Волинський національний університет імені Лесі Українки

Центр інноваційних технологій та компютерного тестування

Тест ::: 035 Філологія / Українська мова та література. Світова література

Розробники:
Дата генерації: 02.07.2024

    Тема :: Загальні лінгвістичні дисципліни

  1. Укажіть продовження визначення: Метафора – це різновид переносного значення, при якому назва з одного предмета переходить на інший…
  2. Укажіть тип підрядного зв’язку, при якому головне слово вимагає від залежного певної форми:
  3. Укажіть продовження визначення Походження всіх мов світу від однієї мови – це…
  4. Укажіть, хто з учених запровадив термін "філологія" як назву науки про античність:
  5. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки, як ікавізм; збереження кличного відмінка; непродуктивність дієприкметників теперішнього часу:
  6. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки, як акання; дзекання і цекання; нескладовий [ў] на місці етимологічних [в] і [л]:
  7. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки, як фіксований наголос на передостанньому складі; збереження носових голосних; наявність двох рядів шиплячих типу [š] і [ś]:
  8. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки, як фіксований наголос на першому складі; наявність довгих і коротких голосних; специфічний звук [ř]:
  9. Укажіть, яку з названих слов’янських мов характеризують такі ознаки, як фіксований наголос на першому складі; закінчення -ovia в назвах істот чоловічого роду називного відмінка множини; специфічний звук [ä]:
  10. Укажіть, якою зі слов’янських мов виконано переклад рядків "Заповіту" Т. Шевченка: "Щом умра, ме погребете / нейде на могила / посред степите широки / на Украйна мила, / та скалите над водата, / Днепър и полята / да се виждат, да се чува, / как реве реката":
  11. Укажіть, якою зі слов’янських мов виконано переклад рядків "Заповіту" Т. Шевченка: “Кад умрем, сахраните ме / тамо у могили / сред степе предивне / на милој Украјини / да бих поље широко, / и Дњепар, и прокоп / гледати, чути мого / како певају громко / и како из Украјине / односе у сиње море / крв злочинца Тад ћу да минем / и поље и горе, / устанем и стигнем / до бога самога / да се молим А до тада / не знам ни за бога”:
  12. Укажіть, якою зі слов’янських мов виконано переклад рядків "Заповіту" Т.Шевченка: "Až já umřu, pochovejte / mě kdes na mohyle, / vprostřed stepi nedohledné / v Ukrajině milé, / aby lány širých polí, / Dněpr, srázy stinné / bylo vidět, bylo slyšet, / s hukotem jak plyne":
  13. Укажіть, хто з названих мовознавців є прихильником надчорноморської теорії прабатьківщини слов’ян:
  14. Укажіть, хто з названих мовознавців є прихильником вісло-одерської теорії прабатьківщини слов’ян:
  15. Укажіть, хто з названих мовознавців є прихильником вісло-дніпровської теорії прабатьківщини слов’ян:
  16. Укажіть, яку з названих теорій прабатьківщини слов’ян подано в "Повісті временних літ" Нестором:
  17. Укажіть, граматику якого автора М. Ломоносов назвав "вратами учености":
  18. Укажіть чеського філолога, який заклав основи наукової славістики:
  19. Укажіть, коли відбулося зародження славістики як науки:
  20. Укажіть провідного діяча східнослов’янської філології ХІХ ст, який створив і очолив харківську лінгвістичну школу, автор праці "Мисль і мова":
  21. Укажіть, коли у слов’янських країнах відзначається день слов’янської писемності і культури:
  22. Укажіть, хто є автором праці "Грамматіка словенска Съвер(ъ)шен(ъ)на(г)(о) искуства осми частій слова, и ины(х) ну(ж)дны(х)" (1596 р.):
  23. Укажіть, хто вперше в нашому мовознавстві виділив орудний (творител(ъ)ный) відмінок:
  24. Укажіть, хто, вирізнивши вісім частин мови, вилучив артикль, оскільки він не властивий слов’янській мовній системі, увів вигук (мђстоименіє); до шести відмінків, успадкованих від попередніх граматик, додав сьомий – місцевий (сказателный); увів в український алфавіт літеру ґ:
  25. Укажіть прізвище українського філолога, культурно-освітного й церковного діяча, одного з провісників національного відродження в Галичині, граматиста першої третини ХІХ ст, автора праць “Наука християнская” (1815 р.), “Буквар словеноруського язика” (1816 p.), “Правила школьнії” (1817 р.), першої в Галичині граматики книжної української мови – “Граматики язика словено-руського” (1823 р.):
  26. Укажіть, чиї праці є першими спробами наукового обґрунтування лінгвостилістики
  27. Укажіть найвидатнішу пам’ятку давньоукраїнського письменства, де імітовано промови давніх державних діячів
  28. Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «Прагнення до очищення літературної мови від позалітературних елементів, невмотивованого використання іншомовних слів»
  29. Укажіть працю, з якої починається лінгвістична стилістика в сучасному значенні слова
  30. Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «Система функціональних та експресивних стилів у їх взаємодії; співвідношення стилістично нейтральних і стилістично маркованих мовних одиниць у системі літературної мови»
  31. Укажіть термін, якому відповідає таке визначення: «Сукупність мовно-виразових засобів, які виконують естетичну функцію і вирізняють мову окремого письменника з-поміж інших»:
  32. Укажіть визначення поняття стилістичне значення
  33.  

    Тема :: Історія мови

  34. Укажіть, до якого висновку про давність слов’янських азбук дійшли сучасні славісти після всебічного аналізу збережених дотепер старослов’янських рукописів:
  35. Укажіть, із яким висновком про джерела кирилиці погоджується більшість сучасних славістів:
  36. Укажіть, до якої підгрупи слов’янських мов і чому належить старослов’янська мова
  37. Укажіть правильне продовження речення: «Лінгвістичне значення старослов’янської мови в тому, що…»
  38. Укажіть, яке з поданих визначень не зовсім коректне
  39. Укажіть, яке з поданих тверджень помилкове
  40. Укажіть правильне твердження
  41. Укажіть таку пару старослов’янських голосних, у якій один звук відрізняється від іншого тільки за ступенем підняття спинки язика
  42. Укажіть таку пару старослов’янських голосних, у якій один звук відрізняється від іншого тільки за місцем творення
  43. Укажіть, відповідно до котрого українського слова у старослов’янській мові існувала структура зі складотворним сонорним
  44. Укажіть, звукова структура котрого старослов’янського слова відбиває наслідок перехідної йотової палаталізації
  45. Укажіть, від котрого старослов’янського дієслова можливе утворення простого аориста
  46. Укажіть простий минулий відносний час, що у праслов’янській мові творився за допомогою суфіксів -ēāx-, -āx-
  47. Укажіть простий минулий відносний час, що у праслов’янській мові творився за схемою «закрита інфінітивна основа + тематичний голосний *ŏ / *ĕ + вторинні особові флексії»
  48. Укажіть, у котрому рядку в усіх словах відбулася перехідна йотова палаталізація:
  49. Укажіть, у котрому рядку в усіх словах давні звукосполучення ръ, рь, лъ, ль зазнали закономірних змін:
  50. Укажіть, у котрому рядку і в усіх словах походить з о або е:
  51. Укажіть, у котрій групі слів відбулася дисиміляція як наслідок занепаду зредукованих:
  52. Укажіть документ, який закріпив державний статус руської мови у Великому Литовському князівстві:
  53. Укажіть, якою мовою написані церковні пам’ятки литовської доби:
  54.  

    Тема :: Морфологія

  55. Укажіть помилкове твердження:
  56. Укажіть рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду
  57. Укажіть синтаксичну роль числівника: Два чорні лебеді календарного білого моря випливають із ночі і знову кудись у ніч (Л. Костенко)
  58. Укажіть рядок, усі слова якого – частки
  59. Укажіть рядок, усі дієприслівники якого мають форму доконаного виду
  60. Укажіть рядок, усі слова якого – прийменники
  61. Укажіть рядок, усі іменники якого належать до І відміни
  62. Укажіть рядок, усі прикметники якого належать до однієї групи (твердої, м’якої)
  63. Укажіть рядок, у якому правильно поєднано всі числівники й іменники
  64. Укажіть речення, у якому слово назустріч – прислівник
  65. Укажіть рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду
  66. Укажіть рядок, у якому обидва слова мають однаковий рід
  67. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни
  68. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни
  69. Укажіть речення, у якому вжито зворотний займенник
  70. Укажіть речення, у якому правильно поєднані числівник з іменником
  71. Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до твердої групи
  72. Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до м’якої групи
  73. Укажіть, які іменники з кінцевим приголосним -р належать до мішаної групи
  74. Укажіть рядок, усі іменники, якого належать до твердої групи
  75. Укажіть рядок, усі іменники, якого належать до м’якої групи
  76. Укажіть рядок, усі іменники, якого належать до мішаної групи
  77. Укажіть рядок, усі іменники якого в орудному відмінку однини мають закінчення ­ем
  78. Укажіть рядок, усі прикметники якого належать до якісних
  79. Укажіть рядок, усі слова якого утворені одним способом
  80. Укажіть рядок, усі слова якого не мають закінчення
  81. Укажіть рядок, усі слова якого відповідають схемі: корінь+суфікс+суфікс+закінчення
  82. Укажіть рядок, усі слова якого мають суфікс -и-
  83. Укажіть рядок, усі слова якого мають суфікс -к-
  84. Укажіть рядок, у всіх словах якого правильно виділено значущі частини слова
  85. Укажіть рядок, у всіх словах якого правильно виділено значущі частини слова
  86. Укажіть рядок, усі слова якого утворено префіксальним способом
  87. Укажіть рядок, усі слова якого утворено префіксально-суфіксальним способом
  88. Укажіть рядок, де правильно названо спосіб творення слів: торік, запанібрата, пройдисвіт, добридень
  89. Укажіть рядок з іменниками тільки твердої групи
  90. Укажіть рядок з іменниками тільки мішаної групи
  91. Укажіть рядок з іменниками тільки твердої групи
  92.  

    Тема :: Синтаксис

  93. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене прикметником
  94. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене займенником
  95. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене прислівником
  96. У якому варіанті є простий неускладнений підмет:
  97. Укажіть речення, у котрому вжито простий дієслівний присудок
  98. Укажіть речення зі складеним дієслівним присудком
  99. Укажіть речення зі складеним іменним присудком
  100. Укажіть речення зі складеним іменним присудком
  101. Укажіть речення, у котрому вжито складений іменний присудок
  102. Укажіть речення з прикладкою
  103. Укажіть речення з прикладкою
  104. Укажіть речення з прямим додатком
  105. Укажіть речення, у якому немає прямого додатка
  106. У якому реченні додаток виражений інфінітивом:
  107. Укажіть неозначено-особове односкладне речення
  108. Укажіть неозначено-особове односкладне речення
  109. Укажіть узагальнено-особове односкладне речення
  110. Укажіть безособове односкладне речення
  111. Укажіть безособове речення, головний член якого виражений поєднанням дієслова з модальним значенням та інфінітива
  112. Укажіть складне речення, котре належить до безсполучникових
  113. Укажіть речення, у якому для поєднання простих частин використано сполучники
  114. Укажіть речення з пропущеними розділовими знаками, у якому немає вставних слів
  115. Укажіть, головним членом якого речення виступає підмет:
  116. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене займенником
  117. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене займенником
  118. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене числівником
  119. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене числівником
  120. Укажіть рядок зі словосполученнями, у яких головне слово виражене прислівником
  121. Укажіть речення зі складеним дієслівним присудком
  122. Укажіть речення з додатком
  123. У якому реченні підмет виражений займенником:
  124. Укажіть речення з обставиною способу дії
  125. Укажіть речення з обставиною міри і ступеня
  126.  

    Тема :: Фонетика, правопис

  127. Укажіть, у котрому випадку не допущено помилки у дієслівних формах 2 особи однини
  128. Укажіть, скільки фонем налічує фонологічна система української мови:
  129. Укажіть рядок, у якому порушено норму при відмінюванні числівників
  130. Укажіть рядок, у якому всі відмінкові форми числівників правильні
  131. Укажіть рядок, у якому правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива
  132. Укажіть рядок, у якому подано правильну відмінкову форму числівника шістсот дев’яносто вісім
  133. Укажіть рядок, у якому останній іменник має закінчення -а
  134. Укажіть рядок, у якому всі слова незмінні
  135. Укажіть рядок, у якому правильно утворено форму наказового способу дієслова
  136. Укажіть рядок, у якому правильно утворено дієслівні форми
  137. Укажіть рядок, у якому правильно утворено дієприкметник
  138. Укажіть, котрий присвійний прикметник жіночого роду написаний правильно
  139. Укажіть, котрий іменник має закінчення -а (-я) в родовому відмінку однини:
  140. Укажіть, у котрому випадку форми жіночого роду прикметників утворюються за допомогою суфікса -ев-а
  141. Укажіть, у котрому випадку відносні прикметники утворюються за допомогою суфікса -ов-ий
  142. Укажіть рядок, у якому подано неправильні паралельні форми іменників ІІ відміни орудного відмінка множини
  143. Укажіть, у котрому відносному прикметнику допущено помилку в оформленні суфікса
  144. Укажіть рядок, у якому подано неправильні паралельні форми іменників ІІ відміни місцевого відмінка однини
  145. Укажіть рядок, усі іменники якого в родовому відмінку однини мають закінчення ­а/­я
  146. Укажіть рядок, усі іменники якого в родовому відмінку однини мають закінчення ­у/­ю
  147. Укажіть рядок, що містить слова з орфографічними помилками
  148. Укажіть рядок, у всіх словах якого треба ставити апостроф
  149. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно
  150. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно
  151. Укажіть рядок, усі слова якого треба писати через дефіс
  152. Укажіть рядок, усі слова якого треба писати через дефіс
  153. Укажіть рядок, усі слова якого треба писати разом
  154. Укажіть рядок, усі складні слова якого треба писати разом
  155. Укажіть рядок, усі слова якого написано правильно
  156. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно
  157. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно
  158. Укажіть рядок, усі слова якого написані правильно
  159. Укажіть, у котрому слові ставиться апостроф
  160. Укажіть, котре слово написане правильно
  161. Укажіть, у котрому слові на місці крапок не пишеться знак м’якшення
  162. Укажіть, котре іншомовне слово написане правильно з огляду на вживання літер и, і, ї
  163. Укажіть, котре іншомовне слово написане правильно
  164. Укажіть випадок правильного утворення присвійного прикметника жіночого роду
  165.  

    Тема :: Загальні літературознавчі дисципліни

  166. Укажіть автора, який уперше в українському літературознавстві проаналізував творчість Т. Шевченка із залученням методу психоаналізу:
  167. Укажіть представників культурно-історичної літературознавчої школи:
  168. Укажіть представників філологічної (естетичної) літературознавчої школи:
  169. Укажіть, який період / які періоди висвітлено в «Історії української літератури» М. Грушевського:
  170. Укажіть літературознавців, які в основу підручників з історії української літератури поклали естетико-стильовий критерій:
  171. Укажіть автора першої монографії про життя і творчість Лесі Українки:
  172. Укажіть працю І. Франка, яка стала полемічним відгуком на статтю С. Єфремова «В поисках новой красоты»:
  173. Укажіть автора і його трактат, де ілюстративним матеріалом слугують твори Т. Шевченка:
  174. Укажіть автора праць «Інтелігенція і народ в повістях Івана Франка 80-х років», «Проявлення слова. Дискурсія раннього українського модернізму», «Femina melancholica. Стать і культура в гендерній утопії Ольги Кобилянської», «Франко і / не Каменяр», «Невідомий Іван Франко. Грані Ізмарагду», «Післячорнобильська бібліотека. Український літературний постмодерн», «Кітч і література. Травестії»:
  175. Укажіть автора праць «Дві культури», «Філософія української ідеї та європейський контекст: Франківський період», «Шевченків міф України», «Хроніки від Фортінбраса», «Notre dame d'ukraine: Українка в конфлікті міфологій»:
  176. Укажіть працю І. Франка, в якій розмежовано «мимовільний / несвідомий реалізм», «ультрареалізм / новіший реалізм літературний», «науковий реалізм»; вона стала полемічним відгуком на статтю «Сьогочасне літератрне прямування» І. Нечуя-Левицького:
  177. Укажіть жанр літературної критики:
  178. Укажіть першого українського теоретика віршування:
  179. Укажіть, який вид аналізу передбачає тлумачення тексту художнього твору з використанням прийомів дослідження мови, почерку, манери письменника:
  180. Укажіть жанр літературної критики, у якому у формі літературно-критичного, наукового, науково-популярного нарису подано інформацію про життя і творчість письменника, він близький до наукової біографії, стисліший за викладом, розрахований на масового читача:
  181. Укажіть, що містить у собі огляд друкованих джерел з певної теми:
  182. Укажіть, який вид письмового творчого завдання містить у собі виклад власних думок, переживань, суджень, намірів:
  183. Укажіть, кому належить вислів: «Слова – полова,/ але огонь в одежі слова -/ безсмертна, чудотворна фея,/ правдива іскра Прометея» :
  184. Укажіть кому належить вислів: «Любіть Україну у сні й наяву,/ вишневу свою Україну,/ красу її, вічно живу і нову,/ і мову її солов'їну»:
  185. Укажіть, до якого фольклорного жанру належить пісня з такими словами: «Ой чи будеш, дівчинонько, за мною тужити, як я сяду та й поїду до війська служити»:
  186. Укажіть, які слова пропущені в пісні? «Покинь, Байдо, Байдо, та й байдикувати, бери та йди царювати»:
  187. Укажіть, коли була складена "Пісня про Кармалюка":
  188. Укажіть, кому з народних ватажків належать такі слова з народної пісні: «Повернувся я з Сибіру, та не маю долі, хоч, здається, не в кайданах, а все ж не на волі»:
  189. Укажіть жанр твору "Бондарівна":
  190. Укажіть, кому приписують авторство пісень "Ой не ходи, Грицю...", "Віють вітри, віють буйні...", "Засвіт встали козаченьки...":
  191. Укажіть, як виконуються народні думи:
  192. Укажіть, Маруся Богуславка в однойменній думі ― це:
  193. Укажіть, невеликий віршований ліро-епічний твір, що оповідає про якусь, найчастіше трагічну, подію, нерідко фантастичного або історичного характеру, називається…:
  194. Укажіть, що дослівно означає слово фольклор:
  195. Укажіть, чим відрізняється прислів’я від приказки:
  196. Укажіть, колядки, щедрівки, веснянки, купальські, жниварські пісні належать до:
  197. Укажіть, кого з історичних осіб прославив український народ у "Пісні про Байду"
  198. Укажіть визначення народної пісні
  199. Укажіть троп, у якому значення слова переноситься з певного явища чи предмета на інші за суміжністю просторового, часового, атрибутивного й іншого типу:
  200.  

    Тема :: Давня українська література

  201. Антропоцентризм, орієнтація на античні зразки, формування світської творчості – це характерні риси літератури…
  202. Для літератури якого періоду в розвитку давньоукраїнського письменства характерні трагічна напруженість, динамізм, посилена метафоричність, ускладненість змісту і форми?
  203. Дайте визначення літопису:
  204. Укажіть твір давньоукраїнської літератури, що пояснює походження слов’янських племен, історію їх розселення, містить інформацію про звичаї і обряди слов’ян:
  205. Який із творів давньоукраїнської літератури описує історію правління руських князів, їх генеалогію та пропагує загальноруський патріотизм?
  206. Історико-літературною пам’яткою якої доби є "Повість минулих літ"?
  207. Укажіть найдавніший літописний звід, збережений до нашого часу:
  208. Оберіть літописця, одного з авторів "Повісті минулих літ":
  209. Оберіть час створення "Галицько-Волинського літопису":
  210. Оберіть дослідника старовини, що відкрив "Слово о полку Ігоревім":
  211. Чим завершується “Слово о полку Ігоревім”?
  212. Який епізод є центральним у "Слові о полку Ігоревім", носієм головної думки твору?
  213. Хто з героїв "Слова о полку Ігоревім" виголошує «золоте слово», «зі сльозами змішане»?
  214. Хто з українських письменників у віці 30–35 років постригся у ченці й близько сорока років провів на Афоні?
  215. Твори якого спрямування переважають у спадщині І. Вишенського?
  216. Коли жив і творив І. Вишенський?
  217. Укажіть поетичну збірку Лазаря Барановича?
  218. Які вірші увійшли до збірки Івана Величковського «Млеко»?
  219. Назвіть літописи, створені в ХVІІ–ХVІІІ ст.:
  220. Коли були створені козацькі літописи?
  221. За характером викладу матеріалу козацькі літописи є зразками:
  222. Укажіть авторів козацьких літописів:
  223. Укажіть, “Літопис Самовидця” – це:
  224. Як називається збірка ліричних поезій Г. Сковороди?
  225. Кого із письменників XVIII ст. називають “мандрівним університетом”?
  226. Укажіть повну назву філософського трактату Г. Сковороди “Розмова, звана алфавіт, чи”:
  227. Укажіть байки Г. Сковороди:
  228. Яка філософська думка покладена в основу байки Г. Сковороди „Бджола та Шершень”?
  229. Укажіть жанри, представлені у творчості Г. Сковороди:
  230. Про твори якого літературного жанру Г. Сковорода писав: “Глупую важность встречают по виду, выпровожают по смеху, а разумную шутку важный печатлеет конец. Нет смешнее, как умный вид с пустым потрохом, и нет веселее, как смешное лицо с утаённою делностью”?
  231. Із якого поетичного твору Г. Сковороди такі рядки: «Байдуже смерті, мужик то чи цар, все пожере, як солому пожар. Хто ж бо зневажить страшну її сталь? Той, в кого совість, як чистий кришталь»?
  232. Укажіть, вірш Г. Сковороди “De libertate” – це:
  233.  

    Тема :: Історія української літератури ХІХ ст.

  234. Укажіть, яким виданням започатковується нова українська література:
  235. Укажіть, про кого з українських письменників І. Франко зауважив, що з його творами українське письменство “приймає характер новочасної літератури... І мовою, і способом вислову воно наближується чимраз більше до живого народу...”:
  236. Укажіть, кого показав І. Котляревський в образах Енея та його побратимів:
  237. Укажіть, з якого твору Г. Квітки-Основ’яненка наведений уривок: “Ми є люди німецькії, а йдемо з землі турецької. Ми собі ловці, удалії молодці. Раз, дома, у нашій землі, випала пороша... Я і кажу товаришу: “Чого нам дивитись на таку шквирю, ходім ськать усякого звірю” – і пішли. Їздили, слідили і нічого не получили. Назустріч нам якраз їде на вороному коню отсей князь...”:
  238. Укажіть бурлескно-реалістичні твори Г. Квітки-Основ’яненка:
  239. Укажіть, кому Т. Шевченко присвятив твір “Гайдамаки”:
  240. Укажіть, які історичні особи зображені Т. Шевченком у творі “Гайдамаки”:
  241. З’ясуйте композицію твору Т. Шевченка “Гайдамаки”:
  242. Укажіть, до якого періоду творчості Т. Шевченка належить вірш “Ісаія. Глава 35”:
  243. Укажіть, як у більшості випадків Т. Шевченко іменував свій щоденник:
  244. Укажіть, коли вийшло друком перше видання книги Т. Шевченка “Кобзар”:
  245. Укажіть, про який період творчості Т. Шевченка писав С. Єфремов: “...десять найкращих літ, коли чоловік був саме в розцвіті сили й хисту свого і міг дати колосальні зразки художньої творчості, мусів він поневірятись по пустині й волочити кайдани нікому, здавалось, не потрібного життя, затаївши в душі невиплакані сльози й ненароджені твори свої”:
  246. Укажіть, про значення творчості якого письменника так зауважив Є. Сверстюк: “Він символізує душу українського народу, втілює його гідність, дух і пам’ять. Отже, [письменник] в нас більше ніж великий поет – він національний пророк і мученик, розіп’ятий і воскреслий”:
  247. Укажіть, із якого твору Т. Шевченка наведений уривок: борітеся – поборете, вам бог помагає! За вас правда, за вас слава і воля святая!
  248. Укажіть, кому Т. Шевченко присвятив поему “Неофіти”:
  249. Укажіть, хто автор художньо-біографічної повісті про Т. Шевченка “Тарасові шляхи”:
  250. Укажіть, який твір аналізує В. Шевчук: Письменник “скинув зі своїх героїв латинський одяг і одяг їх у національний український, змусив римських героїв говорити українською мовою, заявивши культурному світові про існування забутого ним народу, народу давнього, народу дивовижного, на інших не схожого”:
  251. Укажіть, який твір започаткував становлення нової української драматургії:
  252. Укажіть, що стало на перешкоді до одруження закоханих Марусі та Василя (“Маруся” Г. Квітки-Основ’яненка):
  253. Укажіть, ким був Микита Забрьоха (“Конотопська відьма” Г. Квітки-Основ’яненка ):
  254. Укажіть, який твір Г. Квітки-Основ’яненка є гострою сатирою на панівну верхівку українського суспільства ХVІІІ ст.:
  255. Укажіть, коли народився Т. Шевченко:
  256. Укажіть перший відомий поетичний твір Т. Шевченка:
  257. Укажіть жанр твору “Причинна” Т. Шевченка:
  258. Укажіть тему вірша Т. Шевченка “Мені однаково, чи буду...”:
  259. Укажіть, кому Т. Шевченко присвятив поему “Катерина”:
  260. Укажіть жанр твору Т. Шевченка “Катерина”:
  261. Укажіть, у якому громадсько-політичному об’єднанні співпрацювали Т. Шевченко та П. Куліш:
  262. Укажіть, у яких ранніх поетичних творах Т. Шевченка осмислена історична тема:
  263. Укажіть, які реальні історичні події зображено у творі Т. Шевченка “Гайдамаки”:
  264. Укажіть, коли Т. Шевченко побував в Україні після викуплення з кріпацтва:
  265. Укажіть, де і в якому статусі Т. Шевченко відбував заслання:
  266. Укажіть, у яких творах Т. Шевченка знаходить розвиток образ матері-покритки:
  267. Укажіть, де помер Т. Шевченко:
  268. З’ясуйте, початкові строфи якого твору Т. Шевченка стали народною піснею “Реве та стогне Дніпр широкий”:
  269. Укажіть художній твір, який належить І. Нечую-Левицькому:
  270. Укажіть, яка збірка І. Франка має підзаголовок “Лірична драма”:
  271.  

    Тема :: Історія української літератури порубіжжя

  272. Про яку частину України Леся Українка з любов’ю писала: «Прощай, …, прощай, рідний куточок…»:
  273. «Той, що в скалі сидить», Перелесник, Куць, Доля, Потерчата – герої драматичного твору Лесі Українки:
  274. Кому Леся Українка присвятила цикл своїх інтимних віршів:
  275. Дружню переписку з Лесею Українкою вів відомий письменник, орієнталіст, поліглот, волинянин:
  276. Ліричні цикли Лесі Українки:
  277. Де і коли народилася Лариса Косач:
  278. У якому драматичному творі Лесі Українки відбувається протистояння двох світів – світу людей і світу природи:
  279. «Мандрівні» образи в драматургії Лесі Українки:
  280. Поетичні збірки Лесі Українки:
  281. Авторка повістей «Людина», «Царівна»:
  282. Автор збірки «Синя книжечка»:
  283.  

    Тема :: Історія української літератури ХХ ст.

  284. Укажіть автора поезії, уривок із якої наведений: І знов весна, знов жайворонки в полі, – і з кожною весною ближче нам до того, що ми звемо майбуттям, – до свята серця, розуму і волі!
  285. Укажіть, із якої статті Миколи Хвильового почалася літературна дискусія 1925–1928 рр.:
  286. Укажіть, у якому творі ліричний герой констатує: "Так! – схопили нарешті й другий кінець моєї душі! Вже не піду я на край города злочинно ховати себе. І тепер я маю одно тільки право: – нікому, ніколи й нічого не говорити, як розкололось моє власне "Я":
  287. Укажіть, у якій новелі роману "Вершники" Ю. Яновського проголошується одна з ідей твору: "Тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду":
  288. Укажіть, у якому творі О. Довженка є така характеристика українців: “... У цього народу є нічим і ніколи не прикрита ахіллесова п’ята. Ці люди абсолютно позбавлені вміння прощати один одному незгоди навіть в ім’я інтересів загальних, високих. У них немає державного інстинкту... Ти знаєш, вони не вивчають історії. Дивовижно. Вони вже двадцять п’ять літ живуть негативними лозунгами одкидання бога, власності, сім’ї, дружби! У них від слова “нація” остався тільки прикметник”:
  289. Укажіть, який вірш Є. Плужника розкриває життєве й творче кредо поета: Ні, на вуста усмішкою гіркою лягла мовчання мудрого печать... Дар нелегкий ваш, досвіде й спокою, дар розуміти, знати і мовчать!
  290. Укажіть назву першої поетичної збірки П. Тичини:
  291. Укажіть автора поетичних збірок "Осінні зорі", "Сьогодні", "Червона зима":
  292. Укажіть, з якого твору В. Свідзинського рядки: прислухайся: десь за горою, за верховинами дерев, облоки ронять краплі світла в уважні розплески весни
  293. Вкажіть назву поезії й автора: В тобі, митецтво, у тобі одному є захист: у красі незнаних слів, у музиці, що вроду всім втіляє у небесний перелив
  294. Укажіть назву спілки пролетарських письменників, заснованої В. Блакитним у 1923 році
  295. Укажіть, у творчості якого письменника виділяють творчий період "третього цвітіння"
  296. Укажіть, який твір 20-х рр. започаткував інтелектуально-психологічну прозу
  297. Хто в поезії "Шевченко" так сприймає постать велета українського духу: Не поет – бо це ж до болю мало, не – трибун – бо це лиш рупор мас, і вже менш за все – “Кобзар Тарас” він, ким зайнялось і запалало...
  298. Вкажіть, який твір О. Ольжича є своєрідною програмою українських борців за визвольну ідею:
  299. Автором поетичних збірок “Привітання життя”, “Велика гармонія”, “Три перстені”, “Книга лева” є:
  300. Укажіть, хто належав до Празької школи української поезії
  301. Укажіть автора спогадів “На білому коні”, “На коні вороному”
  302. Яка з перерахованих складова літературного шістдесятництва?
  303. Хто з перерахованих належить до когорти українських шістдесятників-дисидентів?
  304. Яку назву має книга прози В.Симоненка?
  305. У кого з названих поетів однією з улюблених поетичних форм була форма сонета?
  306. Хто з названих письменників поєднує талант поета, прозаїка, кінорежисера-постановника, актора, кіноесеїста?
  307. Яка епоха стала об’єктом особливо уважного дослідження і осмислення Валерієм Шевчуком?
  308. Авторську модифікацію якого жанру утвердив в українській літературі І. Драч?
  309. Сюжет якого твору використано для розробки теми митця й мистецтва?
  310. Творам якого автора властивий притчевий характер оповіді?
  311. Композиція якого роману спричинила дискусію серед літературознавців?
  312. Укажіть автора поетичних збірок "Мадонна перехресть", "Річка Геракліта", "Гіацинтове сонце" та ін.
  313. Хто представляє літературних шістдесятників Волині?
  314. Який твір збудований на конфлікті духовного з бездуховним, емоційно-почуттєвого з прагматичним?
  315. Яку збірку В. Стуса визначають, як «тюремну ініціацію»?
  316. Укажіть автора поетичних збірок "Губами теплими і оком золотим", "Цю жінку я люблю", "З обійнятих тобою днів", "Атомні прелюди" та ін.
  317. До якої книги Д. Павличка ввійшла поезія зі збірки «Таємниця твого обличчя»?
  318. Хто з названих поетів очолив естетичний бунт літературного шістдесятництва?
  319.