Волинський національний університет імені Лесі Українки

Центр інноваційних технологій та компютерного тестування

Тест ::: МОВОЗНАВСТВО

Розробники:
Дата генерації: 15.07.2025

    Тема :: Мовознавство як наука. Мова, мовлення, суспільство

  1. Проблеми забезпечення спілкування людини з комп’ютером вивчає
  2. Укажіть, яка мовна одиниця виконує номінативну функцію
  3. Мова – це явище
  4. На межі мовознавства та психології виникла
  5. За параметром загальне – конкретне протиставлені
  6. Експресивна функція мови існує для
  7. Нагромадження, запас інформації забезпечує
  8. Укажіть, що вивчає описова фонетика
  9. Укажіть, які характеристики звуків розглядає акустичний аспект їхнього вивчення
  10. Укажіть, за якою ознакою розрізняють дзвінкій й глухі приголосні
  11. Укажіть предмет загального мовознавства
  12. Укажіть, котра з перелічених одиниць не має статусу мовного знака
  13. Укажіть, до якого виду фонетичних процесів належать зміни приголосних у коренях слів носити – ноша, хотіти – хочу
  14. Укажіть правильну дефініцію терміна мовознавство
  15. Укажіть предмет мовознавства як науки
  16. Укажіть, що таке мовні універсалії
  17. Укажіть, що є одним із предметів вивчення прикладного мовознавства
  18. Укажіть, що є одним із предметів вивчення прикладного мовознавства
  19. Укажіть що є одним із предметів вивчення конкретного мовознавства
  20. Укажіть предмет загального мовознавства
  21. Укажіть сферу конкретного мовознавства
  22. Укажіть, що не входить до системи мовознавчих дисциплін
  23. Укажіть, у чому полягає індуктивний підхід довивчення мови
  24. Укажіть, у чому полягає дедуктивний підхід до вивчення мови
  25. Укажіть, завдяки якому методу дослідження мови відкривають закономірності розвитку споріднених мов у минулому
  26. Укажіть, завдяки якому методу дослідження мови зроблено висновок про існування праіндоєвропейської та праслов’янської мов
  27. Укажіть, завдяки якому методу дослідження мови вивчають спільні й відмінні риси української та англійської мов
  28. Укажіть визначення синхронійного аспекту дослідження мови
  29. Укажіть визначення діахронічного аспекту дослідження мови
  30. У комплексі з якою гуманітарною наукою мовознавство входить до філології
  31. Вивчення мови як засобу мислення демонструє зв'язок мовознавства з
  32. Вивчення мовної ситуації в державі демонструє зв'язок мовознавства з
  33. Територіальні особливості поширення мовних фактів демонструє зв'язок мовознавства з
  34. Дослідження проблеми походження мови демонструє зв'язок мовознавства з
  35. Вивчення акустичних характеристик звуків мови демонструє зв'язок мовознавства з
  36. Укажіть, застосування якого методу має на меті пізнання мови як цілісної функційної структури
  37. Вивчення можливостей застосування мови в епоху цифровізації суспільства демонструє зв'язок мовознавства з
  38. Укажіть, який метод мовознавства має на меті встановити просторове розміщення мовних явищ
  39. Укажіть на співвідношення понять мова й мислення
  40. Укажіть правильну, найбільш повну відповідь
  41. Укажіть, у якому рядку всі мовні рівні належать до основних
  42. Укажіть,у якому рядку всі мовні рівні належать до проміжних
  43. Укажіть, у якому рядку правильно названий базовий рівень мови
  44. Укажіть, у якому рядку правильно названі вищі рівні мови
  45. Укажіть, у якому рядку правильно визначено систему
    мови:
  46. Укажіть, у якому рядку правильно названо ознаки мовної системи
  47. Укажіть, у якому рядку правильно названо однобічну одиницю мовної системи
  48. Укажіть, у якому рядку правильно названо двобічні одиниці мовної системи
  49. Укажіть, як називають розділ мовознавства, що вивчає звуковий склад мови
  50. Укажіть, як називають розділ мовознавства, що вивчає правильну вимову слів
  51. Укажіть, як називають розділ мовознавства, що вивчає правильне написання слів
  52. Укажіть, як називають розділ мовознавства, що вивчає наголос
  53. Укажіть, як називають розділ мовознавства, що вивчає словниковий склад мови
  54. Укажіть, як називають розділ мовознавства, що вивчає теорію і практику укладання словників
  55. Укажіть, як називають розділ мовознавства, що вивчає походження слова
  56. Укажіть, як називають розділ мовознавства, що вивчає будову слова
  57. Укажіть, як називають розділ мовознавства, що вивчає словосполучення та речення
  58. Укажіть, як називають розділ мовознавства, що вивчає стійкі сполучення слів
  59. Укажіть правильну відповідь:
  60. Укажіть, у чому полягає суть комунікативної функції мови
  61. Укажіть, у чому полягає суть акумулятивної функції мови
  62. Укажіть, у чому полягає суть імпресивної функції мови
  63. Укажіть, у чому полягає суть соціальної функції мови
  64. Укажіть, у чому полягає суть національно-культурної функції мови
  65. Укажіть, у чому полягає суть державотвірної функції мови
  66. Укажіть, яка наука вивчає вплив суспільства на мову й мови на суспільство
  67. Укажіть, яка наука вивчає знакові системи
  68. Укажіть, яка наука вивчає невербальні засоби спілкування
  69. Укажіть варіант, у якому правильно схарактеризовано мову як явище
  70. Укажіть варіант, у якому правильно схарактеризовано мовлення як явище
  71. Укажіть, які одиниці є основними в мові
  72. Укажіть, які одиниці є основними в мисленні
  73. Укажіть, яке твердження помилкове
  74. Укажіть, у якому рядку правильно й найбільш повно названі основні властивості мовного знака
  75. Укажіть, у якому рядку правильно названий зв’язок між формою та змістом мовного знака
  76. Укажіть, яка одиниця є типовим мовним знаком
  77. Укажіть, які мовні одиниці зараховують до суперзнаків
  78. Укажіть основні види мовлення
  79. Укажіть основні функції спілкування
  80. Укажіть продовження визначення: Метафора – це різновид переносного значення, при якому назва з одного предмета переходить на інший…
  81. Укажіть продовження визначення: Походження всіх мов світу від однієї мови – це…
  82. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки, як ікавізм; збереження кличного відмінка; непродуктивність дієприкметників теперішнього часу
  83. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки, як фіксований наголос на передостанньому складі; збереження носових голосних; наявність двох рядів шиплячих [š] і [ś]
  84. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки, як фіксований наголос на першому складі; наявність довгих і коротких голосних; специфічний звук [ř]:
  85. Укажіть, коли відбулося зародження славістики як науки
  86. Укажіть провідного діяча східнослов’янської філології ХІХ ст, який створив й очолив харківську лінгвістичну школу, автор праці “Мисль і мова”
  87. Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «прагнення до очищення літературної мови від позалітературних елементів, невмотивованого використання іншомовних слів»
  88. Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «система функційних та експресивних стилів у їхній взаємодії; співвідношення стилістично нейтральних і стилістично маркованих мовних одиниць у системі літературної мови»
  89. Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «сукупність мовно-виразових засобів, які виконують естетичну функцію і вирізняють мову окремого письменника з-поміж інших»:
  90. Виникнення й розвиток форм писемності вивчає
  91. Окрему природну мову (англійську, українську, польську тощо) вивчає
  92.  

    Тема :: Системно-структурна організація мови: фонетична та лексико-семантична система мови

  93. Укажіть, які підсистеми формують фонетичну систему мови
  94. Укажіть три аспекти вивчення звуків
  95. Укажіть продовження визначення: сукупність голосних звуків певної мови називають…
  96. Укажіть продовження визначення: сукупність приголосних звуків певної мови називають…
  97. Укажіть визначення поняття звук
  98. Укажіть варіант, у якому подані тільки сонорні приголосні
  99. Укажіть варіант, у якому подана характеристика звука [й]
  100. Укажіть визначення поняття фонологія
  101. Укажіть продовження визначення: фонологійні класи – це групи фонем, об’єднані на основі…
  102. Укажіть визначення поняття фраза
  103. Укажіть продовження визначення: зміни звуків у мовному потоці поділяють на два основні типи…
  104. Укажіть, усі слова котрого рядка зазнали асиміляції
  105. Укажіть, усі слова котрого рядка зазнали дисиміляції
  106. Укажіть, яке слово зазнало гаплології
  107. Укажіть, яке слово зазнало метатези
  108. Укажіть, яке слово зазнало акомодації
  109. Укажіть правильно записане фонетичною транскрипцією слово зшиток
  110. Укажіть, у якому слові не відбувається уподібнення за м'якістю
  111. Укажіть рядок, у всіх словах якого лише тверді приголосні
  112. Укажіть, у якому слові зміна наголосу зумовлює зміну значення слова
  113. Укажіть, яке слово має подвійний наголос
  114. Укажіть, скільки фонем налічує фонологійна система української мови
  115. Укажіть, у якому рядку всі слова належать до багатозначних
  116. Укажіть, у якому рядку всі слова належать до однозначних
  117. Укажіть, у якому рядку всі слова є синонімами
  118. Укажіть, у якому рядку всі слова є антонімами
  119. Укажіть, у якому рядку немає омонімів
  120. Укажіть антонімічний відповідник до фразеологізму сісти в калошу
  121. Укажіть, який фразеологізм не є синонімом до фразеологізму смаленого дуба плести
  122. Укажіть, яке значення має фразеологізм хоч маком сій
  123. Укажіть значення фразеологізму аж шкура тріщить
  124. Укажіть український відповідник до чужомовного слова автентичний
  125. Укажіть український відповідник до чужомовного слова авангардний
  126. Укажіть, усі слова якого рядка належать до власне української лексики
  127. Укажіть, усі слова якого рядка належать до запозиченої лексики
  128. Укажіть, у якому рядку подано всі неологізми, що потрапили в українську мову в ХХІ сторіччі
  129. Укажіть, яке слово не належить до застарілої лексики
  130. Укажіть, усі слова якого рядка належать до архаїзмів
  131. Укажіть, які функції виконують тлумачні словники
  132. Укажіть, які функції виконують орфографічні словники
  133. Укажіть,які функції виконують етимологійні словники
  134. Укажіть визначення поняття конотативне значення
  135. Укажіть визначення поняття денотативне значення
  136. Укажіть визначення поняття пейорація
  137. Укажіть рядок, що містить слова з орфографічними помилками
  138. Укажіть рядок, у всіх словах якого треба ставити апостроф
  139. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно
  140. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно
  141. Укажіть рядок, усі слова якого треба писати з дефісом
  142. Укажіть рядок, усі слова якого треба писати з дефісом
  143. Укажіть рядок, усі слова якого треба писати разом
  144. Укажіть рядок, усі складні слова якого треба писати разом
  145. Укажіть рядок, усі слова якого написано правильно
  146. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно
  147. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно
  148. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно
  149. Укажіть, у якому слові на місці крапок треба писати апостроф
  150. Укажіть, яке слово написане правильно
  151. Укажіть, у якому слові на місці крапок не пишемо знака м’якшення
  152. Укажіть, яке іншомовне слово написане правильно з огляду на вживання літер и, і, ї
  153. Укажіть, яке іншомовне слово написане правильно
  154. Укажіть випадок правильного утворення присвійного прикметника жіночого роду
  155. Укажіть, у якому випадку не допущено помилки в дієслівних формах 2 особи однини
  156. Укажіть рядок, у якому порушено норму при відмінюванні числівників
  157. Укажіть рядок, у якому всі відмінкові форми числівників правильні
  158. Укажіть рядок, у якому правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива
  159. Укажіть рядок, у якому подано правильну відмінкову форму числівника шістсот дев’яносто вісім
  160. Укажіть рядок, у якому останній іменник має закінчення -а
  161. Укажіть рядок, у якому всі слова незмінні
  162. Укажіть рядок, у якому правильно утворено форму наказового способу дієслова
  163. Укажіть рядок, у якому правильно утворено дієслівні форми
  164. Укажіть рядок, у якому правильно утворено дієприкметник
  165. Укажіть, який присвійний прикметник жіночого роду написаний правильно
  166. Укажіть, який іменник має закінчення -а (-я) в родовому відмінку однини
  167. Укажіть, у якому випадку форми жіночого роду прикметників утворюють за допомогою суфікса -ев-а
  168. Укажіть, у якому випадку відносні прикметники утворюють за допомогою суфікса -ов-ий
  169. Укажіть рядок, у якому подано неправильні паралельні форми іменників ІІ відміни орудного відмінка множини
  170. Укажіть, у якому відносному прикметнику допущено помилку в оформленні суфікса
  171. Укажіть рядок, у якому подано неправильні паралельні форми іменників ІІ відміни місцевого відмінка однини
  172. Укажіть рядок, усі іменники якого в родовому відмінку однини мають закінчення ­-а/­-я
  173. Укажіть рядок, усі іменники якого в родовому відмінку однини мають закінчення ­-у/­-ю
  174.  

    Тема :: Системно-структурна організація мови: граматична система мови

  175. Укажіть помилкове твердження:
  176. Укажіть рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду
  177. Укажіть синтаксичну роль числівника: Два чорні лебеді календарного білого моря випливають із ночі і знову кудись у ніч (Л. Костенко)
  178. Укажіть рядок, усі слова якого – частки
  179. Укажіть рядок, усі дієприслівники якого мають форму доконаного виду
  180. Укажіть рядок, усі слова якого – прийменники
  181. Укажіть рядок, усі іменники якого належать до І відміни
  182. Укажіть рядок, усі прикметники якого належать до однієї групи (твердої, м’якої)
  183. Укажіть рядок, у якому правильно поєднано всі числівники й іменники
  184. Укажіть речення, у якому слово назустріч – прислівник
  185. Укажіть рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду
  186. Укажіть рядок, у якому обидва слова мають однаковий рід
  187. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни
  188. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни
  189. Укажіть речення, у якому вжито зворотний займенник
  190. Укажіть речення, у якому правильно поєднані числівник з іменником
  191. Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до твердої групи
  192. Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до м’якої групи
  193. Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до мішаної групи
  194. Укажіть рядок, усі іменники, якого належать до твердої групи
  195. Укажіть рядок, усі іменники, якого належать до м’якої групи
  196. Укажіть рядок, усі іменники, якого належать до мішаної групи
  197. Укажіть рядок, усі іменники якого в орудному відмінку однини мають закінчення ­ем
  198. Укажіть рядок, усі прикметники якого належать до якісних
  199. Укажіть рядок, усі слова якого утворені одним способом
  200. Укажіть рядок, усі слова якого не мають закінчення
  201. Укажіть рядок, усі слова якого відповідають схемі: корінь+суфікс+суфікс+закінчення
  202. Укажіть рядок, усі слова якого мають суфікс -и-
  203. Укажіть рядок, усі слова якого мають суфікс -к-
  204. Укажіть рядок, у всіх словах якого правильно виділено значущі частини слова
  205. Укажіть рядок, у всіх словах якого правильно виділено значущі частини слова
  206. Укажіть рядок, усі слова якого утворено префіксальним способом
  207. Укажіть рядок, усі слова якого утворено префіксально-суфіксальним способом
  208. Укажіть рядок, де правильно названо спосіб творення слів: торік, запанібрата, пройдисвіт, добридень
  209. Укажіть рядок з іменниками тільки твердої групи
  210. Укажіть рядок з іменниками тільки мішаної групи
  211. Укажіть рядок з іменниками тільки твердої групи
  212. Укажіть тип підрядного зв’язку, при якому головне слово потребує від залежного певної форми:
  213. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене прикметником
  214. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене займенником
  215. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене прислівником
  216. У якому варіанті є простий неускладнений підмет:
  217. Укажіть речення, у якому вжито простий дієслівний присудок
  218. Укажіть речення зі складеним дієслівним присудком
  219. Укажіть речення зі складеним іменним присудком
  220. Укажіть речення зі складеним іменним присудком
  221. Укажіть речення, у якому вжито складений іменний присудок
  222. Укажіть речення з прикладкою
  223. Укажіть речення з прикладкою
  224. Укажіть речення з прямим додатком
  225. Укажіть речення, у якому немає прямого додатка
  226. У якому реченні додаток виражений інфінітивом:
  227. Укажіть неозначено-особове односкладне речення
  228. Укажіть неозначено-особове односкладне речення
  229. Укажіть узагальнено-особове односкладне речення
  230. Укажіть безособове односкладне речення
  231. Укажіть безособове речення, головний член якого виражений поєднанням дієслова з модальним значенням та інфінітива
  232. Укажіть речення з пропущеними розділовими знаками, у якому немає вставних слів
  233. Укажіть, головним членом якого речення є підмет
  234. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене займенником
  235. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене займенником
  236. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене числівником
  237. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене числівником
  238. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене прислівником
  239. Укажіть речення зі складеним дієслівним присудком
  240. Укажіть речення з додатком
  241. У якому реченні підмет виражений займенником
  242. Укажіть речення з обставиною способу дії
  243. Укажіть речення з обставиною міри й ступеня
  244. Укажіть складне речення, котре належить до безсполучникових
  245. Укажіть речення, у якому для поєднання простих частин використано сполучники
  246.  

    Тема :: Стилістика

  247. Один із предметів лінгвостилістики –
  248. Один із предметів лінгвостилістики –
  249. Одне з основних завдань лінгвостилістики – вивчення
  250. Загальна стилістика (теоретична стилістика, або теорія стилістики) визначає
  251. Вивчає, описує і кваліфікує наявні в структурі національної мови стилістичні засоби (морфеми, слова, словоформи, словосполучення, конструкції), тобто ті мовні одиниці і їх варіанти, які створюють можливість відбору потрібних для певного типу спілкування виражальних елементів – це
  252. Ідіостиль – це
  253. Образність, поетичність, естетика мовлення, експресія як інтенсивність вираження, зображуваність – такі ознаки має
  254. Регулювально-імперативний характер, документальність, стабільність, стислість, висока стандартизація значної частини висловів, сувора регламентація тексту – такі ознаки має
  255. Динамічність, інформаційність, політична, суспільна, морально-етична оцінка того, про що пишеться або мовиться; синтез логізації та образності мовного вираження, документально-фактологічна точність, декларативність, поєднаність стандарту й експресії, переконливість, емоційність – такі ознаки має
  256. Інформативність, понятійність і предметність, об’єктивність, логічна послідовність, узагальненість, однозначність, точність, лаконічність, доказовість, аргументація – такі ознаки має
  257. Урочистість і піднесеність як стилістичні домінанти, благозвуччя, символізм та стійкість (стандартність) стильової норми – такі ознаки має
  258. Спонтанність, безпосередність, невербальні засоби спілкування (міміка, жести), лаконічність, емоційність, використання вигуків, звертань, неповних речень – такі ознаки має
  259. Жанри художнього стилю:
  260. Жанри публіцистичного стилю:
  261. Жанри офіційно-ділового стилю:
  262. Жанри публіцистичного стилю:
  263. Жанри наукового стилю:
  264. Жанри конфесійного стилю:
  265. Функціональна стилістика вивчає:
  266. Стилістика мовних одиниць вивчає:
  267. Памфлети, фейлетони, нариси, есе – це жанри
  268. Критичні статті, аналітичні огляди, соціальні портрети – це жанри
  269. Монографія, стаття, наукова доповідь, повідомлення, тези – це жанри
  270. Підручники, посібники, методичні рекомендації – це жанри
  271. Статут, конституція, брифінг, конвенція – це жанри
  272. Доручення, заява, резюме, автобіографія – це жанри
  273. Абстрактна лексика, символи, велика кількість термінів, схем, таблиць, графіків, зразків-символів, часто іншомовних слів, стійкі термінологічні словосполучення, цитати – це особливості мови
  274. Стилістеми Різдво, Великдень, Трійця, піст, акафіст, стихира, причастя, вівтар належать до
  275. Визначення основних понять стилістики (стиль, стиль мови і стиль мовлення, функціональний стиль, стилістичні конотації, стилістичне значення, стилістичні ресурси, стилістична норма) – це завдання
  276. Вироблення у мовців умінь визначати стильові і жанрові мовні ознаки текстів – це завдання
  277. Вироблення вмінь помічати й оцінювати стилістичні ефекти в тексті та виявляти стилістичні засоби, за допомогою яких вони досягаються – це завдання
  278. Ідіостилістика вивчає –
  279. Фоностилістика вивчає
  280. Алітерація, асонанс, анафора, епіфора, звуконаслідування – це стилістичні засоби
  281. Основна функція публіцистичного стилю:
  282. Асонанс – це:
  283. Який фоностилістичний засіб використано в цьому поетичному фрагменті

    Нічка тиха і темна була
    Я стояла, мій друже, з тобою
    Я дивилась на тебе з журбою
    Нічка тиха і темна була
  284. Який фоностилістичний засіб використано в цьому поетичному фрагменті

    Я на вбогім сумнім перелозі
    Буду сіять барвисті квітки
    Буду сіять квітки на морозі
    буду лить на них сльози гіркі
  285. Який фоностилістичний засіб використано в цьому поетичному фрагменті

    А там дерева – люлі,
    І все отак зозулі: - Ку-ку!
  286. Який фоностилістичний засіб використано в цьому поетичному фрагменті

    Осінній день, осінній день, осінній!
    О синій день, о синій день, о синій!
    Осанна осені, о сум! Осанна,
    Невже це осінь, осінь, о! – Та сама…
  287. Який стилістичний засіб реалізовано у висловленнях «крізь сльози сміятись», «ти мовчанням мені не кричи»
  288. Який стилістичний засіб реалізовано в поетичному фрагменті:

    Так ніхто не кохав. Через тисячі літ
    лиш приходить подібне кохання.
    В день такий розцвітає весна на землі
    І земля убирається зрання… (Володимир Сосюра)
  289. Який стилістичний засіб зреалізовано у висловленні «Стільки зробив, як комар надзижчав»
  290. У котрому рядку всі словосполучення метафоричні
  291. У котрому рядку в усіх словосполученнях є епітети
  292. Який засіб синтаксичної стилістики використано в поетичному фрагменті

    Слово, чому ти не твердая криця,
    Що серед бою так ясно искриться? (Леся Українка)
  293. Який засіб синтаксичної стилістики використано в поетичному фрагменті

    Слово, моя ти єдиная зброє,
    Ми не повинні загинуть обоє! (Леся Українка)
  294. Який засіб синтаксичної стилістики актуалізовано у вирізненому слові

    Ти, музо винозора, не сліпи
    Мене вогнем твоїх очей безсмертних! (Леся Українка)
  295. Який засіб синтаксичної стилістики використано в поетичному фрагменті

    Хай буде легко. Дотиком пера.
    Хай буде вічно. Спомином пресвітлим. (Ліна Костенко)
  296. Який засіб синтаксичної стилістики використано в поетичному фрагменті

    Ми змусимо сум зим
    Хилити щити лих.
    Ми завиділи милі дива зим
    І чар, і лірачі,
    І –
    Віче мечів (Анатолій Мойсієнко)
  297. Який засіб синтаксичної стилістики використано в поетичному фрагменті

    Шумливий плац, майдан, а чи глухий провулок,
    Коли стоїть вона, рідніші нам;
    Освячена трудом, завжди кипить, як вулик, —
    Ласкавий і суворий, світлий храм:
    Адже писались тут і перша буква й нулик! (Дмитро Білоус)
  298. Який стилістичний засіб актуалізовано у вирізнених словах

    Боже, не літості лютості,
    Боже, не ласки, а мсти,
    дай розірвати нам пута ці,
    ретязі ці рознести (В. Стус)
  299. Риторична фігура, в якій цілісна, завершена думка подається в ускладненому простому, багаточленному складному реченні або кількох реченнях, що структурно й інтонаційно поділяються на дві частини – це
  300. Період складається з таких частин:
  301. Яку стилістичну фігуру зреалізовано в поетичному фрагменті:

    Чи тілько терни на шляху знайду,
    Чи стріну, може, де і квіт барвистий?
    Чи до мети я певної дійду,
    Чи без пори скінчу той шлях тернистий, —
            Бажаю так скінчити я свій шлях,
            Як починала: з співом на устах! (Леся Українка)
  302. У котрому рядку подано всі основні елементи композиції художнього тексту?
  303. Стилістична фігура, що полягає в зумисному повторенні сполучників та інших службових слів для нагромадження певних предметів, явищ, понять, логічного й емоційного виділення кожного зі складників висловлювання, підсилення рис описуваного – це
  304. Який стилістичний засіб зреалізовано в цій поезії

    І день іде, і ніч іде.
    І голову схопивши в руки,
    Дивуєшся, чому не йде
    Апостол правди і науки! (Тарас Шевченко)
  305. Сукупність узаємопов’язаних висловлювань (текстів), що зреалізовані в певних соціально-культурних, часових і просторових умовах з урахуванням діяльності учасників комунікації (адресата й адресанта) – це
  306. У яких різновидах за сферами комунікації може бути зреалізований дискурс?
  307.