Волинський національний університет імені Лесі Українки

Центр інноваційних технологій та компютерного тестування

Тест ::: 2025 Факультет економіки та управління 4 курс (іспит 8 семестр)

Розробники:
Дата генерації: 05.05.2025

    Тема :: Прийменник

  1. Виберіть правильний прийменник:
    When it is hot, the men often take _____ their jackets and ties.
  2. Виберіть правильний прийменник:
    I would like to apply _____ a job in engineering.
  3. Виберіть правильний прийменник:
    He was accused _____ stealing money.
  4. Виберіть правильний прийменник:
    He will have to answer _____ what he has done.
  5. Виберіть правильний прийменник:
    His parents do not approve _____ his bad habits.
  6. Виберіть правильний прийменник:
    I am interested _____ business English.
  7. Виберіть правильний прийменник:
    As a future accountant you will benefit a lot _____ mathematics.
  8. Виберіть правильний прийменник:
    The company had to borrow money _____ the bank to set up a new business.
  9. Виберіть правильний прийменник:
    I called him at 6, but he wasn’t in. He called me _____ at 7.
  10. Виберіть правильний прийменник:
    The plant was closed _____ recently and the workers lost their jobs.
  11. Виберіть правильний прийменник:
    She is constantly complaining _____ her job.
  12. Виберіть правильний прийменник:
    They concentrated their effort _____ getting the contract.
  13. Виберіть правильний прийменник:
    He contributed a lot of time, money, and effort _____ this research.
  14. Виберіть правильний прийменник:
    She congratulated him _____ his excellent speech at the conference.
  15. Виберіть правильний прийменник:
    Water consists _____ hydrogen and oxygen.
  16. Виберіть правильний прийменник:
    I hope I can cope _____ this problem.
  17. Виберіть правильний прийменник:
    Your information corresponds _____ the facts I have.
  18. Виберіть правильний прийменник:
    The price of the product depends _____ its quality.
  19. Виберіть правильний прийменник:
    Fill _____ your name and address, please.
  20. Виберіть правильний прийменник:
    He insists _____ selling the business.
  21. Виберіть правильний прийменник:
    They laughed _____ his terrible accent.
  22. Виберіть правильний прийменник:
    You should listen _____ your teacher attentively.
  23. Виберіть правильний прийменник:
    We apologise _____ the inconvenience we have caused you.
  24. Виберіть правильний прийменник:
    Shoppers are willing to pay more _____ famous brands.
  25. Виберіть правильний прийменник:
    We are insured _____ fire and theft.
  26. Виберіть правильний прийменник:
    He made a lot of money by investing _____ IBM shares.
  27. Виберіть правильний прийменник:
    We need to increase spending _____ research and development.
  28. Виберіть правильний прийменник:
    The new law was aimed _____ reducing crime in the streets.
  29. Виберіть правильний прийменник:
    I hate long meetings that go _____ for hours.
  30. Виберіть правильний прийменник:
    Mr. Green checked _____ of the hotel and took a taxi to the airport.
  31. Виберіть правильний прийменник:
    Don’t waste any more time _____ the broken door handle. I’ll fix it later.
  32. Виберіть правильний прийменник:
    Leonardo Da Vinci is famous _______ painting the Mona Lisa.
  33. Виберіть правильний прийменник:
    My elder sister is a lot more experienced ________ computing than I am.
  34. Виберіть правильний прийменник:
    He was very pleased ________ his effort.
  35. Виберіть правильний прийменник:
    I’ve decided to invite the whole class ________ 16th birthday party.
  36. Виберіть правильний прийменник:
    People differ __________ one another in their culture and traditions.
  37. Виберіть правильний прийменник:
    Paul is directly responsible _____ the efficient running of the office.
  38. Виберіть правильний прийменник:
    Don’t panic. There is a solution _____ every problem.
  39. Виберіть правильний прийменник:
    Psychologists are studying the relationship __________ colour and emotion.
  40. Виберіть правильний прийменник:
    Mr. Tailor spoke to the class about the disadvantages _______ online learning.
  41. Виберіть правильний прийменник:
    “Not many people are qualified _______ this position.,” said the manager.
  42. Виберіть правильний прийменник:
    The reason ________ this meeting is to discuss the terms of our contract.
  43. Виберіть правильний прийменник:
    The decrease _________ profits is due to the bad market.
  44.  

    Тема :: Дефініції

  45. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: CUSTOMER; CONSUMER;
  46. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: FLYER; DIRECT MAIL;
  47. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: DISCOUNT; SPECIAL OFFER;
  48. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: PERSONAL SELLING; SPONSOR;
  49. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: PRICE; COST;
  50. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: SALES REPRESENTATIVE; SALES PITCH;
  51. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: COSTS; SPENDING;
  52. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: DIRECT MARKETING; PUBLIC RELATIONS;
  53. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: TO REWARD; TO SPONSOR;
  54. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: REWARD; PAY;
  55. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: TO PROMOTE; TO WASTE;
  56. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: TO COVER; TO REFUND;
  57. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: STRATEGY; TREND;
  58. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: WORKFORCE; STAFF;
  59. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: UPSKILLING; TRAINING;
  60. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: FRAUDULENT; CYNICAL;
  61. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: PHLEGMATIC; SUSPICIOUS;
  62. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: PRODUCTIVITY; PROFIT MARGIN;
  63. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: SUPPLIES; DELIVERY;
  64. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: PRODUCTION; EFFICIENCY;
  65. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: ASSEMBLY; CAPACITY;
  66. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: SALES; SHARE;
  67. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: BONUS; PREMIUM;
  68. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: MARKETING; BRAINSTORMING;
  69. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: COMPLAINT; GUARANTEE;
  70. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: FEEDBACK; APOLOGY;
  71. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: CLAIM; RISK;
  72. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: TRADITION; SOLUTION;
  73. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: DAMAGE; FRAUD;
  74. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: DEAL; INSURANCE;
  75. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: INSURANCE POLICY; TERM;
  76. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: PRICING; SELLING;
  77. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: DISCOVERY; CHALLENGE;
  78. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: RESOURCES; STOCK;
  79. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: ASSEMBLY LINE; HUMAN RESOURCES;
  80. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: JUST-IN-TIME; EFFICIENT;
  81. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: INNOVATIVE; CREATIVE;
  82. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: INITIATIVE; RADICAL;
  83. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: INNOVATION; CREATIVITY;
  84. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: QUALITY; POWER;
  85. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: LOYAL; SENIOR;
  86. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: OVERCAPACITY; COMPONENT;
  87. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: AFFINITY PRODUCTS; ORDER-TO-DELIVERY CYCLE;
  88. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: TO MOTIVATE; ; TO SUPPLY;
  89. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: ADAPTORS; INNOVATORS;
  90. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: MOTIVATION; PAYMENT;
  91. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: CUSTOMER SATISFACTION; CUSTOMER SERVICE;
  92. Встановіть відповідність між словом та відповідним йому поясненням: Відповідність: PERFORMANCE; JOB SATISFACTION;
  93.  

    Тема :: Часова форма

  94. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If you smoke, you (to damage) your lungs.
    _______
  95. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    I stopped (to read) my book and went to bed.
    _______
  96. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Come to the back door at 7.35 exactly. I (to wait) for you.
    _______
  97. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    He enjoys (to go) on exotic holidays, but he wouldn’t like to live outside the United States.
    _______
  98. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If you go to sleep early, you (to feel) better in the morning.
    _______
  99. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    I fancy a snack. I think I (to make) myself a sandwich.
    _______
  100. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If you (not to eat) vegetables, you won’t have a balanced diet.
    _______
  101. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Scientists from London's Natural History museum (to astonish) to find such diversity of insect and plant species.
    _______
  102. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    He (to find) a good job when he graduates next year.
    _______
  103. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    In recent years, millions of people (to benefit) from vaccinations.
    _______
  104. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    While we (to eat) Jason asked me to marry him!
    _______
  105. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    What (you to do) when you broke your arm?
    _______
  106. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The students (to work) in the laboratory the whole morning yesterday.
    _______
  107. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    They want the painting tomorrow, but I (not to finish) it by then.
    _______
  108. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The doctor said that he (not to make) a mistake in the patient’s diagnosis.
    _______
  109. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The tour bus (to leave) at seven, so be here by ten forty-five!
    _______
  110. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    He (to visit) a dentist yesterday.
    _______
  111. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Yesterday, the operation, performed in an Oxford hospital, (to take) about 6 hours.
    _______
  112. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    I’m reading about the Internet. Did you know it (to begin) in the 1960s?
    _______
  113. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    I (to work) on a Master’s degree for a couple of years.
    _______
  114. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Recently, the new methods (to include) into investigation.
    _______
  115. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The nurse (to look) after my aunt is very kind to her.
    _______
  116. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Women tourists (to wear) trousers are not allowed in the temple.
    _______
  117. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    He (to suffer) from this disease for a long period of time.
    _______
  118. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    This problem (still to research).
    _______
  119. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    I’ve lost my phone again. I (always to lose) things.
    _______
  120. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    All the rubbish (to float) in the sea is a real danger to health.
    _______
  121. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The man (to accuse) of the killing said that he was at the cinema at the time.
    _______
  122. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Does the show start at seven? - I'm not sure. I (to check) in my diary.
    _______
  123. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    I can't see you tomorrow. I (to spend) the day with my grandparents.
    _______
  124. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Now, my diet (to consist) of meat, fish, fresh fruit and vegetables, eggs, nuts and seeds.
    _______
  125. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Since I started the diet, I (to lose) a kilo.
    _______
  126. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    I (to try) the honey diet at the moment.
    _______
  127. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Will you buy an electric car when they (to become) cheaper?
    _______
  128. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Many people often (to decide) to start a business because they have a good idea.
    _______
  129. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Our team leader is busy now. He (to have) a business lunch with his business partner.
    _______
  130. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    About five hundred people (to browse) our company website each day.
    _______
  131. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Currently we (to update) our customers’ files on the database.
    _______
  132. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    A human resources department usually (to deal) with hiring employees.
    _______
  133. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The business (to grow) and the sales increased reaching $2,5 billion in 2002.
    _______
  134. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Analysts expect that the market for digital cameras (to double) in the next year.
    _______
  135. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    In the nearest future, most people (to work) from home.
    _______
  136. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    At first the company made a loss, but last year, it (to make) a good profit.
    _______
  137. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Two years ago, our company (to go) bankrupt and many people lost their jobs.
    _______
  138. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    More than thousand new businesses (to create) each year in America.
    _______
  139. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    When I came into the office the secretary (to talk) on the telephone.
    _______
  140. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Charles (to take) his examination at 5 o’clock yesterday.
    _______
  141. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The students (to write) their English test at this time yesterday.
    _______
  142. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    She (to drive) for years and has never had an accident.
    _______
  143. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The price of our shares (to increase) from $12 to $16 in the last three months.
    _______
  144. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    We (to review) our prices recently.
    _______
  145. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Our car (to damage) in the accident last year.
    _______
  146. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The data (to process) at the moment.
    _______
  147. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Many new houses already (to build) in our city this year.
    _______
  148. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    A new head office (to build) at the moment.
    _______
  149. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The new building (to complete) next month.
    _______
  150. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The price (to fall) in the last two days and it is now 5 per cent lower than before.
    _______
  151. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    In recent years we (to see) big increase in the price of oil.
    _______
  152. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If he listened to other people’s opinions, he (to learn) more.
    _______
  153. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Sales would increase if we (to improve) the design.
    _______
  154. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    It would be easier if we (to discuss) the problem together.
    _______
  155. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Two people (to injure) when the machine fell.
    _______
  156. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    The goods (to replace) by the insurance company next week.
    _______
  157. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    How many insurance quotes (to process) each month?
    _______
  158. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    In the last three months our prices (to review).
    _______
  159. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    He will handle the problem better if you (to give) him all the information this afternoon.
    _______
  160. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    We will give you a refund if you (to return) the product in the original box.
    _______
  161. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    My teachers always expected me (to do) well in exams.
    _______
  162. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Let me (to pay) for the meal. You paid last time.
    _______
  163. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If you drink too much coffee on an empty stomach, you (to go) to get sick.
    _______
  164. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    I’m looking forward (to see) you again soon.
    _______
  165. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    In September 2007, our university (to give) a status of national.
    _______
  166. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    By the end of August they (to work) on the bridge for over eighteen months.
    _______
  167. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    I meant (to buy) some butter, but I forgot.
    _______
  168. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    You should't avoid (to talk) about your problems.
    _______
  169. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    She is afraid of (to break) her leg if she jumps over the wall.
    _______
  170. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Who's that good-looking man (to talk) to Alison?
    _______
  171. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If I hadn’t overslept, I (not to be) late for work.
    _______
  172. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    We won't finish on time if the suppliers (not to deliver) it today.
    _______
  173. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If we had a camera, we (can take) photographs.
    _______
  174. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If the project (not to be) successful, we will lose a lot of money.
    _______
  175. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If I (to be) born in Italy, I would be Italian.
    _______
  176. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If I won the lottery, I (to buy) a new house.
    _______
  177. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If I (to study) more, I would be a doctor.
    _______
  178. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If I (not to live) in London, I wouldn’t speak English so well.
    _______
  179. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If age-related changes (to take) into account, the conclusion remains the same.
    _______
  180. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    They wish they (to lose) the photo. It was a really good one.
    _______
  181. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Tom likes football very much. He wishes he (to become) a professional football player.
    _______
  182. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If the elections (to be) held today, the Liberals would win easily.
    _______
  183. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    He was running very fast when he had a heart attack. If only he (not to run) so fast.
    _______
  184. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If I (to know) you wanted a theatre ticket, I'd have got one for you.
    _______
  185. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    If you hadn't made the booking in advance, you (to be) without a bed for the night now.
    _______
  186. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    He need not (to buy) any bread. We have a lot.
    _______
  187. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    What should I do? Do you think I (to go) to the party with Michael?
    _______
  188. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    You (not to park) here. You will get a parking fine if you do.
    _______
  189. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    You (to see) that film. It's one of the best films I've ever seen.
    _______
  190. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    Sorry Amanda. You (not to use) my computer. You broke it last time you did.
    _______
  191. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    She's wearing a fur coat. It looks expensive. She (to have) a lot of money.
    _______
  192. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    You (not to step) on the grass. You are not allowed to.
    _______
  193. Впишіть дієслово, що в дужках, у правильній часовій формі (всі літери малі).
    You (not to see) that film. They are still shooting it.
    _______
  194.  

    Тема :: Текст

  195. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    How do you keep customers happy? Today, an excellent product is not enough.
    Customers also want first-class support: warranties, _______, newsletters and upgrades. But all these services are expensive. So why do we put so much time and money into customer support?
    The simple answer is: _______ than finding new customers. A typical company needs to contact a thousand leads to find just ten new customers. That's a big investment in sales and marketing. So _______ and get repeat business, you actually save money.
    How do you do it? Firstly, listen carefully to what your customers tell you about your company and your product. Listen to what they tell their friends too, on social media services _______. Secondly, your marketing, sales, support, order processing and accounts departments already know a lot about your customers: put all that valuable information in one place and share it! Use CRM _______ software, for example. In this way, everybody in the 30 organization knows exactly who their customers are, what they need now and what they would like in the future. But customer support is only part of the story.
    1. like Twitter and Facebook
    2. whatever your customers like best
    3. free delivery and installation, hotlines
    4. (customer relationship management)
    5. if you can keep existing customers happy
    6. If they are disappointed or angry
    7. it's less expensive
  196. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Motivation means different things to different people. Some people are motivated by money and competition; _______, or being able to have fun. Most people feel motivated when they know they are making a contribution, _______. People need to receive praise. They want to feel that others listen to their problems or suggestions. And most want _______. It is important for managers to stimulate and encourage their staff to get the best from them. Staff will be more motivated _______, and the work is interesting. But they also need to believe that they can do the job.
    So it is important for managers _______, listen to their problems and help them feel more confident. People only get satisfaction from work if they feel they can do it well.
    1. others are motivated by working in a friendly environment
    2. and doing something useful.
    3. to develop their skills and learn new things.
    4. if they have a challenge,
    5. to support their staff,
    6. it is no use to be scared
    7. you have to be OK
  197. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Multimedia is any computer application that integrates text, graphics, animation, video, audio or other methods of communication.
    Multimedia is different from television, books or cassettes _______. You can click on a word to make a picture appear, or click on a picture to start a video. Multimedia became more popular after the mid-1990s _______. Then people started using it in industry, business, education, entertainment and for other purposes. Today, we can find multimedia at home, in school, at work, in public places. such as libraries, and on the Internet.
    In business, advertisers use virtual reality in multimedia applications _______. Using multimedia for graphs and tables is now the best way for managers to present company results. In industry, pilots learn to fly using multimedia simulations of real situations, and scientists simulate experiments with dangerous chemicals in safety. Publishers are also producing interactive magazines, caned e-zines, and e-books online.
    In education, students study interactive CD-ROMs at their own speed and explore topics creatively _______. Teenagers have played computer games for years, but many multimedia applications combine education and entertainment and they let them visit virtual worlds or _______.
    1. when the price of hardware began to fall
    2. started falling around 1995
    3. to advertise their products in three dimensions
    4. because it lets you interact with the application
    5. by clicking on related links
    6. look at it from all sides
    7. change the ending of films
  198. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    To feel motivated, workers have four kinds of needs called four Cs. The first C is connection. To feel connected to the company, people need _______, the company goals. The second C is content. Workers need to enjoy the job in order to get satisfaction from it. The third C is context: _______. This can include the IT networks, machine maintenance, or the pay system. If things don’t work smoothly – _______ – workers will soon become demotivated because they can’t do a good job. The final C is climate, or company culture. It depends on the relationships between management and staff. In order to create a good climate, _______. They should encourage staff to have ideas and use their initiative, and support their team when they need help. Employees may feel angry or stressed when the climate is poor.
    So, it is very important to create a good climate. Companies _______ so that their staff will be more productive.
    1. the company’s systems and organization.
    2. because the computer system is out-of-date, for example
    3. should pay close attention to these factors
    4. one-way communication
    5. to understand their role and feel that they are helping to achieve
    6. just-in-time production
    7. managers need to listen to the staff and respond to their suggestions.
  199. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Every year, businesses spend millions on customer service training. On every course, staff learn the ten 'golden rules' of customer service. _______ and it's very simple: be like your customer.
    So, how can you be like your customer? Here are four examples:
    • Talk to customers when they want to talk. Be there to answer questions easily and quickly, in store, by phone, by email, by text message - _______.
    • Give customers what they want, when they want it: the right product, _______ and, of course, at the right price. Make the customer's priority your priority, especially when there's a problem!
    • Show customers that you feel like they feel, especially about problems. _______, show the same level of emotion in your determination to solve the problem.
    • Talk like your customers talk: if they talk quickly or in short sentences, do the same. If they talk slowly with pauses for reflection, you talk slowly too. And give them time to think.
    There are many ways to be like your customer, but perhaps you're asking why? Well, _______ so, naturally, we all prefer to buy from someone we like! Simple, isn't it?
    1. If they are disappointed or angry
    2. whatever your customers like best
    3. know a lot about your customers
    4. we all like people who are like us,
    5. But there is really only one rule you need to know
    6. in the right place, at the right time
    7. if you can keep existing customers happy
  200. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Any insurance company has three main departments: _______. Each department has a manager who is in charge of the staff and takes care of general administration. Each department also has clerical staff, _______. They handle most applications and claims.
    But when there are special cases, they bring them to the underwriters, _______ handled by that department. When there is a question about an application for insurance cover, the underwriters make the decision to accept or decline the risk.
    If someone is applying for insurance, on the application form they are asked a question: _______
    When someone has made tree claims or more in a four-year period, _______ and they are usually not offered a cover. But in some cases the situation can be reviewed.
    1. healthy life style
    2. life products, commercial insurance and private insurance.
    3. they simply don’t know
    4. who answer the phone and deal with online applications and claims.
    5. “Have you made any previous claims in the last four years?”
    6. that person is considered as “high risk”
    7. who are experts on the products
  201. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    It is very important _______, and to see things from the customer’s point of view.
    If a customer is very angry about a mistake, stay calm. _______. You may think: “I didn’t make the mistake. This isn’t my responsibility.” Dealing with customers’ complaints often means solving problems that aren’t your fault. The answer is to solve the problem professionally as part of the job.
    When the customer explains the problem, _______ that you have understood. Often the customer just wants to express his feelings.
    If he doesn’t demand any action, you’ll have to suggest the solution. Sometimes you can’t do exactly what the customer would like you to do. In this situation, _______. It is essential to use the right language. Of course there are times when you just can’t win. For example, _______ who will not cooperate, then you probably won’t find a solution. But you’ll know that you have done your best.
    1. let us hope for the better
    2. Don’t get angry yourself.
    3. to be polite and helpful at all times
    4. listen carefully and repeat to check
    5. Can I post your letters for you?
    6. you have to say what you can do.
    7. if it’s a very difficult person
  202. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    At some point, everyone in business has to deal with an upset customer. The challenge is _______ that leaves the customer thinking you operate a great company. If you’re lucky, you can even _______ as a passionate advocate for your brand. When it comes down to it, many customers don't even bother to complain. _______. Research suggests that up to 80 percent of customers who leave were, in fact, "satisfied" with the original company. Obviously, customer satisfaction is not enough. Businesses nowadays need to positively delight customers if they want to earn their loyalty.
    It may seem counter-intuitive, but a business owner’s ability _______ provides a great opportunity to turn dissatisfied customers into active promoters of the business. Research indicates that customers prefer the person they are speaking with to instantly solve their problem. When complaints are moved up the chain of command, _______ to handle and only add to the customer's frustration.
    1. to effectively deal with customer complaints
    2. They simply leave and buy from your competitors.
    3. they become more expensive
    4. to store large amounts of data
    5. encourage him or her to serve
    6. future belongs to the young
    7. to handle the situation in a way
  203. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Customer-oriented tips.
    Listen carefully _______, and let them finish. Don't get defensive. The customer is not attacking you personally; he or she has a problem and is upset. Ask questions in a caring and concerned manner. The more information you can get from the customer, _______. It’s easier to ask questions than to jump to conclusions.
    Put yourself in their shoes. The customer needs to feel _______ and that you empathize with the situation. Apologize without blaming. Don't blame another person or department. Just say, _______ Ask the customer, "What would be an acceptable solution to you?" Whether or not the customer knows what a good solution would be, _______
    to alleviate his or her pain. Become a partner with the customer in solving the problem.
    1. it’s best to propose one or more solutions
    2. the better you will understand his or her perspective.
    3. the first event of a typical day is
    4. to what the customer has to say,
    5. "I'm sorry about that.”
    6. like you’re on his or her side
    7. Young people refuse to work long hours
  204. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    If a customer is unhappy _______ that he or she has received from your organization, he is perfectly entitled to express his dissatisfaction. And if he remains calm and civil, _______, you'll most likely be willing to help him with his grievances. You'll try hard to put things right, whether it's replacing a faulty toaster or _______ because of an over-booked flight.
    Occasionally, though, despite your welcoming manner, expert knowledge and willingness to help, there are people _______ and turn to verbal abuse, offensive language, _______. When you're confronted by these rude customers, it can be difficult to know how to respond or defuse the situation.
    1. compensating him for a missed family holiday
    2. permanent or long-term situations
    3. despite his frustration or anger,
    4. on the other hand
    5. about the quality of goods or services
    6. who can't control their anger
    7. and even threatening words or behavior.
  205. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Remain respectful and courteous at all times _______. Look them in the eye, listen to their concerns and be sure you understand _______. Do not raise your voice or show anger, and try to keep the situation from escalating. Display empathy and offer a sincere apology.
    Ask the customer politely _______. If his request is within your ability to fulfill, tell him you will take care of it, and then do so immediately. If not, _______what he is asking, but you are able to offer an alternative solution. Attempt to come to agreement on a satisfactory response to his concerns.
    Offer to bring in your supervisor or the manager to help the customer, _______ offer a solution he considers acceptable. Some demanding customers are soothed simply by having someone in authority hear them out or handle their concerns personally.
    1. why they are dissatisfied.
    2. when dealing with difficult customers.
    3. searches for information on the internet
    4. what he would like you to do to resolve the problem.
    5. if you're unable to calm him or
    6. tell him you cannot do
    7. stores records in a database
  206. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Most famous companies have their own strategies that make their business successful. Good reputation and remarkable commercial _______ that contribute to their success in business. In reality, a company’s reputation and their commercials _______ in their products, and there are many good examples of how these two factor effect companies’ growth. Companies’ reputation is _______, and it can directly affect people interest in the companies.
    Besides good reputation, companies’ commercials are also the crucial factor to succeed. People have to learn about the products first before they buy the products, and that is what commercials do: _______ people to buy them. The more people know the products, the better profit companies can make. Therefore, most of successful companies _______ because they know even a short commercial can make the huge difference.
    1. are the two important factors
    2. other people can read your emails
    3. what people know about the companies,
    4. invest a great amount of money on their commercials
    5. to introduce products and to attract
    6. modern life is not very private
    7. are tightly related to customers’ interest
  207. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Price is important to everyone. How should companies set the price for a product? One method is _______. You calculate what it costs to produce an item and then you add the profit margin you’d like to have. And that’s your price.
    Another method is to find out what your customers are ready to spend on that product. _______. And a third way is to look at the competition. You see what your competitors are asking for the same kind of product and you set your price at about the same, or lower _______.
    Pricing is really difficult to get right and companies have to think carefully about the different factors. For example, ask: “Who are your target customers and is price important for them?” A second question is: _______ Because if it is a quality product or service that no one else can offer, then asking a lower price won’t help your sales. _______. You shouldn’t develop a product and then say: “OK, now let’s think of a price.”
    1. a cookie is a small file
    2. a simple “cost-plus” strategy.
    3. new technology offers substantial benefits
    4. Then you set the price to match.
    5. Pricing should be part of your plan.
    6. if you want to be competitive.
    7. “What kind of product or service are you selling?”
  208. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    If you apply for a job in the UK, it may be better to write your CV in the way that UK employers expect. For example, keep it short – _______.
    Make sure that you put your personal details and qualifications at the top – where you studied and your exam results. Don’t write your date of birth and _______.
    When you describe your work experience, it’s essential to say _______. Say what you contributed to the job, and what skills you demonstrated.
    It’s a good idea to write something about _______. And don’t forget to say which foreign languages you can speak.
    Finally, remember to give the contact details of two references – _______ to find out more about you.
    1. type in a keyword or phrase
    2. don’t say if you are married or not.
    3. internet shopping is not for me
    4. don’t write more than two pages.
    5. what you have learnt from your previous jobs.
    6. yourself and any interests or hobbies that you have.
    7. most British employers will contact them
  209. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Before setting up an office in another country, _______. There are a number of things to consider.
    To start with, you want to be sure that the country has a strong economy. And that means _______. If the prospects for growth are good, then so much the better.
    Then you need to consider other factors. For example, _______ – a modern airport, good roads and perhaps shipping facilities if you need them?
    And _______ is the financial side. How much will it cost to rent office space? Does the government of the region offer special encouragement to foreign business such as low taxation? _______ and the costs are low, then obviously these are going to be big advantages.
    1. the third main area to research
    2. If the local government has a positive attitude to foreign business
    3. does the location have a good infrastructure
    4. There is a camera in reception
    5. low inflation and stable currency.
    6. Can you repeat it, please?
    7. you’ll need to do quite a lot of research.
  210. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Companies don’t just sell products. _______. Nearly everything you buy says something about you: _______ all show what kind of life you have. Customers choose brands _______, or the lifestyle they want to have.
    Through advertising, companies try to promote an image of the kind of people their customers want to be. For example, Rey-Ban – the sunglasses producer – ran an advertising campaign with photos of strong, dynamic men. The idea was that men _______ wear Rey-Bans.
    Another example is Gap. They have a range of clothing for men called Stress Free. You can drop something on your trousers and it cleans off immediately. _______. You can be relaxed and stylish at the same time. The company advertised the clothing with the song “I’m free.”
    1. They sell a lifestyle.
    2. So you have no worries.
    3. being polite is very important
    4. your clothes, your car, your mobile,
    5. who are leaders and heroes
    6. that represent their lifestyle,
    7. politeness helps to improve the working environment
  211. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    There are different opinions about what is polite or impolite. Different cultures _______. Even in the same country, there may be different views _______ or bad manners. But the same rules apply everywhere. Politeness is about showing respect for others. It means thinking about other people’s feelings.
    In formal situations, we follow standard rules for politeness. In business, _______ when we make new contacts, meet customers or people from other companies. Politeness is often linked to status. We are usually more polite _______. In today’s working environment, most managers show respect for their workers. They might say, “We really need to send the report as soon as possible. Could you please do it today?” _______, they are usually more willing to work hard, to help and to cooperate.
    1. we are usually polite
    2. If you consider other people’s feelings,
    3. express politeness in different ways.
    4. making dishonest claims is fraudulent
    5. about what are good manners
    6. to claim for the medical expenses
    7. to people above us in the organizational hierarchy.
  212. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Many companies employ teams who work together across borders and time zones. We call them virtual teams _______. Modern technology makes communication very simple and fast – but there can be problems. There is a big risk of misunderstanding. With team members speaking different languages _______, small problems can become big problems.
    When you work together in a virtual team, _______. It’s important to build a relationship. When you join a virtual team, write an email to the others to introduce yourself. Tell your colleagues about your job, your work experience, and your interests.
    When you write an email, _______. Make conversation – ask about the weather or mention something that is going on at the moment. You need to explain things clearly to make sure there is no chance of misunderstanding.
    If you have to say something negative, be careful. _______. A written message can sometimes seem very strong to the other person. Using polite phrases helps a lot!
    When you often write to the same colleagues, you usually develop an informal, friendly style. But if you write to people in business that you don’t know well, you need to be more formal.
    1. a complaint is a gift
    2. and belonging to different cultures
    3. Remember, you can’t smile in an email.
    4. don’t just focus on work.
    5. because they communicate almost entirely by email.
    6. the company should respond immediately
    7. you have to know and trust each other.
  213. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Lots of people have to manage large amounts of information. You may be a manager, a secretary, or a student. When you have information _______, you have to store it where you can find it again. The first step is to decide how to structure your filing system. Ask yourself: _______? Then divide them into sub-categories.
    The second step is to create files for each kind of material. Give each file a name. Ask yourself: _______?
    The third step is to arrange your files for easy access. Ask yourself: Which files do I use often? Which are important? Put these files at the front of the filing area. Or on a computer, _______. Finally, keep your filling system up-to-date. _______. File new information immediately in the right place. And review your system often. Ask yourself: Does this system work for me? Can I organize it better? Finding information takes time. A good filing system can save you a lot of time.
    1. make an apology
    2. that you may want to use in the future
    3. Delete or throw away old material.
    4. is angry about the mistake
    5. Is this name helpful when I want that file again
    6. What are the main categories of information that I deal with
    7. create a short-cut to those files.
  214. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Companies can be divided into sectors – _______ (manufacturers), provide services (service providers), sell goods to the public (retailers), _______ (media).
    Some companies concentrate on one main activity, while others are involved in more than one sector. It is possible to classify business activity into three sections: primary, secondary and tertiary.
    Primary business activity describes extractive areas such as agriculture, mining, fishing, etc. This type of activity generally focuses on extracting and utilizing resources provided by nature.
    Secondary business activity _______ (those that make, build or assemble products, e.g. car production).
    Tertiary activity includes businesses that provide services (e.g. banking, public transport, consultancy, web design, etc.). Services can be divided into direct services _______ and commercial services, _______. However, many businesses (e.g. banking) offer services which are used by the public as well as by other commercial companies.
    1. it is not easy to find a solution
    2. those that produce goods
    3. are involved in TV, film and publishing
    4. that are offered directly to the general public
    5. which deal with other businesses.
    6. includes manufacturing and construction industries
    7. listen carefully and repeat
  215. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    The most effective way to promote products to a large number of people is to advertize. There are several different advertizing media that we can use, for example TV and radio. There’s also the press – _______– and the cinema. And of course, the internet is extremely important now. Advertising is a good way to reach a lot of potential customers – but there are other selling techniques as well.
    There’s personal selling, for example. This means _______ to customers and potential customers. Then there are sales promotions, _______.
    Another method of promotion is public relations. This involves creating news and getting information about the company or its products in the press or on TV. For example, when a pop star launches a new album, people write about it in music magazines. And this brings publicity to the company.
    There is also direct marketing, which includes all sales activities _______.
    And finally, we have sponsorship. A company pays money _______ such as a sports personality.
    1. role-play the situation
    2. to have its name linked to an event or a person
    3. improve staff training
    4. that’s newspapers and magazines
    5. employing sales representatives to make regular sales visits
    6. which include special offers, competitions and free gifts.
    7. where consumers can buy the product immediately.
  216. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Being successful in business means accomplishing your set goals. Success does not come that easy, you have to work hard and be determined to get up there. There are a number of factors that contribute to the success of businesses. One of the most important tools for success in business is planning. Planning is important _______ and it is also a guide for the business in terms of decision making.
    Organizing is also significant because it helps you to get on top of things to be done. The best way to do this is _______ to prioritize the tasks. This will ensure all essential tasks are done that keeps your business going. Most businesses fail because _______. They start up thinking they will succeed but as time goes by, they turn to realize that they are not making any money and the business fails.
    Book keeping is important in any business because it records all the transactions taking place in the business. As an owner of the business, _______ because cash is very important in the business.
    In addition, most businesses succeed because they have the right employees working for them. Employees are the important asset for the business. Therefore, the company or business owners _______ and help them enhance the necessary skills they need by conducting internal staff training.
    1. should look after their employees well
    2. as it outlines your main aim to go into business
    3. you have to monitor your cash flow
    4. the results of the survey
    5. they are not organized.
    6. to create a “things to do” list
    7. if you invest in a strong company
  217. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Why are marketing and sales always at war? The two departments often have separate offices, separate lifestyles and separate agendas. When revenues are down, sales blame marketing for not understanding their customers; marketing say sales are incompetent or lazy. But aren't they supposed to work together to build relationships with customers?
    According to marketing, _______ and keep customers. They do that by providing the right product, at the right price, _______ (the four Ps). They create Awareness, Interest and Desire for the product. Sales, they believe, is easier: _______, that is, the customer's signature.
    But according to sales, their role is more complex. When marketing identify prospective customers, it's only the beginning. Sales do all the hard work: _______, call the prospect back and arrange a sales visit. It can take eight or more contacts before the customer is ready to buy. While sales analyse the customer's needs, give product demonstrations, write proposals, send quotations, meet heads of department, _______ CEOs and CFOs, what are marketing doing?
    1. they answer the prospect's enquiry, mail information
    2. sales and marketing are learning that they can not only work together,
    3. with the right promotion, in the right place
    4. and negotiate with buyers,
    5. they can satisfy more customers and create more value for shareholders
    6. their job is to identify, satisfy
    7. it's a simple matter of obtaining Action
  218. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Companies are realizing that sales need marketing, and marketing need sales. The two departments are discovering that, by working together, _______ create more value for shareholders. It's called smarketing.
    How does smarketing (sales + marketing) work? The key is better communication. When marketing listen to what sales say about customers, they can make their advertising and promotion more effective. _______ they learn how to sell benefits instead of features. Both departments can build long-term partnerships, rather than satisfy customers' immediate needs.
    There are regular meetings to share ideas and experience, _______, but with staff at every level. In some companies, everybody works in the same office, with every marketing person sitting next to a sales person. _______ and after-sales staff. Instead, of having separate conferences, sales and marketing departments now share an annual meeting. At the meeting, they exchange feedback and develop a common vocabulary.
    So is this a temporary ceasefire, or is the war really over? Companies that introduce smarketing are seeing increased revenues and new business opportunities. After years of living separate lives, _______ that they can not only work together, but they can also be friends!
    1. Sometimes the shared office also includes customer service
    2. they can satisfy more customers and
    3. it's a simple matter of obtaining Action
    4. not just between sales and marketing managers
    5. When sales take part in marketing strategy meetings,
    6. sales and marketing are learning
    7. they answer the prospect's enquiry, mail information
  219. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    There is a fairly typical organization for a manufacturing firm. It is divided into Finance, Production, _______ departments.
    _______ is the simplest. It consists of two sections. One is responsible for recruitment and personnel matters, the other is in charge of training.
    The Marketing department is made up of three sections: _______, whose heads are all accountable to the marketing manager.
    The Production department consists of five sections. The first of these is Production Control, which is in charge of both Scheduling and Materials Control. Then there's Purchasing, Manufacturing, Quality Control, and Engineering Support. _______: Tooling, Assembly, and Fabrication.
    Finance is composed of two sections: Financial Management, _______, fund control, and credit, and Accounting.
    1. Sales and Marketing
    2. Sales, Sales Promotion, and Advertising
    3. which is responsible for capital requirements
    4. Marketing and Human Resources
    5. which is responsible for thinking of ideas for new products
    6. Manufacturing contains three sections
    7. The Human Resources department
  220. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Factors that motivate us include office culture and management styles. Management styles can vary from company to company and manager to manager, _______ by cultural factors. Some organizations have an authoritarian company culture. _______ to pass down information and implement decisions from above. Decisions are often made at the highest levels in the hierarchy, _______ little true power or responsibility. This can lead to a company culture where employees avoid making decisions _______ if things go wrong. In addition, when decisions have to be made it can be time consuming, as they need to be passed back up the management chain for approval or be decided by committee. In a participative organization, the manager’s job is _______ to allow them to do their job effectively. Subordinates may also take part in the decision-making process. Company organization will rarely be strictly one or the other of these extremes.
    1. to provide assistance to subordinates
    2. and can also be influenced
    3. so a manager might have
    4. so a leader might have
    5. This means that the manager’s role is
    6. in case they get the blame
    7. This means that the accountant’s role is
  221. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Employees can be motivated or demotivated according to job-satisfaction, management support, working environment _______. Many workers would also want the opportunity _______ and learn new skills. A positive or negative working atmosphere can also differ from department to department, and can be influenced by management style. Research suggests that there are four major management leadership styles worldwide:
    • Democratic: the leader consults staff _______;
    • Collaborative: the leader negotiates targets and solutions with the team, becomes involved as a team player;
    • Autocratic: the leader controls staff, makes decisions, demands loyalty;
    • Paternalistic: the leader is a paternal (or maternal!) figure _______.
    An employee or team can be demotivated if they encounter a style of management or leadership _______ and do not know how to adapt to. This can be a particular challenge for international managers, if they attempt to apply a style of management which is acceptable in their own culture, but which meets resistance in the culture that they are working in.
    1. and empowers them to make decisions
    2. that they have not experienced before
    3. who looks after the group’s interests
    4. to progress in their career
    5. have an authoritarian company culture
    6. to allow them to do their job effectively
    7. and their own needs and expectations
  222. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    A good job means different things to different people. Some people would just _______. Others feel that the more they work the happier they are. There are a lot of people _______. Some of us enjoy being solo and _______ for the work we do. There are also those who enjoy the feeling _______ or belonging to an organization or a group of people. We enjoy doing what we know how to do and what we feel professionally competent to do. Lots of people are also very sensitive to the status of their job, which is the value which is attributed by the society to this or that profession at a given moment of time.
    The pay is recognized to be a very important factor in job satisfaction. The salary is a way to reach basic needs, many people also view it as a symbol of the value of their work by the society and the company. Health-insurance, free training or family vacations can be a substantial part of what an employee gets from his company. But material incentives are not always number one. There are people who would prefer status, _______ or moral satisfaction over the pay.
    1. of being part of the team
    2. like to do nothing and get paid
    3. an important part of their job satisfaction.
    4. who prefer to be told what to do
    5. who are promoted on the basis of seniority
    6. taking all the responsibilities
    7. the reputation of the company they work for,
  223. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Traditional ways to promote a product or service include _______ (e.g. TV radio, press) and ‘below the line’ (e.g. direct mail). However, for targeting groups _______ , less traditional methods have been developed. Guerrilla marketing is a term coined by the business marketing expert Jay Conrad Levinson, it describes _______ (i.e. profit) can be achieved through unconventional methods. Guerrilla marketing tends to use _______ to promote a product, such as using easy to remember telephone numbers, running unusual competitions or promotions or advertising in unusual spaces _______ to see a product promoted. The aim with these unconventional methods is to use imagination to capture attention, while using minimum resources.
    1. ‘above the line’ advertising
    2. where customers would not normally expect
    3. how conventional goals of traditional marketing
    4. which might not respond to traditional techniques
    5. the needs of potential customers.
    6. unconventional (and often less expensive) ways
    7. getting the product to where consumers can buy it
  224. Заповніть пропуски цифрами, які відповідають пропущеному фрагменту у тексті (два фрагменти є зайвими):
    Meeting customer requirements is essential if a company is to grow. This means that a company needs _______. One of the reasons that this is necessary is because it takes more time, money and effort to find new customers _______. Good customer service has to be consistent, so it is important _______ (for example, how customers are billed and how complaints are dealt with). More and more companies use focus groups, _______ to try to anticipate what customers want. The service sector accounts for over 70% of the GDP of most developed countries, so it is worth getting it right. However, there is always the possibility _______ and it is how a company deals with complaints that is often a key to customer satisfaction.
    1. that things can go wrong
    2. try to provide good customer service
    3. to review processes and procedures regularly
    4. questionnaires and customer feedback
    5. to offer high quality products and services
    6. to keep up-to-date with its customers’ changing needs
    7. than it does to retain existing customers
  225.