Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: ФПОСР_016_Мс_2024
Розробники:
Дата генерації: 02.07.2024
Тема :: Корекційна педагогіка
-
Застосування цілого комплексу заходів медичного, соціального, освітнього та професійного характеру з метою підготовки чи перепідготовки індивідуума до найвищого рівня його функціональних здібностей - це ...
- абілітація
- реабілітація
- компенсація
-
Стійке порушення інтелектуальної діяльності, яке призводить до послаблення пізнавальної активності, вихолощення почуттів, невміння використовувати життєвий досвід та переносити його в нову ситуацію, - це ...
- деменція
- компенсація
- олігофренія
-
Виберіть положення, яке найбільш точно визначає поняття "корекційна педагогіка":
- наука, яка вивчає питання освіти і реабілітації педагогічними засобами осіб із вадами психофізичного розвитку
- наука про процес передачі знань, умінь і навичок дітям із вадами психофізичного розвитку
- наука про закономірності навчання дітей із особливими освітніми потребами
- певна галузь наукового пізнання
-
Частковий розлад процесу письма називається:
- ринолалією
- гіпотонією
- дисграфією
- заїканням
-
... – це порушення темпу, ритму, плавності мовлення, що викликано судомами в різних частинах мовленнєвого апарату.
- заїкання
- гіпотонія
- дизартрія
-
Частковий розлад процесів письма називається:
- алексія
- дисграфія
- дислексія
-
Частковий розлад процесів читання називається:
- алексія
- дислексія
- дисграфія
-
Алалія – це ...
- повна або часткова втрата раніше сформованого мовлення
- відсутність або недорозвинення мовлення унаслідок органічного ураження кори головного мозку у внутрішньоутробному або ранньому періоді розвитку дитини
- порушення тембру голосу
-
... – це порушення вимовної сторони мови, що виникає унаслідок органічного ураження центральної нервової системи.
- ринолалія
- заїкання
- дизартрія
-
Які умови необхідні для своєчасного й нормального розвитку мовлення дитини?
- повноцінне мовленнєве середовище
- всі перераховані фактори
- нормальний інтелект
- відсутність порушень будови артикуляційного апарата
- збережений слух
-
Як називається розлад голосу, що виражається в порушенні його основних характеристик – висоти, сили й тембру?
-
У яких дітей найчастіше виникає прискорений темп мовлення?
- у спокійних, повільних
- у млявих, загальмованих
- у нервових, збудливих, неврівноважених
-
Які фактори мають значний вплив на характер прояву невротичної заїкуватості?
- мовленнєве навантаження
- всі перераховані вище фактори
- емоційно-вольова незрілість
- психотравмуюча ситуація або несподівана зміна ситуації
- фізичне ослаблення
-
Афазія – це ...
- відсутність або недорозвинення мовлення внаслідок органічного ураження мовленнєвих зон кори головного мозку
- порушення усного мовлення, що виникає внаслідок різних локальних уражень мозку
- повна або часткова втрата мовлення внаслідок важких соматичних захворювань
-
Дайте визначення поняття "логофобія":
- напружене очікування вербального процесу, неможливість вимовити звук, слово, фразу
- порушення темпо-ритмічної організації мовлення, обумовлене судомим станом м'язів мовленнєвого апарату
- невтримний словесний потік, позбавлений логічної послідовності
- вправи на координацію вимови
-
Розлад мовлення в певній мірі негативно впливає на:
- розвиток мислення дитини
- формування особистості дитини
- розумовий розвиток дитини
- психічний розвиток дитини
-
Засновник Вальдорфської педагогіки – ...
- Марія Монтессорі
- Рудольф Штайнер
- Януш Корчак
-
... – педагогічна наука про різні порушення розвитку мовлення, їхнє подолання та попередження засобами спеціального навчання й виховання.
- логопедія
- сурдопедагогіка
- тифлопедагогіка
-
Діти з легкою розумовою відсталістю:
- навички самообслуговування відсутні, діти потребують постійного спостереження і догляду
- можуть оволодіти навичками читання і рахунку, нескладною професією, вести самостійне життя
- встигають з усіх навчальних предметів масової школи, не володіють усним рахунком
- можуть оволодіти навичками читання і рахунку, елементарними навичками праці і самообслуговування, потребують постійної опіки
-
Чия педагогічна система керується девізом: "Допоможи мені зробити це самому"? Виберіть правильну відповідь:
- Р. Штайнера
- М. Монтессорі
- М.О. Зайцева
- Н.Д. Шматко
-
Імбецильність є:
- вираженим ступенем розумової відсталості
- помірним ступенем розумової відсталості
- легким ступенем розумової відсталості
-
Емоційна незрілість, обумовлена тривалими хронічними захворюваннями, спостерігається при:
- соматогенній ЗПР
- ЗПР психогенного походження
- ЗПР конституціонального походження
-
Головна відмінність затримки психічного розвитку (ЗПР) від розумової відсталості полягає в:
- незворотності
- зворотності
-
Уповільнення темпу розвитку психіки дитини, яке проявляється в недостатньому запасі знань, незрілості мислення, переважанні ігрових інтересів, швидкій стомлюваності, називається:
- затримкою психічного розвитку
- деменцією
- розумовою відсталістю
-
Затримка психічного розвитку – це ...
- перевага у дитини ігрових інтересів
- уповільнення темпу розвитку
- незворотнє психічне недорозвинення
-
Соматогенна затримка психічного розвитку:
- виявляється у певний віковий період, спричинена віковою кризою
- обумовлена тривалими, нерідко хронічними захворюваннями
- пов'язана з несприятливими умовами виховання
-
Психогенна затримка психічного розвитку:
- пов'язана з несприятливими умовами виховання
- виявляється у певний віковий період, спричинена віковою кризою
- обумовлена тривалими, нерідко хронічними захворюваннями
-
Розумова відсталість – це ...
- порушення інтелектуальної діяльності, пам'яті, уваги
- порушення пізнавальної діяльності, що виникло в результаті соціальної депривації
- стійке, незворотнє порушення пізнавальної діяльності, що виникло внаслідок органічного ураження ЦНС
- розлад психіки, обумовлений серйозними соматичними захворюваннями
-
Яка з педагогічних наук займається вихованням і навчанням розумово відсталих дітей:
- тифлопедагогіка
- олігофренопедагогіка
- логопедія
- сурдопедагогіка
-
Найбільш важкий ступінь розумової відсталості – це ...
- дебільність
- ідіотія
- імбецильність
-
Дебільність – це ...
- ступінь імбецильності
- психічний розвиток
- важкий ступінь розумової відсталості
- легкий ступінь розумової відсталості
- затримка психічного розвитку
-
Назвіть причину виникнення затримки психічного розвитку (ЗПР) на основі соматогенного походження:
- емоційно-вольова сфера за своїм розвитком не встигає за загальним розвитком організму
- хронічні захворювання, пороки серця, алергії, що впливає на зниження загального і психічного тонусу
- ураження кори головного мозку
- несприятливі умови виховання і середовища, які травмують дитину
-
Загальним для дітей з ЗПР є відставання в психічному розвитку в усіх сферах психічної діяльності до початку шкільного віку
-
Які положення найточніше характеризують ідіотію?
- Найважчий ступінь розумової відсталості. Серед численних ознак особливо виділяються порушення статичних і моторних функцій: затримка в прояві диференційованої емоційної реакції, неадекватна реакція на оточення, пізніше з’являються навички стояння, ходіння, слабкий інтерес до навколишніх об'єктів і гри
- Помірний ступінь розумової відсталості Пізнавальні можливості різко знижені. Основною рисою, характерною для осіб цієї категорії, є нездатність до самостійного понятійного мислення. Мовленнєвий розвиток примітивний
- Незначний ступінь розумової відсталості. У них знижений інтелект, мало цікавляться навколишньою дійсністю. Діти відстають у розвитку від одноліткі. Вони пізніше починають ходити, говорити
-
Укажіть правильну відповідь: ЗПР – це ...
- уповільнення темпу дозрівання різних психічних функцій, відставання в розвитку психічної діяльності
- стійкі, незворотні порушення, переважно пізнавальної сфери, що виникають внаслідок органічного ураження кори головного мозку і носять дифузний характер
-
Які положення найточніше характеризують імбецильність?
- Найважчий ступінь розумової відсталості. Серед численних ознак особливо виділяються порушення статичних і моторних функцій: затримка в прояві диференційованої емоційної реакції, неадекватна реакція на оточення, пізніше з’являються навички стояння, ходіння, слабкий інтерес до навколишніх об'єктів і гри
- Помірний ступінь розумової відсталості Пізнавальні можливості різко знижені. Основною рисою, характерною для осіб цієї категорії, є нездатність до самостійного понятійного мислення. Мовленнєвий розвиток примітивний
- Незначний ступінь розумової відсталості. У них знижений інтелект, мало цікавляться навколишньою дійсністю. Діти відстають у розвитку від одноліткі. Вони пізніше починають ходити, говорити
-
Які положення найточніше характеризують дебільність?
- Найважчий ступінь розумової відсталості. Серед численних ознак особливо виділяються порушення статичних і моторних функцій: затримка в прояві диференційованої емоційної реакції, неадекватна реакція на оточення, пізніше з’являються навички стояння, ходіння, слабкий інтерес до навколишніх об'єктів і гри
- Помірний ступінь розумової відсталості Пізнавальні можливості різко знижені. Основною рисою, характерною для осіб цієї категорії, є нездатність до самостійного понятійного мислення. Мовленнєвий розвиток примітивний
- Незначний ступінь розумової відсталості. У дітей знижений інтелект, мало цікавляться навколишньою дійсністю. Діти відстають у розвитку від одноліткі. Вони пізніше починають ходити, говорити
-
... – одна з галузей спеціальної педагогіки, що розробляє проблеми навчання, виховання та соціальної адаптації розумово відсталих дітей.
- Тифлопедагогіка
- Сурдопедагогіка
- Логопедагогіка
- Артопедагогіка
- Аутологія
- олігофренопедагогіка
-
Укажіть правильну відповідь: Особи з порушеннями розумового розвитку – це ...
- уповільнення темпу дозрівання різних психічних функцій, відставання в розвитку психічної діяльності
- особи зі стійкими, незворотніми порушеннями, переважно пізнавальної сфери, що виникають внаслідок органічного ураження кори головного мозку і носять дифузний характер
-
Яка з педагогічних наук займається вихованням і навчанням розумово-відсталих дітей?
- ортопедагогіка
- аутологія
- олігофренопедагогіка
- сурдопедагогіка
- тифлопедагогіка
- логопедія
-
Діти з інтелектуальними порушеннями – це ...
- діти з порушеннями мовлення
- діти розумово-відсталі та діти з ЗПР
- діти з порушеннями опорно-рухового апарату
- діти із сенсорними порушеннями
-
Перші спроби навчання дітей з легкими формами відсталості в спеціальних навчальних закладах здійснив:
- Ф. Пластер
- Е. Крепелін
- Й. Песталоцці
-
Що таке деменція?
- затримка психічного розвитку
- уроджене слабоумство
- придбане слабоумство
-
Визначіть невірну відповідь: "При навчанні розумово відсталої дитини в закладі загальної освіти педагогові необхідно ..."
- підкреслювати особливість дитини перед іншими дітьми
- новий навчальний матеріал ділити на маленькі порції
- багатократно повторювати засвоєне на різноманітному матеріалі
- допомогти дитині адаптуватися в колективі однолітків
- не допускати, щоб будь-що важливе залишилося для дитини незрозумілим
-
Яка дія педагога принесе найменше користі в процесі організації педагогічного спілкування з учнями?
- порівняння з іншими учнями
- запрошення до дії
- підбадьорювання
-
Відхилення в поведінці – це ...
- дезадаптація
- девіація
- депривація
-
Девіантна поведінка – це особливість соціального розвитку, яка полягає у поведінці, що не відповідає суспільним нормам і цінностям
-
Делінквентна поведінка – це поведінка, що загрожує здоров’ю і розвитку самої особистості дитини.
-
Соціальна адаптація – це ...
- невідповідність соціопсихологічного і психофізіологічного статусу людини вимогам ситуації життєдіяльності, що не дозволяє їй пристосуватися до умов середовища свого існування
- процес пристосування індивіда до умов соціального середовища, формування адекватної системи стосунків із соціальними об’єктами, інтеграція особистості в соціальні групи, діяльність щодо освоєння стабільних соціальних умов, прийняття норм і цінностей нового соціального середовища
-
Депривація – відсутність можливості чи її недостатність для задоволення людиною якої-небудь життєво важливої психічної потреби
-
... - формування властивостей особистості, що роблять її здатною до життєдіяльності в суспільстві на основі засвоєння соціальних цінностей і способів соціально позитивної поведінки.
- Соціалізація
- Корекція
- Компенсація
-
До якого терміну відноситься визначення: "Освітні нормативи, визначені з урахуванням фізичних і психічних особливостей розвитку осіб з особливими освітніми потребами, - це ..."?
- спеціальна дидактика
- стандарт спеціальної освіти
- спеціальні освітні умови
-
Амбліопія – це ...
- дефект зору, коли людина чітко бачить лише близько розташовані предмети, результат підвищеної заломлювальної сили оптичних середовищ ока (кришталика, рогівки) або надто великої довжини осі (при нормальній заломлювальній силі) очного яблука
- недолік ока, зумовлений несферичною формою рогівки або кришталика, за якого промені світла не фокусуються в одній точці
- ослаблення зору, зумовлене функціональними розладами зорового аналізатора
-
Короткозо́рість або міопія – це:
- ослаблення зору, зумовлене функціональними розладами зорового аналізатора
- дефект зору, коли людина чітко бачить лише близько розташовані предмети, результат підвищеної заломлювальної сили оптичних середовищ ока (кришталика, рогівки) або надто великої довжини осі (при нормальній заломлювальній силі) очного яблука
- недолік ока, зумовлений несферичною формою рогівки або кришталика, за якого промені світла не фокусуються в одній точці
-
... – форма психологічної незрілості дитини, яка призводить при неправильному вихованні до затримки вікової соціалізації та поведінки дитини, які не відповідають віковим вимогам до неї.
- Мінімальна мозкова дисфункція
- Психічний інфантилізм
- Аутизм
- Девіантна поведінка
-
Олігофренія у своїй основі містить:
- порушення рухливості нервових процесів
- значне порушення рівноваги між процесами збудження і гальмування
- порушення сили нервових процесів
- дифузне ураження кори півкуль головного мозку
- порушення вищої нервової діяльності
-
В Україні інтеграційні процеси в освітній системі розпочалися з :
- 2000-х років ХІХ ст.
- 90-х років ХХ ст.
- 80-х років ХХ ст.
- 70-х років ХХ ст.
-
Система спеціальної освіти в Україні має вертикально-горизонтальну структуру. Горизонтальна структура базується на:
- на вікових особливостях учнів та рівнях загальноосвітніх програм.
- психофізичному розвитку дитини, особливостях її пізнавальної діяльності і характері порушення.
-
Індивідуальна програма реабілітації – це ...
- створення особливих умов для здійснення освітньо-виховної роботи, яка передбачає моделювання відносин між людьми в іграх зі спеціально підібраним змістом
- система педагогічних заходів, спрямованих на подолання або ослаблення порушень психофізичного розвитку дитини за допомогою спеціальних засобів освіти
- комплекс заходів (медичних, психологічних, педагогічних, соціальних), спрямованих на відновлення, компенсацію порушених або втрачених функцій організму і відновлення здатності до виконання певних видів діяльності
-
Основним критерієм психологічної готовності дитини до школи є:
- всі відповіді вірні
- наявність словесно-логічного мислення
- наявність пізнавальної активності
- добре розвинене мовлення
-
Основними формами корекційно-розвиткового навчання є:
- фронтальні заняття
- індивідуальні заняття
- групові заняття
-
Відхилення від норми – це:
- анемія
- асфіксія
- аналогія
- аномалія
-
"Актуальний рівень" розумового розвитку – це ...
- порушення емоційно-вольової сфери
- запас знань і вмінь, які сформовані до моменту обстеження
- когнітивний розлад
- потенційні можливості оволодіння навичками
-
Який вид реабілітації потрібен дитині для відновлення втрачених навчальних умінь та пізнавальних навичок:
- медичний
- психологічний
- педагогічний
-
Вставте пропущене слово: "Для забезпечення ефективності навчально-виховного процесу наповнюваність класу з інклюзивним навчанням повинна становити не більше, як .... учнів":
-
Виберіть ознаку, яка НЕ характеризує інклюзивну освіту:
- освітня система адаптується до дитини
- дитина або адаптується до системи, або стає для неї неприйнятною
- усі діти можуть навчатися
-
В основі концепції соціальної реабілітації осіб з обмеженими можливостями, поширеної в середині XX століття, лежить ідея ...
- про ізоляцію інвалідів від суспільства
- про соціальну корисність людини
- про необхідність допомоги людині у відновленні здоров'я
-
Сучасна концепція соціальної реабілітації людини з обмеженими можливостями припускає, що:
- необхдіно створювати особливі умови для осіб з обмеженими можливостями, щоб вони могли приносити користь суспільству
- повинна змінюватися не тільки людина з обмеженими можливостями, але й суспільство. Люди з обмеженими можливостями повинні бути інтегровані в суспільство на їхніх власних умовах, а не пристосовуватися до світу здорових людей
- головне – суспільно-корисна праця і соціальна корисність людини
-
До якого терміну відноситься визначення: "Дошкільна, загальна і професійна освіта, для одержання якої особам з обмеженими можливостями створюються спеціальні умови, – це ..."?
- дистанційна освіта
- спеціальна освіта
- додаткова освіта
-
З якою віковою категорією осіб з обмеженими можливостями взаємодіє корекційний андролог?
- з дітьми шкільного віку
- з дорослими
- з дітьми раннього і дошкільного віку
-
Якому поняттю відповідає дана характеристика: «форма навчання, при якій діти з особливими освітніми потребами: – відвідують ті ж школи, що і їхні брати, сестри і сусіди; – знаходяться в класах разом з дітьми одного з ними віку; – мають індивідуальні, відповідні їхнім потребам і можливостям, навчальні цілі; – отримують необхідну підтримку»?
- профільне навчання
- спеціальна освіта
- інклюзивне навчання
- диференційоване навчання
-
Яка модель ставлення суспільства до осіб з порушеннями в розвитку прийнята як головна при формуванні сучаснаої соціальної політики в більшості країн світу?
- модель "Захищеність"
- модель "Інтеграція"
- модель "Дискримінація"
- модель "Економічна необхідність"
-
Знайдіть зайве твердження: "Основними завданнями інклюзивного навчання є ...":
- створення позитивного мікроклімату у загальноосвітньому закладі з інклюзивним навчанням, формування активного міжособистісного спілкування дітей з особливими освітніми потребами з іншими учнями
- освіта дітей з особливими освітніми потребами в закладах спеціальної освіти
- забезпечення різнобічного розвитку дітей, реалізація їхніх здібностей
- здобуття дітьми з особливими освітніми потребами освіти відповідного рівня у середовищі здорових однолітків відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти
-
В Україні освіта осіб (дітей) з порушеннями психофізичного розвитку здійснюється в:
- закладах загальної освіти (дошкільної, середньої), навчально-реабілітаційних центрах
- спеціальних закладах освіти (дошкільної, середньої), закладах загальної освіти (дошкільної, середньої)
- спеціальних закладах освіти (дошкільної, середньої), закладах загальнї освіти (дошкільної, середньої), навчально-реабілітаційних центрах
-
Корекційно-виховна робота – це:
- спеціальні вправи, що розвивають пізнавальні процеси
- система комплексних заходів психолого-педагогічного впливу на особливості аномального розвитку особистості в цілому
- заміщення або перебудова порушених функцій організму
-
У якому документі вперше міститься заклик до урядів усіх країн затвердити на законодавчому рівні принцип інклюзивної освіти:
- Конвенція ООН "Про права дитини"(1989 р.)
- Саламанкська декларація (1994 р.)
- Декларація прав дитини (1959 р.)
-
В залежності від причин виникнення аномалій і порушень розвитку відхилення поділяють на:
- вроджені та набуті
- комплексні та поодинокі
- первинні та вторинні
-
Який чинник покладено в основу класифікації категорій осіб з обмеженими можливостями: глухі, слабочуючі, незрячі, слабозорі?
- причини виникнення порушення, недоліку
- локалізація порушень в тій або іншій системі організму
- характер порушення, недоліку
-
Для навчання, виховання і соціальної адаптації дітей і підлітків зі складними, важкими порушеннями в розвитку, з супутніми захворюваннями, а також для надання їм комплексної допомоги створюються:
- медико-психолого-педагогічні комісії
- психологічна служба
- реабілітаційні центри різних профілів
-
Яка група дітей з відхиленнями в розвитку є найбільш вразливою і тому вимагає більшого, ніж всі інші, об'єму комплексної реабілітаційної і корекційно-педагогічної допомоги?
- діти з комплексними порушеннями розвитку
- діти з порушеннями мовлення
- діти з порушеннями слуху
- діти з порушеннями зору
- діти з порушеннями інтелекту
-
Від чого, перш за все, залежить засвоєння різних рівнів освіти дітьми з особливими потребами? Виберіть правильну відповідь:
- від мотивації до навчальної діяльності
- від вікових особливостей учнів
- від збереження інтелектуальних можливостей
-
Характеристика якого компоненту спеціального освітнього процесу подана нижче?
"Врахування особливостей розвитку кожної дитини; індивідуальний педагогічний підхід, що виявляється в особливій організації корекційно-педагогічного процесу, застосуванні спеціальних методів і засобів навчання, компенсації і корекції; проведення корекційно-педагогічного процесу спеціальними педагогами і спеціальними психологами; надання медичних, психологічних і соціальних послуг".
- Спеціальні освітні умови
- Корекційно-педагогічна діяльність в спеціальному закладі освіти
- Стандарт спеціальної освіти
-
Про яку реабілітацію йдеться: "Виховання почуття власної гідності, подолання відчуття малоцінності, маргінальної або завищеної самооцінки, формування адекватних форм соціальної поведінки"?
- особистісна реабілітація
- соціальна реабілітація
- медична реабілітація
-
В роботах якого відомого психолога обгрунтовано розуміння компенсації як синтезу біологічного і соціального чинників?
- Л. Виготський
- А. Адлер
- З. Фрейд
-
Якому терміну відповідає наступне визначення: "Один з видів корекційної діяльності, заснований на мистецтві та творчості"?
- хромотерапія
- іпотерапія
- арттерапія
-
Вторинні дефекти, за Л.С. Виготським, ...:
- пов'язані з пошкодженнями вищих психічних функцій
- пов'язані з пошкодженнями ЦНС
- відображають порушення психічного розвитку в умовах первинного дефекту
-
Складний багаторівневий процес перебудови функцій організму при порушеннях або втраті будь-яких функцій називається:
- адаптацією
- компенсацією
- реабілітацією
-
За якою ознакою здійснена наступна класифікація категорій осіб з обмеженими можливостями: тілесні (соматичні) порушення, сенсорні порушення (слух, зір), порушення діяльності мозку?
- за причиною виникнення порушення, недоліку
- за характером порушення недоліку
- за локалізацією порушень в тій або іншій системі організму
-
Корекція – це ...
- заміщення, перебудова порушених або недорозвинених функцій організму
- система педагогічних заходів, спрямованих на виправлення або послаблення недоліків психофізичного розвитку дітей
- цілеспрямований процес передачі й засвоєння знань
-
Соціальна реабілітація – це...
- включення дитини з порушеннями у розвитку в соціальне середовище
- приведення індивідуальної та групової поведінки дітей з порушеннями у розвитку у відповідність до системи суспільних норм
- цілеспрямований процес передачі й засвоєння знань
-
Компенсація – це ...
- процес послаблення або виправлення недоліків психофізичного розвитку
- заміщення, перебудова порушених або недорозвинених функцій організму
- процес виховання й навчання дітей з психофізичними порушеннями
-
До якого з термінів відноситься визначення: "Зміни, які відбуваються в суб'єктові, за допомогою яких здійснюється пристосування до умов, що змінилися, – це ..."?
- формування
- адаптація
- розвиток
-
Найбільш характерною ознакою епілепсії є:
- рухова загальмованість
- припадок
- афективні спалахи
- послаблення інтелектуальної діяльності
- порушення пам’яті
-
Назвіть основні методи емпіричного рівня спеціального науково-педагогічного дослідження:
- метод сходження від абстрактного до конкретного, історичний метод, логічний метод, формалізація
- бесіда, анкетування, інтерв’ю, індукція, дедукція, абстрагування, узагальнення
- спостереження, експеримент, бесіда, анкетування, інтерв’ю, узагальнення незалежних характеристик, вивчення продуктів діяльності дітей, біографічний метод, тестування
- аналіз, синтез, індукція, дедукція, абстрагування, узагальнення, моделювання, аналогія
-
Система спеціальних заходів, спрямованих на подолання недоліків психофізичного розвитку, називається:
- компенсацією
- адаптацією
- корекцією
- вихованням
-
Що буквально означає поняття "корекція"?
- планування
- керівництво
- призначення
- виправлення
-
Виберіть правильне твердження: Аномалія – це ...
- неправильність, відхилення від загальної закономірності
- знання, уміння й дії, необхідні учневі для оволодіння предметним змістом програми
- рівень психосоціального розвитку людини, що відповідає середнім якісно-кількісним показникам
-
Заходи, спрямовані на відновлення або повну компенсацію обмежених психічних або фізичних можливостей людини:
- інтеграція
- реабілітація
- адаптація
-
Що в перекладі з грецької мови означає поняття "адаптація"?
- задоволення
- пояснення
- пристосування
-
Процес пристосування будови та функцій організму до умов середовища називається:
- дозріванням
- розвитоком
- формуванням
- адаптацією
-
Компенсація – це ...
- заміщення або перебудова порушених або недорозвинених функцій організму
- попередження вторинних наслідків порушень органів
- всебічний розвиток особистості дитини
- подолання утруднень, викликаних дефектом розвитку
-
Урівноважування, відшкодування функцій ушкоджених систем організму визначається як:
- компенсація
- корекція
- координація
- декомпенсація
-
Абілітація – це ...
- усунення відхилень
- згладжування дефекту
- формування навичок і соціальна підтримка
-
Система спеціальних і загальпедагогічних заходів, спрямованих на ослаблення або подолання недоліків психофізичного розвитку, визначається як ...
- компенсація
- корекція
- адаптація
-
Система спеціальної освіти в Україні має вертикально-горизонтальну структуру. Вертикальна структура базується на:
- психофізичному розвитку дитини, особливостях її пізнавальної діяльності і характері порушення.
- вікових особливостях учнів та рівнях загальноосвітніх програм.
-
За якою ознакою здійснена така класифікація категорій осіб з обмеженими можливостями: вроджене порушення розвитку, нещасний випадок, стихійне лихо, виробнича травма, дорожньо-транспортна подія?
- за локалізацією порушень в тій або іншій системі організму
- за характером порушення, недоліку
- за причинами виникнення порушення, недоліку
-
Назвіть групу недоліків розвитку: 1. сповільнене і обмежене сприйняття, 2. недоліки розвитку моторики, 3. недоліки мовленнєвого розвитку, 4. недоліки розвитку розумової діяльності, 5. недостатня, в порівнянні зі звичайними дітьми, пізнавальна активність, 6. недоліки в розвитку особистості. Виберіть правильну відповідь:
- недоліки, характерні тільки для певної категорії осіб з особливими освітніми потребами
- недоліки, характерні для всіх категорій осіб з особливими освітніми потребами
-
Виберіть найбільш прийнятний для освітньої сфери термін:
- діти з відхиленнями в розвитку
- діти з особливими освітніми потребами
- аномальні діти
- діти з патологією розвитку
- діти з дефектом розвитку
- інваліди
-
Характеристика якого принципу корекційної педагогіки подана нижче? Цей принцип передбачає, що людина з особливими освітніми потребами – соціально повноцінна особа, якщо цього хоче суспільство, якщо воно може забезпечити для цього необхідні умови.
- принцип педагогічного оптимізму
- принцип ранньої педагогічної допомоги
- принцип коректувально-компенсуючої спрямованості навчання
- принцип соціально-адаптованої спрямованості освіти
-
Характеристика якого принципу подана нижче? Виберіть правильну відповідь. Цей принцип допускає опору на здорові сили дитини; побудову освітнього процесу з використанням збережених аналізаторів, функцій і систем організму відповідно до специфіки недоліку розвитку.
- принцип корекційноно-компенсуючої спрямованості освіти
- принцип необхідності спеціального педагогічного керівництва
- принцип діяльнісного підходу в навчанні і вихованні
- принцип соціально-адаптованої спрямованості освіти
-
Характеристика якого принципу подана нижче? Виберіть правильну відповідь. Цей принцип грунтується на сучасному гуманістичному світогляді, що визнає право кожної людини, незалежно від її особливостей і обмежених можливостей життєдіяльності, бути включеною в освітній процес.
- принцип педагогічного оптимізму
- принцип розвитку мислення, мови і комунікації як засобів спеціальної освіти
- принцип ранньої педагогічної допомоги
-
До екзогенних факторів, що призводять до порушень психофізичного розвитку відносять:
- спадкові захворювання
- інфекційні хвороби
- генетичні відхилення
-
Хто розробив теорію складної структури аномального розвитку дітей з дефектом:
- В. Кащенко
- Л. Виготський
- Д. Ельконін
-
Перші спроби класифікувати "аномальність" розвитку дітей були зроблені:
- в епоху Відродження
- у період Київської Русі
- на початку ХІХ століття
-
Сурдопедагогіка – це наука, яка займається ...
- вихованням й навчанням детей, які погано чують
- вихованням й навчанням розумово відсталих дітей
- вихованням й навчанням детей, які погано бачать
-
Тифлопедагогіка – це наука, яка займається ...
- вихованням детей, які погано бачать
- вихованням й навчанням розумово відсталих дітей
- вихованням й навчанням детей, які погано чують
-
Об'єктом корекційної педагогіки є:
- особистість дитини, що має незначні відхилення в розвитку й поведінці
- виховання як свідомо та цілеспрямовано здійснюваний процес
- спеціальна освіта осіб з особливими освітніми потребами
-
... корекційної педагогіки – процес навчання й виховання дітей та підлітків з недоліками в розвитку та відхиленнями в поведінці, які зазнають тимчасових адаптаційних труднощів і складнощів у засвоєнні освітніх програм:
-
Корекційна педагогіка – це ...
- теорія й практика спеціальної освіти осіб з відхиленнями у фізичному й психічному розвитку
- галузь спеціальних психолого-педагогічних знань про сутність освіти та виховання дітей, які мають незначні психофізичні недоліки в розвитку та в поведінці
- наука про виховання, освіту та навчання людей
-
Питання міжнародного регулювання прав дітей-інвалідів окреслено в Конвенції ООН про права дитини (1989 р.). Україна приєдналася до країн, що ратифікували цю Конвенцію у:
- 1995 р.
- 2000 р.
- 1992 р.
- 1991 р.
- 1990 р.