Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: 053 Психологія / Практична психологія (психологічне консультування та психотерапія)
Розробники:
Дата генерації: 03.06.2022Тема :: Загальна психологія
- ПСИХОЛОГІЯ - ЦЕ НАУКА І СИСТЕМА ЗНАНЬ ПРО
- закономірності, механізми, психічні факти та явища в житті людини
- закони життєдіяльності особистості
- пізнавальну, емоційну і мотиваційну сферу особистості
- індивіда, суб'єкта, особистість і індивідуальність
- ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ КРИЗИ В ПСИХОЛОГІЇ ЯК ПЕРЕХІД ВІД СПРОЩЕНИХ МЕХАНІСТИЧНИХ ОПИСІВ ЕЛЕМЕНТАРНИХ НАВИКІВ ДО НАУКОВОГО АНАЛІЗУ СКЛАДНИХ ФОРМ ПСИХІЧНОГО ЖИТТЯ ЗАПРОПОНУВАВ
- І. Сєченов
- І. Павлов
- О. Леонтьєв
- Л. Виготський
- ПСИХІКА -
- засіб активного відображення суб'єктом об'єктивного світу, побудови індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- це системна властивість високоорганізованої матерії, яка полягає в активному відображенні суб'єктом об'єктивного світу, у побудові індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- сукупність свідомого і несвідомого, що реалізується у побудові індивідуальної картини світу і саморегуляції на цій основі своєї поведінки та діяльності
- це системна властивість високоорганізованої матерії, яка властива лише людині
- ДО МЕХАНІЗМІВ ПСИХІКИ НАЛЕЖАТЬ
- матеріальне, духовне опредмечування та творення людиною самої себе
- психічне відображення, проектування і опредмечування
- інструментальний і регулятивний механізми
- психічне відображення і узагальнення
- ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ОСНОВНИХ ПРОЯВІВ ПСИХІЧНОГО ЖИТТЯ У ПСИХОЛОГІЇ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ТАКІ ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАУКОВОГО АНАЛІЗУ
- єдності свідомої діяльності і мови
- макро- і мікросистемності
- детермінізму, відображення, єдності психіки і діяльності, розвитку, системності
- системної динамічної локалізації вищих психічних функцій та кодування подій
- РОЗРІЗНЯЮТЬ ТАКІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ ПСИХОЛОГІЇ
- біхевіоральний, когнітивний, дискурсивний
- інформаційний, донауковий і науковий етапи
- філософський і психологічний етапи
- міфологічний, філософський, науковий етапи
- МЕТОДОЛОГІЯ - ЦЕ
- найбільш загальна система принципів і способів організації наукового дослідження
- сукупність методів і методик досліджень
- теоретичний аналіз проблеми
- наукова новизна і теоретична значущість дослідження
- СТРУКТУРА СПОСТЕРЕЖЕННЯ
- задум, гіпотеза, система методів, осмислення результатів, їх контроль
- гіпотеза та методи її перевірки
- суб'єкт і об'єкт спостереження
- суб'єкт, об'єкт, план спостереження
- ІНТРОСПЕКЦІЯ -
- це дослідження підсвідомості
- це аналіз проявів духа людини
- це вивчення душевних і духовних проявів людини
- самоспостереження
- ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ РОЗМЕЖОВУЄТЬСЯ НА ТАКІ ВИДИ
- включений і невключений
- природний і лабораторний
- констатувальний і формувальний
- природний, лабораторний, польовий
- ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ СПРЯМОВАНИЙ НА ВСТАНОВЛЕННЯ
- кореляційних зв'язків
- статистично значущих відмінностей
- причинно-наслідкових зв'язків
- описових параметрів психічних явищ
- ПРИРОДНИЙ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ РОЗМЕЖОВУЄТЬСЯ НА ТАКІ ВИДИ
- включений і невключений
- природний і лабораторний
- констатувальний і формувальний
- природний, лабораторний, польовий
- ДОДАТКОВІ МЕТОДИ ПСИХОЛОГІЇ ПРЕДСТАВЛЕНІ
- спостереженням і самоспостереженням
- бесідою, інтерв'ю, опитувальниками, тестами,
- спостереженням і соціометрією
- анкетуванням і спостереженням
- МЕТОД ДОСЛІДЖЕННЯ ЩО МОЖЕ БУТИ ВІДКРИТОГО І ЗАКРИТОГО ТИПУ
- спостереження
- інтерв'ю
- соціометрії
- анкетування
- ОСНОВНИЙ ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕРСОНОЛОГІВ
- психічно здорові, зрілі та творчі люди, які характеризуються постійним розвитком та активним ставленням до світу
- комплекс неповноцінності, що виявляється у прагненні до влади
- підсвідомі потяги людини
- пізнавальна активність особистості та спосіб здобуття нею знань про світ
- ТЕОРІЯ А. МАСЛОУ НАЗИВАЄТЬСЯ
- теорія самореалізації
- концепція відношень у структурі особистості
- концепція самоактуалізації
- теорія саморозвитку
- АРХЕТИПИ - ЦЕ
- психічні залишки еволюційного процесу людства, що передаються з покоління в покоління
- це аналіз проявів духа людини
- це вивчення душевних і духовних проявів людини
- самоспостереження
- ДВІ СИГНАЛЬНІ СИСТЕМИ ҐРУНТОВНО РОЗГЛЯДАЮТЬСЯ У ПРАЦЯХ
- І. Сєченова
- І. Павлова
- О. Леонтьєва
- Л. Виготського
- ОСНОВНЕ ПОЛОЖЕННЯ СТРУКТУРНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
- ціле визначається його складовими частинами
- цілісні образи первинні відносно своїх компонентів
- свідомість слід вивчати через сукупність її структурних компонентів
- гештальти є основними при вивченні свідомості
- ОСНОВНИМИ РІВНЯМИ ПСИХІКИ, ПРЕДСТАВЛЕНИМИ ЯК ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОРІВНЯЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ, Є
- елементарна сенсорна і перцептивна психіка
- вищий і нижчий рівні елементарної сенсорної психіки
- елементарна сенсорна, перцептивна психіка, свідомість
- перцептивна психіка, свідомість
- ДО ОСНОВНИХ МЕТОДІВ ПОРІВНЯЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ НАЛЕЖАТЬ
- спостереження і експеримент
- інтроспекція і експеримент
- інтроспекція, методи проблемної клітки, обхідного шляху, дресирування, лабіринту
- методи проблемної клітки, обхідного шляху, дресирування, лабіринту
- ДО ОСНОВНИХ ФУНКЦІЙ ПСИХІКИ НАЛЕЖАТЬ
- відображувальна, регулятивна, інструментальна
- відображувальна
- регулятивна
- інструментальна
- УВАГА ЯК ПСИХІЧНИЙ ПРОЦЕС РЕАЛІЗУЄ ТАКУ ФУНКЦІЮ ПСИХІКИ
- відображувальну, регулятивну, інструментальну
- відображувальну
- регулятивну
- інструментальну
- АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНИЙ АПАРАТ, ПРИЗНАЧЕНИЙ ДЛЯ ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ ЗОВНІШНІХ ПОДРАЗНИКІВ В ЕНЕРГІЮ НЕРВОВОГО ЗБУДЖЕННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- провідниковим відділом
- рецептором
- аналізатором
- рефлексом
- ВІДЧУТТЯ, ЩО ВИНИКАЮТЬ ПРИ ДІЇ ЗОВНІШНІХ СТИМУЛІВ НА РЕЦЕПТОРИ, РОЗТАШОВАНІ НА ПОВЕРХНІ ТІЛА, НАЗИВАЮТЬСЯ
- екстерорецептивними
- інтерорецептивними
- пропріорецептивными
- інтерактивними
- СЕНСОРНА НЕДОСТАТНІСТЬ, ЯКА МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ВТРАТИ ОРІЄНТАЦІЇ, ВІДОМА ЯК
- депривація
- дереалізація
- девальвація
- дестагнація
- ДО ЕКСТЕРОРЕЦЕПТИВНИХ ВІДНОСЯТЬСЯ ВІДЧУТТЯ
- зорові
- органічні
- статичні
- больові
- НОВИЙ ВИД ЧУТЛИВОСТІ, ЗУМОВЛЕНИЙ ПЕРЕНЕСЕННЯМ ЯКОСТЕЙ ОДНІЄЇ МОДАЛЬНОСТІ НА ІНШУ, - ЦЕ
- синестезія
- акомодація
- конвергенція
- сенсибілізація
- СПРИЙМАННЯ ЧАСТО ПРИЙНЯТО НАЗИВАТИ
- акомодацією
- апперцепцією
- перцепцією
- антиципацією
- ЗАЛЕЖНІСТЬ СПРИЙМАННЯ ВІД ЗМІСТУ ПОПЕРЕДНЬОГО ДОСВІДУ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ І ВІД ОСОБЛИВОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- акомодацією
- апперцепцією
- перцепцією
- антиципацією
Тема :: Соціальна психологія
- ЗА Г.АНДРЄЄВОЮ СОЦІАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ МІСТИТЬ ТАКІ РОЗДІЛИ
- таксономічну соціальну психологію, диференційну соціальну психологію, системну соціальну психологію
- вступ, закономірності спілкування та взаємодії людей, соціально-психологічні характеристики груп, соціально-психологічні особливості особистості та прикладна соціальна психологія
- зміни психічної діяльності людей у групі під впливом взаємодії, особливості груп, психічна сторона процесів суспільства
- соціальну психологію особистості, соціальну психологію спільнот та спілкування, соціальні відносини, форми духовної діяльності
- ПРОЦЕС СПРИЙМАННЯ ТА РОЗУМІННЯ ОДИН ОДНОГО ПАРТНЕРАМИ НАЗИВАЮТЬСЯ
- спілкування
- комунікація
- соціальна перцепція
- інтеракція
- МОНОЛОГІЧНЕ СПІЛКУВАННЯ - ЦЕ
- авторитарна, директивна відкрита форма дії на партнера, реалізується у формі наказів, вимог, покарань
- спілкування, що передбачає позиційну нерівність партнерів: один - автор впливу, носій цілей і права їх реалізувати, а інший - об'єкт впливу
- спілкування, основні ознаки якого - безособистісність, оскільки в ньому партнери сприймають себе формально, як носія ролі
- суб'єкт-об'єктна форма спілкування, приховане управління особистістю
- МЕТОДИКА, ЗА ЯКОЮ ЗАЗДАЛЕГІДЬ ФОРМУЛЮЮТЬСЯ ЗАПИТАННЯ ТА ЇХ ПОСЛІДОВНІСТЬ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- бесіда
- стандартизоване інтерв'ю
- нестандартизоване інтерв'ю
- діагностичне інтерв'ю
- ВІДМІННОСТІ В ОЦІНЦІ СВОЄЇ І ЧУЖОЇ ГРУПИ НА КОРИСТЬ СВОЄЇ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- міжгрупові відносини
- міжгрупова дискримінація
- внутрігруповий фаворитизм
- міжгрупове сприймання
- УСТАНОВКИ, ЯКІ ФОРМУЮТЬСЯ НА ОСНОВІ ВІТАЛЬНИХ ПОТРЕБ І У НАЙПРОСТІШИХ СИТУАЦІЯХ (В УМОВАХ СІМЕЙНОГО ОТОЧЕННЯ) В ІЄРАРХІЇ ДИСПОЗИЦІЙ УТВОРЮЮТЬ
- перший рівень - елементарні фіксовані установки
- другий рівень - соціальні фіксовані установки
- третій рівень - базові соціальні установки
- четвертий, вищий рівень диспозицій - система ціннісних орієнтацій особистості
- СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ЯКОСТІ ОСОБИСТОСТІ ФОРМУЮТЬСЯ
- у реальних соціальних групах
- в умовах сумісної діяльності з іншими людьми
- у спілкуванні з іншими
- у реальних соціальних групах, в умовах сумісної діяльності з іншими людьми, у спілкуванні з ними
- ПРОЦЕС ВХОДЖЕННЯ ІНДИВІДА В СУСПІЛЬСТВО, АКТИВНОГО ЗАСВОЄННЯ НИМ СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ, СОЦІАЛЬНИХ РОЛЕЙ, НОРМ, ЦІННОСТЕЙ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ УСПІШНОЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В ПЕВНОМУ СУСПІЛЬСТВІ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- соціалізацією
- ресоціалізацією
- соціальною адаптацією
- десоціалізацією
- ЗАСВОЄННЯ ОСОБИСТІСТЮ НОРМ, ЦІННОСТЕЙ, НЕГАТИВНИХ РОЛЕЙ, СТЕРЕОТИПІВ ПОВЕДІНКИ, ЯКІ СПРИЧИНЮЮТЬ ДЕФОРМАЦІЮ СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИН, ДИСГАРМОНІЮ У ВЗАЄМОДІЇ ЛЮДИНИ І СУСПІЛЬСТВА, НАЗИВАЄТЬСЯ
- соціалізацією
- ресоціалізацією
- асоціалізацією
- десоціалізацією
- КОМУНІКАЦІЯ, ЯКА СПРЯМОВУЄ СВОЇ СИГНАЛИ ДО ЯКОГОСЬ ОКРЕМОГО ОТРИМУВАЧА (ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЧИ ГРУПОВОГО), НАЗИВАЄТЬСЯ
- аксіальною
- ретиальною
- спонукальною
- констатуючою
- ЗОСЕРЕДЖЕНІСТЬ ІНДИВІДА ЛИШЕ НА ВЛАСНИХ ІНТЕРЕСАХ ТА ПЕРЕЖИВАННЯХ - ЦЕ
- егоцентризм
- ідентифікація
- емпатія
- каузальна атрибуція
- ПРОЦЕС ОТОТОЖНЕННЯ СЕБЕ З ІНШИМ ІНДИВІДОМ АБО ГРУПОЮ, ОСНОВОЮ ЯКОГО Є ЕМОЦІЙНИЙ ЗВ'ЯЗОК; НАБУТТЯ, ЗАСВОЄННЯ ЦІННОСТЕЙ, РОЛЕЙ, МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ ІНШОЇ ЛЮДИНИ, ОСОБЛИВО БАТЬКІВ; КОПІЮВАННЯ СУБ'ЄКТОМ ДУМОК, ПОЧУТТІВ, ДІЙ ІНШОЇ ЛЮДИНИ, ЯКА Є МОДЕЛЛЮ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- егоцентризм
- ідентифікація
- емпатія
- рефлексія
- ФЕНОМЕН, ЯКИЙ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ В ТОМУ, ЩО ЗАГАЛЬНЕ ПОЗИТИВНЕ ВРАЖЕННЯ ВІД ЛЮДИНИ ВЕДЕ ДО ПОЗИТИВНОЇ ОЦІНКИ УСІХ ІНШИХ ЇЇ НЕ ПРЕДСТАВЛЕНИХ ЯКОСТЕЙ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- стереотипом
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ефектом новизни
- ФЕНОМЕН, ЯКИЙ ДІЄ У ПРОЦЕСІ СПРИЙМАННЯ ЗНАЙОМОЇ ЛЮДИНИ І ПОЛЯГАЄ В ТОМУ, ЩО ОСТАННЯ, НАЙСВІЖІША ІНФОРМАЦІЯ СТАЄ НАЙВАЖЛИВІШОЮ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- стереотипом
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ефектом новизни
- ЗНАКОВА СИСТЕМА НЕВЕРБАЛЬНОГО СПІЛКУВАННЯ, ЯКА ХАРАКТЕРИЗУЄТЬСЯ ЯКІСТЮ ГОЛОСУ, ЙОГО ДІАПАЗОНОМ, ТОНАЛЬНІСТЮ І ВИРАЖАЄ ПОЧУТТЯ ТА СТАНИ ЛЮДИНИ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- оптико-кінестичною
- паралінгвістичною
- екстралінгвістичною
- просторово-часовою
- ЗНАКОВА СИСТЕМА НЕВЕРБАЛЬНОГО СПІЛКУВАННЯ, ЯКА ХАРАКТЕРИЗУЄ ВКЛЮЧЕННЯ У МОВУ ПАУЗ, ІНШИХ НЕЛІНГВІСТИЧНИХ КОМПОНЕНТІВ (ПОКАШЛЮВАННЯ, СМІХ), ТЕМП МОВЛЕННЯ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- оптико-кінестичною
- паралінгвістичною
- екстралінгвістичною
- просторово-часовою
- ОПОСЕРЕДКОВАНИЙ, АНОНІМНИЙ ХАРАКТЕР, СПРЯМОВАНІСТЬ НЕ НА ПЕВНУ ОСОБИСТІСТЬ, А НА ВЕЛИКІ Й НЕОДНОРІДНІ МАСИ Є ВІДМІННОЮ ОСОБЛИВІСТЮ
- матеріального спілкування
- духовного спілкування
- міжособистісного спілкування
- масового спілкування
- ПРОЦЕС ПСИХІЧНОГО ВПЛИВУ НА ЛЮДИНУ ЧИ ГРУПУ ПРИ ПОСЛАБЛЕНОМУ УСВІДОМЛЕНОМУ КОНТРОЛІ, НЕКРИТИЧНІЙ ОЦІНЦІ ЗМІСТУ ПОВІДОМЛЕНЬ, ЯКІ СПРИЙМАЮТЬСЯ, - ЦЕ
- навіювання
- наслідування
- чутки
- зараження
- МЕХАНІЗМ ВПЛИВУ У СПІЛКУВАННІ, СПРЯМОВАНИЙ НА ВІДТВОРЕННЯ ІНДИВІДОМ ЗОВНІШНІХ РИС І ЗРАЗКІВ ПОВЕДІНКИ, МАНЕР, ДІЙ, ВЧИНКІВ - ЦЕ
- навіювання
- наслідування
- чутки
- зараження
- ФОРМА СТАНДАРТИЗОВАНОЇ МАСОВОЇ ПОВЕДІНКИ ЛЮДЕЙ, ЩО ВИНИКАЄ СТИХІЙНО ПІД ВПЛИВОМ НАСТРОЇВ, СМАКІВ, ЗАХОПЛЕНЬ, ЯКІ ДОМІНУЮТЬ У СУСПІЛЬСТВІ - ЦЕ
- навіювання
- наслідування
- мода
- зараження
- ЯВИЩЕ "ВБОЛІВАННЯ" НА СТАДІОНАХ ПІД ЧАС СПОРТИВНИХ ЗМАГАНЬ МОЖНА ПОЯСНИТИ СПОСОБОМ ТАКОГО ВПЛИВУ ЯК
- зараження
- паніка
- навіювання
- наслідування
- ТРАДИЦІЇ, ЗВИЧАЇ І ЗВИЧКИ КЛАСУ - ЦЕ
- вироблені суспільною свідомістю класу ідеали
- погляди класу, що є результатом осмислення своєї ролі у суспільстві і ціннісних орієнтацій, вироблених на основі повсякденної діяльності
- певні приписи, побажання і очікування, що висуваються до представників класу
- встановлені правила, принципи та стереотипи життя і діяльності членів класу, важливі регулятори їх поведінки
- КОРОТКОТРИВАЛЕ ЗІБРАННЯ ЛЮДЕЙ ДЛЯ СПІЛЬНОГО ПРОВЕДЕННЯ ЧАСУ У ЗВ'ЯЗКУ З ЯКИМОСЬ ВИДОВИЩЕМ НАЗИВАЄТЬСЯ
- об'єднання
- маса
- натовп
- публіка
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ НАТОВП, ПОВЕДІНКА ЯКОГО БАЗУЄТЬСЯ НА ЯВНИХ ЧИ ПРИХОВАНИХ НОРМАХ І ПРАВИЛАХ ПОВЕДІНКИ
- випадковий натовп
- конвенційний натовп
- експресивний натовп
- екстатичний натовп
- ЯКА СКЛАДОВА СОЦІАЛЬНОЇ ПЕРЦЕПЦІЇ ВІДОБРАЖАЄ СТУПІНЬ ІДЕНТИФІКАЦІЇ СУБ'ЄКТА З ОБ'ЄКТОМ, ВИЗНАЧАЄ СПЕЦИФІКУ ДІЯЛЬНІСНОГО ТА ЕМОЦІЙНОГО КОМПОНЕНТІВ ТА МАЄ РЕГУЛЯТИВНИЙ ВПЛИВ НА ПОВЕДІНКУ СУБ'ЄКТА ЧЕРЕЗ ЗНАННЯ ПРО ТЕ, ЯК ЗОРІЄНТОВАНИЙ У ПЕВНИХ СИТУАЦІЯХ ОБ'ЄКТ СПРИЙМАННЯ
- когнітивна
- емоційна
- діяльнісна
- мотиваційна
- УСВІДОМЛЕННЯ ІНДИВІДОМ ТОГО, ЯК ЙОГО СПРИЙМАЮТЬ І ОЦІНЮЮТЬ ІНШІ ІНДИВІДИ АБО СПІЛЬНОСТІ; ВИД ПІЗНАННЯ, У ПРОЦЕСІ ЯКОГО СУБ'ЄКТ СТАЄ ОБ'ЄКТОМ СВОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ; РОЗДУМИ, АНАЛІЗ ВЛАСНОГО ПСИХІЧНОГО СТАНУ НАЗИВАЄТЬСЯ
- егоцентризмом
- ідентифікація
- емпатія
- рефлексією
- ІНТЕРПРЕТАЦІЯ НЕОБХІДНОЇ СУБ'ЄКТУ ІНФОРМАЦІЇ ШЛЯХОМ ПРИПИСУВАННЯ ПАРТНЕРУ ПО ВЗАЄМОДІЇ МОЖЛИВИХ ПОЧУТТІВ, ПРИЧИН ТА МОТИВІВ ПОВЕДІНКИ НАЗИВАЄТЬСЯ
- егоцентризмом
- ідентифікація
- каузальною атрибуцією
- рефлексією
- ФЕНОМЕН СОЦІАЛЬНОЇ ПЕРЦЕПЦІЇ, КОЛИ З ПРЕДСТАВЛЕНИХ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ СУБ'ЄКТУ СИГНАЛІВ, НАЙБІЛЬШЕ ЗАПАМ'ЯТОВУЮТЬСЯ ЛИШЕ ТІ, ЩО ЗНАХОДЯТЬСЯ НА ПОЧАТКУ ТА В КІНЦІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- ефектом краю
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ефектом новизни
- ФЕНОМЕН СОЦІАЛЬНОЇ ПЕРЦЕПЦІЇ, КОЛИ ЛЮДИ СХІЛЬНІ НЕКРИТИЧНО СПРИЙМАТИ ОПИС ЧИ ОЦІНКУ СВОЄЇ ОСОБИСТОСТІ, ЯКЩО ВОНИ ПОДАЮТЬСЯ У НАУКОВОМУ, МАГІЧНОМУ ЧИ РИТУАЛЬНОМУ КОНТЕКСТІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- ефектом первинності
- ефектом ореолу
- ефектом Барнума
- ефектом новизни
- ДО ВНУТРІШНЬОГРУПОВИХ ПРОЦЕСІВ НАЛЕЖАТЬ
- утворення групи, диференціація в групі, інтеграція групи
- утворення та розвиток групи, нормоутворення, диференціація в групі, інтеграція групи, прийняття групових рішень
- утворення групи, нормоутворення, інтеграція групи
- утворення та розвиток групи, диференціація в групі, прийняття групових рішень
Тема :: Вікова психологія
- ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ НАУКА, ЯКА ВИВЧАЄ
- розвиток психіки в онтогенезі
- формування трудових навичок
- генезис мислення
- комунікативні механізми
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У РАННЬОМУ ДИТИНСТВІ Є
- сюжетно-рольова гра
- навчання
- предметно-маніпуляційні дії
- ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ – ЦЕ
- галузь психологічної науки, яка вивчає особливості психічного розвитку людини на різних етапах життя
- галузь психологічних знань, яка вивчає девіантну поведінку особистості
- наука про закономірності, механізми, умови, чинники та особливості розвитку й функціонування патологічної особистості
- ОСНОВНИМИ КРИТЕРІЯМИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ КОЖНОГО ПЕРІОДУ РОЗВИТКУ Є
- соціальна ситуація розвитку
- провідна діяльність
- новоутворення
- ПРОВІДНОЮ ДІЛЬНІСТЮ ДЛЯ НЕМОВЛЯТ Є
- предметно-маніпулятивна діяльність
- рольова гра
- безпосередньо-емоційне спілкування з дорослими
- МЕТОД ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ В ОДНОЧАСНОМУ ПОРІВНЯННІ РІЗНИХ ГРУП ДОСЛІДЖУВАНИХ – ЦЕ
- метод поперечних зрізів
- психологічне тестування
- метод експерименту
- ЛОНГІТЮДНИЙ МЕТОД ПЕРЕДБАЧАЄ
- вивчення одних і тих досліджуваних у різні моменти їх життя
- вивчення різних етносів
- вивчення різних вікових груп
- ОБЕРІТЬ НАПРЯМКИ ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЯКІ ПО-РІЗНОМУ ТРАКТУВАЛИ ДЖЕРЕЛА ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
- біогенетичний напрям
- соціогенетичний напрям
- гуманістичний напрям
- ПРОВІДНА ДІЯЛЬНІСТЬ – ЦЕ
- найцікавіша для дитини діяльність
- діяльність, якою дитина займається найбільше
- діяльність, яка зумовлює найголовніші зміни у психіці дитини та підготовку до нового етапу розвитку
- ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ В ОНТОГЕНЕЗІ – ЦЕ
- вивчення психіки в розвитку
- вивчення психіки на різних етапах психічного розвитку людини (від народження до старості)
- вивчення психіки на різних етапах еволюції
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Є
- сюжетно-рольова гра
- навчання
- предметно-маніпуляційні дії
- вибір професії
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Є
- сюжетно-рольова гра
- навчання
- предметно-маніпуляційні дії
- вибір професії
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ Є
- інтимно-особистісне спілкування
- сюжетно-рольова гра
- предметно-маніпуляційні дії
- емоційне спілкування з ровесниками
- НАОЧНО-ОБРАЗНЕ МИСЛЕННЯ РОЗВИВАЄТЬСЯ І ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ У
- дошкільному віці
- молодшому шкільному віці
- підлітковому віці
- періоді ранньої юності
- ПОТРЕБА В ОЦІННІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ В
- дошкільному віці
- молодшому шкільному віці
- підлітковому віці
- періоді ранньої юності
- ФАКТОРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА РОЗВИТОК ОСОБИСТІСНОЇ СФЕРИ ДОШКІЛЬНИКА
- дорослі
- ровесники
- сюжетно-рольова гра
- емоційне спілкування
- ЯКІ МОВНІ НАВИЧКИ ФОРМУЮТЬСЯ У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
- читати
- писати
- говорити
- слухати
- ПОЧУТТЯ ДОРОСЛОСТІ З'ЯВЛЯЄТЬСЯ В
- молодшому шкільному віці
- підлітковому віці
- юнацькому віці
- зрілому віці
- ОСНОВНІ СТРАХИ У ВІЦІ НЕМОВЛЯТИ
- страх впасти з висоти
- страх незнайомої людини
- страх залишитись на самоті
- страх голоду
- ДО ЗАВДАНЬ ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ ВІДНОСЯТЬ
- пошук ефективних шляхів розвитку психіки
- розробка методів вивчення вікових особливостей прояву психіки
- пояснення причин відхилення розвитку психіки від норми
- вивчення механізмів мислення
- ОСНОВНІ ЖИТТЄВІ ЗАВДАННЯ ЖІНОК
- визначення мрії
- навчальна діяльність
- визначення із сімейним статусом
- догляд за батьками
- У ПЕРІОДІ СТАРОСТІ НАЙКРАЩЕ ПРОЯВЛЯЮТЬСЯ
- спогади про друзів
- мрії про майбутнє
- спогади про молодість
- мрії про здобуття освіти
- У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ ПРОЯВЛЯЮТЬСЯ ТАКІ ТИПИ СПІЛКУВАННЯ
- епізодичні
- товариські
- дружні
- ділові
- ОСНОВНИМИ ПСИХІЧНИМИ НОВОУТВОРЕННЯМИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ Є
- почуття дорослості
- довільна увага, внутрішній план дій
- самооцінка, самовизначення
- мовлення, наочно-образне мислення
- "КОМПЛЕКС ПОЖВАВЛЕННЯ" У ВІЦІ НЕМОВЛЯТИ, ЦЕ ОЗНАКА ПРОЯВУ
- "ПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ" ВПЕРШЕ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ У ВІЦІ
- немовляти
- ранній юності
- підлітковому віці
- молодшому шкільному віці
- СЕНЗИТИВНИЙ ПЕРІОД ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВИ
- дошкільний період розвитку
- молодший шкільний період
- підлітковий
- ранній період
- ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ ВКЛЮЧАЄ ТАКІ КОМПОНЕНТИ
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність, особистісна готовність
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність, особистісна готовність, емоційно-вольова
- ПРИСКОРЕНИЙ ФІЗИЧНИЙ І ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ – ЦЕ
- самовиховання особистості в процесі життя
- компенсація нервової системи
- акселерація
- ОСОБИСТІСНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ – ЦЕ
- процес свідомого визначення суб'єктом своєї сутності, місця у системі суспільних відносин, що виявляється в активному ставленні людини до себе та навколишньої дійсності
- психічне утворення, яке формується під впливом спочатку сімейного, а потім цілісно культурного виховання і яке виконує функцію заборон і покарань
- заглиблення у світ власних вчинків, почуттів, переживань, співвіднесення їх з навколишньою дійсністю
Тема :: Педагогічна психологія
- МЕХАНІЗМ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ЦЕ
- здатність відчувати, бачити, реагувати на почуття та переживання інших людей
- постановка суб'єктом самого себе на місце іншої людини через заглиблення у її внутрішній світ
- процес самопізнання суб'єктом внутрішніх психічних станів і актів
- НАВЧАННЯ – ЦЕ
- результат учіння
- це спільна діяльність вчителя та учня, в процесі якої педагог здійснює керування навчально-пізнавальною діяльністю школяра
- процес засвоєння людиною знань, вироблення вмінь та навичок
- У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ВЧИТЕЛЬ ПОВИНЕН МАТИ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ХІД ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ. У ЦЬОМУ ПОЛЯГАЄ СУТНІСТЬ МЕХАНІЗМУ
- постановки навчальних задач
- рефлексії
- зворотнього зв`язку
- ГНОСТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ПОЛЯГАЄ У
- навчально-виховних контактах з учнями
- плануванні власної пізнавальної діяльності та пізнавальної діяльності школярів
- забезпеченні становлення мотивів навчання і самовиховання
- УМОВНО-РЕФЛЕКТОРНИЙ ВИД НАУЧІННЯ ПЕРЕДБАЧАЄ ВИНИКНЕННЯ НОВИХ ФОРМ ПОВЕДІНКИ ЯК УМОВНИХ РЕАКЦІЙ НА ПОЧАТКОВИЙ НЕЙТРАЛЬНИЙ СТИМУЛ, ЯКИЙ РАНІШЕ СПЕЦИФІЧНОЇ РЕАКЦІЇ НЕ ВИКЛИКАВ
- НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ Є ПРОВІДНИМ ВИДОМ ДІЯЛЬНОСТІ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ
- СЕРЕДОВИЩЕ – ЦЕ РЕГУЛЯТОР СПАДКОВОГО, СТВЕРДЖУВАЛИ ПРЕДСТАВНИКИ СОЦІОГЕНЕТИЧНОГО НАПРЯМУ
- ЕКСПРЕСИВНІ ПЕДАГОГІЧНІ ЗДІБНОСТІ ВИРАЖАЮТЬСЯ В ЗДАТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ОЦІНИТИ СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ ТА РЕЗУЛЬТАТИ
- САМОРЕГУЛЯЦІЯ МОТИВАЦІЇ – ЦЕ
- процес вибору між різними можливими діями, позиціями
- задоволення потреби людини
- процес самопізнання
- НАСЛІДУВАННЯ – МЕХАНІЗМ ВИХОВАННЯ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ У
- безпосередній передачі емоційного стану від одного індивіда до іншого на рівні психофізіологічного контакту
- постановка суб'єктом самого себе на місце іншої людини через заглиблення у її внутрішній світ
- відтворенні суб'єктом у більш чи менш перетвореному вигляді певних зовнішніх рис, зразків поведінки, манер, дій, смислів інших людей
- РУШІЙНОЮ СИЛОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ Є
- протиріччя, які виникають між особистістю і середовищем, а також внутрішні протиріччя
- інтелектуальні здібності
- макросоціальні умови
- МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ АСОЦІАЦІЙ
- лежить в основі встановлення тимчасових зв`язків між окремими знаннями чи частинами досвіду
- пов`язаний переважно з формуванням понять
- виступає в якості основи для формування умінь і навичок
- ОПИТУВАННЯ – ЦЕ
- це засіб формування вольових якостей учня, його рівня домагань, пізнавальних мотивів
- встановлення психологічного контакту між вчителем та учнем
- спосіб формування умінь та навичок
- СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ ЗУМОВЛЮЄТЬСЯ ЯКІСНО НОВОЮ
- потребою
- соціальною ситуацією розвитку
- специфікою інтелектуальної сфери
- НАУЧІННЯ ЗА МЕХАНІЗМОМ ІМПРИНТІНГУ ЦЕ
- виникнення нових форм поведінки як умовних реакцій на початковий нейтральний стимул
- миттєве пристосування організму до конкретних умов життя з використанням вроджених форм поведінки
- набуття людиною досвіду через засвоєння мови та спілкування
- В ОСНОВІ СТАВЛЕННЯ УЧНІВ ДО НАВЧАННЯ ЛЕЖАТЬ
- психічні процеси
- мотиви учіння
- особливості інтелекту
- СУГЕСТИВНІ ЗДІБНОСТІ ВИРАЖАЮТЬ ЗДАТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ДО
- оцінки своєї діяльності
- передбачення результатів своїх дій
- безпосереднього емоційно-вольового впливу на учнів
- ДИСГАРМОНІЙНИЙ ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК НАЯВНИЙ ТОДІ, КОЛИ
- в одному показнику психічного розвитку відбувається прискорення, а в іншому сповільнення
- проявляється інертність психічного розвитку у мисленні
- низький рівень інтелекту
- ПРОБЛЕМНЕ НАВЧАННЯ – ЦЕ СИСТЕМА МЕТОДІВ, ЗАСОБІВ, ЯКІ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ МОЖЛИВОСТІ ТВОРЧОЇ УЧАСТІ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
- ОСНОВНИМ КРИТЕРІЄМ ЕФЕКТИВНОСТІ ВПЛИВУ НА УЧНЯ Є ПЕРЕТВОРЕННЯ ЙОГО З ОБ'ЄКТА НАВЧАННЯ В СУБ'ЄКТ САМОСТІЙНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- РОЗВИВАЮЧИЙ АСПЕКТ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЛЯГАЄ У ПЛАНУВАННІ ВЛАСНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
- ОНТОГЕНЕЗ ЛЮДСЬКОГО ОРГАНІЗМУ ВИЗНАЧАЄТЬСЯ БІОЛОГІЧНОЮ СПАДКОВІСТЮ
- ПРОЕКТИВНИЙ МЕТОД – ЦЕ ПОРІВНЯЛЬНЕ ВИВЧЕННЯ УМОВ РОЗВИТКУ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ БЛИЗНЮКІВ
- РУШІЙНОЮ СИЛОЮ ЛЮДСЬКОЇ ПОВЕДІНКИ І ДІЯЛЬНОСТІ Є
- інтелект
- потреби
- психічні процеси
- ВИЩОЮ ФОРМОЮ РОЗВИТКУ Є
- саморозвиток особистості
- тенденція до інтегрованості психіки
- діалектичні суперечності
- МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ АСОЦІАЦІЙ
- виступає в якості основи для формування умінь, навичок
- лежить в основі встановлення тимчасових зв`язків між окремими знаннями
- служить основою для створення нових знань, нових предметів, вироблення умінь, навичок
- МЕТОД НАВЧАННЯ – ЦЕ
- закінчений цикл навчання, в якому виділяються етапи
- предметно-операційні дії вчителя
- вказівки вчителя
- ОРГАНІЗАТОРСЬКІ ЗДІБНОСТІ – ЦЕ ЗДІБНОСТІ ПЕДАГОГА
- правильно оцінювати свою діяльність
- чітко висловлювати свої думки
- організовувати учнівський клас і свою власну діяльність
- ПЕДАГОГІЧНА РЕФЛЕКСІЯ – ЦЕ ЗДАТНІСТЬ ОЦІНИТИ СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ, СВОЮ КОНЦЕПЦІЮ, СВІЙ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ СТИЛЬ
- У РОБОТІ З УЧНЯМИ, ДЛЯ ЯКИХ ХАРАКТЕРНИЙ ІНЕРТНИЙ ТИП НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ ПСИХОЛОГИ РЕКОМЕНДУЮТЬ ВИМАГАТИ ВІД УЧНЯ ШВИДКОЇ ЗМІНИ НЕВДАЛИХ ФОРМУЛЮВАНЬ
Тема :: Клінічна психологія
- ПЕРШИЙ ПІДРУЧНИК З КЛІНІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ОПУБЛІКОВАНИЙ В
- МЕДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ Є КЛЮЧОВОЮ В СИСТЕМІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ
- майбутніх медичних працівників
- майбутніх психологів
- майбутніх педагогів
- ТРАДИЦІЙНИМ НАПРЯМКОМ МЕДИКО-ПСИХОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ Є
- патопсихологічні дослідження
- дослідження адаптації
- дослідження психологічного захисту
- дослідження психосоматики
- НАЙБІЛЬШ ПЕРСПЕКТИВНИМИ НАПРЯМКАМИ КЛІНІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ Є ВИВЧЕННЯ
- дидактогенних захворювань
- психологічного клімату колективу
- внутрішньої картини здоровʼя
- ПРЕДСТАВНИКАМИ ЛЕНІНГРАДСЬКОЇ ШКОЛИ КЛІНІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ Є
- М.Кабанов, А.Лічко, Л.Вассерман, Б.Карвасарський
- Д.Узнадзе, А.Мехрабіан, С.Корсаков
- Б.Зейгарнік, К.Геревич, Є.Хомська
- ПРЕДСТАВНИКАМИ КИЇВСЬКОЇ ШКОЛИ КЛІНІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ Є
- В.Блейкер, В.Чиж, Л.Бурлачук
- Ф.Рибаков, Г.Костюк, Д.Ніколенко
- ПРЕДСТАВНИКАМИ ТБІЛІСЬКОЇ ШКОЛИ КЛІНІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ Є
- Д.Узнадзе, А.Мехрабіан
- І.Джалава, С.Цуладзе
- ОСНОВНІ РОЗДІЛИ КЛІНІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
- патопсихологія, нейропсихологія, соматопсихологія
- психотерапія, психогігієна
- психофізіологія, патопсихологія
- СПЕЦІАЛЬНІ МЕТОДИ КЛІНІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
- психологічний анамнез, клінічне інтерв'ю, патопсихологічний експеримент
- клінічна бесіда, спостереження
- психологічний експеримент, сімейний анамнез
- ОСНОВНІ КАТЕГОРІЇ КЛІНІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
- психічна патологія, внутрішня картина хвороби, симптом, синдром, патогенез
- норма,патологія, внутрішня картина хвороби, внутрішня картина здоровʼя
- ХАРАКТЕР КОНТИНІУМУ НОСИТЬ
- норма і патологія
- ВКХ І ВКЗ
- хвороба і здоровʼя
- ХВОРОБЛИВИЙ ПРОЦЕС, ЗМІННА І ДИНАМІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА
- ПАТОЛОГІЧНИЙ СТАН, ВІДХИЛЕННЯ РОЗВИТКУ
- НОЗОС РОЗТАШОВУЄТЬСЯ В СПЕКТРІ
- ВКХ І ВКЗ
- хвороба і здоровʼя
- норма і патологія
- ПАТОС РОЗТАШОВУЄТЬСЯ В СПЕКТРІ
- ВКХ І ВКЗ
- хвороба і здоровʼя
- норма і патологія
- ЗА ДАНИМИ ДОСЛІДНИКІВ-ПСИХІАТРІВ НОРМА СКЛАДАЄ ЛИШЕ
- одну другу здоровʼя
- одну третю здоровʼя
- одну четверту здоровʼя
- ОЦІНКА НОРМИ В МЕДИЦИНІ ПОТРЕБУЄ
- об'єктивного та порівняльного підходу
- об'єктивного та діагностичного підходу
- ТЕРМІН "НОРМА" І "ЗДОРОВʼЯ"
- близькі за сутністю і тотожні
- близькі за сутністю, але не тотожні
- дуже відносні та умовні
- ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ, ЩО ПОЗНАЧАЄ ВСІ ПРОЦЕСНІ ЯВИЩА ОРГАНІЧНОГО ТА НЕОРГАНІЧНОГО СВІТУ
- ріст
- чутливість
- норма
- організм
- реакція
- ТЕРМІН "ЗДОРОВʼЯ" ХАРАКТЕРИЗУЄ
- органічну матерію
- неорганічну матерію
- живі істоти
- людину
- НАЙБІЛЬШ ВАЖЛИВІ ПОКАЗНИКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗМУ
- поведінка
- працездатність
- функціональність органів і систем
- ПСИХІЧНИМ СТАНОМ ПОЗНАЧАЄТЬСЯ СИНДРОМ ПРОТЯЖНІСТЮ
- менше 6 місяців
- більше 6 місяців
- до року
- ЕКЗОГЕННИЙ ТИП ПСИХІЧНОГО РЕАГУВАННЯ ЗУМОВЛЮЮТЬ
- органічні ураження головного мозгу
- життєві ситуації
- конфлікти
- спадково-конституційні характеристики
- ПСИХОГЕННИЙ ТИП РЕАГУВАННЯ ПСИХІЧНОГО ЗУМОВЛЮЮТЬ
- органічні ураження головного мозгу
- життєві ситуації
- конфлікти
- спадково-конституційні характеристики
- ОСОБИСТІСНИЙ ТИП РЕАГУВАННЯ ПСИХІЧНОГО ЗУМОВЛЮЮТЬ
- органічні ураження головного мозгу
- життєві ситуації
- конфлікти
- спадково-конституційні характеристики
- комплекси соціального звучання
- ЕНДОГЕННИЙ ТИП РЕАГУВАННЯ ПСИХІЧНОГО ЗУМОВЛЮЮТЬ
- органічні ураження головного мозгу
- життєві ситуації
- конфлікти
- спадково-конституційні характеристики
- комплекси соціального звучання
- ДЕФЕКТ В КЛІНІЧНІЙ ПСИХОЛОГІЙ ТРАКТУЄТЬСЯ ЯК
- короткотривале порушення психічних функцій
- довготривале порушення психічних функцій
- ПРОТИЛЕЖНІСТЮ ДЕФЕКТУ ВИСТУПАЄ
- аномалія
- симптомокомплекс
- виліковування
- адаптація
- В КЛІНІЧНІЙ ПРАКТИЦІ ПОПЕРЕДНІЙ ДІАГНОЗ
- ПЕРВИННИЙ ЕТАП ДІАГНОСТИКИ ЗАХВОРЮВАННЯ ПОЛЯГАЄ
- у виявленні симптомів
- в оцінці симптомів
- у постановці синдромного діагнозу
- в установленні нозологічного діагнозу
Тема :: Патопсихологія
- ПАТОПСИХОЛОГІЯ - ЦЕ РОЗДІЛ
- медичної психології
- загальної психології
- клінічної психології
- консультативної психології
- ЯКА З ІСТОРИЧНИХ ЕПОХ ХАРАКТЕРИЗУЄТЬСЯ ПОВЕРНЕННЯМ ДЕМОНОЛОГІЇ У ЛІКУВАННІ ДУШЕВНОХВОРИХ:
- античність
- середньовіччя
- ренесанс
- XIX ст
- СТАН СТІЙКОЇ ПСИХІЧНОЇ ДИСГАРМОНІЇ ОСОБИСТОСТІ, ЯКИЙ ВИНИКАЄ НА ОСНОВІ НЕПОВНОЦІННОСТІ, НЕДОСТАТНОСТІ ХАРАКТЕРУ І ФОРМУЄТЬСЯ, ЯК ПРАКВИЛО, З ЮНОГО ВІКУ, МАЄ НАЗВУ:
- психоз
- психопатія
- невроз
- шизофренія
- ПСИХІЧНЕ ЗАХВОРЮВАННЯ, ЩО ВИНИКАЄ В ЖИТТЄВІЙ СИТУАЦІЇ, ЩО РІЗКО ЗМІНИЛАСЯ ЯК ВАЖКА РЕАКЦІЯ ОСОБИСТОСТІ НА ЦЮ СИТУАЦІЮ, МАЄ НАЗВУ:
- психоз
- психопатія
- невроз
- епілепсія
- ІДЕЇ ЧИ СУДЖЕННЯ, ЯКІ НЕ ВІДПОВІДАЮТЬ ДІЙСНОСТІ, ПОМИЛКОВО ОБҐРУНТОВАНІ І ПОВНІСТЮ ОВОЛОДІВАЮТЬ СВІДОМІСТЮ ЛЮДИНИ, МАЮТЬ НАЗВУ:
- маячення
- галюцинації
- рухові розлади
- афективні порушення
- СТАН НАПОЛЕГЛИВОГО, УПЕРТОГО БАЖАННЯ СХУДНУТИ, ВПЕВНЕНОСТІ В НАЯВНОСТІ НАДЛИШКОВОЇ МАСИ ТІЛА, НАВІТЬ ПРИ КРИТИЧНОМУ ЗМЕНШЕННІ ВАГИ, - ЦЕ:
- олігофренія
- нервова анорексія
- дисморфоманія
- затримка психічного розвитку
- ХРОНІЧНЕ ПСИХІЧНЕ ЗАХВОРЮВАННЯ, ОСНОВНОЮ ХАРАКТЕРИСТИКОЮ ЯКОГО Є СУДОРОЖНІ ПРИПАДКИ, МАЄ НАЗВУ:
- аутизм
- епілепсія
- маніакально-депресивний психоз
- шизофренія
- ПОТЯГ ДО БРОДЯЖНИЦТВА:
- піроманія
- клептоманія
- лудо манія
- дромоманія
- ПАТОЛОГІЧНА ПРИСТРАСТЬ ДО ПСИХОАКТИВНИХ РЕЧОВИН, МАЄ НАЗВУ:
- алкоголізм
- дромоманія
- наркоманія
- клептоманія
- НЕЗГРАБНІСТЬ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ, УСКЛАДНЕННЯ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ГРАФІЧНИХ ПРОБ Є ХАРАКТЕРНОЮ ДЛЯ:
- дислексії
- дисграфії
- дискалькулії
- мутизму
- СПЛУТУВАННЯ РОЗРЯДНОСТІ ЧИСЛА, НЕМОЖЛИВІСТЬ ЗАСВОЄННЯ СИСТЕМИ РОЗМІЩЕННЯ ЧИСЕЛ, - ЦЕ ОЗНАКИ:
- дискалькулії
- дисграфії
- дислексії
- епілепсії
- СТАН НЕПОХИТНОЇ ВПЕВНЕНОСТІ У СВОЇЙ ПОТВОРНОСТІ, НАЯВНОСТІ ДЕФЕКТУ ЗОВНІШНОСТІ, ЩО СУПРОВОДЖУЄТЬСЯ ВИГАДУВАННЯМ РІЗНОМАНІТНИХ СПОСОБІВ БОРОТЬБИ З ЦИМ ЯВИЩЕМ - ЦЕ:
- булімія
- дисморфоманія
- нервова анорексія
- афективно-шокова реакція
- АКЦЕНТУАЦIЇ ХАРАКТЕРУ - ЦЕ:
- порушення емоційно-вольової сфери, зумовлене нестійкістю регуляції вегетативних функцій;
- аномалії розвитку емоційно-вольової та мотиваційної сфери особистості
- крайні варіанти норми, за яких окремі риси характеру надмірно посилені
- порушення, що поєднує загальний недорозвиток, затримку, ушкодження з прискоренням розвитку окремих функцій.
- СУТЬ "ЕФЕКТУ, ЧИ ФЕНОМЕНУ ЗЕЙГАРНИК" ПОЛЯГАЄ В ТОМУ, ЩО:
- незавершені дії запам'ятовуються людиною набагато краще, ніж завершені
- незавершені дії запам'ятовуються людиною набагато гірше, ніж завершені
- незавершені дії запам'ятовуються людиною так само, як і завершені
- незавершені дії не запам'ятовуються
- У ЯКУ ІСТОРИЧНУ ЕПОХУ БУЛО СТВОРЕНО ПЕРШІ ПРИТУЛКИ ДЛЯ ДУШЕВНОХВОРИХ:
- античність
- середньовіччя
- Ренесанс
- XIX ст.
- КРАЙНЯ І ТРИВАЛА ФОРМА ШТУЧНОГО ЗАХВОРЮВАННЯ, ПРИ ЯКІЙ ЛЮДИНА ВИКЛИКАЄ У СЕБЕ СИМПТОМИ, ДОСЯГАЄ ГОСПІТАЛІЗАЦІЇ І ПІДДАЄТЬСЯ ЛІКУВАННЮ, МАЄ НАЗВУ:
- симулятивний розлад
- синдром Мюнхаузена
- клептоманія
- симптомокомплекс
- СОМАТОФОРМНИЙ РОЗЛАД, ЗА ЯКОГО ЛЮДИНА ПОМИЛКОВО ПІДОЗРЮЄ, ЩО НЕЗНАЧНІ ЗМІНИ У ФУНКЦІОНУВАННІ ЇЇ ОРГАНІЗМУ МОЖУТЬ БУТИ ОЗНАКАМИ СЕРЙОЗНОГО ЗАХВОРЮВАННЯ, НАЗИВАЄТЬСЯ:
- дисморфофобією
- хронічним соматоформним больовим розладом
- іпохондрією
- астенією
- СИЛЬНИЙ І СТІЙКИЙ СТРАХ ПЕРЕД СОЦІАЛЬНИМИ СИТУАЦІЯМИ ЧИ ВИСТУПАМИ, В ЯКИХ МОЖЕ ВИНИКНУТИ СУМ'ЯТТЯ, НАЗИВАЄТЬСЯ:
- фобією
- специфічною фобією
- соціофобією
- агарофобією
- ХАРАКТЕРИСТИКАМИ ЯКОГО З НИЖЧЕ НАВЕДЕНИХ РОЗЛАДІВ С ТАКІ СИМПТОМИ: СЕРЦЕБИГГЯ, ПОКОЛЮВАНАЯ В РУКАХ І НОГАХ, ЗАДИШКА, СИЛЬНЕ ПОТОВИДІЛЕННЯ, НІДЧУІТЯ ЖАРУ І ХОЛОДУ, БІЛЬ У ГРУДЯХ, СЛАБКІСТЬ:
- панічного розладу
- обсессивно-компульсивного розладу
- стресового розладу
- маніакального стану
- СПРЯМОВАНІСТЬ СЕКСУАЛЬНОГО ПОТЯГУ ДОРОСЛОЇ ЛЮДИНИ ДО ДИТИНИ ЦЕ:
- педофілія
- зоофілія
- фетишизм
- геронтофілія
- ХВОРОБЛИВИЙ ПОТЯГ ДО ПЕРЕОДЯГАННЯ В ОДЯГ ПРОТИЛЕЖНОЇ СТАТІ - ЦЕ:
- ексгібіціонізм
- трансвестизм
- вуайєризм
- фетишизм
- НАВ'ЯЗЛИВИЙ СТРАХ, ЯКИЙ ЧАСТО ПЕРЕЖИВАЄТЬСЯ, ПОГАНО КОНТРОЛЮЄТЬСЯ ТА ІСТОТНО ПОРУШУЄ САМОПОЧУТТЯ ТА ДІЯЛЬНІСТЬ ЛЮДИНИ, ПОЗНАЧАЄТЬСЯ ЯК:
- дисфорія
- патологічний афект
- фобія
- агнозія
- ДЕПРЕСІЯ - ЦЕ:
- коливання настрою, легкі переходи від благодушності до гнівливого чи пригніченого стану
- пригнічений, тужливий настрій, що може спостерігатись багато днів і місяців
- стан похмурого, тужливо-злостивого настрою з відтінком невдоволення, роздратованості, що виникає часто несподівано, без зовнішньої причини і продовжується від кількох хвилин до багатьох днів
- різка зміна настрою без видимих причин
- ПЕРІОДИЧНІ КОРОТКІ СПАЛАХИ ПАНІКИ, ЩО ВИНИКАЮТЬ РАПТОВО І ДОСЯГАЮТЬ МАКСИМУМУ ПРОТЯГОМ 10 ХВИЛИН, - ЦЕ:
- панічний розлад
- обсессивно-компульсивний розлад
- стресовий розлад
- істеричний розлад
- ХРОНІЧНЕ ПСИХІЧНЕ ЗАХВОРЮВАННЯ, ОСНОВНОЮ ХАРАКТЕРИСТИКОЮ ЯКОГО Є СУДОРОЖНІ ПРИПАДКИ, МАЄ НАЗВУ:
- аутизм
- епілепсія
- маніакально-депресивний психоз
- шизофренія
- УСКЛАДНЕНІСТЬ ВПІЗНАВАННЯ ПРЕДМЕТІВ, ЗВУКІВ МАЄ НАЗВУ:
- ілюзії
- галюцинації
- агнозії
- псевдогалюцинації
- ГІПОМНЕЗІЯ - ЦЕ:
- зниження пам'яті
- підвищення пам'яті
- коливання пам'яті
- втрата пам'яті
- ХИБНІ СПРИЙМАННЯ, ЗА ЯКИХ ЛЮДИНА БАЧИТЬ ОБРАЗИ, ПРЕДМЕТИ, ЯКИХ НЕМАЄ, ЧУЄ ЗВУКИ, ЯКИХ НЕМАЄ, ВІДЧУВАЄ ЗАПАХИ, ЯКИХ У ДІЙСНОСТІ НЕМАЄ, МАЮТЬ НАЗВУ:
- ілюзії
- галюцинації
- агнозії
- псевдогалюцинації
- ПОТЯГ ЗАВДАВАТИ СТАТЕВОМУ ПАРТНЕРУ БОЛЬОВИХ ВІДЧУТТІВ, ЩОБ ДОСЯГТИ СТАТЕВОГО ЗАДОВОЛЕННЯ - ЦЕ:
- трансвестизм
- мазохізм
- садизм
- фетишизм
- ПОТЯГ ДО КРАДІЖОК БЕЗ КОРИСЛИВОЇ МЕТИ - ЦЕ:
- дромоманія
- клептоманія
- піроманія
- лудоманія
- ПОРУШЕННЯ ПАМ'ЯТІ НА ПОТОЧНІ ПОДІЇ, ПРИ ЯКОМУ ЗБЕРІГАЄТЬСЯ ПАМ'ЯТЬ НА ПОДІЇ МИНУЛОГО:
- корсаківський синдром
- амнезія
- прогресуюча амнезія
- ретроградна амнезія
Тема :: Психофізіологія
- ОФІЦІЙНИЙ СТАТУС ЯК НАУКОВИЙ НАПРЯМ ПСИХОФІЗІОЛГІЯ ОТРИМАЛА В:
- ПСИХОФІЗІОЛОГІЯ ВКЛЮЧАЄ В СЕБЕ ТРИ ВІДНОСНО САМОСТІЙНІ ЧАСТИНИ
- загальну, вікову, диференційну
- когнітивну, фізіологічну, емоційно-регулятивну
- тілесно-орієнтовану, психоаналітичну, клінічну
- духовну, психічну, соматичну
- педагогічну, професійно-орієнтовану, анатомічну
- КЛАСИЧНА, ТРАДИЦІЙНА ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНА ПРОБЛЕМА ПОЛЯГАЄ
- в співвідношенні вольового і раціонально-когнітивного процесів
- в співвідношенні психічних і фізіологічних процесів
- в співвідношенні афективного і поведінкового (психомоторного) процесів
- в співвідношенні в інтуїтиво-мозкового з нейрофізіологічним субстратом
- в співвідношенні автономної нервової системи та вегетативної нервової системи
- ХТО ВВІВ ПОНЯТТЯ ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИЙ ПАРАЛЕЛЕЛІЗМ
- Масіас
- Платон
- Арістотель
- Декарт
- Сєчєнов
- МЕТОД РЕЄСТРАЦІЇ КОЛИВАНЬ ЕЛЕКТРИЧНИХ ПОТЕНЦІАЛІВ З ПОВЕРХНІ ГОЛОВИ НАЗИВАЄТЬСЯ
- магнітоенцефалографія
- метод викликаних потенціалів
- комп'ютерна томографія
- картування біотоків мозку
- електроенцефалографія
- МЕТОД ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ОКУЛОГРАФІЯ РЕЄСТРУЄ
- функцію електричних імпульсів різних ділянок мозку
- дані засновані на характеристиках психогенного мозкового ядерного потенціалу мозку
- рухи очей, виключаючи при цьому контакт з очним яблуком
- рухи коливань електричних потенціалів через аналіз спектру мозкової активності
- активність шкіри
- ОСНОВОЮ КЛІНІЧНОГО СТЕРЕОТАКСИСУ Є
- анатомія та нейрохірургія, що забезпечують прицільне занурення в мозок тонких інструментів
- медична фізіологія та 3D геометрія, що забезпечують прицільне занурення в мозок тонких інструментів
- нейрофізіологія та методи візуалізації мозку
- математика і точні прилади, що забезпечують прицільне занурення в мозок тонких інструментів
- фізика та транскраніальна стимуляція мозку
- ДЛЯ ЯКОЇ СТАДІЇ СНУ ХАРАКТЕРНІ ПОВНА НЕРУХОМІСТЬ ЛЮДИНИ ВНАСЛІДОК РІЗКОГО ПАДІННЯ М'ЯЗОВОГО ТОНУСУ І ШВИДКІ РУХИ ОЧНИХ ЯБЛУК
- ДІЯЛЬНІСТЬ НЕЙРОНІВ ПІД ЧАС СНУ
- припиняється
- загальмовується
- перебудовується
- не змінюється
- активізуються
- ВІДНОВНІ ФУНКЦІЇ ВІДБУВАЮТЬСЯ ПІД ЧАС
- повільного сну
- швидкого сну
- період дрімоти
- період поверхневого сну
- період глибокого сну
- ІНФОРМАЦІЯ, ЯКА НАДІЙШЛА ЗА ДЕНЬ, ОБРОБЛЯЄТЬСЯ НА СТАДІЇ
- повільного сну
- швидкого сну
- період дрімоти
- період поверхневого сну
- період глибокого сну
- В РЕГУЛЯЦІЇ ЦИКЛУ СОН-НЕСПАННЯ ВЕЛИКУ РОЛЬ ВІДІГРАЮТЬ МОНОАМІНЕРГІЙНІ МЕДІАТОРИ
- тимозин і тимопептин
- філотропін і окситоцин
- серотонін і норадреналін
- мелатонін і соматотропін
- тіротропін і вазопресин
- ІНСОМНІЯ - ЦЕ
- порушення засинання і тривалості сну
- надмірна тривалість сну
- своєрідні прояви сонних апноє
- вид непереборного сну, що нагадує напади
- відсутність сну
- ПЕРВИННА СЛУХОВА КОРА, ЯКА ЗАБЕЗПЕЧУЄ РОЗУМІННЯ ЗМІСТУ СЛОВА, ІНФОРМАЦІЯ ПЕРЕТВОРЮЄТЬСЯ ТАМ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПРОГРАМИ МОВНОЇ ВІДПОВІДІ
- зона Верніке
- зона Брока
- зона Бруніке
- зона Гарніке
- зона Краніке
- ЦЕНТР МОВЛЕННЯ,ЯКА ЗАБЕЗПЕЧУЄ МОТОРНУ ОРГАНІЗАЦІЮ МОВЛЕННЯ, ЗНАХОДИТЬСЯ У БІЛЬШОСТІ ЛЮДЕЙ В НИЖНІХ ВІДДІЛАХ ТРЕТЬОЇ ЛОБОВОЇ ЗВИВИНИ ЛІВОЇ ПІВКУЛІ
- зона Верніке
- зона Брока
- зона Бруніке
- зона Гарніке
- зона Краніке
- СТРУКТУРНОЮ ОДИНИЦЕЮ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ Є ЇЇ КЛІТИНА З ЇЇ ВІДРОСТКАМИ - НЕЙРОН ТА КЛІТИНИ
- гіпокампу
- ретикулярної формації
- стовбура мозку
- нейроглії
- підкіркових ядер
- СІРА РЕЧОВИНА, ЯКА ВКРИВАЄ ПІВКУЛІ МОЗКУ І МОЗОЧКА, УТВОРЮЮЧИ ЗЗОВНІ СУЦІЛЬНИЙ ШАР, НАЗИВАЮТЬ
- базальні ядра півкуль великого мозку
- кора півкуль великого мозку
- мигдалевидний прошарок великого мозку
- покрив півкуль головного мозку
- гіпоталамічний прошарок півкуль головного мозку
- НАЙВИЩІ ВІДДІЛИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ ПРЕДСТАВЛЕНІ
- великими півкулями головного мозку
- великими підкірковими вузлами головного мозку
- великими базальними ядрами півкуль великого мозку
- великими центральними і переферичними відділами головного мозку
- великими скупченнями нервових клітин головного мозку
- ВІДДІЛ ГОЛОВНОГО МОЗКУ, ЩО ВІДНОСИТЬСЯ ДО ЗАДНЬОГО МОЗКУ. БЕРЕ УЧАСТЬ У КООРДИНАЦІЇ РУХІВ, РЕГУЛЯЦІЇ М'ЯЗОВОГО ТОНУСУ, ПІДТРИМЦІ ПОЗИ І РІВНОВАГИ ТІЛА
- середній мозок
- довгастий мозок
- мозочок
- великий мозок
- проміжний мозок
- ОБ'ЄДНАНА ДІЯЛЬНІСТЬ КОРИ ВЕЛИКИХ ПІВКУЛЬ, ПІДКІРКОВИХ УТВОРЕНЬ І НИЖНІХ ВІДДІЛІВ ЦЕНТРАЛЬНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЯКА ЗАБЕЗПЕЧУЄ СКЛАДНІ СТОСУНКИ ОРГАНІЗМУ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ
- вища нервова діяльність
- нижча нервова діяльність
- кірковий синтез
- умовно-рефлекторна діяльність
- кірковий аналіз
- УСЯ НЕРВОВА СИСТЕМА ПОДІЛЯЄТЬСЯ ФУНКЦІОНАЛЬНО НА
- парасимпатичну і симпатичну
- центральну і периферичну
- морфологічну і функціональну
- соматичну і вегетативну
- вищу і нижчу
- ВИЩІ ВЕГЕТАТИВНІ ЦЕНТРИ РОЗТАШОВАНІ У ПРОМІЖНОМУ МОЗКУ, В
- гіпофізі
- гіпоталамусі
- гіпокампі
- таламусі
- поясній звивині
- БІОЛОГІЧНО АКТИВНІ РЕЧОВИНИ, ЩО ВИРОБЛЯЮТЬСЯ ЗАЛОЗАМИ ВНУТРІШНЬОЇ СЕКРЕЦІЇ НАЗИВАЮТЬСЯ
- параганглії
- токсини
- гормони
- кров
- ферменти
- ДИФУЗНА ЕНДОКРИННА СИСТЕМА УТВОРЕНА
- одинарними гормоноутворюючими клітинами
- залозами внутрішньої секреції
- корковими речовинами наднирників
- гіпофізарними прожилками
- мозковою речовиною
- ІНСУЛІН ВИРОБЛЯЄ ЗАЛОЗА
- щитовидна
- підшлункова
- наднирники
- епіфіз
- тимус
- НОСІЄМ СПАДКОВИХ ЯКОСТЕЙ Є
- гени
- генетична пам'ять
- мозок
- хромосомний апарат
- карма роду
- ГЕНЕТИЧНА СТАТЬ ОБУМОВЛЕНА
- будовою статевих залоз
- будовою зародкових гонад
- зовнішнім виглядом особи
- маскулінністю та фемінністю
- виглядом зовнішніх геніталій
- ФОРМУВАННЯ СТАТЕВИХ ОРГАНІВ ЖІНОЧОГО ТИПУ У ВНУТРІШНЬОУТРОБНОМУ ПЕРІОДІ ВІДБУДЕТЬСЯ ЗА УМОВИ ВІДСУТНОСТІ
- андрогенів
- естрогенів
- тестостерону
- естрадіолу
- прогестерону
- АНДРОГІННІСТЬ - ЦЕ
- комплекс особливостей, які традиційно приписуються чоловікам
- комплекс особливостей, які традиційно приписуються жінкам
- комплекс особливостей, які традиційно приписуються підліткам
- комплекс особливостей, які традиційно приписуються людям з невизначеною статевою поведінкою
- комплекс особливостей, які поєднують у собі як традиційно чоловічі, так і традиційно жіночі якості
- МОРФОЛОГІЧНИМ СУБСТРАТОМ УТВОРЕННЯ ТА ПРОЯВУ ЕМОЦІЙ Є
- мозочкова система
- лімбічна система
- гіпофізарна система
- структурно-функціонална система
- гіпоталамічна система
Тема :: Психологічне консультування
- До методів психологічної допомоги відносяться всі нижче перераховані, за виключенням
- психологічне консультування
- психологічна корекція
- психологічний захист
- психотерапія у вузькому значенні
- психотерапія в широкому значенні
- Клієнт-центрована терапія введена у практику
- З.Фрейдом
- К.Роджерсом
- А.Беком
- О.Лурією
- А.Маслоу
- Основним результатом психологічного консультування є
- поліпшення психічного стану клієнта
- поліпшення психосоматичного стану клієнта
- поглиблення саморозуміння клієнта прояснення ситуації та вироблення нових психосоціальних вмінь
- зняття стресу
- подолання конфліктної ситуації
- Психологічне консультування - це
- новий напрямок у психології
- галузь практичної психології
- розділ психотерапії
- поняття, що є тотожним психотерапії
- новий напрямок у психотерапії
- У ході сімейного консультування сім'я заохочується до того, щоб
- ставати більш включеними в життя один одного, якщо це навіть потребує припинення поза сімейних стосунків
- аналізувати та оцінювати поведінку кожного з членів сім'ї
- пробувати нові шляхи спілкування та способи ставлення один до одного
- намагатися проводити менше часу разом
- менше розмовляти один з одним
- Автор учбового посібника "Психологічна допомога: теорія і практика"
- Н.Коломінський
- Г.Щокін
- О.Бондаренко
- К.Роджерс
- Л.Бурлачук
- Тривалість першого інтерв'ю повинна складати
- 20 хвилин
- 30 хвилин
- 40 хвилин
- 50 хвилин
- 60 хвилин
- Основною проблемою психологічного консультування
- особистісне та соціальне здоров'я
- особистісне благополуччя
- психічне здоров'я
- соматичне здоров'я
- досягнення успіху особистістю
- До принципів консультативної допомоги належить
- принцип причинності
- "консультативний альянс"
- психологічне посередництво
- неманіпулятивний підхід
- звільнення почуттів і емоцій
- активне слухання
- Психологічне тестування в процесі консультування проводиться
- на початку консультативного процесу;
- в середині консультативного процесу;
- в кінці консультативного процесу.
- Психологічне консультування як напрямок у практичній психології сформувалось
- у 50-ті роки ХХ сторіччя
- наприкінці ХІХ сторіччя
- у кінці ХХ сторіччя
- ще не сформувались остаточно
- у 1975 році
- За умов домінування Суперего скоріш за все
- особистість буде добре адаптованою до реальності
- Ід проявить свої пробудження ще інтенсивніше
- Его буде відігравати дуже пасивну роль
- почуттєві задоволення будуть викликати почуття провини
- нічого в поведінці особистості не зміниться
- Поняття "інсайт" означає
- усвідомлення помилковості наявних думок та установок
- розуміння, що переведено у дію
- прорив несвідомого у свідоме
- подолання комплексу меншовартості
- певний стиль життя
- На другому етапі консультативного процесу психологом застосовуються такі прийоми
- зустріч з клієнтом
- емоційно-позитивне налаштування клієнта
- зняття психологічних бар'єрів спілкування
- емпатійне слухання
- переконання
- роз'яснення
- Психологічну напругу у клієнта можна зняти за допомогою
- вербальної підтримки клієнта
- віддзеркалювання
- узагальнення
- емоційної підтримки
- заперечення
- Психолог-консультант повинен бути наділений
- здатністю до емпатії
- відкритістю
- доброзичливістю
- здатністю нав'язати клієнтові свої поради
- вмінням тримати оптимальну психологічну дистанцію
- "Будь-яка дрібниця пригнічує мене". Яка з перерахованих фраз, за К.Роджерсом, може бути проясненням цих слів клієнту
- все, що відбувається, давить на Вас
- Ви зупинились на оральній стадії розвитку
- Насправді Вам просто хочеться уваги до себе
- Люди повинні б застерегти Вас від інтенсивної праці
- Вам потрібно відпочити
- Р. Мей наводить такий приклад: "Під час офіційного чаювання Ви помічаєте студента, що сором'язливо стоїть у куточку і явно відчуває себе не в своїй тарілці. Вам, як консультанту, хочеться домогти йому". Виберіть з нижченаведених фраз найбільш вдалу для даного випадку
- "...дружно плеснувши його по плечу, Ви говорите: "Не вішайте носа, посміхнись та розважайся"
- "Тут так багато цікавих людей... Це слушний момент познайомитися з багатьма з них"
- "Жаль, що ці чаювання занадто офіційні. Надто важко розслабитись"
- нічого не скажете, а тільки з жалістю подивитесь на нього
- запитаєте: "Як твої справи?"
- Яке з тверджень про сімейне консультування вірне
- у стабільній сімейній системі зміни одного члену мало впливають на інших
- консультант не повинен постійно орієнтуватись на одного члена сім'ї чи на одну сімейну підгрупу
- зміни у сімейній системі краще досягаються після подолання кризи
- консультант ніколи не бере на себе ініціативу зміни сім'ї, залишаючи її самій сім'ї
- консультант повинен давати різноманітні рекомендації членам сім'ї
- Психологічний прийом віддзеркалювання включає в себе
- повторення висловлювань
- копіювання рухів
- копіювання жестів, міміки
- копіювання паузи в мові клієнта
- перефразування слів
- Хто з психоаналітиків надав велике значення вивченню нереалістичних вимог у системі очікувань ідеального "Я"
- К.Юнг
- А.Адлер
- К.Хорні
- Г.Саллівен
- З.Фройд
- Об'єктом та предметом діяльності психолога-консультанта є
- організм людини
- організм та психіка під час конкретного захворювання
- екзістенційні цінності та їх співвідношення із життєвими ситуаціями
- особистість та суспільство
- психічні порушення
- Змістом діяльності психолога-консультанта є
- надання рекомендацій відносно поведінки клієнта
- надання порад у складних психологічних ситуаціях
- емоційна підтримка, ціннісно-смислове орієнтування, опрацювання стратегій життя
- моральна підтримка клієнта
- пошук недоліків у поведінці клієнта
- До основних методів психологічного консультування належать
- навіювання
- аутотренінг
- консультативна бесіда та групи зустрічей
- групи тренінгу вмінь
- конфронтація з клієнтом
- Процес психологічного консультування починається із
- зустрічі клієнта і консультанта
- підписання контракту
- створення плану консультативного процесу
- надання загальних порад клієнту
- оплати консультації
- Яке з наведених понять означає одну з трьох структур психічного апарату за Фрейдом
- ідеальне Я
- реальне Я
- Суперего
- архетип
- захист
- Основним результатом психологічного консультування є
- поліпшення психічного стану клієнта
- поліпшення психосоматичного стану клієнта
- поглиблення саморозуміння клієнта, прояснення ситуації та вироблення нових психосоціальних вмінь
- зняття стресу
- подолання конфліктної ситуації
- В ідеальному варіанті сімейний консультант зустрічається на сесії з
- ідентифікованим пацієнтом
- ініціатором звернення за допомогою
- зацікавленими членами сім'ї
- усією сім'єю
- з друзями сім'ї
- У системному сімейному консультуванні виділяють чотири етапи, до яких не входить
- встановлення контакту з сім'єю
- формування терапевтичного запиту
- реконструкція сімейних стосунків
- реабілітація ідентифікованого пацієнта
- завершення та відєднання
- Конгруентність консультанта, за К. Роджерсом, пов'язана перш за все з
- його емпатичністю
- прийняттям клієнта
- спонтанністю
- опрацюванням контрпереносів
- обізнаністю
Тема :: Психологія сімʼї
- ШЛЮБ І СІМ'Я - ТОТОЖНІ ПОНЯТТЯ
- СІМ'Я ЯВЛЯЄ СОБОЮ НЕ ЗАСТИГЛУ СОЦІАЛЬНУ ОРГАНІЗАЦІЮ, А ДИНАМІЧНУ МІКРОСИСТЕМУ, ЯКА ПОСТІЙНО ПЕРЕБУВАЄ В ДІАЛЕКТИЧНОМУ РОЗВИТКУ
- НАЙВАЖЛИВІШИМ У РОЗВИТКУ СІМЕЙНОЇ СИСТЕМИ Є ПРАГНЕННЯ ДО КОХАННЯ І БЛИЗЬКОСТІ
- ВЗАЄМНИЙ ПОТЯГ ДВОХ ЛЮДЕЙ ВИЗНАЧАЄТЬСЯ ГОЛОВНИМ ЧИНОМ ВНУТРІШНІМИ ЯКОСТЯМИ КОЖНОГО З НИХ
- ДЛЯ БІЛЬШОСТІ ШЛЮБНИХ ПАР КЛЮЧЕМ ДО СІМЕЙНОГО ЩАСТЯ НА ВСЕ ЖИТТЯ Є ЗБЕРЕЖЕННЯ РОМАНТИЧНОГО КОХАННЯ
- ЯКІСТЬ СЕКСУАЛЬНОГО ЖИТТЯ ПОДРУЖНЬОЇ ПАРИ - ЦЕ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ФАКТОР ЗАГАЛЬНОЇ ЗАДОВОЛЕНОСТІ ШЛЮБОМ
- НАЙБІЛЬШЕ ПОШИРЕНОЮ МОДЕЛЛЮ СІМ'Ї Є
- розгалужена
- неповна
- нуклеарна
- жодна відповідь не вірна
- ФУНКЦІЄЮ ДОШЛЮБНОГО ПЕРІОДУ Є
- накопичення сумісних вражень і переживань
- знайомство з батьками
- впізнавання один одного
- прогнозування і проектування сімейного життя
- У ЩАСЛИВИХ СІМ'ЯХ ПОДРУЖЖЯ НАЙСИЛЬНІШЕ ОБ'ЄДНУЄ:
- взаємна любов до дітей
- розуміння того, що шлюб священний
- переконаність кожного, що інший - "мій найкращий друг"
- жодна відповідь не вірна
- ОСНОВНИМИ ПСИХОЛОГІЧНИМИ ФАКТОРАМИ, ЯКІ СПРИЯЮТЬ ВИНИКНЕННЮ У ШЛЮБІ
СЕКСУАЛЬНИХ НЕВРОЗІВ І ДИСГАРМОНІЇ Є ТАКІ- низький рівень сексуальної культури
- егоцентризм і безтактність в інтимних стосунках
- вплив оточення
- несприятливий психологічний фон взаємин подружжя
- ШЛЯХ ДОСЯГНЕННЯ ГАРМОНІЙНИХ СІМЕЙНИХ СТОСУНКІВ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД :
- розвитку "Я" кожного члена сім'ї
- підтримка і зміцнення само сприйняття
- правильної побудови і підтримки сімейної ієрархії у трьох поколіннях
- від втручання батьків
- ВІРОГІДНІСТЬ ЗАХОПИТИСЬ ІНШОЮ ЛЮДИНОЮ ЗРОСТАЄ, ЯКЩО ВОНА :
- часто знаходиться поблизу
- володіє якостями, протилежними власним
- компетентна у тих галузях, в яких ми самі погано розбираємось
- демонструє своє захоплення
- ФОРМУВАННЯ СІМЕЙНОЇ УГОДИ (РОЗПОДІЛУ РОЛЕЙ) ПОВИННЕ ВРАХОВУВАТИ :
- стан здоров'я
- міру зайнятості на виробництві
- інтереси, нахили і вміння кожного партнера
- матеріальне забезпечення
- ОСНОВНИМИ ПРИЧИНАМИ ДЕСТРУКТИВНОГО ХАРАКТЕРУ ВИРІШЕННЯ ПРОТИРІЧ Є :
- егоцентризм
- блокування задоволення базових потреб партнерів
- зниження можливостей самоактуалізації і рівня самоповаги партнера
- різниця у віці партнерів
- ВИВЧЕННЯ СТРУКТУРИ СІМ`Ї МОЖЛИВЕ ЧЕРЕЗ:
- виявлення статусу її членів
- аналіз міжособистісних взаємин в сім'ї
- виявлення кількісного складу сімейної групи
- визначення індивідуального складу сімейної групи
- всі відповіді правильні
- ІНІЦІАТОРОМ РОЗЛУЧЕННЯ, ЯК ПРАВИЛО, ВИСТУПАЄ ЧОЛОВІК
- ЧИ ВІРНИМ Є ТЕ, ЩО НА СЬОГОДНІШНІЙ ДЕНЬ ПАРТНЕРИ З БІЛЬШОЮ ГОТОВНІСТЮ КАЖУТЬ "ЦЕ ДОБРЕ ДЛЯ МЕНЕ", НІЖ "ЦЕ ДОБРЕ ДЛЯ МОЄЇ СІМ`Ї"
- ОСНОВНИМИ ПІДСИСТЕМАМИ СІМ`Ї Є:
- прабатьки
- батьки
- сиблінги
- всі відповіді правильні
- ВНУТРІШНЬОСІМЕЙНІ АЛЬЯНСИ ПІДТРИМУЮТЬ ФУНКЦІОНАЛЬНІСТЬ СІМЕЙНОЇ СИСТЕМИ
- ПЕРЕЖИВАННЯ ВТРАТИ ПІД ЧАС РОЗЛУЧЕННЯ ВКЛЮЧАЄ В СЕБЕ:
- заперечення
- озлобленість
- переговори
- адаптацію
- конфронтацію
- правильні всі відповіді
- НАЙБІЛЬШ ВИСОКА ВІРОГІДНІСТЬ ГАРМОНІЙНОГО РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУ В ДИТИНИ ОСТАННЬОЇ СИБЛІНГОВОЇ ПОЗИЦІЇ В СІМ`Ї
- ДО СІМЕЙНОЇ ЗРАДИ БІЛЬШ СХИЛЬНІ ОСОБИ ЧОЛОВІЧОЇ СТАТІ:
- РЕВНОЩІ У ПОДРУЖНЬОМУ ЖИТТІ ЗАВЖДИ Є НАСЛІДКОМ ЗРАДИ:
- ХАРАКТЕРНА ДЛЯ ЛЮДИНИ СОЦІАЛЬНА СТРУКТУРА СІМ`Ї ДАЄ ДІТЯМ МОЖЛИВІСТЬ :
- отримати дуже гарний догляд
- сприймати соціальні та культурні звичаї
- засвоювати досвід попередніх поколінь
- правильні всі відповіді
Тема :: Психотерапія
- ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНІ ПІДХОДИ МОЖНА УМОВНО РОЗДІЛИТИ НА
- орієнтовані на проблему і орієнтовані на клієнта
- неефективні і ефективні
- базові і допоміжні
- РОЗГЛЯДАЮТЬ ТАКІ ВИДИ ПСИХОТЕРАПІЇ:
- директивна
- недерективна
- довільна
- СТРУКТУРА ОСОБИСТОСТІ ЗА З. ФРЕЙДОМ, СКЛАДАЄТЬСЯ:
- з двох підструктур
- з трьох підструктур
- з чотирьох підструктур
- РЕГРЕСІЯ ЦЕ:
- зміна об'єкта, на який спрямовані почуття
- повернення людини на більш ранні стадії психологічного розвитку
- заперечення реальної причини поведінки
- ДО ТЕХНІК ПСИХОАНАЛІЗУ ВІДНОСЯТЬ:
- вільні асоціації
- аналіз сновидінь
- рольова гра
- А. АДЛЕР ВИЗНАЧИВ НАЗВУ СВОЄЇ ТЕОРІЇ ЯК:
- психодинамічна психотерапія
- індивідуальна психотерапія
- аналітична психотерапія
- ТЕХНІКА "РАННІЙ СПОГАД" ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ В:
- психодрамі;
- символдрамі;
- індивідуальній психотерапії.
- Під поняттям "Лібідо" К. Юнг РОЗУМІВ:
- сексуальну, будь-яку життєву енергію;
- динаміку різних видів активності і ієрархію психологічних цінностей;
- поєднання свідомого і несвідомого.
- ЗАСНОВНИКОМ ПСИХОДИНАНИМІЧНОЇ ТЕРАПІЇ Є:
- ПСИХОТЕРАПІЯ ЦЕ:
- психологічне лікування
- психологічна профілактика
- психологічна діагностика
- ОДНА ЗУСТРІЧ З КЛІЄНТОМ (ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНА СЕСІЯ) ВКЛЮЧАЄ В СЕБЕ ТАКУ КІЛЬКІСТЬ ЕТАПІВ:
- З. ФРЕЙД РОЗГЛЯДАЄ СНОБАЧЕННЯ ЯК:
- перенесення прихованого змісту несвідомого на мову символів
- комбінацію різних елементів в одному баченні
- передбачення майбутнього
- ПСИХОДИНАМІЧНА СЕСІЯ (ОДНЕ ЗАНЯТТЯ) ВКЛЮЧАЄ В СЕБЕ:
- сім етапів
- чотири етапи
- три етапи
- ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНИЙ ПРОЦЕС ПЕРЕДБАЧАЄ ПРОХОДЖЕННЯ ЧЕРЕЗ:
- один етап
- чотири етапи
- сім етапів
- ТЕХНІКА ПОВТОРЕНЬ У ПСИХОТЕРАПІЇ ЦЕ:
- повторення того, що сказав клієнт
- виведення клієнта із психотерапевтичного процесу
- узагальнення представленої клієнтом інформації
- ЕМПАТІЙНЕ РОЗУМІННЯ КЛІЄНТА ЦЕ:
- розуміння внутрішніх механізмів росту особистості клієнта
- розуміння слів клієнта
- розуміння світу клієнта таким, яким клієнт бачить його сам
- ФАЗА ГРИ В ПСИХОДРАМІ Є:
- головною і центральною фазою
- початковою фазою
- заключною фазою психодраматичного дійства
- ПРИЧИНОЮ НЕВРОТИЧНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ Я. МОРЕНО ВВАЖАВ:
- дезадаптацію до інновацій
- спонтанність поведінки в стресових ситуаціях
- порушення рольового розвитку
- СІМЕЙНИЙ ПІДХІД ДО СІМЕЙНОЇ ПСИХОТЕРАПІЇ РОЗГЛЯДАЄ СІМ'Ю, ЯК ТАКУ, ЩО СКЛАДАЄТЬСЯ ТРЬОХ ПІДСИСТЕМ:
- щаслива, успішна, цілеспрямована
- шлюбна, батьківська, сиблінгова
- авторитарна, ліберальна, демократична
- ДО ОСНОВНИХ СКАРГ, З ЯКИМИ ЗВЕРТАЮТЬСЯ КЛІЄНТИ ЗА ПСИХОЛОГІЧНОЮ ДОПОМОГОЮ ВІДНОСЯТЬ:
- складна скарга
- групова скарга
- індивідуальна скарга
- ПЕРШИЙ ЕТАП АНАЛІТИЧНОЇ ПСИХОТЕРАПІЇ К. ЮНГ НАЗВАВ:
- поясненням
- катарсисом
- аналізом
- СИМВОЛРАМА ВІДОМА ТАКОЖ ПІД НАЗВОЮ, ЯК:
- катативно-імагінативна психотерапія
- аналітична терапія
- психодрама
- ЗАСНОВНИКОМ ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНОГО НАПРЯМКУ "СИМВОЛДРАМИ" Є:
- МОТИВ СИМВОЛДАРАМИ "КВІТКА" БІЛЬШЕ ПІДХОДИТЬ:
- для роботи з дорослими
- для роботи з юнаками
- для роботи з дівчатами на латентній стадії
- КЛІЄНТ-ЦЕНТРОВАНА ПСИХОТЕРАПІЯ К. РОДЖЕРСА ВХОДИТЬ ДО ГРУПИ:
- гуманістичного підходу
- ігрової терапії
- системного підходу до психотерапії
- ПЕРЕД ПОЧАТКОМ ПРОВЕДЕННЯ ТЕХНІК ПСИХОТЕРАПІЇ НЕОБХІДНО:
- провести психотерапевтичний процес з метою вивчення готовності клієнта до змін
- провести бесіду з клієнтом чи групою щодо особливостей проведення техніки
- обговорити правила проведення техніки з найближчим оточенням клієнта
- ДО СТАДІЙ ПСИХОСЕКСУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ЗА 3. ФРЕЙДОМ ВІДНОСЯТЬ:
- оральну
- фалічну
- гіперактивну
- ЕДІПІВ КОМПЛЕКС І КОМПЛЕКС ЕЛЕКТРИ ВИНИКАЮТЬ НА ТАКІЙ СТАДІЇ ПСИХОСЕКСУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ:
- ЗА ПРИНЦИПАМИ І ТЕХНІКАМИ РОБОТИ КОГНІТИВНА ПСИХОТЕРАПІЯ БЛИЗЬКА ДО:
- психодрами
- символдрами
- поведінкової психотерапії
- ТЕХНІКА ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ПСИХОТЕРАПІЇ А. АДЛЕРА "ІСТОРІЯ ЖИТТЯ" ПЕРЕДБАЧАЄ:
- роботу з суттєвими частинами біографії клієнта
- роботу з основними змінами в житті і життєвими цілями клієнта
- роботу з постійними снобаченнями
- ВИД ГРУПОВОЇ СУПЕРВІЗІЇ, ДЕ СУБ'ЄКТОМ АНАЛІЗУ ВИСТУПАЮТЬ САМІ УЧАСНИКИ ГРУПИ, ЦЕ:
- очна супервізія
- заочна супервізія
- інтервізія
- СУПЕРВІЗОВАНИЙ - ЦЕ:
- суб'єкт, що піддається супервізії (студент, стажер, практичний психолог, психолог-початківець)
- досвічений фахівець, що здійснює супервізію
- особа, яка визначена наказом директора відповідальною за здійснення супервізії осіб, які потребують супервізії
- КВАЛІФІКОВАНИЙ СПЕЦІАЛІСТ-ПСИХОТЕРАПЕВТ, ЯКИЙ ПРОВОДИТЬ СУПЕРВІЗІЮ ШЛЯХОМ ПРОФЕСІЙНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ ТЕРАПЕВТА, ЦЕ:
- супервізор
- ко-терапевт
- супервізований
- ДО МЕТОДІВ СУПЕРВІЗІЇ ВІДНОСЯТЬ:
- спостереження
- бесіду
- клінічне інтерв'ю
- ЗА ТРИВАЛІСТЮ ПРОЦЕСУ СУПЕРВІЗІЯ МОЖЕ БУТИ:
- короткотривалою
- довготривалою
- періодичною