Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: 014_231_Загальна педагогіка_Мс_2021
Розробники:
Дата генерації: 04.07.2023
Тема :: Теорія виховання
-
Найголовнішою умовою формування колективу є наявність
- спільної корисної діяльності
- традицій
- суб’єкта управління
- активу
- відносини взаємозалежності
-
Головна мета формування у школярів світогляду полягає в тому, щоб надати допомогу в
- формуванні орієнтирів для самостійних дій у складному світі
- опануванні складними філософськими теоріями
- поглибленні обізнаності з багатьма галузями науки
- збагаченні духовного життя дитини
-
В основі педагогічних умов формування наукового світогляду школярів є положення про те, що факти світоглядного характеру повинні
- не суперечити теоретичним висновкам
- подаватись у художній формі
- відображати пізнавальні інтереси дітей
-
Створення ситуації, за якої в учнів виникають нові, сильні почуття, прагнення до перебудови особистості, називається методом
- вибуху
- вправляння
- вимоги
- стимулювання
- переключення
- прикладу
-
Думки, погляди, переконання, ідеали – це … світогляду
- структурні елементи
- функції
- властивості
- різновиди
-
Головною спрямованістю покарання є його вплив на зміну
- вчинків і дій дитини
- моральних якостей
- орієнтацій дитини
- свідомості дитини
-
Член групи, здатний у значимих ситуаціях виявляти суттєвий вплив на поведінку решти учасників (практично керувати ними) називається
- лідером
- активістом
- альтруїстом
- конформістом
-
Виберіть найбільш повне визначення колективу
- група людей, об’єднана соціально значимою метою, діяльністю, організацією цієї діяльності, яка має спільні виборчі органи, характеризуються згуртованістю, спільною відповідальністю, взаємною залежністю при безумовній рівності всіх членів у правах і обов’язках
- група людей, у якій є вимоги до кожного члена наявні органи управління і готовність допомогти один одному
- група людей, які об’єднані спільною діяльністю, що не суперечить загальнолюдським цінностям і характеризується гуманними стосунками
- група індивідів, що реалізують спільні задуми і плани, дотримуються дисципліни й отримують бажані результати
-
Головною умовою успішного проведення індивідуальної бесіди є
- атмосфера взаємної довіри між співбесідниками
- місце проведення бесіди
- чітке уявлення мети бесіди вихователем
- чіткі висловлювання вихователя
- попередній підбір вихователем питань
-
Стійкі, повторювані, об’єктивно існуючі, суттєві зв’язки у вихованні, реалізація яких сприяє забезпеченню ефективності формування особистості школяра, це
- закономірності виховання
- принцип виховання
- закономірності навчання
- принципи навчання
-
Сукупність сформованих, соціально-значимих якостей особистості, повсякденних вчинків заснованих на моральних і правових нормах, називається
- культурою поведінки
- інтелектуальною культурою
- фізичною культурою
- емоційною культурою
-
Найважливішою функцією моралі є
- регулювання поведінки людини
- вивчення поведінки людини
- тлумачення поведінки людини
- оцінка поведінки людини
-
Твердження, що основою народного виховання є трудове виховання
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Особистість дитини є
- суб’єктом й об’єктом виховання
- лише суб’єктом виховання
- лише об’єктом виховання
-
Конкретний обсяг виховної роботи який необхідно виконати за певний період часу, називається
- завданням
- ідеалом
- метою
- орієнтиром
-
Емоційне ставлення до суспільства, до людей, до себе називається
- моральним почуттям
- моральною якістю
- моральною звичкою
- моральним переконанням
- моральним уявленням
-
Точне дотримання кожним учасником спільної діяльності певного порядку й вимог, без яких ця спільна діяльність стає неможливою, називається
- дисципліною
- організацією
- ініціативністю
- сумлінням
- активністю
-
Рушійними силами виховання є
- суперечності
- принципи
- категорії
- методи
- новітні відкриття в науці
- закономірності
- вимоги суспільства
-
Закономірності виховного процесу - це
- вираження суттєвого, необхідного внутрішнього зв’язку між причиною і наслідком
- способи взаємозв’язаної діяльності вчителя й учнів, у ході якої здійснюється розвиток вихованців
- рушійні сили виховання
-
Найбільш повне визначення поняття «національне виховання» - це
- створена впродовж віків самим народом сукупність ідеалів, поглядів, переконань, традицій, що покликані формувати світоглядну свідомість і ціннісні орієнтації молоді, спрямовані на засвоєння духовної і матеріальної культури
- створена впродовж віків самим народом система цінностей, що покликана формувати патріотичне почуття до рідної землі, народу, нації
- створена впродовж віків самим народом система цінностей, що покликана спрямувати загальний розвиток особистості, розширити її кругозір
-
До масових виховних заходів, найбільш поширених у сучасній школі, належать
- свята, вечори, ранки, карнавали
- гуртки, факультативи, клуби
- наукові товариства, самодіяльні дитячі об’єднання
-
В основі поділу колективних творчих справ на суспільні, трудові, пізнавальні, художні, спортивні, організаторські лежить критерій
- характеру діяльністі
- тривалості підготовки і здійснення
- обсягу діяльності
-
Комплексна властивість, що набувається індивідом у предметній діяльності та спілкуванні, яка характеризує його включення в суспільні відносини, це
- особистісна орієнтація
- адаптація
- соціалізація
- індивідуалізація
-
Ідеальне уявлення про кінцевий результат виховання називається … виховання
- метою
- завданням
- мотивом
- ідеалом
- напрямом
-
Укажіть найбільш повне визначення методів виховання
- способи впливу на свідомість, волю, почуття, поведінку вихованців із метою формування в них визначених метою виховання якостей
- діяльність учителя, у результаті якої учень вивчає правила поведінки
- діяльність учителя й учнів з метою активізації учнів
-
Особистістю людина стає тільки тоді, коли
- самостійно і свідомо керує своєю поведінкою
- досягає 18-річного віку
- оволодіває певною професією
-
Серед запропонованих визначень методу виховання виберіть найбільш повне. Метод виховання - це
- система прийомів і засобів, спрямованих на досягнення поставленої мети виховання
- інструмент розвитку особистості
- засоби взаємопов’язаної діяльності, спрямованої на розв’язання виховних завдань
-
Методи морального виховання – це об’єктивно-необхідні способи педагогічного впливу на розвиток і становлення особистості школяра з метою
- вироблення соціально ціннісних норм поведінки
- вироблення смаків і почуттів краси
- формування тілесної і духовної досконалості
- розумового і фізично статевого розвитку
-
Науково обгрунтована система соціально-економічних, психологічних, виробничо-технічних та індивідуальних заходів, спрямованих на надання допомоги учням у професійному самовизначенні, згідно з особистісними здібностями, можливостями, покликанням і врахуванням потреб суспільства називається
- професійною орієнтацією
- економічним вихованням
- трудовим вихованням
- професійним навчанням
- політехнічною освітою
-
Процес формування цілісного сприйняття і правильного розуміння прекрасного в мистецтві та дійсності, здатність до творчого самовираження людини - це
- естетичне виховання
- естетика
- естетична категорія
- естетичний ідеал
-
Задатки – це
- отримані від народження природні потенції розвитку певних психічних властивостей
- готові психічні властивості, які незалежно від зовнішніх факторів проявляються на певному етапі життя
- знання, уміння, навички
-
Індивідуальні властивості особистості формуються під впливом
- спадковості, середовища, діяльності самої дитини
- тільки спадковості
- оточуючого середовища й виховання
-
Найбільш важливим для формування особистості є середовище
- соціальне
- природне
- предметне
-
Колектив - це
- об’єднання людей на основі соціально значимої мети, суспільно цінної й особисто значущої спільної діяльності
- група людей, об’єднаних на основі єдиної спільної для всіх мети
- група людей, об’єднаних на тривалий час
- об’єднання людей одного віку із спільними інтересами й соціальним статусом
-
При постановці перспективних ліній колективу слід враховувати
- особистісні прагнення членів колективу
- бажання батьків учнів
- загальнодержавні, національні інтереси
-
Система ціннісних орієнтацій особистості, за якої центральним мотивом і критерієм моральної оцінки є інтереси іншої людини або соціальної спільноти називається
- альтруїзмом
- конформізмом
- оцентризмом
- колективізмом
-
Роздуми над окремими якостями своєї особистості й у цілому над собою це
- самоаналіз
- особисте зобов’язання
- самооцінка
- самоствердження
- самореалізація
-
Вихідними положеннями, що визначають основні вимоги до процесу виховання, є
- принципи
- категорії
- загальнолюдські духовні цінності
- методи
- запити суспільства
- закономірності
-
Способом організації життя учнівського колективу, який реалізується в залученні всіх його членів до планування, організації, контролю та підведення підсумків їх навчальної і суспільно корисної діяльності, є
- самоврядування
- вимога
- бесіда
- самовиховання
- громадська думка
-
Характерними особливостями якого віку є безпричинні зриви, коливання від сором’язливості до розкутості, від ентузіазму до апатії у ставленні до себе
- підліткового
- молодшого шкільного
- юнацького
- дошкільного
- віку немовляти
-
До внутрішніх факторів розвитку особистості належать
- природні нахили, задатки
- вплив середовища
- вплив сім'ї
- виховання
-
Найбільшим джерелом активності підлітків є їх потреба
- у самоствердженні
- бути в центрі уваги
- бути під опікою дорослих
- подобатись одноліткам
-
Усвідомлена, цілеспрямована діяльність людини спрямована на вдосконалення позитивних і подолання негативних рис, називається
- самовихованням
- самоаналізом
- самоконтролем
- самозобов’язанням
-
Система моральних переконань особистості й здатність застосовувати їх для самооцінки власної поведінки називається
- совістю
- орієнтиром
- етичними знаннями
- етичними принципами
-
Акселерація – це …
- прискорений фізичний і психічний розвиток особистості в дитячому й підлітковому віці
- прискорене формування інтелектуальних сил особистості
- процес активної діяльності особистості
-
Кінцевою метою формування учнівського колективу, як передбачає педагогічна наука, є …
- самовиховання
- успішність в навчанні
- створення активу
- перевиховання
-
Усвідомлення людьми своєї приналежності до певного народу називається …
- національною самосвідомістю
- самосвідомістю
- світоглядом
- ментальністю
-
Характерні для певного періоду життя людини анатомо-фізіологічні та психічні властивості називаються …
- віковими особливостями
- особистісними властивостями
- індивідуальними особливостями
-
Конформність як особистісна риса – це схильність …
- узгоджувати свої власні погляди, переконання, очікування з поглядами, переконаннями, очікуваннями інших людей
- в усьому бачити лише негативні моменти
- нав’язувати іншим свою волю
-
Основними факторами розвитку особистості є
- спадковість і соціальне середовище
- кліматичні умови, у яких живе людина, особливості її харчування
- інтенсивність занять спортом і постійність у стосунках із людьми
-
Професійне самовизначення особистості школяра відбувається у … віці
- ранньому юнацькому
- ранньому підлітковому
- молодшому шкільному
-
Для дітей підліткового віку основним психічним новоутворенням є
- почуття дорослості
- статеве дозрівання
- вибір професії
-
Діяльність вихователя, спрямована на розвиток інтелектуальних сил і мислення учнів з метою формування інтелектуальної культури, називається
- розумовим вихованням
- розумовим зусиллям
- розумовою працею
-
Сукупність природних властивостей організму, котрі передаються від батьків, предків називається …
- спадковістю
- фактором
- фенотипом
- репутацією
-
Твердження, що моральне виховання досягає найбільшої ефективності лише тоді, коли супроводжується переживаннями
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що спадковість проявляється у відновленні в нащадків біологічної подібності
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Сукупність властивостей особистості, до виховання яких прагне суспільство, - це … виховання
- мета
- засоби
- методи
- принципи
-
Моральність людини включає
- моральні переконання
- моральну поведінку
- моральні погляди
- морально-етичні бесіди
-
Укажіть типологічні характеристики особистості, які враховуються у виховній роботі
- вікові
- індивідуальні
- методологічні
- наукові
- теоретичні
- методичні
-
Провідна діяльність – це діяльність, яка …
- займає найбільше часу в житті дитини
- зумовлює найголовніші зміни у психічних процесах особистості, виникнення різних психічних новоутворень
- викликає у дітей великий інтерес і захоплення
- викликає важливі моменти чуттєвого ставлення однієї людини до іншої
-
Світогляд окремої особистості та світогляд суспільства різняться
- особливостями процесу їх формування
- своїм змістом
- ступенем абстракції
- ступенем практичності
-
Неформальна структура колективу визначається такими відносинами
- особистісними
- неформальними
- формальними
- функціональними
- реалістичними
-
Класний керівник повинен формувати в колективі учнів відносини
- взаємної залежності
- взаємодопомоги і взаємоповаги
- «підкорення» учнів активу класу
- індивідуальної незалежності
-
Для позначення пізнавальних компонентів світогляду користуються такими термінами як
- світосприйняття
- світоуявлення
- світовідчуття
- світовідчуження
-
Вчителька другого класу помітила, що Оленка поступово змирилась із своїми низькими оцінками. Навчання цікавило її все менше і менше, натомість вона з натхненням виконувала будь-яке громадське доручення. Педагогічно найдоцільніше вчительці
- хвалити дівчинку навіть за найменший успіх у навчанні
- провести бесіду з батьками відносно навчання Оленки
- зайнятись з ученицею додатково після уроків
- скористатись правилом «Не всі можуть добре вчитись, то хай буде так як є»
- доручити їй постійно роздавати однокласникам зошити
-
Найголовнішими позитивними сторонами методу заохочення є вплив на
- формування впевненості в діях
- задоволення і гордість від зробленого
- слухняність дитини
- накопичення знань дитиною
-
Засоби естетичного виховання це
- мистецтво
- фольклор
- прийоми виховання
- мета виховання
- принципи виховання
-
Найефективнішими способами здійснення переконання молодших школярів є
- приклад
- роз’яснення
- бесіда
- розповідь
- покарання
-
За змістом діяльності гуртки поділяються на
- предметні
- вузько тематичні
- короткотривалі
- періодичні
- довготривалі
-
Економічне виховання передбачає формування у школярів
- нового економічного мислення
- бережливого ставлення до майна
- умінь керувати
- умінь виконувати розпорядження
-
Розумове виховання спрямоване на розвиток
- інтелектуальної культури особистості
- навичок мислительної діяльності
- моральних норм і правил
- діалектичного мислення
- трудових навичок
-
Неправомірні з педагогічної точки зору є такі з наведених видів покарання
- виведення з класу
- обмеження прав дитини
- зауваження
- запис у щоденнику
- виклик батьків
- виклик учня на засідання педради
-
Підготовка всіх форм масової виховної роботи передбачає
- написання сценарію
- підготовка і оснащення заходу
- активізацію глядацької аудиторії
-
Причинами важковихованості дітей є
- непосильність і суперечність вимог дорослих
- несприятливі умови життя
- несприймання виховного впливу
- відверта або демонстративна протидія виховному впливу
-
Виховання виникло з появою …
- людини
- суспільства
- педагогічної науки
- держави
-
Моральність людини включає
- моральні погляди
- моральні переконання
- моральну поведінку
- морально-етичні бесіди
- моральні вислови
- розмірковування на моральні теми
-
Основну мету виховання дитини народна педагогіка бачить у тому, щоб
- навчити кожного бути людиною
- навчати й виховувати на національному ґрунті
- забезпечити всебічний розвиток особистості у відповідності з її природними задатками
- максимально розвинути інтелектуальні можливості дитини
-
Думки, погляди, переконання, ідеали – це … світогляду
- структурні елементи
- функції
- властивості
- різновиди
-
Твердження, що за Конституцією України людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визначаються найвищою соціальною цінністю
- правильне
- неправильне
- частково правильне
-
Особистість дитини є
- суб’єктом й об’єктом виховання
- лише суб’єктом виховання
- лише об’єктом виховання
- предметом виховання
-
Метод прикладу належить до групи методів
- формування свідомості
- організації діяльності
- стимулювання
- самовиховання
-
Закономірності виховного процесу – це
- вираження суттєвого, необхідного внутрішнього зв’язку між причиною і наслідком
- способи взаємозв’язаної діяльності вчителя й учнів, у ході якої здійснюється розвиток вихованців
- рушійні сили виховання
- правила організації виховного процесу
-
Рушійними силами виховання є
- суперечності
- принципи
- категорії
- методи
- новітні відкриття в науці
- закономірності
- вимоги суспільства
-
Особистістю людина стає тільки тоді, коли
- самостійно і свідомо керує своєю поведінкою
- досягає 18-річного віку
- оволодіває певною професією
- отримує паспорт
-
Визначте об’єктивні чинники виховання
- суспільний устрій
- політичний режим
- природне середовище
- сім’я
- ЗМІ
- громадські організації
-
Суть гуманістичного виховання полягає у
- створенні умов для цілеспрямованого, систематичного розвитку людини як суб’єкта діяльності
- переході до педагогічної творчості та індивідуального впливу
- формуванні глибокого усвідомлення зв’язку між ідеями свободи, прав і відповідальності
- гуманітаризації навчально-виховного процесу
-
Визначте поняття, яке характеризується як "виклад основних положень і цілей діяльності навчально-виховного закладу щодо виховання учнів в період їх навчання"
- програма виховання
- система виховання
- зміст виховання
- напрями виховання
-
Поєднання переконання з примусом у перевихованні це
- принцип
- закономірність
- результат
- метод
-
Прагнення й уміння дитини керувати своєю поведінкою це є
- основа дисциплінованості
- відповідальність
- обов’язок
- режим
- шкільна дисципліна
-
Виберіть поняття, що відображають особливості змісту трудового виховання
- трудова свідомість
- досвід трудової діяльності
- активна трудова позиція
- творчий характер праці
- висока моральність праці
- єдність праці і життя
-
"Потрібно вміти працювати з вірою в людину, з серцем, зі справжнім гуманізмом" – так сформулював одну із закономірностей виховання
- А.С.Макаренко
- В.О.Сухомлинський
- Е.Ротердамський
- С.Васильченко
- Дж.Локк
- Г.Песталоцці
-
На які характеристики дітей звертається увага при виділенні їх вікових груп
- анатомно-фізіологічний розвиток
- особливості поведінки
- досконалість психіки
- пізнавальну діяльність
- піддатливість педагогічним впливам
- соціальний статус
- статус у шкільному колективі
- рівень природних задатків до навчання
-
До "колективного організму" А.С.Макаренко включав
- обов’язки
- взаємозалежність
- відповідальність
- ядро колективу
- малі групи
- лідера колективу
-
Вкажіть ознаки трудової вихованості школярів
- трудова активність
- технологічна дисципліна
- працелюбність
- осмислення економічної політики держави
- колективізм
- правильний вибір професії
-
Система знань про закономірності розвитку природи, суспільства, людини називається
- наукою
- ерудицією
- кругозором
- світоглядом
- навчанням
- пізнанням
-
Базова наукова дисципліна, що вивчає закономірності виховання людини, розробляє загальні основи навчально-виховного процесу у виховних закладах усіх типів, називається
- загальною педагогікою
- дошкільною педагогікою
- соціальною педагогікою
- спеціальною педагогікою
- професійною педагогікою
- андрогогікою
- шкільною педагогікою
- народною педагогікою
-
Укажіть найбільш повне визначення педагогіки
- педагогіка – це наука про виховання, навчання й освіту підростаючого покоління у відповідності з суспільно-економічним розвитком держави
- педагогіка – це предмет, що вивчає закономірності розвитку дитини і шляхи її виховання
- педагогіка – це мистецтво впливу вихователя на вихованця з метою формування його наукового світогляду
- педагогіка – наука, що займається вивченням питань навчання й освіти підростаючого покоління
-
Твердження, що категорії педагогіки є джерелами розвитку педагогіки
- неправильне
- правильне
- частково правильне
- некоректне
-
Професійна придатність вчителя - це
- необхідний комплекс здібностей, фізичних, нервово-психічних і моральних якостей, які необхідні для здійснення професійних функцій і успішної діяльності у сфері освіти
- необхідний комплекс умінь, які набуваються у процесі здобуття вищої освіти
- показник рівня засвоєння спеціалістом необхідних знань
-
Процес і результат оволодіння основами наук, що необхідні для розуміння явищ природи та суспільства, є … освітою
- загальною
- професійною
- середньою
-
Твердження, що навчання і виховання в національній школі України має бути не релігійним
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Головою педагогічної ради школи є
- директор
- заступник директора з навчально-виховної роботи
- кращі, досвідчені вчителі
-
Виберіть правильне визначення поняття «система освіти»
- сукупність освітніх закладів, які здійснюють виховання, навчання й освіту підростаючого й дорослого покоління країни
- заклади, що забезпечують навчання й освіту молоді
- освітні послуги для реалізації здібностей кожної людини
- принципи доступності всіх форм і типів освітніх закладів, рівність умов кожної людини до навчання
-
З якою педагогічною наукою найтісніше пов’язана етнографія
- народною педагогікою
- дошкільною педагогікою
- оціальною педагогікою
- спеціальною педагогікою
- загальною педагогікою
- професійною педагогікою
- андрогогікою
- методикою виховної роботи
-
Базова наукова дисципліна, що вивчає закономірності виховання людини, розробляє загальні основи освітнього процесу у виховних закладах усіх типів, називається
- загальною педагогікою
- дошкільною педагогікою
- соціальною педагогікою
- спеціальною педагогікою
- професійною педагогікою
- андрогогікою
- шкільною педагогікою
- народною педагогікою
-
Укажіть найбільш повне визначення педагогіки
- педагогіка – це наука про виховання, навчання й освіту підростаючого покоління у відповідності з суспільно-економічним розвитком держави
- педагогіка – це предмет, що вивчає закономірності розвитку дитини і шляхи її виховання
- педагогіка – це мистецтво впливу вихователя на вихованця з метою формування його наукового світогляду
- педагогіка – наука, що займається вивченням питань навчання й освіти підростаючого покоління
-
До основних педагогічних категорій належать
- виховання, навчання, освіта, самоосвіта, самовиховання
- педагогічний досвід, виховання, освіта, принципи, урок, підростаюче покоління
- педагогічне дослідження, мета виховання, бесіда, переконання, самоосвіта, самовиховання
-
Твердження, що педагогічна наука використовує дослідження таких наук, як соціологія, психологія, історія
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Завдання, які стоять перед педагогічною наукою
- пізнання законів і закономірностей педагогічного процесу
- розробка теорії та перетворення її в практичні технології
- вивчення проблем виховання, навчання, освіти людей
- розробка правил, рекомендацій щодо реалізації навчального процесу
-
Предметом педагогіки є
- процес цілеспрямованого розвитку і формування людської особистості в умовах її навчання, виховання й освіти
- виховна діяльність, яка здійснюється в навчально-виховних закладах
- підготовка підростаючого покоління до життя
- дитина, як людська істота
-
Твердження про те, що основні категорії педагогіки є об’єктами дослідження багатьох наук
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що зв’язок дидактики з методиками викладання окремих предметів має характер нестійкий, тимчасовий і ситуативний
- неправильне
- правильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що організація всеобучу батьків є одним із шляхів реалізації концепцій національного виховання
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що українська національна школа користується чотирибальною системою оцінювання знань учнів
- неправильне
- правильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що всі перераховані документи: класний журнал, щоденник, книга запису учнів, табель – реєструють відвідування, успішність, проходження програмного матеріалу й виконання навчального плану учнями
- неправильне
- правильна
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що студенти мають право захисту від дій педагогічних працівників, які принижують їх честь і гідність
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що, згідно із законом батьки несуть відповідальність за здобуття освіти неповнолітніми громадянами
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що батьки, згідно із конвенцією ООН про права дитини, зобов’язані поважати гідність дитини
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Навчання, виховання є категоріями суто педагогічними, а розвиток – категорія …
- педагогічна
- психологічна
- фізіологічна
- практична
- соціальна
- теоретична
-
Основними компонентами гуманістичного ставлення вчителя до батьків учнів є
- довіра до слів батьків
- сприйняття поглядів батьків про свою дитину
- визнання права батьків захищати свою дитину
- любов учителя до учнів
- дружба з батьками дитини
- вимога виконувати усі поради вчителя у вихованні дитини
-
Колектив – це
- група людей, об’єднаних на основі єдиної спільної для всіх мети
- група людей, об’єднаних на тривалий час
- об’єднання людей на основі соціально значимої мети, суспільно цінної й особисто значущої спільної діяльності
- група людей одного віку із спільними інтересами й соціальним статусом
-
А.С.Макаренко визначав етапи розвитку колективу
- залежно від кількості членів групи;
- відповідно до характеру постановки та сприйняття вимог;
- залежно від характеру провідної діяльності групи
-
При організації справ колективу потрібно
- класному керівникові детально планувати, регламентувати, контролювати всі справи класу, діяльність кожного учня
- поступово передавати дітям ініціативу у виборі й організації колективної діяльності, вчити їх самостійно організовувати справи
- з самого початку надати дітям цілковиту свободу в організації самоврядування в класі
-
Укажіть визначення, яке передає зміст поняття “погляди людини”
- судження, умовиводи людини, пов’язані з тлумаченням тих або інших природних чи суспільних явищ, вираження свого ставлення до них
- сукупність глибоко осмислених та пережитих ідей, що головним чином відносяться до політики, ідеології, моралі та мистецтва, які визначають спільність життєвих позицій особи, характер її діяльності
- усвідомлення вищої досконалості, те, що стає метою діяльності, життєвим прагненням особи.
-
Методи морального виховання – це об’єктивно-необхідні способи педагогічного впливу на розвиток і становлення особистості школяра з метою
- вироблення смаків і почуттів краси
- вироблення соціально ціннісних норм поведінки
- формування тілесної і духовної досконалості
- розумового і фізично-статевого розвитку.
-
Особистістю людина стає тільки тоді, коли
- досягає 18-річного віку
- самостійно і свідомо керує своєю поведінкою
- оволодіває певною професією
-
Методи педагогічного дослідження – це:
- діяльність учителя, вихователя з вивчення педагогічного процесу;
- система цілеспрямованої педагогічної взаємодії учителя й учня, спрямована на формування суспільних і особистих рис дитини
- способи, за допомогою яких вивчаються різноманітні сторони виховання, освіти і навчання.
-
Наука про порушення розвитку мовлення, їх подолання й запобігання за допомогою спеціально корегуючого навчання та виховання називається …:
- корекційною педагогікою
- сурдопедагогікою
- логопедією
- тифлопедагогікою
-
Створення ситуації, за якої в учнів виникають нові, сильні почуття, прагнення до перебудови особистості, називається методом:
- вправляння
- вибуху
- вимоги
- стимулювання
- переключення
- прикладу
-
Визначте найбільш повний перелік методів формування суспільної свідомості
- бесіда, лекція, переконання, диспут, навіювання, роз'яснення, приклад
- бесіда, приклад, лекція, створення виховуючих ситуацій, доручення
- бесіда, лекція, заохочення, покарання, педагогічна вимога
-
До методів організації спілкування, діяльності і формування досвіду позитивної суспільної поведінки належать
- бесіда, лекція, переконання, диспут, навіювання, роз'яснення, приклад
- педагогічна вимога, доручення, вправи, створення виховуючих ситуацій, перспективних ліній
- гра, змагання, заохочення, покарання
-
До методів стимулювання належать
- бесіда, лекція, переконання, диспут, навіювання, розяснення, приклад
- педагогічна вимога, доручення, вправи, створення виховуючих ситуацій, перспективних ліній
- гра, змагання, заохочення, покарання
-
До методів самовиховання належать
- бесіда, лекція, переконання, диспут, навіювання, розясненн, приклад
- педагогічна вимога, доручення, вправи, створення виховуючих ситуацій, перспективних ліній
- гра, змагання, заохочення, покарання
- самонаказ, самокритика,самостимулювання, самоаналіз
-
Види педагогічних вимог
- пряма, безпосередня
- безпосередня, опосередкована
- пряма, безпосередня, непряма, опосередкована, цілеспрямована
-
Частинка методу виховання, один з його елементів, необхідний для ефективного застосування методу в конкретній ситуації
-
Надбання матеріальної та духовної культури (художня, наукова література, радіо, телебачення, інтернет, предмети образотворчого, театрального, кіномистецтва та ін.), форми і види виховної роботи (збори, бесіди, конференції, гуртки, ігри, спортивна діяльність) які задіюють під час використання певного методу
- принципи
- засоби
- методи
- прийоми
-
Диспут як метод формування свідомості особистості передбачає
- вільний, живий обмін думками, колективне обговорення хвилюючих учнів питань
- сприйняття думок і поглядів інших
- діалогічна взаємодія, в ході якої відбувається обговорення цікавої проблеми
-
Роз'яснення, як метод виховання використовується у випадках
- для того, щоб сформувати або закріпити нову моральну якість або форму поведінки
- для вироблення правильного ставлення вихованців до певного вчинку, який вже здійснено
- для формування моційного настрою школярів
-
Один з методів формування суспільної поведінки являє собою педагогічний вплив на свідомість вихованця з метою спонукати його до позитивної діяльності або гальмування його дій і вчинків, якщо вони мають негативний характер
- педагогічна вимога
- переконання
- навіювання
- доручення
-
Учений, який вважав, що без щирої, переконливої, гарячої і рішучої вимоги не можна починати виховання колективу
- А.Макаренко
- В.Сухомлинський
- Г.Ващенко
- О.Духнович
-
Педагогічні вимоги, пов’язані з вираженням позитивного ставлення педагога до вихованця
- прохання, довір’я, схвалення
- порада, натяк, умовна вимога, вимога в ігровій формі
- осуд, вияв недовір’я і погрози
-
Педагогічні вимоги, які не виявляють чіткого ставлення вихователя до дітей, але базуються на вже існуючому ставленні вихованця до стимульованої діяльності
- прохання, довір’я, схвалення
- порада, натяк, умовна вимога, вимога в ігровій формі
- осуд, вияв недовір’я і погрози
-
Педагоогічні вимоги, які демонструють негативне ставлення педагога до діяльності вихованця, до прояву тих чи інших його моральних якостей
- прохання, довір’я, схвалення
- порада, натяк, умовна вимога, вимога в ігровій формі
- осуд, вияв недовір’я і погрози
-
Метод виховання, який полягає у поступовій організації таких умов, в яких учень виконує певні дії з метою вироблення необхідних і закріплення позитивних форм поведінки
- вправи
- доручення
- роз’яснення
- створення виховуючих ситуацій
-
Методи виховання, який має своєю метою вправляння учня в позитивних діях і вчинках
- вправи
- доручення
- роз’яснення
- створення виховуючих ситуацій
-
Метод виховання, який пердбачає визначення педагогом умов, необхідних для здійснення задуманого
- вправи
- доручення
- роз’яснення
- створення виховуючих ситуацій
-
Метод виховання, який має на меті формування в учнів нових почуттів, породжених новою педагогічною ситуацією, які стають основою виникнення нових думок, мотивів поведінки і подолання власних недоліків
- вправи
- доручення
- роз’яснення
- створення виховуючих ситуацій
-
Метод виховання, який передбачає схвалення позитивних дій і вчинків з метою спонукання вихованців до їх повторення
- вправи
- доручення
- роз’яснення
- заохочення
-
Метод виховання,який передбачає– несхвалення, осуд негативних дій та вчинків з метою їх припинення або недопущення в майбутньому
- вправи
- доручення
- роз’яснення
- заохочення
- покарання
-
Свідома діяльність людини, спрямована на вироблення у себе позитивних рис і подолання негативних
- виховання
- самовиховання
- самонавіювання
- самонаказ
Тема :: Теорія навчання
-
Взаємопов’язана діяльність вчителя та учнів, спрямована на засвоєння учнями системи знань, набуття умінь та навичок, їхнє виховання та розвиток є
- принципи навчання
- засоби навчання
- процес навчання
-
Предмети та об’єкти, які використовують для засвоєння знань, формування умінь та навичок є
- принципи навчання
- засоби навчання
- методи навчання
-
Здібності та майстерність викладача впливають на вибір методів навчання
- не завжди
- так
- залежно від ситуації
-
Екзамени належать до такої групи методів
- словесні
- практичні
- контролю та самоконтролю
-
Методи викладання та учіння належать до
- методів організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності
- бінарних методів
- методів стимулювання та мотивування
-
Слово вчителя є
- методом навчання
- засобом навчання
- прийомом навчання
-
Метод навчальної дискусії належить до
- методів організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності
- методів стимулювання та мотивації
- бінарних методів
-
Методи формування умінь та навичок належать до методів
- організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності
- формування пізнавальних інтересів
- за основними дидактичними завданнями
-
Рівень підготовки учнів
- не є визначальним у виборі методів навчання
- впливає на вибір методів навчання
- враховується педагогом у конкретній ситуації
-
Графічні роботи належать до
- методів здійснення та організації навчально-пізнавальної діяльності
- методів контроль та самоконтролю
- практичних методів
-
Наука про виховання, навчання та розвиток особистості є
- дидактика
- педагогіка
- методика виховної роботи
-
Навчальною програмою та підручниками визначається
- операційно-діяльнісний компонент процесу навчання
- цільовий компонент процесу навчання
- змістовий компонент процесу навчання
-
Зміст навчального предмета визначається
- державним стандартом
- навчально-методичним посібником
- рішенням педагогічної ради
-
Основними дидактичними вимогами до навчання є
- методи навчання
- закономірності навчання
- принципи навчання
-
Найбільш поширеним типом уроку є
- урок засвоєння нових знань
- комбінований урок
- урок застосування знань, умінь та навичок
-
Об’єктом педагогічного дослідження є
- педагогічні явища, факти, з яких складається педагогічний процес
- пошук шляхів удосконалення педагогічного процесу
- психічні процеси у свідомості людини
-
Рушійними силами процесу розвитку особистості є
- суперечності між потребами особистості та можливостями для їх досягнення
- природні задатки дитини
- вимоги дорослих
-
Навички – це
- способи виконання різноманітних дій доведені до автоматизму
- здатність людини виконувати будь-які дії на основі раніше набутого досвіду
- способи виконання елементарних, практичних дій
-
Вихідні положення, дотримання яких забезпечує ефективність навчального процесу, це … навчання
- принципи
- методи
- засоби
- форми
-
Прийом, дія, операція – це складові … навчання
- методу
- принципу
- закономірності
- правила
-
Словесний виклад навчального матеріалу в чіткій логічній послідовності, точне доведення теорій, понять, суджень називається
- поясненням
- розповіддю
- бесідою
- інструктажем
- роз’ясненням
-
Принцип доступності випливає з такої закономірності навчання
- процес навчання закономірно залежить від реальних навчальних можливостей учнів
- процеси викладання і учіння закономірно взаємозв’язані в цілісному процесі навчання
- процес навчання закономірно залежить від зовнішніх умов, у яких він проходить
-
Методи проблемного викладу, часткового пошуку й дослідницький належать до методів
- за рівнем пізнавальної активності учнів
- за логікою викладу матеріалу
- за джерелом одержання інформації
-
Твердження, що знання, вміння та навички пов’язані між собою й одні без одних не існують
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Керівні положення, що стосуються окремих сторін чи часткових питань навчання, називаються … навчання
- правилами
- мотивами
- закономірностями
- функціями
-
В основу класифікацій уроків В.О. Онищук поклав
- дидактичну мету
- способи їх проведення
- етапи навчальної діяльності
- активність учнів
- рівні засвоєння знань
-
Перевірений практикою результат пізнання дійсності, правильне її відображення в мисленні людини - це
- знання
- світогляд
- інтелект
- уявлення
-
Спостереження, усне опитування, письмова, графічна, тестова перевірки – це … контролю
- методи
- види
- функції
- форми
-
Форма організації навчальної діяльності, при якій кожен учень (чи група учнів) виконують завдання як частину цілого
- колективна
- фронтальна
- групова
- індивідуальна
-
Метод, який передбачає найвищий рівень пізнавальної активності й самостійності, це
- дослідницький
- пояснювально-ілюстративний
- проблемного викладу
- частково-пошуковий
- вправ
-
Твердження, що дидактичні принципи лежать в основі вивчення всіх навчальних дисциплін і значною мірою визначають їх зміст, форми організації і методи навчання
- правильне
- неправильне
- частково правильне
-
Знання без свідомого розуміння, дослівне відтворення вивченого – це ознаки … типу навчання
- догматичного
- репродуктивного
- проблемного
- програмованого
-
Цільове завдання є структурним елементом …
- мети
- методу
- принципу
- уроку
- навчальної діяльності
-
Навчання, що базується на таких способах вирішення завдань, які точно вказують, як і в якій послідовності отримати результат, називається
- алгоритмізованим
- догматичним
- проблемним
- репродуктивним
-
«Золоте правило», визначене Я.А. Коменським, вимагає максимально спиратись у початковому навчанні на
- чуттєві образи, які виникають у результаті використання наочних засобів
- слово вчителя
- картини, ілюстрації
-
Оберіть, у якому рядку перелічені словесні методи навчання
- розповідь, пояснення, бесіда, робота з книгою
- розповідь, бесіда, самостійна робота, спостереження
- бесіда, демонстрування кіно і діафільмів, пояснення, розгляд картин
-
Навчання ефективно впливає на процес розвитку особистості учня тоді, коли
- знаходиться в зоні найближчого розвитку здібностей дитини
- орієнтується на розвинуті здібності
- знаходиться поза межами можливостей дитини
-
Знання – це
- цілісна система наукових понять про закони розвитку природи, суспільства і мислення
- сукупність умінь і навичок, якими необхідно оволодіти учневі
- теоретичний матеріал, яким необхідно оволодіти учневі
-
Освіта – це
- процес і результат засвоєння учнями систематизованих знань, умінь і навичок
- процес оволодіння знаннями, вміннями, навичками
- підготовка людини до певної діяльності
- передача досвіду старших поколінь
-
Оберіть функцію навчання реалізація якої забезпечує засвоєння наукових знань, формування спеціальних та загальних умінь і навичок
- освітня
- виховна
- розвиваюча
-
Навичка – це
- відпрацьоване, значною мірою автоматизоване уміння
- вроджена особливість організму людини
- особливий фізіологічний процес
-
Ілюстрація – це … метод навчання
- наочний
- словесний
- практичний
-
Прогнозування кінцевого результату навчання, що забезпечується його організацією і функціонуванням, називається … навчання
- метою
- правилом
- діагностикою
- закономірністю
- принципом
- прийомом
-
Знання учнями основних категорій, правил, принципів, закономірностей навчального предмета – це … контролю
- об’єкти
- суб’єкти
- функції
- методи
- принципи
-
Для творчого рівня засвоєння знань є характерним те, що
- учні продуктивно використовують знання і засвоєні способи дій у нетипових, змінених ситуаціях
- знання виступають як об’єктивно-відтворююча інформація
- знання учнів використовуються в стандартних умовах
-
Система визначених показників, які відображають об’єктивні вимоги до знань учнів, це
- критерії оцінювання знань
- функції контролю
- якість знань
- рівень знань
-
Оберіть варіант відповіді, який правильно характеризує поняття «рівень засвоєння знань»
- визначені параметри, характеристики засвоєння знань, умінь і навичок
- перелік провідних понять, законів, ідей, теорій, які необхідно засвоїти
- характер застосування засвоєння знань, що забезпечує ту чи іншу міру мислитель них зусиль
-
Внутрішній імпульс до дії, що відображає об’єктивні потреби та інтереси - це
- мотив
- прийом
- принцип
- закономірність
- суперечність
- засіб
-
Внутрішні імпульси, що стимулюють відповідальне ставлення до своїх навчальних обов’язків, старанність, актуальність - це
- мотиви навчальної діяльності
- прийоми навчальної діяльності
- засоби навчання
- методи навчання
- орієнтири навчальної діяльності
-
Оберіть метод, який використовується при безпосередньому ознайомленні з навколишнім середовищем
- спостереження
- лекція
- екскурсія
- ілюстрація
-
Твердження, що фізкультхвилинки на уроках в початкових класах проводяться з метою викликати у дітей веселий настрій
- неправильне
- правильне
- частково правильне
- некоректне
-
Позитивні сторони письмової перевірки
- дає можливість глибокого аналізу і вивчення шляхів подолання помилок
- дає документальний матеріал
- короткотривалість перевірки
- дає можливість керувати логікою викладу
-
Система заходів, спрямованих на пріоритетний розвиток загальнокультурних компонентів у змісті освіти і таким чином на формування особистісної зрілості учнів, називається … освіти
- гуманітаризацією
- гуманізацією
- демократизацією
- інтеграцією
-
Невстигаючим вважається учень, який не засвоїв хоча б один навчальний предмет за підсумками
- навчального року
- навчальної чверті
- півріччя
-
Методологічною основою процесу навчання є
- наукова теорія пізнання (гносеологія)
- наукова теорія учіння
- наукова теорія освіти
-
Закономірності, які охоплюють своєю дією весь процес навчання – це ... закономірності
- загальні
- конкретні
- дидактичні
-
В основі ... навчання лежить – спосіб вивчення фактів і явищ дійсності як певних незмінних положень (догм) без врахування практики, досвіду людини
- догматичного
- проблемного
- програмованого
-
Найстарішою формою навчального процесу є
- індивідуальне навчання
- колективне навчання
- фронтальне навчання.
-
Структура загальної педагогіки як науки включає
- теорію виховання
- теорію навчання
- спеціальну педагогіку
- вікову педагогіку
- народну педагогіку
-
Вибір учителем такої форми організації навчання, як екскурсія, залежить від
- визначеної мети
- методів навчання
- індивідуальних особливостей учнів
- методичних рекомендацій посібників
-
Підсумкова оцінка обов’язково повинна враховувати
- знання, що проявляються при фронтальній роботі
- результати навчання з попереднього навчального року
- думку батьків про навчання дитини
-
Вчителька пояснює тему «Іменник». Для цього вона з наведеного речення виділяє слово «сад» говорить, що це іменник і формулює правило, за яким визначаються характерні особливості іменника як частини мови. Вчителька застосувала
- пояснення
- бесіду
- традукцію
- ілюстрацію
- проблемний виклад
- дослідницький метод
-
Внутрішніми суперечностями процесу навчання є суперечності
- між потребами учнів вчитися і їхніми можливостями
- між постійно зростаючими вимогами суспільства до навчального процесу і його реальним станом
- між очікуваннями батьків і реальними можливостями школи
-
Типи уроків науковці класифікують за такими ознаками
- дидактична мета
- основні етапи навчального процесу
- кількість учнів
- способи пояснення й узагальнення нового матеріалу
-
Спільними рисами процесу навчання і наукового пізнання є
- обидва процеси спрямовані на пізнання законів і закономірностей об’єктивного світу
- механізми протікання обох процесів подібні: від незнання до знання
- найоптимальніший шлях пізнання
- однакова тривалість обох процесів.
-
До групи методів навчання за способом вирішення дидактичних завдань належать методи
- формування умінь і навичок
- проблемного навчання
- пояснювально-ілюстративні
- частково-пошукові
-
До об’єктивних факторів, що впливають на зміст освіти, належать
- розвиток науки і техніки
- методологічні позиції вчених
- політика правлячих класів
-
Принцип доступності навчання включає
- врахування вікових особливостей учня
- врахування індивідуальних особливостей учня
- опору на науку як джерело систематизації фактів, понять
- організацію чуттєвого пізнання учнів
-
Оберіть характеристики поняття «теоретичні знання»
- результат мисленнєвого перетворення предметів, що відображають їх внутрішні відношення і зв’язки і тим самим виходять за межі чуттєвих уявлень
- відображають зовнішні властивості предметів і базуються на наочних уявленнях
- виробляються при порівнянні предметів і уявлень про них, що дозволяє виділити в них однакові спільні властивості
-
До засобів образної наочності в навчальному підручнику належать
- малюнки
- формули
- діаграми
- графіки
-
Сутнісними ознаками поняття «індукція» є
- рух від конкретного до загального
- взаємозв’язок
- рух від загального до конкретного
- подібність
- розчленування цілого на складові частини
-
Наочні методи навчання науковцями виділяються у класифікації методів навчання …
- за джерелом отриманої інформації
- за логікою викладу матеріалу
- за внутрішньою психологічною стороною
-
Практичні методи навчання науковцями виділяються в класифікації методів навчання …
- за джерелом отриманої інформації
- за внутрішньою психологічною стороною
- за логікою викладу матеріалу
-
Уміння це …
- здатність дитини свідомо виконати певну дію на основі знань і навичок
- готовність свідомо та самостійно виконувати практичні й теоретичні дії на основі засвоєних знань, набутих навичок і життєвого досвіду
- швидкість оволодіння певною діяльністю
- розуміння того як виконувати певну справу
-
Фактори, що детермінують зміст освіти поділяють на
- об’єктивні
- суб’єктивні
- внутрішні
- зовнішні
-
Внутрішня сторона методів навчання описана такими ознаками
- зміст навчання, яким визначаються методи
- словесна форма представлення
- практичні роботи
- форми навчальної діяльності
-
Оберіть загальні принципи діагностування успішності
- об'єктивність
- систематичність
- демократизм
- гуманізм
-
У чому відмінність дидактичного правила від дидактичного принципу
- правила конкретизують принцип
- дидактичний принцип підпорядковується правилу
- дидактичний принцип витікає з правила
- правило виражає загальну закономірність
-
Чому ефективність навчального процесу залежить, головним чином, від ефективності уроків
- урок є основною формою організації навчальної роботи
- уроком керує учитель
- на уроках здійснюється активна пізнавальна діяльність учнів
- урок єдина форма навчальної діяьності учнів
-
Народна педагогіка є складовою частиною
- педагогіки народознавства
- соціальної педагогіки
- дидактики
- порівняльної педагогіки
- світової історії педагогіки
-
Метод педагогічного дослідження, який є активним методом перевірки нових ідей, пропозицій дослідника, підтвердженням або запереченням їх ефективності в педагогічному процесі, називають
- педагогічним експериментом
- моделюванням
- бесідою
- інтерв’ю
- спостереженням
- вивченням шкільної документації
- вивченням передового педагогічного досвіду
- педагогічним консиліумом
-
Методи педагогічного дослідження – це
- способи, за допомогою яких вивчаються різноманітні сторони виховання, освіти і навчання
- діяльність учителя, вихователя з вивчення педагогічного процесу
- система цілеспрямованої педагогічної взаємодії учителя й учня, спрямована на формування суспільних і особистих рис дитини
-
У педагогіці розрізняють такі рівні педагогічного дослідження
- емпіричний, теоретичний і методологічний
- практичний і теоретичний
- практичний, емпіричний і теоретичний
-
Метод рейтингу використовується для
- оцінювання тих чи інших сторін діяльності компетентними експертами
- одержання інформації про типовість тих чи інших явищ
- з’ясування думки вихованців і учнів відносно тих чи інших явищ
-
Метод одержання письмової інформації з допомогою складених згідно з певними правилами системи питань, кожне з яких логічно пов’язане з метою дослідження, це
- анкетування
- вивчення шкільної документації
- вивчення передового педагогічного досвіду
- математичний метод
- вивчення літературних джерел
-
Метод планомірного цілеспрямованого фіксування психічних особливостей, що проявляються в діяльності й поведінці школярів на основі безпосереднього сприйняття в навчально-виховному процесі з обов’язковою систематизацією отриманих даних і формування висновків, це
- спостереження
- експеримент
- анкетування
- бесіда
- тестування
-
Метод педагогічного дослідження, який передбачає аналіз особових справ учнів, класних журналів, розкладу навчальних занять, календарних і тематичних планів роботи вчителів, називають
- вивченням шкільної документації
- анкетуванням
- моделюванням
- педагогічним експериментом
- інтерв’ю
- вивченням передового педагогічного досвіду
-
Твердження, що семінарська форма навчальних занять використовується в старших класах головним чином у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що комбінований урок ефективніший, ніж урок засвоєння умінь і навичок
- неправильне
- правильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що повнота, міцність, глибина, оперативність, гнучкість, дієвість знань характеризують їх якість
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що поняття «навчання» належить до процесуальних категорій дидактики
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що поняття «мета навчання» належить до основних дидактичних категорій
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що поняття «засоби навчання» належить до процесуальних категорій дидактики
- неправильне
- правильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що поняття «оцінка» і «оцінювання» тотожні
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
- правильне
-
Твердження, що повнота, міцність, глибина, оперативність, гнучкість, дієвість знань характеризують їх якість
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що оцінювання – специфічна функція контролю знань
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що індивідуальний підхід у навчанні як один із найважливіших принципів навчання посів у дидактиці чільне місце з часів А.Я. Коменського
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що створення класів для учнів з прискореним (уповільненим) темпом проходження навчального курсу є способом диференціації навчання
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що створення класів для учнів з прискореним (уповільненим) темпом проходження навчального курсу є способом індивідуалізації навчання
- неправильне
- правильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що ефективність уроку визначається кількістю реалізованих на ньому принципів навчання
- неправильне
- правильне
- частково правильне
- некоректне
-
Найбільш раціональний шлях який дає змогу швидко і з розумними витратами часу, засобів досягнути поставленої мети, називається
- оптимальним
- ефективним
- деструктивним
- конструктивним
Тема :: Школознавство
-
Галузь педагогічної науки, що досліджує зміст і методи управління шкільною справою, розкриває особливості системи керівництва школою, організації її роботи – це
- школознавство
- теорія виховання
- загальні основи педагогіки
- дидактика
-
Вихідні положення, яких дотримуються в управлінні системою освіти – це
- принципи управління
- принципи виховання
- принципи навчання
- принципи розвитку
-
Органами громадського самоврядування в системі освіти є
- загальні збори (конференція) колективу
- батьківські збори
- методична рада
- класний колектив
- педагогічні керівники
-
Основними функціями управлінської діяльності є
- планування, контроль, мотивація, організації, координація
- аналіз методичної роботи класних керівників
- контроль за станом ведення класних журналів
-
Основний визначальний момент управління, який означає проектування навчально-виховного процесу і процесу керівництва ним, визначення мети й завдань – це
- планування
- керівництво
- управління
- діагностика
-
Вищим органом громадського самоврядування закладу освіти – є
- конференція (загальні збори)
- сесія
- педагогічна рада
- батьківські збори
-
Один з головних засобів забезпечення надійної й достовірної інформації про стан навчально-виховної роботи – це
- контроль
- регулювання
- планування
- внутрішкільне управління
-
Принцип управління загальноосвітнім навчальним закладом, згідно якого управління закладом освіти на основі законів України, нормативних актів та широкого використання досягнень науки про управління освітою, результатів досліджень психолого-педагогічних наук, передового педагогічного досвіду
- науковості
- відкритості
- систематичності
- гласності
-
Постійно діючий колегіальний орган, призначений для вдосконалення роботи школи, підвищення ефективності навчально-виховного процесу та надання допомоги педагогам школи у вихованні всебічно розвинутої особистості
- педагогічна рада
- батьківські збори
- методичне об’єднання
- загальні збори колективу
-
Основними завданнями педагогічної ради є
- визначити цілі і перспективи діяльності педагогічного колективу
- організовувати харчування учнів
- контролювати виховний процес
- проводити роботу щодо виборів і призначень класних керівників
-
Способи впливу на учасників управлінського процесу – це
- методи управління
- принципи управління
- засоби управління
- методи навчання
-
Оберіть види внутрішкільного контролю
- підсумковий
- тестовий
- усний
- програмований
-
Вид внутрішкільного контролю, який полягає у аналізі результатів навчально-виховного процесу за півріччя, навчальний рік і наслідки перевідних та випускних екзаменів
- підсумковий
- тестовий
- усний
- програмований
-
Вид внутрішкільного контролю, який полягає у відвідуванні занять, аналізі письмових робіт учнів, перевірці їх успішності протягом семестру, року
- поточний
- тестовий
- усний
- програмований
-
Цілісна система взаємопов'язаних дій і заходів, яка ґрунтується на досягненнях науки, передовому досвіді й конкретному аналізі труднощів, що виникають у вчителів, і спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя, вихователя, керівника закладу освіти, на збагачення й розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу – це
- методична робота
- перепідготовка працівників
- курси підвищення кваліфікації
- вивчення інноваційного досвіду
-
Система заходів, спрямована на систематичне і безперервне вдосконалення умов праці педагога та учнів, тобто на забезпечення максимальної ефективності навчання і виховання школярів на основі раціонального використання часу, зусиль, засобів як педагога, так і учнів – це
- наукова організація праці педагога
- організація самостійної роботи учнів
- підвищення компетентності вчителя
- організація дозвілля та відпочинку учнів
-
Сукупність знань, умінь і навичок, здобутих учителем у процесі навчально-виховної роботи – це
- педагогічний досвід
- передовий педагогічний досвід
- новаторський педагогічний досвід
- емпіричний досвід
-
Педагогічні відкриття і винаходи, досвід утілення в життя оригінальних ідей, методів, прийомів навчання і виховання. У новаторському досвіді проявляються закономірності, ще невідомі педагогічній науці. Досвід педагога-новатора вимагає від керівників шкіл, ПТУ, працівників методичних служб, учених ретельної уваги, глибокого вивчення і обґрунтування, бо цей досвід, як правило, несе на собі прогностичні функції, випереджує передову практику – це
- новаторський педагогічний досвід
- передовий педагогічний досвід
- педагогічний досвід
- емпіричний досвід
-
Форми методичної роботи в школі
- індивідуальна
- групова
- колективна
- парна
- самостійна
- дистанційна
-
Педагогічна культура батьків – це
- свідоме і відповідальне ставлення батьків до створення належних умов виховання дитини в сім'ї
- стосунки між батьками і дітьми, які постійно формуються і видозмінюються протягом тривалого часу розвитку і дорослішання дітей
- цілеспрямоване створення умов (природних, матеріальних, духовних, організаційних) для повноцінного розвитку дитини в умовах сім'ї
-
Професійна придатність вчителя – це
- необхідний комплекс здібностей, фізичних, нервово-психічних і моральних якостей, які необхідні для здійснення професійних функцій і успішної діяльності у сфері освіти
- необхідний комплекс умінь, які набуваються у процесі здобуття вищої освіти
- показник рівня засвоєння спеціалістом необхідних знань
-
Твердження, що навчання і виховання в національній школі України має бути не релігійним
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Головою педагогічної ради школи є
- директор
- заступник директора з навчально-виховної роботи
- кращі, досвідчені вчителі
-
Твердження, що організація всеобучу батьків є одним із шляхів реалізації концепцій національного виховання
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що учні мають право захисту від дій педагогічних працівників, які принижують їх честь і гідність
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що, згідно із законом батьки несуть відповідальність за здобуття освіти неповнолітніми громадянами
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження, що батьки, згідно із Конвенцією ООН про права дитини, зобов’язані поважати гідність дитини
- правильне
- неправильне
- частково правильне
- некоректне
-
Твердження про те, що коли директор і його заступники часто роблять зауваження вчителям у присутності учнів, це є ознакою демократичного стилю керівництва
- неправильне
- правильне
- частково правильне
- некоректне
-
З метою організації ефективної методичної роботи у навчальному закладі організовується діяльність
- методичних об'єднань
- профільних кафедр
- навчальних гуртків
- навчальних семінарів
-
Педагог, що організовує позакласну виховну роботу і дозвілля учнів школи, надає необхідну допомогу класним керівникам, вихователям та іншим працівникам школи, що залучаються до проведення виховної роботи з учнями, підтримує зв'язки з позашкільними установами, громадськими організаціями і державними органами, причетними до виховання молоді
- заступник директора з виховної роботи
- заступник директора з навчальної роботи
- педагог-організатор
- соціальний педагог
-
Педагог, що організовує та контролює процес навчання школярів, їх загальноосвітню і трудову підготовку, всебічний розвиток і поведінку; перевіряє виконання навчальних планів і програм, якість знань, умінь і навичок учнів; здійснює керівництво методичною роботою з учителями школи:
- заступник директора з навчальної роботи
- заступник директора з виховної роботи
- педагог-організатор
- соціальний педагог
-
Педагогічну раду школи очолює
- директор школи
- заступник директора з навчальної роботи
- заступник директора з виховної роботи
- педагог-організатор
-
Педагогічна рада збирається для розв'язання найважливіших навчально-виховних завдань школи
- 4-5 разів на рік
- 1-2 рази на рік
- 3 рази на рік
- щомісяця
-
Вид шкільного планування, завдання якого полягає в забезпеченні цілеспрямованої діяльності керівництва школи та педагогічного колективу, раціональному розподілі сил, уникненні повторення в річних планах одних і тих самих заходів
- перспективне
- річне
- поточне планування діяльності школи
- щотижневе
-
Вид шкільного планування, завдання якого полягає у поєднанні перспективних завдань з конкретними завданнями на семестр, місяць навчального року
- річне
- перспективне
- поточне планування діяльності школи
- щотижневе
-
Вид планування роботи школи, що визначає програму діяльності окремих підрозділів і виконавців на певні терміни упродовж навчального року
- поточне планування
- перспективне
- річне
- щотижневе
-
Форма методичної роботи, що полягає у самостійній роботі педагога над підвищенням теоретичного рівня своїх знань, вдосконаленням методичної майстерності
- індивідуальна
- фронтальна
- колективна
- парна
-
Форма методичної роботи вчителів є складовою їх самоосвіти
- індивідуальна
- фронтальна
- колективна
- парна
-
Форма методичної роботи, що включає систематичне вивчення психолого-педагогічної, наукової літератури, участь у роботі шкільних, міжшкільних та районних методичних об'єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань; розроблення окремих проблем, пов'язаних з удосконаленням навчально-виховної роботи
- індивідуальна
- фронтальна
- колективна
- парна
-
Форма методичної роботи, яка передбачає підвищення майстерності всіх учителів у процесі цілеспрямовано спланованих і реалізованих заходів
- колективна
- фронтальна
- індивідуальна
- парна
-
Система заходів, спрямованих на підтримку педагогічного працівника, призначеного на посаду вперше, у набутті фахової майстерності є
- стажування
- педагогічна інтернатура
- супровід
- наставництво
-
Педагогічна рада утворюється за наявності не менше ... педагогічних працівників
-
Комплексна зовнішня перевірка та оцінювання освітніх та управлінських процесів закладу загальної середньої освіти, які повинні забезпечувати його ефективну роботу і сталий розвиток є
- моніторинг
- контроль
- оцінювання
- інституаційний аудит
-
Інституаційний аудит у плановому порядку проводиться не більше одного разу на ___ років
-
Атестація та сертифікація педагогічних працівників є
- тотожними процедурами
- різними процедурами
- законодавством це непередбачено
-
Державний нагляд (контроль) у сфері загальної освіти проводять
- директор школи
- органи виконавчої влади із забезпечення якості освіти
- органи місцевого самоврядування
-
Твердження, що управління закладом загальної середньої освіти здійснює вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти є
- хибним
- вірним
- некоректним
-
Твердження, що управління закладом загальної середньої освіти здійснює педагогічна рада є
- хибним
- вірним
- некоректним
-
Твердження, що педагогічна рада може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту є
- хибним
- вірним
- некоректним
-
Твердження, що позапланова перевірка є формою державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти
- хибне
- вірне
- звучить некоректно