Волинський національний університет імені Лесі Українки

Центр інноваційних технологій та компютерного тестування

Тест ::: 034 Культорологія / Культорологія

Розробники:
Дата генерації: 02.07.2024

    Тема :: Філософія культури

  1. Цивілізація, за Шпенглером, – це
  2. Процес формування історико – культурних засад психоаналізу обгрунтував
  3. Менталітет – це
  4. Процес секуляризації культури за допомогою статистичного матеріалу показав
  5. Основною ознакою гри, за Й. Хейзінгою, є
  6. Кризу європейської культури діагностував
  7. Найважливішою ознакою цивілізаціїї є
  8. "Захід Європи" – основний твір
  9. Концепція взаємовідносин слов’янського світу та Заходу подана у працях
  10. Поняття гри як основи культури ввів
  11. Негативне ставлення до цивілізації притаманне поглядам
  12. Ідею "осьового часу" висунув
  13. "Осьовому часу" притаманне
  14. Основною рисою культурної особистості доби Ренесансу вважається
  15. Культурологічна концепція М. Я. Данилевського оперує поняттям
  16. Критика цивілізації виникає вперше
  17. Цивілізація, за Шпенглером, – це
  18. Ідеальною моделлю культури Августин Блаженний вважає
  19. Критика цивілізації представлена в просвітницькому вченні
  20. Ідею саморозвитку культури як абсолютного духу проповідував
  21. Творцем культури згідно із середньовічними уявленнями вважається
  22. Творцем учення про культурологію як самостійну науку вважається
  23. Ким термін "культура" був вперше вжитий у значенні, стосовно людини та її діяльності
  24. Розвиток культури античні автори мислили як процес
  25. Який образ ввів давньогрецький поет Гесіод у визначення культурної епохи
  26. Для розробки своєї теорії походження культури З. Фрейд звернувся до свідомості
  27. Екзистенціальна теорія походження культури розроблена
  28. Універсалізм світобачення – сутність філософської концепції
  29. Ідея людини Нового часу
  30. Слова шекспірівської Гертруди на адресу Гамлета: "Ти повернув очі зіницями усередину" – стали світоглядним принципом мист
    ецтва доби
  31. Свідомість архаїчної людини
  32. Герой класицизму орієнтований на
  33. Відчуження людини у ворожому їй світі – філософська концепція
  34. Ідеальна особистість Середньовіччя
  35. У словах поета: «По планетах незчисленних, / Що в краях безмежних плинуть, / Скільки дум окремих людських – і кожна / Є с
    обою світ окремий. / І свідомість кожна – космос, / І немов буття окреме…» відображено космогонічні уявлення доби
  36. Вислів: «Наш космос став видимою живою істотою» належить культурі
  37. У словах: "Я бог таємничого світу, весь світ у мріях моїх" відображено концепцію людини
  38. Розгублена людина в таємничому непізнанному світі – філософська концепція
  39. Ідея абсурдності життя є провідною концепцією
  40. Ренесансна модель світу
  41. Синергетична картина світу моделюється
  42. У вислові: "Насправді ніякої дійсності не існує. Існує лише безмежна кількість наших версій про неї, кожна з яких є хибно
    ю, а всі вони разом взаємосуперечливими" сформульовано концепцію
  43. Філософське підґрунтя стилю рококо
  44. Атомістична картина світу характеризує культуру
  45. Трансцендентний ідеалізм Шеллінга та суб’єктивізм Фіхте став філософським підґрунтям стилю
  46. Особистість постіндустріального суспільства – герой
  47. Концепція «людина – характеру» притаманна культурі
  48. Утвердження суб’єктивності світобачення притаманне
  49. Які основні стазиси європейської культурної свідомості виділяють у сучасній культурологічній думці
  50. У творчості якого мислителя категорія абсурду займає особливе місце і визначає його філософсько-естетичну концепцію
  51. Творчій спадщині якого філософа і громадського діяча належить осмислення проблеми "дегуманізації мистецтва"
  52. Ідеї яких філософів можна віднести до "філософії життя"
  53. Який з поданих нижче методів не застосовується в процесі культурологічного дослідження
  54. Кого з нижче перерахованих дослідників можна вважати послідовником З. Фрейда
  55. Який твір належить перу А. Бергсона
  56. Культурогенез пов'язаний передовсім з
  57. Якому європейському мислителю належить концепція відчаю як початку філософії
  58. Які риси світогляду притаманні філософії Ф. Ніцше
  59. Яка робота стала останнім підсумковим твором Ф. Ніцше, що присвячений відвертому опису власного способу життя і мислення
  60. Трагічний конфлікт особистості і суспільства є концепцією стилю
  61. Кого із європейських мислителів називали "великим песимістом"
  62. Двосвітність моделі культури властива культурі
  63. Кому належать слова: «Людина, – це линва, напнута між звіром і надлюдиною, - линва над прірвою… велич людини у тому, що в
    она міст, а не мета, і любити людину можна тільки за те, що вона – перехід і загибель»
  64. Хто написав відому працю "Дослідження історії"
  65. Хто є автором поняття «неолітична революція»
  66. В 70-х роках XX ст. Західноєвропейські країни вступають у новий
  67. До традиційних цивілізацій Стародавнього Сходу належить
  68. Гідротехнічними цивілізаціями стародавнього світу вважаються
  69. В загальному розумінні культуру можна визначити як
  70. Вищим рівнем самореалізації особи в культурі, згідно гуманістичним психоаналізом Е. Фромма, є
  71. Тотемізм – це
  72. Яке з наведених нижче понять є архетипом з тих, що визначають, за К.-Г.Юнгом духовне життя людини як індивіда
  73. Які з нижче перерахованих релігійних напрямків визначаються як світові релігії?
  74. Які праці входять у творчу спадщину Ф. Ніцше
  75. Формаційний підхід до періодизації історії культури
  76. Поліморфізм культури
  77. Яка з наведених концепцій репрезентує культурологію XX століття
  78. Які з поданих нижче методів не застосовуються в процесі культурологічного дослідження
  79. Оберіть основні структурні елементи релігії
  80. Які суспільні явища безпосереднім чином належать до сфери вивчення культурології
  81. Як називається система ціннісних орієнтацій культури, яка спирається на відношення до природного середовища як до унікаль
    ного мікрокосмосу
  82. Хто з філософів визначив матеріальну культуру як "неорганічне тіло людини"
  83. Мірою культури особистості постає
  84. "Зайва" сфера духовної культури
  85. Оберіть серед наведених феноменів такий, який не може бути віднесений до предметів духовної культури
  86. Хто з видатних філософів минулого розглядав культуру як "царство духу"
  87. Хто є автором концепції та поняття "ноосфери"
  88. Носієм і творцем національної культури є
  89. Кому належить перше визначення культури як окремої символічної реальності, що містить в собі вищі цінності людського бутт
    я
  90.  

    Тема :: Історія зарубіжної культури

  91. Ідея природної людини є парадигмою
  92. Ідеї культурного прогресу виникають уперше
  93. Просвітництво – це
  94. Ідея безкінечного перевтілення, колобігу явищ Всесвіту є типовою для культури
  95. Передньоазійська культура має орієнтацію
  96. Портрет утверджується в культурі
  97. Тему Північного Відродження можна визначити як
  98. Східна культура орієнтована на
  99. Світомодель архаїчного мисливця
  100. «Цілий світ виблисне в миті, що зникає, буря уміститься в краплині дощу, трагедія цілого життя – в єдиному погляді» – ска
    зано про стиль
  101. Людина в ісламській традиції є
  102. Доба Нового часу позначена домінуванням мистецтв
  103. Постімпресіонізм характерний
  104. Класицизм XVIII ст. воскресив дух
  105. Людина в культурі Давнього Сходу
  106. Форма «перевертання» світу в середньовічній культурі
  107. Вислів: «Чергую постійно я спокій і рух у природі, тримаючи світ у постійному круговороті» належить культурі
  108. У словах: «Життя брудне, життя нікчемне. Забути – і пізнать надземне» відображено художнє мислення
  109. Слова: «Якщо поглянути на наш світ з висоти небес, скількох лих сповнене життя людське: жалюгідне і брудне народження, юн
    ість, обважена тяжкою працею, сувора неминучість смерті, безліч нещасних випадковостей та негараздів» можуть належати добі
  110. Слова дослідника: «Я зливається з ми, зливається з усім Всесвітом. І у відповідь усе згортається в я.Ти є все, все є ти –
    ось вища істина культури» характеризують культуру
  111. Давньоримська культуроутворююча ідея
  112. Слова: «Людина є тим, що вона їсть» виголошував герой
  113. Слова: «Я створив тебе…, щоб ти без обмеження сам собі зробився творцем і сам викував цілком свій образ» були звертанням
    до людини доби
  114. Світомодель Нового часу
  115. Ідея людини в культурі Давнього Сходу
  116. Пряма перспектива як концепція світомоделі виникла в добу
  117. Антиномічність буття світу відображено в культурі
  118. Вислів: «Цей діяльний початок усе вершить у чудесний спосіб. І творить усе таким, яким воно має бути. Ніхто не знає, що в
    оно таке, але воно – в природі» належить культурі
  119. Зміст давньоєгипетського канону зображення людини
  120. Альтернативність, плюралізм, прийняття суперечностей – художня парадигма
  121. Світомодель Давнього часу
  122. Уявлення про світ як боріння протилежностей характерне для культури
  123. Осмислення владних відносин покровительства притаманне культурі
  124. Митці позастильового напрямку в мистецтві хvіі ст. надавали перевагу наступним жанрам та сюжетам
  125. Історичним джерелом про життя перших християнських громад є
  126. Лютеранство визнає такі таїнства
  127. Зняття анафеми 1054 р. між Римом і Константинополем відбулося
  128. Духовно-рицарськими орденами католицької церкви були
  129. Першими релігійними течіями, засудженими як єресі були
  130. В історії християнської культури Єрусалимський собор 49 р. н.е.
  131. ІІ Ватиканський собор розпочав політику
  132. В християнській культурі аграфи це
  133. Єрусалимський (апостольський) собор відбувся
  134. ІІ Ватиканський собор відбувався в
  135. «Товариство Ісуса» було відновлене у
  136. Іконоборство у Візантії було засуджене
  137. Міланський едикт 313 р. н.е.
  138. В V-VI ст. н.е. християнство поза кордонами римської держави поширилось серед:
  139. Згідно із християнською культурно-історичною традицією апостол Павло був страчений
  140. В ранньохристиянській культурі символічні спільні "трапези братньої любові" називались
  141. В структурі християнської культури еклезіологія це
  142. Найавтентичнішими з християнських джерел вважаються канонічні писання нового заповіту
  143. До римських джерел з історії перших християн не належать твори
  144. З середини XIV ст. резиденцією римських пап було місто
  145. Нікео-константинопольський символ віри в цілому був вироблений на
  146. Згідно із християнським письмом, на свято п'ятидесятниці відбулося
  147. У християнській культури смислом усіх божих заповідей є
  148. Євангеліє з грецького перекладається як
  149. Чань-буддизм – це
  150. Згідно з християнською ідеєю, месія-христос прийшов на землю, щоб
  151. До апокрифів належать
  152. Оберіть твір, який не належить перу Фоми Аквінського
  153. Автором романів "Гаргантюа" і "Пантагрюель" є
  154. Яка мова була державною у Візантійській імперії?
  155. Культура пізнього Середньовіччя в Західній Європі інакше називається
  156. Головною ознакою християнського віровчення є
  157. Хто з мислителів, наведених нижче, не має спеціальних праць, присвячених періодизації культурно-історичного процесу
  158. Хто з перерахованих нижче мислителів пропонував доповнити марксистську теорію культури гуманістичним екзистенціалізмом
  159. Характерними особливостями стилю барокко є
  160. Які з нижче перерахованих мислителів не належать до доби Просвітництва
  161. Яке з поданих нижче релігійних учень виникло в період або внаслідок реформації
  162. Художній напрямок, характерний для культури Нового часу
  163. Чому трагедія в перекладі з давньогрецької означає пісня козлів
  164. Історико-філософський твір "Афінська політія", що здійснила важливий вплив на подальший розвиток історико-культурної та політичної думки, був створений
  165. Чого ще не було серед досягнень давньогрецької цивілізації, котрі значно вплинули на подальший розвиток світових цивілізаційних процесів
  166. Серед творів давньоіндійської літератури, що увійшли у скарбницю світової культури, найдавнішим є
  167. Хто з давньокитайских мислителів, на вашу думку, міг бути автором цього висловлювання: "правитель повинен бути правителем, батько батьком, син сином"
  168. Синтоїзм – це етнічна релігія
  169. Який текст є священною книгою мусульман
  170.  

    Тема :: Сучасна культура

  171. Концепція «людини–ситуації» притаманна культурі століття
  172. Особистість суспільства масового споживання – герой
  173. Культурологія – це наука, яка розглядає переважно
  174. Культурологія є наукою
  175. Відмова від зображальних елементів характерна
  176. Який філософсько-ідейний напрямок у сучасній культурі сприяв естетизації багатьох філософських проблем і знайшов своє шир
    оке вираження у художній літературі, театрі, кінематографі
  177. Хто з митців ХХ століття є автором «Жовтої симфонії»
  178. Яких художників XX століття можна віднести до художніх напрямків утилітаризму та функціоналізму
  179. Які положення найбільш характеризують етноментальність японської культури
  180. Які три положення стосуються особливостей становлення сучасної культури
  181. Оберіть двох художників, творчість яких можна віднести до імпресіонізму
  182. Ситуацію втечі особистості від банальної та ілюзорної дійсності характеризує філософськапрограма стилю
  183. Постімпресіонізм – це
  184. Митці позастильового напрямку в мистецтві XVII ст. надавали перевагу наступним жанрам та сюжетам
  185. Ідеї яких філософів можна віднести до «філософії життя»
  186. Творчість яких художників можна віднести до абстракціонізму
  187. Які філософські твори належать творчій спадщині С. Кіркегора
  188. Представники «Театру абсурду»
  189. Творчість яких письменників відносять до критичного реалізму
  190. Яке живописне полотно вважають першою кубістичною роботою
  191. Представники якої мистецької течії були авторами відомого маніфесту «Ляпас суспільному смаку»
  192. Хто з відомих мистецтвознавців XIX століття намагався застосувати концепцію біологічної еволюції до розвитку суспільства
    і різних видів творчої діяльності людини
  193. Назва якого художнього напрямку походить від французького слова, що означає «дикий», «хижий» і виражає ідею відсутності п
    евних правил і норм у поєднанні живописних кольорів, які несуть важливе емоційне навантаження
  194. Якому філософському напрямку XIX століття належить ідея первинності і фундаментальності природничих наук перед гуманітарни
    ми, особливо, філософією
  195. Кому належить автобіографічний твір «Щоденник одного генія»
  196. Який розділ сучасної філософії осмислює значення та функціонування знаків та знакових систем у культурі
  197. Іменем якого твору відомого письменника О. Шпенглер у "Занепаді Європи" назвав західноєвропейську культуру
  198. Кого із письменників XX століття вважають засновником прози «потоку свідомості»
  199. Які категорії можна віднести до естетики дзен
  200. Які філософсько-світоглядні тенденції можна вважати близькими до художньої течії натуралізму
  201. Творчість яких філософів умовно можна віднести до «філософії життя»
  202. На території якої країни виник буддизм
  203. Кого з письменників можна віднести до течії експресіонізму
  204. Кого з філософів XIX-XX століття можна вважати засновником інтуїтивізму
  205. Чи можна вважати хронологічними межами культурної епохи, у якій виявилися модерні тенденції
  206. Критичний реалізм – це
  207. Кому належать слова: «сюрреалізм – це я»
  208. Хто з європейських філософів XIX століття осмислив ірраціоналістичну концепцію світової волі, що лежить в основі світобуд
    ови
  209. У концепції якого філософа цивілізація осмислюється як завершальний етап становлення культурного організму
  210. Кому з філософів XIX століття належить ідея діонісійського та аполонівського начал культури
  211. Засновник «символічного» театру
  212. Кому належить філософська метафора «смерть Бога»
  213. Кому належить твір «Занепад Європи»
  214. Хто стояв біля витоків кубізму
  215. Хто був представником стилю примітив у мистецтві
  216. Хто автор ідеї «вічного повернення» у європейській філософії кінця XIX століття
  217. Представники французького літературного символізму
  218.  

    Тема :: Естетика і філософія мистецтва

  219. Зазначте дві провідні естетичні ідеї мистецтва стилю модерн
  220. Що не можна віднести до ознак модернізму у мистецтві
  221. Які естетичні категорії стали домінуючими у модернізмі, що прийшли на зміну основним поняттям класичної естетики
  222. Які тенденції в архітектурі XX століття можна вважати основними
  223. У яких частинах світу найбільш активно впроваджувалися новітні технології та модерна естетика в архітектурі другої полови
    ни ХХ століття
  224. Джаз – музичне мистецтво
  225. Хто із митців XX ст. розробив систему значень кольору у живописі
  226. Творчість яких художників можна віднести до абстракціонізму
  227. Творчість яких письменників відносять до критичного реалізму
  228. Поняття "дегуманізація мистецтва" за Х. Ортегою-і-Гассетом означує
  229. Яка галузь науки досліджує знакову природу мистецтва
  230. Антиномія суджень смаку, сформульована І. Кантом, виражає
  231. Поняття "художнє", на відміну від поняття "естетичне"
  232. До релігійного мистецтва відноситься
  233. Основна проблематика напрямку натуралізму в літературі
  234. У якому діалозі Платон обґрунтовує теорію поступового сходження до осягнення "абсолютної краси"
  235. Які естетичні ідеї не можна віднести до естетики музичного авангарду
  236. До якого музичного напрямку можна віднести творчість А. Штокгаузена
  237. Які основні характеристики мистецького напрямку фовізму
  238. Які мистецькі напрямки можна вважати безпосередніми попередниками сюрреалізму
  239. Філософські ідеї якого напрямку стали основою естетики сюрреалізму
  240. Представники якого художнього напрямку сповідували ідеї радикального оновлення життя,естетику "нової краси" та етику "но
    вої людини"
  241. "Cоціальна архітектура" – це
  242. Оберіть дві ознаки, які можна віднести до ознак модернізму у мистецтві
  243. Естетичними ідеями стилю модерн є
  244. Кубізм декларує
  245. Тенденції примітивізму у мистецтві ХХ століття пов’язані
  246. На відміну від наукового поняття художній образ
  247. Естетичними ідеями стилю модерн є
  248. Які ідеї декларує кубізм
  249. Тенденції примітивізму у мистецтві XX століття пов’язані
  250. Центром розвитку культури раннього Відродження в Італії була
  251. До найвидатніших італійських гуманістів епохи Відродження належать
  252. Стохастична картина світу притаманна
  253. В історичному розвитку мистецтва автором видатної літературної пам’ятки північного ренесансу "Утопія" був
  254. Коли мистецтво вперше стає автономною по відношенню до релігії сферою
  255. Термін "естетика" вперше у філософський дискурс вводить
  256. Що означає поняття "катарсіс", яке має грецьке походження
  257. Яке з наступних понять не є категорією естетики
  258.  

    Тема :: Історія культури України

  259. Концепції понять «культура» та «цивілізація» в культурологічній думці України знайшли віддзеркалення
  260. Наскрізна ідея української культури кінця XIX ст.
  261. Художня мова українського бароко була естетичним кодом
  262. Козацький храм моделює образ світу як простору
  263. Українській культурний менталітет
  264. Українська середньовічна модель світу
  265. У системі цінностей української культурної традиції домінують
  266. Православний храм
  267. В рядках українського поета: «Живе світ у руїні. Гинучи, вікує. / Хвилює, хоч застиглий: згуба скрізь чатує. / Упавши, пі
    дніметься. Вставши, упадає» - відображено модель світу доби
  268. Співвідношення інтер’єру й екстер’єру в давньоукраїнському храмі відображає його
  269. Персоналізм притаманний культурній ментальності
  270. Модель часу, втілена у структурі давньоукраїнського храму
  271. Покоління «Молодої України» (І. Франко) сповідувало
  272. Визначальна риса духовного життя доби українського бароко
  273. Українській бароковий портрет втілює
  274. У словах персонажа української новели: «Як мені хочеться взяти перо, обмокнути в блакить неба, в шумливі води, в кров сво
    го серця, і все списати, востаннє списати, що бачив, що почував» відображено художню мову
  275. На думку М. Гімбутас у межах центральної, південно-східної та південної частини Східної Європи протягом 5–4 тисячоліття д
    о н.е. взаємодіяли дві великі культурно-історичні спільності
  276. Модель часу втілена в структурі слов’янського святилища
  277. До відомих християнських православних церков в Україні належать
  278. До якої спільноти належать слов’янські народи в мовному відношенні
  279. Знищення греко-католицької церкви відбулося
  280. Українська автокефальна православна церква була започаткована
  281. Приєднання київської митрополії до московського патріархату відбулося
  282. Один з найбільш відомих «шістдесятників» та його твір
  283. Кого було призначено першим президентом української академії наук
  284. Видатний діяч національного відродження в україні (поет, критик, перекладач, ідейний натхненник групи "неокласиків", полі
    глот)
  285. Перша жінка-академік в українській культурі
  286. Визначенню етнічної належності і світоглядних традицій давніх культур на території України сприяють
  287. Відомими українськими художниками XIX ст. були
  288. Українська академія наук була створена під час правління
  289. Який з цих закладів був визначним центром освіти і науки в Україні XVII–XVIII століттях
  290. Визначну роль у запровадженні слов’янської писемності на території України відіграли
  291. Внаслідок прийняття Берестейської унії виникли
  292. Політеїзм – це
  293. Культура умовно поділяється на
  294. Коли відбулося хрещення Київської Русі
  295. Перший в українській літературі історичний роман "Чорна рада" написав
  296. Автор "Повісті минулих літ"
  297. Суть Валуєвського циркуляра 1863 р. полягала у
  298. Софія Крушельницька уславилася
  299. Михайло Кравчук, уродженець Волині, був
  300. Вказати рукописний переклад Євангелія ХVІ ст., на якому складають присягу українські президенти
  301. Типове зображення Богоматері з піднятими на рівень голови руками в давньоруських розписах носить назву
  302. Слово "Софія" у назві Софіївського собору означає
  303. Видатні українські актори і режисери ХХ ст.
  304. Острозька академія була заснована в
  305. Літературна пам'ятка Київської Русі, героїчна поема
  306. Золота пектораль була знайдена у скіфському кургані
  307. Кого з українських гетьманів оспівано в думі "Пісня про байду"
  308. "Цвіт яблуні", "Fata Morgana", "Intermezzo", "Тіні забутих предків" були написані
  309. Остап Вересай - видатний український
  310. Автори слів і музики державного гімну України
  311. В.Сосюра був звинувачений в українському буржуазному націоналізмі за твір
  312. Хто автор літературного твору "Маруся Чурай"
  313. Культура, яка протистоїть фундаментальним принципам, що панують у домінуючій культурі - це
  314. Місто - цент давньоруської держави
  315. Найдавнішою епохою в історії людства є
  316. Проблеми, пов'язані з інтересами всього людства і визначаються у всесвітньому масштабі, називаються
  317. Автор збірки "Сад божественних пісень"
  318. Зображення, виконані на підготовленій основі зі шматочків кольорового каменю, смальти, керамічної плитки та інших матеріа
    лів
  319. Народні збори всього дорослого вільного населення Київської Русі, які приймали рішення з важливих громадських і державних
    справ, називалися
  320. Твір Володимира Мономаха називається
  321. Гуманізм - це
  322. Автором "Словаря української мови" в 40-ка томах (68 тис. слів) є
  323. Кінорежисер, представник українського поетичного кіно
  324. Артефактний світ - це
  325. Вияви національної культури стають надбаннями світової
  326. Микола Вінграновський є автором поетичних збірок
  327. До поетів "Розстріляного Відродження" належать
  328. Автором романів "Маруся Чурай" та "Берестечко" є
  329. Представниками українського авангарду є художники
  330. "Весна Священна" та "Жар-Птиця" - балети знаменитого композитора
  331. Зверненням до української міфології характеризується творчість гуртів
  332. Український композитор, автор опери "Мойсей",музики до фільму "Тіні Забутих Предків", знаменитої "Мелодії ля-мінор"
  333. До поетів-вісімдесятників належать
  334. Творчфсть Марії Приймаченко належить до течії
  335. Автором трактату "Живопис та елементи" є
  336. Один із організаторів Академії мистецтв України, ілюстратор перших українських банкнот та поштових марок
  337. Відомі сучасні українські художники
  338. Українська культура XX ст. утверджує перемогу
  339. Тип Богородиці в українській іконописній традиції
  340. Архетип матері притаманний культурі
  341. Онтологічний оптимізм характерний для традиції
  342. Українському бароко притаманний
  343. Геокультура України включила її в орбіту впливу культури
  344.