Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: 014 Середня освіта / Середня освіта. Фізика
Розробники:
Дата генерації: 04.07.2023
Тема :: Механіка
-
Яка з наведених формул виражає рівняння затухаючих коливань?
-
Швидкість вантажного ліфта змінюється відповідно до графіка, представленого на малюнку. У який проміжок часу сила тиску вантажу на підлогу збігається по модулю з силою тяжіння?
- від 0 до t1
- від t1 до t2
- від t2 до t3
- від 0 до t3
-
Яка з величин взагалі не повязана з кутовою швидкістю?
- момент імпульсу
- кутове прискорення
- момент інерції
- момент сили
-
Від чого залежить прискорення вільного падіння тіла?
- від маси тіла
- від розмірів тіла
- від географічної довготи місця на земній кулі
- від географічної широти місця на земній кулі
-
У якому з наведених випадків тіло можна вважати матеріальною точкою?
- фігурист виконує вправи довільної програми
- за рухом космічного корабля стежать з центру управління польотами на Землі
- на верстаті виготовляють спортивний диск
- літак виконує фігуру вищого пілотажу штопор
-
Спостереження за рухами футболістів показали, що нападаючий протягом матчу пробігає приблизно 12 км. Як слід називати цю величину: переміщенням чи довжиною шляху?
- довжиною шляху
- переміщенням
-
Яка з формул визначає закон збереження імпульсу в найбільш загальному вигляді?
-
Яка з наведених формул виражає рівняння власних гармонічних коливань?
-
Яка з наведених формул виражає період коливання тіла на пружині?
-
Яка з наведених формул виражає період коливання математичного маятника?
-
Яка з наведених формул для тиску стовпа рідини чи газу правильна?
-
Від якої з наведених величин залежить період коливання математичного маятника?
- від ваги маятника
- від довжини нитки маятника
- від маси маятника
- від амплітуди коливань
-
Яка з формул визначає роботу сталої сили?
-
Яка з формул визначає потужність?
-
Яка з наведених формул виражає закон Гука для деформації розтягу чи стиску?
-
Яка з наведених формул для сили всесвітнього тяжіння правильна?
-
Яка з наведених формул для розрахунку першої космічної швидкості правильна?
-
В яких одиницях вимірюється момент сили?
-
Яка з формул визначає кінетичну енергію при обертальному русі?
-
Яка фізична величина визначається взаємним положенням тіл чи частин одного і того ж тіла?
- тиск;
- коефіцієнт корисної дії.
- потенціальна енергія;
- робота;
- потужність;
-
Момент інерції кулі відносно одного з її діаметрів можна визначити за формулою:
-
Момент інерції матеріальної точки визначити за формулою:
-
Теорема Гюгенса-Штейнера подається у вигляді:
-
На важіль діють дві сили, плечі яких рівні 0,1 м й 0,3 м. сила, що діє на коротке плече, дорівнює 3 Н. Чому повинна дорівнювати сила, що діє на довге плече, щоб важіль був у рівновазі?
-
Як рухатиметься тіло масою 8 кг під дією сили 4 Н?
- рівномірно зі швидкістю 0,5 м/с
- з прискоренням 8 м/с2
- рівномірно зі швидкістю 2 м/с
- рівноприскорено з прискоренням 2 м/с2
- рівноприскорено з прискоренням 0,5 м/с2
-
Яка з формул визначає основний закон динаміки обертального руху?
-
Другий закон Ньютона подається формулою:
-
Що таке імпульс сили?
-
Що таке момент сили?
-
Яка одиниця прискорення?
-
Миттєва кутова швидкість визначається так:
-
Яка формула зв’язку між кутовою швидкістю та періодом обертання для рівномірного руху точки по колу?
-
Який вираз визначає модуль тангенціального прискорення?
-
Чим зумовлене тангенціальне прискорення?
- прямолінійним рухом точки
- зміною модуля швидкості
- рівномірним обертанням точки
- зміною напряму швидкості
-
Чим зумовлене нормальне прискорення?
- рівномірним рухом точки
- прямолінійним рухом точки
- зміною напряму швидкості
- зміною модуля швидкості
-
Який зв’язок лінійної та кутової швидкості для руху точки по колу:
-
Рівняння руху тіла має вигляд: x = 4 + 1,5t. Яка швидкість тіла?
- 4,5 м/с
- 2,5 м/с
- 3,5 м/с
- 1,5 м/с
-
Прямолінійний рух тіла описує рівняння x = 10 – 8t + t2. Яке прискорення руху тіла?
- 8 м/с2
- 1 м/с2
- 2 м/с2
- 3 м/с2
-
Який вираз визначає вектор миттєвої швидкості?
-
Яку швидкість у км/год повинен розвинути літак, щоб вона дорівнювала швидкості звуку в повітрі (340 м/с)?
- 1340 км/год
- 840 км/год
- 944 км/год
- 1224 км/год
Тема :: Молекулярна фізика і термодинаміка
-
Внутрішня енергія ідеального газу, який має ступенів свободи, для будь-якої маси газу визначається так:
-
На рисунку зображено ізопроцеси в координатах . Визначити графік ізохорного процесу:
-
Поняття нерівноважного стану системи визначається так:
- найбільш імовірний стан, до якого термодинамічна система самочинно приходить за сталих зовнішніх умов
- сукупність тіл, які перебувають у тепловій і механічній взаємодії одне з одним і з навколишнім середовищем
- стан, в якому значення термодинамічних параметрів різні в різних частинах системи і можуть змінюватися з часом
- послідовний перехід системи з одного рівноважного стану до іншого через низку проміжних станів
-
Теплопровідність – це:
- процес переходу потоку теплової енергії від частини системи з вищою температурою до частини системи, температура якої нижча
- процес перенесення маси, якщо густина або концентрація молекул різна в різних частинах об’єму газу
- процес перенесення імпульсу, якщо швидкість напрямленого руху газу або рідини є різною в різних місцях простору
-
Формула Максвелла має вигляд:
-
Внутрішнім тертям називається:
- процес переходу потоку теплової енергії від частини системи з вищою температурою до частини системи, температура якої нижча
- процес перенесення маси, якщо густина або концентрація молекул різна в різних частинах об'єму газу
- процес перенесення імпульсу, якщо швидкість напрямленого руху газу або рідини є різною в різних місцях простору
-
Формула Майєра має вигляд:
-
Зв’язок між тиском і концентрацією молекул газу подається так:
-
Основне рівняння молекулярно-кінетичної теорії ідеального газу подається так:
-
При адіабатичному процесі над газом виконали роботу . Як змінилася при цьому внутрішня енергія газу?
- не змінилася
- збільшилася
- зменшилася
-
Реальний газ відрізняється від ідеального тим, що:
- між його молекулами не існує взаємодії
- між його молекулами діють сили відштовхування
- між його молекулами існують сили взаємодії
- між його молекулами діють сили притягання
-
Які сили діють між молекулами твердого тіла?
- сили притягання та відштовхування
- сили відштовхування
- сили притягання
-
Ентропія необоротного циклу подається так:
-
У яких одиницях вимірюється кількість теплоти?
-
ККД ідеального циклу карно визначається так: . Зазначити температуру нагрівача:
-
Як змінюється внутрішня енергія U ідеального газу при наданні йому теплоти під час ізохорного процесу?
-
ККД теплової машини визначається так: . Зазначити роботу розширення, виконану газом:
-
Перший закон термодинаміки формулюється так:
- у замкненій термодинамічній системі при будь-якому термодинамічному процесі ентропія системи не може зменшуватися
- неможливі процеси, єдиним результатом яких було б виконання механічної роботи, здійсненої тільки внаслідок охолодження одного теплового резервуара
- кількість теплоти, підведеної до термодинамічної системи, витрачається на зміну її внутрішньої енергії і на виконання роботи проти зовнішніх сил
- неможливий процес, єдиним результатом якого було б передавання теплоти від холодного тіла до нагрітого
- неможливий процес, за якого теплота переходила б самочинно від холодних тіл до тіл нагрітих
-
Як змінюється температура кипіння води у відкритій посудині з підвищенням атмосферного тиску?
- знижується
- підвищується
- не залежить від тиску
-
При якому процесі зміна внутрішньої енергії системи дорівнює кількості переданої їй теплоти?
- адіабатичному
- ізобарному
- ізохорному
- політропному
- ізотермічному
-
У яких одиницях вимірюється питома теплота пароутворення?
- Дж·с
- Дж/кг
- м/с
- м/с2
- кг/Дж
-
Рівняння адіабатичного процесу має вигляд:
-
Яка розмірність питомої теплоємності речовини?
- Дж
- Дж/с
- Дж/кг
- Дж/К
- Дж/(кг·К)
-
Рівняння ізотермічного процесу має вигляд:
-
У балоні знаходиться 2 моль газу. Скільки молекул газу знаходиться в балоні?
- 1,2×1023
- 1,204×1024
- 6,02 × 1023
-
Рівняння ізобаричного процесу має вигляд:
-
Рівняння ізохорного процесу має вигляд:
-
Температура за шкалою кельвіна 400 К. Якою буде температура за шкалою цельсія?
- 227 °С
- 107 °С
- 127 °С
- 207 °С
-
Поняття термодинамічного процесу визначається так:
- найбільш імовірний стан, до якого термодинамічна система самочинно приходить за сталих зовнішніх умов
- сукупність тіл, які перебувають у тепловій і механічній взаємодії одне з одним і з навколишнім середовищем
- стан, в якому значення термодинамічних параметрів різні в різних частинах системи і можуть змінюватися з часом
- послідовний перехід системи з одного рівноважного стану до іншого через низку проміжних станів
-
У яких одиницях вимірюється кількість речовини?
-
Поняття рівноважного стану системи визначається так:
- найбільш імовірний стан, до якого термодинамічна система самочинно приходить за сталих зовнішніх умов
- сукупність тіл, які перебувають у тепловій і механічній взаємодії одне з одним і з навколишнім середовищем
- стан, в якому значення термодинамічних параметрів різні в різних частинах системи і можуть змінюватися з часом
- послідовний перехід системи з одного рівноважного стану до іншого через низку проміжних станів
-
Газ перебуває при температурі 37 °С. Чому дорівнює абсолютна температура газу?
-
Який газ ближчий до ідеального: розріджений чи стиснутий?
- розріджений
- однаково
- стиснутий
-
Середня квадратична швидкість подається так:
-
Яке кількісне співвідношення між температурами t в градусах цельсія та T в кельвінах?
- t = 273 - T
- t = T/273
- t = T
- t = T - 273
- t = T + 273
-
Коефіцієнт теплопровідності визначається так:
-
Яке з наведених значень тиску є найбільшим?
- 200 Па; 160 Па
- 1 атмосфера
- 1520 мм рт. ст.
-
Дифузією називається:
- процес переходу потоку теплової енергії від частини системи з вищою температурою до частини системи, температура якої нижча
- процес перенесення маси, якщо густина або концентрація молекул різна в різних частинах об’єму газу
- процес перенесення імпульсу, якщо швидкість напрямленого руху газу або рідини є різною в різних місцях простору
-
Яка з наведених нижче умов відповідає ізохорному процесу?
- T=const
- ΔQ=0
- p=const
- V=const
-
Теплопровідність – це:
- процес переходу потоку теплової енергії від частини системи з вищою температурою до частини системи, температура якої нижча
- процес перенесення маси, якщо густина або концентрація молекул різна в різних частинах об’єму газу
- процес перенесення імпульсу, якщо швидкість напрямленого руху газу або рідини є різною в різних місцях простору
-
Яка з наведених нижче умов відповідає адіабатичному процесу?
- V=const
- T=const
- ΔQ=0
- p=const
-
Теплоємність газу за сталого об'єму подається так:
-
Яка з наведених нижче умов відповідає ізотермічному процесу?
- p=const
- V=const
- T=const
- DQ=0
-
Як змінюється температура деякої маси ідеального газу, який розширюється за законом pV = const?
- підвищується
- знижується
- не змінюється
-
Рівняння Менделєєва–Клапейрона для довільної маси ідеального газу має вигляд:
-
Яка з наведених нижче умов відповідає ізобарному процесу?
- V=const
- T=const
- DQ=0
- p=const
-
Рівняння Менделєєва–Клапейрона для одного моля ідеального газу має вигляд:
-
Яка з наведених формул описує ізохорний процес?
-
Яка з наведених формул описує ізобарний процес?
Тема :: Електрика і магнетизм
-
Яка з наведених формул виражає модуль напруженості поля точкового заряду?
-
За означенням, напруженість електричного поля визначається з формули:
-
Яка з наведених нижче формул виражає принцип суперпозиції електричних полів?
-
Чому дорівнює потік вектора напруженості електричного поля, коли заряд знаходиться поза вибраною нами замкнутою поверхнею?
-
Вкажіть правильний запис теореми Остроградського-Гауса.
-
Як зміниться кулонівська сила взаємодії двох точкових зарядів, якщо відстані між ними зменшити вдвічі?
- Не зміниться
- Зменшиться у 2 рази
- Зменшиться у 4 рази
- Збільшиться у 4 рази
- Збільшиться у 2 рази
-
Як зміниться по модулю кулонівська сила взаємодії двох однакових металевих кульок, що мають заряди 2q і -8q, якщо нимидоторкнутися одна до одної і розвести на початкову відстань?
- Зменшиться у 25/16 разів
- Збільшиться у 25/16 разів
- Зменшиться у 16/9 разів
- Збільшиться у 16/9 разів
- Не зміниться
-
Вираз для знаходження роботи по переміщенню точкового заряду в електричному полі іншого точкового заряду записується у вигляді:
-
Потенціал електричного поля – це:
- характеристика електричного поля, він чисельно рівний відношенню сили, що діє на заряд з боку поля до величини цього заряду. Потенціал є скалярною величиною.
- характеристика електричного поля, він чисельно рівний відношенню роботи яку виконують сили електричного поля по переміщенню заряду з даної точки поля в нескінченність, до величини цього заряду. Потенціал є скалярною величиною.
- характеристика електричного поля, він чисельно рівний роботі яку виконують сили електричного поля по переміщенню заряду на скінченну відстань.
- характеристика електричного поля, він чисельно рівний відношенню роботи яку виконують сили електричного поля по переміщенню заряду з даної точки поля в нескінченність, до величини цього заряду. Потенціал є векторною величиною.
-
Які поля називають потенціальними?
- характеристики яких не змінюються з часом
- поля, напруженість в кожній точці яких однакова
- поля, робота сил яких по замкненому шляху відмінна від нуля
- поля, потенціали в кожній точці яких рівні
- поля, робота сил яких не залежить від форми траєкторії
-
Чому дорівнює робота по переміщенню точкового заряду в електричному полі створеному системою з n зарядів?
- нулю
- алгебраїчній сумі робіт полів, створеним кожним зарядом окремо
- добутку робіт полів, створених кожним зарядом окремо
- добутку заряду на різницю потенціалів полів двох будь-яких зарядів
-
Чому дорівнює потенціал електричного поля в даній точці простору утвореного системою з n точкових зарядів?
- нулю
- геометричній сумі потенціалів полів, створених кожним зарядом окремо
- добутку потенціалів полів, створених кожним зарядом окремо
- алгебраїчній сумі потенціалів полів, створених кожним зарядом окремо
-
Яка із наведених формул виражає ємність плоского конденсатора?
-
Яка з наведених формул виражає енергію електричного поля плоского конденсатора?
-
Тіло А має менший заряд, але вищий потенціал, ніж тіло В. Тіла з’єднали дротиною. Що зрівнялося: заряди чипотенціали?
- потенціали
- заряди
- заряди і потенціали
-
Перший закон Фарадея
- маса m речовини, що виділяється на кожному з електродів, прямо пропорційна зарядові q, який пройшов крізь електроліт
- маса m речовини, що виділяється на кожному з електродів, обернено пропорційна зарядові q, який пройшов крізь електроліт
- маса m речовини, що виділяється на кожному з електродів, пропорційна різниці потенціалів між електродами
- маса m речовини, що виділяється на кожному з електродів, обернено пропорційна різниці потенціалів між електродами
-
Другий закон Фарадея
- електрохімічні еквіваленти речовин обернено пропорційні їх хімічним еквівалентам
- електрохімічні еквіваленти речовин прямо пропорційні їх хімічним еквівалентам
- електрохімічні еквіваленти речовин обернено пропорційні зарядові q, який пройшов крізь електроліт
- електрохімічні еквіваленти речовин пропорційні зарядові q, який пройшов крізь електроліт
-
При послідовному з’єднанні:
-
При паралельному з’єднанні:
-
Вираз для знаходження опору провідника:
-
Георг Ом експериментально встановив, що:
-
Вираз для знаходження електрорушійної сили:
-
Які умови виникнення електричного струму?
- наявність лише електричного поля
- наявність лише носіїв струму, що можутьвільно рухатись
- наявність замкнутого кола
- наявність носіїв струму, що можуть вільно рухатись,та електричного поля
-
Як зміниться опір провідника, якщо його розрізати на три рівні частини і з'єднати ці частини паралельно?
- збільшиться в 3 рази
- зменшиться в 3 рази
- зменшиться в 9 разів
- не зміниться
- збільшиться в 9 разів
-
Що називається силовою лінією магнітної індукції?
- Силовою лінією магнітної індукції називається фізична величина яка дорівнює відношенню максимальної сили, що діє на елемент струму в даній точці простору до величини цього елемента
- Силовою лінією магнітної індукції називається лінія, дотична до якої в кожній точці простору співпадає з напрямком вектора напруженості електричного поля в цій же точці
- Силовою лінією магнітної індукції називається лінія, що перпендикулярна напрямку індукції магнітного поля
- Силовою лінією магнітної індукції називається лінія дотична до якої в кожній точці співпадає з напрямом вектора індукції поля в цій же точці
-
Вкажіть формулу для визначення індукції магнітного поля:
-
Вкажіть формулу для визначення сили Ампера:
-
Вкажіть формулу для визначення сили Лоренца:
-
Вибрати правильну рівність закону повного струму у вакуумі:
-
Вкажіть формулу для обчислення потоку вектора магнітної індукції:
-
Напруженість магнітного поля виражається формулою:
-
Теорема Гауса для магнітного поля:
-
Вибрати правильну формулу для знаходження індуктивності довгого соленоїда у середовищі
-
це:
- вектор поляризації
- вектор Умова-Пойнтінга
- вектор намагніченості
- рівняння неперервності
- рівняння Лапласа
-
Формула, яка визначає циклічну частоту
-
Ємнісний опір визначається за формулою
-
Повний опір кола змінного струму визначається за формулою:
-
Середнє значення потужності змінного струму визначається за формулою
- P = ImaxUmax
- P = ImaxUmax / 2
- P = ImaxUmaxcosφ / 2
-
Яка з наведених формул виражає період власних коливань коливального контуру?
-
Якщо в якості навантаження в електричне коло приєднати конденсатор ємністю C, то коливання сили струму:
- співпадають по фазі з коливаннями напруги
- відстають від коливань напруги по фазі на π
- відстають від коливань напруги по фазі на
- випереджають коливання напруги по фазі на π
- випереджають коливання напруги по фазі на
-
Якщо в якості навантаження в електричне коло приєднати котушку індуктивністю L, то коливання сили струму:
- відстають від коливань напруги по фазі на π
- співпадають по фазі з коливаннями напруги
- випереджають коливання напруги по фазі на π
- випереджають коливання напруги по фазі на
- відстають від коливань напруги по фазі на
Тема :: Оптика
-
Як зміниться частота світлової хвилі при переході її з вакууму в скло з показником заломлення =1,5?
- не зміниться
- збільшиться в 1,5 рази
- зменшиться у 1,5 рази
- збільшиться у 2,25 рази
-
Чи змінюються частота і довжина хвилі світла при його переході із вакууму у воду?
- Довжина хвилі збільшується, частота не змінюється
- Довжина хвилі зменшується, частота не змінюється
- Довжина хвилі зменшується, частота збільшується
- Довжина хвилі збільшується, частота зменшується
-
Яка швидкість світла у алмазі з показником заломлення n = 2,4?
- 2·108м/с
- 1,5·108 м/с
- 1,25·108м/с
- 1,12·108м/с
-
Показник заломлення скла відносно води 1,182, а гліцерину відносно води – 1,105. Визначте показник заломлення скла відносно гліцерину.
-
Як змінюється частота електромагнітного випромінювання, коли світлова хвиля переходить з вакууму в прозоре середовище з показником заломлення n?
- збільшується в n2 разів
- не змінюється
- збільшується в n разів
- зменшується в n разів
- зменшується в n2 разів
-
Як змінюється освітленість площини, якщо кут падіння світлових променів зміниться від 0 до 60o ?
- зменшиться у 2/3 рази
- не зміниться
- збільшиться у 2 рази
- зменшиться у 2 рази
-
Яскравість джерела Ламберта B і його світність R пов’язані співвідношенням:
-
Найбільшу чутливість має людське око до хвиль частини спектра
- синьої
- зеленої
- жовтої
- червоної
-
Якщо оптична різниця ходу між двома хвилями ∆, то різниця фаз між ними δ визначається співвідношенням:
-
Інтерференційна картина має вигляд кілець Ньютона, лінза щільно дотикається до пластинки і освітлюється монохроматичним світлом. Між скляними лінзою і пластинкою є повітря. У центрі інтерференційної картини спостерігається темна пляма. Як можна змінити картину на протилежну?
- збільшити радіус кривизни лінзи
- зменшити радіус кривизни лінзи
- заповнити простір між лінзою і пластинкою водою
- підняти лінзу над пластинкою
-
Якою має бути мінімальна товщина плівки, нанесеної на поверхню просвітленої лінзи, щоб гасити відбиті хвилі з довжиною у плівці λ?
-
Кільця Ньютона спостерігаються за допомогою скляних лінзи і пластинки у повітрі. Лінза щільно дотикається до пластинки і освітлюється монохроматичним світлом з довжиною хвилі у повітрі . Якою буде оптична різниця ходу у місці дотику між променями, що інтерферують, у відбитому світлі?
-
Якщо ∆ – оптична різниця ходу, ∆φ – різниця фаз між двома хвилями з довжиною λ, k – ціле число, умова максимуму інтерференції світла має вигляд:
-
Два когерентні джерела світла з довжиною хвилі 500 нм розміщені на відстані 5 мм одне від одного і 6 м від екрану. Яка відстань між інтерференційними смугами на екрані?
- 1,5×10-5
- 6×10-5
- 1,5×10-4
- 6×10-4
-
Когерентними світловими хвилями називають:
- світлові хвилі, які мають однакову амплітуду і частоту
- поляризовані світлові хвилі
- монохроматичні світлові хвилі, які мають сталу в часі різницю фаз і вектори напруженості електричного поля яких не перпендикулярні
- монохроматичні світлові хвилі
-
Паралельний пучок монохроматичного світла, довжина хвилі, якого у вакуумі падає нормально на тонку прозору плівку, що перебуває в повітрі. Показник заломлення речовини плівки дорівнює . У відбитому світлі спостерігають мінімум інтерференції, якщо товщина плівки задовольняє умову:
-
Різниця ходу двох інтерферуючих хвиль монохроматичного світла 0,5. Знайти різницю фаз .
-
Найбільшу інтенсивність світла у точці спостереження можна отримати, якщо відкрити
- відкрити тільки першу зону Френеля
- відкрити усі парні або непарні зони Френеля
- відкрити усі зони Френеля
- відкрити усі зони Френеля, але фази хвиль, що надходять від парних зон, змінити на Π
-
Як зміниться вигляд дифракційного спектра, якщо ширину щілини зменшити удвічі, не змінюючи сталу дифракційної решітки та загальної кількості штрихів?
- дифракційні смуги стануть вдвічі ширшими
- інтенсивність дифракційних максимумів зменшиться
- роздільна здатність решітки зросте
- дифракційні смуги стануть вдвічі вужчими
-
Плоска дифракційна решітка утворена паралельними щілинами завширшки , розташованими періодично на відстані одна від одної. Паралельний пучок монохроматичного світлового випромінювання, довжина хвилі якого падає на решітку нормально. Головні максимуми дифракції фраунгофера на решітці спостерігають у напрямках, які задовольняють умову (відлік кута проводять від нормалі до решітки):
-
На щілину, ширину якої можна змінювати у широких межах, падає паралельний пучок світла. На деякій фіксованій відстані від щілини встановлено екран. Щілина спочатку закрита. При збільшенні ширини щілини спостерігають послідовно такі характерні картини дифракції:
- дифракція Френеля дифракція Фраунгофера геометрична оптика
- дифракція Фраунгофера дифракція Френеля геометрична оптика
- геометрична оптика дифракція Фраунгофера дифракція Френеля
- геометрична оптика дифракція Френеля дифракція Фраунгофера
-
Максимум дифракції Френеля спостерігається, якщо кількість відкритих зон Френеля
- ціла
- напівціла
- непарна
- парна
-
Призма з малим заломним кутом при вершині, виготовлена з матеріалу з показником заломлення n відхиляє промені, що падають на неї, на кут:
-
Людина наближається до дзеркала зі швидкістю 1 м/с. З якою швидкістю вона наближається до свого зображення?
- 0,5 м/с
- 1 м/с
- 2 м/с
- 4 м/с
-
Людина з човна розглядає дно озера так, що напрям зору перпендикулярний до поверхні води. При цьому візуальна (уявна) глибина озера дорівнює 1,5 м. Яка справжня (дійсна) глибина озера? Показник заломлення води дорівнює 4/3.
- 2,5 м
- 1,13 м
- 2,0 м
- 0,36 м
-
Під яким кутом повинен падати промінь на плоске дзеркало, щоб відбитий промінь був перпендикулярний тому, що падає?
-
Який вираз визначає граничний кут повного внутрішнього відбивання для променів світла, що йдуть із середовища з абсолютним показником заломлення у середовище з абсолютним показником заломлення ?
-
Джерело світла розташоване на відстані 0,5 м від збиральної лінзи, його зображення – на відстані 2 м від лінзи. Чому дорівнює фокусна відстань лінзи?
-
Фокусні відстані двох тонких сферичних лінз дорівнюють відповідно і . Тоді фокусна відстань центрованої системи з таких двох щільно складених лінз дорівнює:
-
Як зміниться кут між падаючим на плоске дзеркало і відбитим променями при збільшенні кута падіння на 100?
- збільшиться на 5°
- збільшиться на 10°
- збільшиться на 20°
- не зміниться
-
При збільшенні фокусної відстані лінзи в два рази її оптична сила:
- збільшиться в два рази
- зменшиться в чотири рази
- збільшиться в чотири рази
- зменшиться в два рази
-
Відношення лінійного розміру зображення до відповідного лінійного розміру предмета називають:
- лінійним збільшенням лінзи
- граничним кутом повного відбивання
- кутовим збільшенням лінзи
- лінійною оптичною силою лінзи
-
У якому середовищі промінь може поширюватись криволінійно?
- в неоднорідному
- в жодному
- у вакуумі
- в однорідному
-
Які лінзи можуть давати уявні зображення предметів?
- ніякі лінзи не можуть давати уявні зображення
- тільки розсіювальні
- збиральні та розсіювальні
- тільки збиральні
-
Оптична різниця ходу визначається за формулою:
-
У яких одиницях вимірюється оптична сила лінзи?
-
Як зміниться кут між падаючим і відбитим променями світла, якщо кут падіння зменшиться на 100?
- зменшиться на 10º
- зменшиться на 20º
- не зміниться
- зменшиться на 5º
-
Кут Брюстера – це такий кут падіння пучка неполяризованого електромагнітного випромінювання на гладку межу розділення двох діелектриків, за якого:
- відбитий пучок поляризований повністю, вектор Е у ньому коливається перпендикулярно до площини падіння
- заломлений пучок поляризований повністю, вектор Е у ньому коливається перпендикулярно до площини падіння
- відбитий пучок поляризований повністю, вектор Е у ньому коливається у площині падіння
- заломлений пучок поляризований повністю, вектор Е у ньому коливається у площині падіння
-
Який вид дисперсії спостерігається поблизу ліній поглинання
- нормальна
- позитивна
- аномальна
- негативна
-
Залежність показника заломлення речовини від частоти або довжини хвилі світла, яке поширюється в цій речовині називають
- поляризацією
- інтерференцією
- дисперсією
- дифракцією
Тема :: Фізика атома, ядра і елементарних частинок
-
Обчислити енергію зв’язку можна за формулою:
-
Скільки протонів міститься в ядрах ізотопів вуглецю , , ?
- 4, 6, 8
- 6, 4, 4
- 10, 12, 14
- 6, 6, 6
-
Скільки нейтронів міститься в ядрах ізотопів вуглецю , , ?
- 4, 6, 8
- 6, 4, 4
- 10, 12, 14
- 6, 6, 6
-
Який ізотоп утвориться із радіоактивного урану після двох α-розпадів?
-
Радіус ядра оцінюється за формулою:
-
Скільки нейтронів входить до складу ядра
-
Скільки протонів входить до складу ядра
-
Який ізотоп утвориться з після одного α-розпаду
-
Доповніть наступну ядерну реакцію
-
Напишіть пропущені позначення в наступній ядерній реакції
-
Атомний номер елемента визначає:
- число протонів у ядрі
- число нуклонів у ядрі
- число нейтронів у ядрі
- число нейтронів і протонів у ядрі
-
Який ізотоп утвориться з після одного β-розпаду
-
Скільки нейтронів міститься в ядрах ізотопів водню , , ?
-
Скільки протонів міститься в ядрах ізотопів водню , , ?
-
Обчислити дефект маси ядра можна за формулою:
-
Закон радіоактивного розпаду записується наступним чином
-
Визначити другий продукт ядерної реакції
- нейтрон
- альфа-частинка
- протон
- гамма-квант
-
Ядра, які містять однакове число протонів, але різне число нейтронів, називають:
- ізотопами
- ізобарами
- ізотонами
-
Енергія зв’язку максимальна для:
- парно-парних ядер
- непарно-непарних
- парно-непарних.
-
Поставте випромінювання в порядку збільшення проникаючої здатності:
-
-випромінювання являє собою:
- потік електронів або позитронів
- потік високо енергетичних фотонів
- потік протонів
-
Радіоактивні атоми одного і того ж сорту випромінюють електрони, енергія яких лежить у межах від нуля до деякого максимального значення, характерного для кожного ядра. Це максимальне значення дістало назву:
- трансмутації
- нижньої межі -спектру
- верхньої межі -спектру
-
Розподіл електронів за енергіями при -випромінюванні пояснюється:
- випромінюванням нейтрино
- випромінюванням -кванта
- збудженням материнського ядра
-
Ізомери – це:
- довгоживучі або метастабільні - активні ядра
- - активні ядра з великою енергією збудження
- - активні ядра з малою енергією збудження
-
Радіаційні втрати енергії зарядженої частинки – це:
- втрати на збудження й атомів середовища;
- втрати на іонізацію середовища, в якому рухається частина;
- втрати на випромінювання.
-
Маса спокою фотона така
-
У чому полягає явище фотоефекту
- вивільнення електронів розжареними тілами
- вивільнення електронів під дією світла
- вивільнення електронів тілами при бомбардуванні останніх швидкими частинками
- вивільнення електронів під дією сильного електростатичного поля
-
Максимальна кількість електронів у -стані така
-
Максимальна кількість електронів у -стані така
-
Максимальна кількість електронів у -стані така
-
Максимальна кількість електронів у -стані така
-
Ефект Комптона полягає
- у вириванні електронів із твердих і рідких речовин під дією світла
- випромінюванні електромагнітних хвиль твердими або рідкими нагрітими тілами
- розсіюванні речовиною випромінювання і збільшенні довжини хвилі розсіяного випромінювання
- у тому, що під час зіткнення з поверхнею тіла фотон передає їй свій імпульс
-
Експериментально наявність хвильових властивостей частинок речовини підтверджено
- явищем фотоелектричного ефекту
- дифракцією електронів на кристалі
- рентгенівських променів на кристалі
- розсіюванням фотонів на електронах речовини
-
Як змінюється значення фотоструму насичення зі збільшенням інтенсивності опромінювального монохроматичного світла?
- зменшується
- не змінюється
- збільшується
- зменшується пропорційно квадрату інтенсивності
-
Гіпотеза де Бройля полягає в тому, що
- елементарний квант енергії пропорційний до частоти випромінювання
- енергія осцилятора може мати тільки певні дискретні значення
- енергія осцилятора дорівнює цілій кількості елементарних квантів енергії
- хвильові властивості притаманні взагалі будь-якій частинці, яка має масу і швидкість
-
Довжина хвилі де Бройля визначається так
-
Який з переходів, зображених на схемі енергетичних рівнів атома водню, відповідає випромінюванню найбільшої довжини хвилі ультрафіолетової серії
-
Вкажіть рівняння Шредінгера для стаціонарного стану частинки у потенціальному полі
-
Формула Айнштайна для фотоефекту має вигляд:
-
Принцип дії лазера ґрунтується на законах випромінювання
- спонтанного
- теплового
- індукованого
- релаксаційного
Тема :: Методика викладання
-
Виберіть навчальний предмет, який розкриває загальні закони і закономірності природи, встановлює зв’язки між явищами природи.
- математика
- інформатика
- фізика
- історія України
-
Що є предметом методики навчання фізики?
- теорія і практика навчання основам фізики
- методичні аспекти використання інформаційних технологій в освітньому процесі
- дослідження психічних особливостей особистості в старшому шкільному віці
- психолого-педагогічні теорії навчання
-
Які аспекти відносяться до загальних питань методики навчання фізики?
- зміст окремих тем, послідовність їх вивчення, використання експерименту під час вивчення конкретних тем шкільного курсу фізики і т. п.
- структура шкільного курсу фізики, методи навчання фізики, організація позаурочної роботи тощо
- зміст демонстрацій і лабораторних робіт та методика їх проведення, техніка відтворення дослідів, ефективність експерименту і т. п.
-
Як називається своєрідний освітній процес, організований так, щоб можна було спостерігати педагогічні явища в контрольованих умовах?
- навчальний фізичний експеримент
- педагогічний експеримент
- розв’язування задач
- рефлексія
-
Який принцип побудови шкільного курсу фізики передбачає вивчення розділів, тем і питань програми лише один раз за весь період навчання з вичерпною повнотою?
- концентричний
- ступінчастий
- радіальний (лінійний)
-
Який принцип побудови шкільного курсу фізики передбачає вивчення його у два етапи, відповідно до яких програма розділена на два концентри?
- концентричний
- ступінчастий
- радіальний (лінійний)
-
У чому полягає традиційний підхід до вивчення фізики в закладах загальної середньої освіти?
- явища, що вивчаються, розташовані в порядку ускладнення форм руху матерії (від механічних і теплових явищ до електромагнітних і світлових)
- явища, що вивчаються, розташовані в будь-якому порядку
- явища, що вивчаються, розташовані в порядку спрощення форм руху матерії
-
Яка сукупність загальнодидактичних цілей навчання фізики в закладах загальної середньої освіти?
- освітні
- виховні
- освітні, виховні і розвитку учнів
- освітні і розвитку учнів
-
Що складає основу систематичного курсу фізики?
- явища і об’єкти природи (факти)
- фундаментальні фізичні теорії
- поняття
- закони
-
Як називаються способи взаємозв'язаної діяльності вчителя і учнів, які певним чином упорядковані і спрямовані на досягнення поставленої мети освіти?
- навчальний фізичний експеримент
- методи навчання
- лабораторні роботи з фізики
- методи розв’язування задач
-
Виберіть метод з найнижчим ступенем реалізації функції навчання.
- пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний.
- репродуктивний
- проблемний
- частково-пошуковий або евристичний
- дослідницький
-
Виберіть методи навчання, до яких відносять розповідь, пояснення, бесіду, лекцію.
- наочні.
- словесні (вербальні).
- практичні.
-
Виберіть методи навчання, до яких відносять демонстраційний експеримент, демонстрацію моделей, схем, рисунків, фільмів тощо.
- наочні
- словесні (вербальні)
- практичні
-
Якими методами проводять дослідження в фізиці?
- теоретичними
- експериментальними
- теоретичними і експериментальними
- вербальними
-
До яких методів відносять модельні гіпотези, математичні гіпотези і принципи?
- методи експериментальної фізики
- методи теоретичної фізики
- практичні методи
-
Який метод ґрунтується на аналогії, а також наочних образах і уявленнях, що виникають у ході спостережень?
- практичний метод
- словесний метод
- метод модельних гіпотез
- вербальний метод
-
Який метод реалізується у різних видах навчального фізичного експерименту?
- метод модельних гіпотез
- словесний метод
- експериментальний метод
- метод розв’язування задач
-
Завдяки якому методу пізнання проходить шляхом узагальнення деякої кількості фактів чи даних, шляхом “від окремого – до загального”?
- дедукція
- абстрагування і узагальнення
- індукція
- аналіз
- синтез
- аналогії
-
У межах якого методу певні теоретичні висновки або положення теорії використовуються для аналізу чи пояснення часткових висновків, які вцілому входять в одну теорію?
- абстрагування і узагальнення.
- індукція
- дедукція
- аналіз
- синтез
- аналогії
-
Як називають твердження або формулювання, в якому відображено спільні риси чи властивості фізичних тіл чи фізичних явищ у їх взаємозв'язку і взаємообумовленості?
- методом пізнання
- фізичним явищем
- законом діалектики
- фізичним поняттям
-
Як називається сукупність ідей, які виникли як наукове узагальнення знань про фізичні явища?
- явище природи
- фізична теорія
- метод пізнання
- навчальний фізичний експеримент
-
Який метод мислення передбачає розкладання первинного об'єкту на складові частини?
- абстрагування і узагальнення
- індукція
- дедукція
- аналіз
- синтез
- аналогії
-
Серед вербальних методів виберіть той, при якому навчання відбувається на основі спілкування між вчителем та учнями шляхом взаємного обміну питаннями і відповідями між вчителем та учнями.
- бесіда
- розповідь
- пояснення
- лекція
-
Як називається короткий в часі виклад навчального матеріалу, який знайомить учнів з цілком новим (або майже новим) матеріалом?
- розповідь
- лекція
- абстрагування і узагальнення
-
Як називається тривалий в часі виклад навчального матеріалу вчителем, який не переривається запитаннями учнів?
- бесіда
- розповідь
- пояснення
- лекція
-
До яких методів належать демонстраційний експеримент, технічні засоби навчання, малюнки, таблиці, креслення, екскурсії?
- практичних
- ілюстративних
- вербальних
-
Як називається система цілеспрямованого вивчення природи шляхом чітко спланованого відтворення фізичних явищ в лабораторних умовах з подальшим аналізом і узагальненням одержаних за допомогою приладів експериментальних даних?
- спостереження
- навчальний фізичний експеримент
- об’єкт дослідження
- експериментальні засоби
-
Як називається вид навчальної роботи, при якому навчання проводиться на натуральному природному або виробничому об'єкті поза межами школи, чи класу?
- навчальний фізичний експеримент
- екскурсія
- урок
- фронтальна лабораторна робота
-
Як називають певну проблему, яка в загальному випадку розв'язується за допомогою логічних умовиводів, математичних дій та експерименту на основі законів фізики?
- фізична задача
- навчальний фізичний експеримент
- дидактичне завдання
-
Як називають метод розв’язування задачі, який полягає у розчленуванні задачі на кілька простіших задач? При його застосуванні розв’язування починають з шуканої величини.
-
Як називається метод розв’язування задачі, при якому послідовно виявляють зв'язки величин, які дані в умові, з іншими до тих пір, поки в рівняння не ввійде тільки одна шукана невідома величина? При його застосуванні починають з величин, заданих в умові задачі.
-
Що розуміють під організацією навчального фізичного експерименту, при якій кожен учень працює з приладами чи установками?
- лабораторну роботу
- демонстрацію з фізики
- спостереження
-
Як називаються заняття, в яких всі учні класу проводять однаковий експеримент, користуючись при цьому однаковим обладнанням?
- демонстраційні досліди
- фронтальні лабораторні роботи
- домашні експерименти
- фізичний практикум
-
Як називають форму проведення лабораторних робіт, при якій усі групи учнів отримують різні завдання ускладненого змісту?
- демонстраційні досліди
- фронтальні лабораторні роботи
- домашні експерименти
- фізичний практикум
-
Як називаються лабораторні роботи, при виконанні яких учні користуються предметами домашнього вжитку або самостійно виготовленими найпростішими приладами?
- демонстраційні досліди
- фронтальні лабораторні роботи
- домашні експерименти
- фізичний практикум
-
Яку ознаку покладено в основу класифікації лабораторних робіт, якщо їх поділяють на роботи з механіки, з молекулярної фізики, з електрики, з оптики, з квантової фізики?
- зміст навчального матеріалу
- методи виконання та обробки результатів
- місце в освітньому процесі
- міра самостійності учнів
- організаційна ознака
-
Яку ознаку покладено в основу класифікації лабораторних робіт, якщо їх поділяють на кількісні дослідження, спостереження, вимірювальні роботи, якісні досліди?
- зміст
- методи виконання та обробки результатів
- місце в освітньому процесі
- міра самостійності учнів
- організаційна ознака
-
Яку ознаку покладено в основу класифікації лабораторних робіт, якщо їх поділяють на попередні, ілюстративні, підсумкові?
- зміст
- методи виконання та обробки результатів
- місце в освітньому процесі
- міра самостійності учнів
- організаційна ознака
-
Як називається метод виконання лабораторної роботи, який не передбачає самостійне здобуття учнями нових знань, а лише підтвердження вже відомих фактів або ілюстрацію теоретично встановлених тверджень?
- репродуктивний
- частково-пошуковий
- дослідницький
-
Як називається метод виконання лабораторної роботи, якщо учні отримують тільки завдання, а шляхи його виконання вони відшукують самі і самостійно проводять усі етапи дослідження – збирають установку, проводять вимірювання, обробляють результати та ін.?
- репродуктивний
- частково-пошуковий
- дослідницький
-
Чим визначається кількість і тематика фронтальних лабораторних робіт з кожної теми шкільного курсу фізики?
- власним баченням учителя
- навчальною програмою
- наявним обладнанням
- наявністю комп’ютерної техніки
-
Що розуміють під підвищенням рівня усвідомленого пізнання об'єктивно-реальних закономірностей у процесі навчання?
- активізацію навчально-пізнавальної діяльності
- дослідження фізичних закономірностей
- формування мотивів навчання
-
Як називається психічний компонент, який дозволяє зберігати одержану в процесі навчання інформацію та алгоритми її використання в практичній діяльності і навчанні?
- увага
- уява
- пам’ять
- забування
-
Як називається вид роботи, який передбачає приведення певного кола знань в систему, при цьому матеріал повторюється на вищому рівні, під новим, відмінним від раніше застосовуваного, кутом зору?
- активізація пізнавальної діяльності
- систематизація
- верифікація
- спостереження
-
Серед форм організації освітнього процесу в школі виберіть найпоширенішу.
- урок
- семінар
- конференція
- лекція
- практикум
- екскурсія
- факультатив
-
Як називається така форма організації навчальної роботи, при якій процес навчання обмежується в часі (45 хв.), у території (клас, кабінет), в об'ємі навчального матеріалу (тематичний план)?
- урок
- конференція
- екскурсія
- фізичний аукціон
-
До якої з форм позакласної роботи відносяться читання книжок і журналів, підготовка рефератів, розв’язування задач тощо?
- індивідуальної
- групової
- масової
-
До якої з форм позакласної роботи відносяться факультативні заняття, гуртки, участь у роботі “Малої Академії наук”, екскурсія тощо?
- індивідуальної
- групової
- масової
-
Як називається процес пізнання, який проходить за схемою “від конкретного до абстрактного”,при якому узагальнення проводиться на основі аналізу схожих явищ, об'єктів, властивостей?
-
Назвіть вченого, який заклав основи експериментального методу дослідження фізичних явищ.
- Аристотель
- Г. Галілей
- Лукрецій Кар
- Фарадей
-
Як називається експеримент, мета якого полягає у встановленні наявності або відсутності передбачуваного теорією явища або процесу?
- кількісний
- якісний
- мислений
-
Як називається експеримент, який виявляє кількісні характеристики будь-якого об’єкта або явища?
- якісний
- кількісний
- мислений
-
Яка назва експерименту, який включає систему мислених, майже не здійснених процедур, які проводяться над ідеалізованими об’єктами?
- якісний
- кількісний
- мислений
-
Який дослід ілюструє велику подільність речовини внаслідок надзвичайно малих розмірів молекул?
- забарвлення води незначною кількістю фарби
- зменшення об’єму при змішуванні води і спирту
- пористість тіл
- роздування гумової кулі під ковпаком повітряного насоса
-
Як називається прилад для добування водню і вуглекислого газу, який використовується для демонстрування дослідів із дифузії газів?
- насос Комовського
- електрофорна машина
- насос Шінца
- апарат Кіппа
-
Який прилад використовують для демонстрування залежності тиску рідини на дно посудини від висоти стовпа рідини та її густини?
- прилад Паскаля
- кулю Паскаля
- Картезіанський водолаз
- гідравлічний прес
-
Який прилад використовують для експериментальної перевірки закону Архімеда?
- трубка Ньютона
- відерце Архімеда
- важіль
- манометр
-
Для чого використовують прилад з повітряною подушкою?
- демонстрування законів механіки
- вимірювання доцентрового прискорення тіла
- вимірювання електрорушійної сили джерела струму
- визначення сили тертя ковзання
-
Для чого використовується прилад І. М. Румянцева?
- вимірювання видовження або стиску спіральної пружини
- вимірювання сили
- визначення сили тертя спокою і сили тертя ковзання
- демонстрування взаємодії тіл
-
Яке призначення обертового диска із пристроями?
- демонстрування другого закону Ньютона
- демонстрування незалежність сили тертя ковзання від величиниплощі тертьових поверхонь
- демонстрування третього закону Ньютона
- вимірювання сили пружності
-
Як називається прилад для вимірювання сили тертя ковзання?
- важіль
- гідравлічний прес
- трибометр
- метроном
-
Який прилад використовують для пояснення понять «плече сили», «момент сили» та правила моментів?
- важіль
- апарат Кіппа
- насос Комовського
- трубка Ньютона
- тахометр
-
Для чого використовують біметалічну пластинку або пірометр?
- вимірювання зміни об’єму рідин при їх нагріванні й охолодженні
- демонструванні передачі теплоти випромінюванням
- порівняння поглинальної здатності чорної і нікельованої поверхонь
- демонстрування теплового розширення різних матеріалів
-
Який прилад використовують для порівняння теплоємності різних металевих тіл однакової маси (свинцю, латуні, сталі й алюмінію)?
- прилад Тіндаля
- трибометр
- гальванометр
- манометр
-
Який прилад використовують для дослідження залежність тиску насиченої пари від температури?
- апарат Кіппа
- кип’ятильник Франкліна або кріофор
- трубка Ньютона
- барометр
-
Які прилади є потужними джерелами електричних зарядів?
- ебонітова, скляна і плексигласова палички
- клапті сукна, капронової тканини, шовку, хутра
- електрофор та електрофорна (електростатична) машина
- кусок білої жерсті або шерстяна консервна банка
-
Для чого використовується сітка Кольбе?
- для добування іскрового розряду
- для дослідження розподілу електричного заряду на поверхні провідника
- для демонстрування електризації через вплив
- для демонстрування електричного “вітру”
-
Яке призначення колеса Франкліна?
- демонстрування електризації через вплив
- демонстрування електричного “вітру”
- добування іскрового розряду
- виявлення існування електричного поля
-
Які вимірювальні прилади використовують в електричних колах постійного струму?
- амперметр, вольтметр, реостат, ватметр
- амперметр, вольтметр, джерело струму
- джерело струму, реостат, провідники
- амперметр, вольтметр, ватметр
-
Які досліди демонструють при вивченні електричного струму в газах?
- іонізуюча дія полум’я, іскровий розряд, свічення безелектродних трубок
- демонстрування явища термоелектронної емісії, досліди з демонстраційним діодом
- електроліз розчину мідного купоросу, визначення електрохімічного еквівалента міді
-
Які прилади призначені для демонстрування основних властивостей напівпровідників?
- термістор, фоторезистор, термоелемент, діоди, транзистор, фотоелемент
- трансформатор Тесла, вакуумний діод, електронно-променева трубка
- високовольтний перетворювач “Розряд-1”, батарея конденсаторів, трансформатор шкільний
-
Який дослід виявляє дію електричного струму на магнітну стрілку?
- дослід Ампера
- дослід Ерстеда
-
Яке призначення хвильової машини конструкції Зворикіна?
- демонстрування поздовжніх і поперечних хвиль
- демонстрування коливання віток камертона
- дослідження залежності висоти тону від частоти коливань
- демонстрування явища биття
-
Назвіть прилади для проведення демонстраційних дослідів з інтерференції?
- дротина на рамці, дифракційна решітка
- біпризма Френеля, кільця Ньютона
- поляроїди, стопа Столєтова, кристал ісландського шпату
-
Які прилади використовують для проведення демонстраційних дослідів з атомної фізики?
- камери Вільсона, лічильник Гейгера-Мюллера, спінтарископ
- ртутно-кварцова лампа, електрометр Брауна, високовольтний перетворювач напруги
- спектроскоп двотрубний, призма прямого зору, радіометр Крукса
Тема :: Астрономія
-
Шкільний курс астрономії відноситься до профілю:
- суспільно-гуманітарного спрямування
- художньо-естетичного спрямування
- природничо-математичного спрямування
- філологічного спрямування
-
Суть принципу гуманістичної орієнтації формування індивідуальності учня:
- процес становлення індивідуальності має здійснюватись відповідно до законів розвитку організму молодої людини, з урахуванням особливостей фізичного й психічного розвитку та стану здоров’я
- базова цінність навчання астрономії — розвиток індивідуальності учня. Зазначений розвиток здійснюється з урахуванням вроджених (природних) задатків, конкретного соціального оточення, індивідуальних інтересів, ціннісних орієнтацій
- учень — суб’єкт освітнього середовища, який сам його певною мірою структурує, створює його «для себе і під себе»
- навчання астрономії має давати можливість учневі проявити як індивідуальну творчу активність, так і у взаємодії з іншими творчими особами
-
Суть принципу креативності формування індивідуальності учня:
- процес становлення індивідуальності має здійснюватись відповідно до законів розвитку організму молодої людини, з урахуванням особливостей фізичного й психічного розвитку та стану здоров’я
- базова цінність навчання астрономії — розвиток індивідуальності учня. Зазначений розвиток здійснюється з урахуванням вроджених (природних) задатків, конкретного соціального оточення, індивідуальних інтересів, ціннісних орієнтацій
- учень — суб’єкт освітнього середовища, який сам його певною мірою структурує, створює його «для себе і під себе»
- навчання астрономії має давати можливість учневі проявити як індивідуальну творчу активність, так і у взаємодії з іншими творчими особами
-
Суть принципу суб’єктності формування індивідуальності учня:
- процес становлення індивідуальності має здійснюватись відповідно до законів розвитку організму молодої людини, з урахуванням особливостей фізичного й психічного розвитку та стану здоров’я
- базова цінність навчання астрономії — розвиток індивідуальності учня. Зазначений розвиток здійснюється з урахуванням вроджених (природних) задатків, конкретного соціального оточення, індивідуальних інтересів, ціннісних орієнтацій
- учень — суб’єкт освітнього середовища, який сам його певною мірою структурує, створює його «для себе і під себе»
- навчання астрономії має давати можливість учневі проявити як індивідуальну творчу активність, так і у взаємодії з іншими творчими особами
-
Суть принципу природо-доцільності формування індивідуальності учня:
- процес становлення індивідуальності має здійснюватись відповідно до законів розвитку організму молодої людини, з урахуванням особливостей фізичного й психічного розвитку та стану здоров’я
- базова цінність навчання астрономії — розвиток індивідуальності учня. Зазначений розвиток здійснюється з урахуванням вроджених (природних) задатків, конкретного соціального оточення, індивідуальних інтересів, ціннісних орієнтацій
- учень — суб’єкт освітнього середовища, який сам його певною мірою структурує, створює його «для себе і під себе»
- навчання астрономії має давати можливість учневі проявити як індивідуальну творчу активність, так і у взаємодії з іншими творчими особами
-
До внутрішньошкільної форми організації профільного навчання відноситься:
- профільна школа інтернатного типу
- профільне навчання за індивідуальними навчальними планами і програмами
- міжшкільні профільні групи
- міжшкільний навчально-виробничий комбінат
-
До зовнішньошкільної форми організації профільного навчання відноситься:
- профільні класи в однопрофільних загальноосвітніх навчальних закладах
- профільне навчання за індивідуальними навчальними планами і програмами
- динамічні профільні групи (в тому числі різновікові)
- міжшкільний навчально-виробничий комбінат
-
Суть пізнавально-інформаційної функції методичної системи полягає у:
- відображення астрономічних знань, їх засвоєння у процесі пізнання об’єктів і явищ природи та формування на основі цього предметних компетентностей
- знайомство учнів з основними методами наукового пізнання та формування цілісного погляду на природу,розуміння процесів її розвитку
- розкриття міжпредметних зв’язків як демонстрація єдності природничо-наукових знань з різних наукових галузей та формування наукової картини світу
- формування мотивів та інтересу до вивчення астрономії, використання знань для вирішення навчальних і практичних завдань та проблем
-
Суть мотиваційної функції методичної системи полягає у:
- відображення астрономічних знань, їх засвоєння у процесі пізнання об’єктів і явищ природи та формування на основі цього предметних компетентностей
- знайомство учнів з основними методами наукового пізнання та формування цілісного погляду на природу,розуміння процесів її розвитку
- розкриття міжпредметних зв’язків як демонстрація єдності природничо-наукових знань з різних наукових галузей та формування наукової картини світу
- формування мотивів та інтересу до вивчення астрономії, використання знань для вирішення навчальних і практичних завдань та проблем
-
Суть методологічної функції методичної системи полягає у:
- відображення астрономічних знань, їх засвоєння у процесі пізнання об’єктів і явищ природи та формування на основі цього предметних компетентностей
- знайомство учнів з основними методами наукового пізнання та формування цілісного погляду на природу,розуміння процесів її розвитку
- розкриття міжпредметних зв’язків як демонстрація єдності природничо-наукових знань з різних наукових галузей та формування наукової картини світу
- формування мотивів та інтересу до вивчення астрономії, використання знань для вирішення навчальних і практичних завдань та проблем
-
Суть інтегративної функції методичної системи полягає у:
- відображення астрономічних знань, їх засвоєння у процесі пізнання об’єктів і явищ природи та формування на основі цього предметних компетентностей
- знайомство учнів з основними методами наукового пізнання та формування цілісного погляду на природу,розуміння процесів її розвитку
- розкриття міжпредметних зв’язків як демонстрація єдності природничо-наукових знань з різних наукових галузей та формування наукової картини світу
- формування мотивів та інтересу до вивчення астрономії, використання знань для вирішення навчальних і практичних завдань та проблем
-
Правильне формулювання поняття «зоряна доба» наведене у:
- час, що пройшов від моменту верхньої кульмінації точки весняного рівнодення до даного моменту
- проміжок часу між двома послідовними однойменними кульмінаціями центра Сонця
- час, що пройшов від моменту нижньої кульмінації центра Сонця
- проміжок часу між двома послідовними однойменними кульмінаціями точки весняного рівнодення
-
З метою узгодження місцевого часу для людей, які живуть в різних куточках нашої планети (тобто на різній географічній довготі від Гринвіча), була прийнята поясна система лічби середнього часу. За домовленістю, земну кулю, умовно, поділено на:
- 6 годинних поясів
- 12 годинних поясів
- 18 годинних поясів
- 24 годинних пояси
-
Правильне формулювання поняття «добовий паралакс світила» –це кут, під яким зі світила видно
- радіус Сонця
- радіус Місяця
- радіус Землі
- радіус земної орбіти
-
Відповідно до закону Всесвітнього тяжіння, сила гравітаційної взаємодії між двома точковими тілами:
- прямо пропорційна добутку мас і обернено пропорційна відстані між ними
- прямо пропорційна сумі мас і обернено пропорційна відстані між ними
- прямо пропорційна добутку мас і обернено пропорційна квадрату відстані між ними
- прямо пропорційна сумі мас і обернено пропорційна квадрату відстані між ними
-
Згідно із першим законом Кеплера:
- сила гравітаційної взаємодії між двома точковими тілами прямо пропорційна добутку мас і обернено пропорційна відстані між ними
- радіус-вектор планети, проведений із Сонця, за однакові проміжки часу описує однакові площі
- усі планети рухаються по еліпсах, в одному із фокусів яких (спільного для всіх планет) знаходиться Сонце
- квадрати періодів обертання планет навколо Сонця відносяться, як куби їх середніх відстаней до Сонця
-
Згідно із другим законом Кеплера:
- сила гравітаційної взаємодії між двома точковими тілами прямо пропорційна добутку мас і обернено пропорційна відстані між ними
- радіус-вектор планети, проведений із Сонця, за однакові проміжки часу описує однакові площі
- усі планети рухаються по еліпсах, в одному із фокусів яких (спільного для всіх планет) знаходиться Сонце
- квадрати періодів обертання планет навколо Сонця відносяться, як куби їх середніх відстаней до Сонця
-
Згідно із третім законом Кеплера:
- сила гравітаційної взаємодії між двома точковими тілами прямо пропорційна добутку мас і обернено пропорційна відстані між ними
- радіус-вектор планети, проведений із Сонця, за однакові проміжки часу описує однакові площі
- усі планети рухаються по еліпсах, в одному із фокусів яких (спільного для всіх планет) знаходиться Сонце
- квадрати періодів обертання планет навколо Сонця відносяться, як куби їх середніх відстаней до Сонця
-
Найближча до Сонця точка орбіти планети називається:
- сполученням
- протистоянням
- перигелієм
- афелієм
-
Блиск світил вимірюється у:
- люксах
- люменах
- канделах
- зоряних величинах
-
За означенням, світність зорі дорівнює:
- енергії випромінювання з усієї поверхні зорі
- енергії випромінювання з одиниці площі поверхні зорі
- потужності випромінювання з усієї поверхні зорі
- потужності випромінювання з одиниці площі поверхні зорі
-
Сонячна стала для планети визначається як:
- кількості електромагнітної енергії, яку одержує від Сонця площадка в один квадратний метр, що знаходиться поблизу поверхні планети за межами її атмосфери і розміщена перпендикулярно до сонячних променів, за одну секунду
- кількості електромагнітної енергії, яку одержує від Сонця площадка в один квадратний метр, що знаходиться поблизу поверхні планети за межами її атмосфери і розміщена перпендикулярно до сонячних променів, за одну добу
- кількості електромагнітної енергії, яку одержує від Сонця уся планета, за одну секунду
- кількості електромагнітної енергії, яку одержує від Сонця уся планета, за одну добу
-
Для позначення спектральної класифікації зір послідовно вживають латинські літери:
- A, B, F, G, K,M, O
- O, M, K, G, F,B, A
- O, B, A, F, G, K,M
- A, B, O, M, K,G, F
-
Послідовний порядок структурних зон Сонця починаючи від його центра є:
- ядро, зона променистого переносу, конвективна зона, хромосфера, фотосфера
- ядро, конвективна зона, зона променистого переносу, хромосфера, фотосфера
- ядро, зона променистого переносу, конвективна зона, фотосфера, хромосфера
- ядро, конвективна зона, зона променистого переносу, фотосфера, хромосфера
-
Відстані в астрономії у порядку зростання правильно розташовані у рядку:
- кілометр, астрономічна одиниця, парсек, світловий рік
- астрономічна одиниця, кілометр, парсек, світловий рік
- кілометр, астрономічна одиниця, світловий рік, парсек
- астрономічна одиниця, кілометр, світловий рік, парсек