Волинський національний університет імені Лесі Українки

Центр інноваційних технологій та компютерного тестування

Тест ::: A6 Спеціальна освіта ОНП Спеціальна освіта

Розробники:
Дата генерації: 20.08.2025

    Тема :: Topic

  1. Визначте завдання морального виховання:
  2. За якою ознакою здійснена наступна класифікація категорій осіб з обмеженими можливостями: тілесні (соматичні) порушення; сенсорні порушення (слух, зір); порушення діяльності мозку.
  3. Вивченням, попередженням та корекцією мовленнєвих порушень займається:
  4. Характеристика якого принципу корекційної педагогіки дана нижче? Цей принцип передбачає, що людина з особливими освітніми потребами соціально повноцінна особа, якщо цього хоче суспільство, якщо вономоже забезпечити для цього необхідні умови.
  5. Ви прийшли в клас, де учні із психофізичними порушеннями не мають належних знань з нотної грамоти. З чого ви почнете перші уроки:
  6. Що є формою навчання дітей із інтелектуальними порушеннями?
  7. ... – це спосіб реабілітації у випадку, коли функція людини не була втрачена, а відсутня з самого народження, тобто це не відновлення втраченої функції, а формування у особи способів пристосування до життєдіяльності, оскільки
    відновлювати нічого.
  8. Оберіть загальне значення слова "виховувати" у народній педагогіці:
  9. Які психічні функції, на думку М. Монтессорі, закладені в кожній дитині природою і розвиваються у залежності від навколишнього середовища:
  10. Які знання і вміння перевіряє учитель-дефектолог, запропонувавши завдання. Назвати число в якому 7 сот. 4 дес.5 од., 2 сот. 6 од., 9 сот. 1 од.
  11. Корекційно-виховна робота це:
  12. Розлад мовлення певною мірою негативно впливає на:
  13. Як диференціюються завдання:
  14. Об’єктом спеціальної методики розвитку мовлення є:
  15. Оберіть зайве твердження. Основними завданнями інклюзивного навчання є:
  16. Оберіть завдання розумового виховання:
  17. В залежності від причин виникнення аномалій і порушень розвитку відхилення поділяють на:
  18. Кращих результатів в процесі засвоєння знань учнів з інтелектуальними порушеннями з природознавства можна досягти, використовуючи:
  19. До якого терміну відноситься таке визначення: «Освітні нормативи, визначені з урахуванням фізичних і психічних особливостей розвитку осіб з особливими освітніми потребами»?
  20. Корекційна робота з дітьми дошкільного віку не проводиться у:
  21. Чи правильне твердження, «Л.С. Виготський виділяє три фази розвитку особистості: адаптацію, індивідуалізацію та інтеграцію.»?
  22. При вивченні теми «Склад ґрунту та його властивості» з дітьми з ООП ви проводитимете:
  23. Оберіть основні методи корекційної педагогіки:
  24. Вибіркове переміщення дітей з психофізичними порушеннями у заклади загальної освіти:
  25. Що із перерахованого не відноситься до основних напрямків виховання?
  26. Який метод корекційної педагогіки передбачає вивчення, аналіз та узагальнення документації (медичної, педагогічної)?
  27. Навчальний план початкової освіти для спеціальних закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання для дітей з інтелектуальними порушеннями передбачає таку кількість годин образотворчого мистецтва на тиждень (4 клас):
  28. Асистентом дитини можуть бути:
  29. Дебільність – це:
  30. Об’єктивно існуючі, суттєві зв’язки у вихованні, реалізація яких сприяє забезпеченню ефективності формування особистості дитиниз ООП:
  31. Вторинні дефекти за Л.С. Виготським:
  32. Спеціальні завдання навчання праці в спеціальній школі – це:
  33. Виберіть, неправильне твердження:
  34. До закладів, які підпорядковані Міністерству праці та соціальної політики України не відносять:
  35. Визначте завдання трудового виховання.
  36. Із запропонованих визначень вибрати правильну. До завдань фізичного виховання відноситься:
  37. Формування умінь у дітей з ООП визначати форму, розмір, колір, розташування деталей предметів та їх властивостей, предметів на основі зорової, тактильної, слухової чутливості; розвиток дрібної моторики; навичок вправно володіти інструментами під час виконання практичних завдань – це корекційно-розвиткові завдання предмету «Трудове навчання», які спрямовуються на забезпечення:
  38. До категорії глухих відносять:
  39. Характеристика якого принципу подана нижче? Виберіть правильну відповідь. Цей принцип допускає опору на здорові сили вихованця побудова освітнього процесу з використанням збережених аналізаторів, функцій і систем організму відповідно до специфіки недоліку розвитку.
  40. Для навчання, виховання і соціальної адаптації дітей і підлітків зі складними, важкими порушеннями в розвитку, з супутніми захворюваннями, а також для надання їм комплексної допомоги створюються …
  41. Оберіть формулювання, яке найповніше і найточніше відображає основну мету виховання.
  42. Які методи у корекційній педагогіці належать до групи психолого-педагогічних?
  43. Система трудового навчання в спеціальній школі складається з певних етапів. Професійно-трудове навчання здійснюється в:
  44. Зміст … виховання: профілактика девіантної поведінки неповнолітніх; формування здорового способу життя; соціально правовий захист неповнолітніх:
  45. Порушення звуковимови, обумовлене недостатністю інервації мовленнєвого апарату:
  46. Визначення дидактичної структури уроку з образотворчого мистецтва у спеціальному закладі освіти залежить від:
  47. Найскладнішою категорією дітей із складним дефектом вважають:
  48. Який вид реабілітації потрібен дитині для відновлення втрачених навчальних умінь, пізнавальних навичок:
  49. Визначте завдання естетичного виховання:
  50. Чи правильне твердження, що Штайнерівська педагогіка по праву може бути віднесена сьогодні до найбільш перспективним і успішно розвиваються напрямків світової нетрадиційної педагогіки:
  51. Щоденні спостереження за погодою учнів з ООП є одним із видів:
  52. Оберіть синонім поняття до слова “виховувати”, які широко використовуються в українській етнопедагогіці
  53. До категорії сліпих відносять дітей:
  54. Загальноосвітній навчальний заклад, у якому створені спеціальні умови для здобуття освіти особами з фізичними та (або) розумовими порушеннями спільно з особами, які не мають таких порушень, називається:
  55. Порушення вимовної сторони мови, що виникає унаслідок органічного ураження центральної нервової системи:
  56. Чи може висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, бути підставою для організації інклюзивного навчання для дитини з особливими освітніми потребами?
  57. Провідною музичною діяльністю на занятті з дітьми з ООП є:
  58. Наповнюваність інклюзивного класу може бути:
  59. Із запропонованих визначень вибрати правильну. Методи виховання – це:
  60. Фізична або словесна поведінка людини, спрямована на пошкодження або руйнування – це:
  61. Периферійний зір призначений для:
  62. Оберіть принцип виховання, суть якого Ж.Ж. Руссо відображає у словах: "природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж стануть дорослими"
  63. Навчальні досягнення учнів початкових класів із порушеннями інтелектуального розвитку помірного ступеня (предмет - образотворче мистецтво) оцінюються:
  64. Виберіть, правильне твердження:
  65. Який з наведених далі принципів навчання визначає теорію розвиваючого навчання:
  66. За МКХ-10 виділяються такі форми розумової відсталості:
  67. Визначте метод організації і стимулювання діяльності дитячих колективів та окремих школярів, в основі якого боротьба за досягнення кращих результатів в конкретній діяльності, розвиток прагнення до успіху, завоювання першості :
  68. Система трудового навчання в спеціальній школі складається з певних етапів. Пропедевтичне навчання здійснюється в:
  69. Дитячий церебральний параліч – це:
  70. Чи погоджуєтеся із визначенням : «Метод – спосіб впорядкованої взаємопов’язаної діяльності вчителя і учнів, спрямований на розв’язання завдань освіти»?
  71. Яке твердження, що стосується адаптації програми розвитку мовлення дітей з ООП до конкретних умов роботи у закладі освіти є неправильним:
  72. До ступенів втрати зору, які розрізняють, не входить:
  73. Розпад, незворотне послаблення інтелектуальної діяльності; недоумство, що виникло внаслідок ураження кори головного мозку – це:
  74. Відвідування дитиною з психофізичними порушеннями вікової групи в режимі повного дня самостійно чи з супроводом:
  75. Розумове виховання – це:
  76. Для оцінювання учнів початкової школи з порушеннями інтелектуального розвитку на уроках образотворчого мистецтва пропонується:
  77. Якому терміну відповідає наступне визначення: «Один з видів корекційної діяльності з залученням до мистецтва»?
  78. Яка вікова категорія дітей може звертатися до ІРЦ за допомогою?
  79. Освіта – це:
  80. В основі концепції соціальної реабілітації осіб з обмеженими можливостями, поширеної в середині XX століття, лежить ідея:
  81. До вроджених порушень в розвитку належать:
  82. З якими віковими категоріями осіб з обмеженими можливостями взаємодіє андролог?
  83. Оберіть ознаку, яка НЕ характеризує інклюзивну освіту:
  84. З поняттям «види» рослин (тварин) учні з порушеннями інтелектуального розвитку ознайомлюються в:
  85. Дайте визначення поняття «логофобія»:
  86. Із запропонованих визначень вибрати правильну. Моральне виховання – це:
  87. За якою ознакою здійснена така класифікація категорій осіб з обмеженими можливостями: вроджене порушення розвитку нещасний випадок, стихійне лихо виробнича травма дорожньо-транспортна подія?
  88. До якого педагогічного поняття належать способи роботи вчителя та учнів в процесі образотворчої діяльності у спеціальному закладі освіти, за допомогою яких засвоюються знання, формуються вміння, розвиваються пізнавальні здібності?
  89. В основі концепції соціальної реабілітації осіб з обмеженими можливостями, поширеної в середині XX століття, лежить ідея:
  90. Діти з обмеженими можливостями мають право на:
  91. Відсутність у розумовому розвитку органічного розладу, що настав у результаті впливу шкідливих факторів у пренатальний та натальний період та упродовж перших трьох років життя:
  92. Від чого, перш за все, залежить засвоєння різних рівнів освіти дітьми з особливими освітніми потребами? Виберіть правильну відповідь.
  93. Оберіть основні форми виховання дітей з ООП:
  94. Учень(учениця) за допомогою вчителя фрагментарно сприймає та на частковому рівні відтворює деякі художні образи. В образотворчій діяльності демонструє окремі елементарні вміння й навички. Потребує постійної значної допомоги, стимулювання діяльності з боку вчителя. Ставлення до навчально-практичної діяльності байдуже – це загальна характеристика навчальних досягнень учнів з порушеннями інтелектуального розвитку:
  95. До категорії слабозорих відносять дітей з гостротою зору:
  96. До якого терміну належить визначення: «Дошкільна, загальна і професійна освіта, для одержання якої особам із психофізичними порушеннями створюються спеціальні умови»?
  97. Що буквально означає поняття «корекція»:
  98. «Актуальний рівень» розумового розвитку – це:
  99. Розділ «Сприймання» з програми образотворчого мистецтва для 1-4 класів із ООП включає в себе два взаємопов’язаних види діяльності:
  100. Що таке корекційна психопедагогіка?
  101. Принцип корекційної спрямованості навчання полягає в …
  102. Дітей, у яких під впливом несприятливих для їхнього розвитку соціальних, психолого-педагогічних факторів відбувається порушення ставлень до норм поведінки, називають:
  103. Загальні завдання навчання праці в спеціальній школі – це:
  104. Характеристика якого принципу подана нижче? Виберіть правильну відповідь. Цей принцип грунтується на сучасному гуманістичному світогляді, що визнає право кожної людини, незалежно від її особливостей і обмежених можливостей життєдіяльност, і бути включеним в освітній процес.
  105. Як учні із ООП здійснюють перевірку виконання письмового віднімання
  106. Утруднення в соціалізації осіб з інтелектуальною недостатністю пов'язані передусім з:
  107. Емоційна незрілість, обумовлена тривалими хронічними захворюваннями, спостерігається при ЗПР:
  108. Що в першу чергу повинен враховувати музичний керівник на заняттях з дітьми з ООП:
  109. Вичленіть невірну відповідь. При навчанні дитини з порушеннями інтелектуального розвитку в закладі загальної освіти педагогові необхідно:
  110. Основним поняттям періодизації Л. С. Виготського:
  111. Характеристика якого компоненту спеціального освітнього процесу подана нижче?
    Врахування особливостей розвитку кожної дитини, індивідуальний педагогічний підхід, що виявляється в особливій організації корекційно-педагогічного процесу, застосуванні спеціальних методів і засобів навчання, компенсації і корекції проведення корекційер-педагогічного процесу спеціальними педагогами і спеціальними психологами надання медичних, психологічних і соціальних послуг.
  112. Знайдіть зайве твердження. Основними завданнями інклюзивного навчання є:
  113. Із завдань, які реалізуються під час навчання співу дітей з ООП, вибрати основою:
  114. ... корекційної педагогіки – особливості навчання й виховання дітей та підлітків з недоліками в розвитку та відхиленнями в поведінці, які зазнають тимчасових адаптаційних труднощів і складнощів у засвоєнні освітніх програм:
  115. Якому поняттю відповідає подана характеристика: «форма навчання, за якої діти з особливими освітніми потребами: відвідують ті ж школи, що і їх брати, сестри і сусіди; знаходяться в классах разом з дітьми одного з ним віку; мають індивідуальні, відповідні їхнім потребам і можливостям навчальні цілі; отримують необхідну підтримку»?
  116. Укажіть правильну відповідь. Особи з порушеннями інтелектуального розвитку – це
  117. Методи внутрішньо класної диференціації:
  118. Характеристика якого компоненту спеціального освітнього процесу подана нижче? Урахування особливостей розвитку кожної дитини, індивідуальний педагогічний підхід, що виявляється в особливій організації корекційно-педагогічного процесу, застосуванні спеціальних методів і засобів навчання, компенсації і корекції проведення корекційер-педагогічного процесу спеціальними педагогами і спеціальними психологами надання медичних, психологічних і соціальних послуг.
  119. Який з напрямів роботи не належить до спеціальної методики розвитку мовлення:
  120. Який принцип передбачає, що людина з особливими освітніми потребами соціально повноцінна особа, якщо цього хоче суспільство, якщо воно може забезпечити для цього необхідні умови.
  121. До якого із рівнів мовленнєвого розвитку учнів із ООП належить збагачення словника, уточнення, усунення нелітературних слів, активізація словника?
  122. Форми корекційної освіти:
  123. … – це фізичний і психічний недолік, який викликає відхилення від нормального розвитку:
  124. Навчальний заклад, створений для освіти дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, називається:
  125. Що в першу чергу повинен враховувати музичний керівник, відзначаючи зміст музичного виховання в закладі спеціальної освіти:
  126. Процес індивідуального розвитку організму людини – це:
  127. За якою ознакою здійснена наступна класифікація категорій осіб з обмеженими можливостями: тілесні (соматичні) порушення сенсорні порушення (слух, зір) порушення діяльності мозку.
  128. Поняття про первинний та вторинний дефекти введено:
  129. Для груп, до яких входять „проблемні” діти, у країні функціонують:
  130. Назвіть форми організації роботи при ознайомленні дітей з особливими потребами з природою:
  131. Поняття про первинний та вторинний дефекти введено:
  132. Девіантна поведінка – це особливість соціального розвитку, яка полягає у поведінці, що не відповідає суспільним нормам і цінностям.
  133. Інформація про формувальне та підсумкове оцінювання результатів навчання з образотворчого мистецтва учня початкової школи з порушеннями інтелектуального розвитку є:
  134. Наповнюваність спеціальних класів для дітей із легкою інтелектуальною недостатністю становить:
  135. До горизонтальної структури спеціальної освіти в Україні не входять:
  136. Найбільш важкий ступінь розумової відсталості – це:
  137. Інклюзивна освіта — це:
  138. Який обчислювальний прийом використовують учні із ООП при відніманні одноцифрових чисел з переходом через десяток
  139. Корисними є поради С.П. Миронової про те, за якими критеріями оцінювати результативність корекційного впливу на учня, а саме:
  140. До горизонтальної структури корекційної освіти в Україні не входять:
  141. Спільне навчання дітей з психофізичними порушеннями у спеціальному класі (групі) закладу загальної середньої освіти за спеціальними програмами, адаптованими методами і засобами:
  142. Яке з цих визначень є вірним:
  143. Спеціальна методика образотворчого мистецтва – це:
  144. У якому документі вперше міститься заклик до урядів усіх країн затвердити на законодавчому рівні принцип інклюзивної освіти:
  145. Які моделі використовують при ознайомленні дітей з особливими потребами з природним довкіллям?
  146. Диференційованим в дидактиці називають таке навчання:
  147. Процес і результат включення (об’єднання) дітей з особливостями психофізичного розвитку та дітей, які не мають таких порушень, до навчання в одному класі загальноосвітнього закладу:
  148. Що найбільше сприяє розвитку словесної творчості дітей з інтелектуальними порушеннями:
  149. Періодичне об’єднання зі здоровими дітьми для проведення спільних заходів - це:
  150. Диференційоване навчання можливе:
  151. Система спеціальних і загальнопедагогічних заходів, спрямованих на ослаблення або подолання недоліків психофізичного розвитку визначається як...
  152. У практиці спеціального закладу освіти зображувальна діяльність поєднує в собі:
  153. Назвіть основні принципи корекційно-педагогічного процесу у спеціальних дошкільних закладах:
  154. Серед дітей з розладами слуху не виділяють:
  155. У якому документі вперше міститься заклик до урядів усіх країн затвердити на законодавчому рівні принцип інклюзивної освіти:
  156. Яка дія педагога принесе найменш користі в процесі організації педагогічного спілкування з учнями з ООП:
  157. До якого з термінів відноситься визначення: «зміни, які відбуваються в суб'єктові, за допомогою яких здійснюється пристосування до умов, що змінилися»?
  158. Мета корекції:
  159. На уроці образотворчого мистецтва (спеціальна школа, 1-2 класи початкової школи для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку) має домінувати:
  160. Освіта осіб, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку в спеціальних умовах, називається:
  161. Складний багаторівневий процес перебудови функцій організму при порушеннях або втраті будь-яких функцій називається:
  162. Оцінювання предметних компетентностей учнів початкової школи з порушеннями інтелектуального розвитку в свідоцтві досягнень заповнюється:
  163. Залежно від причин виникнення аномалій і порушень розвитку відхилення поділяють на ….
  164. Формування позитивного ставлення до праці, готовності доводити виконання дитиною з ООП трудового завдання до завершення; усвідомленої навчально-практичної діяльності, цілеспрямованості, організованості, охайності – це корекційно-розвиткові завдання предмету «Трудове навчання», які спрямовуються на забезпечення:
  165. Якому поняттю відповідає дана характеристика: «форма навчання, при якій діти з особливими освітніми потребами: відвідують ті ж школи, що і їх брати, сестри і сусіди; знаходяться в класах разом з дітьми одного з ним віку; мають індивідуальні, відповідні їхнім потребам і можливостям навчальні цілі; отримують необхідну підтримку»?
  166. Прийом до освітніх установ осіб з обмеженими можливостями здійснюється відповідно до:
  167. Найбільш поширеною формою мовленнєвої патології при ДЦП є:
  168. Вперше ввів термін «розумова відсталість»:
  169. Мета інтегрованого навчання:
  170. Для навчання, виховання і соціальної адаптації дітей і підлітків зі складними, важкими порушеннями в розвитку, з супутніми захворюваннями, а також для надання їм комплексної допомоги створюються.
  171. Якісна характеристика готовності дитини з особливими освітніми потребами до образотворчої діяльності залежить від:
  172. Про яку реабілітацію йдеться? Виховання почуття власної гідності, подолання відчуття малоцінності, маргінальної або завищеної самооцінки, формування адекватних форм соціальної поведінки.
  173. Засоби фіксації знань про природу дітьми з ООП:
  174. Основними формами корекційно-розвиваючого навчання є:
  175. Перинатальна патологія виникає:
  176. Зоровий аналізатор забезпечує виконання функцій:
  177. Метою «Трудового навчання» в початковій школі для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку є:
  178. Корекційна робота з дітьми дошкільного віку не проводиться у:
  179. При олігофренії у дітей у клінічній картині переважає:
  180. Стійке зниження слуху, яке викликає труднощі у сприйманні мови – це:
  181. Форми спеціальної освіти:
  182. Виключіть невірну відповідь. При навчанні розумово відсталої дитини в закладі загальної середньої освіти педагогові необхідно:
  183. До усних словесних методів навчання на уроках трудового навчання у спецільній школі можна віднести:
  184. За клінічними проявами всі випадки розумової відсталості поділяються на:
  185. Вставте пропущене слово: «Для забезпечення ефективності навчально-виховного процесу наповнюваність класу з інклюзивним навчанням повинна становити не більше як .... учнів»:
  186. Діти з легкою розумовою відсталістю:
  187. Перевірка та оцінювання навчальних досягнень учнів з порушеннями інтелектуального розвитку з трудового навчання за видом її здійснення є:
  188. У штайнерівською школі існує вимога:
  189. У чому полягає зміст планування роботи з розвитку мовлення дітей з інтелектуальними порушеннями:
  190. Освітня інтеграція передбачає:
  191. Дефект – цe:
  192. Виправлення тих або інших недоліків розвитку називається:
  193. До якої науки звертається спеціальна методика розвитку мовлення, визначаючи цілі, завдання, методи і прийоми навчання:
  194. До закладів, які підпорядковані Міністерству праці та соціальної політики України не відносять:
  195. Спадково обумовлений психічний, психофізичний інфантилізм (гармонійний або дисгармонійний):
  196. Затримка психічного розвитку – це:
  197. Засоби трудового навчання дітей із ООП - це:
  198. Який принцип допускає опору на здорові сили вихованця; побудова освітнього процесу з використанням збережених аналізаторів, функцій і систем організму відповідно до специфіки недоліку розвитку.
  199. Оберіть галузь, яка не вивчається дефектологією:
  200. Який метод корекційної педагогіки передбачає вивчення, аналіз та узагальнення документації (медичної, педагогічної)?
  201.