові особливості спілкування
- Трансакція – це
- бар’єр у спілкуванні
- невербальний засіб спілкування
- рефлексія
- взаємодія в спілкуванні
- Усвідомлення людиною того, чому вона справила таке враження на іншу людину і якими засобами вона це зробила
- емпатія
- стереотипізація
- рефлексія
- каузальна атрибуція
- Невербальні засоби спілкування – жести, міміка, пантоміміка – належать до
- паралінгвістичних
- екстралінгвістичних
- просторово-часових
- оптико-кінетичних
- Невербальні засоби спілкування плач, паузи, сміх, темп мовлення належать до
- паралінгвістичних
- екстралінгвістичних
- просторово-часових
- оптико-кінетичних
- Експериментальна процедура, за допомогою якої можна виявити коло осіб, значущих для суб'єкта стосовно якостей його особистості, способів поведінки, думок, ціннісних орієнтацій
- соціометрія
- соціограма
- соціоматриця
- референтометрія
- Соціальна анонімність і знеособленість, у великих містах сприяють інтенсивним проявам вандалізму, порівняно з малими містечками, експериментально довів...
- С. Мілграм
- С. Аш
- Е. Берн
- Ф. Зімбардо
- Становище, яке посідає індивід або група серед інших людей чи груп
- престиж
- статус
- авторитет
- лідерство
- Осягнення емоційних станів; психічний процес, який дає змогу зрозуміти переживання іншої людини – це
- емпатія
- стереотипізація
- ідентифікація
- чутки
- Процес сприймання та розуміння один одного партнерами називаються
- спілкування
- комунікація
- соціальна перцепція
- інтеракція
- Монологічне спілкування – це
- авторитарна, директивна відкрита форма дії на партнера, реалізується у формі наказів, вимог, покарань
- спілкування, що передбачає позиційну нерівність партнерів: один - автор впливу, носій цілей і права їх реалізувати, а інший - об'єкт впливу
- спілкування, основні ознаки якого - безособистісність, оскільки в ньому партнери сприймають себе формально, як носія ролі
- суб'єкт-об'єктна форма спілкування, приховане управління особистістю
- Відмінності в оцінці своєї і чужої групи на користь своєї, називається
- міжгрупові відносини
- міжгрупова дискримінація
- внутрігруповий фаворитизм
- міжгрупове сприймання
- Установки, які формуються на основі вітальних потреб і у найпростіших ситуаціях (в умовах сімейного оточення) в ієрархії диспозицій утворюють
- перший рівень - елементарні фіксовані установки
- другий рівень - соціальні фіксовані установки
- третій рівень - базові соціальні установки
- четвертий, вищий рівень диспозицій - система ціннісних орієнтацій особистості
- Соціально-психологічні якості особистості формуються
- у реальних соціальних групах
- в умовах сумісної діяльності з іншими людьми
- у спілкуванні з іншими
- у реальних соціальних групах, в умовах сумісної діяльності з іншими людьми, у спілкуванні з ними
- Процес входження індивіда в суспільство, активного засвоєння ним соціального досвіду, соціальних ролей, норм, цінностей, необхідних для успішної життєдіяльності в певному суспільстві, називається
- соціалізацією
- ресоціалізацією
- соціальною адаптацією
- десоціалізацією
- Засвоєння особистістю норм, цінностей, негативних ролей, стереотипів поведінки, які спричинюють деформацію суспільних відносин, дисгармонію у взаємодії людини і суспільства, називається
- соціалізацією
- ресоціалізацією
- асоціалізацією
- десоціалізацією
- Комунікація, яка спрямовує свої сигнали до якогось окремого отримувача (індивідуального чи групового), називається
- аксіальною
- ретиальною
- спонукальною
- констатуючою
- Зосередженість індивіда лише на власних інтересах та переживаннях, що спричинює його нездатність зрозуміти іншу людину як суб'єкта взаємодії та самодостатню особистість - це
- егоцентризм
- ідентифікація
- егоїзм
- каузальна атрибуція
- Процес ототожнення себе з іншим індивідом або групою, основою якого є емоційний зв'язок; набуття, засвоєння цінностей, ролей, моральних якостей іншої людини, особливо батьків; копіювання суб'єктом думок, почуттів, дій іншої людини, яка є моделлю, називається
- егоцентризм
- ідентифікація
- емпатія
- рефлексія
- Феномен, який проявляється в тому, що загальне позитивне враження про людини призводить до позитивної оцінки усіх інших, не представлених її якостей, називається
- стереотипом
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ефектом новизни
- Феномен, який діє у процесі сприймання знайомої людини і полягає в тому, що остання, найсвіжіша інформація стає найважливішою, називається
- стереотипом
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ефектом новизни
- Знакова система невербального спілкування, яка характеризується якістю голосу, його діапазоном, тональністю і виражає почуття та стани людини, називається
- оптико-кінестичною
- паралінгвістичною
- екстралінгвістичною
- просторово-часовою
- Знакова система невербального спілкування, яка характеризує включення у мову пауз, інших нелінгвістичних компонентів (покашлювання, сміх), темп мовлення, називається
- оптико-кінестичною
- паралінгвістичною
- екстралінгвістичною
- просторово-часовою
- Опосередкований, анонімний характер, спрямованість не на певну особистість, а на великі й неоднорідні маси є відмінною особливістю
- матеріального спілкування
- духовного спілкування
- міжособистісного спілкування
- масового спілкування
- Процес психічного впливу на людину чи групу при послабленому усвідомленому контролі, некритичній оцінці змісту повідомлень, які сприймаються, - це
- навіювання
- наслідування
- чутки
- зараження
- Механізм впливу у спілкуванні, спрямований на відтворення індивідом зовнішніх рис і зразків поведінки, манер, дій, вчинків - це
- навіювання
- наслідування
- чутки
- зараження
- Форма стандартизованої масової поведінки людей, що виникає стихійно під впливом настроїв, смаків, захоплень, які домінують у суспільстві - це
- навіювання
- наслідування
- мода
- зараження
- Явище «вболівання» на стадіонах під час спортивних змагань можна пояснити способом такого впливу як
- зараження
- паніка
- навіювання
- наслідування
- Короткотривале зібрання людей для спільного проведення часу у зв'язку з якимось видовищем називається
- об'єднання
- маса
- натовп
- публіка
- Усвідомлення індивідом того, як його сприймають і оцінюють інші індивіди або спільності; вид пізнання, у процесі якого суб'єкт стає об'єктом свого спостереження; роздуми, аналіз власного психічного стану називається
- егоцентризмом
- ідентифікацією
- емпатією
- рефлексією
- Інтерпретація необхідної суб'єкту інформації шляхом приписування партнеру по взаємодії можливих почуттів, причин та мотивів поведінки називається
- егоцентризмом
- ідентифікацією
- каузальною атрибуцією
- рефлексією
- Феномен соціальної перцепції, коли люди схільні некритично сприймати опис чи оцінку своєї особистості, якщо вони подаються у науковому, магічному чи ритуальному контексті називається
- ефектом первинності
- ефектом ореолу
- ефектом Барнума
- ефектом новизни
- Основою адаптації особистості до середовища є
- процес та результат «пристосування»
- процес та результат «взаємовідносин»
- процес та результат «взаєморозуміння»
- процес та результат «взаємодії»
- Емоційний стан, що виникає у результаті дефіциту інформації чи її надлишку, щодо незрозумілої або уявно загрозливої ситуації та виявляється у імпульсивних діях, називається
- Стиль керівництва, який формує відповідальність та ініціативність
- ліберальний
- демократичний
- авторитарний
- принциповий
- Основою для вирішення конфлікту є
- компроміс
- співробітництво
- згода
- аргументація
- Поняття "соціальна перцепція" увійшло в обіг психологічної науки завдяки
- З. Фройду
- К. Юнгу
- Дж. Брунеру
- Е. Тітченеру
- Галузь соціальної психології, що вивчає етнічні особливості психіки людей, національний характер, закономірності формування та функціонування національної самосвідомості, етнічних стереотипів та установок
- психологія масової поведінки
- соціально-етнічна психологія
- психологія етнічних і масових явищ
- етнопсихологія
- Психологічна схильність сприймати всі життєві події з позиції своєї етнічної групи, вважаючи її еталоном, називається
- етноцентризм
- егоцентризм
- групомислення
- груповий фаворитизм
- Поняття "емпатія" увів в обіг психологічної науки
- З. Фройд
- К. Юнг
- Дж. Брунер
- Е. Тітченер
- Усвідомлення індивідом національної приналежності, специфічних рис власної нації, ставлення до національних цінностей, називається
- національна самосвідомість
- етнокультурні орієнтації
- національний характер
- етнічний стереотип
- Уявлення народу про себе, сукупність стійких, основних для національної спільності особливостей сприйняття навколишнього світу та форм реакцій на нього, визначається як
- національна самосвідомість
- національний характер
- етнокультурні орієнтації
- етнічний стереотип
- Етностереотип – це
- узагальнений, емоційно-насичений образ етнічної групи або її представників, який створено історичною практикою міжетнічних стосунків
- існування особливо національної мови, за допомогою якого йде накопичення і вираження досвіду
- наявність цілісної картини світу, її передача іншому поколінню і детермінованість складного сприйняття життя
- наявність цілісної картини стереотипів, її передача іншому поколінню і не детермінованість складного сприйняття життя
- Гетеростереотипи – це
- уявлення в суспільстві про соціальні ролі чоловіків і жінок, їх психологічні та фізіологічні особливості
- стереотипні уявлення про іншу етнічну групу чи націю
- усталене ставлення до подій, вироблене на основі порівняння їх з внутрішніми ідеалами
- стереотипні уявлення народу про самого себе
- Автостереотипи – це
- уявлення в суспільстві про соціальні ролі чоловіків і жінок, їх психологічні та фізіологічні особливості
- стереотипні уявлення про іншу етнічну групу чи націю
- стереотипні уявлення про автомобілі
- стереотипні уявлення народу про самого себе
- Соціально-психологічними функціями стереотипізації є
- спрощення та систематизація складної та великої за об’ємом інформації
- міжгрупова диференціація та пояснення існуючих відносин між групами
- виправдання та збереження існуючих міжгрупових відносин
- всі вище перелічені варіанти
Тема :: ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ ТА ПСИХОДІАГНОСТИКА
- «Полотна художника чимало розповіли про нього як про особистість». Який метод психології мається на увазі?
- природного спостереження
- тесту
- вивчення продуктів дiяльності
- експерименту
- Метод тривалого, планомірного та цілеспрямованого опису психологічних особливостей на основі безпосереднього сприймання проявів цих особливостей у діяльності та поведінці дитини (людини) з обов’язковою систематизацією отриманих даних та формулюванням загальних висновків – це
- спостереження
- експеримент
- тестування
- бесіда
- Психологічний експеримент розмежовується на такі види
- включений і невключений
- природний і лабораторний
- констатувальний і формувальний
- природний, лабораторний, польовий
- Додаткові методи психології представлені
- спостереженням і самоспостереженням
- бесідою, інтерв'ю, опитувальниками, тестами,
- спостереженням і соціометрією
- анкетуванням і спостереженням
- Інтроспекція – це
- це дослідження підсвідомості
- це аналіз проявів духа людини
- це вивчення душевних і духовних проявів людини
- самоспостереження
- Метод реєстрації коливань електричних потенціалів з поверхні голови називається
- магнітоенцефалографія
- метод викликаних потенціалів
- комп'ютерна томографія
- електроенцефалографія
- Метод психофізіологічного дослідження окулографія реєструє
- функцію електричних імпульсів різних ділянок мозку
- дані засновані на характеристиках психогенного мозкового ядерного потенціалу мозку
- рухи очей, виключаючи при цьому контакт з очним яблуком
- рухи коливань електричних потенціалів через аналіз спектру мозкової активності
- Метод, який дає змогу вивчати особистість в умовах її трудової, творчої діяльності та в повсякденному житті за допомогою аналізу біографій, щоденників, творів художньої літератури, мистецтва, ручних виробів тощо
- спостереження
- анкетування
- метод аналізу продуктів дiяльності
- тест
- До основних методів психології належить метод
- спостереження
- тестів
- бесіди
- анкетування
- Експеримент, що базується на управлінні поведінкою досліджуваних у звичних для них умовах, – це
- лабораторний експеримент
- природний експеримент
- приховане спостереження
- включене спостереження
- Метод вивчення властивостей i законів свідомості за допомогою рефлексивного спостереження – це метод
- самоспостереження
- спостереження
- експерименту
- тестів
- До основних методів психології належать
- методи спостереження і анкетування
- спостереження й експерименту
- експерименту i тестів- опитування й експерименту
- Предметом психодіагностики є
- набір різних діагностичних методів
- вимір динаміки психічних процесів під впливом життєвих ситуацій
- дослідження особистості в системі інтеріндивідуальних, інтраіндивідуальних зв’язків і суб’єкт-суб’єктних стосунків
- тестування інтелектуального розвитку людей
- Першу у світі лабораторію психологічних досліджень заснував
- Френсіс Гальотн
- Вільгельм Вундт
- Альфред Біне
- Григорій Росслімо
- Так звані «процедурні технології психодіагностики» використовуються у
- психогенетичному підході в психології
- психології якісного аналізу
- біхевіоріальній психології
- всіх теоретично-психологічних течіях
- У сучасній психологічній науці поняття «тест» означає
- спеціально створений набір запитань, призначених для виявлення особистісних властивостей і особливостей психічних процесів
- єдино можливий метод вивчення психіки
- системна модель експертизи психічних явищ
- стандартизована система запитань і задач, що мають визначену шкалу значень
- До професійних психодіагностичних тестів пред’являються вимоги на відповідність
- перевірці
- відтворюванності
- достовірності
- точності
- Поняття «конструктна валідність тесту» передбачає його відповідність щодо
- зовнішньої очевидності того, що вимірюється
- повноти, точності і широти психодіагностичної проекції
- визнаної в науці теоретичної концепції
- підтвердження діагностичного матеріалу іншими методами
- Валідизація тестів пов’язана з їх перевіркою
- на зручність у використанні
- на відповідність предмету діагностики
- на повторюваність результатів при всіх тестуваннях
- на допустимі інтервали точності, тобто мінімальний інтервал погрішностей
- Надійність тесту – це
- однозначність досліджуваних властивостей і якостей психіки
- стійкість процедури щодо об’єктів дослідження, забезпечення стабільності вимірів
- істинність тестової інформацї
- допустимий рівень в точності вимірів
- Достовірність тестів – це
- допустимий рівень в точності вимірів
- переконливість результатів для підтвердження гіпотези психодіагностики
- безпомилковість вимірів
- стійкість процедури щодо об’єктів досліджння
- Помилка вимірів при перевірці тесту на достовірність визначається
- мірою розсіювання середніх значень у заданому діапазоні, тобто величиною середньоквадратичного відхилення (дисперсією)
- середньоарифметичним значенням (Х)
- коефіцієнтом варіації (V)
- медіаною (М)
- Визначте, який з перерахованих тестів належить до тих, у яких стимули – вербальні стандартизовані, відповіді закриті, типу «вибір»
- 16-факторний особистісний тест Р.Кеттела
- Методика «Ціннісні орієнтації» М.Рокича
- Коректурна таблиця Бурдона
- Прогресивні матриці Равена
- Визначте методику, у якій використовуються стимули – вербальні стандартизовані, відповіді – відкриті, типу «доповнення»
- Незавершені речення
- Асоціативний есперимент
- Фрустраційний тест Розенцвейга
- ШТРР (шкільний тест розумового розвитку)
- Визначте методику, у якій використовуються стимули – невербальні, вербальні; відповіді – відкриті, типів «доповнення» і «вільне конструювання»
- Контент-аналіз
- Час реакції
- Малюнок „будинок – дерево – людина”
- Фрустраційний тест Розенцвейга
- Артефакти, що пов’язані з умовами обстеження, відносяться до таких перемінних
- особистості випробовуваного
- особистості експериментатора
- ситуативних перемінних
- індивідних особливостей досліджуваного
- Перевірка гіпотези (діагностичного задуму, припущення) здійснюється в такому психодіагностичному експерименті
- що орієнтований на «пілотажне» дослідження
- критичному дослідженні
- методичному дослідженні
- що орієнтований на спостереження
- Спотворення, тобто інсценування різних форм, специфічних станів чи їх симптомів людиною, якій вони не притаманні, називається (відзначити неправильну назву)
- симуляція
- дисимуляція
- ілюзія
- навіювання
- Спотворення відповідей у бік соціальної бажаності називається
- депривація
- агравація
- симуляція
- дисимуляція
- У психодіагностичній практиці вдаються до тактичних прийомів: маскування дійсної мети дослідження, раптової постановки запитань, нечіткості цілей тестування, відволікання від головного, а також до використання статусних форм психіки, психофізіологічних і статусних індикаторів психіки, інших принципів. Це робиться для того, щоб
- приховати від випробовуваного істинне пізнання його психіки
- додати психологічному обстеженню риси науковості, загадковості
- забезпечити об’єктивність психодіагностичних вимірів
- забезпечити спонтанну поведінку об’єкта дослідження
Тема :: МЕТОДИКА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
- У якому рядку вичерпно перераховано види практичної діяльності психолога?
- встановлення психологічного діагнозу
- ослідження особистих рис клієнта
- профілактика насилля та залежностей
- психодіагностика, психоконсультування, психопрофілактика, психокорекція, психотерапія
- Яка сфера належить до професійної діяльності психолога?
- педагогічна сфера діяльності психолога: психологічна служба закладів освіти різних рівнів
- робота психологів в системі управління персоналом організацій та підприємств
- робота психолога в системі охорони здоров’я та в реабілітаційних закладах
- усі перераховані пункти разом
- Яке твердження правильне?
- психологія і психіатрія синоніми
- психологія і психіатрія - сфери допомоги особистості, одна пропонує свої послуги клієнтам, психіка яких у межах норми, інша - лікує психічні паталогії
- обидва твердження вірні
- обидва твердження хибні
- Вияв теплоти і поваги, уміння прийняти клієнта таким, яким він є, не оцінювати і не засуджувати його норми і цінності, стиль життя і поведінку складає сутність
- принципу конфіденційності зустрічей з психологом
- принципу доброзичливого і безоцінного ставлення до клієнта
- принципу добровільності
- принципу близьких стосунків між психологом і клієнтом
- До складу сучасної психології входять такі дисципліни
- загальна психологія, соціальна психологія, вікова психологія, педагогічна психологія, експериментальна психологія, диференційна психологія, психологія мистецтва, політична психологія, психологія впливу
- історія психології, дитяча психологія, ергономіка, економічна кібернетика, історія мистецтва
- психологія юнацтва, дитяча психологія, загальна психологія, фізіологія, антропологія, філософія
- загальна психологія, соціальна психологія, вікова психологія, педагогічна психологія, філософія, антропологія, гештальттпсихологія, біхевіоризм
- Загальнонауковий рівень теорії та методології психології має
- міждисциплінарний характер
- спеціалізований характер
- локальний характер
- природничий характер
- Конкретно-наукова методологія відображає
- загальні дослідження психології
- міждисциплінарні принципи
- принципи і методи певної наукової діяльності відповідно до предмету конкретного напрямку дослідження
- психологію мас
- Центральною методологічною категорією психології є
- особистість
- психіка
- індивід
- дослідження
- Вершиною психогенезу є
- психіка
- особистість
- індивід
- дослідження
- Фундаментальною категорією психології, в якій людина виступає як така, що цілеспрямовано, свідомо і несвідомо, довільно пізнає і перетворює об’єктивну дійсність є
- суб’єкт
- об’єкт
- індивід
- особистість
- Поняття розвитку у психології визначається як
- закономірна зміна психічних процесів, станів у часі, що виявляється в їх кількісних, якісних та структурних перетвореннях
- кількісні зміни індивіда
- структурні перетворення на усіх рівнях розвитку психіки суб’єкта
- адаптація особистості до соціуму
- Розвиток психіки відбувається у таких часових формах
- вікових та статевих
- філогенетичних та генетичних
- філогенезі та онтогенезі
- геронтологічних та спадкових
- Методологія наукових досліджень – це
- галузь психології, яка вивчає системи методів у психологічній науці, створення моделей наукової діяльності та окремих її видів
- галузь психології, що вивчає всі аспекти психічної діяльності і поведінки людей в організаціях та групах
- галузь психології, яка вивчає психологічні закономірності управлінської діяльності та методів управління
- галузь психології, що вивчає закономірності еволюції та становлення людини за допомогою спеціальних методів дослідження
- Наукове дослідження – це
- процес вивчення певного об’єкта, предмета або явища, за допомогою наукових методів, що має на меті встановлення закономірностей його виникнення, розвитку і перетворення в інтересах раціонального використання у практичній діяльності людей
- процес руху людської думки від незнання до знання
- освоєння засобів наукового дослідження, що вже історично склалися завдяки досвіду людства, прийомів і методів використання цих засобів, а також засвоєння певної системи цінностей і цільових установок, характерних для науки
- нове знання, здобуте в процесі фундаментальних або прикладних наукових досліджень та зафіксоване на носіях наукової інформації у формі наукового звіту, наукової праці, наукової доповіді, наукового повідомлення про науково-дослідну роботу, монографічного дослідження, наукового відкриття тощо
- Рівні наукового дослідження
- теоретичний та емпіричний
- індивідуальний та груповий
- об’єктивний та суб’єктивний
- науково-дослідний та прикладний
- Види наукових досліджень
- теоретичні; пошукові; прикладні
- теоретичні; практичні; прикладні
- гіпотетичні; прикладні; реальні
- творчі; репродуктивні; реактивні
- Методи психологічних досліджень – це
- сукупність засобів і прийомів вивчення фактів психічних явищ та проявів психічної діяльності
- інструменти роботи з клієнтами в процесі психологічного консультування
- методики та техніки корекції поведінки особистості
- варіативні засоби впливу на психіку людини з метою корекції та профілактики психічних захворювань
- Академічна доброчесність – це
- сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень
- сукупність науково-дослідних та прикладних правил роботи з джерелами та інформацією з метою запобігання помилок в процесі підготовки та написання наукових досліджень
- сукупність інструментів теоретичного та прикладного аналізу та обробки бази даних, що має на меті забезпечити об’єктивність інтерпретації та академічного представлення результатів наукового дослідження
- сукупність законів та розпоряджень керівництва навчального закладу щодо забезпечення достовірності та унікальності наукових досліджень, що проводяться працівниками та здобувачами вищої освіти
- Академічний плагіат – це
- оприлюднення (частково або повністю) наукових результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження, та/або відтворення опублікованих текстів інших авторів без зазначення авторства
- публікація одних і тих самих наукових результатів, в різних статтях, монографіях, інших наукових працях, як нових результатів, які публікуються вперше
- вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі чи наукових дослідженнях
- надання завідомо неправдивої інформації стосовно власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітньої процесу
- Самоплагіат – це
- оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів
- відсутність лапок при використанні текстових фрагментів, що запозичені з інших джерел, за наявності коректного посилання на це джерело
- неправильне оформлення посилання, що ускладнює пошук джерела
- цитування чужих наукових досліджень під власним іменем в академічних публікаціях
- Фабрикація – це
- свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень
- оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів
- вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі чи наукових дослідженнях
- цитування чужих наукових досліджень під власним іменем в академічних публікаціях
- Етичний кодекс психолога – це
- сукупність етичних норм, правил поведінки, що склалися у психологічному співтоваристві й регулюють його життєдіяльність
- перелік дозволених та заборонених принципів роботи психолога
- сукупність методів та методик, що використовуються у професійній діяльності психолога
- психологічні уміння та навички професії «психолог»
- Форми узагальнення результатів наукових досліджень
- усний виклад, тези доповіді, реферат, наукова стаття, науковий звіт, дисертація, монографія
- лекція, реферат, науково-популярна стаття, науковий огляд, рецензії, переклади
- усний виступ, емпірична частина, есе, наукова дисертація, науковий звіт, монографія
- розповідь, презентація, реферат, стаття, висновки, книги, документи, фільм
- Які виділяють методи зведення й обробки результатів експериментальних досліджень
- статистичні, графічні й табличні
- математичні, логічні, стилістичні
- раціональні, наукові, загальні та конкретні
- методичні, технічні, інструментальні
- Що таке об’єкт наукового дослідження?
- зв'язна сукупність елементів дійсності (як явищного так і предметного порядку), вивчення якої становить практичний інтерес для дослідника і науки в цілому
- сукупність елементів, зв'язків, відношень в конкретній області об'єкта
- деталізований перелік дій, які повинні бути проведені в ході наукового дослідження з метою реалізації його мети
- поставлена кінцева ціль, кінцевий результат, на який спрямоване все дослідження
- Що таке мета наукового дослідження?
- поставлена кінцева ціль, кінцевий результат, на який спрямоване все дослідження
- зв'язна сукупність елементів дійсності (як явищного так і предметного порядку), вивчення якої становить практичний інтерес для дослідника і науки в цілому
- сукупність елементів, зв'язків, відношень в конкретній області об'єкта
- деталізований перелік дій, які повинні бути проведені в ході наукового дослідження з метою реалізації його мети
- Наукова гіпотеза – це
- закономірність розвитку явищ природи і суспільства
- наукове припущення, що вимагає наукового дослідження
- вияв наукового світогляду дослідника
- обґрунтування наукового дослідження
- Процес оцінювання результатів наукової діяльності базується на таких основних засадах
- унікальність, оригінальність, вагомість отриманих результатів науково дослідної роботи
- безперервність, дослідницька оригінальність, доказовість
- специфічність, конкретність та цілісність отриманих результатів
- репутація, доброчесність та відповідальність дослідника
- Наукова новизна – це
- ознака, наявність якої дає автору право на використання поняття «вперше» при характеристиці одержаних результатів і проведеного дослідження у цілому
- співвідношення (у відсотках) матеріалу, що створений безпосередньо автором, до загального обсягу матеріалу
- публікація, яка описує дослідження чи групу досліджень, пов'язаних однією темою, та виконана її науковими авторами
- визначення високого відсотку академічної доброчесності автора
- У сучасному світі плагіат розглядають як
- інтелектуальну крадіжку, незаконне використання результатів праці інших
- річ неприємну, але не заборонену
- життєву необхідність, спричинену певними обставинами
- мимовільне позичання чужих ідей та праці, спричинене необізнаністю