Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: 014 Середня освіта (Географія) / Середня освіта. Географія. Економіка
Розробники:
Дата генерації: 04.07.2023
Тема :: Методика навчання географії та основ економіки
-
Оберіть визначення, яке розкриває сутність методики навчання географії та економіки
- це сукупність рекомендацій і порад щодо використання дидактичних інструментів при вивченні географії та економіки
- це галузь педагогічної науки, яка досліджує зміст і структуру шкільної географічної й економічної освіти та закономірності й особливості процесу навчання географії й економіки у школі
- це система засобів і методів та форм навчання географії та економіки
- це наука, яка вивчає географічну оболонку Землі, її природну і соціально-економічну різноманітність, господарство і населення, а також – зв'язки між природним середовищем і діяльністю людини
-
Предметом методики навчання географії й економіки є
- формування знань, умінь і навичок учнів
- засоби, методи і форми організації навчально-виховної роботи
- розвиток географічної й економічної освіти
- зміст і структура шкільних курсів географії й економіки та дидактичні інструменти навчання, розвитку й виховання учнів у процесі формування географічних і економічних компетентностей
-
До якої галузі наук відноситься методика навчання географії й економіки
- педагогічної
- психологічної
- географічної
- економічної
-
Оберіть логічний метод дослідження, який передбачає виділення істотних особливостей досліджуваного об’єкта та уявне відсторонення від несуттєвих, другорядних його характеристик
- синтез
- аналіз
- абстрагування
- типізація
-
Оберіть логічний метод дослідження, сутністю якого є логічно обґрунтований процес переходу від окремого до загального, що забезпечує формування понять, законів, теорій
- узагальнення
- метод аналогії
- аналіз
- ідеалізація
-
Оберіть логічний метод дослідження, який передбачає уявний або практичний поділ об’єкта дослідження на окремі складові, їх характеристику, виділення спільних і відмінних властивостей
- синтез
- аналіз
- узагальнення
- абстрагування
-
Оберіть логічний метод дослідження, який передбачає з’ясування причинно-наслідкових зв’язків між різними об’єктами шляхом просувань від конкретного до загального
- індукція
- дедукція
- ідеалізація
- метод аналогії
-
Охарактеризуйте сутність педагогічного експерименту
- це вивчення практичного досвіду роботи вчителів
- це наукове дослідження процесу навчання з метою перевірки правильності наукової гіпотези дослідника
- це збір даних з метою розробки методичних рекомендацій для вчителів
- це вивчення особливостей формування знань, умінь і навичок учнів у загальноосвітній школі
-
Оберіть головні групи методів, що застосовуються при організації науково-педагогічного дослідження у галузі методики навчання географії та економіки
- теоретичні та емпіричні
- лекція та інструктаж
- розповідь і пояснення
- бесіда та дискусія
-
Який з перерахованих методів відноситься до теоретичних методів дослідження
- робота з літературними джерелами
- спостереження
- анкетування
- бесіда
-
За якою ознакою виділяються констатувальний та формувальний експерименти
- за метою проведення
- за умовами проведення
- за строком проведення
- за рівнем підготовки учнів
-
За якою ознакою виділяються природний, лабораторний та комплексний експерименти
- за метою проведення
- за умовами проведення
- за строком проведення
- за рівнем підготовки учнів
-
Оберіть вид експерименту, який проводиться на початку і у кінці методичного дослідження з метою визначення рівня знань, умінь і навичок учнів
- констатувальний
- формувальний
- лабораторний
- природний
-
Оберіть вид експерименту, метою якого є доведення ефективності нової методики, обґрунтованої експериментатором
- формувальний
- природний
- лабораторний
- констатувальний
-
Оберіть вид експерименту, який проводять у звичних умовах навчально-пізнавальної діяльності учнів, але при цьому запроваджується певне методичне нововведення
- природний
- лабораторний
- короткотривалий
- довготривалий
-
Оберіть вид експерименту, який передбачає вивчення методичного нововведення на основі навчання з групою учнів у відповідно змодельованих умовах (підібрані необхідні засоби навчання тощо)
- природний
- лабораторний
- комплексний
- констатувальний
-
Оберіть директора Інституту педагогіки НАПН України; доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, віце-президент НАПН України
- Топузов О. М.
- Самойленко В. М.
- Вішнікіна Л. П.
- Круглик Л. І.
-
Оберіть авторів підручника «Загальна методика навчання географії», для студентів і викладачів закладів вищої освіти, інших установ освітнього профілю
- Кобернік С. Г., Круглик Л. І.
- Корнєєв В. П., Корнєєв О. В., Герасимчук В. М.
- Топузов О. М., Самойленко В. М., Вішнікіна Л. П.
- Самойленко В. М., Діброва І. О.
-
Оберіть авторів методичного посібника для вчителя з курсу географії рідного краю
- Круглик Л. І., Сиротенко А. Й.
- Корнєєв В. П., Корнєєв О. В.
- Топузов О. М., Вішнікіна Л. П.
- Кобернік С. Г., Самойленко В. М.
-
Хто вперше теоретично обґрунтував методику застосування наочності при формуванні знань
- Откаленко М. П.
- Даринський А. В.
- Коменський Я. А.
- Шипович Є. Й.
-
Хто вперше обґрунтував класно-урочну систему навчання
- Даринський А. В.
- Откаленко М. П.
- Коменський Я. А.
- Шипович Є. Й.
-
Оберіть автора праці «Велика дидактика» (1632 р.)
- Ушинський К. Д.
- Семенов Д. Д.
- Коменський Я. А.
- Барков О. С.
-
Оберіть об’єктно-натуральні засоби навчання географії
- географічні настінні й настільні карти, контурні карти, картосхеми тощо
- форми рельєфу, промислові підприємства, які вивчаються на місці їх розташування, та колекції гірських порід, зразки промислової продукції (досліджуються у класі)
- графіки, діаграми, структурно-логічні схеми
- тексти, таблиці
-
До вербальних засобів навчання відносять
- контурні карти
- малюнки
- текст підручника
- структурно-логічні схеми
-
Оберіть принцип навчання, який передбачає всебічне вивчення учнями своєї місцевості та використання інформації про рідний край у процесі формування географічних та економічних компетентностей школярів
- принцип науковості навчання
- краєзнавчий принцип
- принцип доступності навчання
- принцип емоційності навчання
-
Оберіть принцип навчання, який полягає у засвоєнні учнями географічної чи економічної інформації у логічному зв’язку і наступності; формування знань спирається на вже вивчений матеріал та готує основу до засвоєння нового
- систематичності у навчанні
- науковості навчання
- доступності навчання
- активності учнів у навчанні
-
Оберіть принцип навчання, який вимагає вичленення у вивчаючому матеріалі провідних понять, встановлення їх зв’язків з іншими поняттями, розкриття генезису їх розвитку, показу для відповідних понять більш загальних законів
- принцип свідомості учнів у навчанні
- системності у навчанні
- активності учнів у навчанні
- принцип виховного характеру навчання
-
Оберіть принцип навчання, який передбачає засвоєння учнями науково перевірених знань: теорій, понять, законів, фактів у відповідності до сучасності; при цьому завбачено розкриття школярами причинно-наслідкових зв'язків явищ, процесів, подій та формування світогляду
- науковості навчання
- доступності навчання
- краєзнавчий принцип
- принцип свідомості учнів у навчанні
-
Оберіть принцип навчання, який полягає у відповідності змісту і обсягу навчального матеріалу до вікових особливостей і рівня підготовки учнів при вивченні географії й економіки
- принцип практичної спрямованості навчання
- доступності навчання
- краєзнавчий принцип
- принцип свідомості учнів у навчанні
-
Оберіть принцип навчання, який спрямований на розвиток внутрішніх мотивів школярів до пізнання; спирається на єдність мислення і почуттів, передбачає позитивні чуттєві переживання у процесі вивчення географії й економіки, сприяє формуванню в учнів інтересу до знань
- принцип практичної спрямованості навчання
- активності учнів у навчанні
- принцип емоційності навчання
- системності у навчанні
-
Оберіть принцип навчання, який полягає у залученні різних органів чуття до процесу сприйняття й аналізу навчальної інформації, ґрунтується на використанні методів ілюстрування, демонстрування та спостереження при вивченні географії й економіки
- активності учнів у навчанні
- принцип наочності у навчанні
- принцип міцності засвоєння знань, формування вмінь і навичок
- принцип виховного характеру навчання
-
«Золотим правилом» дидактики називають
- краєзнавчий принцип
- принцип активності учнів у навчанні
- принцип наочності у навчанні
- принцип емоційності навчання
-
Оберіть основні групи методів навчання, обґрунтовані Бабанським Ю. К.
- методи організації навчально-пізнавальної діяльності, мотивації і стимулювання процесу навчання, контролю і самоконтролю
- розповідь, пояснення, інструктаж, лекція
- методи проблемного навчання
- інтерактивні методи навчання
-
Оберіть ознаки, за якими виділено такі методи: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемного викладу, частково-пошуковий, дослідницький
- за джерелами формування знань (за зовнішньою формою прояву)
- за характером пізнавальної діяльності школярів (за внутрішньою психологічною сутністю)
- на основі логічного шляху засвоєння знань
- за індивідуальними особливостями учнів засвоювати навчальну інформацію
-
Оберіть ознаки, за якими виділено такі групи методів: словесні, наочні, практичні
- за джерелами формування знань (за зовнішньою формою прояву)
- за характером пізнавальної діяльності школярів (за внутрішньою психологічною сутністю)
- на основі логічного шляху засвоєння знань
- за індивідуальними особливостями учнів засвоювати навчальну інформацію
-
Оберіть методи усного викладу знань
- розповідь, пояснення, інструктаж, лекція
- бесіда, дискусія, рольова гра
- наочні, практичні
- робота з підручником, атласом
-
Оберіть групи наочних методів навчання
- практичні та самостійні роботи, порівняння
- аналітичний, синтетичний, аналітико-синтетичний
- індуктивний, дедуктивний, індуктивно-дедуктивний
- ілюстрування, демонстрування, спостереження
-
Оберіть ознаки, за якими виділено такі методи: аналітичний, синтетичний, аналітико-синтетичний, індуктивний, дедуктивний, індуктивно-дедуктивний, порівняння, аналогій
- за джерелами формування знань (за зовнішньою формою прояву)
- за характером пізнавальної діяльності школярів (за внутрішньою психологічною сутністю)
- на основі логічного шляху засвоєння знань
- за індивідуальними особливостями учнів засвоювати навчальну інформацію
-
Оберіть метод навчання, який полягає у викладі вчителем готової географічної чи економічної інформації у поєднанні з використанням наочних матеріалів
- репродуктивний
- пояснювально-ілюстративний
- метод проблемного викладу навчального матеріалу
- евристичний
-
Оберіть метод навчання, який полягає в тому, що вчитель конструює систему завдань, які спрямовують діяльність учнів на відтворення вже відомих їм дій
- частково-пошуковий
- дослідницький
- репродуктивний
- пояснювально-ілюстративний
-
Оберіть метод, коли вчитель розчленовує проблемне завдання на систему взаємопов’язаних підзавдань, що вирішуються учнями у ході бесіди, спрямованої на розв’язання проблеми загалом; потребує інтелектуально-пошукового зусилля школярів
- метод проблемного викладу навчального матеріалу
- репродуктивний
- пояснювально-ілюстративний
- евристичний
-
Оберіть метод навчання, при якому вчитель ставить перед учнями навчальну проблему i сам її розв’язує, демонструючи шлях наукового мислення i пошукової діяльності
- проблемного викладу знань
- дослідний
- репродуктивний
- частково-пошуковий
-
Оберіть вид бесіди, яка передбачає стислі відповіді на запитання, що не пов’язані логічно між собою, проте визначають рівень знань фактичного матеріалу при вивченні географії й економіки
- евристична
- катехізична
- підсумкова
- контрольна
-
Оберіть вид бесіди, у процесі якої учні розв’язують поставлену перед ними проблему шляхом логічних міркувань за допомогою послідовних запитань вчителя, які пов’язані між собою
- контрольна
- евристична
- вступна
- підсумкова
-
До словесних методів навчання географії й економіки належать
- усний виклад знань, бесіда, дискусія, рольова гра, робота з текстом підручника
- робота з географічною картою
- проведення спостережень за погодою
- навчальний дослід
-
Оберіть методи навчання, які передбачають використання конкретних предметів та явищ географічної оболонки у натуральному вигляді або у вигляді відповідних зображень
- наочні
- практичні
- репродуктивні
- дослідницькі
-
Оберіть метод навчання географії й економіки, що характеризується рухливістю засобів показу, при якому вчитель зосереджує увагу учнів на найсуттєвіших його особливостях, залучаючи школярів до виконання відповідних розумових операцій
- демонстрування
- ілюстрування
- спостереження
- практичні роботи
-
Оберіть метод навчання географії й економіки, що полягає в організованому, цілеспрямованому, багаторазовому повторенні учнями певних дій та операцій з метою формування й закріплення географічних вмінь і навичок
- вправи
- пояснення
- спостереження
- демонстрування
-
Позначення учнем на контурній карті географічних об’єктів відносять до методу
- пояснювально-ілюстративного
- репродуктивного
- дослідницького
- частково-пошукового
-
Показ вчителем відеофрагменту на уроці географії чи економіки є прийомом
- спостереження
- демонстрування
- ілюстрування
- узагальнення
-
Використання вчителем рисунків, розміщених на сторінках підручника, є прийомом
- спостереження
- демонстрування
- ілюстрування
- узагальнення
-
Оберіть визначення, яке розкриває сутність поняття «форма організації навчання»
- це система навчально-виховної роботи вчителя у загальноосвітній школі
- це організація навчально-пізнавальної діяльності учнів
- це зовнішній прояв узгодженої діяльності вчителя та учнів, що здійснюється у встановленому порядку та в певному режимі
- це урочна та позакласна навчально-виховна робота при вивченні географії й економіки
-
Оберіть форму організації навчання з географії та економіки, яка характеризується такими особливостями: одноосібним розв’язуванням учнем пізнавальних завдань та повною його самостійністю; педагог враховує особистісні характеристики кожного школяра, використовуючи завдання різних рівнів складності
- групова
- індивідуальна
- фронтальна
- кооперовано-групова
-
Оберіть форму організації навчання з географії та економіки, яка характеризується такими особливостями: учні класу виконують спільне завдання та працюють в однаковому темпі; педагог одночасно керує діяльністю всіх школярів, які практично не взаємодіють між собою
- кооперовано-групова
- індивідуальна
- фронтальна
- парна
-
Оберіть форму організації навчання з географії та економіки, яка ґрунтується на співпраці двох учнів, що працюють у змінному складі; використовується діалогове спілкування та оприлюднення відповідних думок перед учнями класу
- групова
- парна
- індивідуальна
- фронтальна
-
Оберіть форму організації навчання з географії та економіки, яка передбачає співпрацю та взаємонавчання учнів у малих групах, робота яких спрямовується на досягнення спільної мети
- фронтальна
- індивідуальна
- кооперовано-групова
- парна
-
Оберіть групу вимог до сучасного уроку географії та економіки, до якої належить таке трактування: «попереднє опрацювання навчальної програми вчителем, визначення мети та завдань уроку, складання конспекту уроку, підготовка різних засобів навчання»
- психологічні вимоги
- організаційні вимоги
- етичні вимоги
- дидактичні вимоги
-
Оберіть групу вимог до сучасного уроку географії та економіки, до якої належить таке трактування: «забезпечення оптимального змісту уроку згідно вимог навчальної програми, урок повинен логічно пов’язувати всі його структурні частини та проектуватись як складова великої теми чи розділу»
- етичні вимоги
- дидактичні вимоги
- психологічні вимоги
- організаційні вимоги
-
Оберіть групу вимог до сучасного уроку географії та економіки, до якої належить таке трактування: «дотримання принципів навчання та оптимальний вибір дидактичних інструментів, стовідсоткова зайнятість учнів упродовж уроку, систематичний контроль і корекція навчальних досягнень школярів, основний навчальний матеріал повинен бути засвоєний учнями на уроці»
- психологічні вимоги
- організаційні вимоги
- дидактичні вимоги
- етичні вимоги
-
Оберіть групу вимог до сучасного уроку географії та економіки, до якої належить таке трактування: «умотивованість навчально-пізнавальної діяльності учнів, позитивна психологічна атмосфера впродовж уроку, врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, особистісно-орієнтований підхід до школярів, забезпечення імпровізаційних змін у ході уроку у відповідності до зміни емоційного стану дітей»
- санітарно-гігієнічні вимоги
- психологічні вимоги
- дидактичні вимоги
- організаційні вимоги
-
Оберіть групу вимог до сучасного уроку географії та економіки, до якої належить таке трактування: «демократичний стиль спілкування вчителя з учнями, активна співпраця педагога і школярів, відповідна взаємодопомога, тактовність учителя у відношеннях з учнями»
- дидактичні вимоги
- етичні вимоги
- організаційні вимоги
- психологічні вимоги
-
Оберіть групу вимог до сучасного уроку географії та економіки, до якої належить таке трактування: «утримання класного приміщення у належному санітарному стані, забезпечення відповідного температурного режиму приміщення, забезпечення належних норм освітлення, запобігання виникненню перевтоми учнів»
- дидактичні вимоги
- організаційні вимоги
- санітарно-гігієнічні вимоги
- етичні вимоги
-
Оберіть характеристику, що визначає сутність уроку географії та економіки
- це форма організації навчання географії та економіки, при якій навчальні заняття проводяться вчителем з групою учнів постійного складу, однакового віку і рівня підготовки впродовж певного часу і за відповідним сталим розкладом
- це зовнішній прояв узгодженої діяльності вчителя і учнів, що здійснюється у встановленому порядку і певному режимі
- це форма організації навчання, що регламентується програмою з географії та економіки
- це форма організації навчання, що дає змогу сформувати систему знань учнів, розвинути їх індивідуальні інтереси та здібності
-
Оберіть характеристику, що розкриває сутність позаурочної роботи з географії та економіки
- це зовнішній прояв узгодженої діяльності вчителя і учнів, що здійснюється у встановленому порядку і в певному режимі
- це форма організації навчання, що здійснюється у час, вільний від уроків, регламентується програмою з географії й економіки та є обов’язковою для кожного учня
- це форма організації навчання, що ґрунтується на основі добровільності, активності й самостійної пізнавальної діяльності учнів
- це форма організації навчання, при якій навчальні заняття проводяться вчителем з групою учнів постійного складу, однакового віку і рівня підготовки впродовж певного часу і за відповідним сталим розкладом
-
Оберіть характеристику, що розкриває сутність позакласної роботи при вивченні географії й економіки
- це форма організації навчання, яка ґрунтується на основі добровільності, активності й самостійної пізнавальної діяльності учнів; дає змогу розвивати індивідуальні інтереси й здібності школярів, формувати їх світогляд, дослідницькі навички та потребу охороняти й примножувати елементи довкілля при вивченні географії та економіки
- це зовнішній прояв узгодженої діяльності вчителя і учнів, що здійснюється у встановленому порядку і в певному режимі
- це форма організації навчання географії та економіки, при якій навчальні заняття проводяться вчителем з групою учнів постійного складу, однакового віку і рівня підготовки впродовж певного часу і за відповідним сталим розкладом
- це форма організації навчання, що здійснюється у час, вільний від уроків, регламентується програмою з географії й економіки та є обов’язковою для кожного учня
-
Оберіть основну форму організації навчання у закладах загальної середньої освіти
- урок
- навчальні екскурсії
- факультативні заняття
- семінарські заняття
-
Оберіть вид уроку, який найбільш поширений у практичній діяльності вчителів географії та економіки, проводити під час вивчення невеликих тем, коли повторення раніше вивченого матеріалу логічно переходить у освоєння нової теми
- комбінований
- вступний
- урок формування нових знань
- урок корекції
-
Оберіть вид уроку, який використовується при вивченні великих за обсягом тем, що потребують для засвоєння різних джерел географічних чи економічних знань. Ці уроки виключають таку структурну частину, як перевірка домашнього завдання
- комбінований урок
- практична робота
- урок формування нових знань
- урок контролю навчальних досягнень учнів
-
Оберіть вид уроку, який доцільно проводити після вивчення учнями основного навчального матеріалу з відповідного тематичного блоку. Головна дидактична мета уроку спрямована на приведення засвоєних школярами знань і вмінь у систему
- вступний урок
- комбінований урок
- урок розширення, поглиблення та систематизації знань і вмінь учнів
- урок корекції навчальних досягнень школярів
-
Оберіть вид уроку, метою якого є закріплення знань та формування вмінь і навичок учнів застосовувати їх на практиці, передбачено використання різних засобів навчання (карти атласів, контурні карти, статистичні матеріали, довідники тощо)
- урок формування та застосування вмінь і навичок
- комбінований урок
- вступний урок
- урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів
-
Оберіть вид уроку, метою якого є виявлення відповідного рівня знань, умінь і навичок учнів та врахування таких результатів для подальшого удосконалення навчального процесу при вивченні географії та економіки
- урок розширення, поглиблення та систематизації знань і вмінь учнів
- урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів
- урок формування нових знань
- вступний урок
-
Оберіть вид уроку, який передбачає мотивацію на подальше засвоєння навчального матеріалу і проводиться переважно перед вивченням нового курсу чи розділу
- комбінований урок
- урок розширення, поглиблення та систематизації знань і вмінь учнів
- вступний урок
- урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів
-
Оберіть початковий елемент кожного уроку, коли вчитель психологічно й організаційно готує учнів до роботи, а саме: перевіряє присутність школярів, а також – наявність підручників, атласів, зошитів тощо (триває 1-2 хвилини)
- повідомлення теми, мети і завдань уроку
- мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
- організація уваги і роботи учнів
- актуалізація опорних географічних чи економічних знань учнів
-
Оберіть етап комбінованого уроку, який забезпечує зв’язок між раніше сформованими знаннями та новим навчальним матеріалом. Зокрема, перевірка навчальних досягнень учнів вимагає відтворення найважливіших понять і закономірностей, що становлять основу для усвідомлення нового матеріалу
- вивчення нового матеріалу
- актуалізація опорних географічних чи економічних знань учнів
- організація уваги і роботи учнів
- підбиття підсумків уроку
-
Оберіть етап комбінованого уроку, який являє собою коротку вступну розповідь або бесіду вчителя, завданням якої є швидко налаштувати клас до навчальної роботи на уроці та підтримати прагнення учнів до навчання
- вивчення нового матеріалу
- мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
- узагальнення та систематизація знань і вмінь
- повідомлення теми, мети і завдань уроку
-
Оберіть етап комбінованого уроку, ключовими складниками якого є сприйняття, усвідомлення й осмислення учнями навчального матеріалу
- актуалізація опорних географічних чи економічних знань учнів
- мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
- вивчення нового матеріалу
- узагальнення та систематизація знань і вмінь
-
Оберіть традиційний урок навчання географії та економіки у закладах загальної середньої освіти
- урок-лекція
- урок-диспут
- урок-турнір
- комбінований урок
-
Оберіть нетрадиційний урок навчання географії та економіки у закладах загальної середньої освіти
- комбінований урок
- урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів
- урок формування нових знань
- урок-семінар
-
Оберіть форму організації навчання, що полягає у системному усному викладі вчителем великої за обсягом теми, та сприяє розвитку вмінь учнів вести конспекти
- урок-конференція
- урок-лекція
- комбінований урок
- урок формування та застосування вмінь і навичок учнів
-
Оберіть тип лекції, яка передбачає виклад лектором матеріалу у поєднанні з прийомами бесід
- діалогічна
- монологічна
- оглядова
- інструктаж
-
Оберіть тип лекції, яка передбачає виклад матеріалу у поєднанні з прийомами постановки суперечливих проблем, що вимагають розв’язання у ході дискусій
- полемічна
- монологічна
- узагальнююча
- інтегрована
-
Оберіть форму організації навчання, яке відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учасників навчального процесу; це взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці), де і учень і вчитель є рівноправними суб’єктами навчального процесу
- інтерактивне навчання
- практичні роботи
- екскурсії
- діяльність гуртка
-
Оберіть кооперовано-інтерактивну форму навчання
- учні, працюючи у парах, беруть інтерв’ю та займаються репетиторством
- ведення школярами загального класного календаря погоди
- складання учнями спільного проєкту
- спостереження шестикласників за довкіллям
-
Оберіть дискусійно-інтерактивну форму навчання
- диспут
- парно-інтерактивна форма
- інтерактивна форма ротаційних «трійок»
- складання учнями спільного проєкту
-
Оберіть інтерактивну форму навчання, що передбачає публічне обговорення навчальної проблеми, яка ґрунтується на спірному зіткненні різних думок школярів
- діалог
- коло ідей
- спільний проєкт
- диспут
-
Оберіть інтерактивну форму навчання, що передбачає вирішення питань проблемного спрямування між учнями, діяльність яких організовується шляхом змагання
- турніри
- пошук інформації
- мозковий штурм
- спільний проєкт
-
Оберіть найбільш поширену форму організації позакласного навчання при формуванні географічних та економічних компетентностей учнів
- робота гуртка
- туристський похід
- екскурсія
- конференція
-
Оберіть суттєву характеристику проблемного навчання
- створення вчителем навчальних проблем та організація діяльності учнів, спрямована на їх вирішення
- взаємонавчання учнів
- навчальне дослідження
- пошук інформації
-
Оберіть підвид практичної роботи з географії, яка ґрунтується на застосуванні засвоєних географічних знань і вмінь учнями у відомій ситуації і виконується за зразком (за відомим планом)
- репродуктивна
- продуктивна
- проєктна
- дослідницька
-
Оберіть підвид практичної роботи з географії, яка передбачає співпрацю та взаємонавчання учнів у групах
- фронтальна
- кооперовано-групова
- диференційована
- індивідуальна
-
Оберіть підвид практичної роботи, яка проводиться у формі дидактичної гри
- нестандартна
- фронтальна
- диференційована
- індивідуальна
-
Оберіть підвид практичної роботи з географії, яка спрямована на перевірку й оцінювання рівня сформованості й застосування вмінь і навичок учнів
- навчальна
- тренувальна
- узагальнююча
- контрольна
-
Оберіть метод контролю, який передбачає встановлення результатів засвоєння учнями географічних понять і термінів, перевірку попередньо вивченого навчального матеріалу, а також – вміння школярів виконувати дії за запропонованим зразком
- репродуктивний
- продуктивний
- проблемний
- творчий
-
Оберіть вид контролю, який передбачає виявлення рівня навчальних досягнень учнів у кінці семестру чи навчального року або після закінчення вивчення усіх шкільних географічних курсів
- попередній
- поточний
- тематичний
- підсумковий
-
Оберіть форму контролю, який проводиться з використанням системи запитань і завдань, що мають відмінні рівні складності та, відповідно, оцінюються різною сумою балів
- індивідуальний
- фронтальний
- диференційовано-груповий
- колективний
-
Оберіть форму контролю, який ґрунтується на взаємоперевірці результатів навчальних досягнень школярів. Він передбачає виступи учнів з повідомленнями, відповіді на запитання однокласників. Функцію оцінювання виконує вчитель
- індивідуальний
- фронтальний
- диференційовано-груповий
- колективний
-
Оберіть спосіб контролю, який сприяє розвитку вмінь і навичок учнів логічно мислити, аргументувати власні думки та відстоювати їх
- усний контроль
- письмовий контроль
- графічно-знаковий контроль
- комп’ютеризований контроль
-
Оберіть географічний курс, який вивчається у 9-му класі закладів загальної середньої освіти
- Географія: Україна і світове господарство
- Географія: Материки та океани
- Географія: Україна у світі: природа, населення
- Географічний простір Землі
-
Оберіть географічний курс, який вивчається у 7-му класі закладів загальної середньої освіти
- Географічний простір Землі
- Географія: Материки та океани
- Загальна географія
- Географія: Україна у світі: природа, населення
-
Оберіть географічний курс, який вивчається у 8-му класі закладів загальної середньої освіти
- Географічний простір Землі
- Географія: Материки та океани
- Загальна географія
- Географія: Україна у світі: природа, населення
Тема :: Основи суспільної географії
-
У Радянський час до складових частин суспільства не відносили
- продуктивні сили
- природно-ресурсну сферу
- політичну сферу
- духовну сферу
-
Що є ознакою фундаментальності змісту науки
- охоплення нею нових предметних областей
- впровадження нових методів
- розроблення нею нових законів і закономірностей
- нові ідеї та проблеми
-
Вид людської життєдіяльності, який полягає в тому, що людина як жива істота взаємодіє з природою безпосередньо на популяційному, соціумному та організменному рівні
- екістичний
- соціоприродний
- споживчий
- відтворювальний
-
Суспільно-географічний процес, який полягає у розширенні ядра концентрації, що зрештою призводить до утворення агломерації
- агломерування
- концентрування
- інтеграції
- симплефікації
-
Які функції території ще донедавна вважалися головними
- економічні
- соціальні
- політичні
- екологічні
-
До природних властивостей території (за О. Шаблієм) належать
- метричні характеристики
- освоєність території
- природні умови
- топологічні характеристики
-
Процес концентрування, пов'язаний з переміщенням об’єктів з периферії ареалу до територіального ядра концентрації
- деконцентрування
- територіальне стягування
- територіальна поляризація
- територіальне вирівнювання
-
Зазначте топологічну характеристику території, яка описує радіус та діаметр території
- зв’язність території
- конфігурація території
- компактність території
- центральність території
-
Зв’язки, які характеризують взаємовідносини людей поза матеріальним виробництвом, називаються
- виробничими
- виробничо-природними
- соціальними
- соціально-виробничими
-
Автор однієї з найбільш популярних класифікацій суспільної географії, де її структурними частинами є географія населення, економічна географія та соціальна географія, а на стику суспільної і природничої географії формується загальна теорія географії та географія природокористування
- С. Лавров
- С. Німмик
- О. Ващенко
- А. Голіков
-
Хто розробив теорію штандарту сільського господарства
- А. Вебер
- А. Льош
- Й. Тюнен
- В. Ізард
-
Економічні функції території полягають
- в участі певної території у розв’язанні проблем забезпечення населення культурно-освітніми, духовно-релігійними, оздоровчими та іншими послугами
- в тому, що певна територія виступає у територіальному чи міжнародному поділі праці та інтеграції праці
- у процесах виборювання і утримування влади для себе чи своєї держава
- у поліпшенні (погіршенні) стану сусідніх чи віддалених регіонів
-
Фундатором української національної географії є
- Степан Рудницький
- Валентин Садовський
- Володимир Кубійович
- Олена Степанів
-
На загальнодержавному рівні головними геопросторовими формами організації суспільства є
- континент
- регіон
- країна
- область
-
Яка функція суспільної географії полягає у пошуках практичного застосування фундаментальних положень науки
- теоретична
- конструктивна
- просвітницька
- виховна
-
Представником німецької географічної школи є
- Жан Брюн
- Александр Гумбольдт
- Елізе Реклю
- Поль Відаль де ля Бляш
-
Яке географічне положення, з погляду просторового масштабу, передбачає геопросторові стосунки із державами
- глобальне положення
- регіональне положення
- сусідське положення
- місцеве положення
-
Найповніше поняття територіальних суспільно-географічних процесів розробив
- О. Топчієв
- М. Пістун
- Е. Алаєв
- О. Шаблій
-
Який німецький географ, основоположник антропогеографії та політичної географії заклав початок у розвитку геополітичної науки, вперше в 1901 році вжив термін «життєвий простір» на означення важливого географічного фактору середовища проживання, що впливає на діяльність людини, зумовлює хід і напрямок розвитку конкретних суспільств
- Фрідріх Ратцель
- Карл Ріттер
- Альфред Гетнер
- Антон Фрідріх Бішінг
-
Які просторові форми регіональних опорних каркасів міського розселення мають одне велике ядро
- радіально-кільцева
- прямокутно-регулярна
- лінійно-вузлова
- нерегулярна (багатоядерна)
-
Екологічні функції території полягають
- в участі певної території у розв’язанні проблем забезпечення населення культурно-освітніми, духовно-релігійними, оздоровчими та іншими послугами
- в тому, що певна територія виступає у територіальному чи міжнародному поділі та інтеграції праці
- у процесах виборювання і утримування влади для себе чи своєї держава;
- у поліпшенні (погіршенні) стану сусідніх чи віддалених регіонів
-
Напрямок у суспільній географії, в основі якого лежить географічний детермінізм, розвинений французьким просвітителем Шарлем Луї Монтеск`є, який згодом в англомовних країнах трансформувався в інвайронменталізм – напрямок, що вивчає вплив природного довкілля на життєдіяльність суспільства у його різновидах
- економічний
- демосоціальний
- глобалістичний
- формально-теоретичний
-
Вид людської життєдіяльності, який полягає в тому, що створені в процесі виробництва матеріальні та духовні блага люди використовують у своїх інтересах, тобто споживають
- екістичний
- соціоприродний
- споживчий
- відтворювальний
-
Територія, у межах якої зосереджено певне явище, що відсутнє у сусідніх територіях
-
Процес, який характеризується збільшенням певного явища в одному місці та пов’язане з його абсолютним чи відносним зменшенням в іншому
- територіальна поляризація
- територіальна дифузія
- територіальне вирівнювання
- територіальне стягування
-
Суспільно-географічний процес, який полягає у виникненні, розвитку нерідко континентально чи глобально значимих співтовариств, пов’язаних певною територією у політичному, економічному, етнічному чи духовному відношенні
- симплефікації
- регіоналізації
- країноформування
- інтеграції
-
Представником французької географічної школи є
- Карл Ріттер
- Александр Гумбольдт
- Елізе Реклю
- Фрідріх Ратцель
-
Найтісніші зв’язки суспільна географія має з
- психологією
- економічною наукою
- статистикою
- фізичною географією
-
Хто вважається батьком географії
- Геродот
- Арістотель
- Ератосфен
- Страбон
-
Які функції територій полягають у продукуванні нею управлінських рішень
- економічні
- політичні
- соціальні
- інформаційні
-
Який економічний геопросторовий процес особливо характерний після 1947 р. для приміських територій великих міст США і Канади
- псевдоурбанізація
- субурбанізація
- руралізація
- урбанізація
-
Який із конкретнононаукових методів ґрунтується на вивченні подібних об’єктів шляхом їх порівняння
- балансовий метод
- дистанційний метод
- метод аналізу аналогових ареалів
- метод польових досліджень
-
Для якого компонентно-структурного процесу притаманне посилення зв’язків між суспільно-географічними утвореннями, що супроводжується збільшенням кількості загальних ознак
- диверсифікація
- інтеграція
- поляризація
- диференціювання
-
Яка просторова форма регіональних опорних каркасів міського розселення приурочена до транспортної магістралі
- радіально-кільцева
- прямокутно-регулярна
- лінійно-вузлова
- нерегулярна (багатоядерна)
-
Розміщення об’єктів на земній поверхні з точки зору суспільної географії можна охарактеризувати
- за знімками з космосу
- за природними умовами
- рівнем освоєності території
- за характером сусідства
-
В основі цього напрямку суспільної географії лежать праці Вільяма Петті (Англія, XVII ст.)"Політична арифметика", Адама Сміта (Шотландія), Девіда Рікардо (Англія) та Карла Маркса (Німеччина). В руслі цього напрямку сформувалися галузево-статистичний підхід, штандортні теорії, районна школа, теорії і концепції територіального комплексоформування
- економічний
- демосоціальний
- глобалістичний
- формально-теоретичний
-
Суть методу полягає у дослідженні об’єктів і процесів шляхом відображення їх змісту, форми, структури, функціонування у знаковому вигляді за допомогою штучних мов (математика, логіка), тобто заснований на використанні спеціальних символів – чисел, знаків операцій, логічних схем, математичних формул і виразів, образів тощо
- метод формалізації
- метод географічного порівняння
- метод аналізу аналогових об’єктів
- метод ідеалізації
-
Загальним об’єктом дослідження суспільної географії за геосферним підходом є
- геосфера
- суспільство
- земна поверхня
- людина
-
Суть методу полягає у побудові так званих ідеальних моделей, коли можна абстрагуватись від усіх властивостей об’єктів, що моделюються, крім однієї або кількох, які цікавлять дослідника
- метод формалізації
- метод географічного порівняння
- метод аналізу аналогових об’єктів
- метод ідеалізації
-
Загальним об’єктом дослідження суспільної географії за екологічним підходом виступає
- промисловість
- суспільство
- земна поверхня
- людина
-
Первинною формою геопросторової організації населення є
- національне господарство
- держава
- регіон
- елементарна система розселення
-
Філософське вчення про методи пізнання, наука про побудову людської пізнавальної діяльності
- метод дослідження
- методологія дослідження
- об’єкт дослідження
- методика дослідження
-
Метод застосовують у випадках подібності досліджуваних об’єктів та при наявності про одного з них достовірного знання, результати переносять на інші аналогічні об’єкти
- метод формалізації
- метод географічного порівняння
- метод аналізу аналогових об’єктів
- метод ідеалізації
-
Закладено основи глобалістичної геополітичної школи
- німецькою географічною школою
- французькою географічною школою
- російською географічною школою
- англійською географічною школою
-
Загальним об’єктом дослідження суспільної географії за цивілізаційним підходом виступає
- промисловість
- суспільство
- земна поверхня
- людина
-
Головною формою господарсько-економічної організації суспільства є
- національне господарство
- держава
- регіон
- елементарна система розселення
-
Вчення про особливості застосування окремого методу чи системи методів для розв’язання типового пізнавального завдання називається
- методом дослідження
- методологією дослідження
- об’єктом дослідження
- методикою дослідження
-
Основоположник порівняльного методу в географії, підкреслював необхідність вивчати взаємозв’язки і взаємозалежності між природою та людиною на окремих територіях, дотримувався принципу неологізму, є автором дев’ятнадцятитомного видання «Землезнавство у його відношенні до природи й історії людини або Загальна порівняльна географія». Засновник німецького географічного товариства
- Антон Фрідріх Бішінґ
- Олександр Гумбольдт
- Карл Ріттер
- Елізе Реклю
-
Загальним об’єктом дослідження всієї системи географічних наук виступає
- промисловість
- суспільство
- земна поверхня
- людина
-
Сукупність мислених логічних і практичних дій (операцій, процедур, алгоритмів), які мають на меті розв’язання певного пізнавального (наукового) завдання називається
- методом дослідження
- методологією дослідження
- об’єктом дослідження
- методикою дослідження
Тема :: Економічна та соціальна географія України
-
Яка питома вага сільського населення в Україні, %
-
Який рівень урбанізації в Україні, %
-
До категорії селищ міського типу в Україні відносять поселення з чисельністю населення понад, тис. осіб
-
На момент здобуття незалежності в Україні проживало, млн. осіб
-
Яких електростанцій найбільша кількість в Україні
-
Оберіть центр автомобілебудування України
- Рівне
- Запоріжжя
- Житомир
- Суми
-
Виробництво титану і магнію зосереджене в
- Миколаєві
- Запоріжжі
- Дніпрі
- Одесі
-
Який вік жінок вважається в Україні працездатним, років
-
Вугілля Дніпровського басейну
- лігніти
- буре
- кам’яне
- коксівне
-
Найвища концентрація посівів озимої пшениці в областях
- Полісся і Передкарпаття
- Лісостепу і Степу
- Північного Лісостепу
- Полісся
-
Марганцеву руду видобувають у районі
- Кременчука
- Нікополя
- Керчі
- Кривого Рогу
-
Яка провідна галузь Харківського промислового вузла
- хімічна
- машинобудування
- легка
- промисловість будівельних матеріалів
-
Частка території в Україні, що зайнята лісовими масивами, становить
-
Мужіївське родовище — це родовище
- золота
- срібла
- міді
- нікелю
-
Трипільська ДРЕС розміщена у
- Вінницькій області
- Львівській області
- Харківській області
- Київській області
-
Провідною галуззю матеріального виробництва України є
- транспорт
- будівництво
- сільське господарство
- промисловість
-
У якій області розташована Південноукраїнська АЕС
- Одеській
- Миколаївській
- Херсонській
- Запорізькій
-
Які з наведених центрів нафтопереробної промисловості України розміщені уздовж трас великих нафтопроводів при перетині із великими річками
- Надвірна
- Дрогобич
- Кременчук
- Лисичанськ
- Одеса
-
Скільки міст України мають метрополітен
-
Яка ГЕС України найпотужніша
- Київська
- Канівська
- Кременчуцька
- Дніпрогес
-
На якій електростанції використовується вугілля Львівсько-Волинського басейну
- Добротвірській
- Зміївській
- Ладижинській
- Трипільській
-
Найбільший центр хіміко-фармацевтичної промисловості України
-
У якій нафтогазовій провінції видобувається понад 80 % нафти і газу в Україні
- Причорноморсько-Кримській
- Дніпровсько-Донецькій
- Передкарпатській
- Карпатській
-
У структурі експорту України головне місце займають
- товари народного споживання
- сировина і матеріали
- машини, устаткування, послуги
- вироби машинобудування і легкої промисловості
-
Які з галузей спеціалізації Причорноморського економічного району пов’язані з його приморським географічним положенням
- точне і складне машинобудування
- рекреаційне господарство і туризм
- рибна промисловість
- виноградарство і виноробство
-
За яким принципом розміщуються підприємства сільськогосподарського машинобудування в Україні
- розміщення на перетині транспортних шляхів
- орієнтація на великі наукові центри
- орієнтація на металургійні бази
- орієнтація на споживача
-
Чим пояснити розміщення виробництва кукурудзозбиральних комбайнів у м. Херсоні
- розташуванням Херсона в поясі вирощування кукурудзи (орієнтація на споживача)
- зручним ЕГП (морський і річковий порт — можна відправляти готові комбайни в регіони України, Європу, Африку, Америку)
- наявністю кваліфікованих кадрів
- близькістю до металургійної бази (Придніпров’я)
-
Товарна група, яка займає перше місце у структурі імпорту України
- продукція хімічної промисловості
- продукція легкої промисловості
- продукція машинобудування
- мінеральні продукти
-
Виберіть з названих найменш урбанізовану область
- Чернівецька
- Хмельницька
- Херсонська
- Вінницька
-
Які форми розселення найтиповіші для України
- міста
- дисперсно-групове сільське розселення
- мегалополіси
- сезонні поселення
-
У перевезеннях морським транспортом України переважають вантажі
- імпортні
- експортні
- місцеві
- каботажні
-
В яких областях України проживає найбільше молдаван
- Закарпатська
- Чернівецька
- Одеська
- Львівська
-
Які з названих областей України були утворені в 1939 році
- Львівська
- Вінницька
- Волинська
- Закарпатська
-
Адміністративним центром якої області України є місто Кропивницький
- Дніпропетровської
- Закарпатської
- Кіровоградської
- Волинської
-
В якій адміністративній області України проживає найбільше гагаузів
- Одеській
- Миколаївській
- Херсонській
- Чернівецькій
-
Яке з названих міст не є обласним центром України
- Кривий Ріг
- Дніпро
- Ужгород
- Кропивницький
-
Центр виробництва труб
- Нікополь
- Дніпро
- Марганець
- Кременчук
-
Дунайський порт
- Каховка
- Рені
- Херсон
- Очаків
-
Найбільші поклади торфу в Україні зосереджені на
- Поліссі
- Поділлі
- Карпатах
- Криму
-
Які зернові культури займають найбільші площі в Україні
- озима пшениця, ярий ячмінь, кукурудза
- яра пшениця, ярий ячмінь, жито, овес
- пшениця, овес, жито
- рис, яра пшениця, кукурудза
Тема :: Регіональна економічна і соціальна географія
-
Яка країна Західної Європи має найкраще розвинену атомну енергетику
- Німеччина
- Бельгія
- Франція
- Великобританія
-
В якій країні Південно-Західної Азії зосереджені найбільші запаси нафти
- Кувейті
- Саудівській Аравії
- Ірані
- Катарі
-
Найвідсталішою державою Південно-Західної Азії є
- Йорданія
- Ірак
- Афганістан
- Ємен
-
Яка галузь промисловості має провідне значення в економіці Мексики
- машинобудування
- нафтова
- легка
- харчова
-
Яка з країн Африки має найвищий рівень економічного розвитку
-
Які з названих країн Південно-Східної Азії Були французькими колоніями
- Індонезія
- В’єтнам
- Камбоджа
- Філіппіни
- Бруней
-
Які два напрямки тваринництва переважають в сільському господарстві країн Африки
- кочове і напівкочове тваринництво
- стійлове утримання худоби
- вовняне вівчарство
- м’ясо-молочне тваринництво
- свинарство
-
Найменша за площею і населенням держава світу
- Ватикан
- Мальта
- Монако
- Ліхтенштейн
-
У сільському господарстві Західної Європи зайнято населення
- понад 20 %
- менше 5 %
- понад 10 %
- понад 15 %
-
Основні дві причини відсталості сільського господарства Південної Європи
- переважання екстенсивних форм господарювання
- низький рівень механізації, хімізації та енергоозброєності селянської праці
- вікова роздрібненість земельних наділів
- несприятливі агрокліматичні умови
-
Оберіть дві передумови значного розвитку сільського господарства в Західній Європи
- величезні капіталовкладення
- екстенсивний шлях розвитку сільського господарства
- наявність платоспроможного попиту на сільськогосподарську продукцію за межами регіону
- традиції ведення сільського господарства
-
Яка середня густота населення у Західній Європі (осіб на 1 кв. км)
-
В якій країні Центральної Азії найбільший збір бавовни-сирцю
- Туркменістані
- Киргизстані
- Узбекистані
- Таджикистані
-
Із скількох адміністративно-територіальних одиниць складається територія США
- 49 штатів
- 50 штатів
- 50 штатів і федеральний округ Колумбія
- 49 штатів і федеральний округ Колумбія
-
Яка країна Вест-Індії є одним з найбільших світових продуцентів бокситів
- Куба
- Домініканська Республіка
- Гаїті
- Ямайка
-
Яка галузь промисловості відіграє найважливішу роль в економіці Куби
- тютюнова
- цукрова
- машинобудування
- нікелево-кобальтова
-
Який штат займає 1 місце за видобутком нафти в США
- Аляска
- Техас
- Каліфорнія
- Оклахома
-
Яку країну називають "країною-гігінтом" у межах Океанії
- Нова Зеландія
- Папуа-Нова Гвінея
- Фіджі
- Кірібаті
-
Головним чинником розвитку чорної металургії у Центральній Азії є
- поєднання запасів руд чорних металів і вугілля в Казахстані
- вигідне транспортно-географічне положення Туркменістану
- великий ринок збуту в Узбекистані
- дешева електроенергія Таджикистану
-
В яких двох країнах Південно-Західної Азії частка іммігрантів становить понад 50 % економічно активного населення
- Туреччина
- Кувейт
- ОАЕ
- Кіпр
- Йорданія
-
Які з названих країн належать до Східної Африки
- Танзанія
- Габон
- Камерун
- Кенія
- Ліберія
-
Яка країна Африки займає перше місце за чисельністю населення
- Нігерія
- Ефіопія
- ПАР
- Єгипет
-
Які з названих країн Південної Америки належать до групи Андських країн
- Уругвай
- Перу
- Аргентина
- Еквадор
- Сурінам
-
Головною продовольчою культурою країн Південно-Східної Азії є
-
АСЕАН – економічне і політичне об’єднання
- Бразилії та Аргентини
- Центральноамериканських держав
- держав Південно-Західної Азії
- держав Південно-Східної Азії
-
Які країни Північної Європи не є членами Європейського Союзу
- Норвегія
- Швеція
- Данія
- Фінляндія
- Ісландія
-
Яке місто Австралії є найбільшим за чисельністю жителів
- Мельбурн
- Сідней
- Перт
- Ньюкасл
-
Які з названих країн відносять до Центральної Америки
- Мексика
- Коста-Ріка
- Нікарагуа
- Сурінам
- Ямайка
-
Які з названих країн відносять до Вест-Індії
- Куба
- Беліз
- Ямайка
- Гондурас
- Гватемала
-
В якій провінції Канади проживає найбільше франкомовного населення
- Онтаріо
- Квебек
- Манітоба
- Саскачеван
-
В якій частині Австралії сконцентровано 4/5 населення країни
- Південно-західне узбережжя
- Південно-східне узбережжя
- Північно-східне узбережжя
- Північна територія
-
Яка галузь сільського господарства Австралії є провідною
- рослинництво
- м'ясо-вовняне тваринництво
- молочне тваринництво
- вирощування тропічних культур
-
В австралійському експорті найбільшу частку становлять
- машини і обаднання
- продовольство
- мінеральна і сільськогосподарська сировина
- паливо
-
Латинська Америка дає більше половини світового обсягу експорту
- паперу і целюлози
- бавовни і зернових
- кави і бананів
- нафти і вігілля
-
З-поміж країн Океанії до високорозвинених відносять
- Папуа-Нову Гвінею
- Нову Зеландію
- Фіджі
- Палау
-
В якому економічному районі Китаю найбільші запаси і видобуток нафти
- Північному
- Північно-Східному
- Північно-Західному
- Південно-Західному
-
В країнах Північної Європи більшість населення сповідує
- лютеранство
- англіканство
- католицизм
- православ'я
-
В якій країні Південно-Східної Європи майже все населення сповідує іслам
- Сербії
- Словенії
- Болгарії
- Албанії
-
Яка країна не належить до Центральної Азії
- Казахстан
- Афганістан
- Таджикистан
- Туркменістан
-
Основою паливно-енергетичного комплексу країн Центрально-Східної Європи є
- нафтодобувна промисловість
- вугільна промисловість
- атомна енергетика
- газодобувна промисловість
-
Серед названих країн Центрально-Східної Європи запасами вугілля виділяється
- Польща
- Угорщина
- Білорусь
- Словаччина
-
Які види транспорту не розвинені у транспортній системі Японії
- залізничний
- автомобільний
- річковий
- морський
- трубопровідний
-
В якому регіоні світу створено інтеграційне угрупування МЕРКОСУР
- Південно-Східній Азії
- Південній Америці
- Південній Азії
- Центральній Америці
-
У якій з країн Закавказзя сформувався агропромисловий цикл з переробки бавовни
- Азербайджані
- Вірменії
- Грузії
- у жодній з країн
-
Де в США знаходиться "кукурудзяно-соєвий пояс"
- Середньоатлантичні штати
- Центральні рівнини
- Південні штати
- Плато Колумбія
-
Спеціальними адміністративними районами Китаю є
- Сянган
- Хайнань
- Аоминь
- Тибет
-
Яка країна Південно-Східної Азії має найвищий рівень соціально-економічного розвитку
- Індонезія
- Малайзія
- Сінгапур
- Таїланд
-
Яка країна Латинської Америки є найбільшим експортером міді і мідної руди
- Перу
- Чилі
- Бразилія
- Венесуела
-
Яка з вказаних країн Латинської Америки є найбільшим експортером бананів
- Бразилія
- Венесуела
- Еквадор
- Панама
-
В якому регіоні США найбільшого розвитку набула чорна металургія
- Район Аппалацьких гір
- Район Великих рівнин
- Гірські штати
- Приозер'я
-
З-поміж мінеральних ресурсів у Великобританії найбільше значення мають запаси
- мідних руд та сірки
- залізних руд
- нафти і газу
- поліметалевих руд
-
У сільському господарстві країн Балтії переважає
- зернове господарство
- овочівництво
- вівчарство
- м'ясо-молочне скотарство
-
Найбільший порт Західної Європи
- Лондон
- Гамбург
- Марсель
- Роттердам
-
Добування мінеральних ресурсів у Канаді зосереджене
- залізних руд – у провінціях Ньюфаундленд та Онтаріо, нафти та газу – в Альберті, руд кольорових металів – в Онтаріо
- залізних руд – в Юконі, кольорових металів – у Саскачевані, нафти – на о. Принца Едуарда
- залізних руд – у Північно-Західних територіях, нафти та газу – у Нью-Брансуїку, руд кольорових металів – на о. Принца Едуарда
- нафти – у Квебеку, кольорових металів в Альберті, залізних руд – на Баффіновій Землі
-
До Східної Азії належать
- Японія, КНДР, Республіка Корея, Китай
- Сибір і Далекий Схід
- Сінгапур, Тайвань, Філіппіни, Малайзія
- Казахстан, Монголія, Туркменістан, Узбекистан
-
В Австралії кам'яне вугілля, залізні руди і боксити добувають відповідно
- на півдні, в центрі материка і на півночі
- на півночі, заході, півдні
- на сході, півночі, півдні
- на сході, заході, півночі
-
Найбільш економічно розвиненою країною Північної Африки є
- Алжир
- Єгипет
- Лівія
- Марокко
-
Найбільшу роль у внутрішніх перевезеннях Франції відіграє
- залізничний транспорт
- авіаційний транспорт
- автомобільний транспорт
- трубопровідний транспорт
-
Найпоширеніші релігійні течії у Німеччині
- протестантизм і католицизм
- протестантизм
- католицизм
- православ'я і протестантизм
-
Головний район важкої промисловості Індії часто називають
- "Індійською Пенсільванією"
- "Новою Сілезією"
- "Індійським Руром"
- "Азіатським Донбасом"
Тема :: Географія промисловості
-
До паливомістких виробництв належать
- виробництво нікелю
- виробництво алюмінію
- виробництво міді
- виробництво цинку
- виробництво олова
-
Промисловий пункт — це
- населений пункт, в якому є невелике промислове підприємство
- обслуговуючі галузі господарства
- населений пункт, в якому є декілька промислових підприємств
- все сказане раніше
-
Трудомісткі промислові виробництва розміщуються у регіонах
- з дефіцитом трудових ресурсів
- з високою густотою сільського населення
- у містах з вільними трудовими ресурсами
- з надлишком жіночих трудових ресурсів
-
Де розміщується виробництво феросплавів
- на металургійних підприємствах повного циклу
- на підприємствах з двома (чавун-сталь) або з одним (чавун) переділом
- на спеціалізованих заводах
- на машинобудівних заводах
-
Які види виробництва входять до складу важкого машинобудування
- бурякозбиральних комбайнів
- гірничорудного і шахтного устаткування
- тракторів
- автобусів
-
Підприємства чорної металургії з повним технологічним циклом пов’язані з
- родовищами залізних руд
- паливними базами
- районами споживання чорних металів
- машинобудівними підприємствами
-
Переробна металургія потребує наявності
- джерел вторинної сировини
- місць споживання
- паливно-енергетичних ресурсів
- водних ресурсів
-
Найважливіші чинники розміщення цементної промисловості
- водний
- науково-технічний прогрес
- споживач і трудові ресурси
- сировинний і енергетичний
-
Які галузі промисловості, із вказаних, належать до трудомістких
- приладобудування
- будівельна індустрія
- чорна металургія
- радіоелектроніка
-
Які з галузей харчової промисловості мають переважно сировинну орієнтацію
- виноробна
- цукрова
- макаронна
- хлібопекарна
-
Галузь промисловості - це
- територіальне поєднання технологічно й економічно взаємопов'язаних виробництв
- поєднання підприємств, що виробляють сировину і готову продукцію
- сукупність підприємств, що виділяються на основі єдності економічного призначення продукції, однорідності використовуваної сировини і матеріалів, спільності технологічних процесів, своєрідності професійного складу кадрів
- номенклатура виробів, що виробляються у країні чи регіоні
-
Коксохімічне виробництво розміщується у
- великих наукових центрах
- вузлах кольорової металургії
- вузлах чорної металургії
- центрах хімії органічного синтезу
-
Для якої галузі промисловості сировиною є: троянда, лаванда, м'ята, кмин
- олійно-жирової
- ефіроолійної
- тютюнової
- галантерейної
-
Оберіть основну галузь спеціалізації промисловості Волинської області
- електроенергетика
- лісова промисловість
- металургія
- хімічна промисловість
-
Оберіть види корисних копалин, які характерні для поліської частини Волинської області
- природний газ
- кам’яне вугілля
- торф
- мідь
-
Оберіть види корисних копалин, які характерні для лісостепової частини Волинської області
- природний газ
- кам’яне вугілля
- торф
- мідь
-
Житомирська область є лідером в Україні за видобуванням
- бурого вугілля
- бокситів
- титанових руд
- нафти
-
Галузь середнього машинобудування
- автомобілебудування
- сільськогосподарське
- енергетичне
- металургійне
-
Центр виробництва тролейбусів
- Луцьк
- Тернопіль
- Харків
- Чернівці
-
Головний чинник розміщення підприємств з виробництва соди
- трудоресурсний
- споживчий
- транспортний
- сировинний
-
Центр виробництва азотних добрив
- Вінниця
- Кам`янське
- Калуш
- Полтава
-
Регіон-лідер з виробництва цукру
- Львівська область
- Вінницька область
- Кіровоградська область
- Харківська область
-
Дніпропетровська область є лідером в Україні за видобуванням
- нафти
- бурого вугілля
- марганцевих руд
- фосфоритів
-
Центр виробництва нікелю
- Калуш
- Бахмут
- Запоріжжя
- Побузьке
-
Галузь загального машинобудування
- приладобудування
- сільськогосподарське
- металургійне
- енергетичне
-
Центр виробництва трамваїв
- Вінниця
- Полтава
- Львів
- Черкаси
-
Головний чинник розміщення підприємств з виробництва сірчаної кислоти
- споживчий
- сировинний
- транспортний
- трудоресурсний
-
Центр виробництва шин
- Біла Церква
- Запоріжжя
- Львів
- Харків
-
Регіон-лідер з виробництва соняшникової олії
- Одеська область
- Тернопільська область
- Харківська область
- Полтавська область
-
Центр виробництва літаків
- Одеса
- Запоріжжя
- Львів
- Харків
-
Центр виробництва автобусів
- Вінниця
- Полтава
- Рівне
- Черкаси
-
Екологічна класифікація природних ресурсів передбачає їх поділ на
- ресурси тої чи іншої земної сфери (літо-, атмо-, гідро-, біо)
- групи залежно від їх використання у різних галузях господарства
- поєднання власне природної та економічної класифікацій
- вичерпні і невичерпні
-
Які просторові форми регіональних опорних каркасів міського розселення характерні для гірничодобувних регіонів
- радіально-кільцева;
- прямокутно-регулярна;
- лінійно-вузлова;
- нерегулярна (багатоядерна)
-
Найпоширенішими в Україні електростанціями є
-
Яка з перелічених ГЕС не входить до Дніпровського каскаду
- Кременчуцька
- Каховська
- Канівська
- Тереблеріцька
-
Найбільшим за запасами залізорудним басейном України є
- Криворізький
- Кременчуцький
- Керченський
- Білозерський
-
Головний чинник розміщення підприємств цукрової промисловості
- транспортний
- сировинний
- споживчий
- екологічний
-
Найдавнішим районом видобутку нафти в Україні є
- Придніпровський
- Прикарпатський
- Закарпатський
- Причорноморський
-
Основним і найважливішим районом газовидобутку України є
- Прикарпатський
- Дніпровсько-Донецький
- Причорноморський
- Закарпатський
-
Якого виду комбінування не існує
- первинний видобуток сировини
- послідовна обробка сировини
- комплексна переробка сировини і палива
- утилізація промислових відходів
-
Якого виду спеціалізації не існує
- предметна,
- подетальна
- стадійна
- вузлова
-
Найбільшим центром видобутку кам’яного вугілля у Волинській області є
- Нововолинськ
- Володимир-Волинський
- Локачі
- Іваничі
-
Найбільшим центром видобутку кам’яного вугілля у Львівській області є
- Сокаль
- Червоноград
- Радехів
- Кам’янка-Бузька
-
Сировинний чинник впливає на розміщення
- трудомістких виробництв
- матеріаломістких виробництв
- фондомістких виробництв
- водомістких виробництв
-
На розміщення виробництва, що випускає товари, які мають обмежений термін придатності, впливає
- сировинний чинник
- споживчий чинник
- трудовий чинник
- немає правильної відповіді
-
Виробництво яких мінеральних добрив орієнтується виключно на сировину
- азотних
- калійних
- фосфорних
- комбінованих
-
Які дві форми суспільної організації виробництва найбільше поширені в машинобудуванні
- спеціалізація
- концентрація
- комбінування
- кооперування
-
Для якої з названих галузей промисловості характерне комбінування виробництва
- машинобудування
- чорна металургія
- промисловість будівельних матеріалів
- електроенергетика
-
Головні чинники розміщення підприємств промисловості будівельних матеріалів
- сировинний і споживчий
- сировинний і водний
- споживчий і трудоресурсний
- вировинний і паливний
-
Визначте ступінь впливу районів споживання готової продукції на розміщення галузей лісової і деревообробної промисловості
- лісозаготівельна
- лісопильна
- меблева
- лісохімічна