Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: 053 Психологія / Психологія
Розробники:
Дата генерації: 03.06.2022Тема :: Загальна психологія
- ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ НАУКА І СИСТЕМА ЗНАНЬ ПРО
- закономірності, механізми, психічні факти та явища в житті людини
- закони життєдіяльності особистості
- пізнавальну, емоційну і мотиваційну сферу особистості
- індивіда, суб’єкта, особистість і індивідуальність
- ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ КРИЗИ В ПСИХОЛОГІЇ ЯК ПЕРЕХІД ВІД СПРОЩЕНИХ МЕХАНІСТИЧНИХ ОПИСІВ ЕЛЕМЕНТАРНИХ НАВИКІВ ДО НАУКОВОГО АНАЛІЗУ СКЛАДНИХ ФОРМ ПСИХІЧНОГО ЖИТТЯ ЗАПРОПОНУВАВ
- І. Сєченов
- І. Павлов
- О. Леонтьєв
- Л. Виготський
- ПСИХІКА –
- засіб активного відображення суб’єктом об’єктивного світу, побудови індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- це системна властивість високоорганізованої матерії, яка полягає в активному відображенні суб’єктом об’єктивного світу, у побудові індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- сукупність свідомого і несвідомого, що реалізується у побудові індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- це системна властивість високоорганізованої матерії, яка властива лише людині
- ДО МЕХАНІЗМІВ ПСИХІКИ НАЛЕЖАТЬ
- матеріальне, духовне опредмечування та творення людиною самої себе
- психічне відображення, проектування і опредмечування
- інструментальний і регулятивний механізми
- психічне відображення і узагальнення
- ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ОСНОВНИХ ПРОЯВІВ ПСИХІЧНОГО ЖИТТЯ У ПСИХОЛОГІЇ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ТАКІ ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАУКОВОГО АНАЛІЗУ
- єдності свідомої діяльності і мови
- макро- і мікросистемності
- детермінізму, відображення, єдності психіки і діяльності, розвитку, системності
- системної динамічної локалізації вищих психічних функцій та кодування подій
- РОЗРІЗНЯЮТЬ ТАКІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ ПСИХОЛОГІЇ
- біхевіоральний, когнітивний, дискурсивний
- інформаційний, донауковий і науковий етапи
- філософський і психологічний етапи
- міфологічний, філософський, науковий етапи
- МЕТОДОЛОГІЯ – ЦЕ
- найбільш загальна система принципів і способів організації наукового дослідження
- сукупність методів і методик досліджень
- теоретичний аналіз проблеми
- наукова новизна і теоретична значущість дослідження
- СТРУКТУРА СПОСТЕРЕЖЕННЯ
- задум, гіпотеза, система методів, осмислення результатів, їх контроль
- гіпотеза та методи її перевірки
- суб’єкт і об’єкт спостереження
- суб’єкт, об’єкт, план спостереження
- ІНТРОСПЕКЦІЯ –
- це дослідження підсвідомості
- це аналіз проявів духа людини
- це вивчення душевних і духовних проявів людини
- самоспостереження
- ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ РОЗМЕЖОВУЄТЬСЯ НА ТАКІ ВИДИ
- включений і невключений
- природний і лабораторний
- констатувальний і формувальний
- природний, лабораторний, польовий
- ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ СПРЯМОВАНИЙ НА ВСТАНОВЛЕННЯ
- кореляційних зв’язків
- статистично значущих відмінностей
- причинно-наслідкових зв’язків
- описових параметрів психічних явищ
- ПРИРОДНИЙ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ РОЗМЕЖОВУЄТЬСЯ НА ТАКІ ВИДИ
- включений і невключений
- природний і лабораторний
- констатувальний і формувальний
- природний, лабораторний, польовий
- ДОДАТКОВІ МЕТОДИ ПСИХОЛОГІЇ ПРЕДСТАВЛЕНІ
- спостереженням і самоспостереженням
- бесідою, інтерв’ю, опитувальниками, тестами,
- спостереженням і соціометрією
- анкетуванням і спостереженням
- МЕТОД ДОСЛІДЖЕННЯ, ЩО МОЖЕ БУТИ ВІДКРИТОГО І ЗАКРИТОГО ТИПУ
- спостереження
- інтерв’ю
- соціометрії
- анкетування
- ОСНОВНИЙ ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕРСОНОЛОГІВ
- психічно здорові, зрілі та творчі люди, які характеризуються постійним розвитком та активним ставленням до світу
- комплекс неповноцінності, що виявляється у прагненні до влади
- підсвідомі потяги людини
- пізнавальна активність особистості та спосіб здобуття нею знань про світ
- ТЕОРІЯ А. МАСЛОУ НАЗИВАЄТЬСЯ
- теорія самореалізації
- концепція відношень у структурі особистості
- концепція самоактуалізації
- теорія саморозвитку
- АРХЕТИПИ – ЦЕ
- психічні залишки еволюційного процесу людства, що передаються з покоління в покоління
- це аналіз проявів духа людини
- це вивчення душевних і духовних проявів людини
- самоспостереження
- ДВІ СИГНАЛЬНІ СИСТЕМИ ҐРУНТОВНО РОЗГЛЯДАЮТЬСЯ У ПРАЦЯХ
- І. Сєченова
- І. Павлова
- О. Леонтьєва
- Л. Виготського
- ОСНОВНЕ ПОЛОЖЕННЯ ГЕШТАЛЬТПСИХОЛОГІЇ
- ціле визначається його складовими частинами
- цілісні образи первинні відносно своїх компонентів
- свідомість слід вивчати через сукупність її структурних компонентів
- може виділити периферію і центральну частину свідомості
- ОСНОВНЕ ПОЛОЖЕННЯ СТРУКТУРНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
- ціле визначається його складовими частинами
- цілісні образи первинні відносно своїх компонентів
- свідомість слід вивчати через сукупність її структурних компонентів
- гештальти є основними при вивченні свідомості
- ОСНОВНИМИ РІВНЯМИ ПСИХІКИ, ПРЕДСТАВЛЕНИМИ ЯК ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОРІВНЯЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ, Є
- елементарна сенсорна і перцептивна психіка
- вищий і нижчий рівні елементарної сенсорної психіки
- елементарна сенсорна, перцептивна психіка, свідомість
- перцептивна психіка, свідомість
- ДО ОСНОВНИХ МЕТОДІВ ПОРІВНЯЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ НАЛЕЖАТЬ
- спостереження і експеримент
- інтроспекція і експеримент
- інтроспекція, методи проблемної клітки, обхідного шляху, дресирування, лабіринту
- методи проблемної клітки, обхідного шляху, дресирування, лабіринту
- ДО ОСНОВНИХ ФУНКЦІЙ ПСИХІКИ НАЛЕЖАТЬ
- відображувальна, регулятивна, інструментальна
- відображувальна
- регулятивна
- інструментальна
- УВАГА ЯК ПСИХІЧНИЙ ПРОЦЕС РЕАЛІЗУЄ ТАКУ ФУНКЦІЮ ПСИХІКИ
- відображувальну, регулятивну, інструментальну
- відображувальну
- регулятивну
- інструментальну
- АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНИЙ АПАРАТ, ПРИЗНАЧЕНИЙ ДЛЯ ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ ЗОВНІШНІХ ПОДРАЗНИКІВ В ЕНЕРГІЮ НЕРВОВОГО ЗБУДЖЕННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- провідниковим відділом
- рецептором
- аналізатором
- рефлексом
- ВІДЧУТТЯ, ЩО ВИНИКАЮТЬ ПРИ ДІЇ ЗОВНІШНІХ СТИМУЛІВ НА РЕЦЕПТОРИ, РОЗТАШОВАНІ НА ПОВЕРХНІ ТІЛА, НАЗИВАЮТЬСЯ
- екстерорецептивними
- інтерорецептивними
- пропріорецептивными
- інтерактивними
- СЕНСОРНА НЕДОСТАТНІСТЬ, ЯКА МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ВТРАТИ ОРІЄНТАЦІЇ, ВІДОМА ЯК
- депривація
- дереалізація
- девальвація
- дестагнація
- ДО ЕКСТЕРОРЕЦЕПТИВНИХ ВІДНОСЯТЬСЯ ВІДЧУТТЯ
- зорові
- органічні
- статичні
- больові
- НОВИЙ ВИД ЧУТЛИВОСТІ, ЗУМОВЛЕНИЙ ПЕРЕНЕСЕННЯМ ЯКОСТЕЙ ОДНІЄЇ МОДАЛЬНОСТІ НА ІНШУ, - ЦЕ
- синестезія
- акомодація
- конвергенція
- сенсибілізація
- СПРИЙМАННЯ ЧАСТО ПРИЙНЯТО НАЗИВАТИ
- акомодацією
- апперцепцією
- перцепцією
- антиципацією
- ЗАЛЕЖНІСТЬ СПРИЙМАННЯ ВІД ЗМІСТУ ПОПЕРЕДНЬОГО ДОСВІДУ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ І ВІД ОСОБЛИВОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- акомодацією
- апперцепцією
- перцепцією
- антиципацією
- ФЕНОМЕН ВІДНОСНОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ СПРИЙМАННЯ ПАРАМЕТРІВ ФІГУРИ ВІД ЗМІН ЇЇ ФОНУ ВІДОМИЙ ЯК
- ілюзія
- константність
- цілісність
- предметність
- ВЛАСТИВІСТЬ СПРИЙМАННЯ, ЩО ХАРАКТЕРИЗУЄТЬСЯ СПРИЙНЯТТЯМ ТІСНО ПОВ'ЯЗАНИХ З МИСЛЕННЯМ І РОЗУМІННЯМ СУТІ ПРЕДМЕТІВ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- константностью
- осмисленістю
- вибірковістю
- цілісністю
- ТИП ЗОРОВОЇ ПАМ'ЯТІ, ЯКА ДОВГО ЗБЕРІГАЄ ЯСКРАВИЙ ОБРАЗ З УСІМА ДЕТАЛЯМИ СПРИЙНЯТОГО,- ЦЕ ПАМ'ЯТЬ
- ейдейтична
- наочно-образна
- емоційна
- іконічна
- СЕНСОРНА ПАМ'ЯТЬ
- тривала
- лежить в основі окремих образів
- багаторівнева
- діє на рівні рецепторів
- ПРОТЯГОМ ЧВЕРТІ СЕКУНДИ ФУНКЦІОНУЄ ПАМ'ЯТЬ
- сенсорна
- короткочасна
- довготривала
- оперативна
- ОБСЯГ ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ЗБЕРІГАЄТЬСЯ В КОРОТКОЧАСНОЇ ПАМ'ЯТІ
- 7 ±2
- необмежений
- межа невідома
- в середньому близько 10
- ЗВ'ЯЗКИ МІЖ ПСИХІЧНИМИ ЯВИЩАМИ, ПРИ ЯКИХ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОДНОГО З НИХ ТЯГНЕ ЗА СОБОЮ ПОЯВУ ІНШОГО, НАЗИВАЮТЬСЯ
- акомодаціями
- асоціаціями
- асиміляціями
- антиципаціями
- НЕГАТИВНИЙ ВПЛИВ ПОПЕРЕДНЬОЇ ІНФОРМАЦІЇ НА ЗАПАМ'ЯТОВУВАННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- реактивним гальмуванням
- проактивним гальмуванням
- інтерференцією
- ремінісценцією
- ПРО МОЖЛИВОСТІ СУБ'ЄКТА НАПРАВЛЯТИ Й ЗОСЕРЕДЖУВАТИ УВАГУ НА ДЕКІЛЬКОХ НЕЗАЛЕЖНИХ ЗМІННИХ ОДНОЧАСНО СВІДЧИТЬ ТАКИЙ ПОКАЗНИК УВАГИ, ЯК
- концентрація
- розподіл
- стійкість
- вибірковість
- ПРИЧИНОЮ ВИНИКНЕННЯ ДОВІЛЬНОЇ УВАГИ ДО БУДЬ-ЯКОГО ОБ'ЄКТА Є
- поява інтересу в процесі діяльності
- постановка мети діяльності
- новизна та яскравість подразника
- емоційна значення об'єкта уваги
- ВИД МИСЛЕННЯ, ЩО СПИРАЄТЬСЯ НА БЕЗПОСЕРЕДНЄ СПРИЙМАННЯ ПРЕДМЕТІВ, РЕАЛЬНЕ ПЕРЕТВОРЕННЯ В ПРОЦЕСІ ДІЙ З ПРЕДМЕТАМИ, НАЗИВАЄТЬСЯ МИСЛЕННЯМ
- наочно-дієвим
- наочно-образним
- операційно-логічним
- механічно-репродуктивним
- БЕЗПОСЕРЕДНІЙ ЗВ'ЯЗОК З СПРИЙНЯТТЯМ НАВКОЛИШНЬОЇ ДІЙСНОСТІ Є ВІДМІННОЮ ОСОБЛИВІСТЮ МИСЛЕННЯ
- наочно-дієвого
- наочно-образного
- словесно-логічного
- індуктивного.
- МИТТЄВЕ УСВІДОМЛЕННЯ ВИРІШЕННЯ ДЕЯКИХ ПРОБЛЕМ - ЦЕ
- мислення
- інтелект
- інсайт
- евристика
- ПРИПУЩЕННЯ, ПРОЕКТ РІШЕННЯ ЗАДАЧІ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ ЯК
- інтелект
- інсайт
- евристика
- гіпотеза
- МИСЛЕННЕ ОБ'ЄДНАННЯ ПРЕДМЕТІВ І ЯВИЩ ЗА ЇХ ЗАГАЛЬНИМИ І ІСТОТНИМИ ОЗНАКАМИ ВІДОМЕ ЯК
- аналіз
- синтез
- узагальнення
- класифікація
- МИСЛЕННЕ РОЗЧЛЕНОВУВАННЯ СКЛАДНОГО ОБ'ЄКТА НА ЙОГО СКЛАДОВІ ЧАСТИНИ АБО ХАРАКТЕРИСТИКИ – ЦЕ
- аналіз
- порівняння
- класифікація
- абстракція
- ЛОГІЧНИЙ ПЕРЕХІД В ПРОЦЕСІ МИСЛЕННЯ ВІД ЗАГАЛЬНОГО ДО КОНКРЕТНОГО НАЗИВАЄТЬСЯ
- індукцією
- дедукцією
- поняттям
- судженням
- УЯВНЕ ЗБІЛЬШЕННЯ АБО ЗМЕНШЕННЯ РОЗМІРІВ ПРЕДМЕТА, ЗМІНА КІЛЬКОСТІ ЧАСТИН ПРЕДМЕТА ВІДОМЕ ЯК
- гіперболізація
- схематизація
- типізація
- аглютинація
- УЯВНЕ «СКЛЕЮВАННЯ" РІЗНИХ ЯКОСТЕЙ, ВЛАСТИВОСТЕЙ, ЧАСТИН, ЯКІ НЕ ПОЄДНУЮТЬСЯ В ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- гіперболізацією
- схематизацією
- типізацією
- аглютинацією
- СТАТОЦИСТ Є РЕЦЕПТОРНИМ ОРГАНОМ ДЛЯ НАСТУПНИХ ВІДЧУТТІВ
- органічних
- кінестетичних
- статичних
- температурних
- ДО МНЕМОНІЧНИХ ПРИЙОМІВ ВІДНОСЯТЬ:
- метод локусів
- ретроактивне відтворення
- акроніми
- епізодичне запам’ятовування
- ВИДІЛІТЬ ОСНОВОПОЛОЖНИЙ ПРИНЦИП ВИДІЛЕННЯ ЮНАЦЬКОГО ПЕРІОДУ ЗА Е.Г.ЕРІКСОНОМ
- Інтегративність – безвихідність
- Творення-переживання неповноцінності
- Автономія – стид, сумнів
- Ініціатива - переживання вини
- Інтимність – ізоляція
- НОРМАТИВНІ ЗНАННЯ ЧИ ЖИТТЄВА ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ
- наука про логіку
- народний фольклор
- досвід поколінь
- філософія
- НАУКОВА ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ
- художні твори
- релігійна практика
- наука про механізми і закономірності психіки
- наука про фізіологію
- ПРАКТИЧНА ПСИХОЛОГІЯ СПИРАЄТЬСЯ НА
- наукову психологію
- нормативні знання чи життєву психологію
- логіку і філософію
- наукову та життєву психологію
- МАЙБУТНЬОМУ ПСИХОЛОГУ-КОНСУЛЬТАНТУ ВАРТО ПОЧИНАТИ ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ІЗ
- ролі вчителя
- ролі клієнта
- ролі учня
- ролі дослідника
- ЯКИМИ ОСОБИСТІСНИМИ ЯКОСТЯМИ ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ ПСИХОЛОГ
- слабка воля
- висока самооцінка
- емпатійність
- тривожність
- ЯКИМИ ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВИМИ ЯКОСТЯМИ ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ ПСИХОЛОГ
- компетентність
- суб’єктивність
- нерефлексивність
- стереотипність
- ЯКІ ЯКОСТІ ПСИХОЛОГА Є НЕПРОФЕСІЙНИМИ
- емпатійність
- самозакоханість
- творчість
- критичність мислення
Тема :: Соціальна психологія
- ЗА Г.АНДРЄЄВОЮ СОЦІАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ МІСТИТЬ ТАКІ РОЗДІЛИ
- таксономічну соціальну психологію, диференційну соціальну психологію, системну соціальну психологію
- вступ, закономірності спілкування та взаємодії людей, соціально-психологічні характеристики груп, соціально-психологічні особливості особистості та прикладна соціальна психологія
- зміни психічної діяльності людей у групі під впливом взаємодії, особливості груп, психічний бік процесів суспільства
- соціальну психологію особистості, соціальну психологію спільнот та спілкування, соціальні відносини, форми духовної діяльності
- ПРОЦЕС СПРИЙМАННЯ ТА РОЗУМІННЯ ОДИН ОДНОГО ПАРТНЕРАМИ НАЗИВАЮТЬСЯ
- спілкування
- комунікація
- соціальна перцепція
- інтеракція
- МОНОЛОГІЧНЕ СПІЛКУВАННЯ - ЦЕ
- авторитарна, директивна відкрита форма дії на партнера, реалізується у формі наказів, вимог, покарань
- спілкування, що передбачає позиційну нерівність партнерів: один – автор впливу, носій цілей і права їх реалізувати, а інший – об’єкт впливу
- спілкування основні ознаки якого – безособистісність, оскільки в ньому партнери сприймають себе формально, як носія ролі
- суб’єкт-об’єктна форма спілкування, приховане управління особистістю
- МЕТОДИКА, ЗА ЯКОЇ ЗАЗДАЛЕГІДЬ ФОРМУЛЮЮТЬСЯ ЗАПИТАННЯ ТА ЇХ ПОСЛІДОВНІСТЬ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- бесіда
- стандартизоване інтерв’ю
- нестандартизоване інтерв’ю
- діагностичне інтерв’ю
- ВІДМІННОСТІ В ОЦІНЦІ СВОЄЇ І ЧУЖОЇ ГРУПИ НА КОРИСТЬ СВОЄЇ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- міжгрупові відносини
- міжгрупова дискримінація
- внутрігруповий фаворитизм
- міжгрупове сприймання
- УСТАНОВКИ, ЯКІ ФОРМУЮТЬСЯ НА ОСНОВІ ВІТАЛЬНИХ ПОТРЕБ І У НАЙПРОСТІШИХ СИТУАЦІЯХ (В УМОВАХ СІМЕЙНОГО ОТОЧЕННЯ) В ІЄРАРХІЇ ДИСПОЗИЦІЙ УТВОРЮЮТЬ
- перший рівень – елементарні фіксовані установки
- другий рівень – соціальні фіксовані установки
- третій рівень – базові соціальні установки
- четвертий, вищий рівень диспозицій – система ціннісних орієнтацій особистості
- СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ЯКОСТІ ОСОБИСТОСТІ ФОРМУЮТЬСЯ
- у реальних соціальних групах
- в умовах сумісної діяльності з іншими людьми
- у спілкуванні з іншими
- у реальних соціальних групах, в умовах сумісної діяльності з іншими людьми, у спілкуванні з ними
- ПРОЦЕС ВХОДЖЕННЯ ІНДИВІДА В СУСПІЛЬСТВО, АКТИВНОГО ЗАСВОЄННЯ НИМ СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ, СОЦІАЛЬНИХ РОЛЕЙ, НОРМ, ЦІННОСТЕЙ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ УСПІШНОЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В ПЕВНОМУ СУСПІЛЬСТВІ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- соціалізацією
- ресоціалізацією
- соціальною адаптацією
- десоціалізацією
- ЗАСВОЄННЯ ОСОБИСТІСТЮ НОРМ, ЦІННОСТЕЙ, НЕГАТИВНИХ РОЛЕЙ, СТЕРЕОТИПІВ ПОВЕДІНКИ, ЯКІ СПРИЧИНЮЮТЬ ДЕФОРМАЦІЮ СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИН, ДИСГАРМОНІЮ У ВЗАЄМОДІЇ ЛЮДИНИ І СУСПІЛЬСТВА, НАЗИВАЄТЬСЯ
- соціалізацією
- ресоціалізацією
- асоціалізацією
- десоціалізацією
- КОМУНІКАЦІЯ, ЯКА СПРЯМОВУЄ СВОЇ СИГНАЛИ ДО ЯКОГОСЬ ОКРЕМОГО ОТРИМУВАЧА (ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЧИ ГРУПОВОГО), НАЗИВАЄТЬСЯ
- аксіальною
- ретиальною
- спонукальною
- констатуючою
- ЗОСЕРЕДЖЕНІСТЬ ІНДИВІДА ЛИШЕ НА ВЛАСНИХ ІНТЕРЕСАХ ТА ПЕРЕЖИВАННЯХ – ЦЕ
- егоцентризм
- ідентифікація
- емпатія
- каузальна атрибуція
- ПРОЦЕС ОТОТОЖНЕННЯ СЕБЕ З ІНШИМ ІНДИВІДОМ АБО ГРУПОЮ, ОСНОВОЮ ЯКОГО Є ЕМОЦІЙНИЙ ЗВ'ЯЗОК; НАБУТТЯ, ЗАСВОЄННЯ ЦІННОСТЕЙ, РОЛЕЙ, МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ ІНШОЇ ЛЮДИНИ, ОСОБЛИВО БАТЬКІВ; КОПІЮВАННЯ СУБ'ЄКТОМ ДУМОК, ПОЧУТТІВ, ДІЙ ІНШОЇ ЛЮДИНИ, ЯКА Є МОДЕЛЛЮ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- егоцентризмом
- ідентифікація
- емпатія
- рефлексією
- ФЕНОМЕН, ЯКИЙ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ В ТОМУ, ЩО ЗАГАЛЬНЕ ПОЗИТИВНЕ ВРАЖЕННЯ ВІД ЛЮДИНИ ВЕДЕ ДО ПОЗИТИВНОЇ ОЦІНКИ УСІХ ІНШИХ ЇЇ НЕ ПРЕДСТАВЛЕНИХ ЯКОСТЕЙ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- стереотипом
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ефектом новизни
- ФЕНОМЕН, ЯКИЙ ДІЄ У ПРОЦЕСІ СПРИЙМАННЯ ЗНАЙОМОЇ ЛЮДИНИ І ПОЛЯГАЄ В ТОМУ, ЩО ОСТАННЯ, НАЙСВІЖІША ІНФОРМАЦІЯ СТАЄ НАЙЗНАЧУЩІШОЮ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- стереотипом
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ефектом новизни
- ЗНАКОВА СИСТЕМА НЕВЕРБАЛЬНОГО СПІЛКУВАННЯ, ЯКА ХАРАКТЕРИЗУЄТЬСЯ ЯКІСТЮ ГОЛОСУ, ЙОГО ДІАПАЗОНОМ, ТОНАЛЬНІСТЮ І ВИРАЖАЄ ПОЧУТТЯ ТА СТАНИ ЛЮДИНИ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- оптико-кінестичною
- паралінгвістичною
- екстралінгвістичною
- просторово-часовою
- ЗНАКОВА СИСТЕМА НЕВЕРБАЛЬНОГО СПІЛКУВАННЯ, ЯКА ХАРАКТЕРИЗУЄ ВКЛЮЧЕННЯ У МОВУ ПАУЗ, ІНШИХ НЕЛІНГВІСТИЧНИХ КОМПОНЕНТІВ (ПОКАШЛЮВАННЯ, СМІХ), ТЕМП МОВЛЕННЯ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- оптико-кінестичною
- паралінгвістичною
- екстралінгвістичною
- просторово-часовою
- ОПОСЕРЕДКОВАНИЙ, АНОНІМНИЙ ХАРАКТЕР, СПРЯМОВАНІСТЬ НЕ НА ПЕВНУ ОСОБИСТІСТЬ, А НА ВЕЛИКІ Й НЕОДНОРІДНІ МАСИ Є ВІДМІННОЮ ОСОБЛИВІСТЮ
- матеріального спілкування
- духовного спілкування
- міжособистісного спілкування
- масового спілкування
- ПРОЦЕС ПСИХІЧНОГО ВПЛИВУ НА ЛЮДИНУ ЧИ ГРУПУ ПРИ ПОСЛАБЛЕНОМУ УСВІДОМЛЕНОМУ КОНТРОЛІ, НЕКРИТИЧНІЙ ОЦІНЦІ ЗМІСТУ ПОВІДОМЛЕНЬ, ЯКІ СПРИЙМАЮТЬСЯ, - ЦЕ
- навіювання
- наслідування
- чутки
- зараження
- МЕХАНІЗМ ВПЛИВУ У СПІЛКУВАННІ, СПРЯМОВАНИЙ НА ВІДТВОРЕННЯ ІНДИВІДОМ ЗОВНІШНІХ РИС І ЗРАЗКІВ ПОВЕДІНКИ, МАНЕР, ДІЙ, ВЧИНКІВ, - ЦЕ
- навіювання
- наслідування
- чутки
- зараження
- ФОРМА СТАНДАРТИЗОВАНОЇ МАСОВОЇ ПОВЕДІНКИ ЛЮДЕЙ, ЩО ВИНИКАЄ СТИХІЙНО ПІД ВПЛИВОМ НАСТРОЇВ, СМАКІВ, ЗАХОПЛЕНЬ, ЯКІ ДОМІНУЮТЬ У СУСПІЛЬСТВІ, - ЦЕ
- навіювання
- наслідування
- мода
- зараження
- ЯВИЩЕ «ВБОЛІВАННЯ» НА СТАДІОНАХ ПІД ЧАС СПОРТИВНИХ ЗМАГАНЬ МОЖНА ПОЯСНИТИ СПОСОБОМ ТАКОГО ВПЛИВУ ЯК
- зараження
- паніка
- навіювання
- наслідування
- ТРАДИЦІЇ, ЗВИЧАЇ І ЗВИЧКИ КЛАСУ – ЦЕ
- вироблені суспільною свідомістю класу ідеали
- погляди класу, що є результатом осмислення своєї ролі у суспільстві і ціннісних орієнтацій, вироблених на основі повсякденної діяльності
- певні приписи, побажання і очікування, що висуваються до представників класу
- встановлені правила, принципи та стереотипи життя і діяльності членів класу, важливі регулятори їх поведінки
- КОРОТКОТРИВАЛЕ ЗІБРАННЯ ЛЮДЕЙ ДЛЯ СПІЛЬНОГО ПРОВЕДЕННЯ ЧАСУ У ЗВ’ЯЗКУ З ЯКИМОСЬ ВИДОВИЩЕМ НАЗИВАЄТЬСЯ
- аудиторія
- маса
- натовп
- публіка
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ НАТОВП, ПОВЕДІНКА ЯКОГО БАЗУЄТЬСЯ НА ЯВНИХ ЧИ ПРИХОВАНИХ НОРМАХ І ПРАВИЛАХ ПОВЕДІНКИ
- випадковий натовп
- конвенційний натовп
- експресивний натовп
- екстатичний натовп
- ЯКА СКЛАДОВА СОЦІАЛЬНОЇ ПЕРЦЕПЦІЇ ВІДОБРАЖАЄ СТУПІНЬ ІДЕНТИФІКАЦІЇ СУБ’ЄКТА З ОБ’ЄКТОМ, ВИЗНАЧАЄ СПЕЦИФІКУ ДІЯЛЬНІСНОГО ТА ЕМОЦІЙНОГО КОМПОНЕНТІВ ТА МАЄ РЕГУЛЯТИВНИЙ ВПЛИВ НА ПОВЕДІНКУ СУБ’ЄКТА ЧЕРЕЗ ЗНАННЯ ПРО ТЕ, ЯК ЗОРІЄНТОВАНИЙ У ПЕВНИХ СИТУАЦІЯХ ОБ’ЄКТ СПРИЙМАННЯ
- когнітивна
- емоційна
- діяльнісна
- мотиваційна
- УСВІДОМЛЕННЯ ІНДИВІДОМ ТОГО, ЯК ЙОГО СПРИЙМАЮТЬ І ОЦІНЮЮТЬ ІНШІ ІНДИВІДИ АБО СПІЛЬНОСТІ; ВИД ПІЗНАННЯ, У ПРОЦЕСІ ЯКОГО СУБ'ЄКТ СТАЄ ОБ'ЄКТОМ СВОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ; РОЗДУМИ, АНАЛІЗ ВЛАСНОГО ПСИХІЧНОГО СТАНУ НАЗИВАЄТЬСЯ
- егоцентризмом
- ідентифікація
- емпатія
- рефлексією
- ІНТЕРПРЕТАЦІЯ НЕОБХІДНОЇ СУБ'ЄКТУ ІНФОРМАЦІЇ ШЛЯХОМ ПРИПИСУВАННЯ ПАРТНЕРУ ПО ВЗАЄМОДІЇ МОЖЛИВИХ ПОЧУТТІВ, ПРИЧИН ТА МОТИВІВ ПОВЕДІНКИ НАЗИВАЄТЬСЯ
- егоцентризмом
- ідентифікація
- каузальною атрибуцією
- рефлексією
- ФЕНОМЕН СОЦІАЛЬНОЇ ПЕРЦЕПЦІЇ, КОЛИ З ПРЕДСТАВЛЕНИХ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ СУБ'ЄКТУ СИГНАЛІВ, НАЙБІЛЬШЕ ЗАПАМ'ЯТОВУЮТЬСЯ ЛИШЕ ТІ, ЩО ЗНАХОДЯТЬСЯ НА ПОЧАТКУ ТА В КІНЦІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- ефектом краю
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ефектом новизни
- ФЕНОМЕН СОЦІАЛЬНОЇ ПЕРЦЕПЦІЇ, КОЛИ ЛЮДИ СХІЛЬНІ НЕКРИТИЧНО СПРИЙМАТИ ОПИС ЧИ ОЦІНКУ СВОЄЇ ОСОБИСТОСТІ, ЯКЩО ВОНИ ПОДАЮТЬСЯ У НАУКОВОМУ, МАГІЧНОМУ ЧИ РИТУАЛЬНОМУ КОНТЕКСТІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- ефектом первинності
- ефектом ореолу
- ефектом Барнума
- ефектом новизни
- ДО ВНУТРІШНЬОГРУПОВИХ ПРОЦЕСІВ НАЛЕЖАТЬ
- утворення групи, диференціація в групі, інтеграція групи
- утворення та розвиток групи, нормоутворення, диференціація в групі, інтеграція групи, прийняття групових рішень
- утворення групи, нормоутворення, інтеграція групи
- утворення та розвиток групи, диференціація в групі, прийняття групових рішень
- ЯВИЩЕ, ДОСЛІДЖУВАНЕ ДЖЕЙМСОМ СТОУНЕРОМ, СУТЬ ЯКОГО ПОЛЯГАЄ У ТОМУ, ЩО ПРИЙНЯТЕ ГРУПОЮ РІШЕННЯ БІЛЬШ РИЗИКОВАНЕ, НІЖ ПОЧАТКОВІ ПРОПОЗИЦІЇ ЧЛЕНІВ ГРУПИ НАЗИВАЄТЬСЯ
- соціальна фасилітація
- групова поляризація
- групове мислення
- стрибок ризику
- ПРИ ВИНИКНЕННІ ЯКОГО ГРУПОВОГО ФЕНОМЕНУ, СТИЛЬ МИСЛЕННЯ ГРУПИ НАБУВАЄ ТАКИХ РИС: ІЛЮЗІЯ БЕЗДОГАННОСТІ, ПРАГНЕННЯ ДАТИ РАЦІОНАЛЬНЕ ПОЯСНЕННЯ СВОЄМУ РІШЕННЮ ЯК ЄДИНО ПРАВИЛЬНОМУ, СТЕРЕОТИПНИЙ ПОГЛЯД НА СУПЕРНИКІВ, ІЛЮЗІЯ ОДНОСТАЙНОСТІ, ВІДКРИТИЙ ТИСК НА МЕНШІСТЬ
- соціальної фасилітації
- соціальної ліні
- групового мислення
- стрибку до ризику
- ДО ГРУПИ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ НАЛЕЖАТЬ
- Спостередення
- Опитування
- Соціометричний метод
- Структурні методи
- Аналіз результатів діяльності
- ДО ОЗНАК КОНФЛІКТІВ НАЛЕЖАТЬ:
- Наявність суб’єкта або суб’єктів взаємодії як носіїв конфлікту
- Стимул до розвитку суб’єктів протистояння
- Підвищення активності суб’єктів соціальної взаємодії
- Активність, спрямованість на вирішення протиріч
- Біполярність, взаємоповязаність і взаємопротилежність одночасно
- НАКОПИЧЕНІ ПРОТИРІЧЧЯ, ЯКІ ПОВ'ЯЗАНІ З ДІЯЛЬНІСТЮ СУБ'ЄКТІВ СОЦІАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ І ФОРМУЮТЬ ҐРУНТ ДЛЯ РЕАЛЬНОГО ПРОТИБОРСТВА МІЖ НИМИ ЦЕ:
- Джерела конфлікту
- Причини конфлікту
- Конфліктна ситуація
- Інцидент
- ЦІ ПРИЧИНИ КОНФЛІКТУ СТОСУЮТЬСЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК УЧАСНИКІВ КОНФЛІКТУ, ЇХНІХ ПОТРЕБ, ІНТЕРЕСІВ, ОСОБЛИВОСТЕЙ ХАРАКТЕРУ, ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ТА НАЙЧАСТІШЕ СТОСУЮТЬСЯ ДЕСТРУКТИВНИХ КОНФЛІКТІВ:
- Об’єктивні причини
- Суб’єктивні причини
- Загальні причини
- Часткові (окремі)
- ЯКІ З ПЕРЕРАХОВАНИХ ПРИЧИН Є САМЕ СУБ’ЄКТИВНИМИ ПРИЧИНАМИ У ДІЛОВІЙ СФЕРІ?
- Відсутність чіткості у розподілі обов’язків
- порушення ділової етики, а також трудового законодавства, несправедлива оцінка керівником дій підлеглих і результатів їх праці
- Незручний графік роботи
- Невідповідність прав та обов’язків
- Неправильні дії підлеглих
- ЗАГОСТРЕННЯ КОНФЛІКТНИХ СТОСУНКІВ, РОЗШИРЕННЯ КОНФЛІКТУ, ЙОГО РОЗГОРТАННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- Конфліктною ситуацією
- Інцидентом
- Ескалацією конфлікту
- Конфліктогенною поведінкою
- КОЖЕН КОНФЛІКТОГЕН МОЖНА ВІДНЕСТИ ДО ОДНІЄЇ З ТРЬОХ ПЕРШОПРИЧИН:
- Відкрита недовіра
- Прагнення до переваги
- Прояв агресивності
- Невміня слухати
- Прояв егоїзму
- МІЖГРУПОВИЙ КОНФЛІКТ - ЦЕ КОНФЛІКТ ТИПУ:
- «я – вони»
- «керівник-підлеглий»
- «Громадянин – суспільство»
- «особистість - група»
- «група-група»
- ЦЯ МОДЕЛЬ ПОВЕДІНКИ В КОНФЛІКТНІЙ ВЗАЄМОДІЇ ФАКТИЧНО Є ДЕСТРУКТИВНОЮ, ПРОТЕ ВОНА ДОЗВОЛЯЄ ШВИДКО ВИРІШИТИ КОНФЛІКТ, ЯКИЙ МАЄ НЕСУТТЄВИЙ ХАРАКТЕР. ПРО ЯКУ МОДЕЛЬ ЙДЕТЬСЯ?
- Конструктивна
- Деструктивна
- Конформістська
- ПРОЦЕС КОНТРОЛЮВАННЯ КОНФЛІКТУ САМИМИ УЧАСНИКАМИ АБО ЗОВНІШНІМИ СИЛАМИ (СУСПІЛЬНИМИ ІНСТИТУТАМИ, ВЛАДОЮ, ПІДПРИЄМЦЯМИ, СПЕЦІАЛІСТАМИ) НАЗИВАЄТЬСЯ:
- врегулювання конфлікту
- вирішення конфлікту
- згода
- завершення конфлікту
- управління конфліктом
- БУДЬ-ЯКЕ ПРИПИНЕННЯ КОНФЛІКТУ, ЯКЕ НЕ ОБОВ’ЯЗКОВО ОЗНАЧАЄ ЙОГО ВИРІШЕННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ:
- врегулювання конфлікту
- вирішення конфлікту
- згода
- завершення конфлікту
- управління конфліктом
- ЕЛІМІНАЦІЯ АБО МІНІМІЗАЦІЯ ПРОБЛЕМИ, ЯКА РОЗДІЛЯЄ СТОРОНИ, ЩО ЗАЗВИЧАЙ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЧЕРЕЗ ПОШУК КОМПРОМІСУ, ДОСЯГНЕННЯ ЗГОДИ НАЗИВАЄТЬСЯ
- вирішення конфлікту
- згода
- завершення конфлікту
- управління конфліктом
- ЦЕ СПОСІБ ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТУ, ПРИ ЯКОМУ РЕКОМЕНДАЦІЇ ТРЕТЬОЇ СТОРОНИ Є ОБОВ’ЯЗКОВИМИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ СТОРОНАМИ КОНФЛІКТУ
- арбітраж
- переговори
- консультування
- представництво
- ЗБІГ ОБСТАВИН, ЩО Є ПРИВОДОМ ДЛЯ КОНФЛІКТУ, МАЄ НАЗВУ:
- Конфліктогена
- Спірної ситуації
- Інциденту
- Конфліктної ситуації
- ЯК НАЗИВАЮТЬ СЛОВА, ДІЇ АБО БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ, ЯКІ ПРИЗВОДЯТЬ ДО КОНФЛІКТУ?
- Суб’єкти
- Об’єкти
- Конфлікт
- Конфліктогени
- СТРАТЕГІЯ ПОВЕДІНКИ У КОНФЛІКТІ, ПРИ ЯКІЙ ІСНУЄ ВИСОКА СПРЯМОВАНІСТЬ ЯК НА ЗАДОВОЛЕННЯ ВЛАСНИХ ІНТЕРЕСІВ, ТАК І НА ЗАДОВОЛЕННЯ ІНТЕРЕСІВ ОПОНЕНТА, - ЦЕ:
- Пристосування
- Суперництво
- Компроміс
- Співробітництво
- СПЕЦІАЛЬНО ОРГАНІЗОВАНА ФОРМА СПІЛКУВАННЯ ДВОХ КОНФЛІКТУЮЧИХ СТОРІН, ЩО ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ТРЕТЬОЇ, НЕЙТРАЛЬНОЇ СТОРОНИ (ПОСЕРЕДНИКА) З МЕТОЮ ОПОСЕРЕДКОВАНОГО УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ РОЗВ'ЯЗАННЯ КОНФЛІКТУ ЗГІДНО З ПРАВИЛАМИ ДІАЛОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ НАЗИВАЄТЬСЯ
- Арбітраж
- Переговори
- Консультування
- Медіаторство
- ПСИХОЛОГІЧНА СИТУАЦІЯ - ЦЕ
- сукупність обставин життєдіяльності
- стан невизначеності, який виникає у процесі життєдіяльності
- усвідомлення суб’єктом обставин своєї життєдіяльності
- неусвідомлюваних суб’єктом обставин своєї життєдіяльності
- СТАН НЕВИЗНАЧЕНОСТІ, ЩО ВИНИКАЄ У ПРОЦЕСІ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ІНДИВІДА МІЖ ОЧІКУВАНИМИ ТА РЕАЛЬНИМИ РЕЗУЛЬТАТАМИ ДІЙ ЛЮДИНИ
- соціальна ситуація розвитку
- психологічна проблема
- психологічна ситуація
- доля
- ЯК НАЗИВАЮТЬ НАЙТИПОВІШІ СИТУАЦІЇ У ЖИТТІ З ЯКИМИ СТИКАЄТЬСЯ БІЛЬШІСТЬ ЛЮДЕЙ
- соціальна взаємодія
- соціальні ситуації
- професійні ситуації
- ВПЕРШЕ ЛЮДИНА ВЧИТЬСЯ ОВОЛОДІВАТИ ПЕРСПЕКТИВАМИ СВОГО ЖИТТЯ У
- дошкільному віці
- старшому шкільному віці
- підлітковому
- юнацькому віці
- ВКАЖІТЬ ПРО ЯКУ КАТЕГОРІЮ ІДЕ МОВА У НАСТУПНОМУ ВИЗНАЧЕННІ: «ЛЮДИНА ДУЖЕ ЧАСТО БАЧИТЬ У СИТУАЦІЇ НЕ ФАКТИЧНИЙ СТАН РЕЧЕЙ, А СВОЄ УЯВЛЕННЯ ПРО НИХ»:
- смислове утворення
- особистісне смислове утворення
- психологічне розуміння
- ВКАЖІТЬ ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ СТАЛИЙ СПОСІБ РЕАГУВАННЯ ЛЮДИНИ НА ТІ ЧИ ІНШІ ЖИТТЄВІ СИТУАЦІЇ:
- очікувань
- типової концепції
- динамічної адаптації
- ЯК НАЗИВАЮТЬ МЕТОД, ЩО ДОПОМАГАЄ ЛЮДИНІ КРАЩЕ ЗРОЗУМІТИ ВЛАСНЕ ЖИТТЯ І СВОЮ РОЛЬ У ЙОГО РОЗГОРТАННІ
- психологічний час
- соціальний час
- геносоціограма
- ВКАЖІТЬ, ЩО Є ВИРІШАЛЬНИМ ДЛЯ РОЗГОРТАННЯ ЖИТТЄВОГО ШЛЯХУ:
- життєвий цикл
- життєва подія
- життєва криза
- ВИЗНАЧТЕ, ЩО Є ІНДИКАТОРАМИ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ОСОБИСТОСТІ:
- негативні емоції, психічні стани, особливості поведінки, результати діяльності
- позитивні емоції, психічні стани
- результати діяльності
- СТАЛИЙ СПОСІБ РЕАГУВАННЯ НА ТІ, ЧИ ІНШІ ЖИТТЄВІ СИТУАЦІЇ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД:
- від інтерпретації наших ставлень до себе
- від очікувань
- від інтерпретації ставлень до інших
- від інтерпретації ставлень до оточення
- від концепції
- ПСИХОЛОГІЧНА СИТУАЦІЯ - ЦЕ
- сукупність обставин життєдіяльності
- стан невизначеності, який виникає у процесі життєдіяльності
- усвідомлення суб’єктом обставин своєї життєдіяльності
- неусвідомлюваних суб’єктом обставин своєї життєдіяльності
Тема :: Організаційна психологія
- ГАЛУЗЬ ПСИХОЛОГІЇ, ЯКА ПРОДУКУЄ ПСИХОЛОГІЧНІ ЗНАННЯ ПРО УПРАВЛІНСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕ
- психологія управління
- психологія особистості
- соціальна психологія
- психологія праці
- ПРЕДМЕТОМ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ У МЕЖАХ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ Є
- соціально-психологічні особливості діяльності керівника, який взаємодіє із соціальним оточенням, пошук стійких рис керівника, що виявляються у взаємодії із підлеглими і визначають ефективність керівництва
- психологічні закономірності становлення, функціонування та розвитку системи “людина (груп- – людина (груп- ”, у яких основними є управлінські зв’язки та управлінські відносини
- психологічні особливості процесу перероблення та генерування інформації, структури та елементів управлінської діяльності, організації управлінської діяльності
- психологічний аналіз організаційної діяльності
- ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОГНОЗІВ ЩОДО РОЗВИТКУ ОРГАНІЗАЦІЙ, РОБОЧИХ ГРУП, ПЕРСОНАЛУ, КЕРІВНИКА ТА УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Є ФУНКЦІЄЮ УПРАВЛІННЯ
- гуманістичною
- прогностичною
- прикладною
- соціальною
- НА ОСНОВІ ТЕОРЕТИЧНОГО І ЕМПІРИЧНОГО АНАЛІЗУ УПРАВЛІНСЬКИХ ПРОЦЕСІВ РОЗРОБКА ПРАКТИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ З РІЗНИХ АСПЕКТІВ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЩО СПРЯМОВАНІ НА ПОКРАЩЕННЯ РОБОТИ КЕРІВНИКІВ, УСІЄЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ Є ФУНКЦІЄЮ УПРАВЛІННЯ
- гуманістичною
- прогностичною
- прикладною
- соціальною
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ СПЕЦІАЛЬНО ОРГАНІЗОВАНИЙ ПРОЦЕС СПІЛКУВАННЯ ПСИХОЛОГА-КОНСУЛЬТАНТА З ІЄРАРХІЧНО ПОВ’ЯЗАНОЮ ГРУПОЮ СЛУЖБОВЦІВ СФЕРИ УПРАВЛІННЯ, КЕРІВНИКІВ ОРГАНІЗАЦІЇ, СПРЯМОВАНИЙ НА ГЕНЕРАЦІЮ, РОЗГОРТАННЯ МОЖЛИВИХ І БАЖАНИХ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ В ПЕВНИЙ ПЕРІОД ЗМІН
- психолого-акмеологічне консультування
- спостереження
- експериментальне дослідження
- бесіда
- ОСОБА, НА ЯКУ ОФІЦІЙНО ПОКЛАДЕНО ФУНКЦІЇ УПРАВЛІННЯ УСТАНОВОЮ(ПІДПРИЄМСТВОМ) ТА ОРГАНІЗАЦІЇ ЇЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- ТВЕРДЖЕННЯ “Я БАГАТО ПРАЦЮВАВ, СТРАЖДАВ , ЖЕРТВУВАВ… І ТОМУ У МЕНЕ Є ПРАВО ВИМАГАТИ…” ХАРАКТЕРИЗУЄ ТАКИЙ РІЗНОВИД ЛЕГІТИМНОЇ ВЛАДИ
- формальна легітимність
- легітимна влада взаємності
- легітимна влада справедливості
- легітимна влада відповідальності
- ДО МЕТОДІВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ВПЛИВУ КЕРІВНИКА НА ПІДЛЕГЛИХ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ
- переконання
- навіювання
- стимулювання
- критика
- ДО ТАКТИЧНИХ МАНІПУЛЯТИВНИХ ПРИЙОМІВ У ВИКОРИСТАННІ ВЛАДИ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ
- переконання
- лестощі
- підкреслювання спільності
- самореклама
- ЯКА РИСА ЛІДЕРА (КЕРІВНИКА) НЕ ВВАЖАЄТЬСЯ ОСНОВНОЮ ЗА ДОСЛІДЖЕННЯМИ У МЕЖАХ СТРУКТУРНОГО ПІДХОДУ
- інтелект
- відповідальність
- здатність впливати на людей
- консерватизм
- КОМПЛЕКС ВЗАЄМОЗВ’ЯЗАНИХ ТА ВЗАЄМОЗУМОВЛЕНИХ ПСИХОЛОГІЧНИХ ЯКОСТЕЙ КЕРІВНИКА, ЯКІ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ УСПІШНІСТЬ УПРАВЛІННЯ, МОЖЛИВІСТЬ ПРИЙНЯТТЯ НЕСТАНДАРТНИХ, ОРИГІНАЛЬНИХ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ, – ЦЕ
- психологічна готовність до управління
- темперамент керівника
- когнітивна сфера керівника
- емоційно-вольова сфера керівника
- МОТИВАЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ КЕРІВНИКА ДО УПРАВЛІННЯ ВИЗНАЧАЄТЬСЯ
- рисами, які пов’язані зі ставленням до управлінської діяльності, до самого себе, до учасників управлінської діяльності, до держави
- соціальними мотивами, управлінськими мотивами, мотивами особистісного росту, мотивами зовнішньої привабливості
- власне управлінськими вміннями та навичками, психолого-управлінськими вміннями та навичками
- загальноуправлінськими і психологічними знаннями
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ ПЕВНА СИСТЕМА ПРИНЦИПІВ, НОРМ, МЕТОДІВ І ПРИЙОМІВ ВПЛИВУ НА ПІДЛЕГЛИХ З МЕТОЮ ЕФЕКТИВНОГО ЗДІЙСНЕННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ДОСЯГНЕННЯ ПОСТАВЛЕНИХ ЦІЛЕЙ КЕРІВНИКА
- стиль управління
- темперамент керівника
- управлінська концепція керівника
- вольова сфера керівника
- КЛАСИЧНИМИ СТИЛЯМИ КЕРІВНИЦТВА ВВАЖАЮТЬ
- попустительський, демократичний, бюрократичний
- анархічний, монархічний, демократичний
- ліберальний, харизматичний, догматичний
- демократичний, авторитарний, ліберальний
- СТИЛЬ УПРАВЛІННЯ, ПРИ ЯКОМУ ВСІ РІШЕННЯ ОДНООСІБНО УХВАЛЮЮТЬСЯ КЕРІВНИКОМ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- демократичний
- авторитарний
- ліберальний
- анонімний
- ОРГАНІЗАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ ЯК САМОСТІЙНА ГАЛУЗЬ ПСИХОЛОГІЧНОЇ НАУКИ ВИВЧАЄ
- психологічні закономірності розвитку індивіда (працівника)
- психологічні закономірності розвитку групи
- психологічні закономірності розвитку керівника організації
- психологічні закономірності діяльності та розвитку організацій
- ЯКА ОСНОВНА ПЕРВИННА ХАРАКТЕРИСТИКА НЕФОРМАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
- неформальні лідери
- посадові інструкції
- правила внутрішнього розпорядку
- ЯКА ПРИЧИНА СПОНУКАЄ ЛЮДЕЙ ВСТУПАТИ В ГРУПИ ТА НЕФОРМАЛЬНІ ОРГАНІЗАЦІЇ
- приналежність
- нонконформізм
- референтність
- ризикованість
- КОЛЕКТИВОМ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ ПСИХОЛОГІЇ НАЗИВАЄТЬСЯ
- спонтанно організоване об’єднання людей, які вступають у регулярну взаємодію для досягнення певної мети
- група людей, яка характеризується організованістю і психологічною згуртованістю при досягненні спільних цілей діяльності, зумовлених суспільно-корисними мотивами;
- управлінський колектив, який характеризується системою інтегральних властивостей, притаманних соціальній групі, але опосередкованих специфікою управлінської діяльності
- офіційно створена група для організації виробничого процесу, основною функцією якої є реалізація поставлених перед нею завдань
- СФЕРОЮ ЛЕГІТИМНОГО ВПЛИВУ ОРГАНІЗАЦІЇ Є
- приватне життя працівників
- професійна діяльність працівників
- політичні погляди працівників
- релігійна приналежність працівників
- ДО РІВНІВ АНАЛІЗУ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ ПСИХОЛОГІЇ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ
- рівень індивіда (працівника)
- рівень групи
- рівень організації
- рівень клієнта (споживача)
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ МЕТОД ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЩО ПЕРЕДБАЧАЄ СИСТЕМАТИЧНЕ ВИВЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ПРАЦІ Й ДОСЯГНЕНЬ КЕРІВНИКІВ ТА ЇХ ПІДЛЕГЛИХ
- метод оцінювання діяльності персоналу
- метод спостереження
- метод експерименту
- метод інтерв’ю
- ЕЛЕМЕНТОМ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ НЕ Є
- цінності працівників та організації
- політичні переконання працівників
- місія та стратегія розвитку організації
- соціально-психологічний клімат організації
- ДО ОСНОВНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ОРГАНІЗАЦІЇ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ
- формалізація
- референтність
- спеціалізація
- раціональність
- ЖИТТЄВИЙ ЦИКЛ ОРГАНІЗАЦІЇ НЕ ВКЛЮЧАЄ
- етап становлення
- етап адаптації
- етап зростання
- етап зрілості
- етап старіння
- етап занепаду
- етап оновлення або смерті організації
- ОРГАНІЗАЦІЙНА ВЛАДА - ЦЕ
- влада, що спирається на загрозу застосування сили
- влада переконання та навіювання
- це процес використання різноманітних організаційних засобів для зміни поведінки співробітників в заданому напрямку, навіть у тому випадку, коли це суперечить їх інтересам, бажанням та переконанням
- влада, пов’язана із здатністю індивідів, груп і їх організацій реалізувати свої інтереси і волю за допомогою засобів політико-державного управління і контролю
- ДО РІВНІВ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ
- поверхневий
- середній
- внутрішній
- глибинний
- ОБУМОВЛЕНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ НОРМАМИ І ПРАВИЛАМИ, ВСТАНОВЛЕНИМИ ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ЇЇ ЦІЛІСНОСТІ – ЦЕ
- конвенціональність професійного спілкування
- комунікативні процеси
- комунікативний цикл
- ПСИХОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА, ЯКА ВИЗНАЧАЄ КОМУНІКАТИВНІ ЗДІБНОСТІ СУБ’ЄКТА СПІЛКУВАННЯ ЦЕ
- комунікативна компетентність
- комунікативні процеси
- комунікативні феномени
- СУТНІСТЬ ЦЬОГО МЕТОДУ ПОЛЯГАЄ У ТОМУ, ЩО РЕАЛЬНІ УМОВИ ПРАЦІ ЗАМІНЮЮТЬСЯ НА УМОВИ, ЯКІ ГІПОТЕТИЧНО ПЕРЕДБАЧАЮТЬСЯ ОПТИМАЛЬНИМИ
- метод вивчення продуктів діяльності
- трудовий метод
- біографічний метод
- метод експертної оцінки
- виробничий експеримент
- ДАНИЙ МЕТОД ПОЄДНУЄ У СОБІ МЕТОДИ ОПИТУВАННЯ І ВИЧЕННЯ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПРО ЗАГАЛЬНУ І СПЕЦІАЛЬНУ ОСВІТУ
- метод вивчення продуктів діяльності
- трудовий метод
- біографічний метод
- спостереження
- СУТНІСТЬ ЦЬОГО МЕТОДУ ПОЛЯГАЄ У ТОМУ, ЩО ПСИХОЛОГ, ВИВЧАЮЧИ ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ, БЕЗПОСЕРЕДНЬО НА РОБОЧОМУ МІСЦІ ПОЄДНУЄ У ОДНІЙ ОСОБІ І ДОСЛІДНИКА І ПРАЦІВНИКА
- метод вивчення продуктів діяльност
- трудовий метод
- експеримент
- спостереження
- ЦЕЙ МЕТОД ДОЗВОЛЯЄ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ПРАЦІ ВИЗНАЧИТИ ЯКІСТЬ ВИКОНАНОЇ ЛЮДИНОЮ РОБОТИ
- метод вивчення продуктів діяльності
- трудовий метод
- експеримент
- спостереження
- МЕТОД, ЯКИЙ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ДЛЯ ЗБОРУ ОБ'ЄКТИВНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТРУДОВИЙ ШЛЯХ ЛЮДИНИ, ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ І ТРУДОВІ ДОСЯГНЕННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- спостереження
- лабораторний експеримент
- метод вивчення документації
- ЦЕЙ МЕТОД ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ У ФОРМІ БЕЗПОСЕРЕДНЬОГО ОПИТУВАННЯ ПРАЦІВНИКІВ ПСИХОЛОГОМ ЯК БЕСІДА, ІНТЕРВ’Ю
- трудовий метод
- експеримент
- спостереження
- опитування
- СТРАТЕГІЯ ПОВЕДІНКИ В КРИТИЧНИХ СИТУАЦІЯХ, ЗАСНОВАНА НА ПРАГНЕННІ ЗАБЕЗПЕЧИТИ ОСОБИСТУ БЕЗПЕКУ ЗА ДОПОМОГОЮ ОБ’ЄКТИВНОГО ПОДОЛАННЯ СИТУАЦІЇ – ЦЕ
- контроль небезпеки
- контроль страху
- конфлікт
- ЗОВНІШНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПРАЦІ
- це суб’єктивні детермінанти, які трактуються як людський фактор
- це об’єктивні детермінанти, які трактуються як виробниче середовище
- МЕТОД ЗБОРУ ДАНИХ ПРО ІСТОРІЮ РОЗВИТКУ КОНКРЕТНОЇ ОСОБИСТОСТІ ЯК СУБ’ЄКТА ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЇЇ БІОГРАФІЇ, ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ – ЦЕ
- аналіз продуктів діяльності
- метод анамнезу
- клінічний метод
- ПРОЦЕС ВЗАЄМОДІЇ ПРАЦІВНИКА З НАВКОЛИШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ З ПРИВОДУ ЗАСВОЄННЯ НОВОЇ ВИРОБНИЧОЇ СИТУАЦІЇ
- трудова реабілітація
- трудова адаптація
- ВКАЖІТЬ СТАНИ ЛЮДИНИ У ПРОЦЕСІ ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯКІ ХАРАКТЕРИЗУЮТЬ ЗА ОЗНАКОЮ ПЕРЕВАЖАННЯ ОДНІЄЇ ІЗ СТОРІН ПСИХІКИ
- емоційні, вольові, стан уваги
- темпераментальні, травматичні, характерологічні
- ДОСЛІДЖЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗА ДОПОМОГОЮ МАТЕМАТИЧНИХ МОДЕЛЕЙ (ЧЕРЕЗ ФОРМУЛИ, НЕРІВНОСТІ, ЗАКОНОМІРНОСТІ), ЯКІ ВІДПОВІДАЮТЬ РЕАЛЬНОМУ ПРОЦЕСУ ПРАЦІ – ЦЕ
- психологічне моделювання
- математичне моделювання
- статистичне (імітаційне) моделювання
- ВКАЖІТЬ ДВА ОСНОВНИХ ВИДИ ВПЛИВУ ВИРОБНИЧОГО СЕРЕДОВИЩА НА БЕЗПЕКУ ПРАЦІ
- безпосередній і опосередкований вплив
- системний і безсистемний вплив
- ВКАЖІТЬ ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ ПРОДУКТИВНОСТІ ПРАЦІ
- індивідуальні фактори працездатності
- підготовленість до праці
- ЗРАЗОК ПРОФЕСІЙНОЇ ПОВЕДІНКИ ПРАЦІВНИКА, ЩО ЗАЛЕЖИТЬ ЛИШЕ ВІД САМОГО ПРАЦІВНИКА, А НЕ ВІД ЗОВНІШНІХ ЧИННИКІВ І ХАРАКТЕРИЗУЄ ПЕВНИЙ СТУПІНЬ ЙОГО ПРОФЕСІЙНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ – ЦЕ
- корекція
- кооперація
- критичний інцидент
- ЕЛЕМЕНТИ РОБОЧОГО МІСЦЯ, ЩО ІНФОРМАЦІЙНО ВПЛИВАЮТЬ НА АНАЛІЗАТОРИ ЛЮДИНИ – ЦЕ
- сенсорне поле
- сенсорний еталон
- системогенез
- ІНДИВІДУАЛЬНО СВОЄРІДНІ СПОСОБИ ОБРОБКИ ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ФОРМУЮТЬСЯ І РОЗВИВАЮТЬСЯ В ОНТОГЕНЕЗІ – ЦЕ
- оперативна одиниця
- оперативний образ керованої системи
- операційні механізми мнемічних здібностей
- ОСНОВНИЙ СТРУКТУРНИЙ КОМПОНЕНТ ДІЯЛЬНОСТІ,ЩО ЯВЛЯЄ СОБОЮ ДОВІЛЬНУ, НАВМИСНУ, ОПОСЕРЕДКОВАНУ АКТИВНІСТЬ, СПРЯМОВАНУ НА ДОСЯГНЕННЯ УСВІДОМЛЮВАНОЇ МЕТИ – ЦЕ
- КООРДИНАЦІЙНА СТРУКТУРА, ЩО ПОЛЯГАЄ В ОСВОЄННІ ВМІННЯ ВИРІШУВАТИ ТОЙ, ЧИ ІНШИЙ ВИД РУХОВОЇ ЗАДАЧІ – ЦЕ
- НАУКА, ЩО ВИВЧАЄ ФЕНОМЕНОЛОГІЮ, ЗАКОНОМІРНОСТІ ТА МЕХАНІЗМИ РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ НА ЩАБЛІ ЇЇ ДУХОВНОЇ ТА СОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ЗРІЛОСТІ ПРИ ДОСЯГНЕННІ НАЙБІЛЬШ ВИСОКОГО РІВНЯ РОЗВИТКУ – ЦЕ
- геронтопсихологія
- акмеологія
- диференціальна психологія
- ЗМІНА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ АБО ПРОФЕСІЇ В ЗВ'ЯЗКУ З ГОСТРОЮ НЕЗАДОВОЛЕНІСТЮ ВИБОРОМ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ВИЯВЛЕНОЮ ПРОФЕСІЙНОЮ НЕПРИДАТНІСТЮ – ЦЕ
- професійне самовизначення
- професійна соціалізація
- реорієнтація
- АКТИВНИЙ І ДОВГОТРИВАЛИЙ ПРОЦЕС ВИБОРУ ПРОФЕСІЇ І РЕЗУЛЬТАТ ЦЬОГО ПРОЦЕСУ – ЦЕ
- професійний розвиток
- професійне самовизначення
- професійна соціалізація
- ФОРМА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ, ЩО ПРИПУСКАЄ АГІТАЦІЮ ПРОФЕСІЙ, ЗА ЯКИМИ СПОСТЕРІГАЄТЬСЯ ДЕФІЦИТ КАДРІВ АБО ОЧІКУЄТЬСЯ РОЗШИРЕННЯ ЇХ ПІДГОТОВКИ – ЦЕ
- професійна пропаганда
- професійна інформація
- професійна соціалізація
- ВІДПОВІДНІСТЬ ОСОБИСТІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ВИМОГАМ ПРОФЕСІОГРАМИ, ЗДАТНІСТЬ ОВОЛОДІТИ ДАНОЮ ПРОФЕСІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ – ЦЕ
- професійна мобільність
- професійна міграція
- професійна придатність
- НАУКОВО ОБҐРУНТОВАНА СИСТЕМА ЗАХОДІВ, ПОКЛИКАНА ПІДГОТУВАТИ ОСОБИСТІСТЬ ДО СУСПІЛЬНО КОРИСНОЇ ПРАЦІ, НАДАТИ ЇЙ ДОПОМОГУ У ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ У ВІДПОВІДНОСТІ З ІНТЕРЕСАМИ, СХИЛЬНОСТЯМИ І ЗДІБНОСТЯМИ З ВРАХУВАННЯМ ПОТРЕБ РИНКУ – ЦЕ
- професійна орієнтація
- професійна інформація
- професійна агітація
- ЗНАЙДІТЬ НАЙБІЛЬШ ТОЧНЕ ПРОДОВЖЕННЯ:«ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ – ЦЕ...»
- самоактуалізація індивіда, його прагнення
- вдосконалюватися і розвиватися
- вміння знаходити особистісний смисл у професійній діяльності
- рух особистості у просторі та часі професійної праці
- ЦЕЙ МЕТОД ПЕРЕДБАЧАЄ АНАЛІЗ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ВІД РІЗНИХ СУБ'ЄКТІВ ОЦІНЮВАННЯ ПРО СПЕЦИФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЇ І ПРАЦІВНИКА
- метод вивчення продуктів діяльності
- трудовий метод
- біографічний метод
- метод експертної оцінки
- МЕТОД ВИВЧЕННЯ ТРУДОВОЇ ПОВЕДІНКИ ПРАЦІВНИКА І ОРГАНІЗАЦІЇ ЙОГО ДІЯЛЬНОСТІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- спостереження
- лабораторний експеримент
- метод вивчення документації
- ФОРМА АКТИВНОГО СТАВЛЕННЯ СУБ’ЄКТА ДО ДІЙСНОСТІ, СПРЯМОВАНА НА ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ І ПОВ’ЯЗАНА ЗІ СТВОРЕННЯМ СУСПІЛЬНО ЗНАЧУЩИХ ЦІННОСТЕЙ ТА ОСВОЄННЯМ СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ – ЦЕ
- діяльність
- внутрішня регуляція
- рух
- ОДИН ІЗ СПОСОБІВ ПРОФЕСІЙНОГО ВІДБОРУ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ В ДОСЛІДЖЕННІ ПОВЕДІНКИ ПРЕТЕНДЕНТА В УМОВАХ ШТУЧНОГО ВКЛЮЧЕННЯ ЙОГО В МАЙБУТНЮ ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ – ЦЕ
- метод професійної проби
- лонгітюдне дослідження
- виробничий експеримент
- ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО ВИБІР ШЛЯХУ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ – ЦЕ
- оптація
- адаптація
- інтеграція
Тема :: Вікова психологія
- ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ НАУКА, ЯКА ВИВЧАЄ
- Розвиток психіки в онтогенезі
- Формування трудових навичок
- Генезис мислення
- Комунікативні механізми
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У РАННЬОМУ ДИТИНСТВІ Є
- Сюжетно –рольова гра
- Навчання
- Предметно-маніпуляційні дії
- Вибір професії
- ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ
- галузь психологічної науки, яка вивчає особливості психічного розвитку людини на різних етапах життя
- галузь психологічних знань, яка вивчає закономірності психологічного розвитку людини в онтогенезі
- наука про закономірності, механізми, умови, чинники та особливості розвитку й функціонування патологічної особистості
- ОСНОВНИМИ КРИТЕРІЯМИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ КОЖНОГО ПЕРІОДУ РОЗВИТКУ Є
- соціальна ситуація розвитку
- провідна діяльність
- новоутворення
- ПРОВІДНОЮ ДІЛЬНІСТЮ ДЛЯ НЕМОВЛЯТ Є
- предметно-маніпулятивна діяльність
- рольова гра
- безпосередньо-емоційне спілкування з дорослими
- МЕТОД ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ В ОДНОЧАСНОМУ ПОРІВНЯННІ РІЗНИХ ГРУП ДОСЛІДЖУВАНИХ – ЦЕ
- метод поперечних зрізів
- психологічне тестування
- метод експерименту
- ЛОНГІТЮДНИЙ МЕТОД ПЕРЕДБАЧАЄ
- вивчення одних і тих досліджуваних у різні моменти їх життя
- вивчення різних етносів
- вивчення різних вікових груп
- ОБЕРІТЬ НАПРЯМКИ ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЯКІ ПО-РІЗНОМУ ТРАКТУВАЛИ ДЖЕРЕЛА ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
- Біогенетичний напрям
- Соціогенетичний напрям
- Гуманістичний напрям
- ПРОВІДНА ДІЯЛЬНІСТЬ – ЦЕ
- найцікавіша для дитини діяльність
- діяльність, якою дитина займається найбільше
- діяльність, яка зумовлює найголовніші зміни у психіці дитини та підготовку до нового етапу розвитку
- ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ В ОНТОГЕНЕЗІ – ЦЕ
- вивчення психіки в розвитку
- вивчення психіки на різних етапах психічного розвитку людини (від народження до старості)
- вивчення психіки на різних етапах еволюції
- ПІДЛІТКОВИЙ ВІК – ЦЕ ВІК ВІД
- 10-ти до 15-ти років
- 6-ти до 10-ти років
- 15-ти до 17-ти років
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Є
- Сюжетно –рольова гра
- Навчання
- Предметно-маніпуляційні дії
- Вибір професії
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Є
- Сюжетно –рольова гра
- Навчання
- Предметно-маніпуляційні дії
- Вибір професії
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ Є
- Інтимно-особистісне спілкування
- Сюжетно – рольова гра
- Предметно-маніпуляційні дії
- Емоційне спілкування з ровесниками
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У РАННІЙ ЮНОСТІ Є
- Сюжетно –рольова гра
- Навчання
- Предметно-маніпуляційні дії
- Вибір професії
- НАОЧНО-ОБРАЗНЕ МИСЛЕННЯ РОЗВИВАЄТЬСЯ І ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ У
- Дошкільному
- Молодшому шкільному
- Підлітковому
- Ранній юності
- ПОТРЕБА В ОЦІННІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ В
- Дошкільному віці
- Молодшому шкільному віці
- Підлітковому віці
- Ранній юності
- ФАКТОРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА РОЗВИТОК ОСОБИСТІСНОЇ СФЕРИ ДОШКІЛЬНИКА
- Дорослі
- Ровесники
- Сюжетно-рольова гра
- Емоційне спілкування
- ЯКІ МОВНІ НАВИЧКИ ФОРМУЮТЬСЯ У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
- Читати
- Писати
- Говорити
- Слухати
- ПОЧУТТЯ ДОРОСЛОСТІ З’ЯВЛЯЄТЬСЯ В
- Молодшому шкільному віці
- Підлітковому віці
- Юнацькому віці
- Зрілому віці
- ОСНОВНІ СТРАХИ У ВІЦІ НЕМОВЛЯТИ
- Страх впасти з висоти
- Страх незнайомої людини
- Страх залишитись на самоті
- Страх голоду
- ДО ЗАВДАНЬ ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ ВІДНОСЯТЬ
- Пошук ефективних шляхів розвитку психіки
- Розробка методів вивчення вікових особливостей прояву психіки
- Пояснення причин відхилення розвитку психіки від норми
- Вивчення механізмів мислення
- ОСНОВНІ ЖИТТЄВІ ЗАВДАННЯ ЖІНОК
- Визначення мрії
- Пошук наставника
- Визначення із сімейним статусом
- Догляд за батьками
- У ПЕРІОДІ СТАРОСТІ НАЙКРАЩЕ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ
- Первинна пам’ять
- Вторинна пам’ять
- Третинна пам’ять
- Рухова пам’ять
- У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ ПРОЯВЛЯЮТЬСЯ ТАКІ ТИПИ СПІЛКУВАННЯ
- Епізодичні
- Товариські
- Дружні
- Ділові
- ТЕОРІЯ ПРЕФОРМІЗМУ ВИЗНАВАЛА ПОЛОЖЕННЯ
- Принцип активності
- Що у зародковому стані закладаються ознаки дорослого організму
- Принцип реактивності
- Принцип єдності свідомості і діяльності
- „КОМПЛЕКС ПОЖВАВЛЕННЯ” У ВІЦІ НЕМОВЛЯТИ, ЦЕ ОЗНАКА ПРОЯВУ
- Пам’яті
- Мислення
- Відчуттів
- Уяви
- „ПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ” ВПЕРШЕ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ У ВІЦІ
- Немовляти
- Ранній юності
- Підлітковому віці
- Молодшому шкільному віці
- СЕНЗИТИВНИЙ ПЕРІОД ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВИ
- Дошкільний період розвитку
- Молодший шкільний період
- Підлітковий
- Ранній період
- ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ ВКЛЮЧАЄ ТАКІ КОМПОНЕНТИ
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність, особистісна готовність
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність, особистісна готовність, емоційно-вольова
- ПРИСКОРЕНИЙ ФІЗИЧНИЙ І ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ – ЦЕ
- самовиховання особистості в процесі життя
- компенсація нервової системи
- акселерація
- ОСОБИСТІСНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ – ЦЕ
- процес свідомого визначення суб’єктом своєї сутності та місця у системі суспільних відносин, світі, що виявляється в активному ставленні людини до себе та навколишньої дійсності
- психічне утворення, яке формується під впливом спочатку сімейного, а потім цілісно культурного виховання і яке виконує функцію заборон і покарань
- заглиблення у світ власних вчинків, почуттів, переживань, співвіднесення їх з навколишньою дійсністю
- КРИЗА ІДЕНТИЧНОСТІ –ЦЕ
- розчарування людини в значущості культивованих нею цінностей, норм, ідеалів, яке призводить до зміни сенсу її життя, переоцінки життєвих цінностей
- особливий момент розвитку, коли однаково динамічно наростає вразливість і розвивається потенціал особистості
- психологічний феномен, що переживається людьми, які досягли 40-50 років, і полягає в критичній оцінці та переоцінці досягнутого в житті
- ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ ВИВЧАЄ ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗВИТКУ ПСИХІКИ ЗДОРОВОЇ ЛЮДИНИ
- ГЕНОТИП МОЖЕ ВИЗНАЧИТИ АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНУ СТРУКТУРУ ОРГАНІЗМУ, ЙОГО ОЗНАКИ
- ВАЖЛИВИМ НОВОУТВОРЕННЯМ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ Є ВНУТРІШНІЙ ПЛАН ДІЙ
- ПОШКОДЖЕНИЙ ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ВИЯВЛЯЄТЬСЯ В ІНЕРТНОСТІ МИСЛЕННЯ, ЙОГО НЕЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ, НЕПРАКТИЧНОСТІ
- ФАКТОРИ, ЯКІ ВКАЗУЮТЬ НА СТАРІННЯ ЛЮДИНИ
- припинення трудової діяльності
- обмеження системи соціальних стосунків
- допомога у вихованні дітей
- КРИЗА СЕРЕДИНИ ЖИТТЯ
- переживається людьми, які досягли 40-45 років
- переживається людьми, які досягли 35 років
- переживається людьми, які досягли 50 років
- СКЛАДОВІ КОХАННЯ (ЗА Р. СТЕНБЕРГОМ)
- інтимність – почуття близькості, яке виявляється в любовних стосунках
- пристрасть
- емпатійність
- СИСТЕМА ЦІННОСТЕЙ НА МЕЖІ 30 - РІЧЧЯ
- сім’я
- навчання
- вибір професії
- МОТИВИ ВИБОРУ ПРОФЕСІЇ
- практичні інтереси
- батьківські настанови
- інтерес до професії
- ПСИХОЛОГІЧНИЙ ВІК ВКАЗУЄ НА ТЕ
- наскільки людина адаптована до вимог довколишнього світу
- рівень розвитку інтелекту, здатність до навчання, рухові навички
- становище людини
- БІОЛОГІЧНИЙ ВІК ВКЛЮЧАЄ
- рівень розвитку інтелекту, здатність до навчання, рухові навички
- відповідність стану організму та його функціональних систем
- рухові навички
- ФАКТОРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА ФОРМУВАННЯ АКЦЕНТУАЦІЙ
- умови виховання
- дезадаптивні стереотипи діяльності
- гіперопіка зі сторони батьків
- ПІДЛІТКОВА КРИЗА – ЦЕ
- перехід до нового вікового періоду
- прагнення до ідеалів, максималізм
- заперечення, негативізм
- ПІДЛІТКОВИЙ ПЕРІОД – ЦЕ
- середній шкільний вік
- молодший шкільний вік
- старший шкільний вік
- СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА ГРА Є ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У
- Ранньому періоді розвитку
- Дошкільному періоді
- Молодшому шкільному
- ІНТИМНО-ОСОБИСТІСНЕ СПІЛКУВАННЯ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ Є ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У
- старшому шкільному віці
- молодшому шкільному віці
- підлітковому віці
- КРИЗА ІДЕНТИЧНОСТІ ВІДБУВАЄТЬСЯ В
- підлітковому віці
- старшому шкільному віці
- молодшому шкільному
- МОЛОДШИЙ ШКІЛЬНИЙ ВІК Є СЕНЗИТИВНИМ ДЛЯ
- формування довільної уваги
- формування світогляду
- формування ціннісної сфери
- СОЦІАЛЬНА АКТИВНІСТЬ ПІДЛІТКІВ СПРЯМОВАНА НА
- оволодіння знаннями
- оволодіння новими типами діяльності
- прийняття та засвоєння норм, цінностей і способів поведінки, характерних для дорослих
- ВІКОВИЙ ПЕРІОД СПРИЯТЛИВИЙ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДУ
- молодший шкільний вік
- пілітковий вік
- період дорослості
- старший шкільний вік
- ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ
- емпатійний, толерантний
- особистісно-професійний
- мотиваційний, когнітивний, емоційно-вольовий
- АДАПТАЦІЯ ЛЮДИНИ ДО ВИМОГ НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ ВКАЗУЄ НА
- соціальний вік
- психологічний вік
- біологічний вік
- ОСНОВНЕ СОЦІАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ ЮНАЦТВА
- нонконформізм, cоціальне та особистісне самовизначення
- завершення навчання, професійне визначення
- вступ до школи, успішний когнітивний розвиток
- ОСНОВНІ СКЛАДОВІ ГОТОВНОСТІ ДО САМОСТІЙНОГО ЖИТТЯ
- сформованість емоційно-вольової сфери
- наявність підтримки батьків
- вміння орієнтуватися в ситуації
- ГЕРОНТОПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ
- психологія внутріутробного розвитку
- психологія старості
- порівняльна, диференційна психологія
- ОСНОВНИМИ ПСИХІЧНИМИ НОВОУТВОРЕННЯМИ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Є
- Почуття дорослості
- Самооцінка
- Внутрішній план дій, рефлексія
- Словесно-логічне мислення
- ЯКИЙ ВІКОВИЙ ПЕРІОД РОЗВИТКУ НАЗИВАЮТЬ ПЕРЕХІДНИМ
- дошкільний
- підлітковий
- літній
- похилий
Тема :: Педагогічна психологія
- МЕХАНІЗМ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ЦЕ
- здатність відчувати, бачити, реагувати на почуття та переживання інших людей
- постановка суб`єктом самого себе на місце іншої людини через заглиблення у її внутрішній світ
- процес самопізнання суб`єктом внутрішніх психічних станів і актів
- НАВЧАННЯ - ЦЕ
- результат учіння
- це спільна діяльність вчителя та учня, в процесі якої педагог здійснює керування навчально-пізнавальною діяльністю школяра
- процес засвоєння людиною знань, вироблення вмінь та навичок
- У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ВЧИТЕЛЬ ПОВИНЕН МАТИ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ХІД ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ. У ЦЬОМУ ПОЛЯГАЄ СУТНІСТЬ МЕХАНІЗМУ
- постановки навчальних задач
- рефлексії
- зворотнього зв`язку
- ГНОСТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ПОЛЯГАЄ У
- навчально-виховних контактах з учнями
- плануванні власної пізнавальної діяльності та пізнавальної діяльності школярів
- забезпеченні становлення мотивів навчання і самовиховання
- УМОВНО-РЕФЛЕКТОРНИЙ ВИД НАУЧІННЯ ПЕРЕДБАЧАЄ ВИНИКНЕННЯ НОВИХ ФОРМ ПОВЕДІНКИ ЯК УМОВНИХ РЕАКЦІЙ НА ПОЧАТКОВИЙ НЕЙТРАЛЬНИЙ СТИМУЛ, ЯКИЙ РАНІШЕ СПЕЦИФІЧНОЇ РЕАКЦІЇ НЕ ВИКЛИКАВ
- НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ Є ПРОВІДНИМ ВИДОМ ДІЯЛЬНОСТІ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ
- СЕРЕДОВИЩЕ-РЕГУЛЯТОР СПАДКОВОГО, ТВЕРДИЛИ ПРЕДСТАВНИКИ СОЦІОГЕНЕТИЧНОГО НАПРЯМУ
- ЕКСПРЕСИВНІ ПЕДАГОГІЧНІ ЗДІБНОСТІ ВИРАЖАЮТЬСЯ В ЗДАТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ОЦІНИТИ СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ ТА РЕЗУЛЬТАТИ
- САМОРЕГУЛЯЦІЯ МОТИВАЦІЇ – ЦЕ
- процес вибору між різними можливими діями, позиціями
- задоволення потреби людини
- процес самопізнання
- НАСЛІДУВАННЯ – МЕХАНІЗМ ВИХОВАННЯ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ У
- безпосередній передачі емоційного стану від одного індивіда до іншого на рівні психофізіологічного контакту
- постановка суб`єктом самого себе на місце іншої людини через заглиблення у її внутрішній світ
- відтворенні суб`єктом у більш чи менш перетвореному вигляді певних зовнішніх рис, зразків поведінки, манер, дій, смислів інших людей
- РУШІЙНОЮ СИЛОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ Є
- протиріччя, які виникають між особистістю і середовищем, а також внутрішні протиріччя
- інтелектуальні здібності
- макросоціальні умови
- МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ АСОЦІАЦІЙ
- лежить в основі встановлення тимчасових зв`язків між окремими знаннями чи частинами досвіду
- пов`язаний переважно з формуванням понять
- виступає в якості основи для формування умінь і навичок
- ОПИТУВАННЯ – ЦЕ
- це засіб формування вольових якостей учня, його рівня домагань, пізнавальних мотивів
- встановлення психологічного контакту між вчителем та учнем
- спосіб формування умінь та навичок
- СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ ЗУМОВЛЮЄТЬСЯ ЯКІСНО НОВОЮ
- потребою
- соціальною ситуацією розвитку
- специфікою інтелектуальної сфери
- НАУЧІННЯ ЗА МЕХАНІЗМОМ ІМПРИНТІНГУ ЦЕ
- виникнення нових форм поведінки як умовних реакцій на початковий нейтральний стимул
- миттєве пристосування організму до конкретних умов життя з використанням вроджених форм поведінки
- набуття людиною досвіду через засвоєння мови та спілкування
- В ОСНОВІ СТАВЛЕННЯ УЧНІВ ДО НАВЧАННЯ ЛЕЖАТЬ
- психічні процеси
- мотиви учіння
- особливості інтелекту
- СУГЕСТИВНІ ЗДІБНОСТІ ВИРАЖАЮТЬ ЗДАТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ДО
- оцінки своєї діяльності
- передбачення результатів своїх дій
- безпосереднього емоційно-вольового впливу на учнів
- ДИСГАРМОНІЙНИЙ ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК НАЯВНИЙ ТОДІ, КОЛИ
- в одному показнику психічного розвитку відбувається прискорення, а в іншому сповільнення
- проявляється інертність психічного розвитку у мисленні
- низький рівень інтелекту
- ПРОБЛЕМНЕ НАВЧАННЯ – ЦЕ СИСТЕМА МЕТОДІВ, ЗАСОБІВ, ЯКІ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ МОЖЛИВОСТІ ТВОРЧОЇ УЧАСТІ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
- ОСНОВНИМ КРИТЕРІЄМ ЕФЕКТИВНОСТІ ВПЛИВУ НА УЧНЯ Є ПЕРЕТВОРЕННЯ ЙОГО З ОБ’ЄКТА НАВЧАННЯ В СУБ’ЄКТА САМОСТІЙНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- РОЗВИВАЮЧИЙ АСПЕКТ ДІЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЛЯГАЄ У ПЛАНУВАННІ ВЛАСНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
- ОНТОГЕНЕЗ ЛЮДСЬКОГО ОРГАНІЗМУ ВИЗНАЧАЄТЬСЯ БІОЛОГІЧНОЮ СПАДКОВІСТЮ
- ПРОЕКТИВНИЙ МЕТОД – ЦЕ ПОРІВНЯЛЬНЕ ВИВЧЕННЯ УМОВ РОЗВИТКУ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ БЛИЗНЮКІВ
- РУШІЙНОЮ СИЛОЮ ЛЮДСЬКОЇ ПОВЕДІНКИ І ДІЯЛЬНОСТІ Є
- інтелект
- потреби
- психічні процеси
- ВИЩОЮ ФОРМОЮ РОЗВИТКУ Є
- саморозвиток особистості
- тенденція до інтегрованості психіки
- діалектичні суперечності
- МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ АСОЦІАЦІЙ
- виступає в якості основи для формування умінь, навичок
- лежить в основі встановлення тимчасових зв`язків між окремими знаннями
- служить основою для створення нових знань, нових предметів, вироблення умінь, навичок
- МЕТОД НАВЧАННЯ – ЦЕ
- закінчений цикл навчання, в якому виділяються етапи
- предметно-операційні дії вчителя
- вказівки вчителя
- ОРГАНІЗАТОРСЬКІ ЗДІБНОСТІ – ЦЕ ЗДІБНОСТІ ПЕДАГОГА
- правильно оцінювати свою діяльність
- чітко висловлювати свої думки
- організовувати учнівський клас і свою власну діяльність
- ПЕДАГОГІЧНА РЕФЛЕКСІЯ – ЦЕ ЗДАТНІСТЬ ОЦІНИТИ СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ, СВОЮ КОНЦЕПЦІЮ, СВІЙ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ СТИЛЬ
- У РОБОТІ З УЧНЯМИ, ДЛЯ ЯКИХ ХАРАКТЕРНИЙ ІНЕРТНИЙ ТИП НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ ПСИХОЛОГИ РЕКОМЕНДУЮТЬ ВИМАГАТИ ВІД УЧНЯ ШВИДКОЇ ЗМІНИ НЕВДАЛИХ ФОРМУЛЮВАНЬ
- В ОНТОГЕНЕЗІ НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ СТАЄ ДЛЯ ДИТИНИ ПЕРШИМ ВИДОМ СОЦІАЛЬНО-НОРМОВАНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ДО ЯКОЇ СУСПІЛЬСТВО СТАВИТЬ СВОЇ ВИМОГИ
- ПЕДАГОГІЧНА УЯВА – ЦЕ ЗДІБНІСТЬ ПЕДАГОГА ПРОНИКАТИ У ВНУТРІШНІЙ СВІТ ВИХОВАНЦЯ
- ПРЕДМЕТОМ ПСИХОЛОГІЇ ВИХОВАННЯ Є
- принципи і умови вивчення і організації системи впливів на процес формування особистості
- механізми формування морально-вольової сфери особистості, моральної свідомості, моральних уявлень
- вивчення психологічних закономірностей формування свідомості людини як особистості в умовах цілеспрямованої організації педагогічного процесу
- ОСНОВНІ МЕХАНІЗМИ ВИХОВАННЯ
- ідентифікація, переконання, навіювання, наслідування
- гіперболізація
- конформність
- МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ – ЦЕ
- цілеспрямований процес організації та стимулювання різнобічної діяльності учнів, їх спілкування, спрямований на оволодівання школярами моральною культурою
- формування бережливого ставлення до навколишнього світу
- процес естетичного задоволення
- ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ – ЦЕ
- цілеспрямований вплив вчителя на батьків
- цілеспрямований вплив вчителя на інших вчителів
- цілеспрямований вплив вчителя на учнів
- ДИДАКТИЧНІ ЗДІБНОСТІ
- здібність доступно передавати учням учбовий матеріал, розкривати матеріал
- здібності до відповідної галузі знань
- здібності ясно і чітко висловлювати свої думки і почуття за допомогою мовлення
- КОМУНІКАТИВНІ ЗДІБНОСТІ
- здібність безпосереднього емоційно-вольового впливу на учнів
- здібності до спілкування з дітьми, вміння знайти правильний підхід до учнів
- здібність до розподілу уваги одночасно між кількома видами діяльності
- ПЕРЦЕПТИВНІ ЗДІБНОСТІ
- здібності проникати у внутрішній світ учня
- здібності до відповідної галузі знань
- здібності організовувати учнівський колектив
- ГНОСТИЧНІ ЗДІБНОСТІ
- проявляються в налагодженні контакту, педагогічно доцільних відносин
- проявляються у вмінні передбачити кінцевий результат виховного навчання протягом усього періоду навчання
- проявляються у швидкому та творчому оволодінні методами навчання учнів
- ПРОЕКЦІЙНІ ЗДІБНОСТІ
- проявляються у вмінні передбачити кінцевий результат виховного навчання протягом усього періоду навчання
- проявляються у створенні творчої робочої атмосфери спільного співробітництва
- проявляються в особливій чутливості до способів організації учнів в групи
- РОЗДІЛИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
- психологія виховання
- психологія навчання
- психологія педагогічної діяльності
- ВИДИ НАВЧАННЯ
- програмоване
- проблемне
- вікарне
- діалогічне
- ВИДИ НАУЧІННЯ
- умовно-рефлекторне
- оперантне
- випереджуюче
- СКЛАДОВІ У СТРУКТУРІ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА
- Діагностична діяльність
- Орієнтовно-прогностична діяльність
- Прогностична діяльність
- ВИДИ ІНДИВІДУАЛІЗОВАНИХ ФОРМ НАВЧАННЯ
- індивідуальний підхід
- диференційований підхід
- ПЕДАГОГІЧНА ЗАДАЧА ВИНИКАЄ
- коли вчитель перевіряє правильність розуміння навчального матеріалу
- коли здійснюється контроль за засвоєнням матеріалу
- коли спираються на суб‘єктний досвід школярів
- коли потрібно «перевести» учня з одного класу в інший
- усі відповіді не вірні
- ЯКЕ З ТВЕРДЖЕНЬ Є ПРАВИЛЬНИМ
- навчання йде за розвитком
- змінюючи методи і зміст навчання, не можна істотно змінити розумовий розвиток дитини
- навчання істотно не впливає на розвиток психіки дитини
- навчання веде за собою розвиток
- УЧБОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ВКЛЮЧАЄ ТАКІ КОМПОНЕНТИ
- мотиваційний, спосіб дій, змістовий
- змістовий, мотиваційний
- змістовий, мотиваційний,операційний
- ПІД ЗДІБНОСТЯМИ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ РОЗУМІЮТЬ
- спеціальна організація певних умінь
- певне поєднання психологічних та особистісних якостей вчителя, що забезпечують досягнення високих результатів у навчанні та вихованні дітей
- поєднання емоційно-вольових якостей особистості
- спеціальна організація певних знань
- усі відповіді не вірні
- ПЕДАГОГІЧНА ЗАДАЧА ВИНИКАЄ
- коли вчитель перевіряє правильність розуміння навчального матеріалу
- коли здійснюється контроль за засвоєнням матеріалу
- коли спираються на суб‘єктний досвід школярів
- коли потрібно «перевести» учня з одного класу в інший
- усі відповіді не вірні
- ЯКЕ З ТВЕРДЖЕНЬ Є ПРАВИЛЬНИМ
- навчання йде за розвитком
- змінюючи методи і зміст навчання, не можна істотно змінити розумовий розвиток дитини
- навчання істотно не впливає на розвиток психіки дитини
- навчання веде за собою розвиток
- ДО ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ МЕТОДІВ ВІДНОСЯТЬ
- Спостереження і самоспостереження
- Проективні методи
- Лабораторний експеримент
- Природний експеримент
- ОСНОВНИМИ ФАКТОРАМИ РОЗВИТКУ Є
- Середовище, спадковість, активність
- Пізнання і пізнавальна діяльність
- Гра, навчання, праця
- Макро- та мікро середовище
- ПОКАЗНИКАМИ РОЗВИТКУ Є
- Розвиток пізнання та пізнавальна діяльність
- Формування системи відносин
- Володіння системою практичних дій
- Провідна діяльність
- АКСЕЛЕРАЦІЯ – ЦЕ
- самовиховання особистості в процесі життя
- пластичність і компенсація нервової системи
- прискорений фізичний і психічний розвиток особистості
- СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- навчальні задачі і навчальні дії
- дії контролю і дії оцінки
- результати діяльності
- СЕНЗИТИВНИМИ ПЕРІОДАМИ РОЗВИТКУ Є:
- вікові періоди, коли умови для розвитку тих чи інших психічних властивостей і якостей найбільш сприятливі
- цілеспрямоване формування психіки індивіда через навчання і виховання
- розвиток індивіда під впливом зовнішніх і внутрішніх факторів
- період дорослішання
- МЕТОД ПСИХОЛОГІЇ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ В ОДНОЧАСНОМУ ПОРІВНЯННІ РІЗНИХ ВІКОВИХ ГРУП ДОСЛІДЖУВАНИХ, ЦЕ:
- метод експерименту
- психологічне тестування
- метод поперечних зрізів
- метод бесіди
- РУШІЙНИМИ СИЛАМИ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ Є
- навчання і виховання
- спадковість і соціальне середовище
- внутрішні суперечності (протиріччя)