Укажіть продовження визначення: Метафора – це різновид переносного значення, при якому назва з одного предмета переходить на інший…
за суміжністю
за подібністю
за двома попередніми ознаками
з частини на ціле або навпаки
Укажіть продовження визначення: Походження всіх мов світу від однієї мови – це…
полігенез
моногенез
інтеграція
диференціація
Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки, як ікавізм; збереження кличного відмінка; непродуктивність дієприкметників теперішнього часу
чеську
польську
українську
болгарську
Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки, як фіксований наголос на передостанньому складі; збереження носових голосних; наявність двох рядів шиплячих [š] і [ś]
чеську
словацьку
польську
словенську
Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки, як фіксований наголос на першому складі; наявність довгих і коротких голосних; специфічний звук [ř]:
чеську
словацьку
польську
словенську
Укажіть, коли відбулося зародження славістики як науки
за часів Київської Русі
наприкінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст
після Другої світової війни
наприкінці ХХ ст
Укажіть провідного діяча східнослов’янської філології ХІХ ст, який створив й очолив харківську лінгвістичну школу, автор праці “Мисль і мова”
Ізмаїл Срезневський
П. Гулак-Артемовський
Олександр Потебня
Омелян Огоновський
Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «прагнення до очищення літературної мови від позалітературних елементів, невмотивованого використання іншомовних слів»
антинормалізаторство
гіперпуризм
пуризм
кодифікація
Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «система функційних та експресивних стилів у їхній взаємодії; співвідношення стилістично нейтральних і стилістично маркованих мовних одиниць у системі літературної мови»
стильова норма
стильове значення
стилістична система
мовна стилізація
Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «сукупність мовно-виразових засобів, які виконують естетичну функцію і вирізняють мову окремого письменника з-поміж інших»:
стильова норма
стилістична система
функціональний стиль
індивідуальний стиль
Виникнення й розвиток форм писемності вивчає
загальне мовознавство
конкретне мовознавство
прикладне мовознавство
зіставне мовознавство
Окрему природну мову (англійську, українську, польську тощо) вивчає
загальне мовознавство
конкретне мовознавство
прикладне мовознавство
зіставне мовознавство
Тема :: Системно-структурна організація мови: фонетична та лексико-семантична система мови
Укажіть, які підсистеми формують фонетичну систему мови
фонематична, просодична, силабічна
фонематична, просодична, морфологічна
фонетична, просодична, синтаксична
силабічна, фонетична, граматична
Укажіть три аспекти вивчення звуків
акустичний, артикуляційний, фракційний
акустичний, артикуляційний, функційний
фонетичний, просодичний, силабічний
силабічний, фонетичний, лінгвістичний
Укажіть продовження визначення: сукупність голосних звуків певної мови називають…
консонантизмом
фонетикою
вокалізмом
акустикою
Укажіть продовження визначення: сукупність приголосних звуків певної мови називають…
консонантизмом
фонетикою
вокалізмом
акустикою
Укажіть визначення поняття звук
найменша неподільна одиниця мовлення, яка утворюється апаратом мовлення, має фізичну природу й виконує в мові певну функцію
абстрактна одиниця, що існує у свідомості мовців
найменша значуща частина слова, яка має лексичне або граматичне значення
найкоротший мінімальний відрізок словоформи, наділений самостійним значенням і певною формою
Укажіть варіант, у якому подані тільки сонорні приголосні
[б], [д], [г], [з], [ж], [ш
[в], [м], [н], [л], [р], [й]
[к], [с], [ф], [х], [г], [з]
[ж], [дж], [з], [т], [р], [л]
Укажіть варіант, у якому подана характеристика звука [й]
Укажіть рядок, у якому правильно поєднано всі числівники й іменники
одного дня, шестеро вікон, п’яти зошитів, сьома книгами, стома ручками
два болгарини, три кілометри, однієї хвилини, півтора літри
півтора гектара, трьом хлоп’ятам, одна друга яблука, три п’яті кілометра
три киянини, шістдесяти кілометрами, у сороках квартирах, троє дівчат
Укажіть речення, у якому слово назустріч – прислівник
Назустріч котились широкі, як море, степи (О. Гончар)
Назустріч нам по дорозі неквапливо пливе пастух (Ю. Збанацький)
Нащадкам дай життя, як хочеш ти Без страху назустріч смерті йти (Д. Павличко)
Назустріч мені виринув із туману дядько з в’язкою кошиків за плечима (Г. Тютюнник)
Укажіть рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду
зала, синиця, воєвода, комісія
піч, жовч, пастораль, біль
юнь, сповідь, сибір, тюль
вуаль, путь, акварель, сіль
Укажіть рядок, у якому обидва слова мають однаковий рід
рукопис, магістраль
Сімферополь, Сибір
ательє, маестро
лібрето, колібрі
тюль, Охтирка
Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни
малювати, носити, боятися, знати, любити
кричати, бачити, просити, клеїти, радити
полоти, боротися, гоїти, їздити, хотіти
ходити, об’єднатися, радіти, веселитися, ставити
Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни
стояти, колоти, полоти, веліти
носити, кроїти, стелити, казати
свистіти, їздити, хотіти, боротися
бігти, спати, бачити, кричати
Укажіть речення, у якому вжито зворотний займенник
Мій час пливе собі так тихо-тихо, як по ставку пливе сухий листок (Леся Українка)
Мені аж страшно, як згадаю оту хатину край села (Т. Шевченко)
Це одразу нагадало дитинство, коли мати всю зиму пряла і людям, і собі (М. Стельмах)
Сонцем хотів би я стати, щоб вічно світити всім
Укажіть речення, у якому правильно поєднані числівник з іменником
Три вершника звелися на стременах, пильно вдивляючись у знайомі обриси міста (І. Цюпа)
На той час суддями були якіїсь два Осла (Л. Глібов)
В середині острова над чималою бухтою розташувалося чотири десятки рибальських хат (М. Трублаїні)
У глибокій долині, між мальовничих горбів, стоїть невелика хата, біля якої ростуть три могутні дуба (В. Шевчук)
Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до твердої групи
частина іменників з суфіксом -ар, -ир, які в однині мають наголос на корені: бондар – бондаря, лікар – лікаря, а також іменники, у яких при відмінюванні наголос переходить на закінчення: буквар – букваря, кобзар – кобзаря, пухир – пухиря
іменники на -яр (назви людей за родом їхньої діяльності), у яких при відмінюванні наголос переходить на закінчення: вугляр – вугляра, школяр – школяра
іменники на -ер, -ір, -ор, -ур і з постійно наголошеним -ар, -яр, -ир: майстер, папір, професор, абажур, гіпюр, базар, футляр, командир
не належить жодна з наведених груп
Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до м’якої групи
іменники на -ер, -ір, -ор, -ур і з постійно наголошеним -ар, -яр, -ир: майстер, папір, професор, абажур, гіпюр, базар, футляр, командир
частина іменників з суфіксом -ар, -ир, які в однині мають наголос на корені: бондар – бондаря, лікар – лікаря, а також іменники, у яких при відмінюванні наголос переходить на закінчення: буквар – букваря, кобзар – кобзаря, пухир – пухиря
іменники на -яр (назви людей за родом їхньої діяльності), у яких при відмінюванні наголос переходить на закінчення: вугляр – вугляра, школяр – школяра
не належить жодна з наведених груп
Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до мішаної групи
не належить жодна з наведених груп
іменники на -ер, -ір, -ор, -ур і з постійно наголошеним -ар, -яр, -ир: майстер, папір, професор, абажур, гіпюр, базар, футляр, командир
частина іменників з суфіксом -ар, -ир, які в однині мають наголос на корені: бондар – бондаря, лікар – лікаря, а також іменники, у яких при відмінюванні наголос переходить на закінчення: буквар – букваря, кобзар – кобзаря, пухир – пухиря
іменники на -яр (назви людей за родом їхньої діяльності), у яких при відмінюванні наголос переходить на закінчення: вугляр – вугляра, школяр – школяра
Укажіть рядок, усі іменники, якого належать до твердої групи
сир, абажур, газетяр, вівчар
вугляр, буквар, пухир, скляр
телевізор, столяр, звір, сувенір
мир, папір, майстер, школяр
Укажіть рядок, усі іменники, якого належать до м’якої групи
збіжжя, лінь, радість, повінь
горе, поле, обличчя, писар
Ігор, Лазар, лобур, єгер, сир
кінь, пухир, комар, снігур
Укажіть рядок, усі іменники, якого належать до мішаної групи
вугляр, піч, друкар, футляр
жир, ювіляр, бунтар, лікар
дігтяр, столяр, гончар, каменяр
гендляр, леміш, глинище, бетоняр
Укажіть рядок, усі іменники якого в орудному відмінку однини мають закінчення ем
командир, муляр, школяр, вир
майстер, інженер, сир, автор,
токар, снігур, Ігор, комар,
ніж, кобзар, ледар, лікар,
Укажіть рядок, усі прикметники якого належать до якісних
сам собі, спитати в когось, залежний від мене, знаний усіма
дуже давно, під сторінкою, твоя правда, зі мною трапилося
Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене прислівником
їхня дитина, давно було, сила чоловіка, зустріч із друзями
недалеко від села, трохи втомлено, низько над водою, дуже рано
вдалий день, швидко прийти, тихо прочитав, степові простори
перепитав спросоння, зустрілися звечора, дуже втомився, намалював гарно
У якому варіанті є простий неускладнений підмет:
Життя соталось, соталось гіркими нитками іронії (Л. Костенко)
Гурт хлопців підійшов до столу (О. Гончар)
П'ятірка сивих плотарів сиділа в тінях яворів (А. Малишко)
Кожен з нас любов свою зберіг від зради, від зневаги і від смерті (Л. Дмитерко)
Укажіть речення, у якому вжито простий дієслівний присудок
Сонце стало ясне, веселе, умите і зараз-таки почало гратись з золотими стіжками жита й пшениці (М. Коцюбинський)
Я на гору круту, крем’яную буду камінь важкий підіймать (Леся Українка)
З вас кожен міг поетом стати… (В. Бровченко)
Ранок був сонячний і чудовий (Ю. Смолич)
Укажіть речення зі складеним дієслівним присудком
А тепер будемо вечеряти всі разом (В. Собко)
Ти був би моєю піснею, ти був би моєю казкою, квіткою щастя пізньою і голубиною ласкою (Л. Забашта)
І я вірші став писати під вечір золотий (В. Сосюра)
І я не я, і ти мені не ти. Скриплять садів напнуті сухожилля (Л. Костенко)
Укажіть речення зі складеним іменним присудком
Я печу раків і мовчки стою на одному місці, каючись, що прийшов сюди (М. Стельмах)
Я б прийшов допомогти (В. Собко)
Я зобов'язаний допомогти старому (М. Стельмах)
Усі слова уже були чиїмись (Л. Костенко)
Укажіть речення зі складеним іменним присудком
Любий тато! Він умів виховувати в мені вдячність (І. Микитенко)
В метричних свідоцтвах пишуть, де людина народилась, коли вона народилась, І тільки не пишуть, для чого вона народилася (М. Сафір)
Подив - витончена форма похвали (А. Коваль)
Пишно займались багряні зорі колись навесні (Леся Українка)
Укажіть речення, у якому вжито складений іменний присудок
За лісом знову були поля (Ю. Смолич)
Для мене ти – мов мавка лісова (А. Малишко)
Кожне слово Шевченкове працює на повну силу (Р. Лубківський)
Василько дав сторчака в сніг (М. Коцюбинський)
Укажіть речення з прикладкою
Розвішує вже травень канделябри, вогні запалює жертовні на свічках каштанів-підлітків (Л. Забашта)
Ідуть воїни Святослава, прямуючи на Царгород (Ю. Яновський)
Година для праці настала (Леся Українка)
Перед нашою молоддю стоїть блискуче завдання стати батьками майбутнього своєї нації (О. Теліга)
Укажіть речення з прикладкою
Шалій, шалій від розпачу сп'янілий! (Є .Плужник)
Боги, що оселилися на горі Олімп, відтепер володіють світом (Г. Підлісна)
Не додавай знесиленим журби, не добивай зневір'ям підупалих, а розбуди на діло боротьби, знайди розвагу в світлих ідеалах (П. Грабовський)
Ясно, виразно, мов перед очима, встала в його пам'яті одна подія, що розбуркала в десятилітньому хлопцеві мозок, вкинула в серце зерно нових, недіточих бажань (М. Коцюбинський)
Укажіть речення з прямим додатком
Стави политі медвяним соком (А. Малишко)
Рідна хато моя! Давно я пішов від твого батьківського порога (І. Цюпа)
Цілує місяць заспану сосну (В. Кобилянський)
Віддавна смілості й відвазі шумить по всесвіту хвала (М. Рильський)
Укажіть речення, у якому немає прямого додатка
Шість чоловік стояли під лісом, поглядали на пожежу (І. Нечуй-Левицький)
Він випив соку, повільно обернувся і пішов геть (Н.Семегін)
На лимані не солили риби в бочках (І. Нечуй-Левицький)
До дна допито радощі і горе (Юрій Клен)
У якому реченні додаток виражений інфінітивом:
Якби хтів їй волю дати хто з хоробрих юнаків, мусить перше розрубати сімдесят ще й сім замків (Леся Українка)
Поважайте в собі і в інших людську особистість (Д. Писарев)
Гнат виніс теляті їсти (М. Коцюбинський)
Був чудовий серпневий ранок. Сонце стало ясне, веселе, умите і зараз-таки почало гратись з золотими стіжками жита й пшениці (М. Коцюбинський)
Укажіть неозначено-особове односкладне речення
Як часто для досягнення шляхетної мети вдаються до варварських методів (В. Чемерис)
Ні меду, ні ласки, ні пристані тихої (А. Малишко)
Куди ж тут подітись, О, столице розчарувань! Дай надихатись Дай хоч погрітись В теплім літі золочених бань (П.Вольвач)
Не суди по генералу про життя солдатів (Г. Тютюнник)
Укажіть неозначено-особове односкладне речення
Стало тихо в човні і вже не чути було жартів (О. Гончар)
Одплачу, одболію, одлюблю, зроблюся мудра і розважна вельми (Т. Коломієць)
Топтали бузковий верес, трусили на голови хвощ (Л. Костенко)
Кожен твір поетичний - багато себе і не менше твоїх незнайомих (С. Пушик)
Укажіть узагальнено-особове односкладне речення
Чому ж в неправди пам'яті нема? (Д. Павличко)
Благословляється на осінь, на дощі (Є. Плужник)
Дивишся і не надивишся, дишеш і не надишешся тим чистим, гарячим і пахучим повітрям (І. Нечуй-Левицький)
Люблю Ненавиджу. Згоряю І знов - ненавиджу й люблю (П.Засенко)
Укажіть безособове односкладне речення
Учися чистоти і простоти і, стопчуючи килим золотий, забудь про вежі темної гордині (М. Рильський)
Плаче тепер білим цвітом мамина вишня в саду (Д. Луценко)
Іржання коня. Шум ріки. Голоси (С. Пушик)
Мене запрошено на свято не кимсь, а літом золотим! (І. Муратов)
Укажіть безособове речення, головний член якого виражений поєднанням дієслова з модальним значенням та інфінітива
Сонцю над світом горіти (М. Нагнибіда)
Душі моєї не купить вам ані лавровими вінками, ні золотом, ні хлібом, ні орлом (П. Тичина)
Всім розійтись! Гасити зараз свічі (І. Кочерга)
Доводилось і через болота брести, і в лісах ховатися (А. Шиян)
Укажіть речення з пропущеними розділовими знаками, у якому немає вставних слів
Від усієї батькової постаті здається так і віє солоним морським вітром (О. Донченко)
Іванов прощається з дружиною звичайно як і більшість з простих людей що йдуть на війну (О. Довженко)
Взагалі Франко лірик високої проби (М. Коцюбинський)
Так звичайно крім таланту потрібне ще і вміння (К. Станіславський)
Укажіть, головним членом якого речення є підмет
безособового
двоскладного речення
означено-особового речення
односкладного речення
Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене займенником
ні собі ні тобі, по самі вуха, ні за що ні про що, ні з того ні з сього
виводити з рівноваги, якесь нечітке, зовсім кволе, бузковий кущ
абикому з присутніх, кожний з них, будь-хто з них, хтось загадковий
маленька фея, гарячий поцілунок, збити з пантелику, моя земля
Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене займенником
когось із нас, хтось із присутніх, щось знайоме, якийсь із квітами
сам собі, спитати в когось, залежний від мене, знаний усіма
будь-що-будь, під боком, твоя правда, щоб там не було
Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене числівником
кілька кварталів, один з п'яти, півтора відра, одна третя площі
мільйони шанувальників, оберемок квітів, попросити про допомогу, мої мрії
одна мрія, тисячний загін, відважний космонавт, за сімома замками
отримав п'ятірку, розбив чвертку, півтори сотні, двадцять п'ять
Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене числівником
не один день, мало грошей, мільйони людей, шістдесят років
п'ятьом студентам, двох будинків, знати багато, тисяча гривень
сто вистав, двоє з нас, нуль градусів, одна десята відсотка
половина дороги, зовсім близько, тисячний загін, самотній вечір
Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене прислівником
вдалий день, швидко записав, тихо прочитав, розбудив зранку
покинута дитина, покалічена доля, незабутні враження, остання зустріч
недалеко від села, зовсім непомітно, високо над дахом, надзвичайно гарно
перепитав спросоння, зустрілися звечора, дуже втомився, намалював гарно
Укажіть речення зі складеним дієслівним присудком
В небі хмарки білосніжні, легкі, ніби мрія (П. Тичина)
Сяяла черешня над горою, зблискувала цвітом, як алмаз (Д .Павличко)
А сад, мов білий світ серед весни, чарує, вабить і не відпускає (М. Сингаївський)
Антени на дахах ближніх будинків почали двоїтися (В. Діброва)
Укажіть речення з додатком
Поезія - це прекрасна мудрість (В. Симоненко)
Олена не могла залишатися спокійною та байдужою (Г. Тютюнник)
Жити щасливо мусить кожна людина (Ю. Бедзик)
Мати наспівує колискову пісню про котика-вуркотика (І. Цюпа)
У якому реченні підмет виражений займенником
Рідна хато моя! Давно пішов від твого батьківського порога (І.Цюпа)
Втомилося моє серце калатати (Л. Костенко)
Хтось подзвонив біля вхідних дверей (В. Собко)
Щось у лузі сивий голуб жалібно гуде (Нар. тв.)
Укажіть речення з обставиною способу дії
Тускло горить лампада перед образом Марії (М. Хвильовий)
3 якого світу ти прийшла до мене…? (М. Ткач)
Могутній дух дають важкі часи (Д. Павличко)
Вечір був темний, теплий та тихий (І. Нечуй-Левщький)
Укажіть речення з обставиною міри й ступеня
Люблю я й досі присмерки прозорі квітневих вечорів (М. Зеров)
3 поважного гаю у далеч імлисту в небеснім роздоллі летить вороння (М. Терещенко)
І від щастя, а може, від горя промінь сонячний серце пропік (К. Усенко)
Втричі більше винограду ми зняли з земель (П.Воронько)
Укажіть складне речення, котре належить до безсполучникових
Непереможена, нескорена ніким, стоїш, Вітчизно, ти на варті миру (Є. Летюк)
Учись – на старість буде як знахідка (Народна творчість)
Співаючи про хмари кучеряві, не забувай, поете, про народ (В. Сосюра)
Внизу – рідна земля, довгождана, вимріяна (М. Карплюк)
Укажіть речення, у якому для поєднання простих частин використано сполучники
І привітають ту ясну країну, де прожила я не одную днину (Леся Українка)
Оддалік, де жита вигинались на рівнинах, плив комбайн (О .Довженко)
Я звів очі і побачив, що з поля в ліс іде дівчина (Є. Гуцало)
Навіть до хвіртки підійшла, біля якої підіймалася стара, з потрісканим стовбуром і гіллям слива (М. Стельмах)
Тема :: Стилістика
Один із предметів лінгвостилістики –
лексикографічні джерела мови
граматична будова мови
характеристика стилів української літературної мови і функціональних стилів мовлення, визначення їх мовленнєвої системності
фонетична організація мови
Один із предметів лінгвостилістики –
пунктуаційна система мови
використання мовних засобів різних рівнів для експресивного вираження інтелектуального, емоційно-вольового й естетичного змісту мовлення
історичні коментарі до фонетичних явищ мови
частиномовна диференціація мови
Одне з основних завдань лінгвостилістики – вивчення
морфемної будови слова
частиномовної диференціації мови
особливостей графічної системи мови
стильової диференціації мови в синхронії та діахронії
Загальна стилістика (теоретична стилістика, або теорія стилістики) визначає
основні її поняття і категорії, предмет досліджень, теоретично обґрунтовує принципи і методи стилістичних досліджень
стилістичні особливості сучасної публіцистики
взаємодію функціональних стилів у художньому стилі
стилістичні ресурси одного з письменників
Вивчає, описує і кваліфікує наявні в структурі національної мови стилістичні засоби (морфеми, слова, словоформи, словосполучення, конструкції), тобто ті мовні одиниці і їх варіанти, які створюють можливість відбору потрібних для певного типу спілкування виражальних елементів – це
порівняльна стилістика
функціональна стилістика
загальна стилістика
стилістика мови
Ідіостиль – це
специфіка мови певного стильового різновиду в синхронії
система змістових і формальних мовних ознак, властивих певному мовцю
фонетичні особливості національної мови
стилістичні особливості певного діалекту
Образність, поетичність, естетика мовлення, експресія як інтенсивність вираження, зображуваність – такі ознаки має
розмовний стиль
науковий стиль
художній стиль
публіцистичний стиль
Регулювально-імперативний характер, документальність, стабільність, стислість, висока стандартизація значної частини висловів, сувора регламентація тексту – такі ознаки має
розмовний стиль
науковий стиль
публіцистичний стиль
офіційно-діловий стиль
Динамічність, інформаційність, політична, суспільна, морально-етична оцінка того, про що пишеться або мовиться; синтез логізації та образності мовного вираження, документально-фактологічна точність, декларативність, поєднаність стандарту й експресії, переконливість, емоційність – такі ознаки має
публіцистичний стиль
науковий стиль
художній стиль
офіційно-діловий стиль
Інформативність, понятійність і предметність, об’єктивність, логічна послідовність, узагальненість, однозначність, точність, лаконічність, доказовість, аргументація – такі ознаки має
розмовний стиль
публіцистичний стиль
науковий стиль
художній стиль
Урочистість і піднесеність як стилістичні домінанти, благозвуччя, символізм та стійкість (стандартність) стильової норми – такі ознаки має
конфесійний стиль
розмовний стиль
публіцистичний стиль
художній стиль
Спонтанність, безпосередність, невербальні засоби спілкування (міміка, жести), лаконічність, емоційність, використання вигуків, звертань, неповних речень – такі ознаки має
публіцистичний стиль
розмовний стиль
офіційно-діловий стиль
художній стиль
Жанри художнього стилю:
молитва, послання, проповідь, літургія
поема, новела, оповідання, роман
довідка, протокол, меморандум, наказ
відгук, рецензія, тези, анотація
Жанри публіцистичного стилю:
новела, оповідання, трагедія, елегія
резюме, протокол, меморандум, наказ
відгук, рецензія, тези, анотація
репортаж, інтерв’ю, есе, замітка
Жанри офіційно-ділового стилю:
поема, новела, оповідання, роман
довідка, протокол, комюніке, наказ
лекція, відгук, тези, анотація
репортаж, інтерв’ю, есе, замітка
Жанри публіцистичного стилю:
молитва, послання, проповідь, літургія
підручник, рецензія, тези, анотація
поема, повість, оповідання, трагедія
репортаж, інтерв’ю, есе, замітка
Жанри наукового стилю:
акафіст, послання, проповідь, літургія
довідка, протокол, меморандум, наказ
відгук, рецензія, тези, анотація
поема, новела, оповідання, роман
Жанри конфесійного стилю:
молитва, послання, проповідь, літургія
відгук, рецензія, тези, анотація
довідка, протокол, меморандум, наказ
репортаж, інтерв’ю, есе,
Функціональна стилістика вивчає:
стильову диференціацію мови, особливості організації стилів, взаємодію стилів між собою
фонетичні явища мови, систему голосних та приголосних у мові
морфемну будову слова, граматичні категорії
стилістичні ресурси мови на всіх рівнях її організації
Стилістика мовних одиниць вивчає:
стилістичні ресурси мови на всіх рівнях її організації
стильову диференціацію мови, особливості організації стилів, взаємодію стилів між собою
морфемну будову слова, граматичні категорії
фонетичні явища мови, систему голосних та приголосних у мові
Памфлети, фейлетони, нариси, есе – це жанри
художньо-публістичного підстилю
власне публіцистичного підстилю
власне наукового підстилю
науково-публіцистичного підстилю
Критичні статті, аналітичні огляди, соціальні портрети – це жанри
власне публіцистичного підстилю
власне наукового підстилю
науково-публіцистичного підстилю
художньо-публіцистичного підстилю
Монографія, стаття, наукова доповідь, повідомлення, тези – це жанри
науково-публіцистичного підстилю
науково-популярного підстилю
власне наукового підстилю
науково-навчального підстилю
Підручники, посібники, методичні рекомендації – це жанри
науково-популярного підстилю
науково-навчального підстилю
власне наукового підстилю
науково-популярного підстилю
Статут, конституція, брифінг, конвенція – це жанри
розмовного стилю
наукового стилю
експресивного стилю
офіційно-ділового стилю
Доручення, заява, резюме, автобіографія – це жанри
дипломатичного підстилю
власне ділового
законодавчого підстилю
адміністративно-канцелярського підстилю
Абстрактна лексика, символи, велика кількість термінів, схем, таблиць, графіків, зразків-символів, часто іншомовних слів, стійкі термінологічні словосполучення, цитати – це особливості мови
розмовного стилю
офіційно-ділового стилю
наукового стилю
експресивного стилю
Стилістеми Різдво, Великдень, Трійця, піст, акафіст, стихира, причастя, вівтар належать до
конфесійного стилю
публіцистичного стилю
розмовного стилю
художнього стилю
Визначення основних понять стилістики (стиль, стиль мови і стиль мовлення, функціональний стиль, стилістичні конотації, стилістичне значення, стилістичні ресурси, стилістична норма) – це завдання
ідіостилістики
порівняльної стилістики
теоретичної стилістики
практичної стилістики
Вироблення у мовців умінь визначати стильові і жанрові мовні ознаки текстів – це завдання
практичної стилістики
теоретичної стилістики
порівняльної стилістики
ідіостилістики
Вироблення вмінь помічати й оцінювати стилістичні ефекти в тексті та виявляти стилістичні засоби, за допомогою яких вони досягаються – це завдання
практичної стилістики
порівняльної стилістики
ідіостилістики
теоретичної стилістики
Ідіостилістика вивчає –
вияв суб’єктивного (індивідуального) в стилі, поліфункційну самореалізацію мовців
співвідношення функціональних стилів і форм мовлення
взаємодію стилів і їх цілісність
мовленнєву системність стилів
Фоностилістика вивчає
стилістичні можливості синтаксичних одиниць
стилістичні ресурси морфологічних одиниць
диференціацію літературної мови на окремі стилі
шляхи й прийоми досягнення милозвучності
Алітерація, асонанс, анафора, епіфора, звуконаслідування – це стилістичні засоби
синтаксису
лексики
фонетики
морфології
Основна функція публіцистичного стилю:
естетична
комунікативна
дидактична
цілеспрямованого впливу
Асонанс – це:
повтор однієї чи кількох голосних у суміжних чи дистантно розташованих словах
співвідношення в конкретному тексті, з одного боку, стилістично забарвлених, експресивно оцінних засобів, а з іншого – стилістично нейтральних мовних одиниць
повтор одного або кількох приголосних у суміжних чи дистантно розташованих словах
функціональний різновид літературної мови, зумовлений сферою, змістом, завданнями спілкування
Який фоностилістичний засіб використано в цьому поетичному фрагменті
Нічка тиха і темна була Я стояла, мій друже, з тобою Я дивилась на тебе з журбою Нічка тиха і темна була
епіфору
анафору
звуконаслідування
анепіфору
Який фоностилістичний засіб використано в цьому поетичному фрагменті
Я на вбогім сумнім перелозі Буду сіять барвисті квітки Буду сіять квітки на морозі буду лить на них сльози гіркі
анафору
звуконаслідування
анепіфору
епіфору
Який фоностилістичний засіб використано в цьому поетичному фрагменті
А там дерева – люлі, І все отак зозулі: - Ку-ку!
епіфору
анафору
звуконаслідування
анепіфору
Який фоностилістичний засіб використано в цьому поетичному фрагменті
Осінній день, осінній день, осінній! О синій день, о синій день, о синій! Осанна осені, о сум! Осанна, Невже це осінь, осінь, о! – Та сама…
епіфору
анепіфору
звуконаслідування
алітерацію
Який стилістичний засіб реалізовано у висловленнях «крізь сльози сміятись», «ти мовчанням мені не кричи»
алегорію
гіперболу
антитезу
оксиморон
Який стилістичний засіб реалізовано в поетичному фрагменті:
Так ніхто не кохав. Через тисячі літ лиш приходить подібне кохання. В день такий розцвітає весна на землі І земля убирається зрання… (Володимир Сосюра)
гіперболу
алегорію
іронію
оксиморон
Який стилістичний засіб зреалізовано у висловленні «Стільки зробив, як комар надзижчав»
епітет
гіперболу
літоту
метафору
У котрому рядку всі словосполучення метафоричні
співати серенади, слухати тишу
співає душа, слухати весну
співає соловейко, слухати пісню
співає Зінкевич, слухати шум вітру
У котрому рядку в усіх словосполученнях є епітети
мідна зброя, мова дзвінка
зброя міцна, рідна мова
слово-зброя, українська мова
зброя іскриста, гартована мова
Який засіб синтаксичної стилістики використано в поетичному фрагменті
Слово, чому ти не твердая криця, Що серед бою так ясно искриться? (Леся Українка)
риторичне заперечення
риторичне ствердження
градацію
риторичне питання
Який засіб синтаксичної стилістики використано в поетичному фрагменті
Слово, моя ти єдиная зброє, Ми не повинні загинуть обоє! (Леся Українка)
риторичне питання
риторичне звертання
акростих
синтаксичний повтор
Який засіб синтаксичної стилістики актуалізовано у вирізненому слові
Ти, музо винозора, не сліпи Мене вогнем твоїх очей безсмертних! (Леся Українка)
риторичне питання
інверсію
акростих
паліндром
Який засіб синтаксичної стилістики використано в поетичному фрагменті
Хай буде легко. Дотиком пера. Хай буде вічно. Спомином пресвітлим. (Ліна Костенко)
паліндром
парцеляцію
інверсію
парономазію
Який засіб синтаксичної стилістики використано в поетичному фрагменті
Ми змусимо сум зим Хилити щити лих. Ми завиділи милі дива зим І чар, і лірачі, І – Віче мечів (Анатолій Мойсієнко)
парцеляцію
градацію
парономазію
паліндром
Який засіб синтаксичної стилістики використано в поетичному фрагменті
Шумливий плац, майдан, а чи глухий провулок, Коли стоїть вона, рідніші нам; Освячена трудом, завжди кипить, як вулик, — Ласкавий і суворий, світлий храм: Адже писались тут і перша буква й нулик! (Дмитро Білоус)
паліндром
парцеляцію
акростих
парономазію
Який стилістичний засіб актуалізовано у вирізнених словах
Боже, не літості – лютості, Боже, не ласки, а мсти, дай розірвати нам пута ці, ретязі ці рознести (В. Стус)
паліндром
парцеляцію
період
парономазію
Риторична фігура, в якій цілісна, завершена думка подається в ускладненому простому, багаточленному складному реченні або кількох реченнях, що структурно й інтонаційно поділяються на дві частини – це
Яку стилістичну фігуру зреалізовано в поетичному фрагменті:
Чи тілько терни на шляху знайду, Чи стріну, може, де і квіт барвистий? Чи до мети я певної дійду, Чи без пори скінчу той шлях тернистий, — Бажаю так скінчити я свій шлях, Як починала: з співом на устах! (Леся Українка)
період
парцеляцію
парономазію
паліндром
У котрому рядку подано всі основні елементи композиції художнього тексту?
передмова, вступ, основна частина, висновки
вступ, основна частина, висновки, додатки
експозиція, зав'язка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка
розвиток дії, кульмінація, ретардація, розв'язка, додатки
Стилістична фігура, що полягає в зумисному повторенні сполучників та інших службових слів для нагромадження певних предметів, явищ, понять, логічного й емоційного виділення кожного зі складників висловлювання, підсилення рис описуваного – це
паліндром
парцеляція
період
полісиндетон
Який стилістичний засіб зреалізовано в цій поезії
І день іде, і ніч іде. І голову схопивши в руки, Дивуєшся, чому не йде Апостол правди і науки! (Тарас Шевченко)
парономазію
парцеляцію
паліндром
полісиндетон
Сукупність узаємопов’язаних висловлювань (текстів), що зреалізовані в певних соціально-культурних, часових і просторових умовах з урахуванням діяльності учасників комунікації (адресата й адресанта) – це
індивідуальний стиль
жанр
дискурс
функціональний стиль
У яких різновидах за сферами комунікації може бути зреалізований дискурс?