Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: A4 Середня освіта ОНП Сучасні освітні технології у процесі навчання фізики
Розробники:
Дата генерації: 20.08.2025
Тема :: Методика навчання фізики в закладах загальної середньої освіти
-
Обери зайве в назві курсу STEM
- Інженерія
- Природничі науки
- Математика
- Філологія
- Технології
-
Що необхідно зробити з файлом Photoshop (з розширенням .psd), перш ніж передати його в Web
- приєднати до нього інформацію про авторські права
- об’єднати шари зображення і зберегти в форматі JPEG, GIF чи PNG
- отримати дозвіл від контролюючого органу
-
HTML - абревіатура від:
- HyperText Markup Language
- Hand-coded Type Meta Language
- Has Trouble Making Lines
-
RGB — абревіатура від:
- Roy G. Biv (Рой Дж. Бив) — автор програми ColorSync
- Raster, Gray, Black (білий, сірий, чорний)
- Red, Green, Blue (червоний, зелений, синій)
-
Як називається модуль, який легко зєднується з різними виконавчими пристроями, дозволяючи створювати роботів і пристрої автоматики
- Atmel
- Arduino
- LEGO Mindstorms EV3
- Ні один з перерахованих варіантів
-
Які мікроконтролери є основою Arduino:
- Microchip
- Hitachi H8/3297
- Intel 8051
- ATMEGA
-
Якою функцією в програмі Arduino IDE можна назначити піну порт вводу:
- pinMode(pin, INPUT)
- void loop (){}
- Serial.begin(9600)
- val = Serial.read ()
-
Яким чином зазвичай чорний провід землі підключається до плати Arduino
- До VIN виводу
- До GND виводу
- До AREF виводу
- До A0 виводу
-
Для зчитування значення з аналогового входу Arduino використовується команда
- digitalRead()
- analogRead()
- digitalWrite()
- analogWrite()
-
Процедура void setup() d Arduino виконується
- лише один раз
- безперервно
- циклічно
- лише при ввімкненні живлення
-
Для використання малюнків векторного формату на WEB-сторінках необхідно:
- зберегти файл у форматі SDR
- застосувати перетворення у формати GIF, JPEG
- це немає особливого значення
-
Що не відповідає ознакам SТEM проєкту
- наявність конкретної мети
- не визначені результати
- замовники
- виконанавці
- конкретний результат
-
Photoshop розміщує написи:
- на фоновому шарі
- на спеціальних текстових шарах
- на звичайних шарах
-
TIF - це скороченні від
- Tiled Image Format (черепичний формат зображення)
- Tagged-Image Format (файловий формат дескриптора для зображень)
- Typical Information Font (стандартний шрифт для відображення інформації)
-
Виберіть навчальний предмет, який розкриває загальні закони і закономірності природи, встановлює зв’язки між явищами природи.
- Математика
- Інформатика
- Фізика
- Історія України
-
Що є предметом методики навчання фізики?
- Теорія і практика навчання основам фізики
- Методичні аспекти використання інформаційних технологій в освітньому процесі
- Дослідження психічних особливостей особистості в старшому шкільному віці
- Психолого-педагогічні теорії навчання
-
Які аспекти відносяться до загальних питань методики навчання фізики?
- Зміст окремих тем, послідовність їх вивчення, використання експерименту під час вивчення конкретних тем шкільного курсу фізики і т. п.
- Структура шкільного курсу фізики, методи навчання фізики, організація позаурочної роботи тощо
- Зміст демонстрацій і лабораторних робіт та методика їх проведення, техніка відтворення дослідів, ефективність експерименту і т. п.
-
Який принцип побудови шкільного курсу фізики передбачає вивчення розділів, тем і питань програми лише один раз за весь період навчання з вичерпною повнотою?
- Концентричний
- Ступінчастий
- Радіальний (лінійний)
-
Який принцип побудови шкільного курсу фізики передбачає вивчення його у два етапи, відповідно до яких програма розділена на два концентри?
- Концентричний
- Ступінчастий
- Радіальний (лінійний)
-
У чому полягає традиційний підхід до вивчення фізики в закладах загальної середньої освіти?
- Явища, що вивчаються, розташовані в порядку ускладнення форм руху матерії (від механічних і теплових явищ до електромагнітних і світлових)
- Явища, що вивчаються, розташовані в будь-якому порядку
- Явища, що вивчаються, розташовані в порядку спрощення форм руху матерії
-
Яка сукупність загальнодидактичних цілей навчання фізики в закладах загальної середньої освіти?
- Освітні
- Виховні
- Освітні, виховні і розвитку учнів
- Освітні і розвитку учнів
-
Що складає основу систематичного курсу фізики?
- Явища і об’єкти природи (факти)
- Фундаментальні фізичні теорії
- Поняття
- Закони
-
Як називаються способи взаємозв'язаної діяльності вчителя і учнів, які певним чином упорядковані і спрямовані на досягнення поставленої мети освіти?
- Навчальний фізичний експеримент
- Методи навчання
- Лабораторні роботи з фізики
- Методи розв’язування задач
-
Виберіть метод з найнижчим ступенем реалізації функції навчання.
- Пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний.
- Репродуктивний
- Проблемний
- Частково-пошуковий або евристичний
- Дослідницький
-
Виберіть методи навчання, до яких відносять розповідь, пояснення, бесіду, лекцію.
- Наочні.
- Словесні (вербальні).
- Практичні.
-
Виберіть методи навчання, до яких відносять демонстраційний експеримент, демонстрацію моделей, схем, рисунків, фільмів тощо.
- Наочні
- Словесні (вербальні)
- Практичні
-
Якими методами проводять дослідження в фізиці?
- Теоретичними
- Експериментальними
- Теоретичними і експериментальними
- Вербальними
-
До яких методів відносять модельні гіпотези, математичні гіпотези і принципи?
- Методи експериментальної фізики
- Методи теоретичної фізики
- Практичні методи
-
Який метод ґрунтується на аналогії, а також наочних образах і уявленнях, що виникають у ході спостережень?
- Практичний метод
- Словесний метод
- Метод модельних гіпотез
- Вербальний метод
-
Який метод реалізується у різних видах навчального фізичного експерименту?
- Метод модельних гіпотез
- Словесний метод
- Експериментальний метод
- Метод розв’язування задач
-
Завдяки якому методу пізнання проходить шляхом узагальнення деякої кількості фактів чи даних, шляхом “від окремого – до загального”?
- Дедукція
- Абстрагування і узагальнення
- Індукція
- Аналіз
- Синтез
- Аналогії
-
У межах якого методу певні теоретичні висновки або положення теорії використовуються для аналізу чи пояснення часткових висновків, які вцілому входять в одну теорію?
- Абстрагування і узагальнення.
- Індукція
- Дедукція
- Аналіз
- Синтез
- Аналогії
-
Як називають твердження або формулювання, в якому відображено спільні риси чи властивості фізичних тіл чи фізичних явищ у їх взаємозв'язку і взаємообумовленості?
- Методом пізнання
- Фізичним явищем
- Законом діалектики
- Фізичним поняттям
-
Як називається сукупність ідей, які виникли як наукове узагальнення знань про фізичні явища?
- Явище природи
- Фізична теорія
- Метод пізнання
- Навчальний фізичний експеримент
-
Який метод мислення передбачає розкладання первинного об'єкту на складові частини?
- Абстрагування і узагальнення
- Індукція
- Дедукція
- Аналіз
- Синтез
- Аналогії
-
Серед вербальних методів виберіть той, при якому навчання відбувається на основі спілкування між вчителем та учнями шляхом взаємного обміну питаннями і відповідями між вчителем та учнями.
- Бесіда
- Розповідь
- Пояснення
- Лекція
-
Як називається тривалий в часі виклад навчального матеріалу вчителем, який не переривається запитаннями учнів?
- Бесіда
- Розповідь
- Пояснення
- Лекція
-
До яких методів належать демонстраційний експеримент, технічні засоби навчання, малюнки, таблиці, креслення, екскурсії?
- Практичних
- Ілюстративних
- Вербальних
-
Як називається система цілеспрямованого вивчення природи шляхом чітко спланованого відтворення фізичних явищ в лабораторних умовах з подальшим аналізом і узагальненням одержаних за допомогою приладів експериментальних даних?
- Спостереження
- Навчальний фізичний експеримент
- Об’єкт дослідження
- Експериментальні засоби
-
Як називається вид навчальної роботи, при якому навчання проводиться на натуральному природному або виробничому об'єкті поза межами школи, чи класу?
- Навчальний фізичний експеримент
- Екскурсія
- Урок
- Фронтальна лабораторна робота
-
Як називають певну проблему, яка в загальному випадку розв'язується за допомогою логічних умовиводів, математичних дій та експерименту на основі законів фізики?
- Фізична задача
- Навчальний фізичний експеримент
- Дидактичне завдання
-
Як називають метод розв’язування задачі, який полягає у розчленуванні задачі на кілька простіших задач? При його застосуванні розв’язування починають з шуканої величини.
-
Як називається метод розв’язування задачі, при якому послідовно виявляють зв'язки величин, які дані в умові, з іншими до тих пір, поки в рівняння не ввійде тільки одна шукана невідома величина? При його застосуванні починають з величин, заданих в умові задачі.
-
Що розуміють під організацією навчального фізичного експерименту, при якій кожен учень працює з приладами чи установками?
- Лабораторну роботу
- Демонстрацію з фізики
- Спостереження
-
Як називаються заняття, в яких всі учні класу проводять однаковий експеримент, користуючись при цьому однаковим обладнанням?
- Демонстраційні досліди
- Фронтальні лабораторні роботи
- Домашні експерименти
- Фізичний практикум
-
Як називають форму проведення лабораторних робіт, при якій усі групи учнів отримують різні завдання ускладненого змісту?
- Демонстраційні досліди
- Фронтальні лабораторні роботи
- Домашні експерименти
- Фізичний практикум
-
Як називаються лабораторні роботи, при виконанні яких учні користуються предметами домашнього вжитку або самостійно виготовленими найпростішими приладами?
- Демонстраційні досліди
- Фронтальні лабораторні роботи
- Домашні експерименти
- Фізичний практикум
-
Яку ознаку покладено в основу класифікації лабораторних робіт, якщо їх поділяють на роботи з механіки, з молекулярної фізики, з електрики, з оптики, з квантової фізики?
- Зміст навчального матеріалу
- Методи виконання та обробки результатів
- Місце в освітньому процесі
- Міра самостійності учнів
- Організаційна ознака
-
Яку ознаку покладено в основу класифікації лабораторних робіт, якщо їх поділяють на кількісні дослідження, спостереження, вимірювальні роботи, якісні досліди?
- Зміст
- Методи виконання та обробки результатів
- Місце в освітньому процесі
- Міра самостійності учнів
- Організаційна ознака
-
Яку ознаку покладено в основу класифікації лабораторних робіт, якщо їх поділяють на попередні, ілюстративні, підсумкові?
- Зміст
- Методи виконання та обробки результатів
- Місце в освітньому процесі
- Міра самостійності учнів
- Організаційна ознака
-
Як називається метод виконання лабораторної роботи, який не передбачає самостійне здобуття учнями нових знань, а лише підтвердження вже відомих фактів або ілюстрацію теоретично встановлених тверджень?
- Репродуктивний
- Частково-пошуковий
- Дослідницький
-
Як називається метод виконання лабораторної роботи, якщо учні отримують тільки завдання, а шляхи його виконання вони відшукують самі і самостійно проводять усі етапи дослідження – збираютьустановку, проводять вимірювання, обробляють результати та ін.?
- Репродуктивний
- Частково-пошуковий
- Дослідницький
-
Чим визначається кількість і тематика фронтальних лабораторних робіт з кожної теми шкільного курсу фізики?
- Власним баченням учителя
- Навчальною програмою
- Наявним обладнанням
- Наявністю комп’ютерної техніки
-
Що розуміють під підвищенням рівня усвідомленого пізнання об'єктивно-реальних закономірностей у процесі навчання?
- Активізацію навчально-пізнавальної діяльності
- Дослідження фізичних закономірностей
- Формування мотивів навчання
-
Як називається психічний компонент, який дозволяє зберігати одержану в процесі навчання інформацію та алгоритми її використання в практичній діяльності і навчанні?
- Увага
- Уява
- Пам’ять
- Забування
-
Як називається вид роботи, який передбачає приведення певного кола знань в систему, при цьому матеріал повторюється на вищому рівні, під новим, відмінним від раніше застосовуваного, кутом зору?
- Активізація пізнавальної діяльності
- Систематизація
- Верифікація
- Спостереження
-
Як називається така форма організації навчальної роботи, при якій процес навчання обмежується в часі (45 хв.), у території (клас, кабінет), в об'ємі навчального матеріалу (тематичний план)?
- Урок
- Конференція
- Екскурсія
- Фізичний аукціон
-
До якої з форм позакласної роботи відносяться факультативні заняття, гуртки, участь у роботі “Малої Академії наук”, екскурсія тощо?
- Індивідуальної
- Групової
- Масової
-
Як називається процес пізнання, який проходить за схемою “від конкретного до абстрактного”,при якому узагальнення проводиться на основі аналізу схожих явищ, об'єктів, властивостей?
-
Назвіть вченого, який заклав основи експериментального методу дослідження фізичних явищ.
- Аристотель
- Г. Галілей
- Лукрецій Кар
- Фарадей
-
Як називається експеримент, мета якого полягає у встановленні наявності або відсутності передбачуваного теорією явища або процесу?
- Кількісний
- Якісний
- Мислений
-
Як називається експеримент, який виявляє кількісні характеристики будь-якого об’єкта або явища?
- Якісний
- Кількісний
- Мислений
-
Яка назва експерименту, який включає систему мислених, майже не здійснених процедур, які проводяться над ідеалізованими об’єктами?
- Якісний
- Кількісний
- Мислений
-
Як називається прилад для добування водню і вуглекислого газу, який використовується для демонстрування дослідів із дифузії газів?
- Насос Комовського
- Електрофорна машина
- Насос Шінца
- Апарат Кіппа
-
Який прилад використовують для демонстрування залежності тиску рідини на дно посудини від висоти стовпа рідини та її густини?
- Прилад Паскаля
- Кулю Паскаля
- Картезіанський водолаз
- Гідравлічний прес
-
Який прилад використовують для експериментальної перевірки закону Архімеда?
- Трубка Ньютона
- Відерце Архімеда
- Важіль
- Манометр
-
Для чого використовують прилад з повітряною подушкою?
- Демонстрування законів механіки
- Вимірювання доцентрового прискорення тіла
- Вимірювання електрорушійної сили джерела струму
- Визначення сили тертя ковзання
-
Для чого використовується прилад І. М. Румянцева?
- Вимірювання видовження або стиску спіральної пружини
- Вимірювання сили
- Визначення сили тертя спокою і сили тертя ковзання
- Демонстрування взаємодії тіл
-
Яке призначення обертового диска із пристроями?
- Демонстрування другого закону Ньютона
- Демонстрування незалежність сили тертя ковзання від величиниплощі тертьових поверхонь
- Демонстрування третього закону Ньютона
- Вимірювання сили пружності
-
Як називається прилад для вимірювання сили тертя ковзання?
- Важіль
- Гідравлічний прес
- Трибометр
- Метроном
-
Який прилад використовують для пояснення понять «плече сили», «момент сили» та правила моментів?
- Важіль
- Апарат Кіппа
- Насос Комовського
- Трубка Ньютона
- Тахометр
-
Для чого використовують біметалічну пластинку або пірометр?
- Вимірювання зміни об’єму рідин при їх нагріванні й охолодженні
- Демонструванні передачі теплоти випромінюванням
- Порівняння поглинальної здатності чорноїі нікельованої поверхонь
- Демонстрування теплового розширення різних матеріалів
-
Який прилад використовують для порівняння теплоємності різних металевих тіл однакової маси (свинцю, латуні, сталі й алюмінію)?
- Прилад Тіндаля
- Трибометр
- Гальванометр
- Манометр
-
Який прилад використовують для дослідження залежність тиску насиченої пари від температури?
- Апарат Кіппа
- Кип’ятильник Франкліна або кріофор
- Трубка Ньютона
- Барометр
-
Які прилади є потужними джерелами електричних зарядів?
- Ебонітова, скляна і плексигласова палички
- Клапті сукна, капронової тканини, шовку, хутра
- Електрофор та електрофорна (електростатична) машина
- Кусок білої жерсті або шерстяна консервна банка
-
Для чого використовується сітка Кольбе?
- Для добування іскрового розряду
- Для дослідження розподілу електричного заряду на поверхні провідника
- Для демонстрування електризації через вплив
- Для демонстрування електричного “вітру”
-
Яке призначення колеса Франкліна?
- Демонстрування електризації через вплив
- Демонстрування електричного “вітру”
- Добування іскрового розряду
- Виявлення існування електричного поля
-
Які вимірювальні прилади використовують в електричних колах постійного струму?
- Амперметр, вольтметр, реостат, ватметр
- Амперметр, вольтметр, джерело струму
- Джерело струму, реостат, провідники
- Амперметр, вольтметр, ватметр
-
Які досліди демонструють при вивченні електричного струму в газах?
- Іонізуюча дія полум’я, іскровий розряд, свічення безелектродних трубок
- Демонстрування явища термоелектронної емісії, досліди з демонстраційним діодом
- Електроліз розчину мідного купоросу, визначення електрохімічного еквівалента міді
-
Які прилади призначені для демонстрування основних властивостей напівпровідників?
- Термістор, фоторезистор, термоелемент, діоди, транзистор, фотоелемент
- Трансформатор Тесла, вакуумний діод, електронно-променева трубка
- Високовольтний перетворювач “Розряд-1”, батарея конденсаторів, трансформатор шкільний
-
Який дослід виявляє дію електричного струму на магнітну стрілку?
- Дослід Ампера
- Дослід Ерстеда
-
Яке призначення хвильової машини конструкції Зворикіна?
- Демонстрування поздовжніх і поперечних хвиль
- Демонстрування коливання віток камертона
- Дослідження залежності висоти тону від частоти коливань
- Демонстрування явища биття
-
Назвіть прилади для проведення демонстраційних дослідів з інтерференції?
- Дротина на рамці, дифракційна решітка
- Біпризма Френеля, кільця Ньютона
- Поляроїди, стопа Столєтова, кристал ісландського шпату
Тема :: Загальна фізика
-
Котрому з перелічених понять відповідає відношення
?
- кутовій швидкості
- лінійній швидкості руху точки по колу
- доцентровому прискоренню
- доцентровій силі
-
Тіло висить на двох нитках і знаходиться у рівновазі. Кут між нитками дорівнює 90°, а сили натягу ниток рівні 3 Н та 4 Н. Яка вага тіла?
-
В яких одиницях у CI виражають жорсткість?
-
Iз наведених одиниць виберіть одиницю сили.
-
Швидкість частинки має дві проекції на осі координат: v x і v y . Обчисліть модуль вектора швидкості частинки.
-
Яка з перелічених умов обов’язкова для настання резонансу?
- збіг амплітуд тіл, що коливаються
- збіг частот коливання тіл
- однакова природа коливань
- збіг розмірів тіл, що коливаються
-
Жорсткість дротини дорівнює k. Чому дорівнює жорсткість половини цієї дротини?
-
Яка з наведених формул виражає рівняння затухаючих коливань?
-
Спостереження за рухами футболістів показали, що нападаючий протягом матчу пробігає приблизно 12 км. Як слід називати цю величину: переміщенням чи довжиною шляху?
- довжиною шляху
- переміщенням
-
Яка з формул визначає закон збереження імпульсу в найбільш загальному вигляді?
-
Від якої з наведених величин залежить період коливання математичного маятника?
- від ваги маятника
- від довжини нитки маятника
- від маси маятника
- від амплітуди коливань
-
Яка з наведених формул виражає закон Гука для деформації розтягу чи стиску?
-
Яка з формул визначає кінетичну енергію при обертальному русі?
-
Яка фізична величина визначається взаємним положенням тіл чи частин одного і того ж тіла?
- тиск;
- коефіцієнт корисної дії.
- потенціальна енергія;
- робота;
- потужність;
-
Момент інерції кулі відносно одного з її діаметрів можна визначити за формулою:
-
Як рухатиметься тіло масою 8 кг під дією сили 4 Н?
- рівномірно зі швидкістю 0,5 м/с
- з прискоренням 8 м/с2
- рівномірно зі швидкістю 2 м/с
- рівноприскорено з прискоренням 2 м/с2
- рівноприскорено з прискоренням 0,5 м/с2
-
Другий закон Ньютона подається формулою:
-
Що таке імпульс сили?
-
Що таке момент сили?
-
Який вираз визначає модуль тангенціального прискорення?
-
Чим зумовлене тангенціальне прискорення?
- прямолінійним рухом точки
- зміною модуля швидкості
- рівномірним обертанням точки
- зміною напряму швидкості
-
Який зв’язок лінійної та кутової швидкості для руху точки по колу:
-
Який вираз визначає вектор миттєвої швидкості?
-
Внутрішня енергія ідеального газу, який має
ступенів свободи, для будь-якої маси газу визначається так:
-
Теплопровідність – це:
- процес переходу потоку теплової енергії від частини системи з вищою температурою до частини системи, температура якої нижча
- процес перенесення маси, якщо густина або концентрація молекул різна в різних частинах об’єму газу
- процес перенесення імпульсу, якщо швидкість напрямленого руху газу або рідини є різною в різних місцях простору
-
Внутрішнім тертям називається:
- процес переходу потоку теплової енергії від частини системи з вищою температурою до частини системи, температура якої нижча
- процес перенесення маси, якщо густина або концентрація молекул різна в різних частинах об'єму газу
- процес перенесення імпульсу, якщо швидкість напрямленого руху газу або рідини є різною в різних місцях простору
-
При адіабатичному процесі над газом виконали роботу
. Як змінилася при цьому внутрішня енергія газу?
- не змінилася
- збільшилася
- зменшилася
-
Які сили діють між молекулами твердого тіла?
- сили притягання та відштовхування
- сили відштовхування
- сили притягання
-
ККД ідеального циклу карно визначається так:
. Зазначити температуру нагрівача:
-
Рівняння ізотермічного процесу має вигляд:
-
У балоні знаходиться 2 моль газу. Скільки молекул газу знаходиться в балоні?
- 1,2*1023
- 1,204*1024
- 6,02*1023
-
Рівняння ізобаричного процесу має вигляд:
-
Рівняння ізохорного процесу має вигляд:
-
У яких одиницях вимірюється кількість речовини?
-
Поняття рівноважного стану системи визначається так:
- найбільш імовірний стан, до якого термодинамічна система самочинно приходить за сталих зовнішніх умов
- сукупність тіл, які перебувають у тепловій і механічній взаємодії одне з одним і з навколишнім середовищем
- стан, в якому значення термодинамічних параметрів різні в різних частинах системи і можуть змінюватися з часом
- послідовний перехід системи з одного рівноважного стану до іншого через низку проміжних станів
-
Який газ ближчий до ідеального: розріджений чи стиснутий?
- розріджений
- однаково
- стиснутий
-
Середня квадратична швидкість подається так:
-
Яке кількісне співвідношення між температурами t в градусах цельсія та T в кельвінах?
- t = 273 - T
- t = T/273
- t = T
- t = T - 273
- t = T + 273
-
Дифузією називається:
- процес переходу потоку теплової енергії від частини системи з вищою температурою до частини системи, температура якої нижча
- процес перенесення маси, якщо густина або концентрація молекул різна в різних частинах об’єму газу
- процес перенесення імпульсу, якщо швидкість напрямленого руху газу або рідини є різною в різних місцях простору
-
Внутрішня енергія ідеального газу не змінюється в разі:
- адіабатного розширення
- ізохорного охолодження
- ізотермічного стиснення
- ізобарного нагрівання
-
Температуру нагрівника теплової машини Карно збільшили, а температуру холодильника зменшили. Чи змінився ККД і якщо змінився, то як?
- не змінився, оскільки ККД визначається конструкційними особливостями машини
- збільшився, оскільки зменшилося тертя в частинах машини
- збільшився, оскільки збільшилася різниця температур нагрівника і холодильника
- зменшився, відповідно до формули Карно
-
Яка з наведених нижче умов відповідає адіабатичному процесу?
- V=const
- T=const
- ΔQ=0
- p=const
-
Яка з наведених нижче умов відповідає ізотермічному процесу?
- p=const
- V=const
- T=const
- ΔQ=0
-
Яка з наведених формул описує ізохорний процес?
-
В яких одиницях вимірюється електрична ємність?
-
В яких одиницях вимірюється електричний заряд?
-
У паспорті конденсатора вказано: 150 мкФ, 200 В. Який найбільший допустимий електричний заряд можна надати даному конденсатору?
- 0
- 3 × 10-2 Кл
- 0,75 Кл
- 1,33 Кл
- 1,5 Кл
-
Яка з наведених нижче формул виражає принцип суперпозиції електричних полів?
-
Чому дорівнює потік вектора напруженості електричного поля, коли заряд знаходиться поза вибраною нами замкнутою поверхнею?
-
Вираз для знаходження опору провідника:
-
Які умови виникнення електричного струму?
- наявність лише електричного поля
- наявність лише носіїв струму, що можутьвільно рухатись
- наявність замкнутого кола
- наявність носіїв струму, що можуть вільно рухатись,та електричного поля
-
Чи є поляризованим природне світло?
- повністю поляризоване
- частково поляризоване
- проявляє еліптичну поляризацію
- не поляризоване
-
Чи змінюються частота і довжина хвилі світла при його переході із вакууму у воду?
- Довжина хвилі збільшується, частота не змінюється
- Довжина хвилі зменшується, частота не змінюється
- Довжина хвилі зменшується, частота збільшується
- Довжина хвилі збільшується, частота зменшується
-
Кільця Ньютона спостерігаються за допомогою скляних лінзи і пластинки у повітрі. Лінза щільно дотикається до пластинки і освітлюється монохроматичним світлом з довжиною хвилі у повітрі
. Якою буде оптична різниця ходу у місці дотику між променями, що інтерферують, у відбитому світлі?
-
Паралельний пучок монохроматичного світла, довжина хвилі, якого у вакуумі
падає нормально на тонку прозору плівку, що перебуває в повітрі. Показник заломлення речовини плівки дорівнює
. У відбитому світлі спостерігають мінімум інтерференції, якщо товщина плівки
задовольняє умову:
-
Найбільшу інтенсивність світла у точці спостереження можна отримати, якщо відкрити
- відкрити тільки першу зону Френеля
- відкрити усі парні або непарні зони Френеля
- відкрити усі зони Френеля
- відкрити усі зони Френеля, але фази хвиль, що надходять від парних зон, змінити на π
-
Як зміниться вигляд дифракційного спектра, якщо ширину щілини зменшити удвічі, не змінюючи сталу дифракційної решітки та загальної кількості штрихів?
- дифракційні смуги стануть вдвічі ширшими
- інтенсивність дифракційних максимумів зменшиться
- роздільна здатність решітки зросте
- дифракційні смуги стануть вдвічі вужчими
-
Максимум дифракції Френеля спостерігається, якщо кількість відкритих зон Френеля
- ціла
- напівціла
- непарна
- парна
-
Людина з човна розглядає дно озера так, що напрям зору перпендикулярний до поверхні води. При цьому візуальна (уявна) глибина озера дорівнює 1,5 м. Яка справжня (дійсна) глибина озера? Показник заломлення води дорівнює 4/3.
- 2,5 м
- 1,13 м
- 2,0 м
- 0,36 м
-
Який вираз визначає граничний кут повного внутрішнього відбивання для променів світла, що йдуть із середовища з абсолютним показником заломлення
у середовище з абсолютним показником заломлення
?
-
У яких одиницях вимірюється оптична сила лінзи?
-
Як зміниться кут між падаючим і відбитим променями світла, якщо кут падіння зменшиться на 100?
- зменшиться на 10º
- зменшиться на 20º
- не зміниться
- зменшиться на 5º
-
Скільки протонів міститься в ядрах ізотопів вуглецю
,
,
?
- 4, 6, 8
- 6, 4, 4
- 10, 12, 14
- 6, 6, 6
-
Скільки нейтронів міститься в ядрах ізотопів вуглецю
,
,
?
- 4, 6, 8
- 6, 4, 4
- 10, 12, 14
- 6, 6, 6
-
Який ізотоп утвориться із радіоактивного урану
після двох -розпадів?
-
Радіус ядра оцінюється за формулою:
-
Скільки нейтронів входить до складу ядра
-
Скільки протонів входить до складу ядра
-
Який ізотоп утвориться з
після одного α-розпаду
-
Скільки нейтронів міститься в ядрах ізотопів водню
,
,
?
-
Обчислити дефект маси ядра можна за формулою:
-
Енергія зв’язку максимальна для:
- парно-парних ядер
- непарно-непарних
- парно-непарних.
-
Радіаційні втрати енергії зарядженої частинки – це:
- втрати на збудження й атомів середовища;
- втрати на іонізацію середовища, в якому рухається частина;
- втрати на випромінювання.
-
Від чого залежить гранична частота фотоелемента?
- від речовини фотокатода
- від речовини анода
- від площі фотокатода
- від форми фотокатода
-
Як зміниться масове число ядра елемента при викиданні з ядра протона і нейтрона?
- зменшиться на 1
- зменшиться на 2
- не зміниться
- збільшиться на 1
-
У чому полягає явище фотоефекту
- вивільнення електронів розжареними тілами
- вивільнення електронів під дією світла
- вивільнення електронів тілами при бомбардуванні останніх швидкими частинками
- вивільнення електронів під дією сильного електростатичного поля
-
Максимальна кількість електронів у
-стані така
-
Максимальна кількість електронів у
-стані така
-
Як змінюється значення фотоструму насичення зі збільшенням інтенсивності опромінювального монохроматичного світла?
- зменшується
- не змінюється
- збільшується
- зменшується пропорційно квадрату інтенсивності
-
Гіпотеза де Бройля полягає в тому, що
- елементарний квант енергії пропорційний до частоти випромінювання
- енергія осцилятора може мати тільки певні дискретні значення
- енергія осцилятора дорівнює цілій кількості елементарних квантів енергії
- хвильові властивості притаманні взагалі будь-якій частинці, яка має масу і швидкість
-
Вкажіть рівняння Шредінгера для стаціонарного стану частинки у потенціальному полі
-
Формула Айнштайна для фотоефекту має вигляд:
Тема :: Астрономія і методика її викладання
-
Шкільний курс астрономії відноситься до профілю:
- суспільно-гуманітарного спрямування
- художньо-естетичного спрямування
- природничо-математичного спрямування
- філологічного спрямування
-
Суть принципу гуманістичної орієнтації формування індивідуальності учня:
- Процес становлення індивідуальності має здійснюватись відповідно до законів розвитку організму молодої людини, з урахуванням особливостей фізичного й психічного розвитку та стану здоров’я
- Базова цінність навчання астрономії — розвиток індивідуальності учня. Зазначений розвиток здійснюється з урахуванням вроджених (природних) задатків, конкретного соціального оточення, індивідуальних інтересів, ціннісних орієнтацій
- Учень — суб’єкт освітнього середовища, який сам його певною мірою структурує, створює його «для себе і під себе»
- Навчання астрономії має давати можливість учневі проявити як індивідуальну творчу активність, так і у взаємодії з іншими творчими особами
-
Суть принципу креативності формування індивідуальності учня:
- Процес становлення індивідуальності має здійснюватись відповідно до законів розвитку організму молодої людини, з урахуванням особливостей фізичного й психічного розвитку та стану здоров’я
- Базова цінність навчання астрономії — розвиток індивідуальності учня. Зазначений розвиток здійснюється з урахуванням вроджених (природних) задатків, конкретного соціального оточення, індивідуальних інтересів, ціннісних орієнтацій
- Учень — суб’єкт освітнього середовища, який сам його певною мірою структурує, створює його «для себе і під себе»
- Навчання астрономії має давати можливість учневі проявити як індивідуальну творчу активність, так і у взаємодії з іншими творчими особами
-
Суть принципу суб’єктності формування індивідуальності учня:
- Процес становлення індивідуальності має здійснюватись відповідно до законів розвитку організму молодої людини, з урахуванням особливостей фізичного й психічного розвитку тастану здоров’я
- Базова цінність навчання астрономії — розвиток індивідуальності учня. Зазначений розвиток здійснюється з урахуванням вроджених (природних) задатків, конкретного соціального оточення, індивідуальних інтересів, ціннісних орієнтацій
- Учень — суб’єкт освітнього середовища, який сам його певною мірою структурує, створює його «для себе і під себе»
- Навчання астрономії має давати можливість учневі проявити як індивідуальну творчу активність, так і у взаємодії з іншими творчими особами
-
Суть принципу природо-доцільності формування індивідуальності учня:
- Процес становлення індивідуальності має здійснюватись відповідно до законів розвитку організму молодої людини, з урахуванням особливостей фізичного й психічного розвитку та стану здоров’я
- Базова цінність навчання астрономії — розвиток індивідуальності учня. Зазначений розвиток здійснюється з урахуванням вроджених (природних) задатків, конкретного соціального оточення, індивідуальних інтересів, ціннісних орієнтацій
- Учень — суб’єкт освітнього середовища, який сам його певною мірою структурує, створює його «для себе і під себе»
- Навчання астрономії має давати можливість учневі проявити як індивідуальну творчу активність, так і у взаємодії з іншими творчими особами
-
До внутрішньошкільної форми організації профільного навчання відноситься:
- профільна школа інтернатного типу
- профільне навчання за індивідуальними навчальними планами і програмами
- міжшкільні профільні групи
- міжшкільний навчально-виробничий комбінат
-
До зовнішньошкільної форми організації профільного навчання відноситься:
- профільні класи в однопрофільних загальноосвітніх навчальних закладах
- профільне навчання за індивідуальними навчальними планами і програмами
- динамічні профільні групи (в тому числі різновікові)
- міжшкільний навчально-виробничий комбінат
-
Суть пізнавально-інформаційної функції методичної системи полягає у:
- відображення астрономічних знань, їх засвоєння у процесі пізнання об’єктів і явищ природи та формування на основі цього предметних компетентностей
- знайомство учнів з основними методами наукового пізнання та формування цілісного погляду на природу,розуміння процесів її розвитку
- розкриття міжпредметних зв’язків як демонстрація єдності природничо-наукових знань з різних наукових галузей та формування наукової картини світу
- формування мотивів та інтересу до вивчення астрономії, використання знань для вирішення навчальних і практичних завдань та проблем
-
Суть мотиваційної функції методичної системи полягає у:
- відображення астрономічних знань, їх засвоєння у процесі пізнання об’єктів і явищ природи та формування на основі цього предметних компетентностей
- знайомство учнів з основними методами наукового пізнання та формування цілісного погляду на природу,розуміння процесів її розвитку
- розкриття міжпредметних зв’язків як демонстрація єдності природничо-наукових знань з різних наукових галузей та формування наукової картини світу
- формування мотивів та інтересу до вивчення астрономії, використання знань для вирішення навчальних і практичних завдань та проблем
-
Суть методологічної функції методичної системи полягає у:
- відображення астрономічних знань, їх засвоєння у процесі пізнання об’єктів і явищ природи та формування на основі цього предметних компетентностей
- знайомство учнів з основними методами наукового пізнання та формування цілісного погляду на природу,розуміння процесів її розвитку
- розкриття міжпредметних зв’язків як демонстрація єдності природничо-наукових знань з різних наукових галузей та формування наукової картини світу
- формування мотивів та інтересу до вивчення астрономії, використання знань для вирішення навчальних і практичних завдань та проблем
-
Суть інтегративної функції методичної системи полягає у:
- відображення астрономічних знань, їх засвоєння у процесі пізнання об’єктів і явищ природи та формування на основі цього предметних компетентностей
- знайомство учнів з основними методами наукового пізнання та формування цілісного погляду на природу,розуміння процесів її розвитку
- розкриття міжпредметних зв’язків як демонстрація єдності природничо-наукових знань з різних наукових галузей та формування наукової картини світу
- формування мотивів та інтересу до вивчення астрономії, використання знань для вирішення навчальних і практичних завдань та проблем
-
Правильне формулювання поняття «зоряна доба» наведене у:
- час, що пройшов від моменту верхньої кульмінації точки весняного рівнодення до даного моменту
- проміжок часу між двома послідовними однойменними кульмінаціями центра Сонця
- час, що пройшов від моменту нижньої кульмінації центра Сонця
- проміжок часу між двома послідовними однойменними кульмінаціями точки весняного рівнодення
-
З метою узгодження місцевого часу для людей, які живуть в різних куточках нашої планети (тобто на різній географічній довготі від Гринвіча), була прийнята поясна система лічби середнього часу. За домовленістю, земну кулю, умовно, поділено на:
- 6 годинних поясів
- 12 годинних поясів
- 18 годинних поясів
- 24 годинних пояси
-
Правильне формулювання поняття «добовий паралакс світила» –це кут, під яким зі світила видно
- радіус Сонця
- радіус Місяця
- радіус Землі
- радіус земної орбіти
-
Відповідно до закону Всесвітнього тяжіння, сила гравітаційної взаємодії між двома точковими тілами:
- прямо пропорційна добутку мас і обернено пропорційна відстані між ними
- прямо пропорційна сумі мас і обернено пропорційна відстані між ними
- прямо пропорційна добутку мас і обернено пропорційна квадрату відстані між ними
- прямо пропорційна сумі мас і обернено пропорційна квадрату відстані між ними
-
Згідно із першим законом Кеплера:
- сила гравітаційної взаємодії між двома точковими тілами прямо пропорційна добутку мас і обернено пропорційна відстані між ними
- радіус-вектор планети, проведений із Сонця, за однакові проміжки часу описує однакові площі
- усі планети рухаються по еліпсах, в одному із фокусів яких (спільного для всіх планет) знаходиться Сонце
- квадрати періодів обертання планет навколо Сонця відносяться, як куби їх середніх відстаней до Сонця
-
Згідно із другим законом Кеплера:
- сила гравітаційної взаємодії між двома точковими тілами прямо пропорційна добутку мас і обернено пропорційна відстані між ними
- радіус-вектор планети, проведений із Сонця, за однакові проміжки часу описує однакові площі
- усі планети рухаються по еліпсах, в одному із фокусів яких (спільного для всіх планет) знаходиться Сонце
- квадрати періодів обертання планет навколо Сонця відносяться, як куби їх середніх відстаней до Сонця
-
Згідно із третім законом Кеплера:
- сила гравітаційної взаємодії між двома точковими тілами прямо пропорційна добутку мас і обернено пропорційна відстані між ними
- радіус-вектор планети, проведений із Сонця, за однакові проміжки часу описує однакові площі
- усі планети рухаються по еліпсах, в одному із фокусів яких (спільного для всіх планет) знаходиться Сонце
- квадрати періодів обертання планет навколо Сонця відносяться, як куби їх середніх відстаней до Сонця
-
Найближча до Сонця точка орбіти планети називається:
- сполученням
- протистоянням
- перигелієм
- афелієм
-
Блиск світил вимірюється у:
- люксах
- люменах
- канделах
- зоряних величинах
-
За означенням, світність зорі дорівнює:
- енергії випромінювання з усієї поверхні зорі
- енергії випромінювання з одиниці площі поверхні зорі
- потужності випромінювання з усієї поверхні зорі
- потужності випромінювання з одиниці площі поверхні зорі
-
Сонячна стала для планети визначається як:
- кількості електромагнітної енергії, яку одержує від Сонця площадка в один квадратний метр, що знаходиться поблизу поверхні планети за межами її атмосфери і розміщена перпендикулярно до сонячних променів, за одну секунду
- кількості електромагнітної енергії, яку одержує від Сонця площадка в один квадратний метр, що знаходиться поблизу поверхні планети за межами її атмосфери і розміщена перпендикулярно до сонячних променів, за одну добу
- кількості електромагнітної енергії, яку одержує від Сонця уся планета, за одну секунду
- кількості електромагнітної енергії, яку одержує від Сонця уся планета, за одну добу
-
Для позначення спектральної класифікації зір послідовно вживають латинські літери:
- A, B, F, G, K,M, O
- O, M, K, G, F,B, A
- O, B, A, F, G, K,M
- A, B, O, M, K,G, F
-
Послідовний порядок структурних зон Сонця починаючи від його центра є:
- ядро, зона променистого переносу, конвективна зона, хромосфера, фотосфера
- ядро, конвективна зона, зона променистого переносу, хромосфера, фотосфера
- ядро, зона променистого переносу, конвективна зона, фотосфера, хромосфера
- ядро, конвективна зона, зона променистого переносу, фотосфера, хромосфера
-
Відстані в астрономії у порядку зростання правильно розташовані у рядку:
- кілометр, астрономічна одиниця, парсек, світловий рік
- астрономічна одиниця, кілометр, парсек, світловий рік
- кілометр, астрономічна одиниця, світловий рік, парсек
- астрономічна одиниця, кілометр, світловий рік, парсек
-
Інтегральна потужність випромінювання одиниці площі поверхні абсолютно чорного тіла за усіма частотами:
- прямо пропорційна квадрату абсолютної температури тіла
- обернено пропорційна квадрату абсолютної температури тіла
- прямо пропорційна четвертому степеню абсолютної температури тіла
- обернено пропорційна четвертому степеню абсолютної температури тіла
-
Відповідно до закону зміщення Віна, максимум потоку випромінювання абсолютно чорного тіла локалізується у певному діапазоні довжин хвиль поблизу значення, яке:
- прямо пропорційна квадрату абсолютної температури тіла
- обернено пропорційна квадрату абсолютної температури тіла
- прямо пропорційна першому степеню абсолютної температури тіла
- обернено пропорційна першому степеню абсолютної температури тіла
-
Найгарячішим зорям відповідає спектральний клас:
-
Найхолоднішим зорям відповідає спектральний клас:
-
Зорі головної послідовності відносяться до класу світності:
-
Білі карлики відносяться до класу світності:
-
Відповідно до ефекту Доплера, у випадку, коли зоря віддаляється від спостерігача у її спектрах випромінювання реєструють:
- блакитний зсув
- зелений зсув
- жовтий зсув
- червоний зсув
-
Відповідно до закону Габбла, швидкість віддалення галактик від Землі:
- обернено пропорційна відстані від галактики до Землі
- обернено пропорційна квадрату відстані від галактики до Землі
- прямо пропорційна відстані від галактики до Землі
- прямо пропорційна квадрату відстані від галактики до Землі
-
Послідовний порядок структурних зон Сонця починаючи від його центра є:
- ядро, зона променистого переносу, конвективна зона, хромосфера, фотосфера
- ядро, конвективна зона, зона променистого переносу, хромосфера, фотосфера
- ядро, зона променистого переносу, конвективна зона, фотосфера, хромосфера
- ядро, конвективна зона, зона променистого переносу, фотосфера, хромосфера
-
Певного дня на диску Сонця було зареєстровано п’ять плям у трьох групах. Число Вольфа у цей день становить: