Волинський національний університет імені Лесі Українки

Центр інноваційних технологій та компютерного тестування

Тест ::: 014 Середня освіта / Середня освіта. Українська мова та література. Світова література

Розробники:
Дата генерації: 04.07.2023

    Тема :: Загальні лінгвістичні дисципліни

  1. Укажіть продовження визначення. Метафора – це різновид переносного вживання слова на основі уподібнення…
  2. Укажіть тип підрядного звя’язку, при якому головне слово вимагає від залежного певної форми:
  3. Укажіть продовження визначення. Походження всіх мов світу від однієї мови – це…
  4. Укажіть найдавніший тип знакової фіксації мови:
  5. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки: ікавізм; збереження кличного відмінка; непродуктивність дієприкметників теперішнього часу:
  6. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки: акання; дзекання і цекання; нескладовий [Ў] на місці етимологічних [в] і [л]:
  7. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки: фіксований наголос на передостанньому складі; збереження носових голосних; наявність двох рядів шиплячих типу [Š] і [Ś]:
  8. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки: фіксований наголос на першому складі; наявність довгих і коротких голосних; специфічний звук [Ř]:
  9. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки: фіксований наголос на першому складі; закінчення -OVIA в назвах істот чоловічого роду називного відмінка множини; специфічний звук [Ä]:
  10. Укажіть, якою зі слов’янських мов виконано переклад рядків “Заповіту” Т. Шевченка: “ЩОМ УМРА, МЕ ПОГРЕБЕТЕ / НЕЙДЕ НА МОГИЛА / ПОСРЕД СТЕПИТЕ ШИРОКИ / НА УКРАЙНА МИЛА, / ТА СКАЛИТЕ НАД ВОДАТА, / ДНЕПЪР И ПОЛЯТА / ДА СЕ ВИЖДАТ, ДА СЕ ЧУВА, / КАК РЕВЕ РЕКАТА”:
  11. Укажіть, якою зі слов’янських мов виконано переклад рядків “Заповіту” Т. Шевченка: “КАД УМРЕМ, САХРАНИТЕ МЕ / ТАМО У МОГИЛИ / СРЕД СТЕПЕ ПРЕДИВНЕ / НА МИЛОЈ УКРАЈИНИ. / ДА БИХ ПОЉЕ ШИРОКО, / И ДЊЕПАР, И ПРОКОП / ГЛЕДАТИ, ЧУТИ МОГО / КАКО ПЕВАЈУ ГРОМКО / И КАКО ИЗ УКРАЈИНЕ / ОДНОСЕ У СИЊЕ МОРЕ / КРВ ЗЛОЧИНЦА... ТАД ЋУ ДА МИНЕМ / И ПОЉЕ И ГОРЕ, / УСТАНЕМ И СТИГНЕМ / ДО БОГА САМОГА / ДА СЕ МОЛИМ... А ДО ТАДА / НЕ ЗНАМ НИ ЗА БОГА”:
  12. Укажіть, якою зі слов’янських мов виконано переклад рядків “Заповіту” Т. Шевченка: “AŽ JÁ UMŘU, POCHOVEJTE / MĚ KDES NA MOHYLE, / VPROSTŘED STEPI NEDOHLEDNÉ. / V UKRAJINĚ MILÉ, / ABY LÁNY ŠIRÝCH POLÍ, / DNĚPR, SRÁZY STINNÉ / BYLO VIDĚT, BYLO SLYŠET, / S HUKOTEM JAK PLYNE”:
  13. Хто з названих мовознавців є прихильником надчорноморської теорії прабатьківщини слов’ян:
  14. Хто з названих мовознавців є прихильником вісло-одерської теорії прабатьківщини слов’ян:
  15. Хто з названих мовознавців є прихильником вісло-дніпровської теорії прабатьківщини слов’ян:
  16. Яку з названих теорій прабатьківщини слов’ян подано в “Повісті временних літ”:
  17. Граматику якого автора М. Ломоносов назвав “вратами учености”:
  18. Укажіть чеського філолога, який заклав основи наукової славістики:
  19. Укажіть, коли відбулося зародження славістики як науки:
  20. Укажіть провідного діяча східнослов’янської філології ХІХ ст., який створив і очолив Харківську лінгвістичну школу, автора праці “Думка і мова”:
  21. Серед проблем укладання абеток немає такої:
  22. Укажіть, коли у слов’янських країнах відзначається день слов’янської писемності й культури:
  23. Укажіть поняття, що відповідає визначенню: "надрядковий або підрядковий знак при букві, що вказує на вимову, яка відрізняється від вимови звука, позначеного цією ж буквою без знака".
  24. Укажіть визначення фонетичної транскрипції.
  25. Укажіть визначення піктографічного письма.
  26. Укажіть визначення ідеографічного письма.
  27. До індоєвропейської сім’ї не належать мови такої групи:
  28. Укажіть термін на позначення слів, досить близьких за звуковим складом і звучанням, але різних за значенням.
  29. Укажіть, чиї праці є першими спробами наукового обґрунтування лінгвостилістики.
  30. Укажіть найвидатнішу пам’ятку давнього письменства, де імітовано промови давніх державних діячів.
  31. Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «Прагнення до очищення літературної мови від позалітературних елементів і невмотивованого використання іншомовних слів».
  32. Укажіть працю, яка започатковує лінгвістичну стилістику в сучасному значенні слова:
  33. Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «Система функціональних та експресивних стилів у їх взаємодії; співвідношення стилістично нейтральних і стилістично маркованих мовних одиниць у системі літературної мови».
  34. Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «Сукупність мовно-виразових засобів, які виконують естетичну функцію і вирізняють мову окремого письменника з-поміж інших».
  35. Укажіть визначення поняття "стилістичне значення".
  36. Укажіть помилкове твердження:
  37.  

    Тема :: Історія мови

  38. До якого висновку про давність слов’янських азбук дійшли сучасні славісти після всебічного аналізу збережених дотепер старослов’янських рукописів:
  39. Укажіть, із яким висновком про джерела кирилиці погоджується більшість сучасних славістів:
  40. Укажіть, із яким висновком про авторство і час створення слов’янських азбук погоджується більшість сучасних славістів:
  41. Укажіть, до якої підгрупи слов’янських мов і чому належить старослов’янська мова:
  42. Укажіть правильне продовження речення: «Лінгвістичне значення старослов’янської мови в тому, що…»
  43. Укажіть, яке з поданих визначень не вповні коректне:
  44. Укажіть помилкове твердження:
  45. Укажіть помилкове твердження:
  46. Укажіть правильне твердження:
  47. Укажіть помилкове твердження:
  48. Укажіть, у звуковій стуктурі котрого старослов’янського слова предствалено складотворчий плавний р:
  49. Укажіть таку пару старослов’янських голосних, у якій один звук відрізняється від іншого тільки за ступенем підняття спинки язика.
  50. Укажіть таку пару старослов’янських голосних, у якій один звук відрізняється від іншого тільки за місцем творення.
  51. Укажіть старослов’янське слово, перший склад якого закінчується на приголосний звук.
  52. Укажіть старослов’янське слово, перший склад якого закінчується на приголосний звук.
  53. Укажіть старослов’янське слово, перший склад якого закінчується на приголосний звук.
  54. Укажіть, чи в усіх слов’янських мовах розвиток дифтонгоїдів *OR, *OL, *ER, *EL у середині слова перед приголосним завершився стадією метатези:
  55. Укажіть, чи передбачав розвиток дифтонгоїдів *ОR, *ОL, *ЕR, *ЕL у середині слова перед голосним стадію метатези й подовження голосного:
  56. Укажіть, у котрій групі слів відбулася дисиміляція як наслідок занепаду зредукованих:
  57. Укажіть документ, який закріпив державний статус руської мови у Великому литовському князівстві:
  58. Укажіть, якою мовою написані церковні пам’ятки литовської доби:
  59.  

    Тема :: Морфологія

  60. Укажіть рядок з іменниками тільки твердої групи.
  61. Укажіть рядок з іменниками тільки твердої групи.
  62. Укажіть рядок з іменниками тільки мішаної групи.
  63. Укажіть рядок, де правильно названо спосіб творення слів: торік, запанібрата, пройдисвіт, добридень.
  64. Укажіть помилкове твердження:
  65. Укажіть рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду.
  66. Укажіть рядок, усі числівники якого мають однакову відмінкову форму.
  67. Укажіть синтаксичну роль числівника: Два чорні лебеді календарного білого моря випливають із ночі і знову кудись у ніч (Л. Костенко).
  68. Укажіть рядок, усі слова якого – частки.
  69. Укажіть рядок, усі дієприкметники якого мають форму доконаного виду.
  70. Укажіть рядок, усі слова якого – прийменники.
  71. Укажіть рядок, усі іменники якого належать до І відміни.
  72. Укажіть рядок, усі прикметники якого належать до однієї групи (твердої, м’якої).
  73. Укажіть рядок, у якому правильно поєднано всі числівники й іменники.
  74. Укажіть речення, у якому слово назустріч – прислівник.
  75. Укажіть рядок, у якому всі іменникир належать до жіночого роду.
  76. Укажіть рядок, у якому обидва слова мають однаковий рід.
  77. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни.
  78. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни.
  79. Укажіть речення, у якому вжито зворотний займенник.
  80. Укажіть речення, у якому правильно поєднані числівник з іменником.
  81. Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до твердої групи.
  82. Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до м’якої групи.
  83. Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до мішаної групи.
  84. Укажіть рядок, усі іменники якого належать до твердої групи.
  85. Укажіть рядок, усі іменники якого належать до м’якої групи.
  86. Укажіть рядок, усі іменники якого належать до мішаної групи.
  87. Укажіть рядок, усі іменники якого в орудному відмінку однини мають закінчення ­ем.
  88. Укажіть рядок, усі прикметники якого належать до якісних.
  89. Укажіть рядок, усі слова якого утворені одним способом.
  90. Укажіть рядок, усі слова якого не мають закінчення.
  91. Укажіть рядок, усі слова якого відповідають схемі: корінь+суфікс+суфікс+закінчення.
  92. Укажіть рядок, усі слова якого мають суфікс -и-.
  93. Укажіть рядок, усі слова якого мають суфікс -а- або -я-.
  94. Укажіть рядок, усі слова якого мають суфікс -к-.
  95. Укажіть рядок, у всіх словах якого правильно виділено значущі частини слова.
  96. Укажіть рядок, у всіх словах якого правильно виділено значущі частини слова.
  97. Укажіть рядок, усі слова якого утворені суфіксальним способом.
  98. Укажіть рядок, усі слова якого утворено префіксальним способом.
  99. Укажіть рядок, усі слова якого утворено префіксально-суфіксальним способом.
  100.  

    Тема :: Синтаксис

  101. Укажіть речення з обставиною міри й ступеня.
  102. Укажіть речення з обставиною способу дії.
  103. У якому реченні підмет виражений займенником:
  104. Укажіть речення з додатком.
  105. Укажіть речення зі складеним дієслівним присудком.
  106. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене прислівником.
  107. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене числівником.
  108. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене числівником.
  109. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене займенником.
  110. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене займенником.
  111. Укажіть формально-синтаксичні категорії:
  112. Укажіть, на основі яких ознак виділяють синтаксеми як мінімальні семантико-синтаксичні одиниці:
  113. Укажіть, яка синтаксема виступає центральною в семантично елементарному простому реченні:
  114. Укажіть, головним членом якого речення виступає підмет:
  115. Укажіть речення з пропущеними розділовими знаками, у якому немає вставних слів.
  116. Укажіть складне речення, котре належить до безсполучникових.
  117. Укажіть речення, у якому для поєднання простих частин використано сполучники.
  118. Укажіть безособове речення, головний член якого виражений поєднанням дієслова з модальним значенням та інфінітива.
  119. Укажіть безособове односкладне речення.
  120. Укажіть узагальнено-особове односкладне речення.
  121. Укажіть неозначено-особове односкладне речення.
  122. Укажіть неозначено-особове односкладне речення.
  123. Укажіть речення з прямим додатком.
  124. Укажіть речення, у якому є тільки непрямий додаток.
  125. У якому реченні додаток виражений інфінітивом:
  126. УКАЖІТЬ РЕЧЕННЯ З ПРИКЛАДКОЮ.
  127. Укажіть речення, у котрому вжито складений іменний присудок.
  128. Укажіть речення з прикладкою.
  129. Укажіть речення зі складеним іменним присудком.
  130. Укажіть речення зі складеним іменним присудком.
  131. Укажіть речення зі складеним дієслівним присудком.
  132. Укажіть речення з простим дієслівним присудком.
  133. Укажіть речення, у котрому вжито простий дієслівний присудок.
  134. У якому варіанті є простий неускладнений підмет:
  135. Укажіть речення із соціативним складеним підметом.
  136. У якому реченні підмет виражений інфінітивом:
  137. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене займенником.
  138. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене прислівником.
  139. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене прикметником.
  140. Укажіть, між якими компонентами існує предикативний зв'язок.
  141.  

    Тема :: Фонетика, правопис

  142. Укажіть рядок, у якому виділений іменник має закінчення -а.
  143. Укажіть рядок, у якому подано правильну відмінкову форму числівника шістсот дев’яносто вісім.
  144. Укажіть рядок, у якому правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива.
  145. Укажіть рядок, у якому всі відмінкові форми числівників правильні.
  146. Укажіть рядок,у якому порушено норму при відмінюванні числівників.
  147. Укажіть рядок, у якому подано всі правильні форми вищого та найвищого ступенів порівняння прикметників.
  148. Укажіть, скільки фонем налічує фонологічна система української мови:
  149. Укажіть, у котрому випадку не допущено помилки у дієслівних формах 2 особи однини.
  150. Укажіть рядок, усі складні слова якого треба писати разом.
  151. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно.
  152. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно.
  153. Укажіть рядок, усі складні слова якого треба писати разом.
  154. Укажіть рядок, усі складні слова якого треба писати через дефіс.
  155. Укажіть рядок, усі складні слова якого треба писати через дефіс.
  156. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно.
  157. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно.
  158. Укажіть рядок, у всіх словах якого на місці крапок треба писати м’який знак.
  159. Укажіть рядок, у всіх словах якого на місці крапок треба ставити апостроф.
  160. Укажіть рядок, що містить слова з орфографічними помилками.
  161. Укажіть рядок, усі іменники якого в родовому відмінку однини мають закінчення ­у/­ю.
  162. Укажіть, у котрому відносному прикметнику допущено помилку в оформленні суфікса.
  163. Укажіть рядок, у якому подано неправильні паралельні форми іменників ІІ відміни місцевого відмінка однини.
  164. Укажіть рядок, усі іменники якого в родовому відмінку однини мають закінчення ­а/­я.
  165. Укажіть, у котрому випадку відносні прикметники утворюються за допомогою суфікса -ов-ий.
  166. Укажіть рядок, у якому подано неправильні паралельні форми іменників ІІ відміни орудного відмінка множини.
  167. Укажіть, котрий іменник має закінчення -а (-я) в родовому відмінку однини:
  168. Укажіть, у котрому випадку форми жіночого роду прикметників утворюються за допомогою суфікса -ев-а.
  169. Укажіть рядок, у якому правильно утворено дієслівні форми.
  170. Укажіть рядок, у якому правильно утворено дієприкметник.
  171. Укажіть, котрий присвійний прикметник жіночого роду написаний правильно.
  172. Укажіть рядок, у якому всі слова незмінні.
  173. Укажіть рядок, у якому правильно утворено форму наказового способу дієслова.
  174. Укажіть випадок правильного утворення присвійного прикметника жіночого роду.
  175. Укажіть, котре іншомовне слово написане правильно.
  176. Укажіть, котре іншомовне слово написане правильно з огляду на вживання літер и, і, ї.
  177. Укажіть, у котрому словіна місці крапок не пишеться знак м’якшення.
  178. Укажіть, котре слово написане правильно.
  179. Укажіть, у котрому слові на місці крапок ставиться апостроф.
  180. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно.
  181. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно.
  182.  

    Тема :: Загальні літературознавчі дисципліни

  183. Укажіть троп, у якому значення переноситься з певного явища чи предмета на інші за суміжністю просторового, атрибутивного й іншого типу:
  184. Укажіть основну галузь літературознавства:
  185. Укажіть один з основних літературних родів:
  186. Укажіть визначення народної пісні:
  187. Укажіть, кого з історичних осіб прославив український народ у "Пісні про Байду".
  188. Укажіть, колядки, щедрівки, веснянки, купальські, жниварські пісні належать до...
  189. Укажіть, чим відрізняється прислів’я від приказки:
  190. Укажіть, що дослівно означає слово "фольклор":
  191. Укажіть жанр за визначенням: "невеликий віршований ліро-епічний твір, що оповідає про якусь, переважно трагічну, подію, часто фантастичного або історичного характеру":
  192. Укажіть, кому з народних ватажків належать такі слова з пісні: «Повернувся я з Сибіру, та не маю долі, хоч, здається, не в кайданах, а все ж не на волі»:
  193. Укажіть, коли було складено "Пісню про Кармалюка":
  194. Укажіть, який фольклорний жанр представляє такий зразок: «Ой чи будеш, дівчинонько, за мною тужити, як я сяду та й поїду до війська служити»:
  195. Укажіть різновид метафори:
  196. Укажіть назву малого оповідного жанру, що походить від італійського "новина":
  197. Укажіть систему віршування, в якій одиницею виміру розміру є стопа:
  198. Укажіть поняття за визначенням: "тверда строфічна форма з двох катренів і двох терцетів (14 рядків)".
  199. Укажіть поняття за визначенням: "літературний рід, у творах якого відображено зовнішню по відношенню до автора дійсність у формі розповіді".
  200. Укажіть жанр лірики:
  201. Укажіть жанр драми як літературного роду:
  202. Укажіть елемент сюжету:
  203. Укажіть поняття, що позначає "естетизовану форму відображення дійсності":
  204. Укажіть автора і його трактат, де ілюстративним матеріалом слугують твори Т. Шевченка:
  205. Укажіть єйропейський напрям і стиль, назву якого дослівно перекладають як "перлина неправильної форми":
  206. Укажіть напрям європейського мистецтва 17 - початку 19 ст., який наслідував культуру античності:
  207. Укажіть епоху, представлену такими напрямами, як символізм, футуризм, експресіонізм, сюрреалізм:
  208. Укажіть стилістичний прийом, що ґрунтується на уподібненні характерних рис й використовується переважно в синтаксичних ситуаціях:
  209. Укажіть засіб звукопису, що ґрунтується на повторенні приголосних звуків:
  210. Оберіть український відповідник поняття "хронотоп":
  211. Оберіть назву розділу теорії літератури, який вивчає роди й жанри:
  212. Оберіть правильне твердження:
  213. Укажіть спосіб двопланового зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами зі збереженням відповідних асоціацій:
  214. Укажіть, як виконують народні думи:
  215. Укажіть, Маруся Богуславка в однойменній думі ― це...
  216. Оберіть жанр твору "Бондарівна":
  217. Укажіть, кому приписують авторство пісень "Ой не ходи, Грицю...", "Віють вітри, Віють буйні...","Засвіт встали козаченьки...":
  218.  

    Тема :: Давня українська література

  219. Укажіть, вірш Г. Сковороди “DE LIBERTATE” – це:
  220. Із якого поетичного твору Г. Сковороди такі рядки: «Байдуже смерті, мужик то чи цар, все пожере, як солому пожар. Хто ж бо зневажить страшну її сталь? Той, в кого совість, як чистий кришталь»?
  221. Про твори якого літературного жанру Г. Сковорода писав: “Глупую важность встречают по виду, выпровожают по смеху, а разумную шутку важный печатлеет конец. Нет смешнее, как умный вид с пустым потрохом, и нет веселее, как смешное лицо с утаённою дельностью”?
  222. Укажіть жанри, представлені у творчості Г. Сковороди:
  223. Яка філософська думка покладена в основу байки Г. Сковороди „Бджола та Шершень”?
  224. Укажіть байки Г. Сковороди:
  225. Укажіть повну назву філософського трактату Г. Сковороди “Розмова, звана алфавіт, чи...”:
  226. Вислови з якої книги використав Г. Сковорода як епіграфи до творів збірки “Сад божественних пісень”?
  227. Кого з українських письменників ще за життя називали “українським Сократом”, “українським Горацієм”, “українським Езопом”?
  228. Укажіть, як Г. Сковорода називав свої вірші:
  229. Кого із письменників XVIII СТ. називають “мандрівним університетом”?
  230. У якій формі написані байки Г. Сковороди?
  231. Як називається збірка ліричних поезій Г. Сковороди?
  232. Укажіть, “Літопис Самовидця” – це:
  233. Укажіть авторів козацьких літописів:
  234. За характером викладу матеріалу козацькі літописи є зразками:
  235. Коли були сворені козацькі літописи?
  236. Назвіть літописи, створені в ХVІІ–ХVІІІ ст.:
  237. Які вірші увійшли до збірки Івана Величковського «Млеко»?
  238. Укажіть поетичну збірку Лазаря Барановича?
  239. Укажіть, коли жив і творив І.Вишенський:
  240. Твори якого спрямування переважають у спадщині І.Вишенського?
  241. Хто з українських пиьсмеників у віці 30–35 років постригся у ченці й близько сорока років провів на Афоні?
  242. Хто з героїв “Слова о полку Ігоревім” виголошує „золоте слово”, „зі сльозами змішане”?
  243. Який епізод є центральним у “Слові о полку Ігоревім”, носієм головної думки твору?
  244. Зображенням якої події завершується “Слово о полку Ігоревім”?
  245. Укажіть час створення “Галицько-волинського літопису”:
  246. Навзіть літописця, одного з авторів “Повісті минулих літ”:
  247. Укажіть найдавніший літописний звід, збережений до нашого часу:
  248. Історико-літературною пам’яткою якої доби є “Повість минулих літ”?
  249. Який із творів давньоукраїнської літератури описує історію правління руських князів, їх генеалогію та пропагує загальноруський патріотизм?
  250. Укажіть твір давньоукраїнської літератури, що пояснює походження слов’янських племен, історію їх розселення, містить інформацію
    про звичаї і обряди слов’ян:
  251. Дайте визначення літопису:
  252. Для літератури якого періоду в розвитку давньоукраїнського письменства характерні трагічна напруженість, динамізм, посилена метафоричність, ускладненість змісту й форми.
  253. Антропоцентризм, орієнтація на античні зразки, формування світської творчості – це характерні риси літератури…
  254. Для літератури якого періоду в розвитку давньоукраїнського письменства характерні теоцентризм, домінування візантійсько-болгарського впливу, винятково рукописний характер творчості.
  255. Визначте хронологічні межі давньої української літератури:
  256.  

    Тема :: Історія української літератури ХІХ ст.

  257. Кому належать поетичні слова, що стали своєрідною візиткою:
    З журбою радість обнялась...
    В сльозах, як жемчугах, мій сміх,
    І з дивним ранком ніч злилась,
    І як мені розняти їх?! ?
  258. Хто з українських письменників, спростовуючи усталену про нього думку як песиміста, сказав: “Я оптиміст... Коли я найшов у ваших душах такі слова, що можуть гриміти, як грім, і світити, як зорі, – то це оптимізм”?
  259. У кого з персонажів драми-феєрії Лесі Українки “Лісова пісня” цвіт душі “… від папороті чарівніший, він скарби творить, а не відкриває…”?
  260. До якого різновиду лірики належить вірш Лесі Українки “Стояла я і слухала весну...”?
  261. Хто з персонажів “Лісової пісні” Лесі Українки вважає: “...де ж є відьми в лісі? Відьми живуть по селах...”?
  262. Яку стихію символізує Перелесник у “Лісовій пісні” Лесі Українки?
  263. Хто з літературних героїв у семилітньому віці “...знав уже багато. Умів знаходити помічне зілля – одален, матриган і підойму, розумів, про що канькає каня, з чого повстала зозуля, і коли оповідав про все те вдома, мати непевно позирала на нього...”?
  264. Укажіть, яка збірка І. Франка має підзаголовок “Лірична драма”:
  265. Кому належить вислів: «Слова – полова,/ але огонь в одежі слова -/ безсмертна, чудотворна фея,/ правдива іскра Прометея»?
  266. Укажіть художній твір, який належить І. Нечую-Левицькому:
  267. Укажіть, у яких тврах Т. Шевченка знаходить розвиток образ матері-покритки:
  268. Укажіть, де помер Т. Шевченко:
  269. Початкові строфи якого твору Т. Шевченка стали народною піснею “Реве та стогне Дніпр широкий”?
  270. Де і в якому статусі Т. Шевченко відбував заслання?
  271. Які реальні історичні події зображено у творі Т. Шевченка “Гайдамаки”?
  272. У яких роках Т. Шевченко побував в Україні після викуплення з кріпацтва?
  273. У яких ранніх поетичних творах Т. Шевченка осмислено історичну тему?
  274. Укажіть жанр твору Т. Шевченка “Катерина”:
  275. У якому громадсько-політичноум об’єднанні співпрацювали Т. Шевченко та П. Куліш?
  276. Укажіть, кому Т. Шевченко присвятив поему “Катерина”:
  277. Укажіть жанр твору “Причинна” Т. Шевченка:
  278. Укажіть тему вірша Т. Шевченка “Мені однаково, чи буду...”:
  279. Укажіть рік народження Т. Шевченка:
  280. Укажіть перший відомий поетичний твір Т. Шевченка:
  281. Який твір Г. Квітки-Основ’яненка є гострою сатирою на панівну верхівку українського суспільства ХVІІІ ст.?
  282. Укажіть, ким був Микити Забрьоха (“Конотопська відьма” Г. Квітки-Основ’яненка):
  283. Що стало на перешкоді до одруження закоханих Марусі та Василя (“Маруся” Г. Квітки-Основ’яненка):
  284. Укажіть, який твір започаткував становлення нової української драматургії:
  285. Який твір аналізує В. Шевчук: письменник “скинув зі своїх героїв латинський одяг і одяг їх у національний український, змусив римських героїв говорити українською мовою, заявивши культурному світові про існування забутого ним народу, народу давнього, народу дивовижного, на їнших не схожого”:
  286. Укажіть, кому Т. Шевченко присвятив поему “Неофіти”:
  287. Укажіть, хто автор художньо-біографічної повісті про Т. Шевченка “Тарасові шляхи”:
  288. У якій поезії Є. Гребінка висловив розуміння ролі співця в суспільстві?
  289. Укажіть, з якого твору Т. Шевченка уривок: “Отаке-то було лихо по всій Україні! Гірше пекла… А за віщо, за що люди гинуть? Того ж батька, такі ж діти, – жити б та брататься. Ні, не вміли, не хотіли, треба роз’єднаться!”:
  290. Укажіть, з якого твору Т. Шевченка наведений уривок: “Борітеся – поборете, вам Бог помагає! За вас правда, за вас слава і воля святая!”:
  291. Про значення творчості якого письменника так зауважив Є. Сверстюк: “Він символізує душу українського народу, втілює його гідність, дух і пам’ять. Отже, [письменник] в нас більше ніж великий поет – він національний пророк і мученик, розіп’ятий і воскреслий”?
  292. Про який період творчості Т. Шевченка писав С. Єфремов: “...десять найкращих літ, коли чоловік був саме в розцвіті сили й хисту свого і міг дати колосальні зразки художньої творчості, мусів він поневірятись по пустині й волочити кайдани нікому, здавалось, не потрібного життя, затаївши в душі невиплакані сльози й ненароджені твори свої”?
  293. Укажіть, коли вийшло друком перше видання книги Т. Шевченка “Кобзар”:
  294. Укажіть, як у більшості випадків Т. Шевченко іменував свій щоденник:
  295. Укажіть, до якого періоду творчості Т. Шевченка належить вірш “Ісаія. Глава 35”:
  296. З’ясуйте композицію твору Т. Шевченка “Гайдамаки”:
  297. Укажіть, які історичні особи зображені Т. Шевченком у творі “Гайдамаки”:
  298. Кому Т. Шевченко присвятив твір “Гайдамаки”?
  299. Укажіть бурлескно-реалістичні твори Г. Квітки-Основ’яненка:
  300. З якого твору Г. Квітки-Основ’яненка наведений уривок:
    “Ми є люди німецькії, а йдемо з землі турецької. Ми собі ловці, удалії молодці. Раз, дома, у нашій землі, випала пороша... Я і кажу товаришу: “Чого нам дивитись на таку шквирю, ходім ськать усякого звірю” – і пішли. Їздили, слідили і нічого не получили. Назустріч нам якраї їде на вороному коню отсей князь...”:
  301. З’ясуйте роль Г. Квітки-Основ’яненка в історії української літератури:
  302. Укажіть основну ідейну спрямованість твору Г. Квітки-Основ’яненка “Конотопська відьма”:
  303. Які прроблеми складають основу конфлікту п'єси “НАТАЛКА ПОЛТАВКА” І. Котляревського?
  304. Які факти з історії України “прочитуються” в “Енеїді” І. Котляревського?
  305. Про кого з українських письменників І. Франко зауважив, що з його творами українське письменство “приймає характер новочасної літератури... і мовою, і способом вислову воно наближується чимраз більше до живого народу...”?
  306. Укажіть, кого показав І. Котляревський в образах Енея та його побратимів:
  307. Яким виданням започатковується нова українська література?
  308.  

    Тема :: Історія української літератури ХХ ст.

  309. Укажіть автора праці "Інтернаціоналізм чи русифікація":
  310. До якої книги Д. Павличка ввійшла поезія зі збірки «Таємниця твого обличчя»?
  311. Яка зі збірок Б. Олійника входить до числа тих, за які він удостоєний Шевченківської премії?
  312. Укажіть автора поетичних збірок "Губами теплими і оком золотим", "Цю жінку я люблю", "З обійнятих тобою днів", "Атомні прелюди" та ін.
  313. Яку збірку В. Стуса визначать як «тюремну ініціацію»?
  314. Який твір збудований на конфлікті духовного з бездуховним, емоційно-почуттєвого з прагматичним?
  315. Хто представляє літературних шістдесятників Волині?
  316. У якому з варіантів правильно названо організаційні осередки шістдесятництва?
  317. Укажіть автора поетичних книг «Дорога під яворами», «Синій літопис», «Полудень віку», «Серпень душі моєї».
  318. Укажіть автора поетичних збірок "Мадонна перехресть", "Річка Геракліта", "Гіацинтове сонце" та ін.
  319. Творам якого автора властивий притчевий характер оповіді?
  320. Композиція якого роману спричинила дискусію серед літературознавців?
  321. Сюжет якого твору використано для розробки теми митця й мистецтва?
  322. Авторську модифікацію якого жанру утвердив в українській літературі І. Драч?
  323. Яка епоха стала об’єктом особливо уважного дослідження й осмислення Вал. Шевчуком?
  324. Хто з названих письменників поєднує талант поета, прозаїка, кінорежисера-постановника, актора, кіноесеїста?
  325. У кого з названих поетів однією з улюблених була форма сонета?
  326. Яку назву має книга прози В.Симоненка?
  327. Хто з перерахованих належить до когорти українських шістдесятників-дисидентів?
  328. Яка з перерахованих складова літературного шістдесятництва?
  329. Коли Україною прокотились дві хвилі масових арештів опозиціонерів-шітдесятників
  330. Укажіть автора спогадів “На білому коні”, “На коні вороному”.
  331. Автором поетичних збірок “Привітання життя”,“Велика гармонія”, “Три перстені”, “Книга лева” є:
  332. Укажіть, хто належав до "празької школи" української поезії.
  333. Який твір О. Ольжича є своєрідноб програмою українських борців за визвольну ідею?
  334. Хто в поезії “Шевченко” так сприймає постать велета українського духу: "Не поет– бо це ж до болю мало, не трибун – бо це лиш рупор мас, і вже менш за все – “кобзар Тарас” він, ким зайнялось і запалало..."?
  335. Укажіть, який твір 1920-х рр. започаткував інтелектуально-психологічну прозу.
  336. Укажіть назву спілки пролетарських письменників, заснованої В. Блакитним 1923 р.:
  337. У творчості якого письменника виділяють період “третього цвітіння”?
  338. Кому належить вислів: "Любіть Україну у сні й наяву,/ вишневу свою Україну,/ красу її, вічно живу і нову,/ і мову її слов'їну"?
  339. Укажіть назву поезії й автора: "В тобі, мистецтво, у тобі одному є захист: у красі незнаних слів, у музиці, що вроду всім втіляє у небесний перелив":
  340. Укажіть, з якого твору В. Свідзинського рядки: "Прислухайся: десь за горою, за верховинами дерев, облоки ронять краплі світла в уважні розплески весни":
  341. Укажіть автора поетичних збірок “Осінні зорі”, “Сьогодні”, “Червона зима”:
  342. Укажіть назву першої поетичної збірки П. Тичини:
  343. Який вірш Є. Плужника розкриває життєве й творче кредо поета: "Ні, на вуста усмішкою гіркою лягла мовчання мудрого печать... дар нелегкий ваш, досвіде й спокою, дар розуміти, знати і мовчать!":
  344. У якому творі О. Довженка є така характеристика українців: “... у цього народу є нічим і ніколи не прикрита ахіллесова п’ята. Ці люди абсолютно позбавлені вміння прощати один одному незгоди навіть в ім’я інтересів загальних, високих. У них немає державного інстинкту... вони не вивчають історії. Дивовижно. Вони вже двадцять п’ять літ живуть негативними лозунгами одкидання Бога, власності, сім’ї, дружби! У них від слова “нація” остався тільки прикметник”:
  345. У якій новелі роману “Вершники” Ю. Яновського проголошується одна з ідей твору: “Тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду”:
  346. У якому творі ліричний герой констатує: “Так! – схопили нарешті й другий кінець моєї душі! Вже не піду я на край города злочинно ховати себе. І тепер я маю одно тільки право: – нікому, ніколи й нічого не говорити, як розкололось моє власне “я”:
  347. Укажіть, із якої статті Миколи Хвильового почалася літературна дискусія 1925–1928 рр.:
  348. Укажіть автора наведеного уривку: "І знов весна, знов жайворонки в полі, – і з кожною весною ближче нам до того, що вземо майбуттям, – до свята серця, розуму і волі!":
  349.  

    Тема :: Методика навчання мови

  350. За характером запису матеріалу диктанти бувають...
  351. Класифікацію аспектних уроків за дидактичною метою розроблено
  352. Хто виділяє типи уроків за етапами пізнання інформації (вивчення інформації, закріплення інформації, застосування інформації)
  353. Списування, орфографічний чи пунктуаційний розбір, робота з орфографічним словником, навчальні диктанти, запис вивченого напам'ять тексту, письмові перекази - це види вправ із...
  354. Учнівський твір, у якому з настановою на образність розповідають про подію, що розгортається в часі, - це...
  355. Яка з запропонованих форм позакласної роботи є систематичною?
  356. Що із запропонованого не є засобом навчання?
  357. Який із видів робіт не використовують під час вивчення фонетики
  358. Що не є лексичною помилкою?
  359. Урок – це...
  360. Який з принципів української пунктуації вказано помилково?
  361. Укажіть групу уроків на засвоєння теоретичних відомостей з мови та формування певних умінь і навичок - орфоепічних, лексичних, словотвірних і правописних
  362. Комунікативна змістова лінія шкільного курсу мови містить:
  363. Який тип уроку має такі етапи: 1) організаційний момент; 2) перевірка домашнього завдання; 3) актуалізація опорних знань (умінь, навичок); 4) повідомлення теми й мети уроку; мотивація; 5) вивчення нового матеріалу (засвоєння правил, усвідомлення й розуміння наведених прикладів); 6) закріплення вивченого матеріалу (виконання системи тренувальних вправ); 7) завдання додому; 8) підсумок уроку
  364. Структура якого уроку містить такі складники: 1. Вступне слово вчителя. 2. Робота над помилками. 3. Підбиття підсумків уроку. 4. Завдання додому
  365. До граматичних помилок не належить...
  366. За формою відтворення перекази поділяють на...
  367. Виберіть правильне визначення диктанту:
  368. Виберіть правильне визначення вибіркового переказу:
  369. Який із запропонованих видів вправ є помилковим?
  370. Виберіть правильне визначення методу бесіди:
  371. Який із запропонованих належить до методів проблемного навчання?
  372.  

    Тема :: Методика навчання літератури

  373. Укажіть найефективніший прийом вивчення перекладних художніх творів:
  374. Інтерактивні технології спрямовані на:
  375. Жанна Клименко запропонувала ввести у методику навчання зарубіжної літератури:
  376. Літературне завдання, яке полягає в цитуванні, належить до класифікації на основі:
  377. Учні під час репродуктивної літературної діяльності
  378. Є. Пасічник запропонував класифікацію методів навчання української літератури на основі:
  379. Учні під час евристичної літературної бесіди
  380. Укажіть фаховий науково-методичний журнал для вчителя української літератури:
  381. Укажіть тип нестандартного уроку з літератури:
  382. Нормативним документом, який містить зміст навчання, для вчителя літератури є:
  383. Укажіть, за чиєю поезією окреслено тему уроку: “Весни розспіваної князь...”:
  384. Які групи методів виділяє Б.Степанишин?
  385. Укажіть типи уроків за дидактичною метою:
  386. Укажіть автора екзистенційно-діалогічної концепції методики навчання української літератури:
  387. Які методи вивчення літератури виокремив Є. Пасічник?
  388. Із перелічених понять виберіть методи навчання:
  389. Установіть співвідношення прийому та методу
  390. Диференційована частина уроку, яка включає комплекс умов, необхідних для отримання обмежених, специфічних результатів – це:
  391. Укажіть шлях аналізу художнього твору: через аналіз художніх образів у творі до визначення його ідейно-естетичного змісту
  392. Укажіть шлях аналізу художнього твору: слідом за автором або подієвий, сюжетний
  393. На якому етапі роботи з ліричним твором варто ознайомити учнів із варіантом його декламації відомим актором в аудіозапису?
  394. Інноваційний метод навчання літератури «мозкова атака» передбачає:
  395. Метод навчання літератури - це
  396. Класифікація методів викладання літератури «творче читання», «репродуктивний», «евристичний», «дослідно-пошуковий» заснована на:
  397. Матеріали літературного курсу в 5-8 класах у програмі з української літератури структуровано за:
  398. Кількість годин для вивчення літератури рідного краю...
  399. Чи може вчитель змінювати запропоновану програмою кількість часу на вивчення кожного розділу, теми?
  400. Системне вивчення української літератури із застосуванням до змісту навчального матеріалу історико-хронологічного підходу розпочинається з...
  401. У переліку методів навчання за джерелом знань зайвим є:
  402. Предметною компетентністю української літератури є
  403. Яка з перелічених наскрізних ліній програми з української літератури для 5-9 класів сформульована неправильно?
  404.