Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: ФЕУ_073(МОВД)_PhD_2023
Розробники:
Дата генерації: 27.02.2023Тема :: Основи менеджменту
- Складний процес, який включає цілеспрямований вплив на об’єкти, системи з метою збереження їх сталості або переведення з одного стану в інший для досягнення певних цілей, – це:
- фінансування
- стимулювання
- управління
- планування
- До внутрішніх змінних організації належать:
- ціль, технологія
- структура організації, завдання
- люди (персонал)
- усі відповіді правильні
- Менеджмент починається з:
- раціонального розподілу ресурсів
- стимулювання персоналу
- розподілу робіт серед виконавців
- постановки цілей
- Логічні взаємовідносини рівнів управління та функціональних сфер, побудованих у формі, що уможливлює більш ефективне досягнення цілей – це:
- внутрішнє середовище організації
- зовнішнє середовище організації
- структура організації
- економічне середовище організації
- Вкажіть зайвий фактор внутрішнього середовища організації:
- завдання
- ціль
- персонал
- постачальник
- Суб’єкт управління повинен:
- вибирати засоби досягнення поставлених цілей
- володіти здатністю свідомо визначати цілі
- здійснювати процес управління
- усі відповіді правильні
- Рівень управління, на якому формується місія та встановлюються загальноорганізаційні цілі:
- управлінський
- низовий
- середній
- вищий
- Найвищий рівень централізації в:
- лінійній структурі управління
- матричній структурі управління
- мережевій структурі управління
- проєктній структурі управління
- Недоліком функціонального типу організаційної структури управління є:
- узгодженість дій виконавців
- збільшення кількості рівнів управління
- перевантаження інформацією
- подвійне підпорядкування
- Менеджмент передбачає:
- орієнтацію організації на попит і потреби ринку
- постійне прагнення до підвищення ефективності виробництва
- постійний перегляд цілей і програм залежно від ситуації на ринку
- усі відповіді правильні
- Фахівець, який посідає постійну керівну посаду в організації, наділений повноваженнями і приймає в їх межах рішення за певними видами діяльності (функціональними сферами):
- менеджер
- стажист
- бухгалтер
- касир
- Основною метою менеджменту є:
- забезпечення прибутковості шляхом раціональної організації виробничого процесу
- формування сприятливого психологічного клімату в колективі
- постійне проведення організаційних змін
- підтримання іміджу організації в очах споживачів
- Керівники виробничих і функціональних підрозділів, які узгоджують різноманітні форми діяльності і зусилля різних підрозділів всередині організації, забезпечують підготовку управлінських рішень на вищому рівні та конкретизують ухвалені на вищому рівні рішення для менеджерів низової ланки:
- менеджери середньої ланки управління
- менеджери низової ланки управління
- менеджери вищої ланки управління
- топ-менеджери
- Підхід до управління, що розглядає його як серію послідовних дій, що реалізуються в певній послідовності:
- системний
- ситуаційний
- процесний
- комплексний
- До чинників зовнішнього середовища прямого впливу відносять:
- НТП
- стан економіки
- конкурентів
- демографічну ситуацію
- Інтегрований підхід до управління, через який реалізується принцип адаптивності:
- ситуаційний
- функціональний
- процесний
- поведінковий
- Основою адміністративних методів управління організацією є:
- податки
- соціальне регулювання діяльності
- фінансування
- розпорядження керівництва
- Метод, який дозволяє провести вивчення макросередовища організації:
- SWOT-аналіз
- РЕSТ-аналіз
- «мозковий штурм»
- прогнозування
- Виробнича стратегія організації відноситься до:
- загальнокорпоративних стратегій
- бізнес-стратегій
- функціональних стратегій
- кадрових стратегій
- Планування – це:
- метод менеджменту
- ціль менеджменту
- функція менеджменту
- принцип менеджменту
- План, який містить уявлення про організацію у майбутньому, її головні цілі, напрями та стратегії розвитку, ринки збуту, вимоги щодо бажаних темпів зростання виробництва та прибутковості:
- стратегічний
- тактичний
- операційний
- поточний
- План поточної діяльності організації з деталізацією на рівні підрозділів:
- операційний
- маркетинговий
- стратегічний
- середньостроковий
- Організування як функція менеджменту відображає:
- процес стимулювання праці
- процес створення структури управління організацією
- сукупність методів укладання угод, договорів, контрактів про співпрацю
- процес налагодження відносин із зовнішнім середовищем
- Функція менеджменту, яка реалізується з метою забезпечення погодженої і злагодженої роботи усіх структурних підрозділів, що беруть участь у процесі виконання планового завдання:
- планування
- організування
- регулювання
- контролювання
- Зосередження владних повноважень на вищому рівні управління організацією – це:
- централізація
- диференціація
- департаменталізація
- інтеграція
- Процес узгодження дій, досягнення єдності зусиль усіх підрозділів та співробітників організації для реалізації її завдань та цілей – це:
- делегування повноважень
- диференціація робіт
- децентралізація повноважень
- координація робіт
- Практичним результатом виконання організаційної функції є:
- затвердження структури управління
- затвердження положень про підрозділ
- розробка посадових інструкцій
- усі відповіді правильні
- Делегування повноважень:
- підвищує оперативність прийняття управлінських рішень
- позитивно впливає на мотивацію праці підлеглих та їхнє задоволення працею
- розширює можливості керівника у вирішенні важливих справ, звільняє його від виконання другорядних завдань
- усі відповіді правильні
- Відчуття фізіологічного, соціального або психологічного дискомфорту через брак чогось; необхідність у чомусь, що потрібне для створення і підтримування нормальних умов життя і функціонування людини, – це:
- потреби
- інтереси
- мотиви
- стимули
- Статусна мотивація:
- це прагнення до достатку, більш високого рівня життя
- це прагнення зайняти вищу посаду, виконувати складнішу й відповідальнішу роботу
- породжується змістом роботи, умовами організації робочого процесу
- базується на загрозі покарання людини
- Потреби в їжі, сні, безпеці за своєю суттю є:
- вторинними
- первинними
- альтруїстичними
- соціальними
- Процес зовнішнього впливу на людину для спонукання її до конкретних дій:
- стимулювання
- регулювання
- мотивування
- координування
- До змістовних теорій мотивації не належить теорія:
- ієрархій потреб Абрахама Маслоу
- потреб Девіда МакКлелланда
- очікувань Віктора Врума
- мотиваційної гігієни Фредеріка Герцберга
- Сукупність внутрішніх і зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до діяльності, визначають поведінку, форми діяльності, надають цій діяльності спрямованості, орієнтованої на досягнення особистих цілей і цілей організації:
- мотивування
- регулювання
- контролювання
- організування
- Для задоволення соціальних потреб працівників згідно теорії А. Маслоу необхідно:
- підвищувати заробітну
- давати співробітникам таку роботу, яка б дозволила їм спілкуватися
- пропонувати підлеглим змістовну роботу
- давати підлеглим складну та важку роботу, яка вимагає від них повної віддачі
- Ознакою мотиваційного вигорання працівника є:
- погіршення результатів праці
- підвищення продуктивності праці
- поліпшення соціально-психологічного стану
- емоційне піднесення
- Матеріальні стимули поділяються на:
- грошові та негрошові
- творчі та моральні
- соціальні та психологічні
- гігієнічні та мотиваційні
- Потреба у належності полягає у:
- реалізації власних можливостей
- захисті від фізичної та психологічної небезпеки
- повазі з боку оточення – керівників, підлеглих
- відчутті причетності до певних соціальних груп
- Моральна винагорода – це:
- подяка
- грамота
- присвоєння почесного звання
- усі відповіді правильні
- До первинних потреб не відносять потребу в:
- До мотивуючих потреб, за теорією А. Маслоу, не належать потреби у:
- повазі
- безпеці
- владі
- самореалізації
- Мотиви виконують:
- спонукаючу функцію
- організаційну функцію
- координаційну функцію
- контролюючу функцію
- До мотивуючих чинників згідно Ф. Герцберга не належить:
- просування по службі
- заробітна плата
- висока відповідальність
- цікава робота
- Види контролю за критерієм часу здійснення контрольних операцій:
- випереджаючий, поточний та заключний
- централізований та децентралізований
- суцільний, вибірковий та разовий
- фактичний, розрахунковий та аналітичний
- Послідовна перевірка усієї сукупності підконтрольних об’єктів, процесів та суб’єктів, – це:
- разовий контроль
- заключний контроль
- вибірковий контроль
- суцільний контроль
- Вид контролю, що визначає міру придатності вхідних ресурсів організації для виготовлення продукту певної якості:
- спеціалізований
- попередній
- поточний
- функціональний
- Заключним етапом процесу контролю є:
- визначення відхилення досягнутих результатів від запланованих
- реакція на порівняння результатів реального виконання із встановленими стандартами
- встановлення стандартів та вимірювання реальних процесів, що відбуваються в організації
- порівняння результатів реального виконання із встановленими стандартами
- Контролювання передбачає:
- оцінювання результатів діяльності організації загалом і її структурних підрозділів зокрема
- оцінювання гнучкості управління, його здатності адекватно реагувати на зміни зовнішнього середовища і пристосовуватися до них
- врахування конкретних внесків кожного працівника у забезпечення кінцевого результату діяльності
- усі відповіді правильні
- Функція контролювання:
- викликає позитивні емоції у працівників
- реалізується керівником лише за його власним бажанням за умови настання певних обставин
- не підлягає делегуванню
- усі відповіді правильні
- Завершальною стадією процесу управління є:
- контролювання
- мотивування
- планування
- стимулювання
- Система контролю, що не дозволяє ліквідувати серйозні відхилення, перш ніж вони переростуть у великі проблеми:
- необхідна
- дієва
- стабільна
- безглузда
- Вид контролю, який використовується при прийомі працівників на роботу:
- безперервний
- попередній
- поточний
- заключний
- Необхідність контролю як функції менеджменту обумовлена:
- недооцінюванням здібностей підлеглих
- бажанням керівника самому брати участь у розв’язанні всіх конфліктів і виробничих проблем
- небезпекою виникнення кризових ситуацій та доцільністю підтримки успіху організації
- наявністю несанкціонованих завдань та спробою підлеглих покласти свої функції на безпосередніх менеджерів
- Комунікація – це:
- обмін інформацією між двома і більше особами за допомогою різних форм зв’язку для досягнення цілей організації
- спосіб впливу керуючої системи на керовану
- сукупність індивідів, які постійно взаємодіють між собою на основі створених та функціонуючих інформаційних каналів
- поведінка однієї людини або групи людей, що активно діє на поведінку, почуття, відносини інших людей
- Засіб, за допомогою якого відбувається переміщення повідомлення від відправника до одержувача:
- проєкт
- канал комунікації
- бюджет
- комунікаційний бар’єр
- Фактори, що перешкоджають здійсненню ефективної комунікації:
- вибіркове сприйняття, культурні відмінності між відправником і одержувачем
- інформаційні перевантаження, фільтрація інформації
- семантичні бар’єри, поганий зворотний зв’язок
- усі відповіді правильні
- Управлінська інформаціє повинна бути:
- точною
- своєчасною
- корисною
- усі відповіді правильні
- Зворотний зв’язок у комунікаційному процесі – це:
- реакція на отримане повідомлення
- реакція відправника на процес передачі інформації
- процес декодування отриманої інформації
- оцінка впливу зовнішнього середовища на передачу повідомлення
- Групові дискусії, розповсюдження чуток, промови відносяться до:
- письмової комунікації
- усної комунікації
- невербальної комунікації
- директивної комунікації
- Особа, яка генерує ідею або збирає, опрацьовує інформацію та передає її:
- одержувач
- посередник
- контактор
- відправник
- Неформальні комунікації – це:
- схеми поведінки
- чутки
- накази керівника
- усі відповіді правильні
- Шуми в комунікаційному процесі – це все те, що:
- вносить помилки в економічну та правову інформацію
- вносить зміни та корективи в найбільш актуальну інформацію
- спотворює зміст та створює перешкоди на шляху обміну інформації
- заважає якісно обробляти масив інформації
- До невербальних комунікацій в менеджменті відносять:
- бесіду, письмове повідомлення, слухання, читання
- мову, рухи тіла, фізичне середовище, співбесіду
- жести, рухи, міміку, інтонацію, мовчання, вираз очей
- жести, міміку, позування, вимову, листування
- Залежно від напрямку руху інформації комунікації в організації бувають:
- вертикальні та горизонтальні
- формальні та неформальні
- усні та письмові
- офіційні та неофіційні
- Уміння менеджера приймати адекватні реаліям, кваліфіковані та обґрунтовані рішення – це:
- компетентність
- відповідальність
- обов’язковість
- повноваження
- Вимоги до управлінського рішення:
- гнучкість, своєчасність
- правомірність, оптимальність
- наукова обґрунтованість, кількісна та якісна визначеність
- усі відповіді правильні
- Вимога до управлінського рішення, яка характеризується правильним вибором моменту його прийняття:
- оптимальність
- своєчасність
- правомірність
- наукова обґрунтованість
- Процес, що починається з констатації виникнення проблемної ситуації та завершується вибором дії, яка спрямована на її усунення:
- прийняття рішення
- конкретизація завдань
- формування місії організації
- обґрунтування цілей розвитку організації
- Управлінські рішення, що ґрунтуються на відчуттях менеджера у правильності вибору:
- об’єктивні рішення
- інтуїтивні рішення
- раціональні рішення
- рішення, які ґрунтуються на судженнях
- Рішення, що стосуються діяльності всієї організації:
- загальні
- креативні
- часткові
- перспективні
- Існування ймовірності прийняття неправильного рішення, яке може несприятливо впливати на організацію характеризує:
- ступінь ризику
- час
- ступінь підтримки менеджером колективу
- політику організації
- За допомогою управлінських рішень здійснюється:
- визначення цілей діяльності організації
- розподіл ресурсів
- закріплення працівників за посадами й робочими місцями
- усі відповіді правильні
- Раціональні управлінські рішення:
- обґрунтовуються за результатами об’єктивного аналітичного процесу та не залежать від накопиченого досвіду
- зумовлені знаннями та накопиченим досвідом
- приймаються на основі лише відчуття правильності вибору особи, яка його ухвалює
- базуються виключно на власному досвіді керівника
- За способом обґрунтування управлінські рішення поділяють на:
- оперативні, поточні та перспективні
- інтуїтивні, раціональні та рішення, що базуються на судження
- загальні та часткові
- одноосібні та колективні
- Основною метою розробки та реалізації управлінських рішень на будь-якому рівні управління є:
- підвищення якості продукції
- вихід на нові ринки збуту продукції
- покращення соціально-психологічного клімату в колективі
- досягнення цілей організації
- Коригування управлінських рішень здійснюється для того, щоб:
- підвищити ефективність їх прийняття
- привести формат їх виконання до вимог часу
- усунути відхилення в їх виконанні
- не допустити помилок в майбутньому
- На процес прийняття управлінських рішень впливають:
- особисті оцінки керівника
- час і оточення, що змінюються
- інформаційні обмеження
- усі відповіді правильні
- До особистих якостей керівника, що впливають на прийняття управлінських рішень відносять:
- вік
- систему цінностей
- суб’єктивну оцінку якості рішення
- усі відповіді правильні
- Стійкий образ дій, прийомів керівника у процесі управління – це:
- модель лідерства
- стиль керівництва
- вплив
- влада
- Стиль керівництва, який доцільно застосувати в форс-мажорних ситуаціях:
- змішаний
- ліберальний
- авторитарний
- демократичний
- Стиль керівництва, який передбачає участь членів колективу в обговоренні важливих питань його функціонування:
- патріархальний
- авторитарний
- ліберальний
- демократичний
- Стиль керівництва, за якого керівник централізує повноваження і позбавляє підлеглих свободи у прийнятті рішень:
- ліберальний
- демократичний
- анархічний
- авторитарний
- Демократичний стиль керівництва має підкріплюватися високоефективною системою:
- регулювання
- контролю
- планування
- організування
- Авторитарний стиль керівництва:
- ґрунтується на тому, що керівник має достатню владу, щоб нав’язати свою волю підлеглим
- полягає в тому, що керівник прагне виконати свої функції в умовах значної свободи дії своїх підлеглих
- характеризується високим рівнем децентралізації повноважень, вільним прийняттям рішень і виконанням завдань, оцінкою роботи після її завершення
- усі відповіді правильні
- Стиль керівництва, що характеризується високим рівнем децентралізації повноважень, вільним прийняттям рішень і виконанням завдань, оцінкою роботи після її завершення:
- змішаний
- ліберальний
- демократичний
- авторитарний
- М’яке, невимогливе ставлення до підлеглих характерне для:
- патріархального стилю керівництва
- авторитарного стилю керівництва
- ліберального стилю керівництва
- експлуататорсько-авторитарного стилю керівництва
- Процес впливу на підлеглих за допомогою формальних важелів для забезпечення виконання офіційних доручень – це:
- керівництво
- лідерство
- вплив
- влада
- Стиль керівництва, що базується на офіційних відносинах, максимальній централізації повноважень у керівника:
- авторитарний
- демократичний
- ліберальний
- комбінований
- Стиль керівництва, при якому керівник ставить перед підлеглими завдання, визначає терміни виконання, а сам відходить на другий план, залишаючи за собою функції контролювати, карати, консультувати, це:
- авторитарний
- демократичний
- ліберальний
- комбінований
- Стиль керівництва, для якого характерне повне перекладання відповідальності на виконавців:
- авторитарний
- демократичний
- ліберальний
- патріархальний
Тема :: Менеджмент організацій
- Організація розглядається як:
- стан
- система
- процес
- усі відповіді правильні
- До динамічних законів функціонування і розвитку організації відносять:
- закон інформованості-впорядкованості
- закон композиції
- закон найменших
- закон онтогенезу
- Сума властивостей (і результатів діяльності) організації в цілому перевищує арифметичну суму властивостей (і результатів діяльності) всіх її елементів, узятих окремо – це визначення закону:
- синергії
- онтогенезу
- пропорційності
- самозбереження
- Організації, що є союзом індивідуальних учасників, об’єднаних суспільно значущою метою:
- ділові
- громадські
- асоціативні
- публічні
- Методи, які використовуються для проєктування і синтезу складних систем на базі вивчення особливостей функціонування їхніх елементів:
- системотехніки
- аналізу систем
- дослідження операцій
- усі відповіді правильні
- Організаційний розвиток – це процес, що орієнтований на:
- збільшення потенціалу організації
- тривалий період часу
- здійснення якісних змін
- усі відповіді правильні
- Залежно від характеру змін розрізняють:
- екстенсивний та інтенсивний розвиток
- екзогенний та ендогенний розвиток
- індивідуальний та загальний розвиток
- плановий та ситуативний розвиток
- Автором триступеневої моделі змін є:
- Л. Грейнер
- І. Ансофф
- К. Левін
- К. Тюрлі
- Автором моделі управління стратегічними змінами в організації є:
- Л. Грейнер
- Ф. Гуіяр
- І. Ансофф
- К. Левін
- Проведенню організаційних змін в організації перешкоджають:
- побоювання змін
- протиріччя в цілях
- застарілі концепції управління
- усі відповіді правильні
- Форма змін, за якої керівник чітко розуміє необхідність змін на підприємстві, але також і усвідомлює, що управлінська команда «не дотягує» до об'єктивних або суб'єктивних причин швидкого освоєння і поширення пропонованих нововведень:
- агресивна
- корозійна
- інструктивна
- тиха
- Стратегія проведення змін, яка передбачає залучення технічних експертів для вивчення конкретної проблеми змін:
- аналітична
- нормативна
- заснована на переговорах
- дійова
- Теорія проведення організаційних змін, яка розглядає організацію як саморозвиваючу систему, орієнтована на корпоративну культуру, цілі та мотиви співробітників організації:
- До «жорстких» елементів системи управління відносять:
- стиль управління
- навички та цінності
- якісний склад персоналу
- організаційну структуру
- Тимчасове статутне об’єднання промислового та банківського капіталу для досягнення спільної мети – це:
- консорціум
- концерн
- холдингова компанія
- асоціація
- Спосіб проєктування складних систем, за якого досягається ефективна координація всі компонентів системи:
- системний інжиніринг
- системний аналіз
- дослідження операцій
- реінжиніринг
- Метод організаційного проєктування, що передбачає використання досвіду проєктування організаційних структур управління в аналогічних організаціях:
- метод аналогій
- метод структуризації цілей
- експертно-аналітичний метод
- метод організаційного моделювання
- Сукупність різноманітних за своєю природою конкретних організаційних дій, покликаних організувати ефективну діяльність організації як відкритої виробничо-господарської та соціальної системи, що діє в умовах нестабільності зовнішнього середовища – це:
- мотиваційний механізм
- організаційний механізм
- правовий механізм
- процедурний механізм
- До характеристик плоскої організаційної структури відносять:
- незначну кількість управлінського персоналу
- оперативність прийняття управлінських рішень
- менш формалізовані зв’язки між керівниками і підлеглими
- усі відповіді правильні
- Структура управління будується на основі принципу єдності підпорядкування:
- «ялика»
- «матрьошка»
- «колесо»
- «піраміда»
- Повноваження, які передаються безпосередньо від керівника до підлеглого:
- лінійні
- функціональні
- штабні
- обов’язкового узгодження
- Мета централізації управління:
- збільшення синергії
- поліпшення координації
- запобігання помилок на нижчих рівнях управління
- усі відповіді правильні
- Передача або делегування повноважень і прав на нижні рівні управління організацією:
- децентралізація
- централізація
- поділ праці
- спеціалізація
- Посадова особа, яка несе відповідальність за отримання результату процесу і володіє повноваженнями для розпорядження ресурсами, необхідними для виконання процесу – це:
- керівник процесу
- контрактор процесу
- власник процесу
- замовник процесу
- Бізнес-процеси, що орієнтуються на виробництво товару або надання послуги, є цільовими об'єктами створення організації і забезпечують отримання прибутку:
- основні
- супутні
- допоміжні
- забезпечувальні
- Технологія побудови й розвитку організацій (бізнес-систем), заснована на інженерному підході:
- організаційний інжиніринг
- організаційний дизайн
- органіграма
- організаційний аутсорсинг
- Автором теорії організаційного дизайну є:
- І. Ансофф
- К. Левін
- Г. Мінцберг
- Й. Шумпетер
- Творчий метод, процес й результат проєктування організації, її процесів і систем, орієнтований на досягнення як найповнішої відповідності створюваних структур, процесів і середовища можливостям та потребам зацікавлених сторін (стейкхолдерів) – це:
- побудова організаційної структури
- організаційний дизайн
- формування органіграми
- депертаменталізація
- Сукупність виробничих можливостей організації, що визначаються наявністю виробничих ресурсів, - це її:
- маркетинговий потенціал
- виробничий потенціал
- організаційний потенціал
- інформаційний потенціал
- Модель управління, згідно якої організація розглядається як цілісний об’єкт, що залучає вхідні ресурси у виробництво та перетворює їх у продукцію:
- еволюційна
- інституціональна
- неокласична
- підприємницька
- Основоположником моделі «механістичної конструкції організації» є:
- А. Файоль
- Г. Гант
- Ф. Тейлор
- М. Фоллет
- Згідно М. Вебера найефективнішою формою людської організації є:
- раціональна бюрократія
- демократія
- децентралізація
- анархія
- Найважливішою відмітною ознакою системи управління індивідуальною працею робітників, за Ф. Тейлором є виражена її орієнтація на:
- «робінзоналізацію» трудової поведінки виконавців
- «колективізацію» трудової поведінки виконавців
- «демократизацію» трудової поведінки виконавців
- немає правильної відповіді
- Набір управлінських засобів впливу і методів досягнення поставлених цілей організації – це:
- управлінська операція
- управлінська процедура
- управлінська технологія
- управлінський процес
- Цілісна система управління, орієнтована на кінцеві результати і заснована на використанні творчого потенціалу трудового колективу, нових методів і техніки управління – це:
- управління на базі активізації діяльності персоналу
- «управління у виняткових випадках»
- управління шляхом постійних перевірок і вказівок
- управління за результатами
- Певний порядок поведінки людей відповідно до норм права і моралі, що склались у суспільстві чи організації – це:
- корпоративна культура
- соціально-психологічний клімат
- дисципліна
- фірмові стандарти
- Команди, які проєктують, виробляють і надають певний продукт чи послугу зовнішнім і внутрішнім споживачам:
- робочі
- інтегровані
- неформальні
- підвищеної ефективності
- За теорією Уоррена Бенніса ефективність лідера досягається за рахунок управління:
- увагою
- довірою
- собою
- усі відповіді правильні
- Розпорядчий документ, виданий керівником підприємства, з метою вирішення основних і оперативних завдань, поставлених перед ним – це:
- розпорядження
- вказівка
- наказ
- ухвала
- Дисципліна в організації:
- сприяє досягненню високої якості результатів праці кожного працівника і всього виробництва
- дозволяє працівникові працювати з повною віддачою
- підвищує ефективність виробництва та продуктивність праці
- усі відповіді правильні
- Підхід до формування команди, який передбачає проведення дискусії і переговорів серед членів команди стосовно їх ролей:
- поведінковий
- ситуаційний
- рольовий
- міжособистісний
- Дисципліна, яка передбачає дотримання встановлених режиму і технології роботи, використання правил техніки безпеки:
- виробнича
- фінансова
- трудова
- технологічна
- Управління дисципліною здійснюється за допомогою:
- соціальних методів
- організаційних методів
- статистичних методів
- інтегральних методів
- При першому порушенні або при відносно легкому порушенні правил використовується:
- усне попередження
- письмове попередження
- дисциплінарне відсторонення від роботи
- неформальна бесіда
- Система постановки цілей і визначення стандартів поведінки, а також оцінювання виконання посадових обов’язків окремими працівниками та поведінки, яку вони демонструють – це:
- управління на базі активізації діяльності персоналу
- управління виконанням службових обов’язків
- управління шляхом постійних перевірок і вказівок
- управління за результатами
- Інформаційно-управлінські технології, які економлять витрати, матеріали й фінансові ресурси, але не впливають суттєво на зміну стану й рівня функціонування підприємства:
- зберігаючі
- раціоналізуючі
- творчі
- професійні
- Творчі інформаційно-управлінські технології:
- відповідають за використання інформації
- «виробляють» нові знання, їх передають, використовують для вдосконалення ланки управління
- передають інформацію від відправника до адресата, не відповідаючи за її суть інформації
- усі відповіді правильні
- Імовірність втрати організацією прибутку характеризує:
- допустимий ризик
- критичний ризик
- катастрофічний ризик
- комплексний ризик
- Комерційний ризик виникає у зв’язку з:
- невизначеністю щодо майбутнього доходу від основної діяльності організації
- можливість втрат, що виникають при вкладенні організацією коштів у виробництво нових товарів і послуг, які можуть не мати очікуваного попиту на ринку
- невизначеністю щодо реалізації товарів та послуг
- порушеннями в технології операцій з цінними паперами
- Залежно від можливого результату ризики поділяються на:
- зовнішні та внутрішні ризики
- чисті та спекулятивні ризики
- ретроспективні, поточні та перспективні ризики
- політичні та економічні ризики
- Математичний прийом, який використовується для визначення кращої комбінації ресурсів і дій, необхідних для досягнення оптимального результату – це:
- лінійне програмування
- динамічне програмування
- моделювання
- аналітичний метод
- Ефективність організації управління можна оцінити за:
- коефіцієнтом якості виконання управлінських робіт
- коефіцієнтом стабільності кадрів
- коефіцієнтом, що характеризує співвідношення між темпами зростання обсягу виробництва і витратами на управління
- усі відповіді правильні
- До методів та інструментів інтенсифікації менеджменту відносять:
- стратегічне планування
- сегментацію ринку
- аутсорсинг
- венчурне фінансування
- Передача частини неосновних процесів (виробництва, збуту, постачання тощо) стороннім організаціям, що дозволяє підвищити якість їхнього виконання і зменшити витрати – це:
- реінжиніринг бізнес-процесів
- аутсорсинг
- бенчмаркінг
- персоніфікований маркетинг
- До основних характеристик якісної системи управління відносять:
- стратегічну сфокусованість механізмів управління
- орієнтацію на інноваційні процеси
- гармонізацію цілей усіх рівнів організації, менеджменту, власників та суспільства
- усі відповіді правильні
- Встановити діагноз об’єкта дослідження і зробити висновок про його стан на дату завершення цього дослідження і на перспективу – це:
- ціль діагностики
- місія діагностики
- принцип діагностики
- завдання діагностики
- Концепція управління ефективністю організації, відповідно до якої діяльність організації спрямована на досягнення визначених цілей, а ефективність управління характеризує ступінь досягнення поставлених цілей, - це:
- ситуаційна
- функціональна
- цільова
- результативна
- Стратегічні альянси – це:
- партнерські угоди підприємств і організацій про спільну діяльність з метою досягнення спільних цілей
- синхронізація зусиль кількох постачальників, виробників, посередників для формування ланцюга створення цінності
- передача частини неосновних процесів (виробництва, збуту, постачання тощо) стороннім організаціям, що дозволяє підвищити якість їхнього виконання і зменшити витрати
- визначення сценаріїв майбутнього розвитку подій, ймовірностей їхньої реалізації і розробка стратегії для кожного сценарію
- За метою та характером діяльності виділяють такі види підприємств:
- комерційні та некомерційні
- приватні та державні
- національні та іноземні
- унітарні та корпоративні
- Метою функціонування підприємства на ринку є:
- задоволення суспільних потреб у певних видах продукції та одержання прибутку
- насичення ринку певним видом продукції у максимально можливих обсягах
- отримання максимальної виручки
- зменшення безробіття
Тема :: Ситуаційний менеджмент
- Симптоми проблемних ситуацій виявляються у:
- подіях, зафіксованих як стан чи тенденція, що свідчить про настання кризи
- подіях чи явища, внаслідок яких з'являються фактори кризи
- у показниках діяльності підприємства та тенденціях їхньої зміни
- розвитку організації
- Об'єктом ситуаційного менеджменту є:
- одночасно всі елементи діяльності підприємства
- профілактичні заходи превентивного плану
- сукупність стратегічних, тактичних і оперативних цілей функціонування підприємства
- розробка, організація і здійснення управлінського процесу
- Практичне значення ситуаційного менеджменту:
- запобігає появі проблемних ситуацій
- сигналізує про можливість появи незворотних проблемних ситуацій
- виявляє проблеми в діяльності підприємства
- усі відповіді правильні
- Підсистема, яка реалізується на базі основних функцій менеджменту: прогнозування і планування, мотивації й організації, обліку і контролю, регулювання і координації, називається:
- цільова підсистема
- функціональна підсистема
- забезпечувальна підсистема
- зворотний зв'язок
- Ситуаційний менеджмент розглядають як ситуаційне управління, що означає:
- альтернативність досягнення однієї мети під час прийняття та реалізації управлінського рішення і врахування непередбачених обставин
- управління, у якому поставлені певним чином передбачення небезпеки, аналіз її симптомів та заходів для зниження негативних наслідків
- уявлення про причини, що можуть спричинити кризу на підприємстві та обставини, що можуть бути загрозливими для його функціонування
- усі відповіді правильні
- Стан, коли принаймні одна структурна складова (елемент) знаходиться в перехідному періоді, але при цьому на стані системи це або взагалі не позначається, або позначається настільки незначно, що, виходячи з цілей вивчення системи, таким станом можна зневажити, називається:
- стійкий стан системи
- стабільний стан системи
- квазістабільний стан системи
- правильних відповідей немає
- Етапи ситуаційного менеджменту, які характеризують визначальні риси його здійснення:
- постійний моніторинг діяльності об’єкту управління
- своєчасне прийняття управлінських рішень
- стабілізація нестійких та проблемних ситуацій
- усі відповіді правильні
- Ідентифікацію чинників зовнішнього середовища (макросередовища) доцільно виконувати за такими відомими методиками:
- PEST-аналіз
- матриці SWOT
- STEP-аналіз
- усі відповіді правильні
- Безупинний творчий процес підтримки стійкого режиму функціонування системи шляхом прийняття і реалізації господарських рішень, називається:
- технологічний процес
- технологія управління
- управлінське рішення
- техніка управління
- Управлінське рішення у ситуаційному менеджменті повинно відповідати таким додатковим вимогам:
- бути своєчасним, тобто відповідати етапу розвитку проблеми (не запізнюючись і не випереджаючи події)
- рішення повинно бути повноважним, тобто прийматися керівником у межах його повноважень
- повинно бути конкретним, зрозумілим і несуперечливим, документально оформленим
- усі відповіді правильні
- Управління, у якому діє система передбачення небезпеки, аналіз її симптомів, розроблення заходів для зниження негативних наслідків та/або її усунення і використання отримано¬го досвіду для наступного розвитку, називається:
- ситуаційне управління
- системне управління
- функціональне управління
- процесне управління
- Методологію ситуаційного підходу можна пояснити як процес, що включає такі моменти:
- керівник повинен бути знайомий із засобами професійного керування, що довели свою ефективність
- кожна з управлінських концепцій і методик має свої сильні і слабкі сторони чи порівняльні характеристики у випадку, коли вони застосовуються до конкретної ситуації
- керівник повинен уміти правильно інтерпретувати ситуацію
- керівник повинен уміти погоджувати конкретні прийоми, що викликали б негативний найменший ефект і таїли б найменше недоліків з конкретними ситуаціями
- усі відповіді правильні
- Стан справ в організації на будь-який момент часу, коли виробничі й економічні показники підприємства чи його підрозділів, а також клімат у колективі знаходяться на належному рівні, тобто цілком відповідають планам чи мають допустимі відхилення, називається:
- звичайна виробнича ситуація
- кризова ситуація
- надзвичайна ситуація
- проблемна ситуація
- Проблемна ситуація, що виявилася в зоні катастрофічного ризику, межа втрат якої перевершує критичний рівень – очікуваний виторг або суму влас¬ного капіталу, називається:
- звичайна виробнича ситуація
- кризова ситуація
- надзвичайна ситуація
- проблемна ситуація
- Результат прийняття управлінських рішень в умовах невизначеності, називається:
- небезпека
- охоплення ризиком
- уразливість
- господарський ризик
- Область нормального ризику характеризується такими умовами:
- можливі втрати величини загальних доходів підприємства, але менші за власні кошти підприємства
- характеризується рівнем втрат, які не перевищують розміри валового прибутку
- характеризується рівнем втрат, який не перевищує величини чистого прибутку
- можливі втрати в розмірі власних коштів, тобто наступ повного банкрутства
- Область максимального ризику характеризується такими умовами:
- можливі втрати дорівнюють величині загальних доходів підприємства, але не перевищують суму власних коштів підприємства
- характеризується рівнем втрат, які не перевищують розміри валового прибутку
- характеризується рівнем втрат, який не перевищує величини чистого прибутку
- можливі втрати у розмірі власних коштів, тобто повне банкрутства
- Область, що характеризується можливістю втрат, які перевищують величину очікуваного прибутку та можуть дорівнювати величині повної розрахункової виручки, називається:
- зоною допустимого ризику
- зона критичного ризику
- зона катастрофічного ризику
- крива ймовірностей розподілу втрат
- Метод кількісного оцінювання ризику, який передбачає розподіл витрат за сферами ризику для аналізу доцільності витрат за кожним елементом, називається:
- метод аналізу доцільності витрат
- аналітичний метод
- статистичні методи
- метод експертних оцінок
- Здійснення різноманітних заходів, спрямованих на зміну структури підприємства, його управління, форми власності, з метою фінансового оздоровлення підприємства, збільшення обсягів випуску продукції, називається:
- модернізація
- реконструкція
- реструктуризація
- банкрутство
- Процес дії на суб’єкта господарювання, за якого забезпечується максимально широкий діапазон охоплення можливих ризиків, зведення ступеня їхнього впливу до мінімально можливих меж, називається:
- ризикове керування
- управління ризиком
- попередження банкрутства
- усі відповіді неправильні
- Коефіцієнтний метод діагностики передбачає:
- побудову мережевних моделей, які дозволяють відстежувати зміни у стані об’єкти управління
- прогнозування кризового стану об’єкту управління
- обчислення показників для оцінки фінансового стану об’єкти управління
- усі відповіді неправильні
- Висновком ситуаційної моделі ефективного лідерства Фреда Фідлера є:
- існує прямий зв'язок між ефективністю лідерства і рівнем мотивації послідовників
- менеджера з певним ставленням до найменш привабливого колеги слід призначати керувати підрозділом з відповідною комбінацією ситуаційних чинників
- вибір стилю управління залежить від ступеня зрілості підлеглих
- лідеру варто концентрувати увагу на проблемі, яка повинна бути вирішена, і на ситуації, в якій проблема виникла
- Завдання до виконання вважається структурованим, якщо:
- завдання є звичним, формулювання завдання є чітким
- завдання виконується через високий ступінь довіри до керівника
- завдання виконується спільними силами колективу
- усі відповіді правильні
- Фактори, які необхідно враховувати, вибираючи стиль керівництва у ситуаційній моделі Фідлера:
- мотивація працівників, структура завдань, службові повноваження
- мотивація працівників, організаційна структура управління, взаємовідносини керівників і підлеглих
- якісні рішення, високий рівень децентралізації, взаємовідносини керівників і підлеглих
- довіра підлеглих до своїх керівників, структура завдання, посадові повноваження
- Згідно ситуаційного підходу «шлях-ціль» Т. Мітчела і Р. Хауса ефективний лідер:
- впливає на мотивацію послідовників, збільшуючи цінність бажаної для них винагороди
- впливає на мотивацію послідовників, пояснюючи їм можливі способи досягнення винагороди
- допомагає послідовникам іти шляхом, що веде до бажаної мети
- усі відповіді правильні
- Згідно ситуаційного підходу «шлях-ціль» Т. Мітчела і Р. Хауса стиль лідера «Директива (вказівка)» передбачає:
- розвиток творчого підходу до роботи. Підлеглі і спроможні, і бажають приймати відповідальність
- стиль, який ґрунтується на залученні підлеглих до прийняття рішень – мотивація і залучення
- одночасно висока орієнтація як на людину, так і на роботу. Підлеглі бажають приймати відповідальність, але не спроможні внаслідок середнього рівня “зрілості”
- нагляд за роботою. Це сполучення низького рівня орієнтації на людину і високого – на задачу
- Для прийняття рішень в моделі Врума-Йеттона-Яго в залежності від ситуації і ступеня залучення підлеглих пропонується використовувати п'ять стилів. Стиль автократичний має такі ознаки:
- лідер самостійно вирішує проблему або приймає рішення, використовуючи наявну у нього на даний момент інформацію
- лідер отримує необхідну інформацію від своїх підлеглих, і потім самостійно вирішує проблему
- лідер викладає проблему індивідуально тим підлеглим, кого це стосується, і вислуховує їх ідеї та пропозиції, але не збирає їх разом в одну групу
- лідер викладає проблему групі підлеглих, і весь колектив вислуховує всі ідеї та пропозиції
- Основою теорії життєвого циклу Херсі і Бланшара є:
- прямий зв'язок між ефективністю лідерства і рівнем мотивації послідовників
- менеджера з певним ставленням до найменш привабливого колеги слід призначати керувати підрозділом з відповідною комбінацією ситуаційних чинників
- застосування стилю залежить від ступеня зрілості підлеглих, їхньої здатності відповідати за свою поведінку, освіти і досвіду вирішення конкретних завдань, бажання досягти поставлених цілей
- лідеру пропонується концентрувати увагу на проблемі, яка повинна бути вирішена, і на ситуації, в якій проблема виникла
- Якщо люди не здатні і не бажають працювати, вони або некомпетентні, або невпевнені в собі, варто використовувати такий стиль управління (згідно теорії життєвого циклу Херсі і Бланшара):
- вказуючий, “давати вказівки”
- запевняючий, “продавати”
- участь, стиль, який ґрунтується на залученні підлеглих до прийняття рішень
- делегуючий
- Якщо люди здатні і бажають робити те, що їм пропонує керівник, то варто використовувати такий стиль управління (згідно теорії життєвого циклу Херсі і Бланшара):
- вказуючий, “давати вказівки”
- запевняючий, “продавати”
- участь, стиль, який ґрунтується на залученні підлеглих до прийняття рішень
- делегуючий
- Ситуаційна модель Врума-Йеттона-Яго використовує такі стилі керівництва:
- доброзичливе керівництво
- автократичний
- консультативний
- автократичний та консультативний водночас
- Інструмент для послідовного, комплексного, системного аналізу ситуацій, прийняття важливих управлінських рішень, називається:
- управлінський аналіз
- системний аналіз
- ситуативний аналіз
- усі відповіді правильні
- Ситуаційний підхід дає можливість керівнику:
- приймати рішення, ґрунтуючись на аналізі та розумінні ситуації
- сформувати цілісне уявлення про об'єкт управління
- здійснювати ефективне управління конкретною ситуацією
- усі відповіді правильні
- Другий етап проведення ситуаційного аналізу завершується:
- підготовкою аналітичного огляду інформації про ситуацію для учасників колективної експертизи
- чітко сформульовані цілі аналізу ситуації
- виявлення основних факторів, що визначають розвиток ситуації
- оцінка слабких і сильних сторін ситуації в цілому, небезпек і ризиків, перспектив розвитку ситуації
- На четвертому етапі проведення ситуаційного аналізу завершується:
- чітке, досить повне уявлення про ситуацію, необхідне для прийняття важливих управлінських рішень
- сценарії можливого розвитку ситуації, яка починається зі змістового опису та визначення переліку найбільш імовірних сценаріїв розвитку ситуації
- генерування для подальшого розгляду та аналізу обґрунтованих управлінських рішень
- обробка даних і оцінка результатів експертизи
- «Мозковий штурм» при проведенні ситуаційного аналізу передбачає:
- колективну оцінку, регламентовану особливими правилами, засновану на стимулюванні творчої діяльності експертів у даній галузі аналізу
- складається з двох турів: генерування ідей і обговорення виявлених ідей, їх оцінювання та вироблення колективної точки зору
- кожен із фахівців, запрошених керівником для участі в роботі щодо встановлення найбільш важливих факторів, що визначають розвиток ситуації, висловлює свою думку
- всі відповіді правильні
- Метод «дерева проблем» передбачає:
- зосередження уваги на тих подіях, що повинні здійснюватися для настання бажаної, кінцевої події, тобто етапу розміщення ситуацій
- як кінцева подія зможе виникнути з послідовностей і комбінацій відмовлень елементів системи
- здійснення систематичного перерахування всіх можливих комбінацій структурних компонентів проблеми
- усі відповіді правильні
- Морфологічний аналіз Цвеккі передбачає:
- зосередження уваги на тих подіях, що повинні здійснюватися для настання бажаної, кінцевої події, тобто етапу розміщення ситуацій
- як кінцева подія зможе виникнути з послідовностей і комбінацій відмовлень елементів системи
- здійснення систематичного перерахування всіх можливих комбінацій структурних компонентів проблеми
- усі відповіді правильні
- Недоліком методу Делфі є:
- неможливість поділу етапів структурної оцінки ситуації
- відсутність об’єктивної оцінки
- пошук досвідчених експертів
- усі відповіді правильні
- Метод двотурового анкетування передбачає:
- індивідуальну роботу фахівців щодо встановлення найбільш важливих факторів
- заповнення спеціально розробленої анкети кожним із фахівців
- проведення перехресного рецензування заповнених у першому турі анкет
- усі відповіді правильні
- Математичний метод прогнозування передбачає:
- передбачення кількісних параметрів ситуації
- розробку математичної моделі процесу, в основі якої лежить структура реально функціонуючої системи
- проведення традиційних нарад з аналізу яких-небудь проблем
- немає правильних відповідей
- Систематичне відстеження якісних і кількісних показників, які мають суттєвий вплив на виробничо-господарську діяльність організації, це:
- оцінка ймовірності настання банкрутства
- діагностика зовнішнього середовища
- моніторинг зовнішнього середовища
- аналіз платоспроможності
- Точний вимір та порівняння усіх операцій, технологічних процесів, методів організації збуту на найкращих підприємствах-конкурентах з метою підвищення господарської діяльності власної організації, називається:
- п'ять сил конкуренції М. Портера
- бенчмаркінг
- PIMS-аналіз
- SWOT-аналіз
- Встановлення кількісних закономірностей впливу факторів виробництва і ринку на довгострокову рентабельність і прибутковість підприємств – це:
- STEP-аналіз
- бенчмаркінг
- PIMS-аналіз
- SWOT-аналіз
- До принципів концепції слабких сигналів І. Ансоффа належать:
- розбіжність у часі моменту виникнення сигналу та моменту вжиття заходів у відповідь
- проінформованість і розуміння поточних подій;завчасне створення запасу гнучкості
- ліквідація небезпеки або загроз ще до їх виникнення, у т.ч. і від невикористаних сприятливих можливостей
- усі відповіді правильні
- Проблеми, відомі з ранніх і неточних ознак, які ймовірнісно повідомляють про виникнення потенційних явищ у середовищі функціонування підприємства – це:
- слабкі сигнали
- сильні сигнали
- кризові ситуації
- проблемні ситуації
- Умови стратегічних несподіванок характеризуються такими рисами:
- проблема виникає раптово і всупереч очікуванням
- проблема ставить нові завдання, які відповідають минулому досвіду підприємства
- невміння прийняти контрзаходи призводить або до великого фінансового збитку, або до погіршення можливостей отримання прибутку
- усі відповіді правильні
- Тип антикризового управління, що характеризується запізненням управлінської реакції на формування та розвиток кризових явищ на підприємстві, називається:
- антикризовий менеджмент
- реактивний менеджмент
- ризик-менеджмент
- менеджмент слабкими сигналами
- Здатність підприємства реагувати на нестабільність оточення, яка залежить від таких чинників:
- організаційного клімату, тобто готовності керівництва діяти певним чином (сприяти змінам, контролювати їх, уникати)
- компетентності та здатності до роботи
- управлінського потенціалу – обсягу завдань, з яким керівництво може впоратися
- усі відповіді правильні
Тема :: Мотивування та лідерство
- Мотив – це:
- відображення потреб
- процес спонукання до діяльності
- відображення інтересів
- всі варіанти вірні
- Оцінювання результатів роботи працівника здійснюється:
- за результатами праці
- має ситуаційний характер
- потребує комплексного та індивідуального підходу
- всі варіанти вірні
- В теорії Альдерфера ієрархія потреб відображає мотиваційний процес у такому порядку:
- «зверху вниз»
- «знизу вгору»
- мотивування можливе як у прямому, так і у зворотному напрямах
- всі варіанти вірні
- Процес задоволення потреб за Герцбергом:
- перебуває під впливом внутрішніх мотиваційних факторів
- перебуває під впливом зовнішніх мотиваційних факторів
- варіанти «а» та «б» водночас
- всі варіанти невірні
- За Мак-Клелландом усі потреби:
- ієрархічно впорядковані
- не мають чіткої ієрахії
- належать до ррервинних потреб
- первинні
- Норма в теорії справедливості це:
- відношення сприйнятих витрат до сприйнятої винагороди
- відношення сприйнятої винагороди індивіда до сприйнятої винагороди інших
- відношення власних витрат до сприйнятих витрат інших
- всі варіанти вірні
- До когнітивно-емоційних лідерських якостей відносять:
- спрямованість на успіх
- нетрадиційні наукові якості
- емоційний інтелект особистості
- вміння налагоджувати взаєморозуміння
- До морально-вольових лідерських якостей відносять:
- спрямованість на успіх
- нетрадиційні наукові якості
- емоційний інтелект особистості
- вміння налагоджувати взаєморозуміння
- Здатність підбадьорювати інших проявляється у вмінні:
- чітко визначити мету та оцінювати потенційні ризики
- створювати позитивний образ майбутнього
- підтримувати позитивний настрій в колективі
- ефективно досягати цілі
- За однакової потреби в різних людей можуть виникати:
- різні мотиви
- однакові мотиви
- однакові потреби
- всі варіанти вірні
- Надмірна інтенсивність праці здатна:
- демотивувати працівника
- мотивувати
- стимулювати
- всі варіанти вірні
- Керівник має домагатися від підлеглих:
- оптимальної активності
- максимальної активності
- посередньої активності
- всі варіанти вірні
- Теорія ієрархії потреб А. Маслоу базується на таких ідеях:
- групи потреб людей ієрархічно розміщені стосовно одна одної
- задоволені потреби більше не справляють мотивувального впливу
- поведінку людини визначає найнижча незадоволена потреба ієрархії
- всі варіанти вірні
- Процес незадоволення потреб за Герцбергом:
- перебуває під впливом внутрішніх мотиваційних факторів
- перебуває під впливом зовнішніх мотиваційних факторів
- всі варіанти вірні
- всі варіанти невірні
- Людські потреби за Мак-Клелландом формуються під впливом:
- досвіду
- навчання
- життєвих обставин
- всі варіанти водночас
- Умовою мотивації процесуальних теорій є:
- активні потреби
- сприйняття
- очікування
- всі варіанти вірні
- Головна ідея теорії справедливості:
- прогнозування майбутніх зусиль
- задоволення вторинних потреб
- порівняння оцінки власних заслуг з оцінюванням інших
- всі варіанти вірні
- Чинниками матеріальної мотивації є:
- структура особистого доходу
- диференціація зарплати загалом
- динаміка особистого матеріального забезпечення
- всі варіанти вірні
- Демотиваційним чинником трудової активності є:
- незначна диференціація доходів
- високі доходи
- середня диференціація доходів
- всі варіанти вірні
- Статусна мотивація визначається:
- авторитетністю людини
- можливостями кар’єрного просування
- лідерськими здібностями
- всі варіанти вірні
- Лідерство – це:
- поведінковий стиль
- здатність до впливу
- характеристика особистості
- всі варіанти водночас
- До соціально-комунікативних лідерських якостей відносять:
- спрямованість на успіх
- нетрадиційні наукові якості
- емоційний інтелект особистості
- вміння налагоджувати взаєморозуміння
- Здатність надихати послідовників проявляється у вмінні:
- чітко визначити мету та оцінювати потенційні ризики
- створювати позитивний образ майбутнього
- підтримувати позитивний настрій в колективі
- ефективно досягати цілі
- Трансформаційними чинниками мотивації трудової діяльності є:
- зміни в структурі робочої сили
- зміни в матеріальному стані найманих працівників
- зміни в нематеріальному стані найманих працівників
- всі варіанти правильні
- Фахова кар’єра включає:
- різні стадії професіональної діяльності
- неформальну діяльність
- суспільну діяльність
- волонтерство
- Активізації внутрішнього лідерського потенціалу сприяють:
- розвиток емоційного інтелекту
- розвиток креативності
- позитивне мислення
- всі варіанти правильні
- Розвиток риторичної культури лідера полягає у:
- вмінні «читати» конфлікти
- виступах перед іншими людьми
- спілкуванні між людьми
- розвитку ділової етики лідера
- Ідеалістичний стиль резонансного лідерства полягає у:
- визначенні бажаної цілі без вказування шляхів її досягнення
- демотивації
- наставництві
- зближенні людей
- Дисонансні стилі лідерства є:
- гармонійними
- суперечливими
- консолідованими
- всі варіанти правильні
- Амбітний стиль полягає в:
- ідеї «роботоголізму»
- недосягненні складних цілей
- негайному підкорення підлеглих
- всі варіанти правильні
- Харизматичне лідерство – це:
- унікальна, екстраординарна здатність окремих осіб, що володіють особливою енергетикою
- вміння надихати послідовників
- здатність змусити ординарних людей робити неординарне
- всі варіанти правильні
- До особистісних якостей харизматичного лідера відносять:
- впевненість у собі та власних ідеях
- потреба у владі
- домінування
- всі варіанти правильні
- Спільними особливостями теорій особистісних якостей є:
- домінуюча роль особистості лідера
- дослідження стилів лідерства як особливостей поведінки
- розуміння лідерства як сталої властивості особистості
- всі варіанти вірні
- Атрибуція включає:
- хаотичність зв’язків
- попередній досвід лідера
- харизматичне лідерство
- всі варіанти неправильні
- Гіпотеза Майндла передбачає:
- наявність інформаційної невизначеності
- наявність чинників, що замінюють лідерство
- нівелювання ризиків щодо управлінських рішень
- недооціненість феномену лідерства
- Лідерство – це:
- поведінковий стиль
- здатність до впливу
- характеристика особистості
- всі варіанти водночас
- Еволюція поняття лідерства включає:
- контроль та домінування
- поведінковий вплив на інших
- здатність до трансформаційного впливу
- всі варіанти вірні
- До соціально-комунікативних лідерських якостей відносять:
- спрямованість на успіх
- нетрадиційні наукові якості
- емоційний інтелект особистості
- вміння налагоджувати взаєморозуміння
- Внутрішньофірмова кар’єра за вертикальним напрямом означає:
- набуття авторитету та поваги серед колег
- ротацію працівників
- просування до більш високого рівня в ієрархії посад
- всі варіанти правильні
- Неформальний напрям кар’єри включає:
- набуття авторитету та поваги серед колег
- ротацію працівників
- просування до більш високого рівня в ієрархії посад
- всі варіанти правильні
- Викликами, що формують сучасний тип лідерства є:
- зростання ролі особистісних цінностей
- підвищення ролі нематеріальної мотивації
- висока мобільність праці
- всі варіанти правильні
- Формування конфліктологічної культури полягає у:
- вмінні «читати» конфлікти
- виступах перед іншими людьми
- спілкуванні між людьми
- розвитку ділової етики лідера
- Розвиток навичок побудови команди полягає у:
- вмінні «читати» конфлікти
- виступах перед іншими людьми
- спілкуванні між людьми
- підборі потрібного складу команди
- Демократичний стиль резонансного лідерства полягає у:
- створенні гармонії шляхом зближення людей
- наставництві
- залученні працівників до процесу управління
- всі варіанти правильні
- До дисонансних стилів лідерства відносять:
- демократичний
- ліберальний
- авторитарний
- всі варіанти невірні
- Харизма – це:
- особливе обдарування
- популярність
- успішність
- всі варіанти правильні
- Неетичні харизматичні лідери зацікавлені:
- у взаємній комунікації
- в отриманні та врахуванні чиєїсь інформації
- тільки в тому, щоб доносити власну думку до інших
- всі варіанти вірні
- Розвиток харизми відбувається за такими пріоритетними напрямками:
- робота над покращенням власного іміджу
- зосередження на конкретній проблемі
- прийняття нестандартних рішень
- всі варіанти правильні
- До когнітивно-емоційних лідерських якостей відносять:
- спрямованість на успіх
- нетрадиційні наукові якості
- емоційний інтелект особистості
- вміння налагоджувати взаєморозуміння
- До морально-вольових лідерських якостей відносять:
- спрямованість на успіх
- нетрадиційні наукові якості
- емоційний інтелект особистості
- вміння налагоджувати взаєморозуміння
Тема :: Менеджмент стратегічних змін та розвитку
- Спеціальним інструментарієм стратегічного аналізу є:
- портфельний аналіз
- методи прогнозування
- кореляційно-регресійний аналіз
- всі варіанти вірні
- Стратегія організації – це:
- всебічний комплексний план, призначений для реалізації місії та досягнення цілей
- комплексний план для отримання прибутків у перспективному періоді
- план реалізації цілей
- всі варанти правильні
- Стратегічний баланс – це:
- поєднання зовнішніх та внутрішніх факторів різноспрямованої дії
- використання сильних сторін підприємства з метою усунення загроз
- певне поєднання факторів, що позитивно та негативно впливають на діяльність підприємства
- всі варіанти вірні
- GAP-аналіз являє собою:
- матрицю БКГ
- матрицю Ансоффа
- визначення розриву між цілями фірми та її поточними можливостями
- всі варіанти вірні
- Основними прийомами здійснення портфельного аналізу є:
- двомірні матриці
- теоретичний аналіз
- кореляційний аналіз
- всі варіанти вірні
- Стадія зрілості в матриці БКГ характеризується появою:
- «собак»
- «грошових мішків»
- «зірок»
- «знаків питання»
- Стадія виходу на ринок в матриці БКГ характеризується появою:
- «собак»
- «грошових мішків»
- «зірок»
- «знаків питання»
- Матриця Ансоффа оперує такими складовими:
- дохід / товар
- прибуток / ринок
- товар / ринок
- всі варіанти вірні
- Методами прогнозування є:
- сценарії розвитку
- екстраполяція
- метод Делфі
- всі варіанти вірні
- Дослідження впливу як факторів зовнішнього, так і внутрішнього середовища реалізує:
- PEST-аналіз
- SWOT-аналіз
- матриця БКГ
- всі варіанти вірні
- Об’єктами стратегічного аналізу в моделі життєвого циклу можуть бути:
- товар
- підприємство
- ринок
- всі варіанти вірні
- Стратегічна прогалина – це:
- GAP-аналіз
- SWOT-аналіз
- АВС-аналіз
- метод прогнозування
- Кінцевою метою аналізу “розриву” як методу стратегічного аналізу є:
- встановити різницю між стратегічними цілями і майбутніми можливостями
- коригування цілей підприємства
- вивчення динаміки зміни стратегічних показників
- пропозиція заходів щодо заповнення “розриву”
- Теоретичною базою портфельного аналізу є:
- ефект масштабу
- модель життєвого циклу товару
- інформаційна база даних PIMS
- всі варіанти вірні
- Критеріями портфельного аналізу є:
- пари стратегічно важливих показників
- одинарний показник
- експертна оцінка
- всі варіанти вірні
- Стадія спаду в матриці БКГ характеризується появою:
- «собак»
- «грошових мішків»
- «зірок»
- «знаків питання»
- Стадія зростання в матриці БКГ характеризується появою:
- «собак»
- «грошових мішків»
- «зірок»
- «знаків питання»
- Показниками матриці БКГ є:
- темп росту галузевого ринку
- ринкова частка
- фінансовий потік
- всі варіанти вірні
- Матриця Ансоффа не описує таку стратегію:
- стратегію розвитку
- товарну експансію
- стратегію наступу
- диверсифікації
- Стратегія відносно трудових ресурсів передбачає:
- добір та заміщення
- навчання та перекваліфікацію
- звільнення кадрів
- всі варіанти вірні
- У стратегічному розвитку підприємства прибуток є:
- метою діяльності підприємства
- джерелом фінансування стратегічних програм
- джерелом сплати податків
- всі варіанти вірні
- До стратегій фінансування не відносять:
- стратегію управління грошовими потоками
- асортиментну стратегію
- стратегія кредитування
- стратегію розміщення акцій
- Метою стратегічного аналізу структури капіталу є:
- формування оптимуму між власним та залученим капіталом
- забезпечення мінімізації ефективності використання капіталу
- забезпечення низького ступеня фінансової стійкості
- всі варіанти вірні
- До інвестицій відносять:
- капітальні вкладення
- внески в інвестпроект
- вкладення в цінні папери
- всі відповіді правильні
- Основними аспектами інвестаналізу є:
- джерела фінансування
- час
- ризик та невизначеність
- всі відповіді правильні
- Абсолютними показниками, що характеризують інвестпроект, є:
- ефект
- ефективність
- коефіцієнт окупності
- усі відповіді правильні
- Ануїтет – це:
- грошовий потік, де платежі сплачуються із поступовим зменшенням
- грошовий потік, в якому платежі в кожному періоді однакові за обсягами
- грошовий потік, в якому платежі сплачуються із поступовим збільшенням
- усі відповіді правильні
- Ступінь прибутковості підприємства загалом визначається:
- собівартістю одиниці продукції
- валовими витратами
- загальною рентабельністю
- валовими доходами
- В аналізі діяльності підприємства застосовують:
- індекси
- темпові показники
- абсолютні показники
- всі варіанти вірні
- Інструментом реалізації фінансових стратегій є:
- прогнозування
- бюджетування
- кредитування
- всі варіанти вірні
- Оцінка та прогнозування структури капіталу здійснюється із застосуванням таких показників:
- частка власного капіталу в загальному обсязі капіталу
- темпи зростання обсяів фінансових ресурсів
- загальна рентабельність власного капіталу
- всі варіанти вірні
- Ефект фінансового важеля прямопропорційно залежить від таких складових:
- податкового коректора, диференціала фінансового важеля та коефіцієнта платоспроможності
- податкового коректора, диференціала фінансового важеля та коефіцієнта структури капіталу
- диференціала фінансового важеля, коефіцієнта ліквідності та коефіцієнта структури капіталу
- коефіцієнта структури капіталу, фондовіддачі та матеріалоємкості
- Прийоми оцінки фінансового стану підприємства – це:
- аналіз відносних показників
- аналіз платоспроможності
- аналіз кредитоспроможності
- всі варіанти вірні
- Фінансовий стан підприємства – це:
- система показників, що відображають наявність, розміщення й використання фінансових ресурсів
- показник ліквідності підприємства
- показник платоспроможності підприємства
- всі варіанти вірні
- Інвестиційний аналіз – це:
- комплекс методичних і практичних прийомів
- прийняття рішень на основі досвіду
- прийняття рішень на основі інтуїції
- усі відповіді правильні
- Відносними показниками, що характеризують інвестпроект, є:
- ефект
- ефективність
- термін окупності інвестицій
- усі відповіді правильні
- Стратегічна зона господарювання (за матрицею БКГ), яка займає малу частку на ринку, що характеризується низькими темпами росту, називається:
- «зірка»
- «дійна корова»
- «важка дитина»
- «собака»
- Процес стратегічного планування починається з:
- аналізу стратегічних альтернатив і визначення стратегії
- визначення місії
- зовнішнього аналізу
- внутрішнього аналізу
- Стратегічне планування полягає у розробці:
- стратегій
- політик
- тактик
- процедур
- Стратегічна зона господарювання (за матрицею БКГ), яка займає малу частку на ринку, що характеризується низькими темпами росту, називається:
- «зірка»
- «дійна корова»
- «важка дитина»
- «собака»
- Сильні та слабкі сторони, можливості та загрози – це елементи:
- матриці І. Ансоффа
- матриці БКГ
- матриці SWOT
- матриці Мак-Кінсі
- Відповідно до матриці БКГ положення «дійна корова» стратегічного господарського підрозділу на галузевому ринку має такі ознаки:
- достатньо велика частка швидко збільшуваного ринку
- достатньо велика частка повільно збільшуваного ринку
- достатньо велика частка неперспективного ринку
- мала частка перспективного ринку
- Матриця БКГ включає такі параметри:
- ступінь привабливості СГП і конкурентний статус організації
- стратегічний потенціал підприємства та детермінанти національного ромбу
- темпи зростання ринку і показники відносної ринкової частки
- усі відповіді правильні
- Маркетингова стратегія охоплює рішення щодо:
- розробки та впровадження інновацій
- вибору постачальників
- номенклатури та асортименту продукції
- джерел фінансування
- Розділ матриці SWOT-аналізу, у якому формуються завдання з реалізації зовнішніх можливостей за рахунок сильних сторін організації:
- поле «слабкість і можливості»
- поле «сила і загрози»
- поле «слабкість і загрози»
- поле «сила і можливості»
- Загальну стратегію організації здебільшого розробляють:
- усі бажаючі
- керівники функціональних служб
- менеджери вищого рівня управління
- керівники всіх рівнів управління
- Вибору стратегії передує:
- розробка стратегічних планів
- розробка та оцінка стратегічних альтернатив
- зміна організаційної структури
- впровадження нових технологій
- До чинників, що впливають на вибір стратегії відносять:
- ризик
- знання минулих стратегій
- чинник часу
- усі відповіді правильні
- Процес за допомогою якого розробники стратегічного плану оцінюють потенціал організації, виявляють її сильні та слабкі сторони:
- аналіз внутрішнього середовища організації
- аналіз зовнішнього середовища організації
- аналіз конкурентного середовища організації
- аналіз міжнародного середовища організації
- Менеджмент стратегічних змін та розвитку організації включає:
- стратегічний менеджмент
- маркетингову тактику підприємства
- наноекономіку
- поведінкову економіку