Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: ФФКСЗ_017_ФАРГН_PhD_2023
Розробники:
Дата генерації: 27.02.2023Тема :: 1: Прогнозування та моделювання у спорті
- Прогнозування вид пізнавальної діяльності людини, спрямований на
- формування прогнозів розвитку об’єкта на основі аналізу тенденцій його розвитку
- розвиток об’єкта на основі його аналізу
- досягнення тенденції розвитку об’єкта
- формування аналізу об’єкта
- Об’єктом прогнозування можуть бути
- події, явища, категорії, науки, предмети і засоби розвитку
- мета прогнозування
- методи прогнозування
- засоби прогнозування
- Мета прогнозування полягає
- в уявному передбаченні бажаних результатів спортивної діяльності
- в спортивній діяльності
- в бажаному уявленні спортивних результатів
- в передбаченні уявної спортивної діяльності
- Методологія спортивного передбачення базується на
- діалектико-матеріалістичній концепції розвитку
- теоретико-діалектичній концепції розвитку
- практично-теоретичній концепції розвитку
- на загальній концепції розвитку
- Інтуїтивне передбачення слугує основою для
- експертних оцінок
- методів екстраполяції
- методів синтезу
- методів аналізу
- Інтуїція тренера - це
- заснована на минулому досвіді здатність ухвалювати правильні рішення
- здатність тренера не помилятися у процесі діяльності
- здатність тренера приймати безпомилкові рішення
- комплекс засобів та методів, якими він володіє
- Для прогнозування широко застосовують методи
- експертних оцінок та екстраполяції
- дедукції та індукції
- аналіз і синтез
- систематизація і класифікація
- Метод експертних оцінок ґрунтується на
- обліку думок експертів
- обліку думок спортсменів
- обліку думок не експертів
- обліку думок не спортсменів
- Суть методу екстраполяції полягає
- у виявленні тенденції за допомогою математичних методів
- у виявленні стану об’єкта за допомогою методів експертних оцінок
- у виявленні стану об’єкта за допомогою логічних методів
- у виявленні стану об’єкта за допомогою графічних методів
- За формою моделі бувають
- предметними, фізичними, логічними, математичними, кібернетичними
- теоретичними, практичними, технічними, тактичними
- фізичними, психологічними, фізіологічними, анатомічними
- динамічними, статичними, змішаними
- Основні етапи прогнозування
- вибір методології, прогнозування, верифікація
- аналіз, прогнозування, моделювання
- синтез, моделювання, класифікація
- прогнозування, моделювання
- Французькому філософу Оѓюсту Конту належить вислів
- Знати, щоб передбачати. Передбачати, щоб діяти
- Передбачати, щоб знати і діяти
- Діяти, щоб передбачати
- Знати, щоб діяти. Передбачати, щоб знати
- Одним із принципів прогнозування є
- цілісний системний підхід
- цілісний безсистемний підхід
- не цілісний безсистемний підхід
- не цілісний системний підхід
- Важливим принципом наукового передбачення є
- комплексний характер прогнозування
- некомплексний характер прогнозування
- некомплексне прогнозування
- характер некомплексного прогнозування
- Система передбачення проходить три стадії
- антипацію, прогноз або екстраполяцію, і стадію прогнозування
- антипацію, і стадію прогнозування
- прогноз або екстраполяцію, і стадію прогнозування
- антипацію, прогноз або екстраполяцію
- Спортивне прогнозування - це
- наукове передбачення перспектив розвитку спорту на основі знання розвитку спорту, об’єктивних законів і діалектико-матеріалістичного аналізу дійсного його стану
- розвиток спорту на основі діалектико-матеріалістичного аналізу дійсного його стану
- передбачення об’єктивних законів і діалектико-матеріалістичного аналізу дійсного стану спорту
- перспектива розвитку спорту на основі об’єктивних законів і діалектико-матеріалістичного аналізу дійсного його стану
- Спортивне прогнозування класифікують за масштабністю
- глобальне
- спортивне
- складне
- стохастичне
- Спортивне прогнозування класифікують за природою об’єкта
- спортивне
- складне
- глобальне
- стохастичне
- Спортивне прогнозування класифікують за ознакою складності
- складне
- спортивне
- глобальне
- стохастичне
- Спортивне прогнозування класифікують за характером розвитку в часі
- дискретне
- спортивне
- глобальне
- стохастичне
- Спортивне прогнозування класифікують за інформаційною забезпеченістю
- з неповним забезпеченням кількісною інформацією
- дискретне
- спортивне
- глобальне
- Спортивне прогнозування класифікують за детермінованістю
- стохастичне
- з неповним забезпеченням кількісною інформацією
- дискретне
- спортивне
- Прогнозування має три стадії
- ретроспекцію, діагноз і проспекцію
- ретроспекцію і діагноз
- ретроспекцію і проспекцію
- діагноз і проспекцію
- За часом прогнозованої події прогнози є
- короткотермінові, середньотермінові та довготермінові
- короткотермінові та довготермінові
- середньотермінові та довготермінові
- короткотермінові та середньотермінові
- Процедуру визначення достовірності прогнозу називають
- верифікацією
- ретроспекцією
- проспекцією
- антипацією
- Для оцінки ефективності й надійності прогнозу використовують два шляхи
- апріорний і апостеріорний
- короткотерміновий і довготерміновий
- стохастичний і дискретний
- ретроспективний і перспективний
- Апріорна перевірка надійності прогнозів передбачає
- перевірку прогнозів ще до того, як відбулась прогнозована подія
- перевірку прогнозів після того, як відбулась прогнозована подія
- перевірку прогнозів під час того, як відбувається прогнозована подія
- перевірку прогнозів до того, під час того, та після того, як відбулась прогнозована подія
- Апостеріорна перевірка надійності прогнозів передбачає
- збір статистичних матеріалів про відповідність прогнозів подіям, що реально відбулись
- перевірку прогнозів ще до того, як відбулась прогнозована подія
- перевірку прогнозів після того, як відбулась прогнозована подія
- перевірку прогнозів під час того, як відбується прогнозована подія
- Пряма верифікація прогнозів - це
- отримання прогнозу шляхом його розробки методом, відмінним від первинного
- підтвердження прогнозу шляхом його зіставлення з прогнозами, отриманими з інших джерел інформації
- перевірка адекватності прогностичної моделі на ретроспективному шляху
- логічне або математичне виведення прогнозу з раніше отриманих прогнозів
- Непряма верифікація прогнозів - це
- підтвердження прогнозу шляхом його зіставлення з прогнозами, отриманими з інших джерел інформації
- отримання прогнозу шляхом його розробки методом, відмінним від первинного
- перевірка адекватності прогностичної моделі на ретроспективному шляху
- логічне або математичне виведення прогнозу з раніше отриманих прогнозів
- Інверсна верифікація прогнозів - це
- перевірка адекватності прогностичної моделі на ретроспективному шляху
- підтвердження прогнозу шляхом його зіставлення з прогнозами, отриманими з інших джерел інформації
- отримання прогнозу шляхом його розробки методом, відмінним від первинного
- логічне або математичне виведення прогнозу з раніше отриманих прогнозів
- Консекветна верифікація прогнозів - це
- логічне або математичне виведення прогнозу з раніше отриманих прогнозів
- перевірка адекватності прогностичної моделі на ретроспективному шляху
- підтвердження прогнозу шляхом його зіставлення з прогнозами, отриманими з інших джерел інформації
- отримання прогнозу шляхом його розробки методом, відмінним від первинного
- Метод простого ранжирування відноситься до
- прогнозування за допомогою методів експертних оцінок
- прогнозування за допомогою методів екстраполяції
- прогнозування за допомогою методів верифікації
- прогнозування за допомогою методів антипації
- Оберіть чотири основних методи експертних оцінок
- метод простого ранжирування, метод задання вагових коефіцієнтів, метод послідовних порівнянь та метод парних порівнянь
- метод простого ранжирування, метод задання вагових коефіцієнтів, метод екстраполяції та метод парних порівнянь
- метод простого ранжирування, метод екстраполяції, метод послідовних порівнянь та метод парних порівнянь
- метод екстраполяції, метод задання вагових коефіцієнтів, метод послідовних порівнянь та метод парних порівнянь
- Суть методу простого ранжирування полягає в тому, що
- кожного експерта просять розкласти ознаки в порядку переваги
- кожного експерта просять розкласти ознаки в порядку спадання
- кожного експерта просять розкласти ознаки в хаотичному порядку
- кожного експерта просять розкласти ознаки в довільному порядку
- Суть методу задання вагових коефіцієнтів полягає у
- присвоєнні ознакам вагових коефіцієнтів
- присвоєнні коефіцієнтам вагових ознак
- присвоєнні ваговим коефіцієнтам вагових ознак
- присвоєнні ваговим ознакам вагових коефіцієнтів
- Метод парних порівнянь передбачає
- порівняння всіх прогнозованих ознак між собою
- порівняння всіх прогнозованих ознак з іншими ознаками
- порівняння всіх прогнозованих ознак з іншими ознаками між собою
- порівняння прогнозованих ознак з іншими ознаками між собою
- Важливим методичним принципом прогнозування за допомогою методу екстраполяції є
- вибір дальності екстрапольованого інтервалу
- вибір точності екстрапольованого інтервалу
- вибір чіткості екстрапольованого інтервалу
- вибір надійності екстрапольованого інтервалу
- Тренд описує
- фактичну усереднену закономірність досліджуваного процесу в часі
- фактичну усереднену закономірність досліджуваного процесу в просторі
- теоретичну усереднену закономірність досліджуваного процесу в часі
- теоретичну усереднену закономірність досліджуваного процесу в просторі
- Послідовність дій при методах екстраполяції
- первинна обробка вихідного ряду, вибір типу екстраполяційної функції, визначення параметрів функції, власне екстраполяція та оцінка точності одержаних результатів
- власне екстраполяція та оцінка точності одержаних результатів, первинна обробка вихідного ряду, вибір типу екстраполяційної функції, визначення параметрів функції
- вибір типу екстраполяційної функції, визначення параметрів функції, власне екстраполяція та оцінка точності одержаних результатів, первинна обробка вихідного ряду
- первинна обробка вихідного ряду, визначення параметрів функції, вибір типу екстраполяційної функції, оцінка точності одержаних результатів та власне екстраполяція
- Для згладжування відхилення рівнів вихідного ряду під час прогнозування використовують
- ковзаюче середнє
- коефіцієнт апроксимації
- коефіцієнт детермінації
- верифікацію прогнозів
- Метод найменших квадратів - це
- математична процедура складання лінійного рівняння
- математична процедура складання не лінійного рівняння
- технічна процедура складання не лінійного рівняння
- автоматична процедура складання не лінійного рівняння
- На практиці для екстраполяції тенденції найчастіше використовують такі математичні функції
- лінійну, логарифмічну, степеневу, експоненціальну та поліноміальну
- суму, середнє арифметичне, середнє квадратичне
- косинус, тангенс
- кореляцію та коефіцієнт варіації
- Оцінювання точності прогнозів здійснюють за допомогою коефіцієнта апроксимації, який позначається, як
- R-квадрат
- А-квадрат
- В-квадрат
- C-квадрат
- Метод моделювання як метод наукового пізнання є
- відтворенням форми чи деяких властивостей предметів або явищ для їх вивчення або повторення
- прогнозуванням предметів або явищ для їх вивчення або повторення
- прогнозуванням форми чи деяких властивостей для їх вивчення або повторення
- вивченням або повторенням форми чи деяких властивостей предметів або явищ для їх прогнозування
- Для розробки модельних характеристик сильних спортсменів, а також інтегральної моделі сильних спортсменів використовують
- комплексний підхід
- розділений підхід
- відокремлений підхід
- розділений та відокремлений підходи разом
- Математичні моделі будуються як логічні схеми і відображаються у вигляді
- графіків, рівнянь та інших відповідних засобів
- текстової інформації
- вербальної інформації
- символів, знаків
- Сутність процентильного методу моделювання полягає у
- зіставленні фактичної ознаки розвитку окремої характеристики з упорядкованим рядом, який включає весь діапазон коливань
- зіставленні фактичної ознаки розвитку окремої характеристики з неупорядкованим рядом, який не включає весь діапазон коливань
- порівнянні фактичної ознаки розвитку окремої характеристики з неупорядкованим рядом, який не включає весь діапазон коливань
- зіставленні модельної ознаки розвитку окремої характеристики з неупорядкованим рядом, який не включає весь діапазон коливань
- Процентильний метод моделювання є
- непараметричним методом
- параметричним методом
- у залежності від ситуації параметричним або непараметричним
- непараметричним та параметричним методом одночасно
- Метод моделювання за допомогою сигмальних відхилень - це параметричний показник, який характеризує
- розсіювання ознаки
- величину ознаки
- взаємозв’язки ознаки
- кореляцію ознаки
- Моделювання за допомогою шкал регресії дає змогу подолати основний недолік методики сигмальних відхилень
- відокремлений характер оцінювання кожної ознаки
- оцінювання кожної ознаки у її взаємозв’язках
- врахування зміни однієї ознаки при зміні іншої
- взаємозалежність змін кожної ознаки
Тема :: 2: Тренувальний процес та методи його оптимізації
- Процес пристосування однієї людини упродовж життя до різних факторів зовнішнього середовища
- фенотипова адаптація
- генотипова адаптація
- термінова адапатція
- стресовий синдром
- Одна з вагомих причин зайвої напруженості м’язів
- зайва гнучкість
- втома
- висока майстерність
- довгий відпочинок
- Один з напрямків сучасної системи підготовки спортсменів
- зміна правил змагань
- розширення нетрадиційних засобів підготовки
- удосконалення різних рухових якостей
- участь лише у деяких обраних змаганнях
- Цілеспрямовані способи використання технічних прийомів у тактичних діях для вирішення змагальних завдань з врахуванням правил змагань та тумов середовища – це
- стратегія змагальної діяльності
- тактика змагальної діяльності
- техніка змагальної діяльності
- технічна підготовленість
- Центральний елемент, який визначає усю систему організації, методики і підготовки спортсменів для результативної змагальної діяльності – це
- конкуренція
- тренер
- спортивні змагання
- грошова винагорода
- Документ, який визначає проведення конкретних змагань, їх правове оформлення
- правила змагань
- статут федерації
- олімпійська Хартія
- положення про змагання
- Середньогір’я розташоване на висоті
- 800-1000 м над рівнем моря
- від 800-1000 м до 2500 м над рівнем моря
- від 2500 м до 3000 м
- вище 3000 м
- При підйомі в горах з кожними 300 м температура повітря знижується на
- Під час гострої адаптації в горах виникає
- гіпоксія
- гіпероксія
- гіпертермія
- зниження лактату
- При підйомі на 1000м ультрафіолетове випромінювання збільшується на
- На висоті 2000-2500м максимальне споживання кисню знижується на
- Тренування в горах сприяє підвищенню
- техніки виконання вправ
- абсолютної сили
- економічності роботи
- стійкості техніки
- Стан загального напруження організму, який виникає під впливом сильного подразника – це
- тренування
- довготривала адаптація
- генотипова адаптація
- стрес
- Поняття «стрес» ввів у 1946 році
- Ісаак Ньютон
- Зигмунд Фрейд
- Ганс Сельє
- Архімед
- Негайна мобілізація захисних ресурсів організму і одночасне пригнічення тих функцій, які для виживання організму в умовах дії стресового чинника мають менше значення виникає на стадії
- тривоги
- резистентності
- виснаження
- довготривалої адаптації
- Реакції першого ряду виникають
- під час планування надмірних навантажень, які не відповідають можливостям спортсмена
- є головними у формуванні адаптації
- це успадковані реакції
- під час звичайного тренування
- До успадкованих реакцій належать
- посилення ЧСС
- різні технічні навички
- тактичні навички
- тактичне мислення
- Відповідь організму на одноразову дію тренувального навантаження, що виражається у «аварійному пристосуванні внутрішнього середовища – це
- довготривала адаптація
- термінова адаптація
- генотипова адаптація
- переадаптація
- Припинення тренувань або використання низьких навантажень, які не здатні забезпечити підтримку досягнутого рівня пристосувальних змін, приводять до
- переадаптації
- деадаптації
- реадаптації
- адаптації
- У розвитку адаптації до високої температури вирішальне значення має
- вдосконалення тепловіддачі
- робота міокарду
- вірне виконання техніки вправ
- сон
- Шкірна вазоконстрикція – це
- нагрівання шкіри
- підвищення ізоляційної здатності шкіри за рахунок спазму судин
- захворювання шкіри
- обмороження шкіри
- У скільки разів може збільшитись ізоляційна здатність шкіри в умовах низьких температур
- в 2 рази
- у 5-6 разів
- у 10 разів
- вона зменшується
- Нижче якої температури наступає гіпотермія?
- Патологічний стан організму, при якому температура тіла падає нижче необхідної для підтримки нормального обміну речовин і функцій організму- це
- гіпоксія
- гіпотермія
- гіпертермія
- гіпероксія
- Оптимальна температура повітря для повноцінної життєдіяльності людини
- 15-18°С
- 18-22°С
- 22-24°С
- 23-25°С
- За характером фізичні навантаження бувають
- загальні
- відносні
- тренувальні
- масові
- Обсяг виконаних вправ у процесі підготовки спортсменів до змагань – це
- змагальні навантаження
- основне навантаження
- тренувальне навантаження
- інтегральне навантаження
- Вправи, що включають елементи змагальних дій, їх варіанти, а також дії, що подібні з ними за формою і характером прояву здібностей – це
- інтегральне навантаження
- специфічне навантаження
- неспецифічне навантаження
- додаткове навантаження
- Навантаження, яке обмежується певним місцем впливу і задіює до роботи 1/3 усіх м’язів – це
- регіональне навантаження
- локальне навантаження
- глобальне навантаження
- загальне навантаження
- Кількісна міра тренувального впливу – це
- характер навантаження
- спрямованість навантаження
- вектор навантаження
- величина навантаження
- «Зовнішнє» навантаження характеризується наступними показниками
- ЧСС
- лактатом крові
- МПК
- тривалістю і швидкістю виконання вправ
- «Внутрішнє» навантаження характеризується наступними показниками
- обсяг навантаження
- кількість повторів
- ЧСС
- інтенсивністю вправи
- Кількість виконаних рухів за одиницю часу – це
- обсяг навантаження
- інтенсивність навантаження
- якість навантаження
- характер навантаження
- Аеробна розвиваюча зона навантаження характеризується
- ЧСС до 140-145 уд/хв
- ЧСС до 160-175 уд/хв
- ЧСС до 180-185 уд/хв
- ЧСС до 180-200 уд/хв
- Робота в анаеробній алактатній зоні не перевищує
- 60 хв загалом
- 15-20 секунд в одному повторенні
- 5-15 хвилин в одному повторенні
- 30 хвилин в одному повторенні
- Для контролю навантаження в спортивних іграх реєструються:
- кількість гравців та розмір майданчика
- МПК
- емоційність гравців
- аеробне навантаження
- Інтенсивність, коли поглинання кисню повністю задовольняє потреби організму:
- субкритична
- надкритична
- критична
- неординарна
- Інтервали відпочинку, під час яких вправи виконуються повторно в момент, коли працездатність ще не відновилася, але уже близька до робочого рівня
- повні
- неповні
- подовжені
- скорочені
- Під час розвитку спеціальної витривалості використовуються
- повні інтервали
- скорочені інтервали
- подовжені інтервали
- безперервний метод тренування
- Робота в якій зоні може виконуватися від кількох хвилин до кількох годин і удосконалює загальну витривалість
- аеробна відновна
- аеробна розвиваюча
- анаеробна гліколітична
- анаеробна алактатна
- Найшвидший шлях ресинтезу АТФ – це
- креатинфосфокіназний механізм
- гліколітичний (лактатний) механізм
- міокіназний механізм
- аеробний механізм
- Аеробні окисні процеси мають назву
- алактатних анаеробних
- алактатних аеробних
- окисне фосфорилювання
- анаеробних алактатних
- Тривалість роботи в зоні великої потужності
- 2-3 год
- 1 година
- до 60 секунд
- 3-5 хв-50 хв.
- Основним механізмом енергозабезпечення організму під час бігу на 100м є
- гліколітичний механізм
- креатинфосфокіназний механізм
- лактатний анаеробний
- алактатний анаеробний
- Зміцнення слабких місць в підготовленості спортсмена – це одне з завдань
- СФП
- ЗФП
- стречингу
- інтегральної підготовки
- Стан організму, який виникає внаслідок тривалої і напруженої діяльності
- адаптація
- втома
- перевтома
- перетренованість
- Для розвитку швидкості у всіх видах спорту використовують
- вправи, які містять елементи новизни
- добре засвоєні вправи
- складно-координаційні вправи
- силові вправи
- Для розвитку координації використовують
- добре засіоєні вправи
- вправи з елементами новизни
- швидкісні вправи
- силові вправи
- Сукупність стійких функціональних порушень, що виникають в результаті багаторазового повторення втоми – це
- втомленість
- перевтома
- тренованість
- фізична форма
- Процес, що протікає як реакція на втому і спрямований на відновлення працездатності – це
- відновлення
- працездатність
- фізична підготовка
- перетренованість
Тема :: 3: Організація та управління спортивно-масовою роботою
- Неолімпійський спорт – це:
- напрям спорту, пов’язаний з організацією та проведенням спортивних змагань з неолімпійських видів спорту та підготовкою спортсменів до цих змагань
- напрям спорту, пов’язаний з проведенням спортивних змагань з усіх видів спорту
- напрям спорту, пов’язаний з організацією спортивних змагань з неолімпійських видів спорту
- напрям спорту, пов’язаний з підготовкою спортсменів до змагань
- Олімпійський спорт – це:
- напрям спорту, пов’язаний з організацією та проведенням спортивних змагань з олімпійських видів спорту та підготовкою спортсменів до цих змагань
- напрям спорту, пов’язаний з організацією спортивних змагань з олімпійських видів спорту
- напрям спорту, пов’язаний з проведенням спортивних змагань з олімпійських видів спорту
- напрям спорту, пов’язаний з підготовкою спортсменів до змагань
- Спорт людей з інвалідністю – це:
- напрям спорту, пов’язаний з організацією та проведенням спортивних змагань з видів спорту людей з інвалідністю та підготовкою спортсменів до цих змагань
- напрям спорту, пов’язаний з проведенням спортивних змагань з видів спорту людей з інвалідністю та підготовкою спортсменів до цих змагань
- напрям спорту, пов’язаний з організацією спортивних змагань з видів спорту людей з інвалідністю та підготовкою спортсменів до цих змагань
- напрям спорту, пов’язаний з підготовкою спортсменів до цих змагань
- Захід, що проводиться організатором спортивних заходів з метою порівняння досягнень спортсменів та визначення переможців відповідно до правил спортивних змагань з видів спорту та затвердженого організатором спортивних заходів положення (регламенту) про ці змагання, що відповідає визначеним центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту вимогам – це:
- спортивне змагання
- спортивне свято
- культурних захід
- день відкритих дверей
- Спортивно-масова робота з фізичної культури та спорту ґрунтується на наступних принципах:
- актуальність, законність, виконання, оптимальність, конкретність
- активність, виконання, оптимальність, відповідальність
- повага, масовість, відповідальність
- креативність, масовість, законність
- Соціальне корисне використання фізичних вправ, ігор, туризму, природних факторів з метою активного відпочинку, розваги, одержання задоволення, відновлення сил – це:
- фізична рекреація
- фізичне виховання
- фізичне виховання різних груп населення
- фізкультурний рух
- Система соціально-педагогічних заходів, спрямованих на зміцнення здоров’я, загартування організму, гармонійний розвиток форм, функцій і фізичних можливостей людини, формування життєво важливих рухових навичок і вмінь – це:
- фізичне виховання
- фізична рекреація
- фізичне виховання різних груп населення
- фізкультурний рух
- Фізичне виховання різних груп населення – напрям фізичної культури, пов’язаний з процесом виховання особи, набуттям нею відповідних знань та умінь з використання рухової активності для всебічного розвитку, оздоровлення та забезпечення готовності до професійної діяльності та активної участі в суспільному житті – це:
- фізичне виховання різних груп населення
- фізичне виховання
- фізична рекреація
- фізкультурний рух
- Добровільне заняття населення спортом, основане на фізкультурно-спортивних інтересах, що проводиться в організованих формах і самостійно, участь у масових фізкультурно-спортивних заходах, а також у громадській фізкультурній роботі – це:
- фізкультурний рух
- фізичне виховання різних груп населення
- фізичне виховання
- фізична рекреація
- Заходи, що здійснюються суб’єктами сфери фізичної культури і спорту для розвитку фізичної культури – це:
- фізкультурно-оздоровча діяльність
- фізкультурно-спортивна реабілітація
- фізкультурно-спортивні послуги
- фізкультурно-культурні послуги
- Система заходів, розроблених із застосуванням фізичних вправ для відновлення здоров’я особи та спрямованих на відновлення і компенсацію за допомогою занять фізичною культурою і спортом функціональних можливостей її організму для поліпшення фізичного і психологічного стану – це:
- фізкультурно-спортивна реабілітація
- фізкультурно-оздоровча діяльність
- фізкультурно-спортивні послуги
- фізкультурно-культурні послуги
- Організація та проведення суб’єктами сфери фізичної культури і спорту фізкультурно-оздоровчої діяльності та/або фізкультурно-спортивної реабілітації неповносправних людей або підготовки спортсменів до змагань з видів спорту, визнаних в Україні – це:
- фізкультурно-спортивні послуги
- фізкультурно-спортивна реабілітація
- фізкультурно-оздоровча діяльність
- фізкультурно-культурні послуги
- Громадська організація фізкультурно-спортивної спрямованості, що створюється громадянами України з метою сприяння розвитку фізичної культури та спорту – це:
- фізкультурно-спортивне товариство
- товариство з обмеженою відповідальність
- спортивна організація
- спортивно-юнацьке товариство
- До основних функції управлінської діяльності належать:
- організація, планування, мотивація, контроль, координація (фінансування, підготовка кадрів)
- організація, контроль, координація (фінансування, підготовка кадрів)
- контроль, координація (фінансування, підготовка кадрів)
- організація, планування, контроль
- Раціонально визначена та методично обґрунтована система оздоровчих, професійно-прикладних фізкультурних заходів, спрямованих на збереження і підвищення здатності людини до трудової діяльності на виробництві – це:
- виробнича фізична культура
- фізична культура
- масовий спорт
- паралімпійський спорт
- Діяльність суб’єктів сфери фізичної культури і спорту, спрямована на забезпечення рухової активності людей під час їх дозвілля для зміцнення здоров’я – це:
- масовий спорт (спорт для всіх)
- виробнича фізична культура
- паралімпійський спорт
- виробнича фізична культура
- Змагальна ігрова діяльність, учасники якої з урахуванням їх віку, статі, підготовленості мають приблизно рівні можливості досягти перемоги в доступних їм вправах – це:
- спортивно-масові заходи
- культурні заходи
- масові заходи
- спортивні заходи
- Організаційна структура управління фізичної культури і спортом – це:
- найважливіша організаційна характеристика фізичної культури, як соціальної галузі
- найважливіша структурна характеристика фізичної культури
- характеристика фізичної культури, як соціальної галузі
- найважливіша організаційна характеристика фізичної культури, як галузі політичної комунікації
- Організаційна структура управління фізичної культури і спортом характеризує всю сукупність державних органів і різних громадських організацій, що здійснюють фізичне виховання, …
- фізкультурно-оздоровчу та спортивну роботу
- спортивну роботу
- культурну роботу
- профорієнтаційну роботу
- Юридична (юридичні) або фізична (фізичні) особа (особи), яка (які) ініціювала (ініціювали) та проводить (проводять) фізкультурно-оздоровчі або спортивні заходи та здійснює (здійснюють) організаційне, фінансове та інше забезпечення підготовки і проведення цих заходів – це:
- організатор фізкультурно-оздоровчих або спортивних заходів
- директор ДЮСШ
- керівник спортивної секції
- тренер
- Напрям спорту, пов’язаний з організацією та проведенням спортивних змагань з видів спорту людей з інвалідністю та підготовкою спортсменів до цих змагань – це:
- паралімпійський спорт
- масовий спорт (спорт для всіх)
- виробнича фізична культура
- виробнича фізична культура
- Головний нормативно-управлінський документ, що регламентує відносини між провідною організацією, суддями і учасниками змагань і на основі якого здійснюється проведення змагання – це:
- положення про змагання
- сценарій спортивного заходу
- програма змагань
- методичні рекомендації з організації спортивного заходу
- Громадська організація фізкультурно-спортивної спрямованості, що створюється для розвитку відповідного виду спорту і керується у своїй діяльності Конституцією України, законами, іншими нормативно-правовими актами України та своїм статутом – це:
- спортивна федерація (асоціація, спілка, об’єднання, тощо)
- спортивний гурток
- гурток за інтересами
- громадська організація культурної спрямованості
- Захід, що проводиться організатором спортивних заходів з метою порівняння досягнень спортсменів та визначення переможців відповідно до правил спортивних змагань з видів спорту та затвердженого організатором спортивних заходів положення (регламенту) про ці змагання, що відповідає визначеним центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту вимогам – це:
- спортивне змагання
- культурний захід
- профорієнтаційний захід
- масовий захід
- Громадська організація фізкультурно-спортивної спрямованості у формі об’єднання фізичних або юридичних осіб, що створюється з метою розвитку фізичної культури та спорту – це:
- спортивний клуб
- клуб сімейного дозвілля
- культурний клуб
- спортивний хаб
- До загальних принципів управління відносяться:
- принцип системності, принцип багатофункціональності, принцип інтеграції, принцип орієнтації на цінності
- принцип добродійності, принцип чесності, принцип системності
- принцип безперервності, принцип єдності, принцип відповідності
- принцип гласності, принцип законності, принцип оперативності
- Теорія управління розробила ряд типових організаційних структур, які використовуються при проектуванні організацій в сфері фізичної культури і спорту. Виділяють три основних групи:
- лінійні, функціональні і комбіновані
- стабільні, комбіновані, організаційні
- тимчасові, громадські, бюджетні
- небюджетні, тимчасові, спілчанські
- Сукупність відомостей про послуги оздоровчого характеру, які здатні зацікавити споживачів та задовольнити попит різних соціально-демографічних груп населення – це:
- реклама у фізкультурно-оздоровчій сфері
- повідомлення у фізкультурно-оздоровчій сфері
- положення у фізкультурно-оздоровчій сфері
- збірка законів у фізкультурно-оздоровчій сфері
- Роботу колективу фізичної культури можна поділити на такі напрямки:
- організаційну, навчально-спортивну, фізкультурно-оздоровчу, фінансово-господарську
- навчально-спортивну , культурну, ознайомлювальну
- профілактичну, фінансово-господарську, масову
- фізкультурно-оздоровчу, просвітницьку, освітню
- Дитячо-юнацька спортивна школа, спеціалізована дитячо-юнацька школа олімпійського резерву – це:
- позашкільний навчальний заклад, який забезпечує спортивну підготовку дітей, підлітків та молоді з відповідних видів спорту
- шкільний навчальний заклад, який забезпечує спортивну підготовку дітей, підлітків та молоді з відповідних видів спорту
- ЗВО, який забезпечує спортивну підготовку дітей, підлітків та молоді з відповідних видів спорту
- позашкільний навчальний заклад, який забезпечує освітню підготовку дітей, підлітків та молоді
- Виділяють такі типи спортивних шкіл:
- комплексні дитячо-юнацькі спортивні школи, дитячо-юнацькі спортивні школи з видів спорту, дитячо-юнацькі спортивні школи для осіб з інвалідністю, спеціалізовані дитячо-юнацькі спортивні школи олімпійського резерву, спеціалізовані дитячо-юнацькі спортивні школи для осіб з інвалідністю паралімпійського та дефлімпійського резерву
- дитячо-юнацькі спортивні школи для осіб з інвалідністю, спеціалізовані дитячо-юнацькі спортивні школи олімпійського резерву
- спеціалізовані дитячо-юнацькі спортивні школи для осіб з інвалідністю паралімпійського та дефлімпійського резерву
- дитячо-юнацькі спортивні школи з видів спорту, дитячо-юнацькі спортивні школи для осіб з інвалідністю
- ДЮСШ, СДЮШОР проводять:
- навчально-тренувальну, спортивну, виховну, організаційно-методичну та оздоровчу роботу
- культурну, спортивну, ознайомлювальну роботу
- виховну, організаційно-методичну та оздоровчу роботу
- просвітницьку, профорієнтаційну, спортивну роботу
- Тренерсько-викладацький склад ДЮСШ, СДЮШОР комплектується з числа:
- фахівців, які мають спеціальну освіту, кваліфікаційну категорію
- викладачів, вчителів, тренерів
- фахівців, які мають педагогічну освіту
- методистів, висококваліфікованих спеціалістів
- До форм масового фізичного виховання та спорту відносять:
- самостійні заняття, вправи в режимі дня, спортивно-масові заходи, оздоровчі заходи, спортивно-тренувальні заняття, змагання
- вправи в режимі дня, культурні заходи, оздоровчі заходи
- просвітницькі заходи, самостійні заняття, профілактичні заходи
- спортивно-масові заходи, оздоровчі заходи
- До засобів фізичного виховання і спорту в умовах виробництва під час самостійних занять відносять:
- усі види фізичних вправ, пов’язані з організацією самостійних занять, усі види виробничої гімнастики, усі види оздоровчих форм ФВіС, усі види вправ, що пов’язані з поширеними на підприємстві видами спорту
- усі види виробничої гімнастики, усі види оздоровчих форм ФВіС
- усі види фізичних вправ, пов’язані з організацією самостійних занять, усі види вправ, що пов’язані з поширеними на підприємстві видами спорту
- усі види вправ, що пов’язані з поширеними на підприємстві видами спорту
- Раціонально визначена та методично обґрунтована система оздоровчих, професійно-прикладних фізкультурних заходів, спрямованих на збереження і підвищення здатності людини до трудової діяльності на виробництві – це:
- виробнича фізична культура
- масова фізична культура
- фізична культура людей з обмеженими можливостями
- фізична рекреація
- Виробнича фізична культура має два аспекти впровадження:
- загально-оздоровчий та спеціальний аспекти
- специфічний та масовий аспекти
- культурний та просвітницький аспекти
- спортивний та культурний аспекти
- Виробнича гімнастика включає чотири форми занять:
- підготовча гімнастика, фізкультпаузи, фізкультурні хвилинки, мікропаузи
- розминка, фізкультурні хвилинки, мікропаузи
- цільові вправи, підготовча гімнастика
- фізкультурні хвилинки, мікропаузи
- Суб’єктами управління у сфері фізичної культури і спорту є:
- фізичні або юридичні особи, які провадять діяльність з метою розвитку фізичної культури і спорту
- юридичні особи, які провадять діяльність з метою розвитку фізичної культури і спорту
- фізичні або юридичні особи, які провадять діяльність з метою розвитку соціокультурної діяльності
- громадські організації, які займаються популяризаціє спорту в маси
- Основними напрямками спортивно-масової роботи є:
- фізкультурно-оздоровча діяльність, фізичне виховання, розвиток масового фізкультурно-спортивного руху
- фізичне виховання, розвиток масового спорту
- реабілітаційна діяльність
- фізкультурно-оздоровча діяльність
- Основними сферами впровадження спортивно-масової роботи є:
- виробнича сфера, навчально-виховна сфера, соціально-побутова сфера
- соціальна сфера, спортивна сфера
- навчально-виховна сфера, соціально-побутова сфера
- виробнича сфера, соціально-побутова сфера
- Форми спортивно-масової роботи в залежності від завдань, структури, змісту, спрямованості класифікуються на:
- індивідуальні, групові; самодіяльні, організовані; навчальні, тренувальні, змагальні, ігрові; спеціалізовані, комплексні, комбіновані; прикладної спрямованості; туристичні походи; походи вихідного дня, категорійні, некатегорійні походи; урочні, неурочні в режимі навчального дня, позаурочні в позанавчальний час
- індивідуальні, групові; організовані; навчальні, тренувальні, змагальні, ігрові; спеціалізовані, комплексні, комбіновані; урочні, неурочні в режимі навчального дня, позаурочні в позанавчальний час
- навчальні, тренувальні, змагальні, ігрові; спеціалізовані, комплексні, комбіновані
- туристичні походи; походи вихідного дня, категорійні, некатегорійні походи; урочні, неурочні в режимі навчального дня, позаурочні в позанавчальний час
- В галузі фізичної культури і масового спорту між об’єктом і суб’єктом управління виділяють такі зв’язки:
- галузеві, міжгалузеві, територіальні, відомчі, зовнішні
- територіальні, відомчі, зовнішні
- галузеві, міжгалузеві
- територіальні, зовнішні
- В управлінській діяльності виділяють такі види планування:
- перспективні, поточні, оперативні
- традиційні, нетрадиційні
- поточні, перспективні
- оперативні, кризові
- Для фізкультурно-спортивних організацій існує типова структура в якій виділяють:
- підсистема управління; результативна підсистема; забезпечувальна підсистема
- підсистема управління; оцінювальна підсистема; забезпечувальна – підсистема; контролююча підсистема
- плануюча підсистема; контролююча підсистема; контролююча підсистема
- забезпечувальна підсистема; контролююча підсистема
- У сфері фізичної культури та спорту контроль організовується у вигляді:
- державного контролю, громадського контролю, індивідуального та бригадного контролю, зовнішнього та внутрішнього контролю
- державного контролю, громадського контролю
- індивідуального контролю, зовнішнього та внутрішнього контролю
- зовнішнього та внутрішнього контролю
- Сукупність загальних, науково обґрунтованих закономірностей, які визначають основні вимоги щодо системи управління, її структури та організації управління – це:
- принципи управління
- метод управління
- функції управління
- засоби управління
- Сукупність прийомів і способів впливу на організацію для досягнення певної мети – це:
- методи управління
- функції управління
- засоби управління
- принципи управління
- Сукупність послідовних та взаємообумовлених дій, які відповідають певним етапам управлінського циклу і характеризуються відносною самостійністю – це:
- функції управління
- засоби управління
- принципи управління
- методи управління
- Функція управління характеризує систему спостережень та перевірки відповідності процесу функціонування організації прийнятим управлінським рішенням і планам організації – це:
- контроль
- керівництво
- забезпечення
- фінансування
Тема :: 4: Теорія і методика фізичного виховання у закладах вищої освіти
- Вищі навчальні заклади з ІІІ – ІV рівня акредитації навчаються за програмою „Фізичне виховання”, яку затверджено МОН у:
- 2008 р.
- 2010 р.
- 2014 р.
- 2016 р.
- Принцип вікової і загальноосвітньої адекватності напрямків фізичного виховання відноситься до:
- загальних соціальних принципів
- загально педагогічних принципів
- загально методичних принципів
- специфічних принципів фізичного виховання
- До змісту навчально-виховної діяльності викладача входить:
- контроль показників фізичного розвитку студентів
- складання індивідуальних планів роботи викладачів
- розробка навчального плану
- розробка методичних рекомендацій
- Специфічна рухова активність людини, що здійснюється переважно в умовах офіційних змагань на межі психічних і фізичних сил людини, кінцевою метою якої є встановлення суспільно значущих та особистих результатів – це:
- тренування;
- змагальна діяльність;
- здоровий спосіб життя;
- освітній процес.
- Для занять у відділенні фізичної реабілітації високою вважається моторна щільність:
- 25-30 %
- 40-45 %
- 60-65 %
- 50-70 %
- Зміст практичних навчальних занять з фізичного виховання визначається:
- викладачами навчальних груп самостійно
- викладачами навчальних груп самостійно на основі робочої програми
- викладачами навчальних груп разом із студентами
- завідувачем кафедри
- Принцип побудови мезоцикла такий:
- навантаження у мікроциклах носить хвилеподібний характер
- навантаження у мікроциклах постійно зростає
- навантаження у мікроциклах знаходиться на одному рівні
- пік навантаження найвищий у середині мікроцикла
- Для студентів-новачків і спортсменів нижчих розрядів у підготовчому періоді рекомендується проводити тренувальних занять в тиждень:
- Професійна фізична підготовка студентів спрямована на:
- формування прикладних знань та умінь
- формування прикладних знань, умінь, навичок, рухових і психічних якостей особистості, які забезпечують готовність людини до успішної професійної діяльності
- розробку професіограми майбутніх спеціалістів
- визначення суті і завдань професійної фізичної підготовки
- Навчальний матеріал програми диференціюється за наступними ознаками:
- за станом здоров’я студентів
- за фізичною підготовленістю
- за профілем факультету
- за станом здоров’я, фізичною підготовленістю, статтю
- Фізичне виховання у ЗВО програмно-нормативними документами передбачено проведення обов’язкових аудиторних занять в обсязі:
- 2 години на тиждень, протягом всього періоду навчання
- 4 години на тиждень на 1-2 курсах
- 4 години на тиждень крім останнього курсу
- не менше 4 годин на тиждень протягом всього періоду навчання за виключенням останнього випускного семестру
- Для організації практичних занять студентів розподіляють у навчальні відділення:
- основне, підготовче спортивне
- фізичного виховання, спеціальне, загальної фізичної підготовки
- фізичного виховання, фізичної реабілітації, спортивне
- спеціальної фізичної підготовки, секційне, основне
- Студентів, віднесених за станом здоров’я до основної або підготовчої медичної групи, зараховують до:
- відділення фізичної реабілітації
- підготовче відділення
- відділення фізичного виховання або спортивного виховання
- відділення фізичного виховання
- До навчального відділення фізичної реабілітації зараховують студентів, які за даними особистої медичної картки, медичного обстеження віднесені за станом здоров’я до:
- спеціальної медичної групи, групи лікувальної фізичної культури або звільнені від практичних занять
- основної, підготовчої та спеціальної медичної групи
- групи лікувальної фізичної культури
- спеціальної медичної групи та звільнені від практичних занять
- Базовий компонент навчальної програми для ЗВО України „Фізичне виховання” складається:
- теоретичної, методичної, фізичної підготовки
- теоретичної, методичної, фізичної підготовки та контролю
- фізичної підготовки та контролю
- теоретичної, фізичної підготовки та контролю
- Тривалість окремих частин практичного заняття з фізичного виховання:
- залежить від стану здоров’я, фізичної підготовленості студентів
- залежить від стану здоров’я, фізичної підготовленості студентів та семестру навчання
- стандартна і не залежить від різних факторів
- триває – 25 хвилин в підготовчій частині, 60 хвилин в основній частині, 15 хвилин в заключній частині
- Модифікація навчальних програм до вимог, що висуваються Болонською конвенцією передбачає кредитно-модульну систему організації навчального процесу – це:
- одиниця виміру навчального навантаження студентів
- система організації навчального процесу, яка ґрунтується на поєднанні модульних технологій навчання та залікових освітніх одиниць
- зміна структури предмету, розробка нових технологій навчання та контроль знань, які б скерували виховання майбутнього фахівця у напрямку набуття професійних знань
- модель, яка дозволить повніше розкрити свої можливості обдарованим студентам за рахунок індивідуальної і самостійної роботи
- Курс фізичного виховання складається з окремих модулів. Модуль – це:
- задокументована завершена частина освітньо-професійної програми (навчальної дисципліни), що реалізується відповідними формами навчального процесу
- система навчальних елементів, що поєднана за ознакою відповідності певному навчальному об’єкту
- одиниця виміру навчального навантаження студенту для засвоєння певної складової навчальної програми
- модель організації певного виду діяльності студентів за окремими розділами
- Виконання програмових нормативних тестів і контроль оцінки фізичної підготовленості є обов’язковою для студентів і проводиться:
- один раз за роки навчання
- в кінці кожного семестру
- щорічно у травні
- за бажанням студента раз у рік
- Згідно навчальної програми студенти складають такі види випробувань:
- всі види рухових тестів
- окремі за бажанням
- тести на витривалість, на силу, на швидкість, на спритність (за вибором), на гнучкість (за вибором), плавання
- тести на витривалість (за вибором), на силу (за вибором), на швидкість, на спритність, на гнучкість, плавання
- Експрес-оцінку рівня соматичного здоров'я за студентів визначають за методикою:
- Амосова М.М.
- Апанасенка Г.Л.
- Купера К.
- Сальє Г.
Тема :: 5: Методологія та організація наукових досліджень у фізичному вихованні та спорті
- Метод пізнання, згідно з яким на основі висновків про часткове роблять висновки про загальне
- індукція
- аналіз
- дедукція
- синтез
- Який метод дослідження зайвий у перерахованій групі
- аксіоматичний
- моделювання
- абстрагування
- синтез
- Метод наукового дослідження, який полягає в мисленому виокремленні суттєвих ознак, аспектів, відношень предмета, процесу, явища
- абстрагування
- вимірювання
- спостереження
- синтез
- Які з названих нижче методів не належать до методів емпіричного дослідження
- формалізація
- спостереження
- порівняння
- експеримент
- Який метод дослідження зайвий у перерахованій групі
- експеримент
- аксіоматичний
- ідеалізація
- формалізація
- Метод визначення різноманітних об’єктів шляхом відображення їхньої структури у символах
- формалізація
- моделюваня
- прогнозування
- експеримент
- Метод пізнання дійсності, за допомогою якого встановлюються спільні та відмінні параметри між процесами, явищами, об’єктами
- порівняння
- моделюваня
- прогнозування
- аналогія
- Метод пізнання дійсності, який грунтується на перенесенні однієї або кількох характеристик із відомого явища на невідоме
- аналогія
- дедукція
- порівняння
- синтез
- Метод пізнання, який грунтується на висновках від загального до часткового
- дедукція
- індукція
- синтез
- аналіз
- Який з нижче названих методів не належить до методів теоретичного рівня пізнання
- абстрагування
- ідеалізація
- історичний метод
- формалізація
- Експеримент, який передбачає розробку нового в науці та практиці педагогічного положення відповідно до висунутої оригінальної гіпотези
- формувальний
- модельний
- лабораторний
- констатувальний
- Метод одержання інформації шляхом письмових відповідей респондентів на систему стандартизованих запитань
- анкетування
- інтервʼю
- бесіда
- тести
- Яка з вимог, яка ставиться до тестів, відображає можливість повністю відтворювати результати тесту під час його повторення через деякий час та в однакових умовах
- стабільність
- ємність
- надійність
- валідність
- Стандартизовані за змістом, формою та умовами виконання рухові дії, які застосовуються для визначення фізичного стану людини
- тести
- контрольні вправи
- анкетування
- експеримент
- Метод дістання інформації шляхом усних відповідей респондентів на систему запитань дослідника
- інтерв’ю
- бесіда
- анкетування
- тестування
- Експеримент, який передбачає перевірку вже наявних знань про той або інший факт, явище
- констатувальний
- формувальний
- модельний
- лабораторний
- Експеримент, який характеризується строгою регламентацією умов, що дає змогу максимально ізолювати учасників дослідження від впливу навколишнього середовища
- лабораторний
- модельний
- природний
- закритий
- Експеримент, який характеризується настільки незначними змінами звичних умов навчання, що вони можуть бути непомічені його учасниками
- природний
- модельний
- відкритий
- лабораторний
- Вибір методу дослідження залежить від
- конкретних завдань дослідження
- контингенту досліджуваних
- умов дослідження
- наявності приладдя
- Мисленне або практичне розчленування цілого на частини це
- аналіз
- дедукція
- абстрагування
- синтез
- Наукове дослідження починається
- з вибору теми
- з літературного огляду
- отримання гранту для дослідження
- вибору місця експерименту
- Як співвідносяться об’єкт і предмет дослідження
- обʼєкт містить в собі предмет дослідження
- не повʼязані один з одним
- обʼєкт входить до складу предмета дослідження
- обʼєкт протиставлений предмету дослідження
- Вибір теми дослідження визначається
- актуальністю
- відображенням теми в літературі
- наявністю коштів для дослідження
- інтересами громадськості
- Формулювання мети дослідження відповідає на питання
- для чого досліджується
- що досліджується
- ким досліджується
- коли досліджується
- Завдання являють собою етапи роботи
- з досягнення поставленої мети
- доповнюють мету
- пов’язані з вибором об’єкта дослідження
- пов’язані з вибором предмета дослідження
- Інтуїтивне пояснення явища, процесу без проміжної аргументації, без усвідомлення всієї сукупності звʼязків, на основі яких робиться висновок, що базується на наявних знаннях, називають
- наукова ідея
- гіпотеза
- закон
- судження
- Наукове припущення, висунуте для пояснення будь-яких явищ, процесів або причин, які зумовлюють певний наслідок, називають
- гіпотеза
- наукова ідея
- закон
- умовивід
- Внутрішній суттєвий звʼязок явищ, що зумовлює їх закономірний розвиток, називають
- закон
- гіпотеза
- наукова ідея
- аналіз
- Думку, в якій за допомогою звʼязку понять стверджується або заперечується будь-що, називають
- судження
- закон
- гіпотеза
- ідея
- Розумову операцію, за допомогою якої з певної кількості заданих суджень виводиться інше судження, яке певним чином повʼязане з вихідним, називають
- умовивід
- судження
- теорія
- гіпотеза
- Система поглядів, теоретичних положень, основних думок щодо обʼєкта дослідження, які об'єднані певною головною ідеєю, має назву
- наукова концепція
- концептуальність
- принцип
- поняття
- Визначення змісту, суті, смислу того, про що йде мова, має назву
- концептуальність
- принцип
- поняття
- термін
- Правило, що виникло в результаті обʼєктивно осмисленого досвіду, найабстрактніше визначення ідеї, називають
- принцип
- наукова концепція
- концептуальність
- поняття
- Поняття, яке увійшло до наукового обігу і позначається одним словом або сукупністю слів, називається
- термін
- наукова концепція
- науковий факт
- принцип
- Розкриття змісту поняття, терміна називають
- визначення
- наукова концепція
- науковий факт
- принцип
- Процес або явище, що породжують проблемну ситуацію і обрані для вивчення, те, на що спрямована пізнавальна діяльність дослідника, називається
- об’єкт дослідження
- актуальність
- предмет дослідження
- мета дослідження
- Теоретичне відтворення об'єктивної дійсності, тих суттєвих звʼязків та відношень, які підлягають безпосередньому вивченню в роботі, є головними, визначальними для конкретного дослідження, це досліджувані з певною метою властивості, називається
- предмет дослідження
- зміст
- об’єкт дослідження
- мета дослідження
- Кінцевий результат, на досягнення якого спрямоване дослідження, який узгоджується з назвою роботи та висновками і містить не тільки очікувані результати, а й вказує, на яких наукових передумовах базується дослідження, чим і як досягається, називається
- мета дослідження
- висновки
- об’єкт дослідження
- предмет дослідження
- Розкриття головної наукової концепції автора, наукове пояснення його досліджень у новому якісному й кількісному аспектах, відображає
- новизна роботи
- зміст
- висновки
- практичне значення
- Впровадження результатів досліджень у навчальному процесі, публікаціях, практичній діяльності студентів, фахівців, відображає
- висновки
- новизна роботи
- мета дослідження
- практичне значення
- Оприлюднення результатів дослідження на конференціях, у публікаціях, авторських свідоцтвах, патентах, відображає
- апробація результатів
- висновки
- новизна роботи
- практичне значення
- Логічним завершенням кваліфікаційної роботи, що відповідає меті, завданням, змісту, відображають головні наукові результати отримані студентом особисто є
- висновки
- зміст
- додатки
- новизна роботи
- Мета дослідження відображає
- кінцевий результат, на досягнення якого спрямоване дослідження
- перелік встановлених фактів та закономірностей
- головну наукову концепцію
- коротку анотацію одержаних результатів
- Актуальність дослідження відображає
- відповідність теми дослідження сучасним потребам певної галузі науки
- перелік встановлених фактів та закономірностей
- наукове пояснення всіх аспектів дослідження
- коротку анотацію одержаних результатів
- Практичне значення роботи відображає
- використання матеріалів у практичній діяльності
- перелік встановлених фактів та закономірностей
- містить коротку анотацію одержаних результатів
- розкриває методики дослідження
- Опублікування, повністю або частково, чужого твору під іменем особи, яка не є автором цього твору, називається
- плагіат
- твір
- цитата
- посилання
- Відтворення без посилання на джерело інформації власних раніше опублікованих текстів, називається
- самоплагіат
- фабрикація
- академічний плагіат
- списування
- Фальсифікація результатів досліджень, посилань, або будь-яких інших даних, що стосуються освітнього процесу, називається
- фабрикація
- обман
- самоплагіат
- списування
- Надання завідомо неправдивої інформації стосовно власної наукової, творчої діяльності чи організації освітньої процесу, називається
- обман
- фабрикація
- академічний плагіат
- самоплагіат
- Використання без відповідного дозволу зовнішніх джерел інформації під час оцінювання результатів навчання, називається
- списування
- фабрикація
- плагіат
- обман
Тема :: 6: Фізична рекреація
- Комплекс заходів, спрямованих на вдосконалення процесів відновлення працездатності після фізичної і розумової роботи, організація активного відпочинку людей з використанням фізичних вправ, отримання задоволення від цього процесу – це
- адаптивна фізична культура
- фізична реабілітація
- фізична рекреація
- кондиційне тренування
- Яке з тверджень є однією з основних ознак рекреації
- фізичні вправи – головний засіб
- здійснюється переважно в закритих приміщеннях
- обов’язковість участі
- здійснюється у робочий час
- Як поділяється рекреаційна діяльність за правовим статусом
- внутрішня і міжнародна
- організована і самодіяльна
- внутрішньоміська і позаміська
- внутрішня і зовнішня
- Рекреаційно-оздоровчі заняття включають:
- прогулянки, купання, сонячні та повітряні ванни, пасивний відпочинок, збирання грибів
- спортивні ігри, лижний спорт, піші прогулянки, походи
- екскурсійні заняття, огляд пам’ятників архітектури, музеїв, церков, монастирів
- участь у спортивних змаганнях
- Яке значення занять фізичною рекреацією відображає твердження «сприяє фізичному, інтелектуальному, моральному, творчому розвитку особистості»
- освітньо-виховне
- психологічне
- біологічне
- фізичне
- Короткочасне виконання відносно простих за координацією вправ зі субмаксимальною чи максимальною швидкістю, імпульсивністю - це
- швидкісно-силові вправи
- фізичні вправи, що вимагають прояву бистроти
- фізичні вправи, що вимагають прояву спритності
- фізичні вправи, що вимагають прояву гнучкості
- Фізичні вправи великої потужності – це
- рухові дії тривалістю від 4-5 до 30 хвилин зі середньою інтенсивністю
- це рухи, що виконуються з максимальною інтенсивністю і тривалістю до 20-22 секунд
- це вправи тривалістю понад 30 хвилин
- рухові дії тривалістю від 4-5 до 30 хвилин зі низькою інтенсивністю
- Багаторазова зміна швидкості пересування або величини зусиль, ритму, темпу чи амплітуди рухів є характерною ознакою
- методу безперервної варіативної вправи
- методу безперервної стандартизованої вправи
- методу безперервної прогресуючої вправи
- методу інтервальної вправи
- Які тести є об’єктивними показниками стану здоров’я і розвитку, що відносно швидко реагують на зміни різних величин показників, що виражають пропорції тіла
- вимірювання накопичення жирової тканини і знежиреної маси тіла
- вимірювання довжини тіла (зріст) і окремих його частин, маси тіла, поверхні
- функціональні тести
- показники фізичної підготовленості
- Основними характеристиками рухової активності є
- фізична підготовленість
- фізичний стан
- фізична підготовленість і фізичний стан
- фізична працездатність
- Як називається результат фізичної підготовки, що досягається при тренуванні рухових навичок і підвищенні рівня працездатності організму, які потрібні для засвоєння та виконання людиною визначеного виду діяльності
- фізична підготовленість
- фізичний стан
- стан здоровʼя
- фізичний розвиток
- Яка функція є головною функцією фізичної рекреації
- функція особистісного розвитку
- фізична функція
- адаптивно-рекреаційна функція
- виховна функція
- Виконання рухових дій, що вимагають прояву значних зусиль за якомога коротший час - це
- швидкісно-силові вправи
- фізичні вправи, що вимагають прояву бистроти
- фізичні вправи, що вимагають прояву спритності
- фізичні вправи, що вимагають прояву гнучкості
- Фізичні вправи субмаксимальної потужності - це
- спринтерські дистанції в циклічних видах спорту
- змагальний біг на 200, 400, 800 і 1500 м у легкій атлетиці
- біг на дистанціях від 2 000 до 10 000 м у легкій атлетиці
- плавання на 800 та 1 500 м
- Як називається потреба людини в русі
- гіпокінезія
- гіперкінезія
- кінезифілія
- гіподинамія
- Регламентоване за інтенсивністю фізичне навантаження, що повністю задовольняє біологічну потребу в рухах, відповідає функціональним можливостям організму та враховує спеціальність і специфіку професійної діяльності й таким чином сприяє вихованню здорового способу життя та зміцненню здоров’я - це
- оптимальний руховий режим
- активний спосіб життя
- здоровий спосіб життя
- спортивне тренування
- Як називається стан організму, зумовлений недостатньою руховою активністю
- гіпокінезія
- кінезифілія
- гіперкінезія
- гіподинамія
- Фізична рекреація є складовою
- фізичної реабілітації
- фізичної культури
- фізичного виховання
- кондиційного тренування
- Виконання різноманітних вправ на обмеженій площі опори, на підвищеній (відносно підлоги) опорі, на рухомій опорі – це
- фізичні вправи, що вимагають збереження рівноваги
- фізичні вправи, що вимагають прояву спритності
- фізичні вправи, що вимагають прояву гнучкості
- фізичні вправи, що вимагають прояву бистроти
- Який вік людини окреслюється на підставі реального стану органів і систем організму людини щодо прийнятих вікових норм
- паспортний
- календарний
- біологічний
- реальний
- Як називається результат взаємодії різних аспектів діяльності людини (сили, швидкості, координації, спритності та витривалості), адаптаційних здібностей організму і його функціональних можливостей, які забезпечують успішну реалізацію рухових завдань
- фізичний стан
- фізична підготовленість
- здоровий спосіб життя
- фізичний розвиток
- Як називається рівень нормування рухової активності дітей і підлітків, який складається зі щоденної ранкової гімнастики, гартувальних процедур і прогулянки перед сном
- фізкультурно-гігієнічний мінімум
- фізкультурний загальнопідготовчий мінімум
- фізкультурно-спортивний оптимум
- фізкультурно-гігієнічний оптимум
- Як називається рівень нормування рухової активності дітей і підлітків, який складається зі щоденної ранкової гімнастики, гартувальних процедур і прогулянки перед сном, а також передбачає щоденний 30-60 хвилинний активний відпочинок із фізичними вправами на повітрі
- фізкультурно-гігієнічний мінімум
- фізкультурний загальнопідготовчий мінімум
- фізкультурно-спортивний оптимум
- фізкультурно-гігієнічний оптимум
- Яка норма рухової активності для дітей 7-10 років
- 9-13 тис. кроків на добу
- 11-15 тис. кроків на добу
- 15-20 тис. кроків на добу
- 20-25 тис. кроків на добу
- Для продовження тривалості життя і підвищення його якості мінімальний рівень рухової активності дорослого населення повинен забезпечувати витрати енергії в межах
- 2000-2500 ккал за тиждень
- 1500-2000 ккал за тиждень
- 1000-1500 ккал за тиждень
- 2500-3000 ккал за тиждень
- Максимально допустима ЧСС в оздоровчому тренуванні осіб після 60-ти років не повинна перевищувати
- 150 уд/ хв.
- 140 уд/ хв.
- 130 уд/ хв.
- 120 уд/ хв.
- Яка оптимальна частота занять на тиждень є ефективним чинником їх оздоровчо-рекреаційного впливу
- 3-4 рази
- 2-3 рази
- 4-5 разів
- 5-6 разів
- У яких межах лежить зона інтенсивності тренувального навантаження, яка викликає оптимальний оздоровчий ефект
- 55-75% від максимальної ЧСС конкретної особи
- 65-85% від максимальної ЧСС конкретної особи
- 75-95% від максимальної ЧСС конкретної особи
- 45-65% від максимальної ЧСС конкретної особи
- При показниках ЧСС 100-120 уд/хв на заняттях аеробного режиму рівень навантаження є
- малим
- середнім
- великим
- недостатнім
- Якщо рівень фізичного стану осіб, які займаються, низький або нижчий за середній, рекомендується час заняття розподіляти таким чином
- 40 % – ігри, 60 % – циклічні вправи
- 50 % – ігри, 50 % – циклічні вправи
- 60% – ігри, 40 % – циклічні вправи
- 70 % – ігри, 30 % – циклічні вправи
- Яке твердження не є характеристикою аеробних вправ
- охоплюють значні групи м’язів
- забезпечуються енергією за рахунок аеробних процесів
- тривають до 10 хв.
- це вправи легкої або помірної інтенсивності
- Як називається найвища ЧСС, яку можна допустити при проведенні оздоровчих тренувальних занять
- порогова
- пікова
- надпорогова
- підпорогова
- Метою якого виду контролю є оцінка стану та рівня здоров’я для визначення раціональних засобів оздоровлення
- оперативного
- поточного
- первинного
- підсумкового
- Який рівень фізичного стану характеризують такі показники: фізична працездатність та підготовленість нижче норми на 10-30%, функціональні показники відповідають нормативним, ризик розвитку серцево-судинних захворювань мінімальний
- низький та нижче середнього
- високий та вище середнього
- середній
- допустимий
- Як називається режим тренувальних занять бігом для добре підготовлених бігунів (ЧСС 144-156 уд. за хв.)
- реабілітаційний
- розвиваючий
- підтримуючий
- відновлюючий
- Як називається режим тренувальних занять бігом для початківців (ЧСС 130-140 уд. за хв.)
- реабілітаційний
- розвиваючий
- підтримуючий
- відновлюючий
- Яке навантаження може бути отримано під час гри у волейбол, без блокуючих та нападаючих стрибків; допускається гра двох-трьох партій з перервами після кожних 5-7 хв
- мале (ЧСС 80-100 уд. за хв.)
- середнє (ЧСС 100-120 уд. за хв.)
- велике (ЧСС 120-140 уд. за хв.)
- надпотужне (ЧСС 140-160 уд. за хв.)
- Яке навантаження можна отримати під час гри у теніс з інструктором, що подає м’яч під праву руку; тривалість заняття – 30-40 хв з перервами через кожні 10-12 хв
- мале (ЧСС 80-100 уд. за хв.)
- середнє (ЧСС 100-120 уд. за хв.)
- велике (ЧСС 120-140 уд. за хв.)
- надпотужне (ЧСС 140-160 уд. за хв.)
- Від якого фактору у більшій мірі залежить втома
- від інтенсивності навантаження
- від тривалості навантаження
- залежить від обох факторів
- не залежить від обох факторів
- Скільки калорій необхідно спалювати за одне заняття для отримання оздоровчого ефекту
- 250 ккал
- 350 ккал
- 450 ккал
- 550 ккал
Тема :: 7: Біомеханіка спорту та оздоровчої рухової активності
- Рух - це:
- спосіб переміщення
- форма існування матерії
- зміна положення тіла
- спосіб взаємодії
- Механічний рух людини проявляється у двох формах:
- переміщення всієї системи відносно її оточення та деформація біосистеми
- переміщення ланок тіла відносно загального центру мас та деформація біосистеми
- деформація м’язів та деформація біосистеми
- переміщення всієї системи відносно її оточення та деформація м’язів
- Вивчення рухів людини у руховій діяльності передбачає:
- вивчення зовнішньої картини рухової діяльності
- вивчення вікових особливостей людини
- вивчення фізіологічних особливостей людини
- вивчення психофізичних особливостей людини
- Умови, яких відбувається дія поділяються на:
- зовнішні та внутрішні
- прості та складні
- психологічні та фізіологічні
- анатомічні та соціальні
- Основними методами біомеханіки є:
- системний аналіз та синтез
- комп’ютерна діагностика та моделювання
- гоніометрія та рентгентографія
- стабілографія та термометрія
- Рухова функція людини - це:
- поєднання рухових дій для досягнення мети
- одна з найважливіших функцій організму людини
- взаємодія ланок тіла людини
- закономірності руху тіла у просторі
- Біомеханічні властивості м’язів поділяються на:
- механічні та анатомічні
- механічні та біологічні
- механічні та фізіологічні
- механічні та хімічні
- Тяга м’язу залежить від сукупності умов:
- механічних, анатомічних та фізіологічних
- механічних біологічних та фізіологічних
- механічних педагогічних та психологічних
- механічних фізіологічних та педагогічних
- При статичній роботі довжина м’язу:
- збільшується
- зменшується
- постійна
- змінна
- Динамічна робота поділяється на 2 види:
- долаюча та постійна
- долаюча та уступаюча
- долаюча та змінна
- долаюча та зростаюча
- Момент інерції - це міра інертності тіла при:
- поступальному русі
- обертальному русі
- нерівномірному русі
- прямолінійному русі
- Усі сили, які діють на тіло поділяються на:
- зовнішні та рівномірні
- внутрішні та рівномірні
- зовнішні та внутрішні
- внутрішні та нерівномірні
- По способу дії сили поділяють на:
- зосереджені та позитивні
- розпреділені та негативні
- зосереджені та розпреділені
- розпреділені та позитивні
- Момент сили - це:
- міра поступальної дії сили на тіло
- міра обертальної дії сили на тіло
- міра змінної дії сили на тіло.
- міра постійної дії сили на тіло
- Імпульс сили визначає приріст швидкості:
- кутової
- лінійної
- змінної
- постійної
- Імпульс моменту сили визначає приріст швидкості:
- кутової
- лінійної
- змінної
- постійної
- Вага тіла може бути:
- статичною та зосередженою
- статичною та динамічною
- динамічною та розпреділеною
- динамічною та зосередженою
- Вага тіла прикладається:
- у локальному центрі маси тіла
- у загальному центрі маси тіла
- у точці взаємодії двох тіл
- у точці взаємодії тіла з опорою
- Тіло закріплене в одній точці має ступенів вільності:
- До інерційних характеристик відносять:
- масу, інертність та момент інерції
- момент інерції, момент сили та масу
- масу, момент сили та момент інерції
- масу, момент сили та силу тяжіння
- Сила - це:
- міра дії одного тіла на інше
- міра внутрішньої дії тіла
- міра обертальної дії тіла
- міра поступального руху тіла
- М’язи-синергісти - це м’язи:
- протилежної дії
- сумісної дії
- зрівноважуючої дії
- повертаючої дії
- М’язи-антагоністи - це м’язи:
- протилежної дії
- сумісної дії
- зрівноважуючої дії
- повертаючої дії
- Кількісні характеристики руху тіла людини поділяються на:
- динамічні, кінематичні та енергетичні
- динамічні, кінематичні та педагогічні
- динамічні, кінематичні та біологічні
- динамічні, кінематичні та фізіологічні
- Ритм руху буває:
- постійний та перемінний
- постійний та тривалий
- постійний та нетривалий
- постійний та швидкий
- При поступальному русі визначають швидкість:
- варіативну
- кутову
- лінійну
- диференціальну
- Переміщення тіла людини буває:
- лінійне та кутове
- лінійне та постійне
- кутове та змінне
- кутове та криволінійне
- При обертальному русі визначають швидкість:
- лінійну
- кутову
- варіативну
- диференціальну
- Енергетичні характеристики руху тіла людини несуть інформацію про те:
- як змінюються види енергії під час руху
- як змінюються кількість руху
- яка ефективність руху
- яка продуктивність руху
- Сила тяжіння прикладається:
- у загальному центрі маси тіла
- у локальному центрі маси тіла
- по середині ланки
- ближче до важчого суглобу
- Сила інерції зовнішнього тіла прикладається:
- у загальному центрі маси тіла
- у локальному центрі маси тіла
- у точці взаємодії двох тіл
- у точці взаємодії тіла з опорою
- Сила реакції опори прикладається:
- у загальному центрі маси тіла
- у локальному центрі маси тіла
- у точці взаємодії двох тіл
- у точці взаємодії тіла з опорою
- Сила зовнішнього тертя прикладається:
- у загальному центрі маси тіла
- у локальному центрі маси тіла
- у точці взаємодії двох тіл
- у точці взаємодії частин тіла між собою
- Сила пружної деформації прикладається
- у загальному центрі маси тіла
- у локальному центрі маси тіла
- у точці взаємодії двох тіл
- у точці взаємодії частин тіла між собою
- Якщо моменти рушійних сил більші за моменти гальмівних сил то важіль отримує:
- додатне прискорення
- від’ємне прискорення
- рівномірне прискорення
- нерівномірне прискорення
- М’язи людини можуть працювати у трьох режимах:
- ізотермічний, ізометричний та ауксотонічний
- ізотонічний, ізометричний та ауксотонічний
- ізотонічний, ізометричний та аутотичний
- ізотонічний, ізопатичний та аутотичний
- В залежності від зміни довжини м’язу розрізняють два види роботи м’язів:
- статична та рівномірна
- статична та нерівномірна
- статична та динамічна
- статична та змінна
- Назвіть три основні напрямки розвитку біомеханіки:
- механічний, фізичний та психолого-педагогічний
- механічний, фізичний та функціонально-анатомічний
- механічний, фізіологічний та ексцентричний
- механічний, фізичний та біологічний
- Системно-структурний підхід являє собою:
- принцип злагодженої взаємодії усіх ланок
- принцип пізнання цілісності складних об’єктів
- принцип єдності усіх ланок тіла
- принцип пізнання структури рухів
- Системно-структурний підхід дає відповідь на запитання:
- з яких елементів складається система
- які елементи взаємодії тіла людини
- чому елементи системи пов’язані між собою
- що впливає на виконання дії
- Сили, які діють на важіль поділяються на дві групи:
- сили зовнішні відносно осі важеля та сили внутрішні відносно осі важеля
- сили, які лежать в площині осі важеля та сили, які лежать в площині перпендикулярній осі важеля
- сили, які впливають на плече важеля та сили, які не впливають на рух важеля
- сили, які постійні відносно осі важеля та сили та сили, які змінні відносно осі важеля
- Механічна енергія тіла визначається як:
- запас його працездатності
- здатність виконувати роботу максимальної потужності
- повна енергія, яку має тіло
- здатність виконувати роботу мінімальної потужності
- Системно-структурний підхід дає можливість розглядати тіло людини як:
- біомеханічну систему
- просту систему
- рухому систему
- змінну систему
- Системно-структурний підхід дає можливість вивчати:
- техніку рухової діяльності
- тактику рухової діяльності
- склад і структуру рухової діяльності
- склад і структуру нервової діяльності
- Загальна задача біомеханіки полягає у:
- вивченні інтенсивності прикладених сил для досягнення поставленої мети
- вивченні ефективності прикладених сил для досягнення поставленої мети
- вивченні доцільності прикладених сил для досягнення поставленої мети
- вивченні спрямованості прикладених сил для досягнення поставленої мети
- Стабілографія - це реєстрація коливань загального центру маси тіла у положенні:
- напівприсяди
- стоячи
- сидячи
- лежачи