Тест ::: ПС_053_2024_психологія
Розробники: Тема :: Загальна психологія- ЯКІ ЯКОСТІ ПСИХОЛОГА Є НЕПРОФЕСІЙНИМИ
- творчість
- критичність мислення
- самозакоханість
- емпатійність
- ЯКИМИ ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВИМИ ЯКОСТЯМИ ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ ПСИХОЛОГ
- стереотипність
- суб’єктивність
- нерефлексивність
- компетентність
- ЯКИМИ ОСОБИСТІСНИМИ ЯКОСТЯМИ ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ ПСИХОЛОГ
- тривожність
- емпатійність
- висока самооцінка
- слабка воля
- ПРАКТИЧНА ПСИХОЛОГІЯ СПИРАЄТЬСЯ НА
- наукову та життєву психологію
- логіку і філософію
- нормативні знання чи життєву психологію
- наукову психологію
- МАЙБУТНЬОМУ ПСИХОЛОГУ-КОНСУЛЬТАНТУ ВАРТО ПОЧИНАТИ ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ІЗ
- ролі дослідника
- ролі учня
- ролі клієнта
- ролі вчителя
- НАУКОВА ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ
- наука про фізіологію
- наука про механізми і закономірності психіки
- релігійна практика
- художні твори
- ВИДІЛІТЬ ОСНОВОПОЛОЖНИЙ ПРИНЦИП ВИДІЛЕННЯ ЮНАЦЬКОГО ПЕРІОДУ ЗА Е.Г.ЕРІКСОНОМ
- Інтимність – ізоляція
- Ініціатива - переживання вини
- Автономія – стид, сумнів
- Інтегративність – безвихідність
- Творення-переживання неповноцінності
- НОРМАТИВНІ ЗНАННЯ ЧИ ЖИТТЄВА ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ
- філософія
- досвід поколінь
- народний фольклор
- наука про логіку
- ДО МНЕМОНІЧНИХ ПРИЙОМІВ ВІДНОСЯТЬ:
- епізодичне запам’ятовування
- акроніми
- ретроактивне відтворення
- метод локусів
- СТАТОЦИСТ Є РЕЦЕПТОРНИМ ОРГАНОМ ДЛЯ НАСТУПНИХ ВІДЧУТТІВ
- статичних
- температурних
- кінестетичних
- органічних
- УЯВНЕ «СКЛЕЮВАННЯ" РІЗНИХ ЯКОСТЕЙ, ВЛАСТИВОСТЕЙ, ЧАСТИН, ЯКІ НЕ ПОЄДНУЮТЬСЯ В ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- типізацією
- аглютинацією
- гіперболізацією
- схематизацією
- УЯВНЕ ЗБІЛЬШЕННЯ АБО ЗМЕНШЕННЯ РОЗМІРІВ ПРЕДМЕТА, ЗМІНА КІЛЬКОСТІ ЧАСТИН ПРЕДМЕТА ВІДОМЕ ЯК
- аглютинація
- схематизація
- типізація
- гіперболізація
- ЛОГІЧНИЙ ПЕРЕХІД В ПРОЦЕСІ МИСЛЕННЯ ВІД ЗАГАЛЬНОГО ДО КОНКРЕТНОГО НАЗИВАЄТЬСЯ
- судженням
- дедукцією
- поняттям
- індукцією
- МИСЛЕННЕ РОЗЧЛЕНОВУВАННЯ СКЛАДНОГО ОБ'ЄКТА НА ЙОГО СКЛАДОВІ ЧАСТИНИ АБО ХАРАКТЕРИСТИКИ – ЦЕ
- абстракція
- класифікація
- порівняння
- аналіз
- МИСЛЕННЕ ОБ'ЄДНАННЯ ПРЕДМЕТІВ І ЯВИЩ ЗА ЇХ ЗАГАЛЬНИМИ І ІСТОТНИМИ ОЗНАКАМИ ВІДОМЕ ЯК
- класифікація
- узагальнення
- синтез
- аналіз
- ПРИПУЩЕННЯ, ПРОЕКТ РІШЕННЯ ЗАДАЧІ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ ЯК
- евристика
- гіпотеза
- інтелект
- інсайт
- МИТТЄВЕ УСВІДОМЛЕННЯ ВИРІШЕННЯ ДЕЯКИХ ПРОБЛЕМ - ЦЕ
- інсайт
- евристика
- мислення
- інтелект
- БЕЗПОСЕРЕДНІЙ ЗВ'ЯЗОК З СПРИЙНЯТТЯМ НАВКОЛИШНЬОЇ ДІЙСНОСТІ Є ВІДМІННОЮ ОСОБЛИВІСТЮ МИСЛЕННЯ
- індуктивного.
- наочно-дієвого
- наочно-образного
- словесно-логічного
- ВИД МИСЛЕННЯ, ЩО СПИРАЄТЬСЯ НА БЕЗПОСЕРЕДНЄ СПРИЙМАННЯ ПРЕДМЕТІВ, РЕАЛЬНЕ ПЕРЕТВОРЕННЯ В ПРОЦЕСІ ДІЙ З ПРЕДМЕТАМИ, НАЗИВАЄТЬСЯ МИСЛЕННЯМ
- механічно-репродуктивним
- операційно-логічним
- наочно-дієвим
- наочно-образним
- ПРИЧИНОЮ ВИНИКНЕННЯ ДОВІЛЬНОЇ УВАГИ ДО БУДЬ-ЯКОГО ОБ'ЄКТА Є
- емоційна значення об'єкта уваги
- новизна та яскравість подразника
- постановка мети діяльності
- поява інтересу в процесі діяльності
- НЕГАТИВНИЙ ВПЛИВ ПОПЕРЕДНЬОЇ ІНФОРМАЦІЇ НА ЗАПАМ'ЯТОВУВАННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- інтерференцією
- ремінісценцією
- проактивним гальмуванням
- реактивним гальмуванням
- ПРО МОЖЛИВОСТІ СУБ'ЄКТА НАПРАВЛЯТИ Й ЗОСЕРЕДЖУВАТИ УВАГУ НА ДЕКІЛЬКОХ НЕЗАЛЕЖНИХ ЗМІННИХ ОДНОЧАСНО СВІДЧИТЬ ТАКИЙ ПОКАЗНИК УВАГИ, ЯК
- вибірковість
- концентрація
- розподіл
- стійкість
- ЗВ'ЯЗКИ МІЖ ПСИХІЧНИМИ ЯВИЩАМИ, ПРИ ЯКИХ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОДНОГО З НИХ ТЯГНЕ ЗА СОБОЮ ПОЯВУ ІНШОГО, НАЗИВАЮТЬСЯ
- антиципаціями
- асиміляціями
- акомодаціями
- асоціаціями
- ОБСЯГ ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ЗБЕРІГАЄТЬСЯ В КОРОТКОЧАСНОЇ ПАМ'ЯТІ
- в середньому близько 10
- необмежений
- межа невідома
- 7 ±2
- СЕНСОРНА ПАМ'ЯТЬ
- діє на рівні рецепторів
- багаторівнева
- лежить в основі окремих образів
- тривала
- ПРОТЯГОМ ЧВЕРТІ СЕКУНДИ ФУНКЦІОНУЄ ПАМ'ЯТЬ
- оперативна
- довготривала
- короткочасна
- сенсорна
- ТИП ЗОРОВОЇ ПАМ'ЯТІ, ЯКА ДОВГО ЗБЕРІГАЄ ЯСКРАВИЙ ОБРАЗ З УСІМА ДЕТАЛЯМИ СПРИЙНЯТОГО,- ЦЕ ПАМ'ЯТЬ
- іконічна
- емоційна
- наочно-образна
- ейдейтична
- ВЛАСТИВІСТЬ СПРИЙМАННЯ, ЩО ХАРАКТЕРИЗУЄТЬСЯ СПРИЙНЯТТЯМ ТІСНО ПОВ'ЯЗАНИХ З МИСЛЕННЯМ І РОЗУМІННЯМ СУТІ ПРЕДМЕТІВ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- осмисленістю
- вибірковістю
- цілісністю
- константностью
- ФЕНОМЕН ВІДНОСНОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ СПРИЙМАННЯ ПАРАМЕТРІВ ФІГУРИ ВІД ЗМІН ЇЇ ФОНУ ВІДОМИЙ ЯК
- цілісність
- предметність
- ілюзія
- константність
- ЗАЛЕЖНІСТЬ СПРИЙМАННЯ ВІД ЗМІСТУ ПОПЕРЕДНЬОГО ДОСВІДУ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ І ВІД ОСОБЛИВОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- апперцепцією
- перцепцією
- антиципацією
- акомодацією
- СПРИЙМАННЯ ЧАСТО ПРИЙНЯТО НАЗИВАТИ
- перцепцією
- антиципацією
- акомодацією
- апперцепцією
- НОВИЙ ВИД ЧУТЛИВОСТІ, ЗУМОВЛЕНИЙ ПЕРЕНЕСЕННЯМ ЯКОСТЕЙ ОДНІЄЇ МОДАЛЬНОСТІ НА ІНШУ, - ЦЕ
- сенсибілізація
- конвергенція
- акомодація
- синестезія
- ДО ЕКСТЕРОРЕЦЕПТИВНИХ ВІДНОСЯТЬСЯ ВІДЧУТТЯ
- больові
- статичні
- органічні
- зорові
- ВІДЧУТТЯ, ЩО ВИНИКАЮТЬ ПРИ ДІЇ ЗОВНІШНІХ СТИМУЛІВ НА РЕЦЕПТОРИ, РОЗТАШОВАНІ НА ПОВЕРХНІ ТІЛА, НАЗИВАЮТЬСЯ
- пропріорецептивными
- інтерактивними
- екстерорецептивними
- інтерорецептивними
- СЕНСОРНА НЕДОСТАТНІСТЬ, ЯКА МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ВТРАТИ ОРІЄНТАЦІЇ, ВІДОМА ЯК
- дестагнація
- дереалізація
- девальвація
- депривація
- УВАГА ЯК ПСИХІЧНИЙ ПРОЦЕС РЕАЛІЗУЄ ТАКУ ФУНКЦІЮ ПСИХІКИ
- відображувальну
- регулятивну
- інструментальну
- відображувальну, регулятивну, інструментальну
- АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНИЙ АПАРАТ, ПРИЗНАЧЕНИЙ ДЛЯ ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ ЗОВНІШНІХ ПОДРАЗНИКІВ В ЕНЕРГІЮ НЕРВОВОГО ЗБУДЖЕННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- рефлексом
- провідниковим відділом
- рецептором
- аналізатором
- ДО ОСНОВНИХ ФУНКЦІЙ ПСИХІКИ НАЛЕЖАТЬ
- інструментальна
- відображувальна
- регулятивна
- відображувальна, регулятивна, інструментальна
- ДО ОСНОВНИХ МЕТОДІВ ПОРІВНЯЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ НАЛЕЖАТЬ
- методи проблемної клітки, обхідного шляху, дресирування, лабіринту
- інтроспекція і експеримент
- інтроспекція, методи проблемної клітки, обхідного шляху, дресирування, лабіринту
- спостереження і експеримент
- ОСНОВНИМИ РІВНЯМИ ПСИХІКИ, ПРЕДСТАВЛЕНИМИ ЯК ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОРІВНЯЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ, Є
- перцептивна психіка, свідомість
- елементарна сенсорна, перцептивна психіка, свідомість
- вищий і нижчий рівні елементарної сенсорної психіки
- елементарна сенсорна і перцептивна психіка
- ТЕОРІЯ А. МАСЛОУ НАЗИВАЄТЬСЯ
- концепція самоактуалізації
- теорія саморозвитку
- концепція відношень у структурі особистості
- теорія самореалізації
- АРХЕТИПИ – ЦЕ
- самоспостереження
- це аналіз проявів духа людини
- це вивчення душевних і духовних проявів людини
- психічні залишки еволюційного процесу людства, що передаються з покоління в покоління
- ОСНОВНЕ ПОЛОЖЕННЯ ГЕШТАЛЬТПСИХОЛОГІЇ
- може виділити периферію і центральну частину свідомості
- свідомість слід вивчати через сукупність її структурних компонентів
- цілісні образи первинні відносно своїх компонентів
- ціле визначається його складовими частинами
- ОСНОВНЕ ПОЛОЖЕННЯ СТРУКТУРНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
- гештальти є основними при вивченні свідомості
- свідомість слід вивчати через сукупність її структурних компонентів
- цілісні образи первинні відносно своїх компонентів
- ціле визначається його складовими частинами
- ОСНОВНИЙ ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕРСОНОЛОГІВ
- пізнавальна активність особистості та спосіб здобуття нею знань про світ
- підсвідомі потяги людини
- комплекс неповноцінності, що виявляється у прагненні до влади
- психічно здорові, зрілі та творчі люди, які характеризуються постійним розвитком та активним ставленням до світу
- МЕТОД ДОСЛІДЖЕННЯ, ЩО МОЖЕ БУТИ ВІДКРИТОГО І ЗАКРИТОГО ТИПУ
- анкетування
- спостереження
- інтерв’ю
- соціометрії
- ДОДАТКОВІ МЕТОДИ ПСИХОЛОГІЇ ПРЕДСТАВЛЕНІ
- анкетуванням і спостереженням
- спостереженням і соціометрією
- бесідою, інтерв’ю, опитувальниками, тестами,
- спостереженням і самоспостереженням
- ПРИРОДНИЙ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ РОЗМЕЖОВУЄТЬСЯ НА ТАКІ ВИДИ
- природний і лабораторний
- констатувальний і формувальний
- природний, лабораторний, польовий
- включений і невключений
- ІНТРОСПЕКЦІЯ –
- самоспостереження
- це вивчення душевних і духовних проявів людини
- це аналіз проявів духа людини
- це дослідження підсвідомості
- ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ РОЗМЕЖОВУЄТЬСЯ НА ТАКІ ВИДИ
- природний, лабораторний, польовий
- констатувальний і формувальний
- природний і лабораторний
- включений і невключений
- ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ СПРЯМОВАНИЙ НА ВСТАНОВЛЕННЯ
- статистично значущих відмінностей
- причинно-наслідкових зв’язків
- описових параметрів психічних явищ
- кореляційних зв’язків
- СТРУКТУРА СПОСТЕРЕЖЕННЯ
- суб’єкт, об’єкт, план спостереження
- суб’єкт і об’єкт спостереження
- гіпотеза та методи її перевірки
- задум, гіпотеза, система методів, осмислення результатів, їх контроль
- РОЗРІЗНЯЮТЬ ТАКІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ ПСИХОЛОГІЇ
- міфологічний, філософський, науковий етапи
- інформаційний, донауковий і науковий етапи
- філософський і психологічний етапи
- біхевіоральний, когнітивний, дискурсивний
- МЕТОДОЛОГІЯ – ЦЕ
- наукова новизна і теоретична значущість дослідження
- теоретичний аналіз проблеми
- сукупність методів і методик досліджень
- найбільш загальна система принципів і способів організації наукового дослідження
- ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ОСНОВНИХ ПРОЯВІВ ПСИХІЧНОГО ЖИТТЯ У ПСИХОЛОГІЇ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ТАКІ ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАУКОВОГО АНАЛІЗУ
- системної динамічної локалізації вищих психічних функцій та кодування подій
- єдності свідомої діяльності і мови
- макро- і мікросистемності
- детермінізму, відображення, єдності психіки і діяльності, розвитку, системності
- ПСИХІКА –
- це системна властивість високоорганізованої матерії, яка властива лише людині
- сукупність свідомого і несвідомого, що реалізується у побудові індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- це системна властивість високоорганізованої матерії, яка полягає в активному відображенні суб’єктом об’єктивного світу, у побудові індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- засіб активного відображення суб’єктом об’єктивного світу, побудови індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- ДО МЕХАНІЗМІВ ПСИХІКИ НАЛЕЖАТЬ
- психічне відображення і узагальнення
- інструментальний і регулятивний механізми
- психічне відображення, проектування і опредмечування
- матеріальне, духовне опредмечування та творення людиною самої себе
- ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ КРИЗИ В ПСИХОЛОГІЇ ЯК ПЕРЕХІД ВІД СПРОЩЕНИХ МЕХАНІСТИЧНИХ ОПИСІВ ЕЛЕМЕНТАРНИХ НАВИКІВ ДО НАУКОВОГО АНАЛІЗУ СКЛАДНИХ ФОРМ ПСИХІЧНОГО ЖИТТЯ ЗАПРОПОНУВАВ
- Л. Виготський
- А. Маслоу
- О. Леонтьєв
- К. Роджерс
- ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ НАУКА І СИСТЕМА ЗНАНЬ ПРО
- індивіда, суб’єкта, особистість і індивідуальність
- закони життєдіяльності особистості
- пізнавальну, емоційну і мотиваційну сферу особистості
- закономірності, механізми, психічні факти та явища в житті людини
Тема :: Соціальна психологія- ПСИХОЛОГІЧНА СИТУАЦІЯ - ЦЕ
- неусвідомлюваних суб’єктом обставин своєї життєдіяльності
- усвідомлення суб’єктом обставин своєї життєдіяльності
- стан невизначеності, який виникає у процесі життєдіяльності
- сукупність обставин життєдіяльності
- ВКАЖІТЬ, ЩО Є ВИРІШАЛЬНИМ ДЛЯ РОЗГОРТАННЯ ЖИТТЄВОГО ШЛЯХУ:
- життєва криза
- життєвий цикл
- життєва подія
- ВИЗНАЧТЕ, ЩО Є ІНДИКАТОРАМИ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ОСОБИСТОСТІ:
- результати діяльності
- позитивні емоції, психічні стани
- негативні емоції, психічні стани, особливості поведінки, результати діяльності
- СТАЛИЙ СПОСІБ РЕАГУВАННЯ НА ТІ, ЧИ ІНШІ ЖИТТЄВІ СИТУАЦІЇ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД:
- від концепції
- від інтерпретації ставлень до оточення
- від очікувань
- від інтерпретації ставлень до інших
- від інтерпретації наших ставлень до себе
- ВКАЖІТЬ ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ СТАЛИЙ СПОСІБ РЕАГУВАННЯ ЛЮДИНИ НА ТІ ЧИ ІНШІ ЖИТТЄВІ СИТУАЦІЇ:
- очікувань
- типової концепції
- динамічної адаптації
- ЯК НАЗИВАЮТЬ МЕТОД, ЩО ДОПОМАГАЄ ЛЮДИНІ КРАЩЕ ЗРОЗУМІТИ ВЛАСНЕ ЖИТТЯ І СВОЮ РОЛЬ У ЙОГО РОЗГОРТАННІ
- соціальний час
- геносоціограма
- психологічний час
- ВКАЖІТЬ ПРО ЯКУ КАТЕГОРІЮ ІДЕ МОВА У НАСТУПНОМУ ВИЗНАЧЕННІ: «ЛЮДИНА ДУЖЕ ЧАСТО БАЧИТЬ У СИТУАЦІЇ НЕ ФАКТИЧНИЙ СТАН РЕЧЕЙ, А СВОЄ УЯВЛЕННЯ ПРО НИХ»:
- смислове утворення
- особистісне смислове утворення
- психологічне розуміння
- ВПЕРШЕ ЛЮДИНА ВЧИТЬСЯ ОВОЛОДІВАТИ ПЕРСПЕКТИВАМИ СВОГО ЖИТТЯ У
- підлітковому
- юнацькому віці
- дошкільному віці
- старшому шкільному віці
- ЯК НАЗИВАЮТЬ НАЙТИПОВІШІ СИТУАЦІЇ У ЖИТТІ З ЯКИМИ СТИКАЄТЬСЯ БІЛЬШІСТЬ ЛЮДЕЙ
- соціальні ситуації
- професійні ситуації
- соціальна взаємодія
- СТАН НЕВИЗНАЧЕНОСТІ, ЩО ВИНИКАЄ У ПРОЦЕСІ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ІНДИВІДА МІЖ ОЧІКУВАНИМИ ТА РЕАЛЬНИМИ РЕЗУЛЬТАТАМИ ДІЙ ЛЮДИНИ
- доля
- психологічна ситуація
- психологічна проблема
- соціальна ситуація розвитку
- ПСИХОЛОГІЧНА СИТУАЦІЯ - ЦЕ
- неусвідомлюваних суб’єктом обставин своєї життєдіяльності
- усвідомлення суб’єктом обставин своєї життєдіяльності
- стан невизначеності, який виникає у процесі життєдіяльності
- сукупність обставин життєдіяльності
- СПЕЦІАЛЬНО ОРГАНІЗОВАНА ФОРМА СПІЛКУВАННЯ ДВОХ КОНФЛІКТУЮЧИХ СТОРІН, ЩО ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ТРЕТЬОЇ, НЕЙТРАЛЬНОЇ СТОРОНИ (ПОСЕРЕДНИКА) З МЕТОЮ ОПОСЕРЕДКОВАНОГО УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ РОЗВ'ЯЗАННЯ КОНФЛІКТУ ЗГІДНО З ПРАВИЛАМИ ДІАЛОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ НАЗИВАЄТЬСЯ
- Консультування
- Медіаторство
- Переговори
- Арбітраж
- ЯК НАЗИВАЮТЬ СЛОВА, ДІЇ АБО БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ, ЯКІ ПРИЗВОДЯТЬ ДО КОНФЛІКТУ?
- Конфліктогени
- Об’єкти
- Конфлікт
- Суб’єкти
- СТРАТЕГІЯ ПОВЕДІНКИ У КОНФЛІКТІ, ПРИ ЯКІЙ ІСНУЄ ВИСОКА СПРЯМОВАНІСТЬ ЯК НА ЗАДОВОЛЕННЯ ВЛАСНИХ ІНТЕРЕСІВ, ТАК І НА ЗАДОВОЛЕННЯ ІНТЕРЕСІВ ОПОНЕНТА, - ЦЕ:
- Співробітництво
- Компроміс
- Суперництво
- Пристосування
- ЗБІГ ОБСТАВИН, ЩО Є ПРИВОДОМ ДЛЯ КОНФЛІКТУ, МАЄ НАЗВУ:
- Конфліктної ситуації
- Інциденту
- Конфліктогена
- Спірної ситуації
- ЦЕ СПОСІБ ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТУ, ПРИ ЯКОМУ РЕКОМЕНДАЦІЇ ТРЕТЬОЇ СТОРОНИ Є ОБОВ’ЯЗКОВИМИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ СТОРОНАМИ КОНФЛІКТУ
- арбітраж
- переговори
- консультування
- представництво
- ЕЛІМІНАЦІЯ АБО МІНІМІЗАЦІЯ ПРОБЛЕМИ, ЯКА РОЗДІЛЯЄ СТОРОНИ, ЩО ЗАЗВИЧАЙ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЧЕРЕЗ ПОШУК КОМПРОМІСУ, ДОСЯГНЕННЯ ЗГОДИ НАЗИВАЄТЬСЯ
- управління конфліктом
- вирішення конфлікту
- згода
- завершення конфлікту
- БУДЬ-ЯКЕ ПРИПИНЕННЯ КОНФЛІКТУ, ЯКЕ НЕ ОБОВ’ЯЗКОВО ОЗНАЧАЄ ЙОГО ВИРІШЕННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ:
- управління конфліктом
- завершення конфлікту
- згода
- вирішення конфлікту
- врегулювання конфлікту
- ПРОЦЕС КОНТРОЛЮВАННЯ КОНФЛІКТУ САМИМИ УЧАСНИКАМИ АБО ЗОВНІШНІМИ СИЛАМИ (СУСПІЛЬНИМИ ІНСТИТУТАМИ, ВЛАДОЮ, ПІДПРИЄМЦЯМИ, СПЕЦІАЛІСТАМИ) НАЗИВАЄТЬСЯ:
- управління конфліктом
- завершення конфлікту
- згода
- вирішення конфлікту
- врегулювання конфлікту
- ЦЯ МОДЕЛЬ ПОВЕДІНКИ В КОНФЛІКТНІЙ ВЗАЄМОДІЇ ФАКТИЧНО Є ДЕСТРУКТИВНОЮ, ПРОТЕ ВОНА ДОЗВОЛЯЄ ШВИДКО ВИРІШИТИ КОНФЛІКТ, ЯКИЙ МАЄ НЕСУТТЄВИЙ ХАРАКТЕР. ПРО ЯКУ МОДЕЛЬ ЙДЕТЬСЯ?
- Конформістська
- Деструктивна
- Конструктивна
- МІЖГРУПОВИЙ КОНФЛІКТ - ЦЕ КОНФЛІКТ ТИПУ:
- «група-група»
- «особистість - група»
- «Громадянин – суспільство»
- «керівник-підлеглий»
- «я – вони»
- КОЖЕН КОНФЛІКТОГЕН МОЖНА ВІДНЕСТИ ДО ОДНІЄЇ З ТРЬОХ ПЕРШОПРИЧИН:
- Прояв егоїзму
- Невміня слухати
- Прояв агресивності
- Прагнення до переваги
- Відкрита недовіра
- ЗАГОСТРЕННЯ КОНФЛІКТНИХ СТОСУНКІВ, РОЗШИРЕННЯ КОНФЛІКТУ, ЙОГО РОЗГОРТАННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- Конфліктогенною поведінкою
- Ескалацією конфлікту
- Інцидентом
- Конфліктною ситуацією
- ЯКІ З ПЕРЕРАХОВАНИХ ПРИЧИН Є САМЕ СУБ’ЄКТИВНИМИ ПРИЧИНАМИ У ДІЛОВІЙ СФЕРІ?
- Неправильні дії підлеглих
- Невідповідність прав та обов’язків
- Незручний графік роботи
- порушення ділової етики, а також трудового законодавства, несправедлива оцінка керівником дій підлеглих і результатів їх праці
- Відсутність чіткості у розподілі обов’язків
- НАКОПИЧЕНІ ПРОТИРІЧЧЯ, ЯКІ ПОВ'ЯЗАНІ З ДІЯЛЬНІСТЮ СУБ'ЄКТІВ СОЦІАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ І ФОРМУЮТЬ ҐРУНТ ДЛЯ РЕАЛЬНОГО ПРОТИБОРСТВА МІЖ НИМИ ЦЕ:
- Інцидент
- Конфліктна ситуація
- Причини конфлікту
- Джерела конфлікту
- ЦІ ПРИЧИНИ КОНФЛІКТУ СТОСУЮТЬСЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК УЧАСНИКІВ КОНФЛІКТУ, ЇХНІХ ПОТРЕБ, ІНТЕРЕСІВ, ОСОБЛИВОСТЕЙ ХАРАКТЕРУ, ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ТА НАЙЧАСТІШЕ СТОСУЮТЬСЯ ДЕСТРУКТИВНИХ КОНФЛІКТІВ:
- Загальні причини
- Часткові (окремі)
- Суб’єктивні причини
- Об’єктивні причини
- ДО ОЗНАК КОНФЛІКТІВ НАЛЕЖАТЬ:
- Біполярність, взаємоповязаність і взаємопротилежність одночасно
- Активність, спрямованість на вирішення протиріч
- Підвищення активності суб’єктів соціальної взаємодії
- Стимул до розвитку суб’єктів протистояння
- Наявність суб’єкта або суб’єктів взаємодії як носіїв конфлікту
- ДО ГРУПИ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ НАЛЕЖАТЬ
- Аналіз результатів діяльності
- Структурні методи
- Соціометричний метод
- Опитування
- Спостередення
- ПРИ ВИНИКНЕННІ ЯКОГО ГРУПОВОГО ФЕНОМЕНУ, СТИЛЬ МИСЛЕННЯ ГРУПИ НАБУВАЄ ТАКИХ РИС: ІЛЮЗІЯ БЕЗДОГАННОСТІ, ПРАГНЕННЯ ДАТИ РАЦІОНАЛЬНЕ ПОЯСНЕННЯ СВОЄМУ РІШЕННЮ ЯК ЄДИНО ПРАВИЛЬНОМУ, СТЕРЕОТИПНИЙ ПОГЛЯД НА СУПЕРНИКІВ, ІЛЮЗІЯ ОДНОСТАЙНОСТІ, ВІДКРИТИЙ ТИСК НА МЕНШІСТЬ
- стрибку до ризику
- групового мислення
- соціальної ліні
- соціальної фасилітації
- ДО ВНУТРІШНЬОГРУПОВИХ ПРОЦЕСІВ НАЛЕЖАТЬ
- утворення та розвиток групи, диференціація в групі, прийняття групових рішень
- утворення групи, нормоутворення, інтеграція групи
- утворення та розвиток групи, нормоутворення, диференціація в групі, інтеграція групи, прийняття групових рішень
- утворення групи, диференціація в групі, інтеграція групи
- ЯВИЩЕ, ДОСЛІДЖУВАНЕ ДЖЕЙМСОМ СТОУНЕРОМ, СУТЬ ЯКОГО ПОЛЯГАЄ У ТОМУ, ЩО ПРИЙНЯТЕ ГРУПОЮ РІШЕННЯ БІЛЬШ РИЗИКОВАНЕ, НІЖ ПОЧАТКОВІ ПРОПОЗИЦІЇ ЧЛЕНІВ ГРУПИ НАЗИВАЄТЬСЯ
- стрибок ризику
- групове мислення
- групова поляризація
- соціальна фасилітація
- ФЕНОМЕН СОЦІАЛЬНОЇ ПЕРЦЕПЦІЇ, КОЛИ ЛЮДИ СХІЛЬНІ НЕКРИТИЧНО СПРИЙМАТИ ОПИС ЧИ ОЦІНКУ СВОЄЇ ОСОБИСТОСТІ, ЯКЩО ВОНИ ПОДАЮТЬСЯ У НАУКОВОМУ, МАГІЧНОМУ ЧИ РИТУАЛЬНОМУ КОНТЕКСТІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- ефектом новизни
- ефектом Барнума
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ФЕНОМЕН СОЦІАЛЬНОЇ ПЕРЦЕПЦІЇ, КОЛИ З ПРЕДСТАВЛЕНИХ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ СУБ'ЄКТУ СИГНАЛІВ, НАЙБІЛЬШЕ ЗАПАМ'ЯТОВУЮТЬСЯ ЛИШЕ ТІ, ЩО ЗНАХОДЯТЬСЯ НА ПОЧАТКУ ТА В КІНЦІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- ефектом новизни
- ефектом первинності
- ефектом ореолу
- ефектом краю
- ІНТЕРПРЕТАЦІЯ НЕОБХІДНОЇ СУБ'ЄКТУ ІНФОРМАЦІЇ ШЛЯХОМ ПРИПИСУВАННЯ ПАРТНЕРУ ПО ВЗАЄМОДІЇ МОЖЛИВИХ ПОЧУТТІВ, ПРИЧИН ТА МОТИВІВ ПОВЕДІНКИ НАЗИВАЄТЬСЯ
- рефлексією
- каузальною атрибуцією
- ідентифікація
- егоцентризмом
- УСВІДОМЛЕННЯ ІНДИВІДОМ ТОГО, ЯК ЙОГО СПРИЙМАЮТЬ І ОЦІНЮЮТЬ ІНШІ ІНДИВІДИ АБО СПІЛЬНОСТІ; ВИД ПІЗНАННЯ, У ПРОЦЕСІ ЯКОГО СУБ'ЄКТ СТАЄ ОБ'ЄКТОМ СВОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ; РОЗДУМИ, АНАЛІЗ ВЛАСНОГО ПСИХІЧНОГО СТАНУ НАЗИВАЄТЬСЯ
- рефлексією
- егоцентризмом
- ідентифікація
- емпатія
- ЯКА СКЛАДОВА СОЦІАЛЬНОЇ ПЕРЦЕПЦІЇ ВІДОБРАЖАЄ СТУПІНЬ ІДЕНТИФІКАЦІЇ СУБ’ЄКТА З ОБ’ЄКТОМ, ВИЗНАЧАЄ СПЕЦИФІКУ ДІЯЛЬНІСНОГО ТА ЕМОЦІЙНОГО КОМПОНЕНТІВ ТА МАЄ РЕГУЛЯТИВНИЙ ВПЛИВ НА ПОВЕДІНКУ СУБ’ЄКТА ЧЕРЕЗ ЗНАННЯ ПРО ТЕ, ЯК ЗОРІЄНТОВАНИЙ У ПЕВНИХ СИТУАЦІЯХ ОБ’ЄКТ СПРИЙМАННЯ
- мотиваційна
- когнітивна
- емоційна
- діяльнісна
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ НАТОВП, ПОВЕДІНКА ЯКОГО БАЗУЄТЬСЯ НА ЯВНИХ ЧИ ПРИХОВАНИХ НОРМАХ І ПРАВИЛАХ ПОВЕДІНКИ
- екстатичний натовп
- випадковий натовп
- конвенційний натовп
- експресивний натовп
- ТРАДИЦІЇ, ЗВИЧАЇ І ЗВИЧКИ КЛАСУ – ЦЕ
- встановлені правила, принципи та стереотипи життя і діяльності членів класу, важливі регулятори їх поведінки
- певні приписи, побажання і очікування, що висуваються до представників класу
- погляди класу, що є результатом осмислення своєї ролі у суспільстві і ціннісних орієнтацій, вироблених на основі повсякденної діяльності
- вироблені суспільною свідомістю класу ідеали
- КОРОТКОТРИВАЛЕ ЗІБРАННЯ ЛЮДЕЙ ДЛЯ СПІЛЬНОГО ПРОВЕДЕННЯ ЧАСУ У ЗВ’ЯЗКУ З ЯКИМОСЬ ВИДОВИЩЕМ НАЗИВАЄТЬСЯ
- публіка
- натовп
- маса
- аудиторія
- ЯВИЩЕ «ВБОЛІВАННЯ» НА СТАДІОНАХ ПІД ЧАС СПОРТИВНИХ ЗМАГАНЬ МОЖНА ПОЯСНИТИ СПОСОБОМ ТАКОГО ВПЛИВУ ЯК
- наслідування
- зараження
- паніка
- навіювання
- ФОРМА СТАНДАРТИЗОВАНОЇ МАСОВОЇ ПОВЕДІНКИ ЛЮДЕЙ, ЩО ВИНИКАЄ СТИХІЙНО ПІД ВПЛИВОМ НАСТРОЇВ, СМАКІВ, ЗАХОПЛЕНЬ, ЯКІ ДОМІНУЮТЬ У СУСПІЛЬСТВІ, - ЦЕ
- зараження
- мода
- навіювання
- наслідування
- МЕХАНІЗМ ВПЛИВУ У СПІЛКУВАННІ, СПРЯМОВАНИЙ НА ВІДТВОРЕННЯ ІНДИВІДОМ ЗОВНІШНІХ РИС І ЗРАЗКІВ ПОВЕДІНКИ, МАНЕР, ДІЙ, ВЧИНКІВ, - ЦЕ
- зараження
- наслідування
- чутки
- навіювання
- ОПОСЕРЕДКОВАНИЙ, АНОНІМНИЙ ХАРАКТЕР, СПРЯМОВАНІСТЬ НЕ НА ПЕВНУ ОСОБИСТІСТЬ, А НА ВЕЛИКІ Й НЕОДНОРІДНІ МАСИ Є ВІДМІННОЮ ОСОБЛИВІСТЮ
- міжособистісного спілкування
- масового спілкування
- духовного спілкування
- матеріального спілкування
- ПРОЦЕС ПСИХІЧНОГО ВПЛИВУ НА ЛЮДИНУ ЧИ ГРУПУ ПРИ ПОСЛАБЛЕНОМУ УСВІДОМЛЕНОМУ КОНТРОЛІ, НЕКРИТИЧНІЙ ОЦІНЦІ ЗМІСТУ ПОВІДОМЛЕНЬ, ЯКІ СПРИЙМАЮТЬСЯ, - ЦЕ
- зараження
- наслідування
- чутки
- навіювання
- ЗНАКОВА СИСТЕМА НЕВЕРБАЛЬНОГО СПІЛКУВАННЯ, ЯКА ХАРАКТЕРИЗУЄ ВКЛЮЧЕННЯ У МОВУ ПАУЗ, ІНШИХ НЕЛІНГВІСТИЧНИХ КОМПОНЕНТІВ (ПОКАШЛЮВАННЯ, СМІХ), ТЕМП МОВЛЕННЯ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- оптико-кінестичною
- паралінгвістичною
- екстралінгвістичною
- просторово-часовою
- ЗНАКОВА СИСТЕМА НЕВЕРБАЛЬНОГО СПІЛКУВАННЯ, ЯКА ХАРАКТЕРИЗУЄТЬСЯ ЯКІСТЮ ГОЛОСУ, ЙОГО ДІАПАЗОНОМ, ТОНАЛЬНІСТЮ І ВИРАЖАЄ ПОЧУТТЯ ТА СТАНИ ЛЮДИНИ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- просторово-часовою
- оптико-кінестичною
- паралінгвістичною
- екстралінгвістичною
- ФЕНОМЕН, ЯКИЙ ДІЄ У ПРОЦЕСІ СПРИЙМАННЯ ЗНАЙОМОЇ ЛЮДИНИ І ПОЛЯГАЄ В ТОМУ, ЩО ОСТАННЯ, НАЙСВІЖІША ІНФОРМАЦІЯ СТАЄ НАЙЗНАЧУЩІШОЮ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- ефектом новизни
- стереотипом
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ФЕНОМЕН, ЯКИЙ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ В ТОМУ, ЩО ЗАГАЛЬНЕ ПОЗИТИВНЕ ВРАЖЕННЯ ВІД ЛЮДИНИ ВЕДЕ ДО ПОЗИТИВНОЇ ОЦІНКИ УСІХ ІНШИХ ЇЇ НЕ ПРЕДСТАВЛЕНИХ ЯКОСТЕЙ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- стереотипом
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ефектом новизни
- ПРОЦЕС ОТОТОЖНЕННЯ СЕБЕ З ІНШИМ ІНДИВІДОМ АБО ГРУПОЮ, ОСНОВОЮ ЯКОГО Є ЕМОЦІЙНИЙ ЗВ'ЯЗОК; НАБУТТЯ, ЗАСВОЄННЯ ЦІННОСТЕЙ, РОЛЕЙ, МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ ІНШОЇ ЛЮДИНИ, ОСОБЛИВО БАТЬКІВ; КОПІЮВАННЯ СУБ'ЄКТОМ ДУМОК, ПОЧУТТІВ, ДІЙ ІНШОЇ ЛЮДИНИ, ЯКА Є МОДЕЛЛЮ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- рефлексією
- егоцентризмом
- ідентифікація
- емпатія
- ЗОСЕРЕДЖЕНІСТЬ ІНДИВІДА ЛИШЕ НА ВЛАСНИХ ІНТЕРЕСАХ ТА ПЕРЕЖИВАННЯХ – ЦЕ
- каузальна атрибуція
- егоцентризм
- ідентифікація
- емпатія
- КОМУНІКАЦІЯ, ЯКА СПРЯМОВУЄ СВОЇ СИГНАЛИ ДО ЯКОГОСЬ ОКРЕМОГО ОТРИМУВАЧА (ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЧИ ГРУПОВОГО), НАЗИВАЄТЬСЯ
- спонукальною
- констатуючою
- ретиальною
- аксіальною
- ЗАСВОЄННЯ ОСОБИСТІСТЮ НОРМ, ЦІННОСТЕЙ, НЕГАТИВНИХ РОЛЕЙ, СТЕРЕОТИПІВ ПОВЕДІНКИ, ЯКІ СПРИЧИНЮЮТЬ ДЕФОРМАЦІЮ СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИН, ДИСГАРМОНІЮ У ВЗАЄМОДІЇ ЛЮДИНИ І СУСПІЛЬСТВА, НАЗИВАЄТЬСЯ
- десоціалізацією
- асоціалізацією
- ресоціалізацією
- соціалізацією
- ПРОЦЕС ВХОДЖЕННЯ ІНДИВІДА В СУСПІЛЬСТВО, АКТИВНОГО ЗАСВОЄННЯ НИМ СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ, СОЦІАЛЬНИХ РОЛЕЙ, НОРМ, ЦІННОСТЕЙ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ УСПІШНОЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В ПЕВНОМУ СУСПІЛЬСТВІ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- десоціалізацією
- соціальною адаптацією
- ресоціалізацією
- соціалізацією
- СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ЯКОСТІ ОСОБИСТОСТІ ФОРМУЮТЬСЯ
- у реальних соціальних групах, в умовах сумісної діяльності з іншими людьми, у спілкуванні з ними
- у спілкуванні з іншими
- в умовах сумісної діяльності з іншими людьми
- у реальних соціальних групах
- УСТАНОВКИ, ЯКІ ФОРМУЮТЬСЯ НА ОСНОВІ ВІТАЛЬНИХ ПОТРЕБ І У НАЙПРОСТІШИХ СИТУАЦІЯХ (В УМОВАХ СІМЕЙНОГО ОТОЧЕННЯ) В ІЄРАРХІЇ ДИСПОЗИЦІЙ УТВОРЮЮТЬ
- четвертий, вищий рівень диспозицій – система ціннісних орієнтацій особистості
- третій рівень – базові соціальні установки
- другий рівень – соціальні фіксовані установки
- перший рівень – елементарні фіксовані установки
- ВІДМІННОСТІ В ОЦІНЦІ СВОЄЇ І ЧУЖОЇ ГРУПИ НА КОРИСТЬ СВОЄЇ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- міжгрупове сприймання
- внутрігруповий фаворитизм
- міжгрупова дискримінація
- міжгрупові відносини
- МЕТОДИКА, ЗА ЯКОЇ ЗАЗДАЛЕГІДЬ ФОРМУЛЮЮТЬСЯ ЗАПИТАННЯ ТА ЇХ ПОСЛІДОВНІСТЬ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- діагностичне інтерв’ю
- нестандартизоване інтерв’ю
- стандартизоване інтерв’ю
- бесіда
- МОНОЛОГІЧНЕ СПІЛКУВАННЯ - ЦЕ
- суб’єкт-об’єктна форма спілкування, приховане управління особистістю
- спілкування основні ознаки якого – безособистісність, оскільки в ньому партнери сприймають себе формально, як носія ролі
- спілкування, що передбачає позиційну нерівність партнерів: один – автор впливу, носій цілей і права їх реалізувати, а інший – об’єкт впливу
- авторитарна, директивна відкрита форма дії на партнера, реалізується у формі наказів, вимог, покарань
- ПРОЦЕС СПРИЙМАННЯ ТА РОЗУМІННЯ ОДИН ОДНОГО ПАРТНЕРАМИ НАЗИВАЮТЬСЯ
- інтеракція
- соціальна перцепція
- комунікація
- спілкування
- ЗА Г.АНДРЄЄВОЮ СОЦІАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ МІСТИТЬ ТАКІ РОЗДІЛИ
- соціальну психологію особистості, соціальну психологію спільнот та спілкування, соціальні відносини, форми духовної діяльності
- зміни психічної діяльності людей у групі під впливом взаємодії, особливості груп, психічний бік процесів суспільства
- вступ, закономірності спілкування та взаємодії людей, соціально-психологічні характеристики груп, соціально-психологічні особливості особистості та прикладна соціальна психологія
- таксономічну соціальну психологію, диференційну соціальну психологію, системну соціальну психологію
Тема :: Організаційна психологія- ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО ВИБІР ШЛЯХУ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ – ЦЕ
- адаптація
- інтеграція
- оптація
- ОДИН ІЗ СПОСОБІВ ПРОФЕСІЙНОГО ВІДБОРУ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ В ДОСЛІДЖЕННІ ПОВЕДІНКИ ПРЕТЕНДЕНТА В УМОВАХ ШТУЧНОГО ВКЛЮЧЕННЯ ЙОГО В МАЙБУТНЮ ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ – ЦЕ
- виробничий експеримент
- лонгітюдне дослідження
- метод професійної проби
- ФОРМА АКТИВНОГО СТАВЛЕННЯ СУБ’ЄКТА ДО ДІЙСНОСТІ, СПРЯМОВАНА НА ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ І ПОВ’ЯЗАНА ЗІ СТВОРЕННЯМ СУСПІЛЬНО ЗНАЧУЩИХ ЦІННОСТЕЙ ТА ОСВОЄННЯМ СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ – ЦЕ
- рух
- внутрішня регуляція
- діяльність
- МЕТОД ВИВЧЕННЯ ТРУДОВОЇ ПОВЕДІНКИ ПРАЦІВНИКА І ОРГАНІЗАЦІЇ ЙОГО ДІЯЛЬНОСТІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- метод вивчення документації
- лабораторний експеримент
- спостереження
- ЦЕЙ МЕТОД ПЕРЕДБАЧАЄ АНАЛІЗ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ВІД РІЗНИХ СУБ'ЄКТІВ ОЦІНЮВАННЯ ПРО СПЕЦИФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЇ І ПРАЦІВНИКА
- метод експертної оцінки
- метод вивчення продуктів діяльності
- трудовий метод
- біографічний метод
- ЗНАЙДІТЬ НАЙБІЛЬШ ТОЧНЕ ПРОДОВЖЕННЯ:«ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ – ЦЕ...»
- вдосконалюватися і розвиватися
- вміння знаходити особистісний смисл у професійній діяльності
- рух особистості у просторі та часі професійної праці
- самоактуалізація індивіда, його прагнення
- НАУКОВО ОБҐРУНТОВАНА СИСТЕМА ЗАХОДІВ, ПОКЛИКАНА ПІДГОТУВАТИ ОСОБИСТІСТЬ ДО СУСПІЛЬНО КОРИСНОЇ ПРАЦІ, НАДАТИ ЇЙ ДОПОМОГУ У ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ У ВІДПОВІДНОСТІ З ІНТЕРЕСАМИ, СХИЛЬНОСТЯМИ І ЗДІБНОСТЯМИ З ВРАХУВАННЯМ ПОТРЕБ РИНКУ – ЦЕ
- професійна агітація
- професійна орієнтація
- професійна інформація
- ВІДПОВІДНІСТЬ ОСОБИСТІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ВИМОГАМ ПРОФЕСІОГРАМИ, ЗДАТНІСТЬ ОВОЛОДІТИ ДАНОЮ ПРОФЕСІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ – ЦЕ
- професійна міграція
- професійна придатність
- професійна мобільність
- АКТИВНИЙ І ДОВГОТРИВАЛИЙ ПРОЦЕС ВИБОРУ ПРОФЕСІЇ І РЕЗУЛЬТАТ ЦЬОГО ПРОЦЕСУ – ЦЕ
- професійна соціалізація
- професійний розвиток
- професійне самовизначення
- ФОРМА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ, ЩО ПРИПУСКАЄ АГІТАЦІЮ ПРОФЕСІЙ, ЗА ЯКИМИ СПОСТЕРІГАЄТЬСЯ ДЕФІЦИТ КАДРІВ АБО ОЧІКУЄТЬСЯ РОЗШИРЕННЯ ЇХ ПІДГОТОВКИ – ЦЕ
- професійна соціалізація
- професійна пропаганда
- професійна інформація
- ЗМІНА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ АБО ПРОФЕСІЇ В ЗВ'ЯЗКУ З ГОСТРОЮ НЕЗАДОВОЛЕНІСТЮ ВИБОРОМ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ВИЯВЛЕНОЮ ПРОФЕСІЙНОЮ НЕПРИДАТНІСТЮ – ЦЕ
- професійна соціалізація
- реорієнтація
- професійне самовизначення
- НАУКА, ЩО ВИВЧАЄ ФЕНОМЕНОЛОГІЮ, ЗАКОНОМІРНОСТІ ТА МЕХАНІЗМИ РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ НА ЩАБЛІ ЇЇ ДУХОВНОЇ ТА СОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ЗРІЛОСТІ ПРИ ДОСЯГНЕННІ НАЙБІЛЬШ ВИСОКОГО РІВНЯ РОЗВИТКУ – ЦЕ
- акмеологія
- диференціальна психологія
- геронтопсихологія
- КООРДИНАЦІЙНА СТРУКТУРА, ЩО ПОЛЯГАЄ В ОСВОЄННІ ВМІННЯ ВИРІШУВАТИ ТОЙ, ЧИ ІНШИЙ ВИД РУХОВОЇ ЗАДАЧІ – ЦЕ
- ОСНОВНИЙ СТРУКТУРНИЙ КОМПОНЕНТ ДІЯЛЬНОСТІ,ЩО ЯВЛЯЄ СОБОЮ ДОВІЛЬНУ, НАВМИСНУ, ОПОСЕРЕДКОВАНУ АКТИВНІСТЬ, СПРЯМОВАНУ НА ДОСЯГНЕННЯ УСВІДОМЛЮВАНОЇ МЕТИ – ЦЕ
- ІНДИВІДУАЛЬНО СВОЄРІДНІ СПОСОБИ ОБРОБКИ ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ФОРМУЮТЬСЯ І РОЗВИВАЮТЬСЯ В ОНТОГЕНЕЗІ – ЦЕ
- операційні механізми мнемічних здібностей
- оперативний образ керованої системи
- оперативна одиниця
- ЕЛЕМЕНТИ РОБОЧОГО МІСЦЯ, ЩО ІНФОРМАЦІЙНО ВПЛИВАЮТЬ НА АНАЛІЗАТОРИ ЛЮДИНИ – ЦЕ
- системогенез
- сенсорний еталон
- сенсорне поле
- ВКАЖІТЬ ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ ПРОДУКТИВНОСТІ ПРАЦІ
- підготовленість до праці
- індивідуальні фактори працездатності
- ЗРАЗОК ПРОФЕСІЙНОЇ ПОВЕДІНКИ ПРАЦІВНИКА, ЩО ЗАЛЕЖИТЬ ЛИШЕ ВІД САМОГО ПРАЦІВНИКА, А НЕ ВІД ЗОВНІШНІХ ЧИННИКІВ І ХАРАКТЕРИЗУЄ ПЕВНИЙ СТУПІНЬ ЙОГО ПРОФЕСІЙНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ – ЦЕ
- критичний інцидент
- корекція
- кооперація
- ВКАЖІТЬ ДВА ОСНОВНИХ ВИДИ ВПЛИВУ ВИРОБНИЧОГО СЕРЕДОВИЩА НА БЕЗПЕКУ ПРАЦІ
- системний і безсистемний вплив
- безпосередній і опосередкований вплив
- ДОСЛІДЖЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗА ДОПОМОГОЮ МАТЕМАТИЧНИХ МОДЕЛЕЙ (ЧЕРЕЗ ФОРМУЛИ, НЕРІВНОСТІ, ЗАКОНОМІРНОСТІ), ЯКІ ВІДПОВІДАЮТЬ РЕАЛЬНОМУ ПРОЦЕСУ ПРАЦІ – ЦЕ
- статистичне (імітаційне) моделювання
- математичне моделювання
- психологічне моделювання
- ВКАЖІТЬ СТАНИ ЛЮДИНИ У ПРОЦЕСІ ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯКІ ХАРАКТЕРИЗУЮТЬ ЗА ОЗНАКОЮ ПЕРЕВАЖАННЯ ОДНІЄЇ ІЗ СТОРІН ПСИХІКИ
- темпераментальні, травматичні, характерологічні
- емоційні, вольові, стан уваги
- ЗОВНІШНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПРАЦІ
- це об’єктивні детермінанти, які трактуються як виробниче середовище
- це суб’єктивні детермінанти, які трактуються як людський фактор
- МЕТОД ЗБОРУ ДАНИХ ПРО ІСТОРІЮ РОЗВИТКУ КОНКРЕТНОЇ ОСОБИСТОСТІ ЯК СУБ’ЄКТА ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЇЇ БІОГРАФІЇ, ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ – ЦЕ
- клінічний метод
- метод анамнезу
- аналіз продуктів діяльності
- ПРОЦЕС ВЗАЄМОДІЇ ПРАЦІВНИКА З НАВКОЛИШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ З ПРИВОДУ ЗАСВОЄННЯ НОВОЇ ВИРОБНИЧОЇ СИТУАЦІЇ
- трудова адаптація
- трудова реабілітація
- СТРАТЕГІЯ ПОВЕДІНКИ В КРИТИЧНИХ СИТУАЦІЯХ, ЗАСНОВАНА НА ПРАГНЕННІ ЗАБЕЗПЕЧИТИ ОСОБИСТУ БЕЗПЕКУ ЗА ДОПОМОГОЮ ОБ’ЄКТИВНОГО ПОДОЛАННЯ СИТУАЦІЇ – ЦЕ
- конфлікт
- контроль страху
- контроль небезпеки
- ЦЕЙ МЕТОД ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ У ФОРМІ БЕЗПОСЕРЕДНЬОГО ОПИТУВАННЯ ПРАЦІВНИКІВ ПСИХОЛОГОМ ЯК БЕСІДА, ІНТЕРВ’Ю
- опитування
- спостереження
- експеримент
- трудовий метод
- ЦЕЙ МЕТОД ДОЗВОЛЯЄ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ПРАЦІ ВИЗНАЧИТИ ЯКІСТЬ ВИКОНАНОЇ ЛЮДИНОЮ РОБОТИ
- спостереження
- експеримент
- трудовий метод
- метод вивчення продуктів діяльності
- МЕТОД, ЯКИЙ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ДЛЯ ЗБОРУ ОБ'ЄКТИВНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТРУДОВИЙ ШЛЯХ ЛЮДИНИ, ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ І ТРУДОВІ ДОСЯГНЕННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- метод вивчення документації
- лабораторний експеримент
- спостереження
- СУТНІСТЬ ЦЬОГО МЕТОДУ ПОЛЯГАЄ У ТОМУ, ЩО ПСИХОЛОГ, ВИВЧАЮЧИ ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ, БЕЗПОСЕРЕДНЬО НА РОБОЧОМУ МІСЦІ ПОЄДНУЄ У ОДНІЙ ОСОБІ І ДОСЛІДНИКА І ПРАЦІВНИКА
- спостереження
- експеримент
- трудовий метод
- метод вивчення продуктів діяльност
- ДАНИЙ МЕТОД ПОЄДНУЄ У СОБІ МЕТОДИ ОПИТУВАННЯ І ВИЧЕННЯ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПРО ЗАГАЛЬНУ І СПЕЦІАЛЬНУ ОСВІТУ
- трудовий метод
- біографічний метод
- спостереження
- метод вивчення продуктів діяльності
- ОБУМОВЛЕНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ НОРМАМИ І ПРАВИЛАМИ, ВСТАНОВЛЕНИМИ ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ЇЇ ЦІЛІСНОСТІ – ЦЕ
- комунікативний цикл
- комунікативні процеси
- конвенціональність професійного спілкування
- ПСИХОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА, ЯКА ВИЗНАЧАЄ КОМУНІКАТИВНІ ЗДІБНОСТІ СУБ’ЄКТА СПІЛКУВАННЯ ЦЕ
- комунікативні феномени
- комунікативні процеси
- комунікативна компетентність
- СУТНІСТЬ ЦЬОГО МЕТОДУ ПОЛЯГАЄ У ТОМУ, ЩО РЕАЛЬНІ УМОВИ ПРАЦІ ЗАМІНЮЮТЬСЯ НА УМОВИ, ЯКІ ГІПОТЕТИЧНО ПЕРЕДБАЧАЮТЬСЯ ОПТИМАЛЬНИМИ
- виробничий експеримент
- трудовий метод
- біографічний метод
- метод експертної оцінки
- метод вивчення продуктів діяльності
- ДО РІВНІВ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ
- глибинний
- внутрішній
- середній
- поверхневий
- ДО ОСНОВНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ОРГАНІЗАЦІЇ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ
- раціональність
- референтність
- спеціалізація
- формалізація
- ЖИТТЄВИЙ ЦИКЛ ОРГАНІЗАЦІЇ НЕ ВКЛЮЧАЄ
- етап оновлення або смерті організації
- етап занепаду
- етап старіння
- етап зрілості
- етап зростання
- етап адаптації
- етап становлення
- ОРГАНІЗАЦІЙНА ВЛАДА - ЦЕ
- влада, пов’язана із здатністю індивідів, груп і їх організацій реалізувати свої інтереси і волю за допомогою засобів політико-державного управління і контролю
- влада переконання та навіювання
- це процес використання різноманітних організаційних засобів для зміни поведінки співробітників в заданому напрямку, навіть у тому випадку, коли це суперечить їх інтересам, бажанням та переконанням
- влада, що спирається на загрозу застосування сили
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ МЕТОД ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЩО ПЕРЕДБАЧАЄ СИСТЕМАТИЧНЕ ВИВЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ПРАЦІ Й ДОСЯГНЕНЬ КЕРІВНИКІВ ТА ЇХ ПІДЛЕГЛИХ
- метод інтерв’ю
- метод експерименту
- метод спостереження
- метод оцінювання діяльності персоналу
- ЕЛЕМЕНТОМ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ НЕ Є
- соціально-психологічний клімат організації
- місія та стратегія розвитку організації
- політичні переконання працівників
- цінності працівників та організації
- ДО РІВНІВ АНАЛІЗУ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ ПСИХОЛОГІЇ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ
- рівень організації
- рівень клієнта (споживача)
- рівень індивіда (працівника)
- рівень групи
- СФЕРОЮ ЛЕГІТИМНОГО ВПЛИВУ ОРГАНІЗАЦІЇ Є
- релігійна приналежність працівників
- політичні погляди працівників
- професійна діяльність працівників
- приватне життя працівників
- КОЛЕКТИВОМ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ ПСИХОЛОГІЇ НАЗИВАЄТЬСЯ
- офіційно створена група для організації виробничого процесу, основною функцією якої є реалізація поставлених перед нею завдань
- управлінський колектив, який характеризується системою інтегральних властивостей, притаманних соціальній групі, але опосередкованих специфікою управлінської діяльності
- група людей, яка характеризується організованістю і психологічною згуртованістю при досягненні спільних цілей діяльності, зумовлених суспільно-корисними мотивами;
- спонтанно організоване об’єднання людей, які вступають у регулярну взаємодію для досягнення певної мети
- ЯКА ОСНОВНА ПЕРВИННА ХАРАКТЕРИСТИКА НЕФОРМАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
- правила внутрішнього розпорядку
- посадові інструкції
- неформальні лідери
- ЯКА ПРИЧИНА СПОНУКАЄ ЛЮДЕЙ ВСТУПАТИ В ГРУПИ ТА НЕФОРМАЛЬНІ ОРГАНІЗАЦІЇ
- ризикованість
- референтність
- нонконформізм
- приналежність
- СТИЛЬ УПРАВЛІННЯ, ПРИ ЯКОМУ ВСІ РІШЕННЯ ОДНООСІБНО УХВАЛЮЮТЬСЯ КЕРІВНИКОМ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- ліберальний
- анонімний
- авторитарний
- демократичний
- ОРГАНІЗАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ ЯК САМОСТІЙНА ГАЛУЗЬ ПСИХОЛОГІЧНОЇ НАУКИ ВИВЧАЄ
- психологічні закономірності діяльності та розвитку організацій
- психологічні закономірності розвитку керівника організації
- психологічні закономірності розвитку групи
- психологічні закономірності розвитку індивіда (працівника)
- КЛАСИЧНИМИ СТИЛЯМИ КЕРІВНИЦТВА ВВАЖАЮТЬ
- демократичний, авторитарний, ліберальний
- ліберальний, харизматичний, догматичний
- анархічний, монархічний, демократичний
- попустительський, демократичний, бюрократичний
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ ПЕВНА СИСТЕМА ПРИНЦИПІВ, НОРМ, МЕТОДІВ І ПРИЙОМІВ ВПЛИВУ НА ПІДЛЕГЛИХ З МЕТОЮ ЕФЕКТИВНОГО ЗДІЙСНЕННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ДОСЯГНЕННЯ ПОСТАВЛЕНИХ ЦІЛЕЙ КЕРІВНИКА
- вольова сфера керівника
- управлінська концепція керівника
- темперамент керівника
- стиль управління
- МОТИВАЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ КЕРІВНИКА ДО УПРАВЛІННЯ ВИЗНАЧАЄТЬСЯ
- загальноуправлінськими і психологічними знаннями
- власне управлінськими вміннями та навичками, психолого-управлінськими вміннями та навичками
- соціальними мотивами, управлінськими мотивами, мотивами особистісного росту, мотивами зовнішньої привабливості
- рисами, які пов’язані зі ставленням до управлінської діяльності, до самого себе, до учасників управлінської діяльності, до держави
- КОМПЛЕКС ВЗАЄМОЗВ’ЯЗАНИХ ТА ВЗАЄМОЗУМОВЛЕНИХ ПСИХОЛОГІЧНИХ ЯКОСТЕЙ КЕРІВНИКА, ЯКІ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ УСПІШНІСТЬ УПРАВЛІННЯ, МОЖЛИВІСТЬ ПРИЙНЯТТЯ НЕСТАНДАРТНИХ, ОРИГІНАЛЬНИХ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ, – ЦЕ
- когнітивна сфера керівника
- емоційно-вольова сфера керівника
- темперамент керівника
- психологічна готовність до управління
- ДО МЕТОДІВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ВПЛИВУ КЕРІВНИКА НА ПІДЛЕГЛИХ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ
- критика
- переконання
- навіювання
- стимулювання
- ДО ТАКТИЧНИХ МАНІПУЛЯТИВНИХ ПРИЙОМІВ У ВИКОРИСТАННІ ВЛАДИ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ
- переконання
- лестощі
- підкреслювання спільності
- самореклама
- ЯКА РИСА ЛІДЕРА (КЕРІВНИКА) НЕ ВВАЖАЄТЬСЯ ОСНОВНОЮ ЗА ДОСЛІДЖЕННЯМИ У МЕЖАХ СТРУКТУРНОГО ПІДХОДУ
- консерватизм
- здатність впливати на людей
- інтелект
- відповідальність
- ТВЕРДЖЕННЯ “Я БАГАТО ПРАЦЮВАВ, СТРАЖДАВ , ЖЕРТВУВАВ… І ТОМУ У МЕНЕ Є ПРАВО ВИМАГАТИ…” ХАРАКТЕРИЗУЄ ТАКИЙ РІЗНОВИД ЛЕГІТИМНОЇ ВЛАДИ
- легітимна влада справедливості
- легітимна влада відповідальності
- формальна легітимність
- легітимна влада взаємності
- ОСОБА, НА ЯКУ ОФІЦІЙНО ПОКЛАДЕНО ФУНКЦІЇ УПРАВЛІННЯ УСТАНОВОЮ(ПІДПРИЄМСТВОМ) ТА ОРГАНІЗАЦІЇ ЇЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ СПЕЦІАЛЬНО ОРГАНІЗОВАНИЙ ПРОЦЕС СПІЛКУВАННЯ ПСИХОЛОГА-КОНСУЛЬТАНТА З ІЄРАРХІЧНО ПОВ’ЯЗАНОЮ ГРУПОЮ СЛУЖБОВЦІВ СФЕРИ УПРАВЛІННЯ, КЕРІВНИКІВ ОРГАНІЗАЦІЇ, СПРЯМОВАНИЙ НА ГЕНЕРАЦІЮ, РОЗГОРТАННЯ МОЖЛИВИХ І БАЖАНИХ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ В ПЕВНИЙ ПЕРІОД ЗМІН
- бесіда
- експериментальне дослідження
- спостереження
- психолого-акмеологічне консультування
- НА ОСНОВІ ТЕОРЕТИЧНОГО І ЕМПІРИЧНОГО АНАЛІЗУ УПРАВЛІНСЬКИХ ПРОЦЕСІВ РОЗРОБКА ПРАКТИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ З РІЗНИХ АСПЕКТІВ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЩО СПРЯМОВАНІ НА ПОКРАЩЕННЯ РОБОТИ КЕРІВНИКІВ, УСІЄЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ Є ФУНКЦІЄЮ УПРАВЛІННЯ
- соціальною
- прогностичною
- прикладною
- гуманістичною
- ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОГНОЗІВ ЩОДО РОЗВИТКУ ОРГАНІЗАЦІЙ, РОБОЧИХ ГРУП, ПЕРСОНАЛУ, КЕРІВНИКА ТА УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Є ФУНКЦІЄЮ УПРАВЛІННЯ
- соціальною
- прикладною
- прогностичною
- гуманістичною
- ПРЕДМЕТОМ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ У МЕЖАХ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ Є
- психологічний аналіз організаційної діяльності
- психологічні особливості процесу перероблення та генерування інформації, структури та елементів управлінської діяльності, організації управлінської діяльності
- психологічні закономірності становлення, функціонування та розвитку системи “людина (груп- – людина (груп- ”, у яких основними є управлінські зв’язки та управлінські відносини
- соціально-психологічні особливості діяльності керівника, який взаємодіє із соціальним оточенням, пошук стійких рис керівника, що виявляються у взаємодії із підлеглими і визначають ефективність керівництва
- ГАЛУЗЬ ПСИХОЛОГІЇ, ЯКА ПРОДУКУЄ ПСИХОЛОГІЧНІ ЗНАННЯ ПРО УПРАВЛІНСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕ
- соціальна психологія
- психологія праці
- психологія управління
- психологія особистості
Тема :: Вікова психологія- ЯКИЙ ВІКОВИЙ ПЕРІОД РОЗВИТКУ НАЗИВАЮТЬ ПЕРЕХІДНИМ
- дошкільний
- підлітковий
- літній
- похилий
- ОСНОВНИМИ ПСИХІЧНИМИ НОВОУТВОРЕННЯМИ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Є
- Почуття дорослості
- Самооцінка
- Внутрішній план дій, рефлексія
- Словесно-логічне мислення
- ОСНОВНІ СКЛАДОВІ ГОТОВНОСТІ ДО САМОСТІЙНОГО ЖИТТЯ
- сформованість емоційно-вольової сфери
- наявність підтримки батьків
- вміння орієнтуватися в ситуації
- ГЕРОНТОПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ
- психологія внутріутробного розвитку
- психологія старості
- порівняльна, диференційна психологія
- ОСНОВНЕ СОЦІАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ ЮНАЦТВА
- нонконформізм, cоціальне та особистісне самовизначення
- завершення навчання, професійне визначення
- вступ до школи, успішний когнітивний розвиток
- АДАПТАЦІЯ ЛЮДИНИ ДО ВИМОГ НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ ВКАЗУЄ НА
- соціальний вік
- психологічний вік
- біологічний вік
- ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ
- емпатійний, толерантний
- особистісно-професійний
- мотиваційний, когнітивний, емоційно-вольовий
- ВІКОВИЙ ПЕРІОД СПРИЯТЛИВИЙ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДУ
- молодший шкільний вік
- пілітковий вік
- період дорослості
- старший шкільний вік
- СОЦІАЛЬНА АКТИВНІСТЬ ПІДЛІТКІВ СПРЯМОВАНА НА
- оволодіння знаннями
- оволодіння новими типами діяльності
- прийняття та засвоєння норм, цінностей і способів поведінки, характерних для дорослих
- КРИЗА ІДЕНТИЧНОСТІ ВІДБУВАЄТЬСЯ В
- підлітковому віці
- старшому шкільному віці
- молодшому шкільному
- МОЛОДШИЙ ШКІЛЬНИЙ ВІК Є СЕНЗИТИВНИМ ДЛЯ
- формування довільної уваги
- формування світогляду
- формування ціннісної сфери
- ІНТИМНО-ОСОБИСТІСНЕ СПІЛКУВАННЯ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ Є ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У
- старшому шкільному віці
- молодшому шкільному віці
- підлітковому віці
- СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА ГРА Є ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У
- Ранньому періоді розвитку
- Дошкільному періоді
- Молодшому шкільному
- ПІДЛІТКОВА КРИЗА – ЦЕ
- перехід до нового вікового періоду
- прагнення до ідеалів, максималізм
- заперечення, негативізм
- ПІДЛІТКОВИЙ ПЕРІОД – ЦЕ
- середній шкільний вік
- молодший шкільний вік
- старший шкільний вік
- ФАКТОРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА ФОРМУВАННЯ АКЦЕНТУАЦІЙ
- умови виховання
- дезадаптивні стереотипи діяльності
- гіперопіка зі сторони батьків
- МОТИВИ ВИБОРУ ПРОФЕСІЇ
- практичні інтереси
- батьківські настанови
- інтерес до професії
- СИСТЕМА ЦІННОСТЕЙ НА МЕЖІ 30 - РІЧЧЯ
- сім’я
- навчання
- вибір професії
- ФАКТОРИ, ЯКІ ВКАЗУЮТЬ НА СТАРІННЯ ЛЮДИНИ
- припинення трудової діяльності
- обмеження системи соціальних стосунків
- допомога у вихованні дітей
- КРИЗА СЕРЕДИНИ ЖИТТЯ
- переживається людьми, які досягли 50 років
- переживається людьми, які досягли 35 років
- переживається людьми, які досягли 40-45 років
- СКЛАДОВІ КОХАННЯ (ЗА Р. СТЕНБЕРГОМ)
- пристрасть
- інтимність – почуття близькості, яке виявляється в любовних стосунках
- емпатійність
- ПОШКОДЖЕНИЙ ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ВИЯВЛЯЄТЬСЯ В ІНЕРТНОСТІ МИСЛЕННЯ, ЙОГО НЕЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ, НЕПРАКТИЧНОСТІ
- ВАЖЛИВИМ НОВОУТВОРЕННЯМ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ Є ВНУТРІШНІЙ ПЛАН ДІЙ
- ОСНОВНІ ЖИТТЄВІ ЗАВДАННЯ ЖІНОК
- Догляд за батьками
- Визначення мрії
- Пошук наставника
- Визначення із сімейним статусом
- ГЕНОТИП МОЖЕ ВИЗНАЧИТИ АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНУ СТРУКТУРУ ОРГАНІЗМУ, ЙОГО ОЗНАКИ
- ОСНОВНІ СТРАХИ У ВІЦІ НЕМОВЛЯТИ
- Страх голоду
- Страх залишитись на самоті
- Страх незнайомої людини
- Страх впасти з висоти
- ДО ЗАВДАНЬ ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ ВІДНОСЯТЬ
- Вивчення механізмів мислення
- Пояснення причин відхилення розвитку психіки від норми
- Розробка методів вивчення вікових особливостей прояву психіки
- Пошук ефективних шляхів розвитку психіки
- СЕНЗИТИВНИЙ ПЕРІОД ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВИ
- Підлітковий
- Ранній період
- Молодший шкільний період
- Дошкільний період розвитку
- ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ ВИВЧАЄ ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗВИТКУ ПСИХІКИ ЗДОРОВОЇ ЛЮДИНИ
- „КОМПЛЕКС ПОЖВАВЛЕННЯ” У ВІЦІ НЕМОВЛЯТИ, ЦЕ ОЗНАКА ПРОЯВУ
- Уяви
- Пам’яті
- Мислення
- Відчуттів
- „ПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ” ВПЕРШЕ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ У ВІЦІ
- Підлітковому віці
- Молодшому шкільному віці
- Ранній юності
- Немовляти
- ТЕОРІЯ ПРЕФОРМІЗМУ ВИЗНАВАЛА ПОЛОЖЕННЯ
- Принцип єдності свідомості і діяльності
- Принцип реактивності
- Принцип активності
- Що у зародковому стані закладаються ознаки дорослого організму
- У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ СИМПТОМАМИ НОНКОНФОРМІЗМУ Є
- Спілкування з друзями
- Дружба з особами протилежної статі
- Страх бути не почутим
- Протистояння впливам дорослих
- ПОЧУТТЯ ДОРОСЛОСТІ З’ЯВЛЯЄТЬСЯ В
- Зрілому віці
- Юнацькому віці
- Підлітковому віці
- Молодшому шкільному віці
- У ПЕРІОДІ СТАРОСТІ НАЙКРАЩЕ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ
- Третинна пам’ять
- Рухова пам’ять
- Вторинна пам’ять
- Первинна пам’ять
- ЯКІ СИМПТОМИ КРИЗИ 6-7 РОКІВ
- Плач
- Пустощі
- Непокора батькам
- ПОТРЕБА В ОЦІННІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ В
- Ранній юності
- Підлітковому віці
- Молодшому шкільному віці
- Дошкільному віці
- ФАКТОРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА ДЕПРИВОВАНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ С
- участь у сюжетно-рольових іграх
- Вплив однолітків
- Відсутність сімї
- БІОЛОГІЧНИЙ ВІК ВКЛЮЧАЄ
- рухові навички
- відповідність стану організму та його функціональних систем
- рівень розвитку інтелекту, здатність до навчання, рухові навички
- НАОЧНО-ОБРАЗНЕ МИСЛЕННЯ РОЗВИВАЄТЬСЯ І ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ У
- Ранній юності
- Підлітковому
- Молодшому шкільному
- Дошкільному
- ПСИХОЛОГІЧНИЙ ВІК ВКАЗУЄ НА ТЕ
- становище людини
- рівень розвитку інтелекту, здатність до навчання, рухові навички
- наскільки людина адаптована до вимог довколишнього світу
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Є
- Вибір професії
- Навчання
- Предметно-маніпуляційні дії
- Сюжетно –рольова гра
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У ДОРОСЛОМУ ВІЦІ Є
- Емоційне спілкування з ровесниками
- Праця
- Сюжетно – рольова гра
- Інтимно-особистісне спілкування
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У РАННІЙ ЮНОСТІ Є
- Навчання
- Предметно-маніпуляційні дії
- Вибір професії
- Сюжетно –рольова гра
- ПІДЛІТКОВИЙ ВІК – ЦЕ ВІК ВІД
- 6-ти до 10-ти років
- 15-ти до 17-ти років
- 10-ти до 15-ти років
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Є
- Вибір професії
- Предметно-маніпуляційні дії
- Сюжетно –рольова гра
- Навчання
- КРИЗА ІДЕНТИЧНОСТІ –ЦЕ
- психологічний феномен, що переживається людьми, які досягли 40-50 років, і полягає в критичній оцінці та переоцінці досягнутого в житті
- особливий момент розвитку, коли однаково динамічно наростає вразливість і розвивається потенціал особистості
- розчарування людини в значущості культивованих нею цінностей, норм, ідеалів, яке призводить до зміни сенсу її життя, переоцінки життєвих цінностей
- ОСОБИСТІСНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ – ЦЕ
- заглиблення у світ власних вчинків, почуттів, переживань, співвіднесення їх з навколишньою дійсністю
- психічне утворення, яке формується під впливом спочатку сімейного, а потім цілісно культурного виховання і яке виконує функцію заборон і покарань
- процес свідомого визначення суб’єктом своєї сутності та місця у системі суспільних відносин, світі, що виявляється в активному ставленні людини до себе та навколишньої дійсності
- ПРИСКОРЕНИЙ ФІЗИЧНИЙ І ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ – ЦЕ
- акселерація
- компенсація нервової системи
- самовиховання особистості в процесі життя
- ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ ВКЛЮЧАЄ ТАКІ КОМПОНЕНТИ
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність, особистісна готовність, емоційно-вольова
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність, особистісна готовність
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність
- ПРОВІДНА ДІЯЛЬНІСТЬ – ЦЕ
- діяльність, яка зумовлює найголовніші зміни у психіці дитини та підготовку до нового етапу розвитку
- діяльність, якою дитина займається найбільше
- найцікавіша для дитини діяльність
- ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ В ОНТОГЕНЕЗІ – ЦЕ
- вивчення психіки на різних етапах еволюції
- вивчення психіки на різних етапах психічного розвитку людини (від народження до старості)
- вивчення психіки в розвитку
- ОБЕРІТЬ НАПРЯМКИ ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЯКІ ПО-РІЗНОМУ ТРАКТУВАЛИ ДЖЕРЕЛА ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
- Гуманістичний напрям
- Соціогенетичний напрям
- Біогенетичний напрям
- ЛОНГІТЮДНИЙ МЕТОД ПЕРЕДБАЧАЄ
- вивчення різних вікових груп
- вивчення різних етносів
- вивчення одних і тих досліджуваних у різні моменти їх життя
- МЕТОД ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ В ОДНОЧАСНОМУ ПОРІВНЯННІ РІЗНИХ ГРУП ДОСЛІДЖУВАНИХ – ЦЕ
- метод експерименту
- психологічне тестування
- метод поперечних зрізів
- ПРОВІДНОЮ ДІЛЬНІСТЮ ДЛЯ НЕМОВЛЯТ Є
- безпосередньо-емоційне спілкування з дорослими
- рольова гра
- предметно-маніпулятивна діяльність
- ОСНОВНИМИ КРИТЕРІЯМИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ КОЖНОГО ПЕРІОДУ РОЗВИТКУ Є
- новоутворення
- провідна діяльність
- соціальна ситуація розвитку
- ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ
- наука про закономірності, механізми, умови, чинники та особливості розвитку й функціонування патологічної особистості
- галузь психологічних знань, яка вивчає закономірності психологічного розвитку людини в онтогенезі
- галузь психологічної науки, яка вивчає особливості психічного розвитку людини на різних етапах життя
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ Є
- Вибір професії
- Спілкування
- Навчання
- Сюжетно –рольова гра
- ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ НАУКА, ЯКА ВИВЧАЄ
- Комунікативні механізми
- Генезис мислення
- Формування трудових навичок
- Розвиток психіки в онтогенезі
Тема :: Педагогічна психологія- НАВЧАННЯ - ЦЕ
- результат учіння
- це спільна діяльність вчителя та учня, в процесі якої педагог здійснює керування навчально-пізнавальною діяльністю школяра
- процес засвоєння людиною знань, вироблення вмінь та навичок
- РУШІЙНОЮ СИЛОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ Є
- протиріччя, які виникають між особистістю і середовищем, а також внутрішні протиріччя
- інтелектуальні здібності
- макросоціальні умови
- МЕХАНІЗМ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ЦЕ
- здатність відчувати, бачити, реагувати на почуття та переживання інших людей
- постановка суб`єктом самого себе на місце іншої людини через заглиблення у її внутрішній світ
- процес самопізнання суб`єктом внутрішніх психічних станів і актів
- У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ВЧИТЕЛЬ ПОВИНЕН МАТИ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ХІД ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ. У ЦЬОМУ ПОЛЯГАЄ СУТНІСТЬ МЕХАНІЗМУ
- постановки навчальних задач
- рефлексії
- зворотнього зв`язку
- ГНОСТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ПОЛЯГАЄ У
- навчально-виховних контактах з учнями
- плануванні власної пізнавальної діяльності та пізнавальної діяльності школярів
- забезпеченні становлення мотивів навчання і самовиховання
- РУШІЙНИМИ СИЛАМИ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ Є
- навчання і виховання
- спадковість і соціальне середовище
- внутрішні суперечності (протиріччя)
- УМОВНО-РЕФЛЕКТОРНИЙ ВИД НАУЧІННЯ ПЕРЕДБАЧАЄ ВИНИКНЕННЯ НОВИХ ФОРМ ПОВЕДІНКИ ЯК УМОВНИХ РЕАКЦІЙ НА ПОЧАТКОВИЙ НЕЙТРАЛЬНИЙ СТИМУЛ, ЯКИЙ РАНІШЕ СПЕЦИФІЧНОЇ РЕАКЦІЇ НЕ ВИКЛИКАВ
- МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ АСОЦІАЦІЙ
- лежить в основі встановлення тимчасових зв`язків між окремими знаннями чи частинами досвіду
- пов`язаний переважно з формуванням понять
- виступає в якості основи для формування умінь і навичок
- НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ Є ПРОВІДНИМ ВИДОМ ДІЯЛЬНОСТІ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ
- СЕРЕДОВИЩЕ-РЕГУЛЯТОР СПАДКОВОГО, ТВЕРДИЛИ ПРЕДСТАВНИКИ СОЦІОГЕНЕТИЧНОГО НАПРЯМУ
- СКЛАДОВІ У СТРУКТУРІ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА
- Діагностична діяльність
- Орієнтовно-прогностична діяльність
- Прогностична діяльність
- ЕКСПРЕСИВНІ ПЕДАГОГІЧНІ ЗДІБНОСТІ ВИРАЖАЮТЬСЯ В ЗДАТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ОЦІНИТИ СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ ТА РЕЗУЛЬТАТИ
- САМОРЕГУЛЯЦІЯ МОТИВАЦІЇ – ЦЕ
- процес вибору між різними можливими діями, позиціями
- задоволення потреби людини
- процес самопізнання
- НАСЛІДУВАННЯ – МЕХАНІЗМ ВИХОВАННЯ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ У
- безпосередній передачі емоційного стану від одного індивіда до іншого на рівні психофізіологічного контакту
- постановка суб`єктом самого себе на місце іншої людини через заглиблення у її внутрішній світ
- відтворенні суб`єктом у більш чи менш перетвореному вигляді певних зовнішніх рис, зразків поведінки, манер, дій, смислів інших людей
- ОПИТУВАННЯ – ЦЕ
- це засіб формування вольових якостей учня, його рівня домагань, пізнавальних мотивів
- встановлення психологічного контакту між вчителем та учнем
- спосіб формування умінь та навичок
- СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ ЗУМОВЛЮЄТЬСЯ ЯКІСНО НОВОЮ
- потребою
- соціальною ситуацією розвитку
- специфікою інтелектуальної сфери
- В ОСНОВІ СТАВЛЕННЯ УЧНІВ ДО НАВЧАННЯ ЛЕЖАТЬ
- психічні процеси
- мотиви учіння
- особливості інтелекту
- СУГЕСТИВНІ ЗДІБНОСТІ ВИРАЖАЮТЬ ЗДАТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ДО
- оцінки своєї діяльності
- передбачення результатів своїх дій
- безпосереднього емоційно-вольового впливу на учнів
- ДИСГАРМОНІЙНИЙ ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК НАЯВНИЙ ТОДІ, КОЛИ
- в одному показнику психічного розвитку відбувається прискорення, а в іншому сповільнення
- проявляється інертність психічного розвитку у мисленні
- низький рівень інтелекту
- НАУЧІННЯ ЗА МЕХАНІЗМОМ ІМПРИНТІНГУ ЦЕ
- виникнення нових форм поведінки як умовних реакцій на початковий нейтральний стимул
- миттєве пристосування організму до конкретних умов життя з використанням вроджених форм поведінки
- набуття людиною досвіду через засвоєння мови та спілкування
- ПРОБЛЕМНЕ НАВЧАННЯ – ЦЕ СИСТЕМА МЕТОДІВ, ЗАСОБІВ, ЯКІ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ МОЖЛИВОСТІ ТВОРЧОЇ УЧАСТІ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
- МЕТОД НАВЧАННЯ – ЦЕ
- закінчений цикл навчання, в якому виділяються етапи
- предметно-операційні дії вчителя
- вказівки вчителя
- ОСНОВНИМ КРИТЕРІЄМ ЕФЕКТИВНОСТІ ВПЛИВУ НА УЧНЯ Є ПЕРЕТВОРЕННЯ ЙОГО З ОБ’ЄКТА НАВЧАННЯ В СУБ’ЄКТА САМОСТІЙНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- РОЗВИВАЮЧИЙ АСПЕКТ ДІЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЛЯГАЄ У ПЛАНУВАННІ ВЛАСНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
- ОНТОГЕНЕЗ ЛЮДСЬКОГО ОРГАНІЗМУ ВИЗНАЧАЄТЬСЯ БІОЛОГІЧНОЮ СПАДКОВІСТЮ
- МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ – ЦЕ
- цілеспрямований процес організації та стимулювання різнобічної діяльності учнів, їх спілкування, спрямований на оволодівання школярами моральною культурою
- формування бережливого ставлення до навколишнього світу
- процес естетичного задоволення
- ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ – ЦЕ
- цілеспрямований вплив вчителя на батьків
- цілеспрямований вплив вчителя на інших вчителів
- цілеспрямований вплив вчителя на учнів
- ПРОЕКТИВНИЙ МЕТОД – ЦЕ ПОРІВНЯЛЬНЕ ВИВЧЕННЯ УМОВ РОЗВИТКУ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ БЛИЗНЮКІВ
- РУШІЙНОЮ СИЛОЮ ЛЮДСЬКОЇ ПОВЕДІНКИ І ДІЯЛЬНОСТІ Є
- інтелект
- потреби
- психічні процеси
- ВИЩОЮ ФОРМОЮ РОЗВИТКУ Є
- саморозвиток особистості
- тенденція до інтегрованості психіки
- діалектичні суперечності
- МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ АСОЦІАЦІЙ
- виступає в якості основи для формування умінь, навичок
- лежить в основі встановлення тимчасових зв`язків між окремими знаннями
- служить основою для створення нових знань, нових предметів, вироблення умінь, навичок
- ОРГАНІЗАТОРСЬКІ ЗДІБНОСТІ – ЦЕ ЗДІБНОСТІ ПЕДАГОГА
- правильно оцінювати свою діяльність
- чітко висловлювати свої думки
- організовувати учнівський клас і свою власну діяльність
- ПЕДАГОГІЧНА РЕФЛЕКСІЯ – ЦЕ ЗДАТНІСТЬ ОЦІНИТИ СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ, СВОЮ КОНЦЕПЦІЮ, СВІЙ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ СТИЛЬ
- У РОБОТІ З УЧНЯМИ, ДЛЯ ЯКИХ ХАРАКТЕРНИЙ ІНЕРТНИЙ ТИП НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ ПСИХОЛОГИ РЕКОМЕНДУЮТЬ ВИМАГАТИ ВІД УЧНЯ ШВИДКОЇ ЗМІНИ НЕВДАЛИХ ФОРМУЛЮВАНЬ
- ПРЕДМЕТОМ ПСИХОЛОГІЇ ВИХОВАННЯ Є
- принципи і умови вивчення і організації системи впливів на процес формування особистості
- механізми формування морально-вольової сфери особистості, моральної свідомості, моральних уявлень
- вивчення психологічних закономірностей формування свідомості людини як особистості в умовах цілеспрямованої організації педагогічного процесу
- ОСНОВНІ МЕХАНІЗМИ ВИХОВАННЯ
- ідентифікація, переконання, навіювання, наслідування
- гіперболізація
- конформність
- ДИДАКТИЧНІ ЗДІБНОСТІ
- здібність доступно передавати учням учбовий матеріал, розкривати матеріал
- здібності до відповідної галузі знань
- здібності ясно і чітко висловлювати свої думки і почуття за допомогою мовлення
- КОМУНІКАТИВНІ ЗДІБНОСТІ
- здібність безпосереднього емоційно-вольового впливу на учнів
- здібності до спілкування з дітьми, вміння знайти правильний підхід до учнів
- здібність до розподілу уваги одночасно між кількома видами діяльності
- ПЕРЦЕПТИВНІ ЗДІБНОСТІ
- здібності проникати у внутрішній світ учня
- здібності до відповідної галузі знань
- здібності організовувати учнівський колектив
- ГНОСТИЧНІ ЗДІБНОСТІ
- проявляються в налагодженні контакту, педагогічно доцільних відносин
- проявляються у вмінні передбачити кінцевий результат виховного навчання протягом усього періоду навчання
- проявляються у швидкому та творчому оволодінні методами навчання учнів
- ПРОЕКЦІЙНІ ЗДІБНОСТІ
- проявляються у вмінні передбачити кінцевий результат виховного навчання протягом усього періоду навчання
- проявляються у створенні творчої робочої атмосфери спільного співробітництва
- проявляються в особливій чутливості до способів організації учнів в групи
- РОЗДІЛИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
- психологія виховання
- психологія навчання
- психологія педагогічної діяльності
- ПЕДАГОГІЧНА УЯВА – ЦЕ ЗДІБНІСТЬ ПЕДАГОГА ПРОНИКАТИ У ВНУТРІШНІЙ СВІТ ВИХОВАНЦЯ
- В ОНТОГЕНЕЗІ НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ СТАЄ ДЛЯ ДИТИНИ ПЕРШИМ ВИДОМ СОЦІАЛЬНО-НОРМОВАНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ДО ЯКОЇ СУСПІЛЬСТВО СТАВИТЬ СВОЇ ВИМОГИ
- ВИДИ НАВЧАННЯ
- програмоване
- проблемне
- вікарне
- діалогічне
- ВИДИ НАУЧІННЯ
- умовно-рефлекторне
- оперантне
- випереджуюче
- МЕТОД ПСИХОЛОГІЇ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ В ОДНОЧАСНОМУ ПОРІВНЯННІ РІЗНИХ ВІКОВИХ ГРУП ДОСЛІДЖУВАНИХ, ЦЕ:
- метод експерименту
- психологічне тестування
- метод поперечних зрізів
- метод бесіди
- ВИДИ ІНДИВІДУАЛІЗОВАНИХ ФОРМ НАВЧАННЯ
- індивідуальний підхід
- диференційований підхід
- ПЕДАГОГІЧНА ЗАДАЧА ВИНИКАЄ
- коли вчитель перевіряє правильність розуміння навчального матеріалу
- коли здійснюється контроль за засвоєнням матеріалу
- коли спираються на суб‘єктний досвід школярів
- коли потрібно «перевести» учня з одного класу в інший
- усі відповіді не вірні
- АКСЕЛЕРАЦІЯ – ЦЕ
- самовиховання особистості в процесі життя
- пластичність і компенсація нервової системи
- прискорений фізичний і психічний розвиток особистості
- ЯКЕ З ТВЕРДЖЕНЬ Є ПРАВИЛЬНИМ
- навчання йде за розвитком
- змінюючи методи і зміст навчання, не можна істотно змінити розумовий розвиток дитини
- навчання істотно не впливає на розвиток психіки дитини
- навчання веде за собою розвиток
- УЧБОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ВКЛЮЧАЄ ТАКІ КОМПОНЕНТИ
- мотиваційний, спосіб дій, змістовий
- змістовий, мотиваційний
- змістовий, мотиваційний,операційний
- ПІД ЗДІБНОСТЯМИ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ РОЗУМІЮТЬ
- спеціальна організація певних умінь
- певне поєднання психологічних та особистісних якостей вчителя, що забезпечують досягнення високих результатів у навчанні та вихованні дітей
- поєднання емоційно-вольових якостей особистості
- спеціальна організація певних знань
- усі відповіді не вірні
- ПЕДАГОГІЧНА ЗАДАЧА ВИНИКАЄ
- коли вчитель перевіряє правильність розуміння навчального матеріалу
- коли здійснюється контроль за засвоєнням матеріалу
- коли спираються на суб‘єктний досвід школярів
- коли потрібно «перевести» учня з одного класу в інший
- усі відповіді не вірні
- СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- навчальні задачі і навчальні дії
- дії контролю і дії оцінки
- результати діяльності
- ДО ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ МЕТОДІВ ВІДНОСЯТЬ
- Спостереження і самоспостереження
- Проективні методи
- Лабораторний експеримент
- Природний експеримент
- ОСНОВНИМИ ФАКТОРАМИ РОЗВИТКУ Є
- Середовище, спадковість, активність
- Пізнання і пізнавальна діяльність
- Гра, навчання, праця
- Макро- та мікро середовище
- ПОКАЗНИКАМИ РОЗВИТКУ Є
- Розвиток пізнання та пізнавальна діяльність
- Формування системи відносин
- Володіння системою практичних дій
- Провідна діяльність
- ЯКЕ З ТВЕРДЖЕНЬ Є ПРАВИЛЬНИМ
- навчання йде за розвитком
- змінюючи методи і зміст навчання, не можна істотно змінити розумовий розвиток дитини
- навчання істотно не впливає на розвиток психіки дитини
- навчання веде за собою розвиток
- СЕНЗИТИВНИМИ ПЕРІОДАМИ РОЗВИТКУ Є:
- вікові періоди, коли умови для розвитку тих чи інших психічних властивостей і якостей найбільш сприятливі
- цілеспрямоване формування психіки індивіда через навчання і виховання
- розвиток індивіда під впливом зовнішніх і внутрішніх факторів
- період дорослішання
|