Волинський національний університет імені Лесі Українки

Центр інноваційних технологій та компютерного тестування

Тест ::: A4 Середня освіта ОНП Сучасні освітні технології у процесі навчання фізики

Розробники:
Дата генерації: 20.08.2025

    Тема :: Методика навчання фізики в закладах загальної середньої освіти

  1. Обери зайве в назві курсу STEM
  2. Що необхідно зробити з файлом Photoshop (з розширенням .psd), перш ніж передати його в Web
  3. HTML - абревіатура від:
  4. RGB — абревіатура від:
  5. Як називається модуль, який легко зєднується з різними виконавчими пристроями, дозволяючи створювати роботів і пристрої автоматики
  6. Які мікроконтролери є основою Arduino:
  7. Якою функцією в програмі Arduino IDE можна назначити піну порт вводу:
  8. Яким чином зазвичай чорний провід землі підключається до плати Arduino
  9. Для зчитування значення з аналогового входу Arduino використовується команда
  10. Процедура void setup() d Arduino виконується
  11. Для використання малюнків векторного формату на WEB-сторінках необхідно:
  12. Що не відповідає ознакам SТEM проєкту
  13. Photoshop розміщує написи:
  14. TIF - це скороченні від
  15. Виберіть навчальний предмет, який розкриває загальні закони і закономірності природи, встановлює зв’язки між явищами природи.
  16. Що є предметом методики навчання фізики?
  17. Які аспекти відносяться до загальних питань методики навчання фізики?
  18. Який принцип побудови шкільного курсу фізики передбачає вивчення розділів, тем і питань програми лише один раз за весь період навчання з вичерпною повнотою?
  19. Який принцип побудови шкільного курсу фізики передбачає вивчення його у два етапи, відповідно до яких програма розділена на два концентри?
  20. У чому полягає традиційний підхід до вивчення фізики в закладах загальної середньої освіти?
  21. Яка сукупність загальнодидактичних цілей навчання фізики в закладах загальної середньої освіти?
  22. Що складає основу систематичного курсу фізики?
  23. Як називаються способи взаємозв'язаної діяльності вчителя і учнів, які певним чином упорядковані і спрямовані на досягнення поставленої мети освіти?
  24. Виберіть метод з найнижчим ступенем реалізації функції навчання.
  25. Виберіть методи навчання, до яких відносять розповідь, пояснення, бесіду, лекцію.
  26. Виберіть методи навчання, до яких відносять демонстраційний експеримент, демонстрацію моделей, схем, рисунків, фільмів тощо.
  27. Якими методами проводять дослідження в фізиці?
  28. До яких методів відносять модельні гіпотези, математичні гіпотези і принципи?
  29. Який метод ґрунтується на аналогії, а також наочних образах і уявленнях, що виникають у ході спостережень?
  30. Який метод реалізується у різних видах навчального фізичного експерименту?
  31. Завдяки якому методу пізнання проходить шляхом узагальнення деякої кількості фактів чи даних, шляхом “від окремого – до загального”?
  32. У межах якого методу певні теоретичні висновки або положення теорії використовуються для аналізу чи пояснення часткових висновків, які вцілому входять в одну теорію?
  33. Як називають твердження або формулювання, в якому відображено спільні риси чи властивості фізичних тіл чи фізичних явищ у їх взаємозв'язку і взаємообумовленості?
  34. Як називається сукупність ідей, які виникли як наукове узагальнення знань про фізичні явища?
  35. Який метод мислення передбачає розкладання первинного об'єкту на складові частини?
  36. Серед вербальних методів виберіть той, при якому навчання відбувається на основі спілкування між вчителем та учнями шляхом взаємного обміну питаннями і відповідями між вчителем та учнями.
  37. Як називається тривалий в часі виклад навчального матеріалу вчителем, який не переривається запитаннями учнів?
  38. До яких методів належать демонстраційний експеримент, технічні засоби навчання, малюнки, таблиці, креслення, екскурсії?
  39. Як називається система цілеспрямованого вивчення природи шляхом чітко спланованого відтворення фізичних явищ в лабораторних умовах з подальшим аналізом і узагальненням одержаних за допомогою приладів експериментальних даних?
  40. Як називається вид навчальної роботи, при якому навчання проводиться на натуральному природному або виробничому об'єкті поза межами школи, чи класу?
  41. Як називають певну проблему, яка в загальному випадку розв'язується за допомогою логічних умовиводів, математичних дій та експерименту на основі законів фізики?
  42. Як називають метод розв’язування задачі, який полягає у розчленуванні задачі на кілька простіших задач? При його застосуванні розв’язування починають з шуканої величини.
  43. Як називається метод розв’язування задачі, при якому послідовно виявляють зв'язки величин, які дані в умові, з іншими до тих пір, поки в рівняння не ввійде тільки одна шукана невідома величина? При його застосуванні починають з величин, заданих в умові задачі.
  44. Що розуміють під організацією навчального фізичного експерименту, при якій кожен учень працює з приладами чи установками?
  45. Як називаються заняття, в яких всі учні класу проводять однаковий експеримент, користуючись при цьому однаковим обладнанням?
  46. Як називають форму проведення лабораторних робіт, при якій усі групи учнів отримують різні завдання ускладненого змісту?
  47. Як називаються лабораторні роботи, при виконанні яких учні користуються предметами домашнього вжитку або самостійно виготовленими найпростішими приладами?
  48. Яку ознаку покладено в основу класифікації лабораторних робіт, якщо їх поділяють на роботи з механіки, з молекулярної фізики, з електрики, з оптики, з квантової фізики?
  49. Яку ознаку покладено в основу класифікації лабораторних робіт, якщо їх поділяють на кількісні дослідження, спостереження, вимірювальні роботи, якісні досліди?
  50. Яку ознаку покладено в основу класифікації лабораторних робіт, якщо їх поділяють на попередні, ілюстративні, підсумкові?
  51. Як називається метод виконання лабораторної роботи, який не передбачає самостійне здобуття учнями нових знань, а лише підтвердження вже відомих фактів або ілюстрацію теоретично встановлених тверджень?
  52. Як називається метод виконання лабораторної роботи, якщо учні отримують тільки завдання, а шляхи його виконання вони відшукують самі і самостійно проводять усі етапи дослідження – збираютьустановку, проводять вимірювання, обробляють результати та ін.?
  53. Чим визначається кількість і тематика фронтальних лабораторних робіт з кожної теми шкільного курсу фізики?
  54. Що розуміють під підвищенням рівня усвідомленого пізнання об'єктивно-реальних закономірностей у процесі навчання?
  55. Як називається психічний компонент, який дозволяє зберігати одержану в процесі навчання інформацію та алгоритми її використання в практичній діяльності і навчанні?
  56. Як називається вид роботи, який передбачає приведення певного кола знань в систему, при цьому матеріал повторюється на вищому рівні, під новим, відмінним від раніше застосовуваного, кутом зору?
  57. Як називається така форма організації навчальної роботи, при якій процес навчання обмежується в часі (45 хв.), у території (клас, кабінет), в об'ємі навчального матеріалу (тематичний план)?
  58. До якої з форм позакласної роботи відносяться факультативні заняття, гуртки, участь у роботі “Малої Академії наук”, екскурсія тощо?
  59. Як називається процес пізнання, який проходить за схемою “від конкретного до абстрактного”,при якому узагальнення проводиться на основі аналізу схожих явищ, об'єктів, властивостей?
  60. Назвіть вченого, який заклав основи експериментального методу дослідження фізичних явищ.
  61. Як називається експеримент, мета якого полягає у встановленні наявності або відсутності передбачуваного теорією явища або процесу?
  62. Як називається експеримент, який виявляє кількісні характеристики будь-якого об’єкта або явища?
  63. Яка назва експерименту, який включає систему мислених, майже не здійснених процедур, які проводяться над ідеалізованими об’єктами?
  64. Як називається прилад для добування водню і вуглекислого газу, який використовується для демонстрування дослідів із дифузії газів?
  65. Який прилад використовують для демонстрування залежності тиску рідини на дно посудини від висоти стовпа рідини та її густини?
  66. Який прилад використовують для експериментальної перевірки закону Архімеда?
  67. Для чого використовують прилад з повітряною подушкою?
  68. Для чого використовується прилад І. М. Румянцева?
  69. Яке призначення обертового диска із пристроями?
  70. Як називається прилад для вимірювання сили тертя ковзання?
  71. Який прилад використовують для пояснення понять «плече сили», «момент сили» та правила моментів?
  72. Для чого використовують біметалічну пластинку або пірометр?
  73. Який прилад використовують для порівняння теплоємності різних металевих тіл однакової маси (свинцю, латуні, сталі й алюмінію)?
  74. Який прилад використовують для дослідження залежність тиску насиченої пари від температури?
  75. Які прилади є потужними джерелами електричних зарядів?
  76. Для чого використовується сітка Кольбе?
  77. Яке призначення колеса Франкліна?
  78. Які вимірювальні прилади використовують в електричних колах постійного струму?
  79. Які досліди демонструють при вивченні електричного струму в газах?
  80. Які прилади призначені для демонстрування основних властивостей напівпровідників?
  81. Який дослід виявляє дію електричного струму на магнітну стрілку?
  82. Яке призначення хвильової машини конструкції Зворикіна?
  83. Назвіть прилади для проведення демонстраційних дослідів з інтерференції?
  84.  

    Тема :: Загальна фізика

  85. Котрому з перелічених понять відповідає відношення ?
  86. Тіло висить на двох нитках і знаходиться у рівновазі. Кут між нитками дорівнює 90°, а сили натягу ниток рівні 3 Н та 4 Н. Яка вага тіла?
  87. В яких одиницях у CI виражають жорсткість?
  88. Iз наведених одиниць виберіть одиницю сили.
  89. Швидкість частинки має дві проекції на осі координат: v x і v y . Обчисліть модуль вектора швидкості частинки.
  90. Яка з перелічених умов обов’язкова для настання резонансу?
  91. Жорсткість дротини дорівнює k. Чому дорівнює жорсткість половини цієї дротини?
  92. Яка з наведених формул виражає рівняння затухаючих коливань?
  93. Спостереження за рухами футболістів показали, що нападаючий протягом матчу пробігає приблизно 12 км. Як слід називати цю величину: переміщенням чи довжиною шляху?
  94. Яка з формул визначає закон збереження імпульсу в найбільш загальному вигляді?
  95. Від якої з наведених величин залежить період коливання математичного маятника?
  96. Яка з наведених формул виражає закон Гука для деформації розтягу чи стиску?
  97. Яка з формул визначає кінетичну енергію при обертальному русі?
  98. Яка фізична величина визначається взаємним положенням тіл чи частин одного і того ж тіла?
  99. Момент інерції кулі відносно одного з її діаметрів можна визначити за формулою:
  100. Як рухатиметься тіло масою 8 кг під дією сили 4 Н?
  101. Другий закон Ньютона подається формулою:
  102. Що таке імпульс сили?
  103. Що таке момент сили?
  104. Який вираз визначає модуль тангенціального прискорення?
  105. Чим зумовлене тангенціальне прискорення?
  106. Який зв’язок лінійної та кутової швидкості для руху точки по колу:
  107. Який вираз визначає вектор миттєвої швидкості?
  108. Внутрішня енергія ідеального газу, який має ступенів свободи, для будь-якої маси газу визначається так:
  109. Теплопровідність – це:
  110. Внутрішнім тертям називається:
  111. При адіабатичному процесі над газом виконали роботу . Як змінилася при цьому внутрішня енергія газу?
  112. Які сили діють між молекулами твердого тіла?
  113. ККД ідеального циклу карно визначається так: . Зазначити температуру нагрівача:
  114. Рівняння ізотермічного процесу має вигляд:
  115. У балоні знаходиться 2 моль газу. Скільки молекул газу знаходиться в балоні?
  116. Рівняння ізобаричного процесу має вигляд:
  117. Рівняння ізохорного процесу має вигляд:
  118. У яких одиницях вимірюється кількість речовини?
  119. Поняття рівноважного стану системи визначається так:
  120. Який газ ближчий до ідеального: розріджений чи стиснутий?
  121. Середня квадратична швидкість подається так:
  122. Яке кількісне співвідношення між температурами t в градусах цельсія та T в кельвінах?
  123. Дифузією називається:
  124. Внутрішня енергія ідеального газу не змінюється в разі:
  125. Температуру нагрівника теплової машини Карно збільшили, а температуру холодильника зменшили. Чи змінився ККД і якщо змінився, то як?
  126. Яка з наведених нижче умов відповідає адіабатичному процесу?
  127. Яка з наведених нижче умов відповідає ізотермічному процесу?
  128. Яка з наведених формул описує ізохорний процес?
  129. В яких одиницях вимірюється електрична ємність?
  130. В яких одиницях вимірюється електричний заряд?
  131. У паспорті конденсатора вказано: 150 мкФ, 200 В. Який найбільший допустимий електричний заряд можна надати даному конденсатору?
  132. Яка з наведених нижче формул виражає принцип суперпозиції електричних полів?
  133. Чому дорівнює потік вектора напруженості електричного поля, коли заряд знаходиться поза вибраною нами замкнутою поверхнею?
  134. Вираз для знаходження опору провідника:
  135. Які умови виникнення електричного струму?
  136. Чи є поляризованим природне світло?
  137. Чи змінюються частота і довжина хвилі світла при його переході із вакууму у воду?
  138. Кільця Ньютона спостерігаються за допомогою скляних лінзи і пластинки у повітрі. Лінза щільно дотикається до пластинки і освітлюється монохроматичним світлом з довжиною хвилі у повітрі . Якою буде оптична різниця ходу у місці дотику між променями, що інтерферують, у відбитому світлі?
  139. Паралельний пучок монохроматичного світла, довжина хвилі, якого у вакуумі падає нормально на тонку прозору плівку, що перебуває в повітрі. Показник заломлення речовини плівки дорівнює . У відбитому світлі спостерігають мінімум інтерференції, якщо товщина плівки задовольняє умову:
  140. Найбільшу інтенсивність світла у точці спостереження можна отримати, якщо відкрити
  141. Як зміниться вигляд дифракційного спектра, якщо ширину щілини зменшити удвічі, не змінюючи сталу дифракційної решітки та загальної кількості штрихів?
  142. Максимум дифракції Френеля спостерігається, якщо кількість відкритих зон Френеля
  143. Людина з човна розглядає дно озера так, що напрям зору перпендикулярний до поверхні води. При цьому візуальна (уявна) глибина озера дорівнює 1,5 м. Яка справжня (дійсна) глибина озера? Показник заломлення води дорівнює 4/3.
  144. Який вираз визначає граничний кут повного внутрішнього відбивання для променів світла, що йдуть із середовища з абсолютним показником заломлення у середовище з абсолютним показником заломлення ?
  145. У яких одиницях вимірюється оптична сила лінзи?
  146. Як зміниться кут між падаючим і відбитим променями світла, якщо кут падіння зменшиться на 100?
  147. Скільки протонів міститься в ядрах ізотопів вуглецю , , ?
  148. Скільки нейтронів міститься в ядрах ізотопів вуглецю , , ?
  149. Який ізотоп утвориться із радіоактивного урану після двох -розпадів?
  150. Радіус ядра оцінюється за формулою:
  151. Скільки нейтронів входить до складу ядра
  152. Скільки протонів входить до складу ядра
  153. Який ізотоп утвориться з після одного α-розпаду
  154. Скільки нейтронів міститься в ядрах ізотопів водню , , ?
  155. Обчислити дефект маси ядра можна за формулою:
  156. Енергія зв’язку максимальна для:
  157. Радіаційні втрати енергії зарядженої частинки – це:
  158. Від чого залежить гранична частота фотоелемента?
  159. Як зміниться масове число ядра елемента при викиданні з ядра протона і нейтрона?
  160. У чому полягає явище фотоефекту
  161. Максимальна кількість електронів у -стані така
  162. Максимальна кількість електронів у -стані така
  163. Як змінюється значення фотоструму насичення зі збільшенням інтенсивності опромінювального монохроматичного світла?
  164. Гіпотеза де Бройля полягає в тому, що
  165. Вкажіть рівняння Шредінгера для стаціонарного стану частинки у потенціальному полі
  166. Формула Айнштайна для фотоефекту має вигляд:
  167.  

    Тема :: Астрономія і методика її викладання

  168. Шкільний курс астрономії відноситься до профілю:
  169. Суть принципу гуманістичної орієнтації формування індивідуальності учня:
  170. Суть принципу креативності формування індивідуальності учня:
  171. Суть принципу суб’єктності формування індивідуальності учня:
  172. Суть принципу природо-доцільності формування індивідуальності учня:
  173. До внутрішньошкільної форми організації профільного навчання відноситься:
  174. До зовнішньошкільної форми організації профільного навчання відноситься:
  175. Суть пізнавально-інформаційної функції методичної системи полягає у:
  176. Суть мотиваційної функції методичної системи полягає у:
  177. Суть методологічної функції методичної системи полягає у:
  178. Суть інтегративної функції методичної системи полягає у:
  179. Правильне формулювання поняття «зоряна доба» наведене у:
  180. З метою узгодження місцевого часу для людей, які живуть в різних куточках нашої планети (тобто на різній географічній довготі від Гринвіча), була прийнята поясна система лічби середнього часу. За домовленістю, земну кулю, умовно, поділено на:
  181. Правильне формулювання поняття «добовий паралакс світила» –це кут, під яким зі світила видно
  182. Відповідно до закону Всесвітнього тяжіння, сила гравітаційної взаємодії між двома точковими тілами:
  183. Згідно із першим законом Кеплера:
  184. Згідно із другим законом Кеплера:
  185. Згідно із третім законом Кеплера:
  186. Найближча до Сонця точка орбіти планети називається:
  187. Блиск світил вимірюється у:
  188. За означенням, світність зорі дорівнює:
  189. Сонячна стала для планети визначається як:
  190. Для позначення спектральної класифікації зір послідовно вживають латинські літери:
  191. Послідовний порядок структурних зон Сонця починаючи від його центра є:
  192. Відстані в астрономії у порядку зростання правильно розташовані у рядку:
  193. Інтегральна потужність випромінювання одиниці площі поверхні абсолютно чорного тіла за усіма частотами:
  194. Відповідно до закону зміщення Віна, максимум потоку випромінювання абсолютно чорного тіла локалізується у певному діапазоні довжин хвиль поблизу значення, яке:
  195. Найгарячішим зорям відповідає спектральний клас:
  196. Найхолоднішим зорям відповідає спектральний клас:
  197. Зорі головної послідовності відносяться до класу світності:
  198. Білі карлики відносяться до класу світності:
  199. Відповідно до ефекту Доплера, у випадку, коли зоря віддаляється від спостерігача у її спектрах випромінювання реєструють:
  200. Відповідно до закону Габбла, швидкість віддалення галактик від Землі:
  201. Послідовний порядок структурних зон Сонця починаючи від його центра є:
  202. Певного дня на диску Сонця було зареєстровано п’ять плям у трьох групах. Число Вольфа у цей день становить:
  203.