Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: 014 Середня освіта / Середня освіта. Математика
Розробники:
Дата генерації: 04.07.2023
Тема :: Аналітична геометрія
-
Дано точки і . Знайти відстань від початку координат до середини відрізка
- 3
- 18
- 13
-
При яких значеннях х та у вектори і є колінеарними?
- (-8,10)
- (7,3)
- (4,0)
- (2,8)
- (4,-5)
-
Знайти довжину вектора , якщо , .
- 6
- 1
- 2
-
Знайти координати вектора , якщо , .
- (-1,2,1)
- (0,1,3)
- (1,2,-1)
- (-1,0,2)
- (1,8,2)
-
Відомо, що вектори колінеарні. Знайдіть m .
-
Дано вектори і . Знайдіть довжину вектора .
-
Знайти суму векторів і .
- (2,0)
- (-3,2)
- (1,9)
- (1,0)
- (-5,7)
-
При якому значенні вектори і колінеарні?
- 4
- 0,5
- 1,5
- 0,3
-
Дано точки і .Знайти відстань від початку координат до середини відрізка .
-
Дано точки , . Знайти х та у відповідно, якщо
- (2,0)
- (1;4)
- (3,1)
- (-1,-3)
- (1,3)
-
Знайти центр кривої
- (3;-4)
- (-1;2)
- (0;1)
- (-1;-1)
-
Знайти довжину вектора , якщо , :
-
Написати рівняння параболи, директриса якої має рівняння .
-
Написати рівняння площини, яка проходить через точку (3,1,-2) і через пряму .
- 3x-2y-5z-12=0
- 8 x -9 y- 22 z -59 =0
- x+2y+3z-1=0
- x+y+z+10=0
-
Знайти точку перетину прямої з площиною x + y -2 z -4=0.
- A(0,1,3)
- A(0,0,0)
- A(-2,0,-3)
- A(2,3,0)
-
Рівняння площини, що проходить через точку (2,3,-1) паралельно до площини :2 x -3 y +5 z -4=0.має вигляд:
- 2 x-3y+5z+10=0
- 2x+3y-z+10=0
- 3x-2y-5z-12=0
- x+y+z+10=0
- x+2y+3z-1=0
-
Через точку М(1,-1,2) провести пряму, паралельну .
-
Обчислити скалярний добуток векторів , якщо
-
Обчислити площу паралелограма, побудованого на векторах , що виходять з однієї точки.
- 24
- 15
- 3
- 13
-
Обчислити скалярний добуток векторів , якщо
-
Знайти координати вектора , що є колінеарним до вектора і задовольняє умову .
- (3,15,9)
- (4,0,2)
- (-9,12,-3)
- (-9,3,-12)
- (6,15,5)
-
Знайдіть таке число k , щоб виконувалась рівність , коли відомо, що вектори протилежно напрямлені і .
-
В паралелограмі дано вершини А(1,0,1), В(1,2,9), С(5,6,11). Визначити четверту вершину D .
- (5,4,3)
- (-1,0,2)
- (8,3,1)
- (-5,3,7)
- (5,2,3)
-
Вияснити тип кривої
- гіперболічна
- еліптична
- параболічна
-
Яка поверхня задана рівнянням
- параболоїд обертання
- еліпсоїд
- двопорожниний гіперболоїд
- однопорожниний гіперболоїд
-
Скласти рівняння кола, центр якого міститься в точці А(-3;5) і
-
Написати рівняння гіперболи, осі якої співпадають з осями координат, якщо відстань між вершинами дорівнює 8, а відстань між фокусами 10.
-
Написати рівняння еліпса, якщо півосі його відповідно рівні 4 і 2.
-
Перевірити чи лежить пряма на площині 4 x +3 y - z +3=0.
- Такої прямої не існує
- Такої площини не існує
- Не лежить
- Лежить
-
Загальне рівняння площини, що відповідає рівнянню
- x+3y-2z+6= 0
- x-2y-z+2=0
- 2x-5y+z+1=0
- x+y+2z-1=0
- 3 x-2y+5z+2=0
-
Знайти відстань між паралельними площинами 5 x +3 y –4 z +15=0 15 x +9 y – 12 z – 5=0
- d=1
- d=5
- d=
- d=2
- d=4
-
Знайти рівняння площини, яка проходить через точки (1,2,–1) , (–1,0,4) , (–2,–1,1).
- x – y+z+2= 0
- x+z – 1=0
- y – z – 1=0
- x – y+1=0
- 2 x – y – 3z+2=0
-
Написати рівняння прямої, яка проходить через точку А(4,3,0) і паралельна вектору (–1,1,1).
-
Знайти косинус кута α між прямими і .
-
Обчислити скалярний добуток векторів , якщо
-
Обчислити довжину вектора .
- 4
- 7
- 3
-
Знайдіть кут між векторами .
-
Обчислити довжину вектора , якщо .
-
Дано вектори . Знайти .
-
При яких значеннях х та у вектори і є колінеарними?
- (2,8)
- (4,-5)
- (-8,10)
- (7,3)
- (4,0)
-
Дано точки і . Знайти відстань від початку координат до середини відрізка
- 3
- 18
- 13
Тема :: Дискретна математика
-
Які з наведених формул є рівносильними формулі ?
-
Операція еквіваленції для висловлень А та В є істинною тоді й тільки тоді, коли:
- завжди істинна
- А є істинним, а В - хибним;
- А є хибним, а В - істинним
- А і В є істинними
- А і В одночасно істинні або одночасно хибні
-
Операція диз’юнкції для висловлень А та В є хибною тоді й тільки тоді, коли:
- завжди істинна
- А є істинним, а В- хибним
- А є хибним, а В - істинним
- А і В є істинними
- А і В є хибними
-
Операція імплікації для висловлень А та В є хибною тоді й тільки тоді, коли:
- завжди істинна
- А є істинним, а В - хибним
- А і В є істинними
- А є хибним, а В- істинним
- А і В є хибними
-
Операція кон’юнкції для висловлень А та В є істинною тоді й тільки тоді, коли:
- завжди істинна
- А є істинним, а В - хибним
- А є хибним, а В - істинним
- А і В є хибними
- А і В є істинними
-
Оберіть вирази, які відповідають законам ідемпотентності:
-
Оберіть вирази, які відповідають законам комутативності:
-
Речення, яке містить змінні і, не будучи висловленням, перетворюється у нього при заміні цих змінних назвами елементів відповідної множини, називають:
- квантором
- теоремою
- предикатом
- виконуваним
- тавтологією
-
Формули, для яких значення істинності збігаються в усіх інтерпретаціях цих формул, називають:
- рівносильними
- суперечностями
- виконуваними
- нейтральними
- тавтологіями
-
Формули, які на всіх наборах значень своїх атомів набувають значення 0, називають:
- нейтральними
- тотожно істинними формулами
- тавтологіями
- суперечностями
- виконуваними
-
Які речення, з наведених нижче, є висловленнями?
- 24+х=2
- Дніпро – мала річка .
- 7 – просте число.
- 4 х 7
- = x
-
Формули, які на всіх наборах значень своїх атомів набувають значення 1, називають:
- виконуваними
- нейтральними
- висловленнями
- тавтологіями
- суперечностями
-
Які речення, з наведених нижче, не є висловленнями?
- ln 1= 0
- 2- 4=6
- 2+3 5
- Сніг чорний.
- Чи існує число менше за 10?
-
Які речення, з наведених нижче, є висловленнями?
- 2+5х 25
- Трикутник, у якого всі сторони різні, називається рівностороннім.
- Дніпро – велика річка .
- 3+5=9
- 4 х = 7
-
Скільки існує способів розміщення на полиці 3 книжок?
-
Скінчений зв’язний граф, який не містить циклів, називають
- лісом
- платоновим
- деревом
- повним
- двочастинним
-
Кількість можливих комбінацій з n елементів по k із повтореннями дорівнює:
-
Кількість можливих комбінацій з n елементів по k дорівнює:
-
Знайдіть прямий добуток множин А = та В = .
- А В = {(2;3), (2;4)}
- А В = {а : (2 < а < 5) (3 в < 4)}
- А В = {(а,в) : (2 < а < 5) (3 в < 4)}
- А В = {(2;3), (2;4), (5;3), (5;4)}
- А В = {(а,в) : (2 < а < 5) (3 < в < 4) }
-
Знайдіть переріз множин А та В, якщо А={х : 2< х < 5 }, В={х: -2 ≤ х < 3 }.
- А В={х : -2< х < 2 }
- А В={х : 2< х < 3 }
- А В={х : -2< х < 5 }
- А В={х : -2< х < 3 }
- А В={х : 2< х < 5 }
-
Бінарна операція « * » називається на множині А комутативною, якщо
- : а * в = в * а
- : (а+в) * с=а * с+в * с
- : (а+в) * с=а * с+в * с
- : (а * в) * с = а * (в * с)
- : (а * в) * с = а * (в * с)
-
Бінарна операція « * » називається на множині А асоціативною, якщо
- : а * в = в * а
- : (а+в) * с=а * с+в * с
- : (а * в) * с = а * (в * с)
- : (а+в) * с=а * с+в * с
- : (а * в) * с = а * (в * с)
-
Множина, рівнопотужна множині всіх дійсних чисел з інтервалу (0,1), називається:
- впорядкованою
- скінченною
- порожньою
- зліченною
- континуальною
-
Зліченною множиною є:
- множина еквівалентна множині натуральних чисел
- будь-яка підмножина зліченної множини
- об’єднання скінченої кількості скінченних множин
- множина всіх дійсних чисел з інтервалу (0,1)
- множина всіх дійсних чисел з сегменту [0,1]
-
Відношення , задане на множині А, називається на цій множині відношенням еквівалентності, якщо воно:
- рефлексивне, симетричне й транзитивне
- рефлексивне й транзитивне
- рефлексивне, антисиметричне й транзитивне
- антирефлексивне, симетричне й транзитивне
- симетричне й транзитивне
-
Бінарне відношення , задане на множині , називається на цій множині антисиметричним, якщо:
-
Бінарне відношення , задане на множині , називається на цій множині симетричним, якщо:
-
Бінарне відношення , задане на множині , називається на цій множині антирефлексивним, якщо:
-
Бінарне відношення , задане на множині , називається на цій множині рефлексивним, якщо:
-
Прямим добутком множин А та В називається:
- множина всіх упорядкованих пар елементів (а;в), де
- множина всіх упорядкованих пар елементів (а;в), де
- множина всіх упорядкованих пар елементів (а;в), де
- множина упорядкованих пар елементів (а;в), де
- множина спільних елементів А та В
-
Оберіть вираз, який відповідає означенню операції декартового добутку множин А та В :
-
Оберіть вирази, які відповідають законам де Моргана:
- = ; =
- (А В) С = А С В С; (А В) С = (А С ) (В С)
-
- А B = В А; А B =В А
- А А = А; А А = А
-
Оберіть із поданих назв законів алгебри множин той, який відповідає виразам :
- комутативний закон
- закон ідемпотентності
- закон поглинання
- асоціативний закон
- дистрибутивний закон
-
Оберіть із поданих назв законів алгебри множин той, який відповідає виразам :
- закон ідемпотентності
- закон поглинання
- асоціативний закон
- дистрибутивний закон
- комутативний закон
-
Дві множини А та В називаються рівними, якщо вони складаються з:
- чисел
- елементів універсальної множини
- однакової кількості елементів
- одних і тих самих елементів
- упорядкованих пар
-
Множина, елементами якої є всі підмножини множини А , називається:
- порожньою множиною
- власною підмножиною множини А
- булеаном множини А
- підмножиною множини А
- універсальною множиною
-
Оберіть із поданих назв законів алгебри множин той, який відповідає виразам :
- закон ідемпотентності
- закон поглинання
- асоціативний закон
- дистрибутивний закон
- комутативний закон
-
Множина А називається підмножиною множини В , якщо:
- множина В містить елементи множини А
- множина А містить елементи множини В
- кожен елемент В є елементом множини А
- кожен елемент А є елементом множини В
- кожен елемент В є елементом множини А і, навпаки, кожен елемент А є елементом множини В
-
Оберіть множини, які є порожніми:
- х: х – розв’язок рівняння sin x =2
- х: х – розв’язок рівняння sin x =1
- х: х – буква слова « математика»
- х: х – дільник числа 100
- Ø
-
Як називається операція над множинами А та В , якщо її результат складається з тих і тільки тих елементів, які належать хоча б одній із множин А та В ?
- об’єднанням множин А та В
- перерізом множин А та В
- різницею множин А та В
- різницею множин В та А
- симетричною різницею множин А та В
-
Як називається операція над множинами А та В , якщо її результат складається з тих і тільки тих елементів, які належать одночасно множині А та множині В ?
- різницею множин В та А
- симетричною різницею множин А та В
- об’єднанням множин А та В
- перерізом множин А та В
- різницею множин А та В
-
Як називається операція над множинами А та В , якщо її результат складається з тих і тільки тих елементів, які належать множині А і не належать множині В ?
- симетричною різницею множин А та В
- об’єднанням множин А та В
- перерізом множин А та В
- різницею множин А та В
- різницею множин В та А
-
Оберіть вираз, який відповідає означенню операції перерізу множини А та множини В:
- А = В (А В /\ В А)
- А\В = {х: х А /\ х В}
- А В =(А \ В) ( В \ А)
- А В ={ х: x А /\ х В}
- А В ={ х: x А \/ х В}
-
Які з множин не є підмножинами множини {3, 5, 7, 9}?
- {3, 5, 7, 9}
- Ø
- {3}
- {3, 5}
- {{3, 5}, 7, 9}
-
Оберіть вираз, який відповідає означенню операції об’єднання множини А та множини В:
- А = В (А В /\ В А)
- А В =(А \ В) ( В \ А)
- А\В = {х: х А /\ х В}
- А В ={ х: x А /\ х В}
- А В ={ х: x А \/ х В}
-
Множина, яка не містить елементів, називається:
- предикатом
- булеаном
- універсальною
- порожньою
- скінченною
-
Як задається множина переліком елементів?
- перелічуються перші три елементи у фігурних дужках
- перелічуються усі елементи у стовпчик
- перелічуються усі елементи у фігурних дужках
- перелічуються усі елементи у квадратних дужках
- перелічуються усі елементи множини у круглих дужках
-
У формулі змінна називається:
- істинною
- хибною
- зв’язаною
- вільною
- не вільна й не зв’язана
-
Які з наведених формул є рівносильними формулі ?
-
У формулі змінна називається:
- вільною
- не вільна й не зв’язана
- істинною
- хибною
- зв’язаною
Тема :: Лінійна алгебра
-
Чому дорівнює розмірність ортогонального доповнення до підпростору , якщо ?
-
Чому дорівнює розмірність ортогонального доповнення до підпростору , якщо ?
-
Чому дорівнює розмірність ортогонального доповнення до підпростору , якщо ?
-
Білінійна функція в деякому базисі тривимірного простору задано матрицею . Знайти , якщо , .
-
Білінійна функція в деякому базисі двовимірного простору задано матрицею . Знайти , якщо , .
-
Нехай – деяка матриця. Яке з даних тверджень правильне:
- частка стовпцевого і рядкового рангів матриці дорівнює нулю
- добуток стовпцевого і рядкового рангів матриці дорівнює нулю
- сума стовпцевого і рядкового рангів матриці дорівнює нулю
- різниця стовпцевого і рядкового рангів матриці дорівнює нулю
-
Білінійна функція в деякому базисі тривимірного простору задано матрицею . Знайти , якщо , .
-
Знайти детермінант добутку матриць і :
-
Яке з тверджень правильне:
- сума двох розв’язків неоднорідної системи лінійних рівнянь є розв’язком зведеної однорідної системи рівнянь
- сума двох розв’язків неоднорідної системи лінійних рівнянь є розв’язком цієї системи рівнянь
- сума двох розв’язків однорідної системи лінійних рівнянь є розв’язком цієї системи
- сума розв’язку неоднорідної системи лінійних рівнянь і розв’язку зведеної однорідної системи рівнянь є розв’язком однорідної системи рівнянь
-
Яке з даних тверджень для неоднорідної системи лінійних рівнянь є правильним:
- якщо система сумісна, то вона визначена
- якщо система невизначена, то вона несумісна
- якщо система визначена, то вона сумісна
- сумісна система завжди визначена
-
При якому значенні ранг матриці дорівнює 1?
-
Добуток матриць існує, якщо
- матриці та мають однакову кількість стовпців
- матриці та мають однакову розмірність
- матриці та квадратні
- кількість стовпців у матриці така ж як кількість рядків у матриці
-
Знайти детермінант добутку матриць і :
-
Чому дорівнює розмірність ортогонального доповнення до підпростору , якщо ?
-
Нехай лінійний оператор векторного простору . Яке з вказаних тверджень є правильним:
- якщо , то
- якщо власний вектор оператора із власним значенням , то також є власним вектором оператора із власним значенням
- якщо , власні вектори оператора , які відповідають власному значенню , то і лінійно незалежні
- якщо власний вектор оператора із власним значенням , власний вектор оператора із власним значенням і , то вектор є власним вектором оператора із власним значенням
-
Лінійний оператор векторного простору над полем дійсних чисел в деякому базисі має матрицю . В якому з вказаних випадків оператор має базис із власних векторів:
-
, . Який із даних векторів є власним вектором оператора :
-
Який з даних операторів векторного простору є лінійним, якщо він заданий як функція координат вектора :
-
, . Який із даних векторів є власним вектором оператора :
-
Білінійна функція в деякому базисі двовимірного простору задано матрицею . Знайти , якщо , .
-
Який кут утворюють вектори ?
-
Яка з даних множин є лінійно незалежною підмножиною векторного простору :
-
Нехай векторний простір над полем . Яке із вказаних тверджень є правильним:
-
Яка з даних множин матриць утворює векторний простір над полем відносно операцій додавання матриць та множення матриці на число:
-
Нехай векторний простір над полем . векторний підпростір простору . Яке із вказаних тверджень є правильним:
-
Яка з даних множин є лінійно незалежною підмножиною векторного простору :
-
Яка з даних множин матриць утворює векторний простір над полем відносно операцій додавання матриць та множення матриці на число:
-
Яка з даних множин матриць є підпростором векторного простору квадратних матриць другого порядку з дійсними елементами:
-
Знайти кратність кореня многочлена
-
Яка з даних множин вимірних векторів є векторним підпростором арифметичного простору :
-
Знайти кратність кореня многочлена
-
Знайти значення третьої похідної многочлена при , не шукаючи самої похідної.
-
Знайти значення третьої похідної многочлена від 2, не шукаючи самої похідної.
-
Знайти остачу від ділення многочлена на .
-
Знайти остачу від ділення многочлена на .
-
Вказати тригонометричну форму комплексного числа :
-
Вказати тригонометричну форму комплексного числа :
-
Знайти уявну частину числа
-
Знайти дійсну частину числа .
-
Знайти дійсну частину числа .
-
Знайти суму компонент розв’язку системи лінійних рівнянь
-
Знайти суму компонент розв’язку системи лінійних рівнянь
-
Розв’язати матричне рівняння , якщо , , .
-
Знайти детермінант добутку матриць і .
-
Знайти детермінант добутку матриць і :
-
Знайти детермінант добутку матриць і :
-
Розв’язати матричне рівняння , якщо , , . Вказати правильну відповідь.
-
Розв’язати матричне рівняння , якщо , , . Вказати правильну відповідь.
-
Яка з вказаних матриць є добутком матриць і :
-
Яке з даних тверджень є правильним:
- детермінант добутку двох квадратних матриць дорівнює сумі їх детермінантів
- детермінант добутку двох квадратних матриць дорівнює добутку їх детермінантів
- детермінант добутку двох матриць дорівнює добутку їх детермінантів
- детермінант добутку двох матриць дорівнює сумі їх детермінантів
-
При якому значенні ранг матриці дорівнює 1?
-
Нехай – деяка матриця. Яке з даних тверджень правильне:
- сума стовпцевого й рядкового рангів матриці дорівнює нулю
- сума стовпцевого й рядкового рангів матриці дорівнює
- стовпцевий ранг матриці дорівнює її рядковому рангу
- якщо ненульова матриця, а добуток визначений, то
-
Нехай – квадратна матриця порядку . Яке з даних тверджень правильне:
- якщо , то
- якщо , то
- якщо , то
-
Яке з тверджень правильне:
- сума розв’язку неоднорідної системи лінійних рівнянь і розв’язку відповідної системи рівнянь є розв’язком однорідної системи рівнянь?
- сума двох розв’язків неоднорідної системи лінійних рівнянь є розв’язком цієї системи
- сума двох розв’язків неоднорідної системи лінійних рівнянь є розв’язком відповідної однорідної системи рівнянь
- різниця двох розв’язків неоднорідної системи лінійних рівнянь є розв’язком відповідної однорідної системи рівнянь
-
В якому випадку ранг квадратної матриці порядку дорівнює :
- якщо
- якщо
- якщо діагональна матриця
- якщо
Тема :: Математичний аналіз
-
Яке твердження є правильним?
- Жодна з вказаних вище.
- Добуток парної і непарної функцій є непарна функція
- Сума парної і непарної функцій є непарна функція.
- Добуток двох непарних функцій є непарна функція.
-
Обчислити
-
Обчислити найменше значення функції на проміжку .
-
Обчислити , якщо
-
Обчислити , якщо
-
Знайти значення х, при якому значення похідної функції дорівнює нулю.
-
Обчислити
-
Обчислити , якщо
-
Визначити найменший додатний період функції y=2ctg(2Пx+3) - 1.
- 0.5
- 1
-
Обчислити найменше значення функції y=6cos(13x+2)+4.
-
Обчислити найбільше значення функції y=
-
Обчислити найбільше значення функції y = 2 sin (2 x +1)
-
Обчислити найменше значення функції y = x2 + x +1
-
З’ясувати, парна чи непарна функція якщо :
- парна
- непарна
- ні парна, ні непарна
-
З’ясувати, парна чи непарна функція , якщо , та вказати номер правильної відповіді:
- ні парна, ні непарна
- непарна
- парна
-
З’ясувати, парна чи непарна функція , якщо , та вказати номер правильної відповіді:
- парна
- непарна
- ні парна, ні непарна
-
Знайти найменше із значень параметра , для яких функція буде непарною.
-
Обчислити суму тих значень х , в яких функція набуває найменшого значення.
-
З’ясувати, парна чи непарна функція , якщо :
- ні парна, ні непарна
- непарна
- парна
-
Обчислити
-
Обчислити , якщо
-
Обчислити
-
Обчислити
-
Обчислити
-
Обчислити , якщо
-
Обчислити
-
Обчислити
-
Обчислити
-
Обчислити
-
Обчислити
-
Обчислити
-
Обчислити
-
Обчислити
-
Обчислити
-
Обчислити , якщо
-
Обчислити
-
Обчислити суму цілих значень х , які входять в область визначення функції .
-
Обчислити суму тих значень х , в яких функція набуває найменшого значення.
-
Обчислити , якщо
-
Обчислити , якщо
-
Обчислити , якщо
-
Обчислити , якщо
-
Обчислити , якщо
-
Скільки точок екстремуму має функція ?
-
Скільки точок екстремуму має функція ?
-
Обчислити найбільше значення функції на проміжку .
-
Обчислити найменше значення функції на проміжку .
-
Відомо, що похідна функції у=f(х) на проміжку [0;5] дорівнює (2х+3). Тоді функція f(х) на цьому проміжку
- спадає
- зростає
- не зростає
- не спадає
-
Скільки раціональних чисел існує між числами 1 і 2?
- 1
- 3
- жодного
- нескінченно багато
-
В інтервалі збіжності степеневого ряду даний ряд
- у деяких точках збігається, у деяких розбігається
- розбігається у кожній точці
- збігається умовно в кожній точці
- збігається абсолютно в кожній точці
-
Функція неперервна на відрізку [а, b]. Тоді на цьому відрізку функція
- опукла
- не обмежена
- приймає своє найбільше значення
- диференційовна
-
Довільна обмежена послідовність
- має нескінченну часткову границю
- має скінченну границю
- має часткову границю
- має нескінченну границю
-
Функція f(х) визначена і диференційовна на інтервалі (a;b). Тоді
- f(х) обмежена на (a; b)
- похідна функції f(х) в деякій точці перетворюється на 0 в інтервалі (a;b)
- f(х) монотонна на (a; b)
- f(х) неперервна на (a; b)
-
Нехай функція f(х) інтегровна на [а, b]. Тоді обов’язково
- f(х) неперервна на [a;b], за винятком скінченої кількості точок
- f(х) неперервна на [a;b]
- f(х) монотонна на [a;b]
- f(х) обмежена на [a;b]
-
Дві послідовності збігаються. Тоді їх сума є послідовність, яка
- не обмежена зверху
- розбігається
- може як збігатись, так і розбігатись
- збігається
-
Функція f(х) неперервна на [-1;1] і непарна. Тоді обов’язково
- f(x) диференційовна
- f(x) розривна в точці х = 0
- f(0) = 0
- f(x) також парна на цьому відрізку
-
Довільна монотонна послідовність
- має скінченну або нескінченну границю
- збігається
- обмежена
- зростає
-
Якщо функція f(х) неперервна на [а, b], то вона
- має обернену функцію на [а, b]
- обмежена на [а, b]
- монотонна на [а, b]
- диференційовна на [а, b]
-
Якщо послідовність збігається, то
- вона має необмежену підпослідовність
- вона необмежена
- будь-яка її підпослідовність монотонна
- будь-яка її підпослідовність збігається
-
Функція у=f(х) інтегровна на [а, b]. Тоді обов'язково f(х)
- обмежена на [а, b]
- монотонна на [а, b]
- неперервна на [а, b]
- диференційовна на інтервалі (c,d), що міститься в [а, b]
-
Яке твердження є правильним?
- Якщо послідовність обмежена і монотонна, то вона має границю
- Якщо послідовність не має границі, то вона не є обмеженою.
- Якщо послідовність обмежена, то вона має границю.
- Якщо додатна послідовність прямує до нуля, то вона монотонна.
-
Довільна строго зростаюча функція
- має обернену функцію
- обмежена
- необмежена
- парна
-
Функція кожне своє значення приймає лише один раз. Тоді вона
- диференційовна
- обмежена
- неперервна
- має обернену функцію
-
Різниця двох рядів, що збігаються, є ряд який
- умовно збігається
- розбігається
- може як збігатись, так і розбігатись
- збігається
-
Дано дві збіжні послідовності. Тоді їх різниця є послідовність, яка
- збігається
- може як збігатись, так і розбігатись
- розбігається
- не обмежена зверху
Тема :: Практикум розв’язування задач
-
Визначити суму коренів рівняння .
-
Визначити суму коренів рівняння
-
При якому значенні m рівняння 4х2 + mx - 1 = 0 має розв'язок х = 2?
-
При якому значенні рівняння має розв’язок ?
-
При якому значенні параметра добуток коренів рівняння дорівнює 6?
-
При якому значенні параметра сума коренів рівняння дорівнює 1?
-
Обчислити суму коренів рівняння
-
При якому значенні сума коренів рівняння дорівнює 4?
-
Визначити значення з пропорції
-
Обчислити , якщо (х, у) — розв’язок системи
-
Визначити ординату точки перетину прямих і
-
Визначити абсцису точки перетину прямих і
-
При якому значенні параметра пряма проходить через точку ?
-
Знайти добуток координат точки перетину прямих
-
Обчислити , якщо — розв’язок системи
-
Обчислити , якщо
-
Обчислити , якщо корені рівняння
-
Обчислити добуток тих значень параметра , при яких рівняння має один корінь.
-
Обчислити , якщо — розв ’ язок системи
-
Обчислити , якщо — розв ’ язок системи
-
Визначити суму коренів рівняння .
-
Скільки розв’язків має рівняння ?
-
Розв‘язати рівняння .
-
Скільки розв‘язків має рівняння
-
Розв‘язати рівняння .
-
Знайти менший розв‘зок рівняння
-
Обчислити якщо
-
Турист пройшов 40 % усього шляху. Залишилось пройти на 36 км більше, ніж пройшов. Яка довжина шляху (в кілометрах ) ?
-
Турист пройшов 1/4 шляху. Залишилось пройти на 24 км більше, ніж він пройшов. Яка довжина шляху ( в кілометрах )?
-
Турист пройшов 0,3 шляху. Залишилось пройти на 40 км більше, ніж він пройшов. Яка довжина шляху ( в кілометрах )?
-
Мати старша від дочки у 4 рази. Разом їм 35 років. Скільки років дочці?
-
Батько старший від сина в 2 рази. Скільки років синові, якщо батько старший на 20 років?
-
Мати старша від дочки на 24 роки. Разом їм 44 роки. Скільки років матері?
-
Ціну товару збільшили на 62 % . У скільки разів став дорожчий товар?
-
Сторони трикутника відносяться як 1 : 2 : 4. Обчислити довжину більшої сторони, якщо його периметр дорівнює 105.
-
Кути трикутника відносяться як 1 : 2 : 6. Скільки градусів має середній кут?
-
Гострі кути прямокутного трикутника відносяться як 8 : 1. Скільки градусів має менший гострий кут?
-
Батько старший від сина в 5 разів. Скільки років синові, якщо він молодший від батька на 20 років?
-
За два дні обробили 180 га пшениці, причому першого дня обробили на 12 га більше, ніж другого. Скільки гектарів обробили першого дня?
-
Два робітники виготовили разом 90 деталей, працюючи разом 9 днів. Скільки деталей за день виготовляв перший робітник, якщо другий виготовляв за день на 2 деталі менше?
-
За два дні обробили 140 га пшениці, причому першого дня обробили на 26 га більше, ніж другого. Скільки гектарів обробили першого дня?
-
Сума двох чисел дорівнює 15, а різниця їх дорівнює 11. Знайти більше із чисел.
-
Сума двох чисел, одне із яких менше від другого на 7, дорівнює 53. Знайти менше число.
-
Середнє геометричне двох чисел дорівнює 12. Знайти більше число, якщо менше дорівнює 6.
-
В урні знаходиться 38 чорних і білих кульок. Якщо число чорних кульок зменшити на 8, то кульок стане порівну. Скільки чорних кульок в урні?
-
Середнє арифметичне двох чисел дорівнює 16, а менше з них дорівнює 14. Знайти більше число.
-
Сума двох чисел дорівнює 12, а різниця їх дорівнює 4. Знайти менше з цих чисел.
-
Гострі кути прямокутного трикутника відносяться як 2:3. Скільки градусів має більший гострий кут?
-
Кути трикутника відносяться як 1:3:6. Скільки градусів має найбільший кут?
-
В одному бідоні в 3 рази більше молока, ніж у іншому. Якщо з першого бідона перелити 8 л молока в другий, то в обох бідонах молока стане порівну. Скільки молока було в першому бідоні?
-
Через три роки Галинка буде в 2 рази старша, ніж тепер. Скільки їй років тепер?
-
На одній шальці терезів лежить кавун, а на другій – третина такого ж кавуна і гиря 4 кг. Терези перебувають у рівновазі. Яка маса кавуна?
-
У двох хлопчиків 400 поштових марок. Якщо перший віддасть другому 20 марок, то в них марок стане порівну. Скільки марок у першого хлопчика?
-
Фарфор складається з глини, піску і гіпсу, маси яких пропорційні числам 21, 4, 1. Скільки потрібно піску, щоб виготовити 780 кг суміші?
-
В урні знаходиться 47 чорних і білих кульок. Якщо число чорних кульок зменшити на 11, то кульок стане порівну. Скільки чорних кульок в урні?
-
Двоє робітників разом виготовили 37 деталей. Перший виготовляв за день на 1 деталь більше від другого і працював 7 днів, а другий працював 8 днів. Скільки деталей за день виготовляв другий робітник?
-
Середнє арифметичне двох чисел дорівнює 125, а більше із чисел дорівнює 126. Знайти менше число.
Тема :: Методика навчання математики
-
У 6 класі загальноосвітніх навчальних закладів учні вивчають
- курси алгебри і геометрії
- курс математики
- курс алгебри
- курс арифметики
-
Навчальна програма з математики для загальноосвітніх навчальних закладів не містить:
- прикладів розв'язаних задач
- опису змісту навчального матеріалу
- пояснювальної записки
- опису очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів
-
В методиці навчання математики пояснювально-ілюстративний метод характеризується тим, що:
- його використовують для перевірки домашнього завдання, для закріплення на уроці нового матеріалу (учні відтворюють розв'язання задач, формулювання та доведення теорем, означення математичних понять)
- вчитель заздалегідь готує систему запитань, відповідаючи на які учні самостійно формулюють означення поняття, знаходять спосіб розв'язування задачі
- пояснюючи навчальний матеріал, учитель сам формулює проблеми і зазвичай сам їх розв'язує
- ним послуговуються, вводячи математичні поняття, вивчаючи аксіоми, теореми і способи розв'язування різних класів задач
-
В методиці навчання математики репродуктивний метод характеризується тим, що:
- пояснюючи навчальний матеріал, учитель сам формулює проблеми і зазвичай сам їх розв'язує
- його використовують для перевірки домашнього завдання, для закріплення на уроці нового матеріалу (учні відтворюють розв'язання задач, формулювання та доведення теорем, означення математичних понять)
- вчитель заздалегідь готує систему запитань, відповідаючи на які учні самостійно формулюють означення поняття, знаходять спосіб розв'язування задачі
- ним послуговуються, вводячи математичні поняття, вивчаючи аксіоми, теореми і способи розв'язування різних класів задач
-
В методиці навчання математики проблемний метод характеризується тим, що
- його використовують для перевірки домашнього завдання, для закріплення на уроці нового матеріалу (учні відтворюють розв'язання задач, формулювання та доведення теорем, означення математичних понять)
- пояснюючи навчальний матеріал, учитель сам формулює проблеми і зазвичай сам їх розв'язує
- вчитель заздалегідь готує систему запитань, відповідаючи на які учні самостійно формулюють означення поняття, знаходять спосіб розв'язування задачі
- ним послуговуються, вводячи математичні поняття, вивчаючи аксіоми, теореми і способи розв'язування різних класів задач
-
В методиці навчання математики дослідницький метод характеризується тим, що:
- проблему має сформулювати сам учень або її формулює вчитель, але розв'язують учні самостійно
- під час вивчення нового матеріалу вчитель сам наводить загальні означення понять, що вводяться, а потім наводить конкретні приклади об'єктів, що належать до цих понять
- пояснення нового матеріалу починається з розгляду прикладів, використовуючи які, учні мають можливість виявити істотні властивості поняття, що вводиться; саме це допомагає сформулювати загальне означення поняття
- навчання здійснюється за допомогою задач, з них починається вивчення будь-якої теми, що забезпечує мотивацію до вивчення теоретичного матеріалу, опановуючи який учні переважно розв'язують задачі
-
В методиці навчання математики абстрактно-дедуктивний метод характеризується тим, що:
- проблему має сформулювати сам учень або її формулює вчитель, але розв'язують учні самостійно
- під час вивчення нового матеріалу вчитель сам наводить загальні означення понять, що вводяться, а потім наводить конкретні приклади об'єктів, що належать до цих понять
- пояснення нового матеріалу починається з розгляду прикладів, використовуючи які, учні мають можливість виявити істотні властивості поняття, що вводиться; саме це допомагає сформулювати загальне означення поняття
- навчання здійснюється за допомогою задач, з них починається вивчення будь-якої теми, що забезпечує мотивацію до вивчення теоретичного матеріалу, опановуючи який учні переважно розв'язують задачі
-
В методиці навчання математики частково-пошуковий метод характеризується тим, що:
- ним послуговуються, вводячи математичні поняття, вивчаючи аксіоми, теореми і способи розв'язування різних класів задач
- вчитель заздалегідь готує систему запитань, відповідаючи на які учні самостійно формулюють означення поняття, знаходять спосіб розв'язування задачі
- пояснюючи навчальний матеріал, учитель сам формулює проблеми і зазвичай сам їх розв'язує
- його використовують для перевірки домашнього завдання, для закріплення на уроці нового матеріалу (учні відтворюють розв'язання задач, формулювання та доведення теорем, означення математичних понять)
-
В методиці навчання математики метод дослідницьких задач характеризується тим, що:
- проблему має сформулювати сам учень або її формулює вчитель, але розв'язують учні самостійно
- під час вивчення нового матеріалу вчитель сам наводить загальні означення понять, що вводяться, а потім наводить конкретні приклади об'єктів, що належать до цих понять
- пояснення нового матеріалу починається з розгляду прикладів, використовуючи які, учні мають можливість виявити істотні властивості поняття, що вводиться; саме це допомагає сформулювати загальне означення поняття
- навчання здійснюється за допомогою задач, з них починається вивчення будь-якої теми, що забезпечує мотивацію до вивчення теоретичного матеріалу, опановуючи який учні переважно розв'язують задачі
-
В методиці навчання математики конкретно-індуктивний метод характеризується тим, що:
- проблему має сформулювати сам учень або її формулює вчитель, але розв'язують учні самостійно
- під час вивчення нового матеріалу вчитель сам наводить загальні означення понять, що вводяться, а потім наводить конкретні приклади об'єктів, що належать до цих понять
- пояснення нового матеріалу починається з розгляду прикладів, використовуючи які, учні мають можливість виявити істотні властивості поняття, що вводиться; саме це допомагає сформулювати загальне означення поняття
- навчання здійснюється за допомогою задач, з них починається вивчення будь-якої теми, що забезпечує мотивацію теоретичного матеріалу, вивчаючи який учні переважно розв'язують задачі
-
До загальних методів дослідження не відноситься:
- індукція і дедукція
- висхідний та низхідний аналіз
- аксіоматичний метод
- синтез
-
Сутність уроку розкривається в:
- програмі
- календарному плані
- навчальному плані
- дидактиці
-
Що не відноситься до етапів уроку:
- перевірка технічних засобів
- постановка мети
- ознайомлення з новим матеріалом
- закріплення нового матеріалу
-
Який з методів не використовують під час проблемного навчання як дидактичної системи:
- проблемний
- репродуктивний
- частково-пошуковий
- дослідницький
-
Річний календарний план не містить
- опис кабінету
- річний матеріал програми
- тематику занять
- розподіл навчальних годин
-
До форм навчальної діяльності учнів не відносять:
- колективні
- групові
- загально-інтелектуальні
- індивідуальні
-
Вибір оптимальних методів навчання не залежить від:
- від цілей уроку
- від особливостей змісту (складності матеріалу, новизна, характер)
- від особливостей учнів класу (рівень розвитку мислення, знань, умінь)
- матеріального стану учителя
-
Класифікація типів уроків, щодо способів їх проведення, не містить такі типи уроків:
- урок-бесіда
- урок подання нових знань
- урок-екскурсія
- урок-лабораторна робота
-
Дидактична структура уроку не містить:
- тестування технічних засобів
- актуалізації попередніх знань і способів дій (повторення)
- формування нових знань і способів дій (пояснення)
- застосування (формування умінь і навичок)
-
До типів уроків за основною дидактичною метою не належать:
- контролю і корекції
- синтезу
- ознайомлення з новим матеріалом
- систематизації
-
Яке означення можна вважати правильним:
- Кут, вершина якого лежить на колі, а сторони - січні, називається вписаним
- Паралелограмом називається многокутник, у якого діагоналі перпендикулярні
- Середньою лінією трикутника називається перпендикуляр, проведений з вершини трикутника на протилежну сторону
- Трапецією називається чотирикутник, у якого всі сторони рівні
-
Твердження «28 ділиться на 7» є:
- простим
- хибним
- індуктивним
- елементарним
-
Вимоги до уроку не містять:
- оптимальний вибір засобів навчання і виховання
- різноманітність форм навчальної діяльності учнів
- синтез
- раціональний вибір методів і прийомів навчання і виховання
-
До характеристики поняття «урок» не входять:
- ціль уроку або мета
- перевірка технічних засобів
- структура уроку
- методи навчання
-
Які з тверджень є рівнозначними:
- А – «паралелограм», В – «діагоналі чотирикутника рівні»
- А – «ромб», В – «діагоналі чотирикутника рівні»
- А − «трикутник рівнобедрений», В – «два кути трикутника рівні»
- А – «трапеція», В – «діагоналі чотирикутника перпендикулярні»
-
Аксіома – це твердження, яке:
- необхідно довести
- необхідно обчислити
- приймається без доведення
- є наслідком доведення теореми
-
У термінах теорії множин класифікація понять – це розбиття множини об'єктів на підмножини:
- які перетинаються
- які не перетинаються
- є рівними
- є доповненням одна одної
-
Висловлення "А або В" вважають істинним, якщо:
- істинним є А
- істинним є В
- істинним є хоча б одне з двох: А чи В
- хибним є В
-
Твердження рівнозначні, якщо:
- з А випливає В, а із В випливає А
- з А випливає В
- з В випливає А
- В хибне, А – істинне
-
До означуваних понять належить поняття:
- функції
- точки
- прямої
- площини
-
Одним із методів доведення теорем є доведення:
- від протилежного
- від простого
- від складеного
- від супротивного
-
Під методом розв'язування задач розуміють:
- виконані обчислення
- побудовану математичну модель
- сукупність логічних математичних дій та операцій
- аналіз задачі
-
Етап ознайомлення зі змістом задачі називають:
- пошук розв'язування
- процес розв'язування
- аналіз задач
- перевірка розв'язування
-
Етапи розв'язування задач на побудову:
- аналіз, побудова, доведення, обчислення
- аналіз, побудова, обчислення, перевірка
- розв'язування, побудова, обчислення, перевірка
- аналіз, побудова, доведення, дослідження
-
Задачі, в яких потрібно довести сформульоване в них твердження називають:
- задачами на обчислення
- задачами на доведення
- на дослідження
- прикладні
-
До теореми «Якщо діагоналі чотирикутника перетинаються і в точці перетину діляться пополам, то даний чотирикутник є паралелограм» оберненою є теорема:
- «Діагоналі паралелограма рівні»
- «Діагоналі паралелограма перпендикулярні»
- «Діагоналі паралелограма перетинаються і в точці перетину діляться пополам»
- «Діагоналі паралелограма є бісектрисами його кутів»
-
Аналітичний метод − це метод міркувань:
- від невідомих (шуканих) до даних величин
- від даних до невідомих (шуканих) величин
- для порівняння шуканих та даних величин
- для розв'язування задач на доведення
-
Визначити вид задачі за характером вимоги: побудувати прямокутний трикутник за катетом і гіпотенузою
- на доведення
- на побудову
- на дослідження
- прикладна
-
Математична модель, яка найчастіше використовується при розв'язуванні задач на рух:
- нерівність
- графік функції
- похідна
- рівняння
-
Метод координат зручно використовувати тоді, коли фігура, яку розглядають містить:
- гострі кути
- тупі кути
- прямі кути
- пропорційні відрізки
-
Функція задачі, спрямована на формування в учнів системи математичних знань, умінь і навичок:
- виховна
- розвивальна
- навчальна
- коригуюча
-
Спростити вираз :
- 0
- 1
-
Синтетичний метод розв'язування задач здебільшого використовується:
- в 5-6-х класах
- в 7-х класах
- в старшій школі
- на уроках алгебри
-
Які з виразів є тотожно рівними:
-
Змістова лінія тотожних перетворень дробово-раціональних виразів вивчається в:
- початковій школі
- 8-х класах
- 9-х класах
- 6-х класах
-
Тотожні перетворення, які вивчаються в 5-6-х класах:
- множення многочленів
- закони арифметичних дій
- розкладання многочленів на множники
- віднімання многочленів
-
Які з рівностей є тотожностями:
-
Спростити вираз :
-
Які з виразів є тотожно рівними?
-
Які з виразів є ірраціональними?
-
Тема, пропедевтична вивченню теми «Тотожні перетворення ірраціональних виразів»:
- Дії над многочленами
- Відсотки
- Квадратні корені
- Раціональні вирази
-
Змістова лінія тотожних перетворень ірраціональних виразів вивчається в:
- 9-х класах
- 10-х класах
- 6-х класах
- 11-х класах
-
Скільки розв'язків може мати квадратне рівняння:
- один, два або три
- жодного
- безліч
- один, два або жодного
-
За яких умов лінійне рівняння має безліч розв'язків:
-
За яких умов лінійне рівняння не має розв'язків:
-
За яких умов лінійне рівняння має єдиний розв'язок:
-
Скільки розв'язків має рівняння :
- два
- жодного
- безліч
- чотири
-
Яке з рівнянь має безліч розв'язків:
-
Скільки розв'язків має рівняння :
- чотири
- жодного
- безліч
- два
-
Скільки розв'язків має рівняння :
- два
- чотири
- безліч
- жодного
-
Методика навчання математики належить до циклу наук:
- природничих
- педагогічних
- гуманітарних
- математичних
-
В основу побудови змісту та організації процесу навчання математики покладено
- індивідуальний підхід
- груповий підхід
- компетентнісний підхід
- диференційований підхід
-
Видатний вчений - член Петербурзької академії наук
- М.І. Лобачевський
- С.І. Шохор-Троцький
- С.О. Гур'єв
- А.П. Кисельов
-
Видатний педагог-математик, за посібниками якого працювали з 1934 по 1955 роки:
- С.О. Гур'єв
- А.П. Кисельов
- С.І. Шохор-Троцький
- М.І. Лобачевський
-
Метод доцільних задач в методиці навчання математики запропонував:
- А.П. Кисельов
- С.О. Гур'єв
- М.І. Лобачевський
- С.І. Шохор-Троцький
-
Автором посібника з методики арифметики, що вийшов у 1935 році, був:
- А.П. Кисельов
- С.І. Шохор-Троцький
- М.І. Лобачевський
- С.О. Гур'єв
-
Методика навчання математики, як самостійна наука, була сформована в:
- І половині ХІХ ст.
- І половині ХХ ст.
- ІІ половині ХХ ст.
- ІІ половині ХІХ ст.
-
Перші дослідження з методики навчання математики дітей середнього і старшого віку були проведені:
- наприкінці ХІХ ст
- на початку ХІХ ст.
- в І половині ХХ ст.
- наприкінці ХХ ст.
-
Скільки розв'язків має рівняння :
- два
- жодного
- безліч
- чотири
-
Яке з рівнянь має безліч розв'язків:
-
Скільки коренів має рівняння :
-
Скільки коренів має рівняння :
-
Скільки коренів має рівняння :
-
Скільки коренів має рівняння :
-
Скільки коренів має рівняння
-
Скільки коренів має рівняння :
-
За яких умов функція зростає
-
За яких умов функція спадає
-
За яких умов функція зростає
-
За яких умов функція спадає
-
Хто з вчених започаткував диференціальне числення:
- І. Ньютон
- Г. Лейбніц
- Б. Паскаль
- І. Ньютон, Г. Лейбніц
-
Що є геометричним змістом поняття похідної:
- синус графіка функції в точці
- тангенс кута нахилу дотичної до графіка функції з додатнім напрямком осі абсцис
- тангенс нахилу осі симетрії функції
- жоден з перерахованих
-
При гальмуванні маховик за час t обертається на кут (t в секундах). Знайдіть кутову швидкість (в рад\с) маховика в момент часу t=4c :
-
Які з наведених операцій над векторами вивчаються у шкільному курсі:
- мішаний добуток векторів
- скалярний добуток векторів
- множення векторів на матриці
- усі перераховані
-
Які з наведених понять не вивчаються у шкільному курсі:
- колінеарність векторів
- трансцендентність векторів
- компланарність векторів
- усі перераховані
-
Знайти скалярний добуток векторів :
-
Знайти довжину вектора суми векторів :
-
Знайти довжину вектора якщо :
- 20
- 10
- 24
-
У прямокутному трикутнику ABC (кут C = 90°), AC=a, BC=a. Встановіть величину кута (у градусах) між медіанами, що проведені з вершин A і C:
-
У трикутнику АВС АВ = 4 см, ВС = см, кут АВС = 30о Знайдіть довжину медіани ВМ (у см.):
-
Два вектори мають спільний початок у вершині ромба, а кінці векторів у сусідніх вершинах ромба. Знайдіть кут між векторами та :