Волинський національний університет імені Лесі Українки

Центр інноваційних технологій та компютерного тестування

Тест ::: 231 Соціальна робота / Соціальна робота. Соціальна педагогіка

Розробники:
Дата генерації: 02.07.2024

    Тема :: Історія соціальної роботи

  1. Ціленаправлений процес передачі соціальних знань, формування соціальних умінь та навичок, які сприяють соціалізації дитини, називається
  2. Ціленапрямлений процес формування соціально значимих якостей дитини, необхідних для її успішної соціалізації називається
  3. Комплекс заходів, спрямованих на відновлення порушених чи втрачених індивідом суспільних зв’язків та відносин внаслідок стану здоров'я, стійкими розладами функцій організму, зміни соціального статусу є
  4. Зусилля, спрямовані на превенцію соціальних проблем чи життєвих криз клієнтів, окремих груп або попередження ускладнень вже наявних проблем є
  5. Розгорнутий у часі процес кількісних та якісних змін в організмі та психіці людини, її мисленні, почуттях і поведінці, що є результатом біологічних процесів в організмі та впливів навколишнього середовища є
  6. Прийомними батьки є особи
  7. Здійснення супроводу прийомних сімей покладено на
  8. Відновлення в людини втрачених соціальних цінностей, досвіду спілкування, поведінки, життєдіяльності передбачає
  9. Керівником команди співробітників у службі «Гайденс» є
  10. У Стародавній Греції пожертви громадянам заохочувалися у вигляді
  11. Перша школа соціальних працівників в Західній Європі відкрилась у 1890 р. в
  12. Благодійні заклади для дітей-бідняків, що виникли у в середині 1840 р.р. у Франції
  13. Науково обгрунтовані методи соціальної роботи розкриті в книгах "Дружній візит до бідняків", "Соціальні діагнози" розглядає
  14. Соціальне законодавство в Європі прийняте
  15. Ельберфельдська система допомоги була впроваджена в XIX ст. в
  16. Система соціальної допомоги у якій здорові повинні знаходитися на заводах і фабриках, приносячи користь суспільству, але “вільно” розпоряджатись своєю робочою силою; невиліковно хворі і позбавлені розуму повинні знаходитись в лікарнях та клініках; діти в притулках, благодійних школах і колоніях; одинокі, немічні перестарілі – в богодільнях; злочинці в тюрмах отримала назву
  17. Основний акцент у наданні соціальної допомоги у західноєвропейських країнах у Новий час здійснювався на
  18. Усиновлення в стародавньому Римі могло здійснюватися з метою
  19. «Карцерна система» в Західній Європі прийшла на зміну
  20. В основі всіх трьох моделей пенітенціарної системи лежав принцип
  21. Фінансування в'язниць в американській моделі здійснювалося за рахунок
  22. Головною метою робітних будинків, створених наприкінці ХІХ ст. в Європі було
  23. Мета соціальної роботи
  24. Вкажіть назву системи соціальної допомоги безперервне функціонування якої забезпечували: адміністративний і караючий апарат (служба правосуддя, поліція, армія) та благодійні товариства
  25. Вкажіть вид соціальної допомоги
  26. Вкажіть основні системи піклування, що склались історично
  27. Піклування про дітей-сиріт у стародавніх слов'ян брали на себе
  28. На Русі, сиріт, яких утримували при монастирях вчили
  29. Українські традиції піклування про дітей-сиріт можна охарактеризувати таким прислів'ям
  30. Звичай слов’ян ховати дружину з померлим чоловіком був заборонений
  31. Звичай ховати дружину з померлим чоловіком було заборонено, бо це породжувало
  32. Вкажіть перші "заклади" соціальної допомоги дітям-сиротам у дохристиянській Русі
  33. Найдавніший правовий документ епохи Київської Русі, в якому знайшла відображення турбота княжої влади про сім'ю
  34. Документ епохи Київської Русі, в якому визначені умови опікунства і поділу майна у спадщину
  35. В 1882 році Олександром I була заборонена нічна робота дітей, яким не виповнилось
  36. Тривалість дитячої праці у період правління Олександра I не повинна була перевищувати
  37. Вкажіть повний перелік закладів, що були у відомстві імператриці Марії Федорівни
  38. Сакральна форма соціальної допомоги у стародавніх словян - поминання померлих пращурів. – мала на меті
  39. Узаконене вбивство дітей і старців у стародавніх слов’ян називаються
  40. Вкажіть основні форми допомоги і взаємодопомоги у стародавніх слов'ян
  41. Перший етап княжої соціальної допомоги малозахищених верств населення (10-12 ст.) був зумовлений
  42. Другий етап княжої соціальної допомоги малозахищених верств населення (ХІІ-ХІІІ ст.) був зумовлений
  43. Ізгої - це
  44. Вкажіть форму княжої підтримки, яка здійснювалася в період великих свят і суспільних подій на Русі ІХ-ХІІІ ст
  45. Безправність жінки за Римським правом зумовлено тим, що вона
  46. В Афінах в спеціальних закладах "диктеріонах" містились
  47. Вільний римський громадянин ставав правоздатним з
  48. До християнських правил служіння ближньому належить
  49. За Римським правом до недієздатних осіб, що підлягають опіці належали
  50. Згідно Римського звичаєвого права опіка розглядалась
  51. Наслідком "великого переселення народів", що обумовило завершення філантропічного періоду в історії соціальної роботи, стало створення королівств
  52. Нерегламентована, хаотична допомога біднякам, в основі якої лежить особиста участь і бажання, це
  53. Опіка над жінкою у Стародавньому Римі передбачала надання їй привілеїв
  54. Вкажіть органи влади у Римі, які встановлювали соціальні пільги громадянам
  55. Основним інститутом благодійності в період раннього і класичного середньовіччя виступала
  56. Соціальна робота девізом якої був вислів "Хліба і видовищ" здійснювалась у
  57. У Стародавньому Римі позбавлялись громадянських прав і соціальних пільг
  58. Який вид соціальної допомоги реалізується для організації дозвілля
  59. До категорії важковиховуваних дітей належать діти, які
  60. До категорії педагогічно занедбаних дітей належать діти, які
  61. До категорії правопорушників належать діти, які
  62. Вкажіть, що таке конфлікт в сім’ї
  63. Процес, спрямований на пристосування людей з обмеженими можливостями до умов середовища з використанням резервних, компенсаторних здібностей, називається
  64. Аутизм – це
  65. Дестигматизація – це
  66. Легкий ступінь розумової відсталості називається
  67. Основою поняття “інтеграція” є
  68. Специфічна система цінностей, ідей, знань і навичок, що допомагають сім'ї вирішувати конкретні завдання реабілітаційного процесу, це
  69. Вкажіть, який підхід відображує поняття "дезадаптовані діти"
  70. Зазначте, який фактор дезадаптації є провідним
  71. Вкажіть, до якого з етапів роботи з дезадаптованими підлітками належить формування особисто прийнятних для конкретного підлітка мотивів «змін»
  72. Головна мета роботи соціального працівника з дезадаптованими дітьми
  73. Систематизований процес публічних, свідомих дій спеціалістів соціальної роботи, який формально сприяє, систематизовано підтверджує результативність, ефективність соціальної роботи соціальної служби при досягненні визначеної (або призначеної) мети є … документування
  74. Стан людини під впливом чинників професійної діяльності, що характеризується постійним відчуттям стомленості на роботі, особливо коли мова заходить про професійну діяльність, характеризується як
  75. «Вигоряння» фахівця – це
  76. Такий соціальний розвиток людини, коли її поведінка не відповідає суспільним цінностям і нормам, прийнятим у суспільстві, її середовищу життєдіяльності називається
  77. Процес і результат перетворення людини або групи людей у той або інший тип жертви несприятливих умов соціалізації – це
  78. Система заходів, спрямованих на відновлення зруйнованих чи втрачених дитиною соціальних (суспільних) зв’язків внаслідок порушень здоров’я зі стійкими розладами функцій організму, змін соціального статусу дитини чи відхиленнями у поведінці дитини називається
  79. Позитивні сторони ЗМІ
  80. Негативні сторони ЗМІ
  81. Компенсацію дефіциту міжособистісних контактів забезпечує … функція ЗМІ
  82. Значення релігії полягає в тому, що
  83. Специфіка … родини полягає в тому, що вона має дуже чітку вибірковість при здійсненні усіх своїх функцій: родина транслює тільки цінності, що є соціально прийнятними і соціально схвалюваними в даному конкретному соціумі, у даній конкретній соціальній групі
  84. Комунікації в … родині завжди мають наступний підтекст: "якщо ти ..., тo я ..."
  85. Спілкування в … родині припускає таку комунікативну семантику: "ти вільний...," "ти мені цікавий..," "я тебе люблю"
  86. Ланка політичної системи суспільства, що володіє владними функціями, котру представляє сукупність установ та організацій, об'єднаних функцією управління суспільством має назву
  87. Вперше в історії національного законодавства положення, що забороняють тілесні покарання дітей у сім’ї, введені у
  88. Діти, батьки яких за рішенням суду позбавлені батьківських прав, перебувають на лікуванні або в установах відбуття покарання, а також діти, які при живих батьках, не позбавлених батьківських прав, страждають через відсутність батьківського виховання та піклування – це
  89. Діти, які були покинуті батьками, самі залишили сім'ю або дитячі заклади, де вони виховувались, і не мають певного місця проживання – це
  90. Процес повернення людини в суспільство в ролі активного і незалежного члена соціального життя, що передбачає компенсацію втрат соціальних зв'язків, відновлення чи формування прив'язаностей, досягнення нею відповідного рівня емоційного стану, набуття соціального досвіду та соціальної компетентності тощо називається
  91. Система заходів, спрямованих на розвиток можливостей дитини-інваліда і всієї сім'ї, яка розробляється разом з батьками командою фахівців, що складається з лікаря, соціального працівника, педагога, психолога. вона розробляється індивідуально для кожної конкретної дитини і сім'ї, з урахуванням стану здоров'я і особливостей розвитку дитини, а також потреб і можливості сім'ї це
  92. Частина загальної культури, що представляє собою засвоєний і постійно демонстрований фахівцем вияв рівня мистецтва професійної діяльності, що відображає досягнення наукової думки і практичного досвіду в інтересах етичного здоров'я суспільства, середовища, соціального прогресу, називається
  93. Аналіз і оцінку введених соціальними педагогами педагогічних інновацій, створення умов для їх успішної розробки і застосування передбачає
  94. Нововведення, новизна, зміна, введення чогось нового є
  95. Процес становлення і формування особистості під впливом зовнішніх і внутрішніх факторів, керованих і некерованих, у числі яких цілеспрямоване виховання й навчання відіграють провідну роль є
  96. Узагальнюючий образ людського роду в цілому це
  97. Один із представників роду людського, окрема людина це
  98. Людина, соціальний індивід, що поєднує в собі риси загальнолюдського, суспільно значущого та індивідуального це
  99. Успадковані й набуті, особливі й специфічні якості, які відрізняють одну людину від інших це
  100. Цілісна сукупність соціальних властивостей людини, що формується та видозмінюється протягом усього життя у результаті складної взаємодії внутрішніх та зовнішніх чинників її розвитку, активної взаємодії із соціальним середовищем це
  101. Фіксування людиною на рецепторному та підсвідомому рівні особливостей об’єктів, що на неї впливають є
  102. Копіювання людиною певних зразків поведінки та діяльності інших є
  103. Ототожнення людиною себе з іншими людьми, групою, спільнотою є
  104. Оцінка особистістю різних проявів свого “Я” є
  105. Процес перетворення зовнішніх, реальних операцій соціальної діяльності у внутрішні, ідеальні є
  106. Процес переходу від внутрішньої, психічної діяльності до зовнішньої, практичної є
  107. Підготовлений фахівець, або хтось із батьків, або яка-небудь третя особа (група) по відношенню до людини, на яку спрямована його (їх) діяльність є
  108. Особа, яка звернулася з проханням про допомогу до відповідної соціальної служби чи спеціаліста є
  109. Самостійно подолати свої проблеми, вийти з життєвої кризи можуть і не звертаються за допомогою
  110. Серед найбільш потужних волонтерських структур в Україні є
  111. Закон України „Про охорону дитинства ” виділяє такі типи сімей: … – сім’я, що складається з батьків (або одного з батьків) і трьох та більше дітей
  112. Передбачення соціальним педагогом розвитку особистості з орієнтацією на позитивне в ній і перетворення всієї структури особистості через вплив на позитивні якості
  113. Професійний період профорієнтаційної роботи включає етапи
  114. Вікові кризи виникають
  115. Галузь соціальної дійсності, котру досліджує певна наука є
  116. Спосіб осмислення і представлення об’єкта є
  117. Характерною ознакою гувернерства є
  118. Діяльність асоціальних неформальних груп спрямована на
  119. До організаційно-інституційної підсистеми молодіжного руху відносяться
  120. Неформальні об'єднання – це
  121. Дитячі громадські організації – це
  122. Реабілітація людей похилого віку передбачає
  123. Сукупність сформованих у процесі пізнавальної, практичної діяльності уявлень, концепцій, понять, які відображають закони, закономірності, принципи, тенденції розвитку соціальної роботи, обґрунтовують моделі практики і техніки втручання – це
  124. Вплив громадськості, професіоналів, індивідів на соціальне облаштування суспільства, завдяки формуванню й реалізації державної соціальної політики, спрямованої на створення умов для життєдіяльності кожної людини. Її сім’ї, громади – це
  125. Головною метою соціальної роботи є
  126. Закономірності соціальної роботи виражають
  127. В основу соціальної роботи покладено
  128. Основні функції соціальної роботи
  129. Закономірності соціальної роботи виражають
  130. Компонентами структури соціально-педагогічної роботи є
  131. Слово “принцип” походить від латинського слова “principium”, яке означає:
  132.  

    Тема :: Теорія та технології соціальної роботи

  133. Соціальний супровід сім’ї здійснюється у відповідності із законом України
  134. Згідно з ЗУ «Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю», система заходів, спрямованих на виявлення, здійснення аналізу, нагляду за умовами життєдіяльності сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах, моральним, фізичним і психічним станом дітей та молоді, оцінку їх потреб, контроль за дотриманням державних стандартів і нормативів у сфері соціальної роботи називається
  135. Згідно з ЗУ «Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю», система соціальних заходів, спрямованих на сприяння, підтримку і надання послуг сім'ям, дітям та молоді з метою подолання або пом'якшення життєвих труднощів, підтримку соціального статусу та повноцінної життєдіяльності, називається
  136. Згідно з ЗУ «Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю», вид соціальної роботи, спрямованої на запобігання складним життєвим обставинам сімей, дітей та молоді, аморальній, протиправній поведінці в сім'ях, серед дітей та молоді, виявлення будь-якого негативного впливу на життя і здоров'я дітей та молоді і запобігання такому впливу та поширенню соціально небезпечних хвороб серед дітей та молоді, називається
  137. Згідно з ЗУ «Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю», вид соціальної роботи, спрямованої на відновлення основних cоціальних функцій, психологічного, фізичного, морального здоров'я, соціального статусу сімей, дітей та молоді, називається
  138. Згідно з ЗУ «Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю», вид соціальної роботи, спрямованої на здійснення соціальних опіки, допомоги та патронажу соціально незахищених категорій дітей та молоді з метою подолання життєвих труднощів, збереження, підвищення їх соціального статусу, називається
  139. Створення і розвиток офіційної та неофіційної мережі соціальної підтримки особистості, залучення волонтерів, що можуть надати ресурси, послуги та інші види допомоги передбачають
  140. Вкажіть, яка мета соціального працівника у вирішенні проблем сім’ї
  141. Соціальна модель реабілітації людей з обмеженими можливостями полягає у
  142. Соціально-педагогічна робота з дітьми групи ризику має таку першу стадію
  143. Основні форми вуличної соціальної роботи
  144. Визначте найбільш поширену модель (практики) соціальної роботи з молоддю
  145. Метод – це
  146. Успішне та ефективне використання методу переконання залежить від
  147. Механізм дії методу … заснований на пробудженні позитивних емоцій, які вселяють упевненість, підвищують відповідальність клієнта
  148. Спосіб взаємопов’язаних діяльностей професійних спеціалістів і їхніх клієнтів, спрямований на досягнення заявлених цілей, – це
  149. Інтерв’ю, тренінгові вправи, доручення, поради, моделювання проблемних ситуацій, кризове втручання, індивідуальна бесіда належать до методів
  150. До групових методів соціально-педагогічної роботи належать
  151. Громаду як форму спільного проживання людей у рамках визначених традицій, норм, моделей поведінки визначають відповідно до … підходу
  152. До групи організаційно-розпорядницьких методів відносять такі методи
  153. Опитування як спосіб отримання інформації про суб’єктивний світ людей, їх нахили, судження, мотиви діяльності може відбуватися за допомогою
  154. Застосування технологічного підходу до явищ соціальної дійсності зумовлене
  155. За своїм походженням слово "технологія" означає
  156. Неправильним є таке визначення соціальних технологій
  157. Індивідуальні, інноваційні, рутинні, колективні – це … соціальних технологій
  158. Етап розробки технології соціальної роботи, пов'язаний з формулюванням цільової установки, цілепокладанням, визначенням предмета технологізації, називається
  159. Функція технологій соціальної роботи, сутність якої полягає в аналізі існуючих актуальних і потенційних соціальних проблем, встановленні їх причин, називається
  160. Соціальний контроль, соціальна профілактика, соціальна терапія, соціальна реабілітація, соціальна допомога і захист, соціальне посередництво – це
  161. Такі дії як обстеження конкретного соціуму, збір даних про стан інфраструктури, чисельність, склад і динаміку місцевого населення, характерні для
  162. До методу аналізу діагностичної інформації належить
  163. Метод соціальної діагностики, який передбачає вияв взаємного зв'язку, взаємного впливу проявів, факторів, встановлених під час проведення діагностики, – це метод
  164. У соціальній діагностиці використовують такі види інтерв'ю
  165. Встановлення відповідності діяльності органів державної влади й інших соціальних інститутів соціальним інтересам громадян і завданням соціальної політики, формування пропозицій щодо досягнення цієї відповідності; оцінка позитивних або негативних наслідків ухвалення нормативно-правових актів і інших управлінських рішень, – мета
  166. Експертна оцінка однорідного, але досить обширного матеріалу, як правило, здійснюється за моделлю
  167. Підхід, що базується на визнанні соціальних відхилень неминучим явищем, зв'язаним із закономірностями розвитку суспільства і окремої особи, та скеровує зусилля суспільства не стільки на подолання девіантної поведінки, скільки на попередження і зменшення її негативних наслідків, лібералізацію соціальних норм, має назву
  168. Комплекс соціальних, просвітницьких і медико-психологічних заходів, спрямованих на формування навичок здорового способу життя, попередження негативних явищ у молодіжному середовищі, зокрема вживання наркотичних речовин, проявів небезпечної статевої поведінки - це … профілактика
  169. Комплекс соціальних, просвітницьких і медико-психологічних заходів, які мають на меті відновлення особистісного та соціального статусу людини, повернення її в сім'ю, навчальний заклад, трудовий колектив, та включає в себе роботу з особами, які постраждали від проблеми і спрямовується на попередження її рецидивів, зменшення ризику відновлення негативних видів поведінки - це … профілактика
  170. У програмах …, що використовуються у поведінковому підході в профілактиці, домінує акцент на формуванні у підлітків навичок ефективного спілкування, розвитку особистісних якостей, критичного мислення, формування адекватної самооцінки, вміння адаптуватися до різних умов соціального середовища
  171. Спеціально організоване обговорення в групі питань, проблем і ситуацій, що можуть мати неоднозначну оцінку, яке передбачає наявність (зіткнення) різних точок зору - це
  172. Метод соціальної профілактики, сутність якого полягає у розповсюдженні в ЗМІ повідомлень, інформації, яка стосується соціальних цінностей; коротке емоційно забарвлене повідомлення, спрямоване на формування ставлення щодо проблеми, позитивної ціннісної орієнтації - це
  173. Терапія, яка полягає у впливові на соціальне оточення клієнта з допомогою державних і суспільних організацій, має назву
  174. Основними завданнями логотерапії є
  175. Процедура (спосіб вирішення завдань), що часто використовується фахівцями в соціальній роботі, у медичній та юридичній практиці з метою орієнтації окремих громадян, родин, громад шляхом порад, вказівок на альтернативні форми надання допомоги, забезпечення необхідною інформацією має назву
  176. Найчастіше зустрічаються і використовуються у соціально-педагогічній роботі такі типи консультування як
  177. Основними принципами при проведенні консультації є
  178. Основні функції соціально-педагогічного спілкування
  179. Чотирьохступенева формула прохання складається таких частин
  180. Сприяння у досягненні згоди між суб'єктами (група, колектив, окрема особа, сім'я) для вирішення соціальних проблем одного із них і надання йому допомоги – це
  181. Етапи діалогу з клієнтом у процесі телефонного консультування
  182. Консультування спеціалістів соціальних служб і організацій працівниками вищих інстанцій називається
  183. Соціальна реабілітація – це
  184. Вид реабілітаційної діяльності, що складається з наступних елементів: самообслуговування, самостійності пересування, трудової діяльності, підготовленості до роботи з побутовою технікою і засобами зв'язку, має назву
  185. Комплекс заходів (послуг), спрямованих на формування нових і підсилення вже існуючих ресурсів соціального, психічного та фізичного розвитку дитини або сім’ї це
  186. Групова мета, груповий мотив, групова дія, груповий результат – це
  187. Поняття “мала група” визначається як
  188. Група людей, що існує у спільному просторі і часі, члени якої об’єднані конкретними взаємовідносинами та міжособистісними стосунками, називається … групою
  189. В груповій соціальній роботі застосовують такі три групи принципів
  190. У груповій соціальній роботі виділяють такі напрями
  191. Основні стилі ведення соціальної роботи з групою – це
  192. Для … стилю ведення групи характерно одноособове прийняття ведучим групи усіх рішень, що стосуються членів групи і їхніх взаємодій (мінімум демократії), а також постійний контроль за виконанням рішень із застосуванням відповідних санкцій (максимум контролю)
  193. Генограма сім'ї – це
  194. Техніки стабілізації сім'ї
  195. Терапевтична методика роботи із проблемною сім’єю, яка полягає у побудові схеми сімейної історії, що створюється за певними правилами і відображає взаємини в поколіннях прародителів, батьків і в самій досліджуваній сім'ї, називається
  196. Довготривала, різнопланова допомога різним типам неблагополучних сімей, формування здатності сім’ї самотужки долати свої труднощі, реалізовувати власний соціальний і виховний потенціал; корекція й покращання внутрішньосімейних стосунків, зв’язків сім’ї з мікро- та макросередовищем – це
  197. Комплекс відчуттів у членів подружжя, який можна охарактеризується такими ознаками як: зменшення кола цікавих тем для розмов; непомічання тих якостей партнера, які спочатку викликали захоплення; зменшення задоволення від інтимної близькості; збільшення потреби у подружній автономії, називається
  198. До офіційного визначення поняття “інвалід” не належить таке висловлювання
  199. До внутрішніх факторів, які є причиною інвалідності, належать
  200. Соціальні причини, що призводять до інвалідності, – це
  201. Соціальна модель реабілітації людей з обмеженими можливостями полягає у
  202. Процес, спрямований на пристосування людей із обмеженими можливостями до умов середовища з використанням резервних, компенсаторних здібностей, називається
  203. Аутизм – це
  204. Дестигматизація людини з особливими потребами – це
  205. Легкий ступінь розумової відсталості називається
  206. Сучасний підхід до вирішення проблем інвалідів у західних країнах – це
  207. Основною тезою поняття "інтеграція" в контексті роботи з інвалідами є
  208. Довготривалі форми роботи з сім'єю, яка виховує дітей-інвалідів, ґрунтуються на … підході
  209. Провідним фактором, що визначає явище дезадаптації дітей та молоді, є
  210. Формування особисто прийнятних для конкретного підлітка мотивів «змін» належить до … етапу роботи з дезадаптованими підлітками
  211. Соціальний працівник, який прагне ліквідувати всякого роду відхилення у поведінці підлітка, має вибрати головним об’єктом уваги зовсім не правопорушення і навіть не дезадаптацію, а ....... їх виникнення
  212. Стратегія, спрямована на розвиток моральності правопорушника, це
  213. Дезадаптація – це
  214. Головна мета роботи соціального працівника з дезадаптованими дітьми – це
  215. Завдання такого закладу соціально-педагогічної підтримки для дітей групи ризику як центр … полягає у створенні умов для початкової професійної підготовки, профорієнтаційно-виховної роботи серед учнів, здійсненні контролю за дотриманням прав підлітків у сфері виробництва та ін
  216. В технологіях реабілітації та корекції дезадаптованості використовуються такі методи
  217. Служба, яка спрямовує свою діяльність на вирішення проблем соціалізації дитини, її виховання, захист прав, допомогу у вирішенні проблем самореалізації в різних сферах життєдіяльності
  218. Заклади освіти, в яких працює соціальний педагог, за своїми організаційно-правовими формами можуть бути
  219. Спеціаліст, який покликаний безпосередньо здійснювати функції соціального захисту прав учнів в школі, вирішувати їх соціальні проблеми, забезпечувати соціальний патронаж, це
  220. Вид діяльності шкільної психологічної служби, який полягає у наданні психолого-педагогічної допомоги вихованцям, учням, студентам, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства), з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності
  221. Вид діяльності шкільної психологічної служби, який полягає у своєчасному попередженні відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобіганні конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі
  222. Соціально-демографічна група, специфічна спільність людей, яка займає певне місце в соціальній структурі суспільства, характеризується процесом набуття соціального статусу в різних соціальних підструктурах (професійно-трудовій, соціально-політичній, сімейно-побутовій), відрізняється спільністю соціальних інтересів та особливостями форм життєдіяльності
  223. “Соціальні сироти” – це
  224. Державні спеціальні заклади, що надають соціальні послуги сім'ям, дітям та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги – це
  225. Для соціальної роботи з молоддю у сучасному суспільстві характерна … організаційна модель
  226. Головним у соціально-педагогічній роботі з молоддю є
  227. Соціальна робота з молодими сім’ями полягає у
  228. Визначте дві найбільш поширені моделі (практики) соціальної роботи з молоддю
  229. Не характерним для вирішення завдань соціального розвитку жінок є такі заходи (дії)
  230. Модель(проект) соціально-педагогічної роботи з жінками в сучасній Україні, яка почала використовуватися однією з перших, - це
  231. Створення асоціацій захисту громадянських, соціальних прав різноманітних груп жіночого населення відноситься до наступної групи завдань
  232. Основні причини появи й існування соціальних проблем жінок полягають в
  233. До основних завдань державної політики стосовно жінок в Україні відносять
  234. Притулки для жінок – це місце, де
  235. Основною причиною виділення жінок в особливу соціально-демографічну групу і специфічну категорію клієнтів соціальної роботи є виконання ними … функції
  236. Виберіть найбільш точне визначення людям похилого віку
  237. Із названих нижче груп принципів назвіть ту, що не є обов’язковою для соціально-педагогічної роботи з людьми похилого віку
  238. Завдання літній людині душевних страждань, болю, висловлювання на її адресу погроз, формування і розвиток у неї почуття страху, її ізоляція – це ознаки … насильства над літніми людьми
  239. “Групи взаємодопомоги” – це
  240. Принципи соціальної роботи з людьми похилого віку групи … : закликають до того, щоб літні і старі люди мали можливість для різнобічного втілення своїх здібностей, щоб для них зажди був відкритий доступ до суспільних цінностей в галузі освіти, культури, духовного життя та відпочинку
  241. Теорія старіння, згідно з якою кожне покоління людей унікальне і володіє тільки йому властивим досвідом, має назву
  242. Принципи соціальної роботи з людьми похилого віку групи "гідність", передбачають
  243. Головна мета соціально-педагогічної роботи з людьми похилого віку полягає у
  244. Основними напрямами роботи соціального працівника з людьми похилого віку є
  245. Основним видом закладів стаціонарного обслуговування людей похилого віку в Україні є
  246. Правове регулювання організації соціальної роботи з людьми похилого віку в Україні відбувається відповідно до Законів України
  247. Одна з форм випереджаючого відображення дійсності, конструювання прообразу уявного об’єкта чи процесу, які б відповідали бажаним властивостям чи наслідкам має назву .... Результатом такого конструювання є .... – сукупність скоординованих дій із певними точками відліку та завершення з метою досягнення певних цілей зі встановленими строками, витратами та параметрами виконання
  248. Уявна конструкція певних змін, яка попередньо запланована та може бути в подальшому впроваджена в реальному житті – це
  249. Характерними особливостями соціального проекту є
  250. Сконструйоване соціальне нововведення, метою якого є створення, модернізація чи підтримка в середовищі матеріальної або духовної цінності, яке має просторово-часові та ресурсні обмеження і вплив якого на людей визнається позитивним за своїм соціальним значенням – це
  251. Мета роботи соціального педагога щодо вирішення проблем сім’ї полягає в
  252. Основними функціями, які виконує соціальний педагог у роботі з сім’єю, є
  253. Основними форми роботи соціального працівника з неблагополучними сім’ями є
  254. Технологія соціальної роботи з сім’єю – це
  255. Конфлікт в сім’ї – це
  256. Види і форми соціальної допомоги, спрямовані на збереження і підтримку сім'ї як соціального інституту та сімейної групи, можна підрозділити на
  257. Терапевтична методика роботи із проблемною сім’єю, яка полягає у побудові схеми сімейної історії, що створюється за певними правилами і відображає взаємини в поколіннях прародителів, батьків і в самій досліджуваній сім'ї, називається
  258. Центри соціально-трудової та професійної реабілітації людей з обмеженими можливостями організовують такий вид соціальної допомоги як
  259. Специфічна система цінностей, ідей, знань і навичок, що допомагають сім'ї з дитиною-інвалідом вирішувати конкретні завдання реабілітаційного процесу, – це
  260. Науковий підхід, що відображує поняття "дезадаптовані діти"
  261. Не тільки попередження проблем і негативних явищ, але й створення умов для уникнення проблем, повноцінної життєдіяльності людей і задоволення ними своїх потреб у такий спосіб, який не призводить до негативних наслідків – це … соціальної профілактики
  262. Вид технологій соціальної роботи, який спрямований на допомогу особистості з метою її соціального одужання – це …, а психологічна допомога людині, що здійснюється при безпосередньому впливі на її психіку і передбачає лікування за допомогою психічної дії – це
  263. Активний процес формування людиною себе як особистості відповідно до поставленої мети на основі соціально обумовлених уявлень про ідеал власного “я” – це
  264. Посередницька діяльність соціального працівника/педагога має такі етапи
  265. Прийом перефразування у процесі консультації – це
  266. Має на меті освіту, виховання та розвиток у першу чергу дітей із фізичними та розумовими обмеженнями, створення умов для розвитку їх потенційних можливостей; містить різні форми підготовки особистості до життя в суспільстві та сім'ї, окремі напрями її професійної орієнтації та навчання певним видам трудової діяльності … аспект соц. реабілітації
  267. Поняття «група» в контексті соціально-педагогічної роботи – це
  268. На стадії … соціальний працівник допомагає групі виробити норми і способи взаємодії, а окремим членам - самовизначитись, знайти своє місце, яке відповідає їх здібностям та уподобанням
  269. До необхідних групових ролей при виконанні завдань та наданні підтримки слід віднести такі ролі
  270. Не сприяє ефективній груповій роботі такий фактор як
  271. Завдання такого закладу соціально-педагогічної підтримки для дітей групи ризику як центр … полягає у надання практичної допомоги дітям і підліткам, які постраждали від жорстокого поводження, фізичного, психологічного, сексуального насильства, тимчасово позбавлені сімейного піклування і засобів до існування
  272.  

    Тема :: Правові основи соціальної роботи

  273. Вперше в історії національного законодавства положення, що забороняють тілесні покарання дітей у сім’ї, введені у
  274. Діти, які були покинуті батьками, самі залишили сім'ю або дитячі заклади, де вони виховувались, і не мають певного місця проживання – це
  275. Закон України „Про охорону дитинства ” виділяє такі типи сімей: … – сім’я, що складається з батьків (або одного з батьків) і трьох та більше дітей
  276. Вплив громадськості, професіоналів, індивідів на соціальне облаштування суспільства, завдяки формуванню й реалізації державної соціальної політики, спрямованої на створення умов для життєдіяльності кожної людини, її сім’ї, громади – це
  277. Відповідно до Закону України "Про соціальні послуги» «дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають – це
  278. Основні засади державної політики щодо осіб з інвалідністю закріплені у законі України
  279. Правову основу соціальної роботи становлять документи прийняті:
  280. Закон України "Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей"
  281. У своїй діяльності служба у справах дітей керується
  282. Закон України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" визначає
  283. Введення посади соціального педагога у штат закладу дошкільної освіти підтверджено
  284. Мета діяльності психологічної служби закладу загальної середньої освіти полягає
  285. У ст. 27 якого Закону зазначається, що "Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню), надання консультативної допомоги батькам, психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування). Соціально-педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогами.…"
  286. Порядок державної соціальної допомоги передбачає Закон України
  287. Пробація –це
  288. Видами пробації є
  289. Конституційно-правова природа омбудсмена характеризується спільними рисами, притаманними омбудсменам більшості країн, а саме
  290. Омбудсмен з прав дитини створений для
  291. Джерелами утримання дитини в сім'ї є
  292. Про затримання і взяття під варту неповнолітнього обов'язково сповіщаються
  293.  

    Тема :: Теорія та методи соціальної профілактики

  294. Стратегії профілактики –
  295. Стратегія попередження та подолання:
  296. Профілактика зводиться до заборони певних дій і видів поведінки, обмеження їх особистої свободи (заборона відвідувати певні місця, займатися “шкідливою” діяльністю, читати певні книги чи дивитися телепрограми тощо)
  297. Зупинити схильність дітей та молодих людей до негативної, ризикованої поведінки прагнуть, викликавши страх перед прямими і непрямими негативними наслідками ризикованих дій
  298. Профілактична робота полягає в наданні об’єктивної, коректної, емоційно нейтральної інформації щодо ризикованої поведінки для забезпечення можливості вільного, свідомого вибору свого способу життя
  299. Профілактична робота спрямована на формування цінностей повноцінного життя і здоров’я, розвиток вмінь і навичок, на створення умов для ведення здорового способу життя - це
  300. Спеціально розроблений комплекс (система) профілактичних заходів, спрямованих на попередження конкретної соціальної проблеми (або декількох пов’язаних між собою проблем), негативного явища, складних життєвих обставин – це
  301. Об’єктами (цільовими групами) соціальної профілактики є
  302. Профілактична робота на макрорівні реалізовується у вигляді
  303. Первинна профілактика
  304. Інноваційна освітня діяльність – це
  305. Девіантна поведінка - це
  306. Девіант – це особа, яка
  307. Профілактика поділяється на
  308. Індивідуальні профілактичні заходи
  309. Потреба у звільненні від контролю та опіки дорослих, ігнорування або протест проти встановлених правил і порядків (деклараційна критика, яка не передбачає конкретних пропозицій удосконалення); критика “старомодності” батьків, меркантильне протиставлення молодших і старших поколінь, устремління в майбутнє, включення в соціальне життя, що відбувається поза сім'єю – це реакція
  310. Акселерація це –
  311. Що таке ефект Вартера?
  312. Умовна група людей, які за своїм соціальним становищем, родом занять або особистісними характеристиками найбільш вразливі щодо певної проблеми
  313. Ресоціалізація- це
  314. До методів формування і корекції свідомості особистості, її поглядів, переконань, переживань, світогляду відносять:
  315. Вона проявляється в прагненні підлітків до утворення спонтанних груп з певним стилем поведінки і системою внутрішньогрупових відносин, зі своїм лідером
  316. Рівень профілактики правопорушень, який сприяє актуалізації проблем, пов’язаних з окремими негативними явищами в суспільстві, а також зміні суспільних норм стосовно осіб, які за певних причин стали жертвами асоціальних моделей поведінки (наркозалежні, люди нетрадиційної сексуальної орієнтації, ВІЛ-інфіковані) – це…
  317. Соціальна профілактика негативних явищ може здійснюватись на таких рівнях
  318. Ця профілактика спрямована на ті групи, які знаходяться в особливих умовах, що збільшують ризик виникнення та загострення проблеми, чи ж вже відчувають на собі її наслідки; передбачає систему заходів, спрямованих на попередження та локалізацію конкретних негативних
    явищ у поведінці людей, це:
  319. Акцентуація характеру - це
  320. Поведінка, яка не відповідає загальноприйнятим нормам, внаслідок чого відбувається порушення цих норм - це
  321. Девіація – це
  322. Теорія навішування соціальних ярликів, лейблів, соціального клеймування, соціетальної реакції; приписування певних особливостей, як правило, негативних, індивіду чи групі людей, якими вони можуть і не володіти – це теорія
  323. Напрям соціально- педагогічної діяльності, що передбачає комплекс соціальних, економічних, політичних, правових, медичних, психолого-педагогічних заходів, спрямованих на попередження, обмеження, локалізацію негативних явищ у соціальному середовищі –
    це
  324. На яких рівнях здійснюється соціальна профілактика
  325. Яка профілактика спрямована на попередження рецидивів негативних явищ у суспільстві та девіантної поведінки осіб, яким була властива така поведінка раніше, а також на відновлення особистісного і соціального статусу людини?
  326. Загальні підходи до визначення основних цілей профілактики певної проблеми і шляхів їх досягнення – це
  327. Принципи створення профілактичних програм
  328. Шляхи перебігу кризи підліткового віку
  329.