Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: 014 Середня освіта / Середня освіта. Англійська мова та зарубіжна література
Розробники:
Дата генерації: 04.07.2023
Тема :: Методика викладання іноземної мови
-
До активного граматичного мінімуму (АГМ) входять:
- граматичні явища, які необхідно розпізнавати та розуміти в текстах для аудіювання
- граматичні явища, що використовуються лише в усному мовленні
- граматичні явища, що використовуються в усному мовленні та читанні
- граматичні явища, які необхідно розпізнавати та розуміти в текстах для читання
-
У пояснювальній записці до програми викладені:
- основні принципи освіти
- загальні положення, які визначають мету і зміст навчання іноземної мови
- вимоги до вмінь і навичок в іншомовній діяльності
- тематика усного мовлення і текстів для читання
-
Труднощі навчання аудіювання бувають:
- ймовірні та вмотивовані
- суб’єктивні
- активні та пасивні
- суб’єктивні та об’єктивні
-
Вести діалог означає уміти:
- обмінюватись репліками різного характеру відповідно до ситуації
- ставити і відповідати на запитання
- відповідати на запитання
- обґрунтовувати свої думки
-
Види мовленнєвої діяльності – це:
- аудіювання,читання
- діалог, аудіювання, переказ тексту
- диктант, читання вголос, переклад тексту на рідну мову
- аудіювання, говоріння, читання, письмо
-
Учні конкретного стилю навчання:
- надають перевагу логічній, чітко-структурованій презентації матеріалу
- ненавидять рутину та письмові завдання
- серйозні, сконцентровані, закриті
- найкраще навчаються через дискусії, обговорення, пошукові завдання
-
Учні, які люблять малювати або щось створювати є:
- внутрішньо-особистісно обдаровані
- музично-ритмічно обдаровані
- кінестично (тілесно-рухово) обдаровані
- візуально-просторово обдаровані
-
Тип інтелекту:
- не є строго фіксованим та не множинний
- не є строго фіксованим та множинний
- не множинний, але не є строго фіксованим
- строго фіксований та не множинний
-
До психофізіологічного механізму сприйняття відносять:
- сегментування мовленнєвого ланцюга, оперативну пам’ять, осмислення
- пам’ять, увагу, мислення
- слухове сприйняття, внутрішнє промовляння, сегментування мовленнєвого ланцюга, оперативну пам’ять, антиципацію, довготривалу пам’ять, осмислення
- оперативну пам’ять, антиципацію, осмислення
-
Об’єктами контролю мають бути:
- навички
- вміння
- мовний матеріал
- навички та вміння
-
Знайдіть серед названих завдань інструкцію до рецептивної вправи:
- перекажіть текст
- розкажіть гостям з Великобританії про бібліотеку нашої школи
- прослухайте речення, що виражають прохання та накази; підіймайте руку, коли почуєте прохання
- назвіть усі предмети, які є у класній кімнаті
-
Формування мовної компетентності має сприяти оволодінню учнями:
- певним мінімумом фонетичних та лексичних знань
- іншомовним мовленням
- певним мінімумом фонетичних, лексичних, граматичних, орфографічних знань
- певним мінімумом мовних знань та навичок оперування цими знаннями в мовленні
-
Країнознавчі знання припускають знання:
- культури окремої країни
- інтернаціональних слів
- загальні знання
- мови окремої країни
-
Обирати культурно прийнятні форми взаємодії з людьми у сучасному крос-культурному спілкуванні означає:
- легко знайомитися з людьми та вміти підтримувати дружні відносини
- знати мову жестів
- володіти вербальною соціокультурною комунікативною поведінкою
- добре говорити англійською мовою
-
Учні, які найкраще навчаються, читаючи, через письмо та дискусії є:
- кінестично (тілесно-рухово) обдаровані
- вербально /лінгвістично обдаровані
- внутрішньо-особистісно обдаровані
- логіко-математично обдаровані
-
Навчальний процес з іноземної мови включає такі основні методичні етапи:
- оргмомент, перевірка домашнього завдання, оцінювання учнів, прощання
- переклад текстів з рідної мови на іноземну і навпаки, розповідь вчителем епізодів з свого життя
- етап презентації, етап тренування та практики
- оргмомент, перевірка домашнього завдання, пояснення нового матеріалу, оцінювання учнів, прощання
-
Однією з навичок критичного мислення є логічність, складовою якої є:
- самокорекція
- перевірка доказів
- оцінювання аргументів
- перевірка ідей
-
Говард Гарднер розрізняє:
- 6 основних типів інтелекту
- 9 основних типів інтелекту
- 7 основних типів інтелекту;
- 8 основних типів інтелекту
-
Навчання писемного мовлення в основній школі слід пов’язувати з:
- аудіюванням
- усним мовленням
- читанням
- усним мовленням, читанням, аудіюванням
-
Яке з наступних положень не є правдивим щодо критичного мислення?
- Критичне мислення – це спосіб розмірковування, який потребує адекватної підтримки вірувань та небажання бути переконаним без належного обгрунтування
- Критичне мислення – це вміння аналізувати факти, продукувати та організовувати ідеї, захищати думки, робити порівняння, будувати логічні умовиводи, оцінювати аргументи та розв’язувати проблеми.
- Критичне мислення грунтується на алгоритмах.
- Критичне мислення виявляється в здатності самостійно вказати на причину загально прийнятих стандартів або заперечити їх, висуваючи суттєві та переконливі аргументи.
-
Адекватним способом контролю читання як рецептивного виду мовленнєвої діяльності є:
- переклад речень
- відповіді на запитання
- множинного вибору
- переказ змісту тексту
-
Однією з найефективніших вправ на третьому етапі навчання монологічного мовлення може бути така:
- дайте відповіді на питання
- прокоментуйте ситуацію
- передайте основну тему ( ідею) тексту
- перекажіть текст;
-
Навчання писемному мовленню спрямоване:
- на розвиток компетентності у читанні
- на розвиток компетентності в усному мовленні
- на розвиток граматичної компетентності
- на розвиток компетентності у письмі
-
Систематичність контролю на уроках ІМ у початковій школі реалізується в таких його видах:
- одномовний, двомовний
- поточний, рубіжний, підсумковий
- усний, письмовий,
- індивідуальний, фронтальний, груповий
-
Навчання читання вголос спирається на:
- пошуку необхідної інформації у тексті
- узагальнення інформації
- отримання інформації
- надання інформації
-
Мета етапу комунікативної практики у формуванні англомовної граматичної компетентності:
- тренування у вживанні ГС
- засвоєння комунікативних форм, значень та функцій граматичного явища
- вживання ГС у різних видах мовленнєвої діяльності
- ознайомлення з граматичним явищем
-
Мета етапу рецептивно-репродуктивного тренування у формуванні англомовної лексичної компетентності учнів молодших класів є:
- використання ЛО в усному мовленні
- використання ЛО у письмі
- використання ЛО у різних видах мовленнєвої діяльності
- забезпечення тренування учнів у вживанні ЛО
-
Структура рольової гри складається з:
- ролі, ігрової діяльності
- ролі, ситуації, форми спілкування
- ігрової діяльності, екранізації або драматизації
- ролі, ситуації, рольової дії
-
Що не є обов’язковим у підручнику з іноземних мов?
- підручник має вміщувати навчальний матеріал регіонального характеру
- кожний параграф підручника повинен мати “стрижень”, навколо якого організується весь матеріал (таким “стрижнем”, наприклад, може бути типова фраза, тема тощо)
- зміст підручника має бути комунікативне спрямованим
- має забезпечувати послідовність подачі мовного та мовленнєвого матеріалу від уроку до уроку
-
У навчанні граматики вчитель основної школи має приділяти більше часу:
- вимові граматичноі структури
- тренуванні учнів у вживанні граматичної структури
- перекладу граматичної структури
- презентації граматичної структури
-
Найефективнішим шляхом навчання усного мовлення є:
- введення в атмосферу іншомовного спілкування
- індивідуальний режим
- групове обговорення
- використання соціокультурних рольових ігор
-
До прямих візуальних (невербальних) способів семантизації іншомовної лексики відносяться:
- предмети, малюнки, схеми, рухи, жести, міміка
- дефініція, тлумачення
- однослівний та багатослівний переклади
- синоніми, антоніми, контекст
-
Принцип комунікативності передбачає:
- створенням відповідних умов для чуттєвого сприймання іншомовного оточення
- спілкування на уроці всіх учнів класу
- побудову процесу навчання іноземної мови як моделі процесу реальної комунікації
- одночасне спілкування на уроці всіх учнів класу і вчителя
-
Використання мови тіла є типовим для:
- крос-культурного спілкуівання
- невербальної комунікації
- вербальної поведінки
- вербальної комунікації
-
Засоби навчання – це:
- допоміжні та нетехнічні засоби навчання іноземної мови
- мультимедійні засоби, які використовуються у навчальному процесі
- основні, допоміжні; для вчителя і для учня; технічні та нетехнічні матеріали, що полегшують вивчення ІМ
- різноманітні матеріальні предмети, які допомагають учителю організувати ефективне навчання іноземної мови, а учням - успішно оволодівати нею
-
4. Метод означає:
- спосіб, що забезпечує взаємодію учнів
- спосіб, що забезпечує взаємодію учня і вчителя
- адекватний спосіб реалізації поставленого завдання
- спосіб упорядкованої діяльності вчителя та учня на шляху до поставлених цілей навчання
-
Метод повної фізичної реакції передбачає використання:
- викристання учнями пісень
- використання учнями правил
- рухової активності учнів
- використання різноманітних засобів унаочнення
-
Методика навчання іноземної мови (ІМ) – це:
- дидактика
- прикладна лінгвістика
- самостійна наука з певними ознаками
- складова частина педагогіки
-
Сучасний учитель ІМ повинен бути:
- джерелом мовної інформації, мовленнєвим партнером, порадником
- порадником
- лідером у виконанні вправ
- моделлю майбутньої мовленнєвої діяльності учнів
-
До методичних принципів відносяться:
- принципи комунікативності, домінуючої ролі вправ, взаємопов’язаного навчання видів мовленнєвої діяльності, виховуючого навчання, урахування рідної мови
- принципи комунікативності, домінуючої ролі вправ, взаємопов’язаного навчання видів мовленнєвої діяльності, урахування рідної мови
- принципи комунікативності, домінуючої ролі вправ, взаємопов’язаного навчання видів мовленнєвої діяльності, індивідуалізації, урахування рідної мови
- принципи комунікативності, домінуючої ролі вправ, взаємопов’язаного навчання видів мовленнєвої діяльності
-
Повторення того, що сказав/-ла учень/-иця з інтонацією вгору – це
- ідентифікація помилки
- відтерміноване виправлення
- коригування за допомогою знаку пальцем
- ехо-корекція
-
Аби обрати оптимальну мету для певної групи учнів маємо розрізняти
- основну мету, особисті цілі та розвиваючу мету
- основну мету, розвиваючу мету та особисті цілі
- основну мету, виховну мету та особисті цілі
- основну мету, допоміжні та особисті цілі
-
Метод, що фокусує увагу на лексичних і граматичних функціях та скеровує процес вивчення від найбільш уживаних до найменш уживаних лексем з огляду на специфічні комунікативні потреби – це
- метод повного фізичного відтворення
- лексичний метод
- комунікативний метод
- метод функцій
-
Представлення нової лексики чи граматики (нових лексичних чи граматичних функцій), з подальшою практикою їх вживання у контрольованих умовах та наостанок вільне використання вивченого – це
- лексичний метод
- метод функцій
- навчання, що базується на завданнях/TBL
- представлення-практика-продукування/PPP
-
Вивчення мови через використання із залученням видів робіт у класі, орієнтованих на виконання певних завдань для навчання взаємодії,
- метод функцій
- лексичний метод
- представлення-практика-продукування/PPP
- навчання, що базується на завданнях/TBL
-
Під час вивчення нової складної лексики (старша, профільна школа, чи загалом учні рівня B1+/B2+) з метою збагачення словникового запасу та усунення психологічного бар’єру (страху) при зустрічі з незнайомим словом, основу якого вони знають, варто приділяти увагу
- орфографії
- вимові
- семантиці
- морфології
-
Технологія створення ситуації успіху вимагає дотримання наступних умов, а саме
- критичне мислення; відчуття себе рівним серед рівних; усвідомлення особистої цінності; можливість вільно висловлювати свою думку та вислуховувати інших
- позитивний настрій для навчання; відчуття себе рівним серед рівних; критичне мислення; можливість вільно висловлювати свою думку та вислуховувати інших
- позитивний настрій для навчання; відчуття себе рівним серед рівних; усвідомлення особистої цінності; критичне мислення
- позитивний настрій для навчання; відчуття себе рівним серед рівних; усвідомлення особистої цінності; можливість вільно висловлювати свою думку та вислуховувати інших
-
Метод навчання іноземній мові, що відкидається сучасним проєктом «Нова українська школа» як малоефективний – це
- метод «занурення»
- аудіолінгвальний метод
- прямий/безпосередній метод
- метод граматичного перекладу
-
Включення у зміст навчання моральних ситуацій, прикладів з життя чи літератури передбачено
- методом емоційного сплеску та заохочення
- методом створення ситуації новизни навчального матеріалу
- методом опори на життєвий досвід учнів
- методом емоційно-морального стимулювання
-
До пізнавальних ігор відносимо
- ділову гру, рольову гру, мовну казку, симуляцію
- мовну казку, рольову гру, інтерактивну гру, симуляцію
- ділову гру, рольову гру, інтерактивну гру, мовну казку
- ділову гру, рольову гру, інтерактивну гру, симуляцію
-
«Перевернутий клас» (Flipped Classroom) – це форма
- асинхронного навчання
- безпосереднього/аудиторного навчання
- дистанційного навчання
- змішаного навчання
-
Наслідок взаємодії вчителя з учнем, який полягає у зворотному зв’язку від учня після засвоєння масиву поданої вчителем інформації – це
- комплексне оцінювання
- нормативне оцінювання
- підсумкове оцінювання
- рефлективне оцінювання
-
Вправи подiляють на фронтальнi, хоровi, парнi, груповi та iндивiдуальнi за критерієм
- «вмотивованість»
- «спрямованiсть на прийом або видачу інформації»
- «ступiнь керування»
- «спосіб організації»;
-
Сукупнiсть необхiдних типiв, видiв i рiзновидiв вправ, що виконуються у послiдовностi з урахуванням закономiрностей формування навичок та вмiнь в рiзних видах мовленнєвої дiяльностi – це
- ситуативні вправи
- кейси
- проєкти
- система вправ
-
Метод «живого» викладання, в основу якого закладений природний спосіб засвоєння лексики через «життєвий досвід», без заучування лексичного матеріалу – це
- навіювання
- фонікси
- метод «занурення»
- МАС
-
Індуктивний і дедуктивний методи є ключовими для навчання
- читанню
- аудіюванню
- лексиці
- граматиці
-
Метод навчання, що допомагає розвинути практичні навички читати, вчить установлювати відповідності між звуками (фонемами) та літерами, ідентифікувати та поєднувати різні окремі звуки, – це
- комунікативний метод
- метод «занурення»
- аудіолінгвальний метод
- фонікси
-
Технологія навчання, що заснована на сучасному розумінні того, як працює людський мозок і як потрібно найбільш ефективно вчитися, та включає багате сенсорне середовище навчання (картинки, колір, музика і т.д.), позитивне очікування успіху і використання різноманітного спектру методів: театралізованих текстів, активну участь у піснях та іграх, тощо – це
- метод «занурення»
- комунікативний метод
- навіювання
- аудіолінгвальний метод
-
Метод, що враховує вікові та психологічні особливості здобувачів освіти та ґрунтується на використанні фізичних рухів, як реакції на усні стимули, команди, інструкції, – це
- комунікативний метод
- аудіолінгвальний метод
- прямий/безпосередній метод
- метод повної фізичної реакції
-
Під володінням іноземною мовою розуміють володіння граматикою і словником за умови залучення
- методу граматичного перекладу
- прямого/безпосереднього методу
- методу «занурення»
- аудіолінгвального методу
-
Здібність використовувати мовні засоби відповідно до ситуації спілкування – це
- мовна (лінгвістична) компетентність
- лінгвосоціокультурна компетентність
- соціокультурна компетентність
- соціолінгвістична компетентність
-
Навчання, що заперечує розподіл знань за окремими дисциплінами, яке пов’язане із цілісним сприйняттям світу, що повністю відповідає сучасним поглядам на процес навчання та його результати – це
- ситуативне навчання
- проектне навчання
- інтегроване навчання
- інтерактивне навчання
-
Засвoєні і практичнo закріплені спoсoби артикуляції, інтoнаційні oсoбливoсті мoвлення, навички рoзпізнавати звуки в пoтoці мовлення – це
- фoнетичні вміння
- фoнетичні навички
- фoнoлoгічна кoмпетентність
- фoнетичні знання
-
Інтерактивна технoлoгія кoлективнoгo oбгoвoрення, яку застoсoвують, щoб знайти кілька рoзв’язань кoнкретнoї прoблеми, – це
- технологія «мозаїка»
- технологія «акваріум»
- бліц опитування
- мозковий штурм
-
Організація засвoєння знань і фoрмування певних вмінь та навичoк через сукупність в oсoбливий спoсіб oрганізoваних навчальнo-пізнавальних дій, щo пoлягають в активній взаємoдії учнів oдин з oдним та пoбудoві міжoсoбистіснoгo спілкування з метoю дoсягнення запланoванoгo результату – це
- технологія проєктного навчання
- технологія «6 капелюхів»
- CLIL-технологія
- інтерактивні технології
-
Навчання, пoбудoване на oснoві спілкування та взаємoдії, щo реалізуються і в технoлoгіях, і в метoдах, і в oрганізаційних формах, – це
- міжпредметне навчання
- активне навчання
- проєктне навчання
- інтерактивне навчання
-
Сoціальнo значимі надпредметні теми, щo сприяють фoрмуванню в учнів уявлення прo суспільствo в цілoму – рoзвивають здатність застoсoвувати oтримані знання у різних ситуаціях; засіб інтеграції ключoвих і загальнoпредметних кoмпетентнoстей – навчальних предметів та предметних циклів, – це
- іншомовна комунікативна компетентність
- предметні компетенціі
- ключові компетентності
- наскрізні змістові лінії
-
Особистісно-орієнтований підхід означає:
- органічне поєднання свідомих та підсвідомих компонентів у процесі іншомовної освіти, тобто засвоєння правил оперування іншомовними моделями відбувається одночасно з опануванням їх комунікативно-мовленнєвою функцією
- навчання мовлення в умовах спілкування
- створення умов для розвитку особистісних якостей учнів, орієнтацію на їхній індивідуальний досвід, можливості потреби, інтереси
-
Індуктивний метод навчання граматиці передбачає таку послідовність дій:
- вивчення правила, знаходження ГС у реченнях, текстах, пояснення форми, значення; виконання вправ за зразком: підстановці, трансформаційні, на переклад
- слухання мовленнєвого зразка (МЗ), що демонструється в ситуації, імітація в мовленні з присутністю мовленнєвої задачі (радісно, сумно тощо), дія за аналогією у подібних ситуаціях спілкування
- викладач демонструє декілька речень з граматичною структурою (ГС), задає навідні питання для, формування правила, коректує, якщо необхідно, вправи на підстановку, трансформацію, переклад
-
Граматична компетентність –
- це здатність людини до коректного мовного оформлення своїх усних і писемних висловлювань та розуміння мовного оформлення інших, яка базується на складній і динамічній взаємодії відповідних навичок, знань та вмінь
- це здатність людини до коректного граматичного оформлення своїх усних і писемних висловлювань та розуміння граматичного оформлення інших, яка базується на складній і динамічній взаємодії відповідних навичок, знань та граматичної усвідомленості
- це здатність людини до коректного мовного оформлення своїх усних і писемних висловлювань та розуміння мовного оформлення інших, яка базується на складній і динамічній взаємодії відповідних навичок, знань та мовної усвідомленості
-
В методиці визначають такі функції іншомовного тексту:
- тренування мовного матеріалу, формування мовної компетентності, збагачення та розширення знань
- розвиток усного мовлення, практикування, розвиток смислового сприйняття
- збагачення і розширення знань, тренування, практикування, розвиток смислового сприйняття
-
У процесі ознайомлювального читання переслідуються такі цілі:
- зрозуміти зміст тексту з достатньою повністю
- визначити про що текст, знайти потрібну інформацію та сконцентрувати увагу на ній
- виділити головні факти, випускаючи другорядні, виділити основну думку тексту
-
За роллю у процесі спілкування читання:
- продуктивний вид мовленнєвої діяльності
- реактивний вид мовленнєвої діяльності
- рецептивний вид мовленнєвої діяльності
-
Компенсаційні вміння читання це:
- вміння використання мовної здогадки, ігнорування невідомого матеріалу, несуттєвого для розуміння
- вміння вибирати основні факти з тексту
- вміння зорового сприйняття тексту
-
Визначають такі рівні розуміння іншомовних текстів:
- фрагментарного, повного, детального, глобального, загального
- загального, глобального, повного, критичного розуміння
- фрагментарного, загального, повного, критичного розуміння
-
Монологічне мовлення реалізовує такі комунікативні функції:
- впливову, інформативну, переконання, розпитування
- інформативну, впливову, експресивну, розважальну, ритуально-культову
- запиту інформації /повідомлення інформації; пропозиції/прийняття; обміну судженнями /думками; взаємопереконання
-
Діалогічне мовлення реалізовує такі комунікативні функції:
- впливову, інформативну, переконання, розпитування
- інформативну, впливову, експресивну, розважальну, ритуально-культову
- запиту інформації /повідомлення інформації; пропозиції/прийняття; обміну судженнями /думками ; взаємопереконання
-
Процедурні знання це:
- мовні
- країнознавчі
- соціокультурні
-
Декларативні знання це:
- лексичні, граматичні, фонетичні та країнознавчі
- соціокультурні, країнознавчі та історичні
- соціокультурні, країнознавчі та мовні
-
Визначають такі вміння мовленнєвої компетентності:
- особистісні, професійні, освітні, публічні, навчальні
- мовленнєві, навчальні, інтелектуальні, організаційні, компенсаторні
- комунікативні, компенсаторні, індивідуальні, автономні, групові
-
Складовими мовленнєвої компетентності виступають:
- мовні, декларативні знання, процедурні знання, фонетичні знання
- навчальні вміння, інтелектуальні вміння, мовленнєві вміння, організаційні вміння
- вміння, навички, знання, комунікативні здібності
-
Труднощі формування мовної компетентності зумовлені:
- індивідуальними особливостями учнів, іноземною мовою, що вивчається, умовами навчання
- професійною компетенцією вчителя, типом школи, рівнем навченості учнів
- засобами навчання, типами та видами вправ, методами навчання
-
Для формування репродуктивних лексичних навичок оптимальною є така послідовність вправ:
- лаконічні відповіді на альтернативні запитання вчителя, підстановка (ЗМ), імітація зразка мовлення (ЗМ), завершення (ЗМ), розширення (ЗМ), відповіді на різні типи запитань, підстановка (ЗМ), самостійне вживання ЛО у фразі/реченні, об’єднання ЗМ у понад фразові єдності
- імітація зразка мовлення (ЗМ), лаконічні відповіді на альтернативні запитання вчителя, підстановка (ЗМ), об’єднання ЗМ у понад фразові єдності; завершення (ЗМ), розширення (ЗМ), відповіді на різні типи запитань, самостійне вживання ЛО у фразі/реченні
- імітація зразка мовлення (ЗМ), лаконічні відповіді на альтернативні запитання вчителя, підстановка (ЗМ), завершення (ЗМ), розширення (ЗМ), відповіді на різні типи запитань, самостійне вживання ЛО у фразі/реченні, об’єднання ЗМ у понад фразові єдності
-
Артикуляційний підхід базується на:
- свідомому засвоєнні артикуяції
- порівняльному аналізі фонетичного складу двох мов, топології труднощів, системи вправ
- різних аналізаторах для формуванні фонетичних навичок, можливості пояснення способів артикуляції звуків
- не свідомому засвоєнні артикуляції, а слуховому сприйманні мовлення та його аналізу
-
Підходи до формування фонетичної компетентності такі:
- акустичний, дедуктивний, індуктивний
- диференційований, артикуляційний, акустичний
- індуктивний, дедуктивний, артикуляційний
- структурний, диференційований, комунікативний
-
Визначають такі труднощі сполучуваності лексичних одиниць:
- синоніми, подібність форми, переносні значення
- багатозначністю, прямим, переносним, подібним, протилежним значеннями
- збіг з рідною мовою, відмінності від рідної мови, вільна, обмежена;
-
Труднощі оволодіння значенням лексичних одиниць зумовлені:
- звуковою, графічною формами, збігом з рідною мовою, багатозначністю
- багатозначністю, подібністю, звуковою формою
- структурною та графічною формами, багатозначністю, відмінністю від рідної мови
- багатозначністю, прямим, переносним, подібним, протилежним значеннями
-
Труднощі засвоєння лексичних одиниць (ЛО) такі:
- оволодіння сполучуваністю активних та пасивних лексичних одиниць
- оволодіння значенням, оволодіння активним та пасивним словниками
- оволодіння активним словником, засвоєння форми, оволодіння значенням
- засвоєння форми, оволодіння значенням, оволодіння сполучуваністю, оволодіння активним та пасивним словниками
-
Визначають такі підходи до навчання нових лексичних одиниць:
- функціональний, дедуктивний та індуктивний
- структурний, свідомий, зіставний та інтенсивний
- інтуїтивний, свідомо-зіставний, функціональний та інтенсивний
- дедуктивний, індуктивний, структурний та функціональний
-
Методи викладання складають:
- осмислення, пояснення, демонстрація
- показ, пояснення, організація тренування, організація практики
- тренування, практика, пояснення, осмислення
- ознайомлення, пояснення, тренування, застосування
-
Мовна компетентність це:
- система вмінь, що розвиваються на рівні речення
- система вмінь, що формуються на фонетичному, морфемному, лексичному, синтаксичному рівнях
- система знань про мову, яка вивчається на рівнях: фонетичному, морфемному, лексичному, синтаксичному
- володіння системою знань про мову, яка вивчається на рівнях: фонетичному, морфемному, лексичному, синтаксичному, і вміння користуватися цією системою на практиці
-
Підходи до формування граматичної компетентності такі:
- індуктивний, комунікативний, імпліцитний
- дедуктивний, комунікативний та індуктивний
- структурний, комунікативний, імпліцитний
- імпліцитний, експліцитний, диференційний
-
Експліцитний підхід реалізується через:
- структурний та диференційний методи
- дедуктивний, індуктивний методи
- комунікативний, індуктивний та диференційний методи
- структурний, комунікативний методи
-
Автоматизація дій учнів з новою активною граматичною структурою на рівні фрази передбачає:
- демонстрацію ЗМ, імітацію та підстановку
- завершення ЗМ, відповіді на запитання, самостійне вживання граматичної структури
- імітацію зразка мовлення (ЗМ), фонетичне опрацювання, підстановку у ЗМ, трансформацію ЗМ
- об’єднання зразка мовлення у монологічну єдність, об’єднання зразка мовлення у діалогічну єдність
-
Підхід до навчання дитини, де за основу беруть вміння застосування знань у життя та здобувати їх, не втрачаючи себе, як особистість, – це
- Case-технологія
- VAK-стратегія
- CLIL-технологія
- STEM-освіта
-
Рольова гра та імітація належать до технологій
- колективно-групового навчання
- опрацювання дискусійних питань
- кооперативного навчання
- ситуативного моделювання
-
Робота в парах, ротаційні трійки, два-чотири-всі разом, карусель, робота в малих групах, акваріум належать до технологій
- колективно-групового навчання
- ситуативного моделювання
- опрацювання дискусійних питань
- кооперативного навчання
-
Прийом, що застосовується для розвитку уяви й спонукає до комунікації та висловлення власних передбачень про тему, завдання, мету, й відштовхується від конкретного узагальнюючого слова, називається
- зиґзаґ
- кошик ідей
- асоціація
- технологія «6 капелюхів»
-
Таксономія Блума, або таксономія педагогічних цілей в пізнавальній сфері, слугує для визначення
- продукування повідомлення
- запам’ятовування та відтворення мовних кліше
- осмислення змісту навчального матеріалу
- окреслення очікуваних результатів
-
Уроки комунікативної спрямованості – це
- уроки-спектаклі, уроки-концерти, кіно-уроки, дидактичний театр
- уроки-КВК, уроки-аукціони, уроки-турніри, уроки-вікторини, уроки-конкурси
- уроки-семінари, уроки-конференції, уроки-лекції, уроки-контрольні роботи
- уроки-діалоги, уроки-роздуми, уроки-диспути, уроки-репортажі
-
Різновид інформаційно-комунікаційних технологій при комунiкативному викладанні мови, що забезпечує найточнiше вiдображення мови у користуванні завдяки кореляції з певною мовною ситуацією та низкою вiзуальних закодованих немовних характеристик, – це
- гейміфікація
- мобільне навчання
- відео метод
- презентація
-
Оцінювання для підвищення ефективності навчання, що має на меті корегування діяльності вчителя та учнів в процесі навчання, мотивує; сприяє індивідуалізації навчального процесу та підвищує навчальну самостійність, – це
- комплексне оцінювання
- нормативне оцінювання
- формуюче оцінювання
- підсумкове оцінювання
-
Інтерактивна органiзацiя лексичного/граматичного навчального матерiалу на певну тему – це
- лепбук
- флеш-картки
- презентація
- тематична папка
-
Структура iнтерактивного заняття включає:
- мотивацiю діяльності; оголошення й представлення теми та очiкуваних навчальних результатів; мозковий штурм, iнтерактивну вправу / завдання; рефлексiю.
- мотивацiю діяльності; оголошення й представлення теми та мети; надання необхiдної інформації; iнтерактивну вправу / завдання; рефлексiю
- мотивацiю діяльності; оголошення й представлення теми та очiкуваних навчальних результатів; надання необхiдної інформації; iнтерактивну вправу / завдання; комунікативне завдання
- мотивацiю діяльності; оголошення й представлення теми та очiкуваних навчальних результатів; надання необхiдної інформації; iнтерактивну вправу / завдання; рефлексiю
-
Спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових (базових, основних) і предметних компетентностей особистості – це
- компетентнісний підхід
- педагогіка партнерства
- уміння вчитися упродовж життя
- соціальна та громадянська компетентності
-
Техніка навчання ситуативному мовленню, що використовує опис реальних ситуацій, –
- метод критичного мислення
- мозковий штурм
- бліц опитування
- кейс-метод
-
Динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність – це
- компетентність
- компетенція
- вміння
- вміння 21 століття.
-
Індуктивний метод навчання граматиці передбачає таку послідовність дій:
- вивчення правила, знаходження ГС у реченнях, текстах, пояснення форми, значення; виконання вправ за зразком: підстановці, трансформаційні, на переклад
- слухання МЗ, що демонструється в ситуації, імітація в мовленні з присутністю мовленнєвої задачі (радісно, сумно тощо), дія за аналогією у подібних ситуаціях спілкування
- дається декілька речень з граматичною структурою (ГС), викладач ставить навідні питання для формування правила, коректує якщо необхідно; вправи на підстановку, трансформацію, переклад
-
Комунікативний метод формування граматичної компетентності (ГК) передбачає:
- вивчення правила, знаходження ГС у реченнях, текстах, пояснення форми, значення; виконання вправ за зразком: підстановці, трансформаційні, на переклад
- слухання МЗ, що демонструється в ситуації, імітація в мовленні з присутністю мовленнєвої задачі (радісно, сумно тощо), дія за аналогією у подібних ситуаціях спілкування
- аудіювання мовленнєвого зразка (МЗ), хорове та індивідуальне промовляння за вчителем, питання-відповіді, навчальний діалог з використанням декількох граматичних структур (ГС)
-
Компетентнісний підхід передбачає:
- самостійну пізнавальну діяльність учня спрямовану на оволодіння іншомовною освітою, що супроводжується рефлексією з метою аналізу та оцінки результатів власної роботи, визначення причин недоліків з подальшою корекцією програми дій
- спрямованість навчального процесу на формування та вдосконалення в учнів ключових компетентностей та іншомовної комунікативної компетентності
- органічне поєднання свідомих та підсвідомих компонентів у процесі іншомовної освіти, тобто засвоєння правил оперування іншомовними моделями відбувається одночасно з опануванням їх комунікативно-мовленнєвою функцією
Тема :: Стилістика
-
What stylistic device is used in the sentence:
The darkness was overwhelming, both in the kitchen and in her mind.
- Paradox
- Syllepsis
- Pun
- Zeugma
-
What stylistic device is used in the sentence:
He is beginning to make no sense like a name repeated too often.
- Antithesis
- Hyperbole
- Simile
- Meiosis
-
What stylistic device is used in the sentence:
Down they went, with the great cauldron of the Nile boiling and hissing and steaming with spray hundreds of feet below them.
- Aposiopesis
- Inversion
- Detachment
- Suspense
-
What stylistic device is used in the sentence:
If you utter even one little prayer before I return, I will personally start you on your journey to meet St. Peter at the gates of heaven.
- Meiosis
- Euphemism
- Periphrasis
- Irony
-
What stylistic device is used in the sentence:
Characters shape events; events illuminate characters.
- Chiasmus
- Antithesis
- Metaphor
- Oxymoron
-
What stylistic device is used in the sentence:
“He disappeared. Nobody knows where to find him.” “Great.” The word sounded like a curse.
- Meiosis
- Euphemism
- Irony
- Periphrasis
-
What stylistic device is used in the sentence:
The door was opened by Mrs. Finch, a mousy woman in her forties.
- Pun
- Zeugma
- Epithet
- Antithesis
-
What stylistic device is used in the sentence:
While they talked, the sun slanted down the sky.
- Metaphor
- Epithet
- Irony
- Metonymy
-
What stylistic device is used in the sentence:
As eleven o'clock approached, the whole school started to make its way down to the Quidditch stadium.
- Epithet
- Irony
- Metonymy
- Metaphor
-
Define the type of the repetition in the sentences:
Poor Mary. How much Jack loved her! What will he do now? I wish it hadn't happened. Poor Mary.
- Anaphora
- Epiphora
- Framing
- Ordinary
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
Better to reign in hell than serve in heaven.
- Chiasmus
- Antithesis
- Metaphor
- Oxymoron
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
Officer: What steps [measures] would you take if an enemy tank were coming towards you?
Soldier: Long ones.
- Zeugma
- Pun
- Epithet
- Antithesis
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
Pleasure's a sin, and sometimes sin's a pleasure.
- Euphemism
- Antonomasia
- Chiasmus
- Metaphor
-
Indicate the type of climax in the sentence:
Like a well, like a vault, like a tomb, the prison had no knowledge of the brightness outside.
- qualitative
- logical
- quantitative
- emotive
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
“Dead?” Jay sat down again abruptly. The shock was profound. Father was not yet fifty. “How …?”
- Assonance
- Aposiopesis
- Anaphora repetition
- Antonomasia
-
. Indicate the type of climax in the sentence:
It was a lovely city, a beautiful city, a fair city, a veritable gem of a city.
- qualitative
- quantitative
- logical
- emotive
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
She seems to beam rays of sunshine with her eyes of green.
- Assonance
- Antonomasia
- Aposiopesis
- Anaphora repetition
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
When Mrs Clinton attempts this, with her voice high and loud at its peaks, she is called ‘shrill’ and ‘hectoring’, while her laugh is a ‘cackle’ -- words rarely aimed at men.”
- Graphon
- Assonance
- Alliteration
- Onomatopoeia
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
So, take care, Sweaty Betty.
She hated the pet name he’d coined for her, but now was not the time to complain.
- Assonance
- Antonomasia
- Aposiopesis
- Anaphora repetition
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
Ah, y’see, ah thunk you’re fabulous. Can I git yur authograph just now?’
- Ellipsis
- Graphon
- Assonance
- Alliteration
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
He’d lost weight and his spark.
- Pun
- Zeugma
- Synecdoche
- Periphrasis
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
His name, weirdly, was Stewart.
- Detachment
- Oxymoron
- Inversion
- Ellipsis
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
Milly stared back at her, feeling fear rising inside her like choking gas
- Paraphrase
- Simile
- Irony
- Metonymy
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
He came to see us.’ She pulled a quick face at Milly.
What did he – ‘
- Antonomasia
- Apokoinu construction
- Aposiopesis
- Asyndeton
-
Define what stylistic device is used in the following sentence:
Afterwards, after the oven chips and the singing, after Posie closed her eyes and made a wish, after she’d unwrapped the anticlimax of jigsaw puzzle, after they dropped of Amelia at her house, Romily glanced back at the rear-view mirror and asked, ‘Posie? Why did you tell your friend tat I wasn’t your real mother?’
- Euphemism
- Climax
- Anticlimax
- Suspense
-
Define the type of the repetition in the sentences:
Finally, brethren, whatever is true, whatever is honorable, whatever is right, whatever is pure, whatever is lovely, whatever is of good repute, if there is any excellence and if anything worthy of praise, let your mind dwell on these things.
- Epiphora
- Anaphora
- Ordinary
- Framing
-
What stylistic device is used in the sentence:
“It is so late, my dear, it’s early.” He laughed.
- Hyperbole
- Simile
- Oxymoron
- Metaphor
-
What stylistic device is used in the sentence:
“Well, I cannot pretend it does not disgust me a little,” said Dumbledore.
- Litotes
- Meiosis
- Oxymoron
- Hyperbole
-
What stylistic device is used in the sentence:
The dog barked and pulled Jack, and growled, and raged.
- Detachment
- Asyndeton
- Inversion
- Polysyndeton
-
Define the type of the repetition in the sentences:
If he wished to float into fairyland, he reads a book; if he wishes to dash into the thick of battle, he reads a book; if he wishes to soar into heaven, he reads a book.
- Epiphora
- Framing
- Ordinary
- Anaphora
-
What stylistic device is used in the sentence:
He was numbed. He wanted to weep, to vomit, to die, to sink away.
- Inversion
- Climax
- Suspense
- Ellipsis
-
What stylistic device is used in the sentence:
The long arm of the law will catch him in the end.
- Personification
- Simile
- Hyperbole
- Synecdoche
-
What stylistic device is used in the sentence:
While I nodded, nearly napping, suddenly there came a tapping, As of some one gently rapping, rapping at my chamber door.
- Assonance
- Graphon
- Onomatopoeia
- Alliteration
-
What stylistic device is used in the sentence:
Her mother is perfectly unbearable. Never met such a Gorgon.
- Assonance
- Aposiopesis
- Antonomasia
- Anaphora repetition
Тема :: Загальне мовознавство. Вступ до мовознавства
-
Артикуляція звуків мовлення, яка полягає в наближенні задньої спинки язика в бік м’якого піднебіння, – це
- лабіалізація
- палаталізація
- веляризація
- асиміляця
-
Оберіть правильну відповідь:
- Синтагму утворюють будь-які два слова, що стоять поряд в реченні
- Два знаки, що зустрічаються в умовах тотожної (контрастної) дистрибуції, не можуть зустрічатися в умовах додаткової дистрибуції
- Опозиція завжди має більше членів, ніж парадигма
- Та сама словоформа не може належати парадигмам різних слів
-
Інваріантним є таке граматичне значення словоформи "взяв би"
-
Оберіть правильне твердження
- Одна фонема може реалізуватися у кількох звуках
- У кожній мові однакова кількість звуків та фонем
- Фонем у будь-якій мові більше, ніж звуків
- Кожний звук може бути головним виявом якоїсь фонеми
-
Фатична функція мови полягає у
- цілеспрямованій передачі інформації
- встановленні та підтриманні соціальних контактів
- називанні пізнаних людьми об’єктів та явищ
- вираженні внутрішнього світу мовця
-
Дієреза – це процес
- випадіння звука між двома приголосними
- перестановки складів у межах слова
- додавання приголосного на початку слова
- уподібнення одного звука до іншого
-
Щоб визначити рід іменника в українській мові, потрібно застосувати прийом
- підстановки
- аналіз синтаксичної ролі
- аналіз сполучуваності
- морфемний аналіз словоформи
-
Компонентний аналіз лексичного значення – це
- визначення морфемного складу слова
- виявлення способів утворення переносних значень
- виявлення набору сем
- визначення синтаксичної ролі слова у реченні
-
Екскурсія, артикуляція і рекурсія – це три фази
- інтонації
- редукції
- асиміляції
- артикуляції
-
Взаємна перестановка звуків або складів у межах слова – це
- метатеза
- епентеза
- дисиміляція
- гаплологія
-
Узагальнене, абстрактне мовне значення притаманне словам, яке має в мові регулярне вираження, – це
- граматичне значення
- словотворче значення
- лексичне значення
- етимологічне значення
-
Виділяють такі типи антонімів
- синтаксичні, семантико-синтаксичні, семантичні
- семантичні, стилістичні, семантико-стилістичні
- контрарні, компліментарні, градуальні
- словотвірні, формотвірні
-
Заборона, яка виникає в сфері суспільного життя на різних етапах розвитку суспільства, – це
- оказіоналізми
- евфемізм
- табу
- варваризми
-
Семантичне узгодження – це
- наявність в обох словах словосполучення однакових семантичних компонентів
- вторинне значення слова
- найближче оточення мовної одиниці
- об’єднання в словосполученні слів з несумісними значеннями
-
Службова частина мови, яка привносить різні значення, емоційні відтінки в речення або слугує для утворення форм слова, – це
- прийменник
- частка
- артикль
- числівник
-
Флективні мови характеризуються такою ознакою
- Повнозначні слова складаються тільки з коренів і не мають афіксів
- Кожна граматична морфема має лише одне значення
- У словах немає чітких меж між морфемами, морфеми можуть накладатися одна на другу
- Граматичні морфеми приєднуються до основи послідовно, одна за одною
-
Суплетивізм – це
- фонетичний процес додавання звуку на початку слова
- спосіб деривації
- запозичення слова з іншої мови
- утворення словоформ від різних основ
-
Вид підрядного зв’язку, за якого залежне слово отримує ті ж категорії, що й головне слово, – це
- узгодження
- керування
- прилягання
- ізафет
-
Тип відношень, що виражає відношення протиставлення декількох елементів мови, вибору одного з взаємовиключних елементів, – це
- ієрархічні відношення
- синтагматичні відношення
- парадигматичні відношення
- синтаксичні відношення
-
Диференційні ознаки фонем – це
- акустичні характеристики звуків
- спільні ознаки, які об’єднують декілька подібних фонем
- артикуляційні характеристики фонем у слабких позиціях
- ознаки, якими одна фонема відрізняється від інших
-
Якому типу словників відповідає структура словникової статті: заголовне слово, похідні слова (в дужках - діалектні), слова-еквіваленти близькоспоріднених мов, інформація щодо походження слова та вказівки на шляхи запозичення, бібліографія
- Словник іншомовних слів
- Лінгвістичний енциклопедичний словник
- Словотвірний словник
- Етимологічний словник
-
Основне досягнення порівняльно-історичного мовознавства полягає у
- розробці основних методів мовознавства
- генеалогічній класифікації мов
- типологічній класифікації мов
- визначенні основних категорій мовознавства
-
Поняття макросім’ї мов передбачає існування між мовами
- генетичних зв’язків
- спільних традицій та звичаїв
- етимологічних відповідників
- спільних ареалів вживання
-
Система письма, в якій замість букв, які відповідають звукам, використовуються знаки (символи), що виражають предмети і поняття, – це
- ідеографія
- фонографія
- піктографія
- транскрипція
-
Функція використання мови як засобу впливу на психіку іншої людини називається
- символічною
- регулятивною
- сугестивною
- емоційною
-
У структурі мови виділяють такі рівні
- проміжні й периферійні
- основні й другорядні
- основні, проміжні й периферійні
- основні й проміжні
-
Авторами гіпотези мовної відносності є:
- Едвард Сепір та Бенджамін Уорф
- Готфрід Герде та Олександр Потебня
- Роман Якобсон та Микола Крушевський
- Данте Аліг’єрі та Якоб Грімм
-
Одним із прикладних завдань прикладних лінгвістів є вивчення особливостей мовлення людей, які страждають на
- аритмію
- артрит
- артроз
- афазію
-
Відповідно до класифікації Ч. Пірса, існують такі типи знаків:
- знаки-індекси, знаки-копії, знаки-сигнали та знаки-символи;
- знаки-індекси, знаки-копії , знаки-вказівники та знаки-покажчики;
- знаки-індекси,і знаки-вказівники, знаки-покажчики та дорожні знаки;
- знаки-слова, знаки-цифри, знаки-індекси та знаки-символи
-
Із запропонованого переліку мовних рівнів виберіть найвищий
- морфологічний
- фонологічний
- синтаксичний
- лексико-семантичний
-
Основними мовними поняттями Копенгагенської школи структуралізму були
- схема, форма, функція
- схема, норма, узус
- норма, слово, функція
- структура, функція, соціум
-
Важливим внеском Празької лінгвістичної школи в синтаксичну теорію є вчення В. Матезіуса про
- мову та мовлення
- актуальне членування речення
- фонетику та фонологію
- мову та мислення
-
(!) Ф. де Сосюр виділив три основні властивості мовних знаків
- змінність, репрезентативність, синхронність
- довільність, повторюваність, акустичність
- змінність, матеріальність, репрезентативність
- довільність, лінійність, змінність
-
У своєму лінгвістичному вченні Фердинанд де Сосюр розмежовував таку дихотомію, як:
- діахронію та семантику
- синхронію і значення
- діахронію і діалектологію
- синхронію і діахронію
-
Засновник Казанської лінгвістичної школи І. О. Бодуен де Куртене ввів у мовознавство таке поняття, як
- гіпонім
- лексема
- семантема
- фонема
-
Молодограматики вважали, що необхідно вивчати:
- штучні мови
- живі мови і діалекти
- прамову
- говірки
-
Розшифрування писемності майя здійснив
- Олександр Потебня
- Юрій Жлуктенко
- Юрій Кнорозов
- Богдан Ажнюк
-
Основними принципами молодограматизму були
- принцип звуконаслідування
- принцип аналогії та принцип аномалії
- принцип послідовності та принцип скачків
- принцип мовного (звукового) закону без винятків та принцип аналогії
-
Основною одиницею мови в давньоіндійській традиції вважали
- фонему
- морфему
- речення
- слово
-
Засновник Харківської лінгвістичної школи, О. О. Потебня вважав, що у плані змісту слова потрібно розрізняти
- асоціативне та конотативне значення слова
- первинне і вторинне значення слова
- ближнє і дальнє значення слова
- пряме і переносне значення слова
-
Основоположником психологізму в науці про мову вважають
- Олександра Востокова
- Карла Бюлера
- Філіппа Сассеті
- Геймана Штейталя
-
Основоположники натуралізму (Морі Рапп, Август Шлейхер) вважали, що
- мови – це соціальні організми
- мови – це витвори індивідуумів
- мови – це природні організми
- мови – це штучні системи
-
На думку вчених-компаративістів (Ф. Боппа, Р. Раска та О. Востокова) при проведенні порівняльних досліджень слід спиратися на
- складові частини слів: корені і закінчення
- слова, які запозичуються
- слова, які пов’язані з торгівлею, наукою й освітою
- фразеологічні одиниці
-
Вільгельм фон Гумбольдт стверджував, що
- мова – це система, яка складається з низки взаємозалежних елементів
- мова народу є його дух, а дух народу є його мова
- мова народу – це лексико-граматичні засоби спілкування
- мова народу – це його культурний спадок
-
У 17 ст. найвизначнішою спробою створення граматики універсальної мови була праця:
- ченців Свято-Успенської Почаївської лаври
- служителів собору Паризької богоматері
- монахів Києво-Печерської лаври
- учених-ченців з монастиря Пор-Рояль
-
В епоху Середньовіччя зразком граматики слугувала
- граматика слов’янської мови
- граматика давньогрецької мови
- граматика латинської мови
- граматика давньоєврейської мови
-
У давньоруських текстах для тлумачення малозрозумілих чи незрозумілих слів послуговувалися:
- прикінцевими примітками
- посторінковими коментарями
- прикінцевими коментарями
- внутрішньорядковими, міжрядковими та маргінальними глосами
-
Найдавнішими з відомих нам лінгвістичних традицій є
- індійська, європейська (антична), китайська
- арабська, американська, китайська;
- китайська, американська, арабська
- індійська,американська, європейська, японська
-
Книгодрукування в Європі було винайдено у 1438 р. завдяки
- Йоганну Гутенбергу
- Петру Расмусу
- Михайлу Ломоносову
- Данте Агільєрі
-
Відомий давньоіндійський мовознавець Паніні (V – IV ст. до н. е.) є одним із основоположників мовознавства та автором
- першої морфології санскриту
- першої стилістики санскриту
- першої граматики санскриту
- першої фонетики санскриту
Тема :: Основна іноземна мова (англійська)
-
Private schools are not legally obliged to teach the national …, unlike their state sector counterparts.
- curriculum
- syllabus
- schedule
- module
-
Dan's parents are just really judgmental, and they're always going on about celebrities and the … of culture.
- dumbing down
- reduction
- shortcut
- liquidation
-
A postgraduate business degree that teaches students technical, managerial and leadership skills.
-
An exam that tests your knowledge of business English.
-
English language proficiency test for higher education and global migration (used by British and Australian Universities).
-
A test that measures four academic English skills – reading, listening, speaking and writing, often used by American Universities.
-
The Bay Hotel is a recent development catering for … travellers who enjoy luxury holiday-making.
- discerning
- disconcerting
- distinctive
- discriminated
-
Each hotel suite looks onto Falmer Beach, commanding breathtaking views of the four miles of … white sand which gently shelves into the implausibly turquoise waters of the Crepuscan Sea.
- flawless
- blameless
- unmarked
- unpolluted
-
At the heart of the Bay Hotel is personal, efficient and … service.
- unobtrusive
- reserved
- understated
- unpretentious
-
Don’t even try to resist a temptation to sample our mouth-watering local … !
- specialities
- specificities
- delicates
- gifts
-
The hotel has on offer a comprehensive range of recreational activities, so do not miss your chance and … yourself with a wide variety of treatments available in our Spa Centre.
- pamper
- nurse
- spoil
- perish
-
Because of his shyness, he had the reputation of being … .
- aloof
- pragmatic
- cultured
- meticulous
-
You are known to be a rather … musician, with a great attention to details.
- meticulous
- charismatic
- cultured
- devious
-
We need a candidate who’s … and can get things done in the real world – not some idealist who will never compromise.
- pragmatic
- charismatic
- devious
- dogmatic
-
A disease able to be transmitted from one sufferer to another; contagious or infectious.
- a communicable disease
- a communicative disease
- a conveyed disease
- an imparted disease
-
A condition marked by severe pain in the chest, often also spreading to the shoulders, arms, and neck, owing to an inadequate blood supply to the heart.
- angina
- stroke
- typhoid
- AIDS
-
The birth of an infant that has died in the womb.
- stillbirth
- still life
- stillness
- stillage
-
To regain health after being sick, wounded, or the like.
- to bounce back
- to jump back
- to throw back
- to step back
-
Kill or seriously incapacitate someone.
- to strike down
- to bounce back
- to get through
- to put an end
-
A place where a doctor, dentist, or other medical practitioner treats or advises patients (BrE).
- a doctor’s surgery
- a suite of rooms
- a showroom
- a dental parlour
-
Care for the terminally ill and their families, especially that provided by an organized health service.
- palliative care
- intensive care unit
- coronary care unit
- rehabilitation ward
-
A consumer … warned today that hundreds of thousands of people have been conned by fake lottery scams.
- watchdog
- choice
- demand
- price
-
So when that pensioner in my constituency is paying a third of her income, her…, on council tax, is that social justice?
- disposable income
- discretionary income
- fixed income
- physic income
-
Two weeks ago, Farias's office participated in 81 raids of … that employ immigrant labor.
- sweatshops
- sweat squeezer
- grinder
- stall
-
Models from the Louise Morton Model Agency of Huddersfield will be on the … for the fashion shows, which take place four times each day in the Skipton Building Society Fashion Pavilion.
- catwalk
- gangway
- alley
- stairway
-
The … price is just under $100, which is rather inexpensive for its deluxe features.
- retail
- random
- stock
- peddling
-
Media Innovations has got a lot of … medical products.
- cutting-edge
- obsolete
- redundant
- superseded
-
It seems that happiness today has been reduced to acquiring … gadgets, gizmos or gigagobblers that do absolutely everything but clean the kitchen sink.
- new-fangled
- obsolete
- redundant
- superseded
-
The fax machine has been rendered almost … as information and documents are routinely exchanged at the press of a button.
- redundant
- new-fangled
- revolutionary
- cutting edge
-
… includes new or greatly improved imaging devices, location-tracking technologies, communications eavesdropping systems and new means of collecting data of all kinds about individuals and their activities.
- Surveillance technology
- Ring system
- Spy technology
- Space technology
-
The staff at the Matalan store in Greenbridge Retail Park will have their hands ... over the next fortnight as hundreds of parents prepare their little ones for their moment of fame in the Evening Advertiser's Baby of the Year competition.
-
I had sources - not many, but a few - who risked their jobs to tell me things ... and I never gave one of them up.
- off the record
- on the record
- for the record
- out of the record
-
Other criminal cases which showed an increase in 2000 included homicide, juvenile ..., torture, and arson.
- delinquency
- criminality
- wrongdoing
- deterrent
-
John Power, Antonio Forcione and Jason Lockett complete the ... in the Globe Theatre.
- bill
- catalogue
- logbook
- magazine
-
Commonly used to purchase homes, ... specify the terms by which the purchaser borrows from the lender (usually a bank or a savings and loan association), using his or her title to the house as security for the unpaid balance of the loan.
- mortgages
- advances
- credits
- debtors
-
Quick downpours from summer thunderstorms can cause ... anywhere.
- flash floods
- geysers
- reservoirs
- canyons
Тема :: Лінгвокраїнознавство
-
Лінгвокраїнознавство як дисципліна виникло на зіткненні наук
- прагматики та країнознавства
- семантики та країнознавства
- лінгвістики та герменевтики
- лінгвістики та країнознавства
-
Слова-реалії є
- носіями прагматичних ознак
- носіями інформації про дискурсивні властивості слова
- носіями інформації про міжмовне поняття слова
- носіями національної семантики
-
Метою лінгвокраїнознавства є вивчення мови у
- психологічному аспекті
- стилістичному аспекті
- прагмасемантичному аспекті
- національно-культурному аспекті
-
Головною проблемою перекладу реалій є
- опис структурно-семантичних характеристик слів
- опис прагматичного статусу реалії
- формалізація знань про слово-реалію
- знаходження іншомовних еквівалентів
-
Лінгвокультурний фон слів-реалій створюється за рахунок
- інформації про структуру слова
- інформації немовного походження
- інформації про комбінаторику слова
- інформації про гендерний статус мови
-
Після Реформації офіційна церква Великої Британії стала
- Католицька церква
- Англіканська церква
- Лютеранська церква
- Православна церква
-
Гімн Об'єднаного королівства називається
- Наша Королева
- Нехай довго живе Королева
- Боже, спаси Королеву
- Славетна Королева
-
Офіційною мовою в Англії після Норманського завоювання стала
- французька
- валійська
- бретонська
- шотландська
-
Стоунхендж є відомою пам’яткою
- Римської цівілізації
- докельтської цивілізації
- Англо-Саксонської цивілізації
- Скандинавської цивілізації
-
Англійський канал відділяє Англію від
- Португалії
- Італії
- Данії
- Франції
-
Марія І Тюдор отримала прізвисько Кровава, тому що
- спалила багато католиків
- спалила багато мусульман
- спалила багато протестантів
- спалила багато гугенотів
-
Святий Патрік є покровителем
- Північної Ірландії
- Шотландії
- Англії
- Уельсу
-
Англійська мова належить до
- скандинавських мов
- германських мов
- слов’янських мов
- кельтських мов
-
Біла роза була емблемою династії
- Тюдорів
- Ланкастерів
- Стюартів
- Йорків
-
Маргарет Тетчер за свою чітку і безкомпромісну зовнішню політику отримала ім’я
- Залізна
- Золота
- Срібна
- Кам’яна
-
Червона роза була емблемою династії
- Тюдорів
- Ланкастерів
- Стюартів
- Йорків
-
Святий Андрій є покровителем
- Північної Ірландії
- Шотландії
- Англії
- Уельсу
-
Музей Мадам Тюссо є відомим музеєм
- книжок
- одягу
- воскових фігур
- мумій
-
Реформацію в Англії було здійснено
- Олівером Кромвелем
- Єлизаветою ІІ
- Єлизаветою І
- Генріхом VIII Тюдором
-
Скіпетр королеви містить один з найбільших діамантів світу, який називається
- зірка Африки
- зірка світу
- зірка Індії
- зірка Англії
-
Святий Георгій є покровителем
- Північної Ірландії
- Шотландії
- Англії
- Уельсу
-
Святий Давид є покровителем
- Північної Ірландії
- Шотландії
- Англії
- Уельсу
-
Парламент Об’єднаного королівства складається з
- 1 палати
- 2 палат
- 3 палат
- 4 палат
-
Саксонці утворили королівство
- Кент
- Нортумбрія
- Весекс
- Східна Англія
-
Кельти були
- язичниками
- католиками
- мусульманами
- православними
-
Столиця Північної Ірландії є
- Лондон
- Кардиф
- Белфаст
- Единбург
-
Столиця Шотландії є
- Лондон
- Кардиф
- Белфаст
- Единбург
-
Столиця Уельсу є
- Лондон
- Кардиф
- Белфаст
- Единбург
-
Відомий документ Магна Карта (або Велика Хартія) був підписаний в
-
В період республіки Англію очолив
- Вінстон Черчиль
- Олівер Кромвель
- Джеймс І Стюарт
- Єлизавета І Тюдор
-
До Об’єднаного королівства не належить
- Гебридські острови
- острів Мен
- острів Уайт
- острів Сілі
-
Британські острови омиваються із сходу
- Атлантичним океаном
- Північним морем
- Англійським каналом
- Ірландським морем
-
Британські острови омиваються із півдня
- Ірландським морем
- Атлантичним океаном
- Північним морем
- Англійським каналом
Тема :: Теоретична граматика
-
What were you doing? – Reading!
- a two-member complete sentence
- a two-member incomplete sentence
- a one-member sentence
- a nominal sentence
-
According to the way of joining clauses of a composite sentence together they are divided into:
- extended, unextended
- syndetic, asyndetic
- anaphoric, cataphoric
- conjunctive, prepositional
-
The clauses are linked asyndetically in the sentence:
- When he came, the house was quite.
- The rain fell softly and the rainbow appeared in the sky.
- The rain fell softly, the house was quite.
- The darkness was thinning, but the street was still lighted.
-
Compound and complex sentences are defined according to:
- the number of clauses
- the type of conjunction
- the type of predication
- the type of syntactic connections
-
Define the type of the predicate in the sentence: Soon he got nervous.
- a simple verbal predicate
- a simple phraseological predicate
- a compound nominal predicate
- a compound verbal aspect predicate
-
An interesting book, to study well, too quickly are …. phrases.
- coordinative
- subordinative
- predicative
- indicative
-
Pre-modification comprises all adjuncts placed before head element.
- to send a telegramme
- very interesting
- roof of the house
- a young medical student from Kyiv
-
...are syntagmatic relations observed between syntactic units.
- syntactic connections
- syntactic forms
- syntactic meanings
- syntactic positions
-
... is the second principal part of the sentence which is the center of…
- predicate, predicative
- predicate, predication
- predication, predicative
- predicative, predication
-
... is used after intransitive verbs.
- complex object
- direct object
- indirect object
- cognate object
-
Do you know him? – Do I know him!
- modality is expressed phonetically
- modality is expressed lexically
- modality is expressed grammatically
- modality is expressed syntactically
-
... is concerned with the external functions of words and their relationship to other words within the linearly ordered units – word-groups, sentences and texts.
- syntagm
- morphology
- system
- syntax
-
What function is performed by on-the-spot in Some on-the-spot investigations?
- attributive
- adverbial
- objective
- predicative
-
The function of word combination is…
- nominative
- communicative
- subordinate
- objective
-
Pre-positive phrase is…
- to see a boy
- a woman in the hat
- yellow sun
- he himself
-
Verbal categories are:
- tense, aspect, voice, mood, person and number
- tense, aspect, voice, mood and person
- tense, aspect, voice, mood and number
- tense, aspect, voice and mood
-
There are … verbals in English.
-
The verbals unlike the … forms of the verb, do not express person, number or mood.
- finite
- non-finite
- durable
- definite
-
What part of speech is characterized by: categorical meaning of indication, different groups have different formal characteristics, adjectival function?
- adjective
- adverb
- pronoun
- numeral
-
Nouns in which the opposition of discreteness/indiscreteness is not expressed explicitly are:
- cat, cats
- peace, love
- phenomenon, phenomena
- games, trousers
-
In modern linguistics parts of speech are discriminated according to the following criteria:
- classical, functional, distributional, complex
- declinable, indeclinable
- functional and nominative
- semantic, formal, functional
-
It is commonly recognized that there are … notional parts of speech and … functional.
-
Predicative, objective, attributive and adverbial are types of ….
- syntagm
- paradigm
- diachrony
-
… is a part of grammar that studies the form of a word and its paradigms.
- syntax
- morphology
- lexicology
- semantics
-
Well in well-known is a … morpheme.
- free
- bound
- semi-bound
- semi-free
-
How is grammatical meaning expressed in “worked”?
- implicitly
- explicitly
- informally
- gradually
-
Opposition or at least, two grammatical forms one of which is marked, another is unmarked is known as …
- objective category
- morphological category
- grammatical category
- grammatical meaning
-
… is the set of contexts, or environments, within sentences in which a unit can appear.
- substitution
- distribution
- IC analysis
- transformation
-
… relations are systemic interclass relations, vertical as to their direction.
- pragmatic
- predicative
- syntagmatic
- paradigmatic
-
… relations are horizontal, immediate, linear relations in the language. They are relations between units in the same utterance.
- systemic
- syntactic
- syntagmatic
- paradigmatic
-
To show the syntagmatic interrelations between the sentence constituents is the aim of…. method.
- substitution
- distribution
- IC analysis
- UC analysis
-
A system of specific interconnected and interdependent lingual signs united by their common function of forming, storing and exchanging ideas in the process of human intercourse is …
- language
- speech
- text
- discourse
-
The grammatical system includes …
- all the nominative (naming) means of language: words and stable word-combinations
- the material units of which language is made up: sounds, phonemes, different intonation models, and accent models
- the rules and regularities of using lingual units in the construction of utterances in the process of human communication
- the act of producing utterances and the result of it
-
The first grammars of English were….
- prescriptive
- descriptive
- contrastive
- constructive
-
Structural grammarians have pointed out devices used in English to indicate structural meaning:
- meaning, form, function
- word form, function words, word order, intonation and accent patterns
- denotative, connotative lexical meaning
- phonological, lexical and grammatical
Тема :: Лексикологія
-
Pick out British English words from the groups below:
- toonie, humidex, double-double
- dingo, gum-tree, kiwi
- autumn, bill, flat
- fall, check, apartment
-
Pick out Scottish English words from the groups below:
- garda, flagon, hoor
- bonnie, frein, gonny
- cwtch, lush, tamping
- Billy Goat, blood red, Brad Pitt
-
Pick out the historisms from the groups below:
- mug, cock-eyed, beans
- yeomantry, battering ram, baron
- bonehead, goddam, bastard
- lad, kirk, galloway
-
Point out a free word-group:
- an official letter
- to have a bite
- a big bug
- neck and crop
-
Point out a phraseological unit borrowed from the Bible:
- a Dutch bargain
- the land of promise
- something is rotten in the state of Denmark
- a black sheep
-
Pick out the ideographic synonyms from the pairs below:
- railway ? railroad
- girl ? maiden
- few ? little
- strange ? odd
-
Pick out the terms from the groups below:
- cybercrook, virtual money, transgenic
- diphthong, operation, molecule
- eve, fair, woe
- mon cher, de jure, au revoir
-
The result of semantic change in the word smart: causing pain ® attractive is . . .
- the narrowing of meaning
- the extension of meaning
- the degradation of meaning
- the elevation of meaning
-
The semantic change of the word a Ford in the sentence He bought a Ford involves the association: …
- the part is used for the whole
- the place is used for the institution
- the producer is used for a product
- the place is used for the people occupying it
-
The words human ? humane refer to . . .
- absolute homonyms
- paronyms
- homographs
- homophones
-
The suffix –ward(s) found in the word downwards is a/an. . .
- noun-forming suffix
- adjective-forming suffix
- verb-forming suffix
- adverb-forming suffix
-
The word lily-of-the-valley is a. . .
- derivational compound
- contracted compound
- morphological compound
- syntactic compound
-
The word giggle is a(n). . .
- shortening
- acronym
- blend
- onomatopoeic word
-
Metaphor hand of a clock is based on . . .
- similarity of shape and form
- similarity of function
- similarity of color
- similarity of temperature
-
Local form of the language is called a(n) . .
- variant
- dialect
- accent
- standard
-
The word window belongs to . . .
- the words of Native origin
- the words of Scandinavian origin
- Latin borrowings;
- French borrowings.
-
The word formula is a(n) . . .
- completely assimilated borrowing
- partially assimilated borrowing (not assimilated grammatically)
- partially assimilated borrowing (not assimilated phonetically)
- unassimilated borrowing (barbarism)
-
The prefix hemi- in the word hemisphere implies . . .
- negation
- locality
- priority
- incompleteness
-
The local inner East London accent/dialect notable for its argot, or coded language, which was born out of ingenious rhyming slang, is called . .
- Standard English
- Cockney
- Estuary English
- Received Pronunciation
-
The principle of classifying phraseological units based on their ability to perform the same syntactical functions as words is called . .
- thematic principle
- semantic principle
- functional principle
- etymological principle
-
A procedure generally used for the purposes of segmenting words into the constituent morphemes is
- IC analysis
- distributional analysis
- transforamational analysis
- componential analysis
-
Word-groups with a completely changed meaning, demotivated, their meaning cannot be deduced from the meanings of the constituent parts, are called . .
- free word-groups
- phraseological combinations
- phraseological fusions
- phraseological unities
-
Polite words or expressions that are used instead of more direct ones to avoid shocking or upsetting someone are called . .
- dyspheisms
- synonyms
- antonyms
- euphemisms
-
The words of foreign origin which have not entirely been assimilated into English are called . .
- archaic words
- historical words
- terms
- barbarisms
-
Words whose aim is to preserve secrecy within one or another social group are called . .
- poetic words
- jargonisms
- neologisms
- slang words
-
The sameness of name combined with the difference in meaning is called . . .
- homonymy
- metaphor
- metonymy
- polysemy
-
Synonyms which can replace each other in any given context without the slightest alteration in denotative or emotional meaning and connotations are called . .
- absolute synonyms
- ideographic synonyms
- stylistic synonyms
- phraseological synonyms
-
The expression of the direct meaning proper of the word without any emotive evaluation or stylistic colouring is called . . .
- connotational meaning
- grammatical meaning
- implicational meaning
- denotational meaning
-
A type of affixless derivation where a newly-formed word acquires a paradigm and syntactic functions different from those of the original word is called . . .
- affixation;
- conversion
- word-composition
- substantivation
-
The formation of new words by means of merging fragments of words into one new word is called . . .
- shortening
- sound interchange
- back-formation
- blending
-
The basic unit of a given language resulting from the association of a given meaning with a given group of sounds susceptible of a given grammatical employment is denoted by the term . .
- vocabulary;
- word
- word equivalent
- morpheme
-
Words whose elements are derived from different languages are called . . .
- international words;
- etymological hybrids
- etymological doublets
- translation-loans
-
Morphemes that make up words of conditional segmentability and do not rise to the status of full morphemes for semantic reason are called . . .
- allomorphs
- unique morpemes
- pseudo-morphemes
- combining forms
-
The part of General Linguistics which is concerned with the study of vocabulary irrespective of the specific features of any particular language is called . . .
- General Lexicology
- Special Lexicology
- Descriptive Lexicology
- Historical Lexicology
Тема :: Історія англійської --- літератури
-
Romantics took refuge and sought consolation and inspiration in ______ .
- human intellect
- faith
- social harmony
- nature
-
Samuel Beckett's :WAITING FOR GODOT" is a sample of the Theater of the ______ .
- absurd
- conflict
- dream
- adventure
-
In J.D. Salinger’s “The Catcher in the Rye” a young protagonist condemns the grown-up world fot its ______ .
- phoniness
- narrow-mindedness
- radicalism
- high crime rate
-
One of the post-modernist features of John Fowles’ The Collector" is ______ .
- gloomy atmosphere
- stream of consciousness
- internal conflict
- "death" of the author
-
The narrator in Henry James’ “The Turn of the Screw” is qualified as ______ .
- unreliable
- objective
- external
- omniscient
-
The only way to survive is to face what comes with dignity and endurance. This princilple is known as Ernest Hemingway's ______ .
-
In Herman Melville's "Moby Dick" Captain Ahab pursues the white whale which had once ______ .
- destroyed his boat
- bitten off Ahab's leg
- mutilated Ahab's arm
- injured his nephew
-
A traditional form of Anglo-Saxon poetry is ______ .
- Blank verse
- Alliterative verse
- Free vers
- Rhyming verse
-
Beowulf is ______ .
- A narrative poem belonging to the pen of P. B. Shelley
- An Old English heroic epic poem by an anonymous poet
- An incomplete English romantic epic poem composed by Edmund Spenser
- An epic poem in blank verse written by John Milton
-
Anti-Stratfordian theories is ______ .
- A general term for the post-modern studies of Shakespeare.
- A general term for the studies of Shakespeare’s religious beliefs.
- A general term for the belief that the author referred to as "Shakespeare" was the same William Shakespeare who was born in Stratford-upon-Avon in 1564 and who died there in 1616.
- A general term for the belief that someone other than William Shakespeare wrote the plays attributed to him.
-
______ is a 14-line lyric poem usually written in iambic pentameter and consisting of 3 quatrains and a final couplet
- A sonnet
- An Elegy
- An Ode.
- A Ballad.
-
In English literature, the ______ is associated with the names of Thomas More, Edmund Spenser, Christopher Marlowe and Ben Jonson
- Sentimentalism
- Neo-Classicism
- Renaissance
- Enlightenment
-
______ is a work of fiction describing an ideally perfect place, especially in its social, political, and moral aspects.
- Psychological novel
- Realistic novel
- utopian novel
- anti-utopian novel
-
In Geoffrey Chaucer’s famous poem the pilgrims are journeying from LONDON TO ______ .
- A Shrine in Canterbury
- a Catholic Cathedral in Scotland
- A countryside cottage
- The Southern region of England
-
______ is a literary genre that describes (usually in verse) the adventure of legendary knights, and celebrates an idealized code of civilized behaviour that combines loyalty, honour, and courtly love.
- Ballad
- Ode
- Chivalric romance
- Myth
-
Gothic novel is ______ .
- The type of fiction that recounts the history of Goths and their civilization.
- The type of fiction in which a significant historical event or era serves as a framework to a story that may include fictional or historical characters
- The type of fiction that employs mystery, terror or horror, suspense, and the supernatural for the simple purpose of scaring the wits out of its readers.
- The type of fiction that is concerned with the spiritual, emotional and mental lives of the characters.
-
The author of Bleak House, David Copperfield, Oliver Twist, Dombey and Son, Great Expectations is ______ .
- Henry Fielding
- Charles Dickens
- William Thackerey
- Thomas Hardy
-
William Makepeace Thackeray's VANITY FAIR is subtitled ______ .
- A novel with a negative hero
- A novel without a hero
- A novel without a positive hero
- A Novel with a hero
-
Jonathan Swift's Gulliver's Travels is an outstanding example of literary works generally known as ______ .
- Comedies of manners
- Satires
- parables
- novels of sensibility
-
Which statement below can be best illustrated by the fact of Robinson Crusoe’s survival on the deserted island?
- A man's power over himself and nature depends upon constant labour
- If people worship reason, they abandon tradition and common sense.
- Losing track of time makes it pass faster.
- MONEY IS THE KEY to happiness
-
George Gordon Byron, Percy Bysshe Shelley and John Keats belong to ______ .
- The second generation of romantic poets
- The Lake School
- The first generation of romantic poets
- The School of Scandal
-
Emphasis on the importance of nature, human emotions, feelings, instinct and intuition, exoticism, sentimentality, spirituality; are the features of ______ .
- Neo-classicism
- Renaissance
- Enlightenment
- Romanticism
-
The Victorian era (1832-1901) was the great age of the ______ .
- English poetry
- English drama
- English literary criticism
- English novel
-
The play by William Shakespeare that portrays the events surrounding the marriage of the Duke of Athens, Theseus, and the Queen of the Amazons, Hippolyta, isincluding the adventures of four young Athenian lovers and a group of six amateur actors is entitled ______ .
- The Comedy of Errors
- All’s Well That Ends Well
- Much Ado About Nothing
- A Midsummer Night’s Dream
-
The action of this Walter Scott’s historical novel is set in 1194, when Richard I returned from the Third Crusade to reclaim his kingdom from his brother John, who had usurped much of Richard’s power during his long absence in the Holy Land.
- Ivanhoe
- Rob Roy
- Waverley
- The Lady of the Lake
-
“The earth was made for ______ to trade in, and the sun and moon were made to give them light. Rivers and seas were formed to float their ships; rainbows gave them promise of fair weather; winds blew for or against their enterprises; stars and planets circled in their orbits, to preserve inviolate a system of which they were the centre.”
- Romeo and Juliet
- Dombey and Son
- Oberon and Titania
- Robinson Crusoe and Friday
-
The ______ is moody by nature or passionate about a particular issue. He has emotional and intellectual capacities, superior to the average man. self. Sometimes, this is to the point of nihilism resulting in his rebellion against life itself. He rejects the values and moral codes of society and is often characterized by a guilty memory of some unnamed crime.
- Byronic hero
- Superhero
- Epic hero
- chivalric warrior
-
Holden Caulfield in J.D.Salinger’s “The Catcher in the Rye” misremembered and misquoted the poem written by ______ .
- William Shakespeare
- Robert Burns
- William Blaske
- John Keats
-
Joseph Conrad’s novels and short stories belong to the trend in literature known as ______ .
- Neo-Classicism
- Neoromanticism
- Realism
- Naturalism
-
"All ANIMALS ARE CREATED Equal but some animals are more equal than others"--THIS QOUTATION IS from
- W.Golding’s “Lord of the Flies”
- G Orwell's "THE Animal Farm"
- J.Fowles’ “THE Collector"
- J Swift's "Gulliver's Travels"
-
“Newspeak ” and “Double-thinking” are the traits of the society represented in ______ .
- A.Huxley’s "Brave New World”
- Margaret Atwood's "The Handmaid's Tale"
- G. Orwell's "1984"
- A Burgess' A Clockwork Orange"
-
The captain-narrator in Joseph Conrad’s “The Secret Sharer” refers to Leggart as ______ .
- the narrator's neighbour
- the narrator's rival
- the narrator's companion
- the narrator's second self
-
The eponymous character in FRANCIS SCOTT FITZGERALD'S "THE GREAT GATSBY" is epitomizing the collapse of ______ .
- The American DREAM
- The American principles
- the American life syle
- the American myth
-
THE key traits of existentialism in Iris Murdoch's The BLACK PRINCE are
- absurdity of human existence
- violence and crime
- callousness and cruelty
- selfishness and consumerism