Волинський національний університет імені Лесі Українки

Центр інноваційних технологій та компютерного тестування

Тест ::: 011 Освітні, педагогічні науки / Освітні, педагогічні науки

Розробники:
Дата генерації: 08.08.2024

    Тема :: Теорія та технологія науково-педагогічних досліджень

  1. Яка функція теорії спрямована на формулювання висновків про існування невідомих раніше фактів, об’єктів чи їх властивостей, зв’язків між явищами і т. ін.?
  2. Яка функція наукової теорії спрямована на зміну реальної дійсності?
  3. Яка функція наукової теорії спрямована на формулювання різноманітних методів та прийомів дослідницької діяльності?
  4. Стислий науковий нарис, якому притаманний виклад самостійних поглядів щодо порушеної проблеми – це:
  5. Стислий письмовий виклад головного змісту наукової розвідки чи узагальнення низки праць за темою дослідження – це:
  6. Який рядок містить тільки соціологічні методи дослідження?
  7. Укажіть теоретичний метод дослідження
  8. Укажіть рядок, що містить тільки математичні методи дослідження
  9. Укажіть емпіричний метод дослідження
  10. Який метод дослідження полягає в зіставленні об’єктів з метою виявлення подібності і відмінності між ними?
  11. Який метод дослідження полягає в уявному виділенні яких-небудь властивостей, що належать деякому класу предметів; переході від одиничного до загального, від менш загального до більш загального?
  12. Mетод дослідження, що визначається як спосіб достовірного умовиводу окремого положення із загальних:
  13. Mетод дослідження, що визначається як перехід до загального твердження на підставі тверджень про окремі випадки; є способом узагальнення:
  14. Укажіть метод дослідження, який полягає в уявному з’єднанні, об’єднанні в єдине ціле виокремлених частин, властивостей, відносин.
  15. Укажіть метод наукового пізнання, при якому встановлюється подібність у деяких сторонах, якостях і стосунках між нетотожними об’єктами.
  16. Укажіть логічний прийом, метод дослідження, в процесі якого досліджуваний предмет думкою поділяється на складові елементи, кожний з яких потім досліджується окремо як частина поділеного цілого.
  17. Укажіть метод педагогічного дослідження шляхом збору фактів на основі письмового самозвіту досліджуваних за спеціально складеною програмою.
  18. Укажіть на місці пропуску метод педагогічного дослідження: « … – джерело і спосіб пізнання педагогічного явища через безпосереднє спілкування з особами, яких дослідник вивчає в природних умовах».
  19. Укажіть метод педагогічного дослідження, який дає змогу одержати від співрозмовників інформацію за допомогою заздалегідь підготовлених запитань шляхом безпосереднього спілкування.
  20. Укажіть метод педагогічного дослідження, що передбачає спеціально організоване сприймання педагогічного процесу в природних умовах:
  21. Який підхід до організації дослідження передбачає, по-перше, насамперед одночасне врахування усіх аспектів, особливостей і чинників, які прямо чи опосередковано впливають на вирішення проблеми; по-друге, – всебічне вивчення об’єкта чи проблеми у тісній взаємодії з представниками різних наук, із залученням різних наукових теорій і методів?
  22. Який підхід до організації дослідження вимагає єдності генетичних і структурних зв’язків у розвитку теорії науки, єдності історії та теорії науки і практики, єдності історичних і сучасних методів наукового дослідження тощо?
  23. Який підхід до організації педагогічного дослідження передбачає вивчення процесів переходу складних систем, що мають невпорядкований стан, у впорядкований і розкриття таких зв’язків між елементами цієї системи?
  24. Укажіть компонент наукового апарату дослідження, що характеризується як сукупність систематизованих пізнавальних операцій, які диктуються предметом і метою наукового дослідження:
  25. Укажіть компонент наукового апарату дослідження, що характеризується як зміст усіх послідовних етапів організації і проведення дослідження, які спрямовані для досягнення мети:
  26. Укажіть компонент наукового апарату дослідження, що характеризується як очікувані кінцеві наукові результати, які дослідник прагне досягнути в результаті його проведення:
  27. Укажіть компонент наукового апарату дослідження, що характеризується як певна сторона, частина, властивість, відношення об’єкта дослідження:
  28. Як називають нові наукові знання?
  29. Способи планування, підготовки, проведення, фіксації та обробки результатів наукового дослідження утворюють:
  30. Вимірювальні інструменти, прилади, наукова апаратура, анкети, тести і т.п., що необхідне для проведення наукового дослідження утворюють:
  31. Укажіть компонент наукового апарату дослідження, що характеризується як частина об’єктивної реальності, тобто того, що існує незалежно від нашої волі, нашої свідомості, яку потрібно дослідити. Або процес, деяке явище, яке існує незалежно від суб’єкта пізнання і на яке спрямована увага дослідника:
  32. Укажіть компонент наукового апарату дослідження, обґрунтування якого означає пояснити необхідність вивчення даної проблеми у теперішній час:
  33. Укажіть компонент наукового апарату дослідження, що визначає його мету, шляхи і засоби її досягнення; це його логіка, стратегії наукового пошуку:
  34. Укажіть компонент наукового апарату дослідження, що характеризує деяке достатньо важливе, проте ще не вирішене в науці чи практиці питання:
  35. Укажіть компонент наукового апарату дослідження, що визначає конкретні питання, на які дане дослідження має дати відповідь. Фактично це назва того, чим займається дослідник:
  36. Укажіть рівень методології педагогіки, що базується на результатах окремих методик та техніці дослідження:
  37. Укажіть рівень методології педагогіки, що базується на досягненнях педагогічної науки (сукупність принципів, методів, властивих певній галузі наукового пізнання, закони та закономірності педагогіки):
  38. Укажіть рівень методології педагогіки, що базується на системному і діяльнісному підходах; законах логіки; психологічних закономірностях, характеристиках різних типів наукових досліджень, їх етапів й елементів (об’єкт, предмет, мета, завдання дослідження тощо):
  39. Укажіть найвищий рівень методології педагогіки:
  40. Вид спостереження, за якого дослідник тією чи іншою мірою сам безпосередньо включений в об’єкт, що вивчається, знаходиться в прямому контакті зі спостережуваними і бере участь разом із ними в одній сфері діяльності, називається:
  41. Інтелектуальна творча праця людини, спрямована на здобуття і використання нових знань на практиці, називається:
  42. Особа, зарахована або прикріплена до закладу вищої освіти (наукової установи) для здобуття ступеня доктора наук, називається:
  43. Освітній і водночас перший науковий ступінь, що здобувається на третьому рівні вищої освіти на основі ступеня магістра, називається:
  44. Освітній ступінь, що здобувається на другому рівні вищої освіти та присуджується закладом вищої освіти у результаті успішного виконання здобувачем відповідної освітньої програми, називається:
  45. Бакалавр це освітній ступінь, що здобувається на:
  46. Електронне навчальне видання із систематизованим викладом навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об'єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію, називається:
  47. Освітньо-професійний ступінь, що здобувається на початковому рівні (короткому циклі) вищої освіти і присуджується закладом вищої освіти у результаті успішного виконання здобувачем вищої освіти освітньої-професійної програми, називається:
  48. Наукове видання у вигляді брошури авторського реферату проведеного дослідження, яке подається на здобуття наукового ступеня, називається:
  49. Творче змагання з теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти старших курсів згідно з Переліком напрямів і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у закладах вищої освіти за відповідними освітніми рівнями, називається:
  50. Особа, зарахована до закладу вищої освіти (наукової установи) для здобуття ступеня доктора філософії, називається:
  51. Здобувачеві присуджується спеціалізованою вченою радою закладу вищої освіти чи наукової установи за результатами публічного захисту наукових досягнень у вигляді дисертації або опублікованої монографії, або за сукупністю статей, опублікованих у вітчизняних і міжнародних рецензованих фахових виданнях, перелік яких затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, ступінь:
  52. В результаті успішного виконання здобувачем вищої освіти відповідної освітньо-наукової програми та публічного захисту дисертації у спеціалізованій вченій раді закладу вищої освіти або наукової установи йому присуджується ступінь:
  53. Другий науковий ступінь, що здобувається особою на науковому рівні вищої освіти на основі ступеня доктора філософії, називається:
  54. Самостійність і незалежність учасників освітнього процесу під час провадження педагогічної, науково-педагогічної, наукової та/або інноваційної діяльності, що здійснюється на принципах свободи слова і творчості, поширення знань та інформації, проведення наукових досліджень і використання їх результатів та реалізується з урахуванням обмежень, встановлених законом, називається:
  55. Ознайомлення наукових працівників з основними ідеями та висновками дисертації, внеском здобувача у розробку та вирішення наукової проблеми (завдання), з результатами досліджень та структурою дисертаційного дослідження, називається:
  56. Стислий виклад основних думок, публікація яких передбачає попереднє ознайомлення учасників конференцій, семінарів, симпозіумів та інших наукових форумів з результатами проведеного дослідження; їх зміст у більш повному обсязі повідомляється автором-доповідачем в усній формі, називається:
  57. Навчальне або виробничо-практичне видання роз’яснень з певної теми, розділу або питання навчальної дисципліни, роду практичної діяльності, з методикою виконання окремих завдань, певного виду робіт, а також заходів, називається:
  58. Навчальне видання, що доповнює або частково (повністю) замінює підручник та офіційно затверджене як таке, називається:
  59. Основний вид оперативної публікації про нові дослідження з конкретної тематики, мета якої – інформувати про проведену наукову роботу; сприяє поширенню отриманих дослідником науково-практичних результатів, визначенню нових актуальних проблем, що потребують розв’язання, називається:
  60. Навчальне видання, що містить систематизоване викладення навчальної дисципліни, відповідає програмі дисципліни та офіційно затверджене як такий вид видання, називається:
  61. Науково-дослідницька праця, предметом якої є вичерпне узагальнення теоретичного матеріалу з наукової проблеми або теми з критичним його аналізом, визначенням вагомості, формулюванням нових наукових концепцій, називається:
  62. Вид наукової роботи, який має виключно індивідуальний характер, дає можливість виявити ступінь та рівень наукової підготовки здобувача вищої освіти з чітко означеного фаху та виконується на завершальному етапі професійної підготовки, називається:
  63. Академічна мобільність, право на яку реалізується вітчизняними учасниками освітнього процесу у закладах вищої освіти (наукових установах)-партнерах поза межами України, а також іноземними учасниками освітнього процесу у вітчизняних закладах вищої освіти (наукових установах), називається:
  64. Академічна мобільність, право на яку реалізується вітчизняними учасниками освітнього процесу у закладах вищої освіти (наукових установах)-партнерах в межах України, називається:
  65. Можливість учасників освітнього процесу навчатися, викладати, стажуватися чи проводити наукову діяльність в іншому закладі вищої освіти (науковій установі) на території України чи поза її межами, називається:
  66. Творча співдружність учених, які працюють в одній країні або в одному місті в певній галузі науки, об’єднаних спільністю підходів до вирішення проблеми, стилю діяльності, наукового мислення, ідей і методів їх реалізації, називається:
  67. Метод, який дозволяє здійснити дослідження особливостей міжособистісних відносини у малих соціальних групах, називається:
  68. Метод наукового пізнання, спрямований на з’ясування причинно-наслідкових зв’язків між педагогічними явищами, узагальнення емпіричних даних на основі логічних припущень від конкретного до загального, називається:
  69. Вид опитування, який передбачає збір первинної вербальної інформації під час безпосереднього цілеспрямованого спілкування дослідника з респондентом, в процесі якого він сам ставить запитання, передбачені дослідженням, організовує і спрямовує бесіду з кожною окремою людиною, фіксує одержані відповіді згідно з інструкцією, називається:
  70. Метод одержання інформації шляхом безпосередньої реєстрації педагогічних явищ, ситуацій, фактів в момент їх безпосереднього виникнення, називається:
  71. Система прийомів і засобів, що застосовуються для досягнення мети та завдань дослідження, називається:
  72. Здобуття нових наукових знань шляхом проведення наукових досліджень і розробок та їх спрямування на створення і впровадження нових конкурентоспроможних технологій, видів техніки, матеріалів тощо для забезпечення інноваційного розвитку суспільства, підготовки фахівців інноваційного типу, називається:
  73. Обґрунтоване припущення про можливі способи розв’язання визначеної проблеми дослідження, називається:
  74. Об’єкт дослідження – це:
  75. Система алгоритмів застосування науково обґрунтованих методів, прийомів та засобів для проведення будь-якого дослідження, називається:
  76.  

    Тема :: Дидактика з методиками викладання у вищій школі

  77. Укажіть поняття, що трактується як спеціально організована, доцільна і керована взаємодія педагога і здобувачів вищої освіти, спрямована на розвиток інструментальної сфери особистості (знань, умінь, навичок, здібностей):
  78. Укажіть поняття, що трактується як вміння, доведені до автоматизму, високого ступеня досконалості:
  79. Укажіть поняття, що трактується як упорядкована взаємодія педагога зі здобувачами вищої освіти, спрямована на досягнення поставленої мети:
  80. Як називається здатність свідомо діяти на основі засвоєних знань?
  81. Укажіть поняття, що трактується як узагальнений досвід людства про дійсність у вигляді фактів, правил, висновків, закономірностей, ідей, теорій:
  82. Укажіть поняття, що трактується як цілеспрямований процес засвоєння здобувачами вищої освіти знань, оволодіння вміннями і навичками:
  83. Укажіть питання, на яке відповідає дидактика під час наукового обґрунтування принципів і методів навчання:
  84. Укажіть питання, на яке відповідає дидактика під час наукового обґрунтування методів і прийомів самостійної творчої діяльності:
  85. Укажіть питання, на яке відповідає дидактика під час наукового обґрунтування змісту освіти:
  86. Укажіть питання, на яке відповідає дидактика під час наукового обґрунтування форми організації навчання:
  87. Яка діяльність ЗВО реалізується через активну участь науково-педагогічних працівників і здобувачів вищої освіти в поширенні наукових знань серед населення?
  88. Яка діяльність ЗВО передбачає поєднання навчальної діяльності науково-педагогічного працівника з його науково-дослідною роботою?
  89. Яка діяльність ЗВО сприяє ефективності освітнього процесу шляхом підвищення педагогічної майстерності викладачів, розроблення і втілення в освітній процес нових технологій навчання?
  90. Яка діяльність ЗВО зорієнтована на створення сприятливих умов для розвитку молоді, виховання здобувачів вищої освіти та спонукання їх до самовиховання?
  91. Яка діяльність ЗВО спрямована на організацію процесу навчання у вищій школі відповідно до нормативних документів?
  92. Укажіть характеристику університетської освіти, яка передбачає викладання блоку природничих та гуманітарних дисциплін як єдиного комплексу наук про природу, суспільство і місце людини в них:
  93. Укажіть характеристику університетської освіти, яка полягає в об’єднанні в одному середовищі двох взаємодіючих процесів – наукової і освітньої діяльності:
  94. Укажіть характеристику університетської освіти, яка полягає в підготовці не стільки «людини знаючої», з незмінним світоглядом, скільки людини, підготовлену до життя, яка вміє орієнтуватися в складних проблемах, обґрунтовувати та приймати оптимальні рішення:
  95. Укажіть характеристику університетської освіти, яка покликана поєднувати в єдину систему компоненти екології, політики, економіки, менеджменту, соціології, філософії, психології та педагогіки:
  96. Укажіть характеристику університетської освіти, яка покликана зорієнтувати здобувача вищої освіти в світі загальнолюдських цінностей, розвивати художнє мислення, можливості якісного аналізу явищ і процесів суспільного життя:
  97. Укажіть характеристику університетської освіти, яка забезпечує мобільність особи в процесі навчання в університеті. Особлива увага приділяється індивідуальним заняттям, які активізують мотивацію здобувачів вищої освіти до розвитку своїх знань та здібностей:
  98. Укажіть тенденцію розвитку системи освіти XXI ст., що полягає у невіддільності освіти від національної основи, в органічному поєднанні освіти з історією і народними традиціями, збереженні та збагаченні національних цінностей українського народу та інших народів і націй:
  99. Яка тенденція розвитку системи освіти XXI ст. покликана формувати духовність, культуру особистості, планетарне мислення, цілісну картину світу?
  100. Укажіть тенденцію розвитку системи освіти XXI ст., що полягає в утвердженні людини як найвищої соціальної цінності; передбачає пріоритет освіти, орієнтованої на особистість здобувача освіти (особистісно орієнтованої):
  101. Який термін, відповідно до Закону України «Про вищу освіту», вживається в такому значенні: «Знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих освітніх компонентів»?
  102. Який термін, відповідно до Закону України «Про вищу освіту», вживається в такому значенні: «Динамічна комбінація знань, вмінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, яка визначає здатність особи успішно здійснювати професійну та подальшу навчальну діяльність і є результатом навчання на певному рівні вищої освіти»?
  103. Який термін, відповідно до Закону України «Про вищу освіту», вживається в такому значенні: «Офіційний результат оцінювання і визнання, який отримано, коли уповноважена установа встановила, що особа досягла компетентностей (результатів навчання) відповідно до стандартів вищої освіти, що засвідчується відповідним документом про вищу освіту»?
  104. Який термін, відповідно до Закону України «Про вищу освіту», вживається в такому значенні: «Відповідність умов провадження освітньої діяльності та результатів навчання вимогам законодавства та стандартам вищої освіти, професійним та/або міжнародним стандартам»?
  105. Укажіть поняття, що трактується як соціально і педагогічно організований процес формування людини як особистості:
  106. Укажіть поняття, що трактується як цілеспрямований і організований вплив на розвиток особистості:
  107. Стійкі, повторювані, об’єктивно існуючі істотні зв'язки у вихованні, реалізація яких сприяє забезпеченню ефективності розвитку особистості називаються
  108. Дистанційне навчання – це:
  109. Засоби інформатизації освіти – це:
  110. Компоненти виховного процесу:
  111. Цілеспрямований процес здобування знань, умінь та навичок, що здійснюється освітніми установами різного типу в рамках формальної освіти, частина якого реалізується у віддаленому режимі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій – це
  112. Навчання, під час якого здобувачі освіти «не прив’язані» до стаціонарного комп’ютера, а за допомогою власного мобільного пристрою та бездротових мереж (мобільного телефона, смартфона; портативних комп’ютерів: планшета, ноутбука, нетбука та ін.) можуть вийти в Інтернет, завантажити навчальні матеріали, відповісти на запитання з теми тощо – це
  113. Спосіб організації навчання здобувачів освіти, що передбачає їх безпосередню участь в освітньому процесі – це
  114. Тип навчання, заснований на освітній взаємодії віддалених один від одного викладачів і студентів, що відбувається за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій і ресурсів мережі інтернет – це
  115. Освіта що базується на практичному застосуванні наукових, математичних, технічних та інженерних знань і вмінь для розв’язанні практичних проблем для подальшого використання їх у професійній діяльності – це…
  116. Гуманізація освітнього процесу – це:
  117. Демократизація педагогічного процесу – це:
  118. Гуманітаризація освіти – це:
  119. Методологічною основою процесу навчання у вітчизняній педагогіці є:
  120. Відкрита освіта – це:
  121. Педагогічна технологія – це:
  122. Зміст освіти – це:
  123. Знання – це:
  124. Що називають формуванням особистості?
  125. Укажіть, яка із зазначених теорій є методологічною основою сучасної дидактики:
  126. Форма організації навчального процесу, яка передбачає створення умов для реалізації творчих можливостей здобувачів через індивідуально спрямований розвиток їх здібностей, науково-дослідну роботу й творчу діяльність – це
  127. Вкажіть метод навчання для наочного структурування та яскравого відображення інформації за допомогою її візуалізації, систематизації, класифікації, асоціації
  128. Планова робота здобувачів вищої освіти, виконувана за завданням і під методичним керівництвом викладача, але без його особистої участі – це:
  129. Вкажіть метод активного навчання, що моделює професійну діяльність майбутнього фахівця близьку до реальних умов, з обов’язковим розв’язанням ситуації чи проблеми
  130. Вкажіть метод навчання, що розвиває критичне мислення у здобувачів освіти, вміння слухати і чути інших, переконливо, ефективно доводити думку, завойовувати прихильність аудиторії, працювати в команді
  131. Вкажіть метод навчання, що базується на аналізі, вирішенні та обговоренні ситуацій, як змодельованих, так і реальних
  132. Вкажіть метод, для якого характерне уважне, цілеспрямоване стеження за об’єктом вивчення у процесі теоретичного навчання чи в ході практики:
  133. Пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, дослідницький методи належать до класифікації методів за:
  134. Впорядкований спосіб спільної діяльності викладача та здобувачів вищої освіти, спрямований на розв’язання навчальних завдань, - це:
  135. Вставте пропущене слово. Лабораторне заняття – це навчальне заняття, в основі якого знаходиться … навчальна робота студентів:
  136. Форма заняття, заснована на використанні інтерактивних методів навчання, за якої створюються умови для поглиблення, усвідомлення й отримання нових знань та формування практичних умінь і навичок, називається:
  137. Вид навчального заняття, під час якого викладач організовує детальний розгляд здобувачами освіти окремих теоретичних положень освітнього компонента і формує вміння й навички їх практичного застосування, – це:
  138. Вкажіть найбільш правильне визначення. Семінар – це:
  139. Один із основних видів навчальних занять у закладі вищої освіти, призначених для засвоєння теоретичного матеріал, – це:
  140. Основними видами навчальних занять у закладах вищої освіти є:
  141. Один із основних видів навчального заняття, який полягає в обговоренні здобувачами вищої освіти доповідей, рефератів, повідомлень, суджень з основного матеріалу, – це:
  142. Вкажіть форму організації пізнавальної діяльності, в якій відбувається «публічний» процес колективного формування знань:
  143. Форма організації навчання студента, за якої він працює без контактування з іншими здобувачами вищої освіти, називається:
  144. Форма організації навчання студента, яка орієнтована на створення дружньої ненапруженої атмосфери і сприятливого середовища, в якому кожен студент має можливість реалізувати себе під час спільної навчальної діяльності, демонструючи свої здібності, називається:
  145. Спосіб організації навчальної діяльності, завдання якої спрямовані водночас на всіх здобувачів вищої освіти, називається:
  146. Вкажіть форму організації пізнавальної діяльності, яка орієнтована на усередненого, абстрактного здобувача вищої освіти:
  147. Вкажіть функцію лекції, яка структурує масив знань із освітнього компонента:
  148. Усталені способи навчальної діяльності здобувачів вищої освіти залежно від їхньої кількості та характеру завдань, які вони розв’язують, – це:
  149. Вкажіть функцію лекції, яка викликає інтерес до навчальної інформації:
  150. Вкажіть функцію лекції, яка розкриває сутність наукових понять, їх визначень:
  151. Методика – це:
  152. Вкажіть функцію лекції, яка формує науковий підхід до освітнього компонента, орієнтує в потоці надходжень нової наукової інформації:
  153. Персональний шлях реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти, що формується з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, ґрунтується на виборі студентом видів і форм здобуття освіти, освітніх компонентів, методів і засобів навчання тощо – це:
  154. Документ, що визначає послідовність, форму та терміни засвоєння здобувачем освіти освітніх компонентів освітньо-професійної програми для реалізації його індивідуальної освітньої траєкторії, – це
  155. Документ, у якому роз’яснюється взаємна відповідальність викладача і здобувача освіти, представляються процедури (стосовно дедлайнів, принципів оцінювання), політики (зокрема політика академічної доброчесності), зміст курсу, а також календар його виконання, називається
  156. Хто такі «Здобувачі вищої освіти»?
  157. Оберіть розділи загальної педагогіки
  158. Дидактика розкриває закономірності:
  159. Сучасна дидактика розглядає процес навчання як
  160. Укажіть визначення поняття «закономірності навчання»:
  161. Дидактично обґрунтована система знань, умінь і навичок, відібраних із відповідної галузі науки для вивчення в закладі освіти, називається:
  162. За ступенем практичного застосовування науки поділяються на:
  163. Систему педагогічних наук складають
  164. Педагогіка – це:
  165. У назві конкретної науки, як правило, відображається:
  166. За способом збору даних і рівнем їх узагальнення науки поділяються на:
  167. Зовнішній прояв істотних властивостей науки, за яким можна оцінювати її можливості у вирішенні проблеми, поставленої перед суспільством, називається:
  168. Певна сторона об’єкта, на вивчення якої спрямовані конкретні дослідження в конкретній галузі наукових знань, називається:
  169. Певна сторона дійсності та сукупність реальних явищ і процесів, на вивчення якої спрямована конкретна наука, називається:
  170. Сфера людської діяльності, що виробляє і теоретично систематизує об’єктивні знання про дійсність, називається:
  171. Система знань про закони розвитку природи, мислення та суспільства називається:
  172.  

    Тема :: Освітній менеджмент та маркетинг

  173. Імідж освітнього закладу – це
  174. Продовжіть речення. Стратегічні цілі діяльності закладу освіти визначають
  175. Продовжіть речення. Операційні цілі діяльності закладу освіти визначають
  176. Принципи функціонування закладу освіти дають відповідь на запитання
  177. Цінності закладу освіти дають відповідь на запитання
  178. Візія закладу освіти дає відповідь на запитання
  179. Місія закладу освіти дає відповідь на запитання
  180. PR (public relations), зв’язки з громадськістю – це:
  181. SWOT-аналіз проводиться
  182. Споживачі освітніх послуг – це
  183. Продовжіть речення: Державні й комунальні заклади загальної середньої освіти...
  184. Освітній маркетинг – один із напрямів менеджменту освітнього закладу в умовах ринкової економіки, що забезпечує:
  185. Продовжіть речення. Корпоративний заклад загальної середньої освіти заснований…
  186. Продовжіть речення. Приватний заклад загальної середньої освіти заснований…
  187. Продовжіть речення. Комунальний заклад загальної середньої освіти заснований…
  188. Продовжіть речення. Державний заклад загальної середньої освіти заснований…
  189. Назвіть основні типи поведінки особи в конфліктній ситуації:
  190. Заклад загальної середньої освіти залежно від засновника може бути:
  191. Розгляд конфлікту в динаміці передбачає виокремлення головних його етапів. Оберіть правильний порядок перебігу конфлікту:
  192. Які типи конфліктів розрізняють в залежності від складу учасників?
  193. Конкретна матеріальна (ресурси), соціальна (влада) або духовна (ідея, норма, принцип) цінність, до володіння або користування якою прагнуть сторони конфлікту, називається:
  194. За якого стилю управління керівника підлеглі ігнорують, не виконують його вказівок
  195. Принцип паралельності при прийнятті рішень:
  196. Принцип «головної ланки» при прийнятті рішення це:
  197. Переважний, відносно стійкий психічний стан (настрій) колективу, що відображає особливості його життєдіяльності – це…
  198. Назвіть основні види управлінської культури керівника закладу освіти:
  199. Назвіть основні стилі керівництва
  200. Право і можливість здобувачів вищої освіти вирішувати питання навчання і побуту, захисту прав та інтересів студентів, а також брати участь в управлінні закладом вищої освіти – це
  201. Керівник закладу вищої освіти обирається шляхом таємного голосування строком
  202. Вищий колегіальним органом громадського самоврядування закладу вищої освіти є загальні збори (конференція) трудового колективу, що скликається
  203. Продовжіть речення. Керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти ...
  204. Хто здійснює безпосереднє управління діяльністю закладу вищої освіти?
  205. Не є обов’язковим для кандидата на посаду керівника закладу вищої освіти?
  206. Одна і та сама особа не може бути керівником відповідного закладу вищої освіти
  207. Не є обов’язковим для кандидата на посаду керівника закладу загальної середньої освіти
  208. Керівник закладу загальної середньої освіти має право
  209. Хто проводить атестацію педагогічних працівників
  210. Що означає поняття «делегування повноважень»?
  211. Необхідність, обов’язок посадової особи відповідати за свої дії, виконуючи поставлені завдання, – це:
  212. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є:
  213. Вищим органом громадського самоврядування працівників закладу освіти є:
  214. Атестація педагогічних працівників – це…
  215. Атестація педагогічних працівників
  216. Акредитація освітньої програми – це…
  217. Інституційний аудит – це…
  218. До органів громадського самоврядування закладу загальної середньої освіти не належить
  219. До напрямів внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти закладу належать:
  220. Керівництво факультетом здійснює:
  221. Керівництво кафедрою здійснює завідувач (начальник) кафедри, який не може перебувати на посаді
  222. До органів управління у сфері вищої освіти не належить
  223. Управління закладом загальної середньої освіти здійснюють?
  224. Основний організаційний і навчально-науковий структурний підрозділ закладу вищої освіти, що об’єднує відповідні кафедри й лабораторії це:
  225. Складники системи освіти в Україні – це:
  226. До органів управління у сфері загальної середньої освіти належать:
  227. За об’єктами контролю виділяються такі форми контролю:
  228. За системою стосунків між учасниками контролю виділяють такі
    форми контролю:
  229. Система освіти України – це сукупність :
  230. Який документ відображає стратегічне планування роботи закладу загальної середньої освіти це
  231. Виокремлюють такі види внутрішкільного контролю:
  232. За часом здійснення контроль буває:
  233. За широтою охоплення об’єктів контроль буває:
  234. Який порядок реалізації функцій управління
  235. Яка з функцій управління не входить до управлінського циклу
  236. Назвіть основні види планування
  237. До методів самоуправління не відноситься:
  238. Основні види діяльності, які утворюються шляхом зведення однотипних видів робіт, що виконує керівник, до більш загальних та поєднуються однаковою цілеспрямованістю – це:
  239. Принцип управління, що тісно пов'язаний із процесуальною діяльністю менеджера освіти, оскільки завдяки йому виконуються усі управлінські рішення, відбувається реагування на інформацію – це принцип:
  240. Методи управління – це:
  241. До соціально-психологічних методів управління не належать:
  242. Соціально-психологічні методи управління – це:
  243. Створення умов для формування різних думок, поглядів, їх узгодження передбачається принципом:
  244. Узгодженість діяльності менеджера навчальної установи освіти з законодавством України в питаннях освіти, праці, охорони дитинства, прав людини тощо передбачає принцип:
  245. Принцип соціальної детермінації передбачає:
  246. Положення про те, що ефективне управління ґрунтується на чіткому розподілі влади між особистістю і відповідними структурами з конкретно визначеним механізмом, що регулює відносини між ними, відображає принцип:
  247. Положення про те, що діяльність керівника повинна базуватися на повазі до кожної особистості, з якою він вступає в ділове спілкування: вчителя, здобувача освіти, випадкового відвідувача закладу; здатності до емпатії, підтримання комфортного клімату в колективі відображає принцип:
  248. На чому ґрунтуються принципи менеджменту?
  249. Принципи освітнього менеджменту – це:
  250. Оберіть принципи, на яких ґрунтується керівництво закладами освіти
  251. Що означає принцип «підпорядкованості особистих інтересів загальним»?
  252. Дайте визначення педагогічного менеджменту
  253. Принципи управління:
  254. Що таке принципи менеджменту?
  255. Принципи освітнього менеджменту – це:
  256. Визначення: «… – це виконавчо-розпорядча діяльність відповідних органів виконавчої влади та інших уповноважених на те суб’єктів щодо здійснення комплексу управлінських функцій, пов’язаних з регулюванням суспільних відносин у галузі навчання, виховання, професійної, наукової та загальнокультурної підготовки громадян України» відповідає поняттю:
  257. Найвизначнішими авторитетами у розвитку школи людських відносин в управлінні вважають:
  258. Засновником наукового менеджменту вважають
  259. Засновниками школи наукового управління вважають:
  260. Автор терміну «наукове управління»:
  261. Менеджмент визнано наукою та самостійною галуззю діяльності
  262. Елементи управління вперше відзначаються у:
  263.  

    Тема :: Правові аспекти освітньої діяльності

  264. Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» повна загальна середня освіта – це
  265. Відповідно до Закону України «Про освіту» освіта – це:
  266. Покриття шкоди працівниками в розмірі, що НЕ перевищує середнього місячного заробітку провадиться:
  267. Працівники несуть матеріальну відповідальність у повному розмірі за шкоду, заподіяну з їхньої вини підприємству у випадках, коли:
  268. Підставою для притягнення членів колективу до матеріальної відповідальності є:
  269. Працівники несуть матеріальну відповідальність у повному розмірі за шкоду, заподіяну з їхньої вини підприємству у випадках, коли:
  270. Види матеріальної відповідальності:
  271. Працівники несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну підприємству (ст. 130 КЗпП). Умовами настання матеріальної відповідальності працівника є (ці умови повинні виконуватись одночасно):
  272. Відповідно до статті 36 Кодексу законів про працю України підставами припинення трудового договору є:
  273. Звільнення працівника, який виконує виховні функції та який вчинив аморальний проступок, допускається за наявності двох умов:
  274. До стажу педагогічної роботи не зараховується час:
  275. За особливі трудові заслуги педагогічні та науково-педагогічні працівники можуть бути:
  276. Працівникам, які направляються у відрядження, виплачуються:
  277. Наказом Міністерства освіти і науки від 25.04.2013 р. № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» визначено, що метою дистанційного навчання є:
  278. Знайдіть неправильну відповідь. Пунктом 1 постанови Кабміну № 695 встановлено такі мінімальні гарантії працівникам:
  279. У яких випадках надається творча відпустка:
  280. Чим повинен забезпечити роботодавець найманого працівника:
  281. Чи надається творча відпустка:
  282. Види навчальних відпусток:
  283. Нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати на тиждень
  284. За скільки днів до початку відпустки проводиться виплата відпускних:
  285. Педагогічне навантаження вчителя включає:
  286. Під час інтернатури відбувається супровід та підтримка молодого вчителя з боку досвідченого педагога-наставника:
  287. Контракт складається :
  288. Чи всі наймані працівники мають однаковий правовий статус:
  289. Особливою формою трудового договору є:
  290. Сфера застосування контракту визначається
  291. Яка основна ознака трудового договору:
  292. Відповідно до Закону України «Про вищу освіту» вища освіта – це:
  293. Хто є дитиною згідно з Конвенцією про права дитини?
  294. Основні положення про права дитини закріплені в :
  295. Основним нормативним правовим документом, що регулює організацію освітнього процесу освітньої установи, є:
  296. Хто несе відповідальність за життя і здоров'я учнів (вихованців) під час освітнього процесу?
  297. Нормативний правовий документ, у якому в обов'язковому порядку прописані права та обов'язки педагогів, – це:
  298. Сертифікація педагогічних працівник – це…
  299. Вивчення результатів самооцінювання педагогічної майстерності учасників сертифікації здійснює
  300. Сертифікація педагогічного працівника
  301. За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівнику видається сертифікат, який є дійсним
  302. Педагогічний працівник визнається таким, що відповідає займаній посаді, якщо:
  303. Особи, прийняті на посади педагогічних працівників після закінчення ЗВО, атестуються не раніш як:
  304. Чи можливо відповідно до «Порядку переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання» залишити здобувача освіти на ступені середньої (повної) загальної освіти на повторне навчання?
  305. Тривалість канікул у закладах загальної середньої освітим упродовж навчального року не може бути меншою:
  306. До позашкільних навчальних закладів належать:
  307. У закладах загальної середньої освіти кількість учнів у класі (наповнюваність класу) державного, комунального закладу освіти повинна становити:
  308. Навчальний рік у календарних днях незалежно від підпорядкування типів і форм власності розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше:
  309. Основним нормативним правовим документом, що регулює організацію освітнього процесу освітньої установи, є:
  310. З якого віку дитина має право самостійно звертатися до суду за захистом своїх прав і законних інтересів, що порушуються його батьками (законними представниками)?
  311. Ким або яким законодавчим актом, нормативним документом визначається мова (мови), на якій ведуться навчання і виховання в освітньому закладі?
  312. Якими є основні види оцінювання результатів навчання учнів?
  313. Який документ видається учневі щороку при переведенні його на наступний рік навчання?
  314. Для чого здійснюється державна підсумкова атестація?
  315. Хто розподіляє учнів між класами (групами)?
  316. За якої умови засідання педагогічної ради закладу загальної середньої освіти є правомочним?
  317. Хто має право визначати посадові обов’язки працівників закладу загальної середньої освіти?
  318. Хто здійснює управління закладом загальної середньої освіти?
  319. Хто затверджує посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти?
  320. На який строк укладається трудовий договір з особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше?
  321. Чи несе педагогічний працівник адміністративну та кримінальну відповідальність за життя та здоров’я здобувача освіти?
  322. Яка тривалість основної щорічної відпустки?
  323. Тривалість основної щорічної відпустки педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників становить
  324. Які види відпусток передбачені законодавством України?
  325. Як розраховують дні щорічної відпустки?
  326. Коли Верховною Радою України був прийнятий діючий нині Закон України «Про вищу освіту»?
  327. Право на вищу освіту гарантується:
  328. Хто визначає державну політику у сфері вищої освіти?
  329. Що являє собою «Заклад вищої освіти»?
    Заклад вищої освіти – це:
  330. Що таке Європейська кредитна трансферно-накопичувальна система (ЄКТС)?
  331. Скільки годин становить обсяг одного кредиту ЄКТС?
  332. Навантаження одного навчального року становить:
  333. Освітній ступінь, що здобувається на першому рівні вищої освіти та присуджується закладом вищої освіти у результаті успішного виконання здобувачем освітньо-професійної програми, обсяг якої становить 180-240 кредитів ЄКТС, називається:
  334. Скільки Законом України «Про вищу освіту» передбачено рівнів вищої освіти?
  335. Які типи закладів вищої освіти діють в Україні?
  336. Сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень – це
  337. Оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства – це
  338. Основними формами здобуття вищої освіти є:
  339. Які форми організації освітнього процесу у закладах вищої освіти передбачені чинним Законом «Про вищу освіту»?
  340. Хто в Україні має право безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних закладах вищої освіти?
  341. Продовжіть речення. Булінг – це
  342. До типових ознак булінгу (цькування) не відноситься
  343. Продовжіть речення. Вчинення булінгу (цькування) стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу
  344. Продовжіть речення. Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу
  345. Продовжіть речення. Мобінг – це
  346. Продовжіть речення. Вчинення мобінгу (цькування) працівника
  347. За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано таке стягнення
  348. Дисциплінарне стягнення не може бути накладене, якщо з дня його виявлення минуло
  349. Працівник може звернутися до комісії по трудових спорах
  350. Заробітну плату за фактично виконану роботу одержують працівники, які працюють
  351. За працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації зберігається
  352. Працівникам закладів освіти, установ освіти, наукових установ, які в умовах воєнного стану були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, на час особливого періоду гарантується
  353. Здобувачам освіти, які в умовах воєнного стану були вимушені змінити місце проживання (перебування), місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду гарантується:
  354.