Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: 053 Психологія / Клінічна психологія
Розробники:
Дата генерації: 03.06.2022Тема :: Загальна психологія
- ПСИХОЛОГІЯ - ЦЕ НАУКА І СИСТЕМА ЗНАНЬ ПРО
- закономірності, механізми, психічні факти та явища в житті людини
- закони життєдіяльності особистості
- пізнавальну, емоційну і мотиваційну сферу особистості
- індивіда, суб'єкта, особистість і індивідуальність
- КИМ БУЛА ЗАСНОВАНА ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ШКОЛА
- І. Сєченовим
- З. Фрейдом
- Б. Скіннером
- В. Вундтом
- ІЄРАРХІЧНУ ПІРАМІДУ ПОТРЕБ РОЗРОБИВ:
- К. Роджерс
- А. Маслоу
- Г. Олпорт
- В. Келер
- ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ОСНОВНИХ ПРОЯВІВ ПСИХІЧНОГО ЖИТТЯ У ПСИХОЛОГІЇ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ТАКІ ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАУКОВОГО АНАЛІЗУ
- єдності свідомої діяльності і мови
- макро- і мікросистемності
- детермінізму, відображення, єдності психіки і діяльності, розвитку, системності
- системної динамічної локалізації вищих психічних функцій та кодування подій
- РОЗРІЗНЯЮТЬ ТАКІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ ПСИХОЛОГІЇ
- біхевіоральний, когнітивний, дискурсивний
- інформаційний, донауковий і науковий етапи
- філософський і психологічний етапи
- міфологічний, філософський, науковий етапи
- МЕТОДОЛОГІЯ - ЦЕ
- найбільш загальна система принципів і способів організації наукового дослідження
- сукупність методів і методик досліджень
- теоретичний аналіз проблеми
- наукова новизна і теоретична значущість дослідження
- ДО ОСНОВНИХ МЕТОДІВ ПСИХОЛОГІЇ НАЛЕЖАТЬ
- методи спостереження та анкетування
- спостереження й експерименту
- експерименту і тестів
- опитування й експерименту
- ІНТРОСПЕКЦІЯ -
- це дослідження підсвідомості
- це аналіз проявів духа людини
- це вивчення душевних і духовних проявів людини
- самоспостереження
- МЕТОД, ЩО ПОЛЯГАЄ У БАГАТОРАЗОВОМУ ОБСТЕЖЕННІ ОДНИХ І ТИХ ЖЕ ОСІБ ПРОТЯГОМ ТРИВАЛОГО ЧАСУ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- лонгітюдним
- порівняльним
- генетичним
- близнюковим
- ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ СПРЯМОВАНИЙ НА ВСТАНОВЛЕННЯ
- кореляційних зв'язків
- статистично значущих відмінностей
- причинно-наслідкових зв'язків
- описових параметрів психічних явищ
- ПРИРОДНИЙ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ РОЗМЕЖОВУЄТЬСЯ НА ТАКІ ВИДИ
- включений і невключений
- природний і лабораторний
- констатувальний і формувальний
- природний, лабораторний, польовий
- ДОДАТКОВІ МЕТОДИ ПСИХОЛОГІЇ ПРЕДСТАВЛЕНІ
- спостереженням і самоспостереженням
- бесідою, інтерв'ю, опитувальниками, тестами,
- спостереженням і соціометрією
- анкетуванням і спостереженням
- МЕТОД ДОСЛІДЖЕННЯ, ЩО МОЖЕ БУТИ ВІДКРИТОГО І ЗАКРИТОГО ТИПУ
- спостереження
- інтерв'ю
- соціометрії
- анкетування
- ЕМОЦІЙНУ СФЕРУ ОСОБИСТОСТІ ПИЙНЯТО НАЗИВАТИ
- когнітивною
- афективною
- перцептивною
- мотиваційною
- ТЕОРІЯ А. МАСЛОУ НАЗИВАЄТЬСЯ
- теорія самореалізації
- концепція відношень у структурі особистості
- концепція самоактуалізації
- теорія саморозвитку
- НАПРЯМ ПСИХОЛОГІЇ, ПРЕДМЕТОМ ВИВЧЕННЯ ЯКОГО Є ПОВЕДІНКА, НАЗИВАЄТЬСЯ
- біхевіоризм
- психоаналіз
- гуманізм
- фрейдизм
- ДВІ СИГНАЛЬНІ СИСТЕМИ ҐРУНТОВНО РОЗГЛЯДАЮТЬСЯ У ПРАЦЯХ
- І. Сєченова
- І. Павлова
- О. Леонтьєва
- Л. Виготського
- СПІЛЬНОЮ ДЛЯ ЛЮДИНИ І ТВАРИНИ Є
- перша сигнальна система
- друга сигнальна система
- перша та друга сигнальні системи
- у тварини сигнальні системи відсутні
- УМОВНИЙ РЕФЛЕКС Є
- набутим
- вродженим
- інстинктивним
- природнім
- ДО ОСНОВНИХ МЕТОДІВ ПОРІВНЯЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ НАЛЕЖАТЬ
- спостереження і експеримент
- інтроспекція і експеримент
- інтроспекція, методи проблемної клітки, обхідного шляху, дресирування, лабіринту
- методи проблемної клітки, обхідного шляху, дресирування, лабіринту
- ВІДПОВІДНО ДО ПОЛОЖЕНЬ КОНСТИТУЦІЙНОЇ ТЕОРІЇ ТЕМПЕРАМЕНТ ОСОБИСТОСТІ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД
- особливостей статури (тілобудови)
- типу нервової системи
- переважання певного типу рідин в організмі
- особливостей виховання
- УВАГА ЯК ПСИХІЧНИЙ ПРОЦЕС РЕАЛІЗУЄ ТАКУ ФУНКЦІЮ ПСИХІКИ
- відображувальну, регулятивну, інструментальну
- відображувальну
- регулятивну
- інструментальну
- АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНИЙ АПАРАТ, ПРИЗНАЧЕНИЙ ДЛЯ ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ ЗОВНІШНІХ ПОДРАЗНИКІВ В ЕНЕРГІЮ НЕРВОВОГО ЗБУДЖЕННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- провідниковим відділом
- рецептором
- аналізатором
- рефлексом
- РЕЦЕПТОРИ, ЩО СПЕЦІАЛІЗУЮТЬСЯ НА ВІДОБРАЖЕННІ ВПЛИВІВ ІЗ ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ОРГАНІЗМУ, НАЗИВАЮТЬСЯ
- екстерорецепторами
- інтерорецепторами
- пропріорецепторами
- зовнішні
- НЕЙРОН - ЦЕ
- нервова клітина
- сигнальна система
- синапс
- нервова трубка
- ДО ЕКСТЕРОРЕЦЕПТИВНИХ ВІДНОСЯТЬСЯ ВІДЧУТТЯ
- зорові
- органічні
- статичні
- больові
- НОВИЙ ВИД ЧУТЛИВОСТІ, ЗУМОВЛЕНИЙ ПЕРЕНЕСЕННЯМ ЯКОСТЕЙ ОДНІЄЇ МОДАЛЬНОСТІ НА ІНШУ, - ЦЕ
- синестезія
- акомодація
- конвергенція
- сенсибілізація
- СПРИЙМАННЯ ЧАСТО ПРИЙНЯТО НАЗИВАТИ
- акомодацією
- апперцепцією
- перцепцією
- антиципацією
- ЗАЛЕЖНІСТЬ СПРИЙМАННЯ ВІД ЗМІСТУ ПОПЕРЕДНЬОГО ДОСВІДУ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ І ВІД ОСОБЛИВОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- акомодацією
- апперцепцією
- перцепцією
- антиципацією
- ФЕНОМЕН ВІДНОСНОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ СПРИЙМАННЯ ПАРАМЕТРІВ ФІГУРИ ВІД ЗМІН ЇЇ ФОНУ ВІДОМИЙ ЯК
- ілюзія
- константність
- цілісність
- предметність
- ОСНОВНИМИ ПРОЦЕСАМИ ПАМ'ЯТІ Є
- забування, відтворення, образність, емоційність
- запам'ятовування, збереження, відтворення, упізнавання, згадування, забування
- осмислення, згадування, перебільшення
- сприймання, запам'ятовування, відтворення, рефлексія
- ТИП ЗОРОВОЇ ПАМ'ЯТІ, ЯКА ДОВГО ЗБЕРІГАЄ ЯСКРАВИЙ ОБРАЗ З УСІМА ДЕТАЛЯМИ СПРИЙНЯТОГО,- ЦЕ ПАМ'ЯТЬ
- ейдейтична
- наочно-образна
- емоційна
- іконічна
- СЕНСОРНА ПАМ'ЯТЬ
- тривала
- лежить в основі окремих образів
- багаторівнева
- діє на рівні рецепторів
- ПРОТЯГОМ ЧВЕРТІ СЕКУНДИ ФУНКЦІОНУЄ ПАМ'ЯТЬ
- сенсорна
- короткочасна
- довготривала
- оперативна
- ОБСЯГ ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ЗБЕРІГАЄТЬСЯ В КОРОТКОЧАСНОЇ ПАМ'ЯТІ
- 7 ± 2
- необмежений
- більше 20
- в середньому близько 10
- ЗВ'ЯЗКИ МІЖ ПСИХІЧНИМИ ЯВИЩАМИ, ПРИ ЯКИХ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОДНОГО З НИХ ТЯГНЕ ЗА СОБОЮ ПОЯВУ ІНШОГО, НАЗИВАЮТЬСЯ
- акомодаціями
- асоціаціями
- асиміляціями
- антиципаціями
- НЕГАТИВНИЙ ВПЛИВ ПОПЕРЕДНЬОЇ ІНФОРМАЦІЇ НА ЗАПАМ'ЯТОВУВАННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- реактивним гальмуванням
- проактивним гальмуванням
- інтерференцією
- ремінісценцією
- ВКАЖІТЬ, ЯКА З ПЕРЕРАХОВАНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ УВАГИ ПОЛЯГАЄ В ДОВІЛЬНОМУ ПЕРЕНЕСЕННІ ЇЇ СПРЯМОВАНОСТІ З ОДНОГО ОБ'ЄКТА НА ІНШИЙ
- концентрація
- переключення
- стійкість
- вибірковість
- ПРИЧИНОЮ ВИНИКНЕННЯ ДОВІЛЬНОЇ УВАГИ ДО БУДЬ-ЯКОГО ОБ'ЄКТА Є
- поява інтересу в процесі діяльності
- постановка мети діяльності
- новизна та яскравість подразника
- емоційна значення об'єкта уваги
- КОГНІЦІЯ - ЦЕ
- БЕЗПОСЕРЕДНІЙ ЗВ'ЯЗОК З СПРИЙНЯТТЯМ НАВКОЛИШНЬОЇ ДІЙСНОСТІ Є ВІДМІННОЮ ОСОБЛИВІСТЮ МИСЛЕННЯ
- наочно-дієвого
- наочно-образного
- словесно-логічного
- індуктивного.
- ІНСАЙТ - ЦЕ
- створення нового образу шляхом сполучення елементів
- миттєве усвідомлення розв'язання певної проблеми
- процес прийняття рішення
- спогад
- ПРИПУЩЕННЯ, ПРОЕКТ РІШЕННЯ ЗАДАЧІ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ ЯК
- інтелект
- інсайт
- евристика
- гіпотеза
- МИСЛЕННЕ ОБ'ЄДНАННЯ ПРЕДМЕТІВ І ЯВИЩ ЗА ЇХ ЗАГАЛЬНИМИ І ІСТОТНИМИ ОЗНАКАМИ ВІДОМЕ ЯК
- аналіз
- синтез
- узагальнення
- класифікація
- СТЕНІЧНІ ЕМОЦІЇ - ЦЕ
- емоції зумовлені негативними подіями
- емоції, що пригнічують людину
- емоції, що є результатом тривалого стресу
- емоції, що мобілізують людину
- ЛОГІЧНИЙ ПЕРЕХІД В ПРОЦЕСІ МИСЛЕННЯ ВІД ЗАГАЛЬНОГО ДО КОНКРЕТНОГО НАЗИВАЄТЬСЯ
- індукцією
- дедукцією
- поняттям
- судженням
- УЯВНЕ ЗБІЛЬШЕННЯ АБО ЗМЕНШЕННЯ РОЗМІРІВ ПРЕДМЕТА, ЗМІНА КІЛЬКОСТІ ЧАСТИН ПРЕДМЕТА ВІДОМЕ ЯК
- гіперболізація
- схематизація
- типізація
- аглютинація
- МИСЛЕННЄВЕ РОЗ'ЄДНАННЯ ПРЕДМЕТІВ У СВІДОМОСТІ, ВИДІЛЕННЯ ОСНОВНИХ ЧАСТИН, АСПЕКТІВ, ОЗНАК І ВЛАСТИВОСТЕЙ НАЗИВАЄТЬСЯ
- упорядкуванням
- аналізом
- типізацією
- аглютинацією
- ПОНЯТТЯ "ПОВНОФУНКЦІОНУЮЧА ОСОБИСТІСТЬ" НАЛЕЖИТЬ
- З. Фрейду
- К. Юнгу
- К. Роджерсу
- К. Хорні
- НАЗВІТЬ ТЕОРІЮ СТВОРЕНУ ФРЕЙДОМ
- біхевіоризм
- рефлекторна
- психоаналітична
- культурно-історична
- ФІЗІОЛОГІЧНОЮ ОСНОВОЮ ТЕМПЕРАМЕНТУ ЗГІДНО ВЧЕННЯ І.П. ПАВЛОВА ВИСТУПАЄ
- взаємодія півкуль головного мозку
- тип нервової системи
- рефлекси
- задатки
- НАУКОВЕЦЬ, ЯКИЙ У СТРУКТУРІ ПСИХІКИ ВИОКРЕМЛЮВАВ КОМПОНЕНТИ: ІД, ЕГО, СУПЕР-ЕГО
- К. Роджерс
- А. Маслоу
- З. Фрейд
- Я. Морено
- НАУКОВА ПСИХОЛОГІЯ - ЦЕ
- художні твори
- релігійна практика
- наука про механізми і закономірності психіки
- наука про фізіологію
- ОДНИМ ІЗ КЛЮЧОВИХ ПОНЯТЬ ГЕШТАЛЬТ ТЕРАПІЇ Є
- поняття "фігура і фон"
- поняття научіння
- поняття Супер-его
- поняття рефлексу
- МАЙБУТНЬОМУ ПСИХОЛОГУ-КОНСУЛЬТАНТУ ВАРТО ПОЧИНАТИ ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ІЗ
- ролі вчителя
- ролі клієнта
- ролі учня
- ролі дослідника
- ЯКИМИ ОСОБИСТІСНИМИ ЯКОСТЯМИ ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ ПСИХОЛОГ
- слабка воля
- висока самооцінка
- емпатійність
- тривожність
- ЯКИМИ ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВИМИ ЯКОСТЯМИ ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ ПСИХОЛОГ
- компетентність
- суб'єктивність
- нерефлексивність
- стереотипність
- ВКАЖІТЬ ВАРІАНТ, ЩО НЕ СТОСУЄТЬСЯ ЕТИЧНИХ ПРИНЦИПІВ РОБОТИ ПСИХОЛОГА
- професійна таємниця
- примусовість
- конфіденційність
- відповідальність
- СОМАТИЧНІ РОЛІ У КОНЦЕПЦІЇ Я. МОРЕНО ВКАЗУЮТЬ НА
- реалізацію потреби у взаємодії
- забезпечення потреб власного тіла
- реалізацію потреби у саморозвитку
- включення у соціальну групу
- Поняття "КОМПЛЕКС ЕДІПА" ЗАПРОПОНУВАВ
- К. Юнг
- З. Фрейд
- Я. Морено
- Б. Скіннер
- УЗГОДЖЕНІСТЬ ІНФОРМАЦІЇ, ЯКА ОДНОЧАСНО ПЕРЕДАЄТЬСЯ ЛЮДИНОЮ ВЕРБАЛЬНИМ І НЕВЕРБАЛЬНИМ ЗАСОБАМИ - ЦЕ
- емпатія
- конгруентність
- рефлексія
- перцепція
- ОСНОВНИМИ СТРУКТУРНИМИ ПОНЯТТЯМИ ТЕОРІЇ ОСОБИСТОСТІ Я, МОРЕНО Є
- самоактуалізація та розвиток
- сукупність ролей
- Я-реальне, Я-ідеальне
- емпатія
- ОСНОВНИМИ ПОНЯТТЯМИ, ЩО ОПИСУЮТЬ БІХЕВІОРАЛЬНИЙ НАПРЯМ Є
- дефіцитарні потреби
- стимул і реакція
- знання та уміння
- поведінка та психіка
- ПРОВІДНИМ МЕТОДОМ У БІХЕВІОРИЗМІ ВВАЖАЄТЬСЯ
- Формування когніцій
- дресирування
- формування образів
- пояснення
Тема :: Соціальна психологія
- ЗДАТНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ РОЗУМІТИ ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ІНШОЇ ЛЮДИНИ; ВМІННЯ СПІВПЕРЕЖИВАТИ І ПОСТАВИТИ СЕБЕ НА МІСЦЕ ІНШОЇ ЛЮДИНИ НАЗИВАЄТЬСЯ:
- егоцентризм
- емпатія
- агресія
- ідентифікація
- СПРИЙНЯТТЯ, РОЗУМІННЯ Й ОЦІНКА ЛЮДЬМИ СОЦІАЛЬНИХ ОБ'ЄКТІВ (ІНШИХ ЛЮДЕЙ САМИХ СЕБЕ, СОЦІАЛЬНИХ ГРУП ТА СПІЛЬНОТ) НАЗИВАЄТЬСЯ
- спілкування
- комунікація
- соціальна перцепція
- інтеракція
- ВИД МОВЛЕННЯ, ПРИ ЯКОМУ АКТИВНИМИ В ОДНАКОВІЙ МІРІ Є ВСІ ЙОГО УЧАСНИКИ
- монологічне
- діалогічне
- вербальне
- внутрішнє
- МЕТОДИКА, ЗА ЯКОЇ ЗАЗДАЛЕГІДЬ ФОРМУЛЮЮТЬСЯ ЗАПИТАННЯ ТА ЇХ ПОСЛІДОВНІСТЬ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- бесіда
- стандартизоване інтерв'ю
- нестандартизоване інтерв'ю
- діагностичне інтерв'ю
- ВІДМІННОСТІ В ОЦІНЦІ СВОЄЇ І ЧУЖОЇ ГРУПИ НА КОРИСТЬ СВОЄЇ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- міжгрупові відносини
- міжгрупова дискримінація
- внутрігруповий фаворитизм
- міжгрупове сприймання
- РЕФЕРЕНТНА ГРУПА - ЦЕ
- соціальна група, яка є прямим чи непрямим об'єктом порівняння, чи ж зразком наслідування в процесі формування поглядів і поведінки людини
- група підтримки
- група цінності якої суперечать цінностям особистості
- умовна група, яка існує лише в уявленнях індивіда
- МЕТОД СОЦІОМЕТРІЇ ЗАПОЧАТКУВАВ
- З. Фрейд
- К. Роджерс
- Ф. Олпорт
- Я. Морено
- ПРОЦЕС ВХОДЖЕННЯ ІНДИВІДА В СУСПІЛЬСТВО, АКТИВНОГО ЗАСВОЄННЯ НИМ СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ, СОЦІАЛЬНИХ РОЛЕЙ, НОРМ, ЦІННОСТЕЙ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ УСПІШНОЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В ПЕВНОМУ СУСПІЛЬСТВІ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- соціалізацією
- ресоціалізацією
- соціальною адаптацією
- десоціалізацією
- ЗАСВОЄННЯ ОСОБИСТІСТЮ НОРМ, ЦІННОСТЕЙ, НЕГАТИВНИХ РОЛЕЙ, СТЕРЕОТИПІВ ПОВЕДІНКИ, ЯКІ СПРИЧИНЮЮТЬ ДЕФОРМАЦІЮ СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИН, ДИСГАРМОНІЮ У ВЗАЄМОДІЇ ЛЮДИНИ І СУСПІЛЬСТВА, НАЗИВАЄТЬСЯ
- соціалізацією
- ресоціалізацією
- асоціалізацією
- десоціалізацією
- НЕВЕРБАЛЬНА КОМУНІКАЦІЯ - ЦЕ
- рухи, жести
- особливості мовних зворотів співбесідника
- спілкування за участі посередника
- спілкування з використанням спеціальних технічних засобів
- ЕМПАТІЯ - ЦЕ
- егоцентризм
- ідентифікація
- співпереживання
- засудження
- ІДЕНТИФІКАЦІЯ - ЦЕ
- виявлення співпереживання до інших
- ототожнення індивіда з реальним або уявним об'єктом
- захисна властивість психіки
- спосіб пізнання інших людей
- ПРИПИСУВАННЯ ОСОБИСТІСТЮ ПРИЧИН ПОВЕДІНКИ ІНШИМ ЛЮДЯМ
- стереотипізація
- каузальна атрибуція
- ідентифікація
- булінг
- БАР'ЄРИ У СПІЛКУВАННІ - ЦЕ
- стратегії поведінки
- типи взаємодії
- форми спілкування
- перешкоди на шляху передачі інформації
- ЗНАКОВА СИСТЕМА НЕВЕРБАЛЬНОГО СПІЛКУВАННЯ, ЯКА ХАРАКТЕРИЗУЄТЬСЯ ЯКІСТЮ ГОЛОСУ, ЙОГО ДІАПАЗОНОМ, ТОНАЛЬНІСТЮ І ВИРАЖАЄ ПОЧУТТЯ ТА СТАНИ ЛЮДИНИ, НАЗИВАЄТЬСЯ
- оптико-кінестичною
- паралінгвістичною
- екстралінгвістичною
- просторово-часовою
- АВТОРОМ ТЕОРІЇ "ПСИХОЛОГІЯ МАС" Є
- Л. Виготський
- З. Фрейд
- Г. Лебон
- Г. Тард
- ОПОСЕРЕДКОВАНИЙ, АНОНІМНИЙ ХАРАКТЕР, СПРЯМОВАНІСТЬ НЕ НА ПЕВНУ ОСОБИСТІСТЬ, А НА ВЕЛИКІ Й НЕОДНОРІДНІ МАСИ Є ВІДМІННОЮ ОСОБЛИВІСТЮ
- матеріального спілкування
- духовного спілкування
- міжособистісного спілкування
- масового спілкування
- ПРОЦЕС ПСИХІЧНОГО ВПЛИВУ НА ЛЮДИНУ ЧИ ГРУПУ ПРИ ПОСЛАБЛЕНОМУ УСВІДОМЛЕНОМУ КОНТРОЛІ, НЕКРИТИЧНІЙ ОЦІНЦІ ЗМІСТУ ПОВІДОМЛЕНЬ, ЯКІ СПРИЙМАЮТЬСЯ, - ЦЕ
- навіювання
- наслідування
- чутки
- зараження
- СУТЬ ЯКОГО З КОМПОНЕНТІВ СОЦІАЛЬНОЇ УСТАНОВКИ ПОЛЯГАЄ В ЕМОЦІЙНІЙ ОЦІНЦІ ОБ'ЄКТА, ВИЯВЛЕННІ СИМПАТІЇ ЧИ АНТИПАТІЇ ДО НЬОГО?
- конативного
- афективного
- когнітивного
- агресивного
- ФОРМА СТАНДАРТИЗОВАНОЇ МАСОВОЇ ПОВЕДІНКИ ЛЮДЕЙ, ЩО ВИНИКАЄ СТИХІЙНО ПІД ВПЛИВОМ НАСТРОЇВ, СМАКІВ, ЗАХОПЛЕНЬ, ЯКІ ДОМІНУЮТЬ У СУСПІЛЬСТВІ, - ЦЕ
- навіювання
- наслідування
- мода
- зараження
- СПОРТИВНИЙ АЗАРТ - ЦЕ ФОРМА
- уникнення
- зараження
- навіювання
- переконання
- СОЦІАЛЬНА УСТАНОВКА - ЦЕ
- форма поведінки, що постійно повторюється
- пристрій для проведення соціально-психологічного експерименту
- цінності особистості
- атитюд
- КОРОТКОТРИВАЛЕ ЗІБРАННЯ ЛЮДЕЙ ДЛЯ СПІЛЬНОГО ПРОВЕДЕННЯ ЧАСУ У ЗВ'ЯЗКУ З ЯКИМОСЬ ВИДОВИЩЕМ НАЗИВАЄТЬСЯ
- організація
- маса
- натовп
- публіка
- ГРУПОВІ ЕКСПЕКТАЦІЇ - ЦЕ
- групові моральні норми
- групові очікування
- взаємодії між членами групи
- усталені норми поведінки
- НЕГАТИВІЗМ - ЦЕ
- відсутність власної життєвої позиції
- стійкість до групового тиску
- конформізм
- заперечення групи, її норм
- УСВІДОМЛЕННЯ ІНДИВІДОМ ТОГО, ЯК ЙОГО СПРИЙМАЮТЬ І ОЦІНЮЮТЬ ІНШІ ІНДИВІДИ АБО СПІЛЬНОСТІ; ВИД ПІЗНАННЯ, У ПРОЦЕСІ ЯКОГО СУБ'ЄКТ СТАЄ ОБ'ЄКТОМ СВОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ; РОЗДУМИ, АНАЛІЗ ВЛАСНОГО ПСИХІЧНОГО СТАНУ НАЗИВАЄТЬСЯ
- егоцентризмом
- ідентифікація
- емпатія
- рефлексією
- АСОЦІАЛЬНА ПОВЕДІНКА
- передбачає порушення соціальних норм (кримінальних, адміністративних, сімейних)
- передбачає дотримання соціальних норм (кримінальних, адміністративних, сімейних)
- відповідає звичаєм та традиціям соціальної групи
- поведінка, що ґрунтується на асоціативних зв'язках особистості
- ФЕНОМЕН СОЦІАЛЬНОЇ ПЕРЦЕПЦІЇ, КОЛИ З ПРЕДСТАВЛЕНИХ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ СУБ'ЄКТУ СИГНАЛІВ, НАЙБІЛЬШЕ ЗАПАМ'ЯТОВУЮТЬСЯ ЛИШЕ ТІ, ЩО ЗНАХОДЯТЬСЯ НА ПОЧАТКУ ТА В КІНЦІ НАЗИВАЄТЬСЯ
- ефектом краю
- ефектом ореолу
- ефектом первинності
- ефектом новизни
- ГЕНДЕР - ЦЕ
- біологічна стать
- приналежність до національної групи
- сукупність стандартів і сценаріїв поведінки, котрі суспільство визначає як "чоловічі" та "жіночі"
- інтеграція цінностей соціальної групи
- ДИСПОЗИЦІЄЮ ОСОБИСТОСТІ НАЗИВАЮТЬ
- цінності та інтереси особистості
- схильність особистості до певної поведінки в конкретних умовах
- ціль особистості
- рішення особистості
- ЯВИЩЕ, ДОСЛІДЖУВАНЕ ДЖЕЙМСОМ СТОУНЕРОМ, СУТЬ ЯКОГО ПОЛЯГАЄ У ТОМУ, ЩО ПРИЙНЯТЕ ГРУПОЮ РІШЕННЯ БІЛЬШ РИЗИКОВАНЕ, НІЖ ПОЧАТКОВІ ПРОПОЗИЦІЇ ЧЛЕНІВ ГРУПИ НАЗИВАЄТЬСЯ
- соціальна фасилітація
- групова поляризація
- групомислення
- стрибок ризику
- ПРИ ВИНИКНЕННІ ЯКОГО ГРУПОВОГО ФЕНОМЕНУ, СТИЛЬ МИСЛЕННЯ ГРУПИ НАБУВАЄ ТАКИХ РИС: ІЛЮЗІЯ БЕЗДОГАННОСТІ, ПРАГНЕННЯ ДАТИ РАЦІОНАЛЬНЕ ПОЯСНЕННЯ СВОЄМУ РІШЕННЮ ЯК ЄДИНО ПРАВИЛЬНОМУ, СТЕРЕОТИПНИЙ ПОГЛЯД НА СУПЕРНИКІВ, ІЛЮЗІЯ ОДНОСТАЙНОСТІ, ВІДКРИТИЙ ТИСК НА МЕНШІСТЬ
- соціальної фасилітації
- соціальної ліні
- групомислення
- стрибку до ризику
- СПРИЙМАННЯ, КЛАСИФІКУВАННЯ ТА ОЦІНКА ІНШИХ ЛЮДЕЙ НА ОСНОВІ ПЕВНИХ УЯВЛЕНЬ - ЦЕ
- рефлексія
- каузальна атрибуція
- емпатія
- стереотипізація
- КОНФЛІКТ - ЦЕ
- зіткнення інтересів, цілей, цінностей
- відповідь організму на подразнення
- процес засвоєння соціальних ролей
- стан масового страху перед небезпекою
- НАКОПИЧЕНІ ПРОТИРІЧЧЯ, ЯКІ ПОВ'ЯЗАНІ З ДІЯЛЬНІСТЮ СУБ'ЄКТІВ СОЦІАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ І ФОРМУЮТЬ ҐРУНТ ДЛЯ РЕАЛЬНОГО ПРОТИБОРСТВА МІЖ НИМИ ЦЕ:
- Джерела конфлікту
- Причини конфлікту
- Конфліктна ситуація
- Інцидент
- ЦІ ПРИЧИНИ КОНФЛІКТУ СТОСУЮТЬСЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК УЧАСНИКІВ КОНФЛІКТУ, ЇХНІХ ПОТРЕБ, ІНТЕРЕСІВ, ОСОБЛИВОСТЕЙ ХАРАКТЕРУ, ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ТА НАЙЧАСТІШЕ СТОСУЮТЬСЯ ДЕСТРУКТИВНИХ КОНФЛІКТІВ:
- Об'єктивні причини
- Суб'єктивні причини
- Загальні причини
- Часткові (окремі)
- ТРАНСАКЦІЯ - ЦЕ
- невербальний засіб спілкування
- взаємодія в спілкуванні
- бар'єр у спілкуванні
- соціалізація
- ЗАГОСТРЕННЯ КОНФЛІКТНИХ СТОСУНКІВ, РОЗШИРЕННЯ КОНФЛІКТУ, ЙОГО РОЗГОРТАННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ
- Конфліктною ситуацією
- Інцидентом
- Ескалацією конфлікту
- Конфліктогенною поведінкою
- ВКАЖІТЬ ГРУПУ ВИСОКОГО РІВНЯ РОЗВИТКУ
- дифузна
- корпорація
- асоціація
- колектив
- МІЖГРУПОВИЙ КОНФЛІКТ - ЦЕ КОНФЛІКТ ТИПУ:
- "я - вони"
- "керівник-підлеглий"
- "Громадянин - суспільство"
- "особистість - група"
- "група-група"
- НОНКОНФОРМІЗМ - ЦЕ
- залежність від суспільної думки
- повне заперечення групових норм та цінностей
- байдужість до думки оточуючих
- стійкість до групового тиску, свідоме самовизначення людини в групі
- ПРОЦЕС КОНТРОЛЮВАННЯ КОНФЛІКТУ САМИМИ УЧАСНИКАМИ АБО ЗОВНІШНІМИ СИЛАМИ (СУСПІЛЬНИМИ ІНСТИТУТАМИ, ВЛАДОЮ, ПІДПРИЄМЦЯМИ, СПЕЦІАЛІСТАМИ) НАЗИВАЄТЬСЯ:
- врегулювання конфлікту
- вирішення конфлікту
- згода
- завершення конфлікту
- управління конфліктом
- ЯКА КІЛЬКІСТЬ ОСІБ ХАРАКТЕРИЗУЄ НИЖНІЙ ПОРІГ МАЛОЇ ГРУПИ
- 2 - діада або 3 - тріада
- 4 - квартв
- 5 - пінта
- 8 - октавія
- ФАСИЛІТАЦІЯ - ЦЕ
- позитивний вплив однієї особи на іншу
- етап соціалізації індивіда
- негативний вплив групи на особистість
- посередництво у розв'язанні конфлікту
- ЦЕ СПОСІБ ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТУ, ПРИ ЯКОМУ РЕКОМЕНДАЦІЇ ТРЕТЬОЇ СТОРОНИ Є ОБОВ'ЯЗКОВИМИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ СТОРОНАМИ КОНФЛІКТУ
- арбітраж
- переговори
- консультування
- представництво
- ЗБІГ ОБСТАВИН, ЩО Є ПРИВОДОМ ДЛЯ КОНФЛІКТУ, МАЄ НАЗВУ:
- конфліктогена
- спірної ситуації
- інциденту
- конфліктної ситуації
- ЯК НАЗИВАЮТЬ СЛОВА, ДІЇ АБО БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ, ЯКІ ПРИЗВОДЯТЬ ДО КОНФЛІКТУ?
- суб'єкти
- об'єкти
- конфлікт
- конфліктогени
- СОЦІОМЕТРІЯ - ЦЕ
- процес соціалізації
- вид лабораторного експерименту
- здібність до налагодження зв'язків із іншими
- соціально-психологічний метод, який використовується для оцінки міжособистісних емоційних зв'язків у групі.
- СПЕЦІАЛЬНО ОРГАНІЗОВАНА ФОРМА СПІЛКУВАННЯ ДВОХ КОНФЛІКТУЮЧИХ СТОРІН, ЩО ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ТРЕТЬОЇ, НЕЙТРАЛЬНОЇ СТОРОНИ (ПОСЕРЕДНИКА) З МЕТОЮ ОПОСЕРЕДКОВАНОГО УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ РОЗВ'ЯЗАННЯ КОНФЛІКТУ ЗГІДНО З ПРАВИЛАМИ ДІАЛОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ НАЗИВАЄТЬСЯ
- арбітраж
- переговори
- консультування
- медіаторство
- ІЗОЛЬОВАНИМИ У СОЦІОМЕТРИЧНОМУ ДОСЛІДЖЕННІ НАЗИВАЮТЬСЯ ОСОБИ, ЯКІ ОТРИМУЮТЬ КІЛЬКІСТЬ ВИБОРІВ
- СТАН НЕВИЗНАЧЕНОСТІ, ЩО ВИНИКАЄ У ПРОЦЕСІ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ІНДИВІДА МІЖ ОЧІКУВАНИМИ ТА РЕАЛЬНИМИ РЕЗУЛЬТАТАМИ ДІЙ ЛЮДИНИ
- соціальна ситуація розвитку
- психологічна проблема
- психологічна ситуація
- доля
- ВІДНОСНО УЗГОДЖЕНА І ПОСЛІДОВНА СУКУПНІСТЬ СОЦІАЛЬНО-ЗНАЧУЩИХ ВЧИНКІВ ОСОБИСТОСТІ - ЦЕ
- соціальна взаємодія
- соціальна поведінка
- соціальна перцепція
- каузальна атрибуція
- ЕТАПИ ЗАСВОЄННЯ ОСОБИСТІСТЮ СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ
- експектації
- вікові кризи
- ресоціалізація
- стадії соціалізації
- ВКЛЮЧЕННЯ У НОРМАЛЬНИЙ ПРОЦЕС СОЦІАЛІЗАЦІЇ ХВОРИХ ОСІБ, ЯКІ ПЕРЕЖИЛИ СТРЕС ПІД ЧАС АВАРІЙ, КАТАСТРОФ - ЦЕ
- соціальна адаптація
- асоціалізація
- соціальна реабілітація
- ідентифікація
- РЕСОЦІАЛІЗАЦІЯ - ЦЕ
- інтеріоризація особистістю нових соціальних норм
- відновлення раніше порушених якостей особистості, потрібних для повноцінної життєдіяльності у суспільстві
- динамічна адаптація
- порушення соціальних норм і правил поведінки
- ЯК НАЗИВАЮТЬ МЕТОД, ЩО ДОПОМАГАЄ ЛЮДИНІ КРАЩЕ ЗРОЗУМІТИ ВЛАСНЕ ЖИТТЯ І СВОЮ РОЛЬ У ЙОГО РОЗГОРТАННІ
- психологічний час
- соціальний час
- геносоціограма
- ВКАЖІТЬ, ЩО Є ВИРІШАЛЬНИМ ДЛЯ РОЗГОРТАННЯ ЖИТТЄВОГО ШЛЯХУ:
- життєвий цикл
- життєва подія
- життєва криза
- ВИЗНАЧТЕ, ЩО Є ІНДИКАТОРАМИ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ОСОБИСТОСТІ:
- негативні емоції, психічні стани, особливості поведінки, результати діяльності
- позитивні емоції, психічні стани
- результати діяльності
- ВИНИКНЕННЯ ПРИ СПРИЙНЯТТІ ЛЮДИНИ ЛЮДИНОЮ ПРИВАБЛИВОСТІ - ЦЕ
- ПЕРЦЕПТИВНА СТОРОНА СПІЛКУВАННЯ ВКЛЮЧАЄ
- прояви тривожності
- демонстрацію креативної поведінки
- взаєморозуміння з іншими
- процес формування образу іншої людини
Тема :: Організаційна психологія
- ГАЛУЗЬ ПСИХОЛОГІЇ, ЯКА ПРОДУКУЄ ПСИХОЛОГІЧНІ ЗНАННЯ ПРО УПРАВЛІНСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕ
- психологія управління
- психологія особистості
- соціальна психологія
- психологія праці
- ОРГАНІЗАЦІЯ - ЦЕ
- соціальна група, що поєднує людей на основі спільної мети, діяльність якої свідомо координується для досягнення цієї мети
- колектив
- корпорація
- асоціація
- ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОГНОЗІВ ЩОДО РОЗВИТКУ ОРГАНІЗАЦІЙ, РОБОЧИХ ГРУП, ПЕРСОНАЛУ, КЕРІВНИКА ТА УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Є ФУНКЦІЄЮ УПРАВЛІННЯ
- гуманістичною
- прогностичною
- прикладною
- соціальною
- НА ОСНОВІ ТЕОРЕТИЧНОГО І ЕМПІРИЧНОГО АНАЛІЗУ УПРАВЛІНСЬКИХ ПРОЦЕСІВ РОЗРОБКА ПРАКТИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ З РІЗНИХ АСПЕКТІВ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЩО СПРЯМОВАНІ НА ПОКРАЩЕННЯ РОБОТИ КЕРІВНИКІВ, УСІЄЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ Є ФУНКЦІЄЮ УПРАВЛІННЯ
- гуманістичною
- прогностичною
- прикладною
- соціальною
- СУКУПНІСТЬ МЕТОДІВ І ЗАСОБІВ УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ, СПРЯМОВАНИХ НА ДОСЯГНЕННЯ ПОСТАВЛЕНИХ ЦІЛЕЙ
- маркетинг
- менеджмент
- нетворкінг
- модернізація
- ОСОБА, НА ЯКУ ОФІЦІЙНО ПОКЛАДЕНО ФУНКЦІЇ УПРАВЛІННЯ УСТАНОВОЮ(ПІДПРИЄМСТВОМ) ТА ОРГАНІЗАЦІЇ ЇЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- КЛЮЧОВИМ І ПЕРШОЧЕРГОВИМ ЗАВДАННЯМ ПЛАНУВАННЯ Є
- прийняття управлінських рішень
- визначення загальної стратегії компанії
- вибір мети
- визначення дій, необхідних для досягнення цілей
- ЩО НЕ Є КЛАСИЧНОЮ ФУНКЦІЄЮ МЕНЕДЖМЕНТУ
- мотивація
- класифікація
- організація
- планування
- ДО ТАКТИЧНИХ МАНІПУЛЯТИВНИХ ПРИЙОМІВ У ВИКОРИСТАННІ ВЛАДИ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ
- переконання
- лестощі
- підкреслювання спільності
- самореклама
- ХАРИЗМАТИЧНА ТЕОРІЯ ЛІДЕРСТВА НАЛЕЖИТЬ ДО
- ситуативного підходу в лідерстві
- психоаналітичного підходу в лідерстві
- системного підходу в лідерстві
- персонологічного підходу в лідерстві
- КОМПЛЕКС ВЗАЄМОЗВ'ЯЗАНИХ ТА ВЗАЄМОЗУМОВЛЕНИХ ПСИХОЛОГІЧНИХ ЯКОСТЕЙ КЕРІВНИКА, ЯКІ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ УСПІШНІСТЬ УПРАВЛІННЯ, МОЖЛИВІСТЬ ПРИЙНЯТТЯ НЕСТАНДАРТНИХ, ОРИГІНАЛЬНИХ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ, - ЦЕ
- психологічна готовність до управління
- темперамент керівника
- когнітивна сфера керівника
- емоційно-вольова сфера керівника
- МОТИВАЦІЯ І СТИМУЛЮВАННЯ ПРАЦІ СПІВВІДНОСЯТЬСЯ НАСТУПНИМ ЧИНОМ
- не залежать один від одного
- базуються один на одному
- взаємодіють
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ ПЕВНА СИСТЕМА ПРИНЦИПІВ, НОРМ, МЕТОДІВ І ПРИЙОМІВ ВПЛИВУ НА ПІДЛЕГЛИХ З МЕТОЮ ЕФЕКТИВНОГО ЗДІЙСНЕННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ДОСЯГНЕННЯ ПОСТАВЛЕНИХ ЦІЛЕЙ КЕРІВНИКА
- стиль управління
- темперамент керівника
- управлінська концепція керівника
- вольова сфера керівника
- КЛАСИЧНИМИ СТИЛЯМИ КЕРІВНИЦТВА ВВАЖАЮТЬ
- попустительський, демократичний, бюрократичний
- анархічний, монархічний, демократичний
- ліберальний, харизматичний, догматичний
- демократичний, авторитарний, ліберальний
- СТИЛЬ КЕРІВНИЦТВА, ЯКИЙ СПРИЯЄ ФОРМУВАННЮ ІНІЦІАТИВНОСТІ ТА ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
- демократичний
- авторитарний
- ліберальний
- ЯКА ОСНОВНА ПЕРВИННА ХАРАКТЕРИСТИКА НЕФОРМАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
- неформальні лідери
- посадові інструкції
- правила внутрішнього розпорядку
- НЕОБХІДНІСТЬ ВЛАДИ В ОРГАНІЗАЦІЇ ЗУМОВЛЮЄТЬСЯ ТИМ, ЩО
- влада є організуючим початком
- влада призводить до дезорганізації
- влада існує для придушення особистості
- КОЛЕКТИВОМ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ ПСИХОЛОГІЇ НАЗИВАЄТЬСЯ
- спонтанно організоване об'єднання людей, які вступають у регулярну взаємодію для досягнення певної мети
- група людей, яка характеризується організованістю і психологічною згуртованістю при досягненні спільних цілей діяльності, зумовлених суспільно-корисними мотивами;
- управлінський колектив, який характеризується системою інтегральних властивостей, притаманних соціальній групі, але опосередкованих специфікою управлінської діяльності
- офіційно створена група для організації виробничого процесу, основною функцією якої є реалізація поставлених перед нею завдань
- СФЕРОЮ ЛЕГІТИМНОГО ВПЛИВУ ОРГАНІЗАЦІЇ Є
- приватне життя працівників
- професійна діяльність працівників
- політичні погляди працівників
- релігійна приналежність працівників
- ВИД ОРГАНІЗАЦІЙНОГО КОНФЛІКТУ, ЩО ВИЯВЛЯЄТЬСЯ НА РІВНІ ОСОБИСТОСТІ ПРАЦІВНИКА ТА ОБУМОВЛЕНИЙ РІЗНИЦЕЮ У РОЛЬОВИХ ПОЗИЦІЯХ
- міжособистісний
- політичний
- міжорганізаційний
- рольовий
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ МЕТОД ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЩО ПЕРЕДБАЧАЄ СИСТЕМАТИЧНЕ ВИВЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ПРАЦІ Й ДОСЯГНЕНЬ КЕРІВНИКІВ ТА ЇХ ПІДЛЕГЛИХ
- метод оцінювання діяльності персоналу
- метод спостереження
- метод експерименту
- метод інтерв'ю
- ЕЛЕМЕНТОМ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ НЕ Є
- цінності працівників та організації
- політичні переконання працівників
- місія та стратегія розвитку організації
- соціально-психологічний клімат організації
- ПРОЦЕС УЗГОДЖЕННЯ РІШЕННЯ, КОЛИ У ЗАЦІКАВЛЕНИХ СТОРІН РІЗНІ УПОДОБАННЯ
- конфронтація
- переговори
- нарада
- конфлікт
- ЕРГОНОМІКА - ЦЕ
- методика зниження організаційних витрат
- методика зниження плинності кадрів
- метод професійного відбору
- галузь знань, яка комплексно вивчає трудову діяльність людей в системі "людина-техніка-середовище"
- ОРГАНІЗАЦІЙНА ВЛАДА - ЦЕ
- влада, що спирається на загрозу застосування сили
- влада переконання та навіювання
- це процес використання різноманітних організаційних засобів для зміни поведінки співробітників в заданому напрямку, навіть у тому випадку, коли це суперечить їх інтересам, бажанням та переконанням
- влада, пов'язана із здатністю індивідів, груп і їх організацій реалізувати свої інтереси і волю за допомогою засобів політико-державного управління і контролю
- АВТОРОМ "ТЕОРІЇ ОЧІКУВАНЬ" Є
- А. Маслоу
- В. Врум
- Р. Хаус
- К. Юнг
- ОБУМОВЛЕНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ НОРМАМИ І ПРАВИЛАМИ, ВСТАНОВЛЕНИМИ ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ЇЇ ЦІЛІСНОСТІ - ЦЕ
- конвенціональність професійного спілкування
- комунікативні процеси
- комунікативний цикл
- ПРИНЦИП, ЯКИЙ ПЕРЕДБАЧАЄ УЧАСТЬ У ПРИЙНЯТТІ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ УСІХ ПРЕДСТАВНИКІВ УПРАВЛІНСЬКИХ ВІДНОСИН
- принцип гуманізму
- принцип законності
- принцип гласності
- СУТНІСТЬ ЦЬОГО МЕТОДУ ПОЛЯГАЄ У ТОМУ, ЩО РЕАЛЬНІ УМОВИ ПРАЦІ ЗАМІНЮЮТЬСЯ НА УМОВИ, ЯКІ ГІПОТЕТИЧНО ПЕРЕДБАЧАЮТЬСЯ ОПТИМАЛЬНИМИ
- метод вивчення продуктів діяльності
- трудовий метод
- біографічний метод
- метод експертної оцінки
- виробничий експеримент
- КОНЦЕПЦІЯ ПАРТИСИПАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ПЕРЕДБАЧАЄ
- залучення усіх працівників до процесу управління
- цілковита концентрація управління керівником організації
- систему жорстких штрафів
- МЕТОД РОЗВ'ЯЗАННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ ЗАВДАНЬ, ЗАПРОПОНОВАНИЙ А. ОСБОРНОМ
- метод морфологічного аналізу
- метод "мозкового штурму"
- метод синектики
- метод "гарної ідеї"
- ЦЕЙ МЕТОД ДОЗВОЛЯЄ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ПРАЦІ ВИЗНАЧИТИ ЯКІСТЬ ВИКОНАНОЇ ЛЮДИНОЮ РОБОТИ
- метод вивчення продуктів діяльності
- трудовий метод
- експеримент
- спостереження
- МЕТОД, ЯКИЙ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ДЛЯ ЗБОРУ ОБ'ЄКТИВНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ПРОЦЕС ПРАЦІ, ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ І СТАН ЗДОРОВ'Я, НАЗИВАЄТЬСЯ
- спостереження
- лабораторний експеримент
- метод вивчення документації
- ОДНІЄЮ З РАННІХ ТЕОРІЙ ЛІДЕРСТВА Є
- факторний підхід
- ситуаційний підхід
- системний підхід
- теорія рис
- СТРАТЕГІЯ ПОВЕДІНКИ В КРИТИЧНИХ СИТУАЦІЯХ, ЗАСНОВАНА НА ПРАГНЕННІ ЗАБЕЗПЕЧИТИ ОСОБИСТУ БЕЗПЕКУ ЗА ДОПОМОГОЮ ОБ'ЄКТИВНОГО ПОДОЛАННЯ СИТУАЦІЇ - ЦЕ
- контроль ситуації
- контроль страху
- конфлікт
- ЗОВНІШНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПРАЦІ
- це суб'єктивні детермінанти, які трактуються як людський фактор
- це об'єктивні детермінанти, які трактуються як виробниче середовище
- МЕТОД ЗБОРУ ДАНИХ ПРО ІСТОРІЮ РОЗВИТКУ КОНКРЕТНОЇ ОСОБИСТОСТІ ЯК СУБ'ЄКТА ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЇЇ БІОГРАФІЇ, ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ - ЦЕ
- аналіз продуктів діяльності
- метод анамнезу
- клінічний метод
- ПРОЦЕС ВЗАЄМОДІЇ ПРАЦІВНИКА З НАВКОЛИШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ З ПРИВОДУ ЗАСВОЄННЯ НОВОЇ ВИРОБНИЧОЇ СИТУАЦІЇ
- трудова реабілітація
- трудова адаптація
- АВТОРИТАРНИЙ СТИЛЬ КЕРІВНИЦТВА ДОЦІЛЬНО ВИКОРИСТОВУВАТИ
- при орієнтації на кількісні результати
- при необхідності згуртувати колектив
- при необхідності підвищити мотивацію персоналу
- ДОСЛІДЖЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗА ДОПОМОГОЮ МАТЕМАТИЧНИХ МОДЕЛЕЙ (ЧЕРЕЗ ФОРМУЛИ, НЕРІВНОСТІ, ЗАКОНОМІРНОСТІ), ЯКІ ВІДПОВІДАЮТЬ РЕАЛЬНОМУ ПРОЦЕСУ ПРАЦІ - ЦЕ
- психологічне моделювання
- математичне моделювання
- статистичне (імітаційне) моделювання
- ВКАЖІТЬ ДВА ОСНОВНИХ ВИДИ ВПЛИВУ ВИРОБНИЧОГО СЕРЕДОВИЩА НА БЕЗПЕКУ ПРАЦІ
- безпосередній і опосередкований вплив
- системний і безсистемний вплив
- ПРИ СХИЛЬНОСТІ ДО ЛІБЕРАЛЬНОГО СТИЛЮ УПРАВЛІННЯ КЕРІВНИК
- добором кадрів не займається
- вимагає дотримання жорсткої дисципліни
- одноосібно вирішує питання
- ДО ОСНОВНИХ ФАКТОРІВ ЗГУРТОВАНОСТІ КОЛЕКТИВУ ВІДНОСИТЬСЯ
- велика кількість членів групи
- авторитарний стиль керівництва
- подібність цінностей членів групи
- ЕЛЕМЕНТИ РОБОЧОГО МІСЦЯ, ЩО ІНФОРМАЦІЙНО ВПЛИВАЮТЬ НА АНАЛІЗАТОРИ ЛЮДИНИ - ЦЕ
- сенсорне поле
- сенсорний еталон
- системогенез
- ІНДИВІДУАЛЬНО СВОЄРІДНІ СПОСОБИ ОБРОБКИ ІНФОРМАЦІЇ В ЦІЛЯХ МАЙБУТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЩО ФОРМУЮТЬСЯ І РОЗВИВАЮТЬСЯ В ОНТОГЕНЕЗІ, - ЦЕ
- оперативна одиниця
- оперативний образ керованої системи
- операційні механізми мнемічних здібностей
- ОСНОВНИЙ СТРУКТУРНИЙ КОМПОНЕНТ ДІЯЛЬНОСТІ,ЩО ЯВЛЯЄ СОБОЮ ДОВІЛЬНУ, НАВМИСНУ, ОПОСЕРЕДКОВАНУ АКТИВНІСТЬ, СПРЯМОВАНУ НА ДОСЯГНЕННЯ УСВІДОМЛЮВАНОЇ МЕТИ - ЦЕ
- ЗГУРТОВАНІСТЬ У КОЛЕКТИВІ ЗАЗВИЧАЙ ЗРОСТАЄ
- під дією сприятливих зовнішніх обставин
- під дією несприятливих зовнішніх обставин
- при збільшенні чисельності групи
- НАУКА, ЩО ВИВЧАЄ ФЕНОМЕНОЛОГІЮ, ЗАКОНОМІРНОСТІ ТА МЕХАНІЗМИ РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ НА ЩАБЛІ ЙОГО ДУХОВНОЇ ТА СОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ЗРІЛОСТІ ПРИ ДОСЯГНЕННІ НАЙБІЛЬШ ВИСОКОГО РІВНЯ РОЗВИТКУ - ЦЕ
- геронтопсихологія
- акмеологія
- диференціальна психологія
- ЗМІНА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ АБО ПРОФЕСІЇ В ЗВ'ЯЗКУ З ГОСТРОЮ НЕЗАДОВОЛЕНІСТЮ ВИБОРОМ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ВИЯВЛЕНОЮ ПРОФЕСІЙНОЮ НЕПРИДАТНІСТЮ - ЦЕ
- професійне самовизначення
- професійна соціалізація
- реорієнтація
- ВКАЖІТЬ КОРЕКТНИЙ ПРИЙОМ ВЕДЕННЯ ПЕРЕГОВОРІВ
- поділ проблеми на складові
- шантаж
- посилений тиск
- затягування переговорів
- ВІДПОВІДНІСТЬ ОСОБИСТІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ВИМОГАМ ПРОФЕСІОГРАМИ, ЗДАТНІСТЬ ОВОЛОДІТИ ДАНОЮ ПРОФЕСІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ - ЦЕ
- професійна мобільність
- професійна міграція
- професійна придатність
- НАУКОВО ОБҐРУНТОВАНА СИСТЕМА ЗАХОДІВ, ПОКЛИКАНА ПІДГОТУВАТИ ОСОБИСТІСТЬ ДО СУСПІЛЬНО КОРИСНОЇ ПРАЦІ, НАДАТИ ЇЙ ДОПОМОГУ У ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ У ВІДПОВІДНОСТІ З ІНТЕРЕСАМИ, СХИЛЬНОСТЯМИ І ЗДІБНОСТЯМИ З ВРАХУВАННЯМ ПОТРЕБ РИНКУ - ЦЕ
- професійна орієнтація
- професійна інформація
- професійна агітація
- ЗНАЙДІТЬ НАЙБІЛЬШ ТОЧНЕ ПРОДОВЖЕННЯ:"ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ - ЦЕ..."
- самоактуалізація індивіда, його прагнення
- вдосконалюватися і розвиватися
- вміння знаходити особистісний смисл у професійній діяльності
- рух особистості у просторі та часі професійної праці
- ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ МІЖ РІЗНИМИ ВІДДІЛАМИ ОРГАНІЗАЦІЇ Є ВИДОМ КОМУНІКАЦІЇ
- вертикальної
- горизонтальної
- ЗМІСТОВНІ ТЕОРІЇ МОТИВАЦІЇ ЗОСЕРЕДЖУЮТЬСЯ НА
- потребах
- результатах
- особистісних рисах
- ФОРМА АКТИВНОГО СТАВЛЕННЯ СУБ'ЄКТА ДО ДІЙСНОСТІ, СПРЯМОВАНА НА ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ І ПОВ'ЯЗАНА ЗІ СТВОРЕННЯМ СУСПІЛЬНО ЗНАЧУЩИХ ЦІННОСТЕЙ ТА ОСВОЄННЯМ СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ - ЦЕ
- діяльність
- внутрішня регуляція
- рух
- ОДИН ІЗ СПОСОБІВ ПРОФЕСІЙНОГО ВІДБОРУ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ В ДОСЛІДЖЕННІ ПОВЕДІНКИ ПРЕТЕНДЕНТА В УМОВАХ ШТУЧНОГО ВКЛЮЧЕННЯ ЙОГО В МАЙБУТНЮ ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ - ЦЕ
- метод професійної проби
- лонгітюдне дослідження
- виробничий експеримент
- ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО ВИБІР ШЛЯХУ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ - ЦЕ
- оптація
- адаптація
- інтеграція
Тема :: Педагогічна психологія
- ОСНОВНА ПРОБЛЕМА ПЕДАГОГІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
- виховання і психічний розвиток
- психологія навчання і виховання
- психічний розвиток
- НАВЧАННЯ - ЦЕ
- результат учіння
- це спільна діяльність вчителя та учня, в процесі якої педагог здійснює керування навчально-пізнавальною діяльністю школяра
- процес засвоєння людиною знань, вироблення вмінь та навичок
- У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ВЧИТЕЛЬ ПОВИНЕН МАТИ ІНФОРМАЦІЮ ПРО РЕЗУЛЬТАТ ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ. У ЦЬОМУ ПОЛЯГАЄ СУТНІСТЬ МЕХАНІЗМУ
- постановки навчальних задач
- рефлексії
- зворотнього зв`язку
- "ВІЛЬНЕ ВИХОВАННЯ" (Ж. РУССО) - ЦЕ
- цілеспрямоване формування вольових якостей
- максимальне невтручання в процес дитячого розвитку
- формування моральних якостей
- НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ Є ПРОВІДНИМ ВИДОМ ДІЯЛЬНОСТІ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ
- ОСОБИСТІСНО-ЗОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ - ЦЕ
- директивна педагогіка
- ставлення до дитини як до суб'єкта, а не об'єкта виховання
- впровадження монологу, а не діалогу
- ЗАСНОВНИКОМ УКРАЇНСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ Є
- П. Лесгафт
- К. Ушинський
- Л. Виготський
- САМОРЕГУЛЯЦІЯ МОТИВАЦІЇ - ЦЕ
- процес вибору між різними можливими діями, позиціями
- задоволення потреби людини
- процес самопізнання
- НАСЛІДУВАННЯ - МЕХАНІЗМ ВИХОВАННЯ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ У
- безпосередній передачі емоційного стану від одного індивіда до іншого на рівні психофізіологічного контакту
- постановка суб`єктом самого себе на місце іншої людини через заглиблення у її внутрішній світ
- відтворенні суб`єктом у більш чи менш перетвореному вигляді певних зовнішніх рис, зразків поведінки, манер, дій, смислів інших людей
- ДО ОЗНАК ПРОЦЕСУ ВИХОВАННЯ НЕ НАЛЕЖИТЬ
- академічність
- безперервність
- спланованість
- МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ АСОЦІАЦІЙ
- лежить в основі встановлення тимчасових зв`язків між окремими знаннями чи частинами досвіду
- пов`язаний переважно з формуванням понять
- виступає в якості основи для формування умінь і навичок
- ЗАВДАННЯМ ПСИХОЛОГІЇ ВИХОВАННЯ Є
- моральне становлення особистості
- створення навчальних технологій
- забезпечення якісних знань
- СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ ЗУМОВЛЮЄТЬСЯ ЯКІСНО НОВОЮ
- потребою
- соціальною ситуацією розвитку
- специфікою інтелектуальної сфери
- НАУЧІННЯ ЗА МЕХАНІЗМОМ ІМПРИНТІНГУ ЦЕ
- виникнення нових форм поведінки як умовних реакцій на початковий нейтральний стимул
- миттєве пристосування організму до конкретних умов життя з використанням вроджених форм поведінки
- набуття людиною досвіду через засвоєння мови та спілкування
- В ОСНОВІ СТАВЛЕННЯ УЧНІВ ДО НАВЧАННЯ ЛЕЖАТЬ
- психічні процеси
- мотиви учіння
- особливості інтелекту
- СУГЕСТИВНІ ЗДІБНОСТІ ВИРАЖАЮТЬ ЗДАТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ДО
- оцінки своєї діяльності
- передбачення результатів своїх дій
- безпосереднього емоційно-вольового впливу на учнів
- СТАНОВЛЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ПОВ'ЯЗАНЕ З РОЗВИТКОМ
- педології
- медицини
- фізіології
- ПРОБЛЕМНЕ НАВЧАННЯ - ЦЕ СИСТЕМА МЕТОДІВ, ЗАСОБІВ, ЯКІ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ МОЖЛИВОСТІ ТВОРЧОЇ УЧАСТІ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
- ОСНОВНИМ КРИТЕРІЄМ ЕФЕКТИВНОСТІ ВПЛИВУ НА УЧНЯ Є ПЕРЕТВОРЕННЯ ЙОГО З ОБ'ЄКТА НАВЧАННЯ В СУБ'ЄКТ САМОСТІЙНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- СПЕЦИФІЧНОЮ ФОРМОЮ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНЯ, СПРЯМОВАНОЮ НА ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ, ОВОЛОДІННЯ УМІННЯМИ Є
- учіння
- наслідування
- наочність
- ОНТОГЕНЕЗ ЛЮДСЬКОГО ОРГАНІЗМУ ВИЗНАЧАЄТЬСЯ БІОЛОГІЧНОЮ СПАДКОВІСТЮ
- ПРОЕКТИВНИЙ МЕТОД - ЦЕ ПОРІВНЯЛЬНЕ ВИВЧЕННЯ УМОВ РОЗВИТКУ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ БЛИЗНЮКІВ
- РУШІЙНОЮ СИЛОЮ ЛЮДСЬКОЇ ПОВЕДІНКИ І ДІЯЛЬНОСТІ Є
- інтелект
- потреби
- психічні процеси
- ВИЩОЮ ФОРМОЮ РОЗВИТКУ Є
- саморозвиток особистості
- тенденція до інтегрованості психіки
- діалектичні суперечності
- МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ АСОЦІАЦІЙ
- виступає в якості основи для формування умінь, навичок
- лежить в основі встановлення тимчасових зв`язків між окремими знаннями
- служить основою для створення нових знань, нових предметів, вироблення умінь, навичок
- ЗНАННЯ ПЕДАГОГОМ СВОГО ПРЕДМЕТУ НАЛЕЖИТЬ ДО КЛАСУ
- дидактичних здібностей
- організаторських здібностей
- перцептивних здібностей
- ОРГАНІЗАТОРСЬКІ ЗДІБНОСТІ - ЦЕ ЗДІБНОСТІ ПЕДАГОГА
- правильно оцінювати свою діяльність
- чітко висловлювати свої думки
- організовувати учнівський клас і свою власну діяльність
- ПЕДАГОГІЧНА РЕФЛЕКСІЯ - ЦЕ ЗДАТНІСТЬ ОЦІНИТИ СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ, СВОЮ КОНЦЕПЦІЮ, СВІЙ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ СТИЛЬ
- У РОБОТІ З УЧНЯМИ, ДЛЯ ЯКИХ ХАРАКТЕРНИЙ ІНЕРТНИЙ ТИП НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ ПСИХОЛОГИ РЕКОМЕНДУЮТЬ ВИМАГАТИ ВІД УЧНЯ ШВИДКОЇ ЗМІНИ НЕВДАЛИХ ФОРМУЛЮВАНЬ
- ПЕДАГОГІЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ - ЦЕ
- бажання оволодіти професією педагога
- любов до дітей
- педагогічні здібності
- ПЕДАГОГІЧНА УЯВА - ЦЕ ЗДІБНІСТЬ ПЕДАГОГА ПРОНИКАТИ У ВНУТРІШНІЙ СВІТ ВИХОВАНЦЯ
- ПРЕДМЕТОМ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ Є
- принципи і умови вивчення і організації системи впливів на процес формування особистості
- механізми формування морально-вольової сфери особистості, моральної свідомості, моральних уявлень
- вивчення психологічних закономірностей формування свідомості людини як особистості в умовах цілеспрямованої організації педагогічного процесу
- ОСНОВНІ МЕХАНІЗМИ ВИХОВАННЯ
- ідентифікація, переконання, навіювання, наслідування
- гіперболізація
- конформність
- МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ - ЦЕ
- цілеспрямований процес організації та стимулювання різнобічної діяльності учнів, їх спілкування, спрямований на оволодівання школярами моральною культурою
- формування бережливого ставлення до навколишнього світу
- процес естетичного задоволення
- ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПІДХІД У ВИХОВАННІ УЧНІВ ПЕРЕДБАЧАЄ
- врахування індивідуально-психологічних особливостей
- врахування гендерних відмінностей
- врахування статевих відмінностей
- ДИДАКТИЧНІ ЗДІБНОСТІ
- здібність доступно передавати учням учбовий матеріал, розкривати матеріал
- здібності до відповідної галузі знань
- здібності ясно і чітко висловлювати свої думки і почуття за допомогою мовлення
- КОМУНІКАТИВНІ ЗДІБНОСТІ
- здібність безпосереднього емоційно-вольового впливу на учнів
- здібності до спілкування з дітьми, вміння знайти правильний підхід до учнів
- здібність до розподілу уваги одночасно між кількома видами діяльності
- СПАРТАНСЬКЕ ВИХОВАННЯ СПРЯМОВАНЕ НА
- фізичний розвиток, формування вольових якостей
- формування моральних якостей
- засвоєння етичних норм
- ГНОСТИЧНІ ЗДІБНОСТІ
- проявляються в налагодженні контакту, педагогічно доцільних відносин
- проявляються у вмінні передбачити кінцевий результат виховного навчання протягом усього періоду навчання
- проявляються у швидкому та творчому оволодінні методами навчання учнів
- ПРОЕКЦІЙНІ ЗДІБНОСТІ
- проявляються у вмінні передбачити кінцевий результат виховного навчання протягом усього періоду навчання
- проявляються у створенні творчої робочої атмосфери спільного співробітництва
- проявляються в особливій чутливості до способів організації учнів в групи
- ПРОГРАМНИЙ ТИП НАВЧАННЯ ПЕРЕДБАЧАЄ
- алгоритмізацію навчального процесу
- самостійний пошук знань
- недирективну взаємодію педагога та учня
- ОЗНАКАМИ АВТОРИТАРНОГО СТИЛЮ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Є
- впровадження діалогу
- партнерські стосунки
- директивні способи управління
- МЕТОД, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЄ СТИМУЛЮВАННЯ ХОРОШИХ ВЧИНКІВ, ШЛЯХОМ РОЗШИРЕННЯ ПРАВ ТА ОБОВ'ЯЗКІВ
- заохочення
- змагання
- покарання
- САМОВИХОВАННЯ - ЦЕ
- управління суб'єктом своєю поведінкою, спрямованою на зміну своєї особистості
- суб'єктивне сприйняття власних результатів
- самоаналіз та самооцінювання
- СВІТОГЛЯД - ЦЕ
- система поглядів на світ і власне місце в ньому
- активність, яка визначає спрямованість індивіда
- ЯКІ З ТВЕРДЖЕНЬ Є ПРАВИЛЬНИМИ
- навчання йде за розвитком
- змінюючи методи і зміст навчання, не можна істотно змінити розумовий розвиток дитини
- навчання істотно не впливає на розвиток психіки дитини
- навчання веде за собою розвиток
- УЧБОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ВКЛЮЧАЄ ТАКІ КОМПОНЕНТИ
- мотиваційний, спосіб дій, змістовий
- змістовий, мотиваційний
- змістовий, мотиваційний,операційний
- ПІД ЗДІБНОСТЯМИ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ РОЗУМІЮТЬ
- спеціальна організація певних умінь
- певне поєднання психологічних та особистісних якостей вчителя, що забезпечують досягнення високих результатів у навчанні та вихованні дітей
- поєднання емоційно-вольових якостей особистості
- спеціальна організація певних знань
- усі відповіді не вірні
- ПЕДАГОГІЧНА ЗАДАЧА ВИНИКАЄ
- коли вчитель перевіряє правильність розуміння навчального матеріалу
- коли здійснюється контроль за засвоєнням матеріалу
- коли спираються на суб'єктний досвід школярів
- коли потрібно "перевести" учня з одного класу в інший
- усі відповіді не вірні
- ЯКЕ З ТВЕРДЖЕНЬ Є ПРАВИЛЬНИМ
- навчання йде за розвитком
- змінюючи методи і зміст навчання, не можна істотно змінити розумовий розвиток дитини
- навчання істотно не впливає на розвиток психіки дитини
- навчання веде за собою розвиток
- ЛІБЕРАЛЬНИЙ ТИП ВИХОВАННЯ - ЦЕ
- авторитарний вплив на дитину
- заперечення усіх моральних норм
- вседозволеність, поблажливість, необмежена свобода
- ОСНОВНИМИ ФАКТОРАМИ РОЗВИТКУ Є
- Середовище, спадковість, активність
- Пізнання і пізнавальна діяльність
- Гра, навчання, праця
- Макро- та мікро середовище
- СТВОРЕННЯ ПОШУКОВИХ СИТУАЦІЙ - ЦЕ ОСНОВА
- проблемного типу навчання
- пояснювального типу навчання
- догматичного типу навчання
- АКСЕЛЕРАЦІЯ - ЦЕ
- самовиховання особистості в процесі життя
- пластичність і компенсація нервової системи
- прискорений фізичний і психічний розвиток особистості
- СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- навчальні задачі і навчальні дії
- дії контролю і дії оцінки
- результати діяльності
- СЕНЗИТИВНИМИ ПЕРІОДАМИ РОЗВИТКУ Є:
- вікові періоди, коли умови для розвитку тих чи інших психічних властивостей і якостей найбільш сприятливі
- цілеспрямоване формування психіки індивіда через навчання і виховання
- розвиток індивіда під впливом зовнішніх і внутрішніх факторів
- період дорослішання
- МЕТОД ПСИХОЛОГІЇ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ В ОДНОЧАСНОМУ ПОРІВНЯННІ РІЗНИХ ВІКОВИХ ГРУП ДОСЛІДЖУВАНИХ, ЦЕ:
- метод експерименту
- психологічне тестування
- метод поперечних зрізів
- метод бесіди
- РУШІЙНИМИ СИЛАМИ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ Є
- навчання і виховання
- спадковість і соціальне середовище
- внутрішні суперечності (протиріччя)
Тема :: Вікова психологія
- ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ - ЦЕ НАУКА, ЯКА ВИВЧАЄ
- розвиток психіки в онтогенезі
- формування трудових навичок
- генезис мислення
- комунікативні механізми
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У РАННЬОМУ ДИТИНСТВІ Є
- сюжетно-рольова гра
- навчання
- предметно-маніпуляційні дії
- вибір професії
- ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ - ЦЕ
- галузь психологічної науки, яка вивчає особливості психічного розвитку людини на різних етапах життя
- галузь психологічних знань, яка вивчає девіантну особистість
- наука про закономірності, механізми, умови, чинники та особливості розвитку й функціонування патологічної особистості
- АВТОР КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНОЇ ТЕОРІЇ ВИЩИХ ПСИХІЧНИХ ФУНКЦІЙ
- В. Вундт
- Л. Виготський
- К. Ушинський
- ПРОВІДНОЮ ДІЛЬНІСТЮ ДЛЯ НЕМОВЛЯТ Є
- предметно-маніпулятивна діяльність
- рольова гра
- безпосередньо-емоційне спілкування з дорослими
- МЕТОД ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЯКИЙ ПОЛЯГАЄ В ОДНОЧАСНОМУ ПОРІВНЯННІ РІЗНИХ ГРУП ДОСЛІДЖУВАНИХ - ЦЕ
- метод поперечних зрізів
- психологічне тестування
- метод експерименту
- ЛОНГІТЮДНИЙ МЕТОД ПЕРЕДБАЧАЄ
- вивчення одних і тих досліджуваних у різні моменти їх життя
- вивчення різних етносів
- вивчення різних вікових груп
- ОСНОВНА КАТЕГОРІЯ ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ
- вік
- научіння
- адиктивна поведінка
- ПРОВІДНА ДІЯЛЬНІСТЬ - ЦЕ
- найцікавіша для дитини діяльність
- діяльність, якою дитина займається найбільше
- діяльність, яка зумовлює найголовніші зміни у психіці дитини та підготовку до нового етапу розвитку
- ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ В ОНТОГЕНЕЗІ - ЦЕ
- вивчення психіки в розвитку
- вивчення психіки на різних етапах психічного розвитку людини (від народження до старості)
- вивчення психіки на різних етапах еволюції
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Є
- сюжетно-рольова гра
- навчання
- предметно-маніпуляційні дії
- вибір професії
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Є
- сюжетно-рольова гра
- навчання
- предметно-маніпуляційні дії
- вибір професії
- ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ Є
- інтимно-особистісне спілкування
- сюжетно-рольова гра
- предметно-маніпуляційні дії
- емоційне спілкування з ровесниками
- НАОЧНО-ОБРАЗНЕ МИСЛЕННЯ РОЗВИВАЄТЬСЯ І ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ У
- дошкільному віці
- молодшому шкільному віці
- підлітковому віці
- періоді ранньої юності
- ПОТРЕБА В ОЦІННІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ В
- Дошкільному віці
- Молодшому шкільному віці
- Підлітковому віці
- Ранній юності
- ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ В ОНТОГЕНЕЗІ - ЦЕ
- вивчення психіки на різних етапах розвитку людини від народження до старості
- вивчення психіки на етапі дитинства
- ЯКІ МОВНІ НАВИЧКИ ФОРМУЮТЬСЯ У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
- Читати
- Писати
- Говорити
- Слухати
- ПОЧУТТЯ ДОРОСЛОСТІ З'ЯВЛЯЄТЬСЯ В
- молодшому шкільному віці
- підлітковому віці
- юнацькому віці
- зрілому віці
- СПРОМОЖНІСТЬ ДИТИНИ САМОСТІЙНО РОЗВ'ЯЗУВАТИ ЗАВДАННЯ ВІДОБРАЖАЄТЬСЯ У ТЕРМІНІ
- актуальний рівень розвитку
- зона найближчого розвитку
- ДО ЗАВДАНЬ ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ ВІДНОСЯТЬ
- пошук ефективних шляхів розвитку психіки
- розробка методів вивчення вікових особливостей прояву психіки
- пояснення видів та причин психофізичних порушень
- вивчення механізмів мислення
- ОСНОВНІ ЖИТТЄВІ ЗАВДАННЯ ЖІНОК
- визначення мрії
- пошук наставника
- визначення із сімейним статусом
- догляд за батьками
- РОЗВ'ЯЗАННЯ ДИТИНОЮ ЗАВДАНЬ З ДОПОМОГОЮ ДОРОСЛИХ ВІДОБРАЖАЄТЬСЯ У ТЕРМІНІ
- актуальний рівень розвитку
- зона найближчого розвитку
- У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ ПРОЯВЛЯЮТЬСЯ ТАКІ ТИПИ СПІЛКУВАННЯ
- епізодичні
- товариські
- дружні
- ділові
- ОСНОВНІ ПСИХІЧНІ НОВОУТВОРЕННЯ СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
- довільна увага, внутрішній план дій
- самовизначення, професійні інтереси, світогляд
- потреба в оцінній діяльності
- розвиток наочно-образного мислення, формування довільної уваги
- "КОМПЛЕКС ПОЖВАВЛЕННЯ" У ВІЦІ НЕМОВЛЯТИ, ЦЕ ОЗНАКА ПРОЯВУ
- пам'яті
- мислення
- відчуттів
- уяви
- "ПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ" ВПЕРШЕ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ У ВІЦІ
- немовляти
- ранньої юності
- підлітковому віці
- молодшому шкільному віці
- СЕНЗИТИВНИЙ ПЕРІОД ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВИ
- дошкільний період розвитку
- молодший шкільний період
- підлітковий
- ранній період
- ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ ВКЛЮЧАЄ ТАКІ КОМПОНЕНТИ
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність, особистісна готовність
- мотиваційна готовність, інтелектуальна готовність, особистісна готовність, емоційно-вольова
- ПРИСКОРЕНИЙ ФІЗИЧНИЙ І ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ - ЦЕ
- самовиховання особистості в процесі життя
- компенсація нервової системи
- акселерація
- ОСОБИСТІСНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ - ЦЕ
- процес свідомого визначення суб'єктом своєї сутності та місця у системі суспільних відносин, світі, що виявляється в активному ставленні людини до себе та навколишньої дійсності
- психічне утворення, яке формується під впливом спочатку сімейного, а потім цілісно культурного виховання і яке виконує функцію заборон і покарань
- заглиблення у світ власних вчинків, почуттів, переживань, співвіднесення їх з навколишньою дійсністю
- КРИЗА ІДЕНТИЧНОСТІ - ЦЕ
- розчарування людини в значущості культивованих нею цінностей, норм, ідеалів, що призводить до зміни сенсу її життя, переоцінки життєвих цінностей
- особливий момент розвитку, коли однаково динамічно наростає вразливість і розвивається потенціал особистості
- психологічний феномен, що переживається людьми, які досягли 40-50 років, і полягає в критичній оцінці та переоцінці досягнутого в житті
- ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ ВИВЧАЄ ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗВИТКУ ПСИХІКИ ЗДОРОВОЇ ЛЮДИНИ
- ГЕНОТИП МОЖЕ ВИЗНАЧИТИ АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНУ СТРУКТУРУ ОРГАНІЗМУ, ЙОГО ОЗНАКИ
- ВАЖЛИВИМ НОВОУТВОРЕННЯМ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ Є ВНУТРІШНІЙ ПЛАН ДІЙ
- ПОШКОДЖЕНИЙ ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ВИЯВЛЯЄТЬСЯ В ІНЕРТНОСТІ МИСЛЕННЯ, ЙОГО НЕЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ, НЕПРАКТИЧНОСТІ
- ФАКТОРИ, ЯКІ ВКАЗУЮТЬ НА СТАРІННЯ ЛЮДИНИ
- припинення трудової діяльності, обмеження системи соціальних стосунків
- професійне самовизначення
- допомога у вихованні дітей
- КРИЗА СЕРЕДИНИ ЖИТТЯ
- переживається людьми, які досягли 40-45 років
- переживається людьми, які досягли 35 років
- переживається людьми, які досягли 25 років
- СКЛАДОВІ КОХАННЯ (ЗА Р. СТЕНБЕРГОМ)
- інтимність - почуття близькості, яке виявляється в любовних стосунках
- пристрасть
- емпатійність
- СИСТЕМА ЦІННОСТЕЙ НА МЕЖІ 30-РІЧЧЯ
- сім'я
- навчання
- вибір професії
- КОМПЛЕКСОМ ПОЖВАВЛЕННЯ НАЗИВАЮТЬ
- позитивну емоційну і рухову реакцію дитини на дорослого
- реакцію дитини, яка фіксує предмет очима
- реакцію дитини, коли вона тягнеться до джерела їжі
- ПСИХОЛОГІЧНИЙ ВІК ВКАЗУЄ НА ТЕ
- наскільки людина адаптована до вимог довколишнього світу
- рівень розвитку інтелекту, здатність до навчання, рухові навички
- становище людини
- БІОЛОГІЧНИЙ ВІК ВКЛЮЧАЄ
- рівень розвитку інтелекту, здатність до навчання, рухові навички
- відповідність стану організму та його функціональних систем
- рухові навички
- ФАКТОРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА ФОРМУВАННЯ АКЦЕНТУАЦІЙ
- умови виховання
- дезадаптивні стереотипи діяльності
- гіперопіка зі сторони батьків
- ДОШКІЛЬНИКИ ДІЮТЬ ПЕРЕВАЖНО ПІД ВПЛИВОМ
- ПІДЛІТКОВИЙ ПЕРІОД - ЦЕ
- середній шкільний вік
- молодший шкільний вік
- старший шкільний вік
- СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА ГРА Є ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У
- Ранньому періоді розвитку
- Дошкільному періоді
- Молодшому шкільному
- ІНТИМНО-ОСОБИСТІСНЕ СПІЛКУВАННЯ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ Є ПРОВІДНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У
- старшому шкільному віці
- молодшому шкільному віці
- підлітковому віці
- КРИЗА ІДЕНТИЧНОСТІ ВІДБУВАЄТЬСЯ В
- підлітковому віці
- старшому шкільному віці
- молодшому шкільному
- МОЛОДШИЙ ШКІЛЬНИЙ ВІК Є СЕНЗИТИВНИМ ДЛЯ
- формування довільної уваги
- формування світогляду
- формування ціннісної сфери
- СОЦІАЛЬНА АКТИВНІСТЬ ПІДЛІТКІВ СПРЯМОВАНА НА
- оволодіння знаннями
- оволодіння новими типами діяльності
- прийняття та засвоєння норм, цінностей і способів поведінки, характерних для дорослих
- ВІКОВИЙ ПЕРІОД СПРИЯТЛИВИЙ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДУ
- молодший шкільний вік
- пілітковий вік
- період дорослості
- старший шкільний вік
- ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ
- емпатійний, толерантний
- особистісно-професійний
- мотиваційний, когнітивний, емоційно-вольовий
- АДАПТАЦІЯ ЛЮДИНИ ДО ВИМОГ НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ ВКАЗУЄ НА
- соціальний вік
- психологічний вік
- біологічний вік
- ОСНОВНЕ СОЦІАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ ЮНАЦТВА
- нонконформізм, криза розвитку
- завершення навчання, cоціальне та особистісне самовизначення
- вступ до школи, успішний когнітивний розвиток
- ОСНОВНІ СКЛАДОВІ ГОТОВНОСТІ ДО САМОСТІЙНОГО ЖИТТЯ
- сформованість емоційно-вольової сфери, вміння орієнтуватися в ситуації
- наявність підтримки батьків
- наявність творчих здібностей
- ГЕРОНТОПСИХОЛОГІЯ - ЦЕ
- психологія внутріутробного розвитку
- психологія старості
- порівняльна, диференційна психологія
- ОСНОВНИМ ПСИХІЧНИМ НОВОУТВОРЕННЯМ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ Є
- Почуття дорослості
- Самооцінка
- Внутрішній план дій, рефлексія
- Словесно-логічне мислення
- ЯКИЙ ВІКОВИЙ ПЕРІОД РОЗВИТКУ НАЗИВАЮТЬ ПЕРЕХІДНИМ
- дошкільний
- підлітковий
- літній
- похилий