Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: 014 Середня освіта / Середня освіта. Фізична культура
Розробники:
Дата генерації: 04.07.2023
Тема :: Спортивні ігри
-
Не менше скількох гравців має бути у стартовому складі на майданчику на початок гри у баскетболі:
-
Яку ширину повинні мати всі лінії баскетбольного майданчика:
-
Після якого персонального чи технічного фолу баскетболіст повинен бути негайно вилучений з гри:
-
Зі скількох періодів складається гра з баскетболу:
- чотирьох періодів по 15 хвилин
- двох періодів по 20 хвилин
- чотирьох періодів по 10 хвилин
- двох періодів по 15 хвилин
-
Скільки замін гравців у баскетболі може провести кожна команда протягом гри:
- необмежену кількість
- вісім
- шість
- п’ять
-
Яка тривалість перерви на вимогу в баскетболі:
- 3 хвилини
- 2 хвилини
- 1 хвилина
- 30 секунд
-
Протягом якого часу в баскетболі гравець команди, що встановила контроль над м’ячем, повинен реалізувати спробу кидка у кошик:
- часових обмежень немає
- 24 секунди
- 30 секунд
- 8 секунд
-
Оберіть, перед яким періодом команди в баскетболі міняються кошиками:
- перед кожним
- третім
- четвертим
- другим
-
Скільки очок зараховується при влучанні штрафного кидка:
-
Батьківщиною баскетболу є:
- Росія
- США
- Шотландія
- Англія
-
Оберіть, які з наступних дій у штрафній площі відповідають правилам гри у футбол:
- команда, яка захищається, має право шикувати «стінку»
- при виконанні кутового удару фіксується положення «поза грою»
- навмисна гра рукою польового гравця дає право призначити 11-метровий штрафний удар
- воротареві дозволяється грати руками
-
Оберіть мінімальне число гравців у команді, що дозволяє їй розпочати футбольну зустріч:
-
Протягом якого часу в ігрових епізодах воротареві у футболі дозволяється тримати м’яч у руках:
- не більше 10 секунд
- не більше 8 секунд
- не більше 6 секунд
- не більше 4 секунд
-
Які дії гравців не заборонені у футболі:
- словами або діями висловлювати незадоволення рішеннями арбітра
- штовхати на ігровій відстані суперника плечем у плече
- небезпечно грати по відношенню до суперника
- воротареві брати м’яч у руки після передачі йому ногою партнером по команді
-
Як поновлюється футбольний матч після фіксування положення «поза грою»:
- укиданням м’яча із-за бокової лінії
- «спірним м’ячем»
- штрафним ударом
- вільним ударом
-
Радіус центрального кола на футбольному полі дорівнює:
-
Футбольні ворота мають такий розмір:
- 7,52×2,55 м
- 7,32×2,44 м
- 7,42×2,42 м
- 7,22×2,40 м
-
Радіус кутового сектора футбольного поля дорівнює:
-
Яка країна вважається засновником гри волейбол:
-
Гравець якої зони буде виконувати наступну подачу у волейболі після втрати суперником права на її виконання:
-
До техніки гри у волейбол відноситься:
- кидок м’яча
- подача м’яча
- ловіння м’яча
-
Яку форму і розміри повинен мати ігровий майданчик у волейболі:
- прямокутну форму розмірами 20×10 м
- прямокутну форму розмірами 18×9 м
- квадратну форму розміром 18×18 м
-
До техніки гри у волейбол відноситься:
- зупинка м’яча
- ловіння м’яча
- прийом і передача м’яча
-
Вивчення техніки гри у волейбол необхідно розпочинати з:
- прийому і передачі м’яча
- стійки та переміщень
- подачі м’яча
-
Майданчик по кількості гравців умовно поділений на:
-
Має право виносити покарання у волейболі:
- і перший, і другий суддя
- тільки другий суддя
- тільки перший суддя
-
Тривалість технічного тайм-ауту у волейболі становить:
- 60 секунд
- 90 секунд
- 30 секунд
-
Скiльки гравцiв у кожнiй командi знаходяться на полi:
-
Подачі у волейболі подаються:
- після свистка судді
- за командою судді
- без свистка судді
-
Які тактичні дії захисту у волейболі становлять взаємодії гравців усередині передньої і задньої ліній:
- групові
- командні
- індивідуальні
Тема :: Теорія і методика фізичного виховання
-
Оберіть методичні принципи фізичного виховання:
- словесні, наочні, практичні
- циклічності, безперервності, поступового збільшення тренувальних навантажень, єдності загальної та фізичної підготовки
- свідомості, активності, наочності, доступності, індивідуалізації, систематичності, послідовності
- всебічно гармонійно розвинутої особистості, оздоровчої спрямованості, взаємозв'язку фізичного виховання з трудовою та військовою діяльністю
-
Оберіть мету етапу поглибленого розучування рухової дії:
- формування рухової навички-майстерності
- формування рухової навички
- формування попередньої уяви про рухову дію
- формування рухового вміння
-
Які характери відпочинку бувають при повторному виконанні вправ?
- індивідуальний, достатній, недостатній
- активний, пасивний, комбінований
- повний, жорсткий, комбінований
- помірний, достатній, недостатній
-
Які показники ЧСС свідчать про жорсткий відпочинок при виконанні вправи повторним методом для добре тренованих осіб?
- 130-150 уд/хв
- 120-140 уд/хв
- 110-130 уд/хв
- 110-120 уд/хв
-
Яка верхня межа ЧСС на уроці фізичної культури в основній частині для учнів основної медичної групи?
- 165 уд/хв
- 180 уд/хв
- 120-140 уд/хв
- 180-190 уд/хв
-
Який пульсовий режим свідчить, що навантаження має розвиваючий характер (згідно О.О. Ухтомського)?
- 150-180 уд/хв
- 140-170 уд/хв
- 130-150 уд/хв
- до 130 уд/хв
-
Яким співвідношенням визначається загальна щільність уроку фізичної культури?
- сума часу простоїв (поділити) на 45 хв (помножити) на 100 %
- сума раціонально витраченого часу (поділити) на час уроку (помножити) на 100 %
- сума часу, витраченого на відновлення (поділити) на 45 хв (помножити) на 100 %
- сума часу, витраченого на виконання вправ (поділити) на час уроку (помножити) на 100 %
-
Які компоненти техніки повинні висвітлювати наочні посібники для учнів молодшого шкільного віку?
- просторово-часові та якісні особливості рухів
- підготовчу вправу
- основу техніки
- деталі техніки
-
Оберіть метод розвитку швидкісних здібностей:
- метод стандартної вправи
- методи інтервальної вправи
- метод повторно-регресуючої вправи
- метод безперервно-рівномірної вправи
-
Який показник можна визначити методом хронометражу діяльності учнів на уроці?
- ступінь вирішення виховних завдань уроку
- ступінь вирішення освітніх завдань уроку
- інтенсивність навантаження за частинами уроку
- щільність уроку
-
Якому варіанту практичного методу надають перевагу при розучуванні рухової дії дітьми середньої дошкільної групи?
- ідеомоторне вправляння
- змагальний метод
- вивчення вправи за частинами
- вивчення вправи цілісним методом
-
Який вид діяльності найбільш ефективний для професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх монтажників?
- теніс
- акробатика
- легка атлетика - спринтерські дистанції
- спортивна ходьба
-
Який відсоток повинна становити моторна щільність на уроці легкої атлетики у 9 класі?
- 40-60 %
- 45-65 %
- 60-75 %
- 90-100 %
-
Який тест застосовують для оцінки спритності згідно навчальної програми закладів загальної середньої освіти?
- біг 100 м
- човниковий біг 4 х 9 м
- біг 60 м
- біг 30 м
-
При розвитку якої рухової якості чи здібності переважають вправи балістичного характеру?
- вибухової сили
- швидкості реакції
- швидкісної витривалості
- спритності
-
На які медичні групи поділяються учні залежно від стану здоров’я для уроків фізичної культури?
- базова, основна, перехідна
- спеціальна, загальна, перехідна
- основна, підготовча, спеціальна
- підготовча, основна, перехідна
-
Який вік вважається найсприятливішим (сенситивним) періодом для розвитку силової витривалості у хлопців?
- від 17-18 до 19-20 років
- від 13-14 до 17-18 років
- від 9 до 11 років
- від 8-9 до 11-12 років
-
Які заходи організовує кафедра фізичного виховання закладу вищої освіти?
- чемпіонати області з будь-яких видів спорту серед студентської молоді
- роботу шкіл вищої спортивної майстерності
- обов’язкові заняття урочного типу
- чемпіонати області з олімпійських видів спорту серед студентської молоді
-
На які відділення розподіляються студенти закладів вищої освіти для проведення занять фізичної культури урочного типу?
- за спортивними інтересами
- основне, спортивне, спеціальне медичне
- гармонійного і дисгармонійного розвитку
- спортивне, основне, підготовче
-
Для якої вікової категорії нетренованих людей пульсове навантаження занять має становити не більше 130 уд/хв (згідно Пирогової та ін., 1986 р., Круцевич та ін., 2018 р.):
- старші 60 років
- 50-59 років
- 40-49 років
- 30-39 років
-
Яку здібність визначає біг на місці протягом 5 або 10 секунд з максимальною інтенсивністю?
- швидкісну силу
- ритм рухів
- частоту рухів
- швидкість простої рухової реакції
-
Оберіть авторів навчальних програм з фізичної культури для учнів 1-4 класів НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ (2018 рік):
- Шиян, Москаленко
- Москаленко, Круцевич
- Шиян, Савченко
- Шиян, Круцевич
-
Скільки обов’язкових модулів містить навчальна програма для учнів 5-11 класів закладів загальної середньої освіти?
- тридцять сім
- дванадцять
- сім
- два
-
Оберіть державні документи планування фізичного виховання учнів:
- календар спортивно-масових заходів, розклад занять секцій
- конспект уроку, робочий план
- план-графік на рік
- навчальний план, навчальна програма
-
Який захід проводять Центри фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» у квітні?
- Всеукраїнський місячник «Спорт для всіх - спільна турбота»
- змагання дошкільнят з нагоди Міжнародного дня дітей «Веселі старти»
- олімпійський день бігу
- фінальні змагання «Тато, мама, я - спортивна сім’я»
-
Оберіть засоби розвитку загальної витривалості:
- вправи помірної інтенсивності, при значній тривалості роботи, з активним функціонуванням більшості ланок опорно-рухового апарату
- вправи високої, помірної інтенсивності, змагальні, спеціальні, зі зміною умов виконання, зі зміною напрямків і способів виконання
- вправи активні, пасивні, статичні, динамічні, тривалі ігри
- вправи максимальної, субмаксимальної інтенсивності, ігри
-
Як називається перша навчальна група у структурі роботи Дитячо-юнацької спортивної школи?
- дитячо-юнацької підготовки
- базової підготовки
- підготовча
- початкової підготовки
-
На яку іншу рухову якістю має найбільш високе позитивне перенесення рухова якість «Сила» у мало тренованих людей?
- гнучкість
- спритність
- витривалість
- швидкість
-
Який модуль не входить у число варіативних у навчальній програмі з предмету «Фізична культура» для учнів 5-9 класів закладів загальної середньої освіти?
- кінний спорт
- сумо
- кросфіт
- фехтування
-
Оберіть методи організації учнів на уроці:
- коловий, поточний, фронтальний
- поточний, почерговий, фронтальний
- фронтальний, груповий, індивідульний
- слова, наочності, практичний
-
Оберіть основні види фізкультурно-оздоровчих занять дорослого населення:
- професійно-оздоровчі, профілактико-оздоровчі, рекреативно-оздоровчі
- фізкультурно-оздоровчі, лікувально-прикладні, військово-оздоровчі
- загально-підготовчі, військово-оздоровчі, лікувальні
- профілактико-оздоровчі, рекреативно-оздоровчі, кондиційне тренування
-
Оберіть періоди кондиційного тренування:
- підготовчий, втягуючий, перехідний
- втягуючий, базовий, заключний
- підготовчий, основний, заключний
- підготовчий, основний, підтримуючий
-
Яка інтенсивність кондиційних занять дорослих осіб із низьким рівнем фізичного стану?
- 50-75 % МСК
- 50-60 % МСК
- 40-50 % МСК
- 30-40 % МСК
-
Скільки разів на тиждень повинні проводитися заняття для дорослих людей тривалістю 30 хвилин, помірної інтенсивності, згідно оздоровчих програм К. Купера (1989 р.):
-
В який вік спостерігається максимальний прояв сили у чоловіків?
- 30-35 років
- 30-40 років
- 26-30 років
- 17-20 років
-
Оберіть фази фізичної вправи:
- підготовча, основна, заключна
- розгортаюча, виконавча, заключна
- втягуюча, змагальна, перехідна
- втягуюча, основна, перехідна
-
Оберіть варіант дозування фізкультурно-оздоровчих занять урочного типу для дітей підготовчої групи закладу дошкільної освіти:
- не рідше трьох разів тривалістю до 20 хвилин
- не рідше двох разів тривалістю до 30 хвилин
- не рідше трьох разів тривалістю до 35 хвилин
- не рідше двох разів тривалістю до 40 хвилин
-
Оберіть варіант структури та тривалості ранкової зарядки військовослужбовців згідно "Тимчасової настанови з фізичної підготовки у ЗСУ", (2014):
- підготовча частина (10-15 хв), основна частина (40-50 хв), заключна частина (5-15 хв)
- вступна частина (15 хв), підготовча частина (10 хв), основна частина (30 - 50 хв), заключна частина (5-10 хв)
- вступна частина (5 хв), підготовча частина (10-15 хв), основна частина (40 - 50 хв), заключна частина (5 хв)
- підготовча частина (5 - 10 хв), основна частина (20 - 40 хв), заключна частина (5 хв)
-
Якого віку військовослужбовців-чоловіків відносять до першої групи для занять і виконання нормативів із фізичної підготовки згідно "Тимчасової настанови з фізичної підготовки у ЗСУ", (2014 р.):
- до 25 років
- до 30 років
- до 35 років
- до 40 років
-
Оберіть основну функцію професійно-прикладної фізичної підготовки:
- формування різнобічно розвиненої, гармонійної особистості
- розвиток спеціальних рухових якостей і здібностей, формування прикладних умінь і навичок, необхідних у певній професії
- зміцнення здоров'я, формування загально-прикладних умінь, підготовка до військової діяльності
- формування загально-прикладних умінь і навичок, загартування організму, зміцнення здоров’я
-
Яка повна назву документа "Національна стратегія з оздоровчої рухової активності в Україні «Рухова активність - ??? », (2016-2025 роки)?
- «Рухова активність - здоровий спосіб життя - здорова нація»
- «Рухова активність - здоров’я нації»
- «Рухова активність - спорт - здорова нація»
- «Рухова активність - фізична культура - здоров’я нації»
-
Які види готовності учнів повинен визначити вчитель перед засвоєнням нової рухової дії?
- визначати не потрібно
- фізичну, морально-вольову
- інтелектуальну, фізичну, психологічну
- фізичну, рухову, психологічну
-
Для осіб якого віку розроблені «Тести і нормативи для проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України…», 2018 року:
- з 7 років до 80 років
- з 18 років до 60 років
- з 21 років до 70 років
- з 10 років до 50 років
-
Оберіть найбільш оптимальний метод для розвитку загальної витривалості у дітей молодшого шкільного віку:
- безперервно-прогресуючий метод
- ігровий метод
- безперервно-стандартизований метод
- колове тренування
-
Оберіть способи підвищення навантаження, згідно принципу прогресування навчально-тренувального процесу:
- мікроциклічний, мезоциклічний, макроциклічний
- прямолінійний, сходинчастий, хвилеподібний
- тематичний, семестровий, річний
- індивідуальний, типовий, груповий
-
Оберіть класифікацію фізичних вправ за їх значенням у вирішенні освітніх завдань з фізичного виховання:
- субмаксимальної, максимальної, помірної, великої потужності
- основні, імітаційні, підвідні
- циклічні, ациклічні, комбіновані вправи
- силові, швидкісні, швидкісно-силові, на гнучкість, на координацію, на витривалість
-
Який пульсовий режим свідчить про розвиток аеробної витривалості?
- 130-180 уд/хв
- 120-165 уд/хв
- 100-160 уд/хв
- 110-190 уд/хв
-
Яких вправ має бути більше у процесі розвитку гнучкості, якщо запас (резерв) гнучкості дуже малий:
- однофазних
- багатофазних
- на розтягування
- силових
-
Оберіть назву методу використання стрибкових вправ у глибину для розвитку вибухової сили:
- повторно-регресуючий
- повторно-прогресуючий
- метод використання балістичних вправ
- ударний метод
-
Якому визначенню відповідає тлумачення «Рівень володіння руховою дією, який характеризується необхідністю свідомого контролю за діями, невисокою швидкістю виконання, нестабільністю та неекономічністю рухів»:
- техніка вправи
- рухова навичка-майстерність
- рухова навичка
- рухове уміння
-
На якому етапі розучування рухової дії передбачається формування основ техніки?
- закріплення
- початкового розучування
- ознайомлення
- поглибленного розучування
-
У якому році прийнятий Закон України «Про фізичну культуру і спорт»?
- 2014 році
- 1997 році
- 1993 році
- 1991 році
-
Оберіть дидактичне правило принципу послідовності навчання у фізичному вихованні:
- «Від повторного до безперервного»
- «Від пасивного до активного»
- «Від лінійного до повторного»
- «Від знань до умінь»
-
Скільки усього уроків фізичної культури за навчальний рік у закладах загальної середньої освіти при трьох урочній системі занять на тиждень?
- 112 уроків
- 90 уроків
- 105 уроків
- 82 уроків
-
З якої дати дозволяється проводити тестування фізичної підготовленості учнів у закладах загальної середньої освіти?
- з першого жовтня
- з першого вересня
- з моменту готовності учня
- будь-коли
-
Скільки варіативних модулів мають опанувати учні 7-8 класів за навчальний рік згідно діючої навчальної програми з фізичної культури для закладів загальної середньої освіти?
- чотири-сім
- чотири-шість
- три-п’ять
- чотири
-
В яких закладах може підвищувати спортивну майстерність доросле населення?
- Станціях юних туристів
- Добровільних спортивних товариствах
- Будинках школяра
- Дитячо-юнацьких спортивних школах
-
В якій частині уроку фізичної культури перевіряють домашні завдання?
- в заключній
- в будь-якій частині уроку
- в підготовчій
- в основній
-
Який метод організації учнів на уроці фізичної культури характеризується одночасним виконанням вправи усім класом?
- фронтальний метод організації
- груповий метод організації
- індивідуальний метод організації
- основну частину уроку
-
Яка кількість повторень вправи (ПМ) використовується для збільшення м’язової маси при повторному методі розвитку сили, з величиною обтяження 30-80 % МТ (максимального тесту), з останнім повторенням за рахунок вольових зусиль?
- 3-6 разів
- 6-12 разів
- 8-16 разів
- 12-16 разів
Тема :: Туризм
-
Тимчасовий від'їзд людини з постійного місця проживання терміном від 24 годин до 12 місяців з різною метою: оздоровчою, спортивною, пізнавальною та іншими без заняття оплачуваною діяльністю характеризується як:
- туристичний похід
- туристична подорож
- туризм
- екскурсія
-
Оберіть громадські організації, які функціонують у туристичній галузі:
- обласні, районні, міські управління з туризму
- обласні, регіональні, міські центри туризму, спорту, екскурсій
- туристські гуртки навчально-виховних закладів
- туристські клуби, спортивні спілки, федерації
-
Головна мета досягнення спортивного удосконалення в подоланні природних та штучних перешкод, а також досягнення перемоги в ході змагальної діяльності характеризує:
- оздоровчий туризм
- спортивний туризм
- рекреаційний туризм
- реабілітаційний туризм
-
Географічна територія, яка стає ціллю туристичного походу або подорожі (село, місто, країна) з метою задоволення потреб і бажань туристів визначається як:
- туристичні ресурси
- туристичні послуги
- туристичний регіон
- туристичний об'єкт
-
Оздоровчі завдання в туризмі забезпечують:
- формування системи спеціальних знань, вмінь, навичок
- оволодіння найбільш ефективними способами виконання технічних дій і прийомів
- гармонійний розвиток функцій організму, загартування, підвищення працездатності
- формування культури соціальної поведінки, виховання морально-вольових якостей туриста
-
Який документ визначає принципи і основні напрями державної політики у сфері туризму?
- Єдина спортивна класифікація
- Єдина спортивна класифікація маршрутів
- Закон України "Про туризм"
- Правила змагань з видів туризму
-
Головна мета формування спеціальних знань про рідний край, природу, історію, культуру, традиції характеризує:
- сільський туризм
- екологічний туризм
- краєзнавчий туризм
- пригодницький туризм
-
Сукупність природно-кліматичних, оздоровчих, історико-культурних, пізнавальних та соціально-побутових об'єктів відповідної території, які задовольняють різноманітні потреби туристів визначається як:
- туристичні ресурси
- туристичні послуги
- туристичний регіон
- туристичний об'єкт
-
Виховні завдання в туризмі забезпечують:
- формування системи спеціальних знань, вмінь, навичок
- оволодіння найбільш ефективними способами виконання технічних дій і прийомів
- гармонійний розвиток функцій організму, загартування, підвищення працездатності
- формування культури соціальної поведінки, виховання морально-вольових якостей туриста
-
Який документ визначає порядок і правила присудження спортивних звань та розрядів у туризмі?
- Єдина спортивна класифікація
- Єдина спортивна класифікація маршрутів
- Закон України «Про туризм»
- Правила змагань з видів туризму
-
Сукупність форм і засобів туризму, здатних задовольнити фізичні та духовні потреби різних груп населення визначається як:
- туристичні ресурси
- туристичні послуги
- туристичний регіон
- туристичний об'єкт
-
Освітні завдання в туризмі забезпечують:
- формування системи спеціальних знань, вмінь та навичок
- оволодіння найбільш ефективними способами виконання технічних дій і прийомів
- гармонійний розвиток функцій організму, загартування, підвищення працездатності
- формування культури соціальної поведінки, виховання морально-вольових якостей туриста
-
Головна мета охорона і збереження навколишнього середовища, флори, фауни рідного краю характеризує:
- сільський туризм
- екологічний туризм
- краєзнавчий туризм
- пригодницький туризм
-
Сукупність спортивних споруд, інших закладів розміщення, харчування, транспортування туристів, об'єктів пізнавального, культурного, оздоровчого призначення, а також установи, які здійснюють організаційно-управлінську діяльність визначається як:
- туристичні послуги
- туристична індустрія
- туристичні ресурси
- туристичний регіон
-
Оберіть головну мету туризму:
- розвиток національного ринку туристських послуг
- створення оптимальних умов для задоволення духовних і фізичних потреб людини
- підготовка спортсменів високої кваліфікації
- ефективне вирішення освітніх, виховних, оздоровчих та пізнавальних завдань
-
Оберіть основні типи організаційно-управлінських структур у туризмі:
- теоретичні, практичні, методичні
- освітні, середні, вищі
- освітні, виховні, оздоровчі
- державні, громадські, комерційні
-
Який документ визначає порядок організації, проведення та підведення підсумків змагань з спортивного туризму?
- Єдина спортивна класифікація
- Єдина спортивна класифікація маршрутів
- Закон України "Про туризм"
- Правила змагань з видів туризму
-
Організовані групові пересування пішки, на лижах, велосипедах, човнах тощо, з метою фізичного вдосконалення, пізнання рідного краю, суспільно-корисної діяльності визначаються як:
- туризм
- туристичні походи
- екскурсії
- туристичні змагання
-
День туризму відзначають:
- 27 жовтня
- 27 серпня
- 27 вересня
- 31 березня
-
Система заходів, спрямованих на запобігання можливості тяжких наслідків в результаті падіння учасника з висоти, неконтрольованого або небажаного переміщення, попадання в загрозливе становище або в небезпечні для життя умови середовища (вода, сніг, заклинювання в тисняві тощо) - це...:
- перила
- переправа
- правильної відповіді немає
- страховка
-
Які є варіанти побудови туристичних маршрутів?
- коловий, радіальний, лінійний, лінійно-радіальний
- коловий, лінійний, зворотній
- прямий, коловий, "зірочка"
- прямий, хвилеподібний, коловий
-
Скільки виділяють ступенів складності у некатегорійних спортивних походах?
-
Яка оптимальна кількість учасників пішохідного походу з учнівської та студентської молоді?
- 8-15 чоловік
- 4-8 чоловік
- 15-20 чоловік
- 6-10 чоловік
-
Хто з суддівської колегії ставить штрафи учасникам команди з пішохідного туризму?
- головний суддя
- судді на етапах
- заступник головного судді з виду
- ніхто з перерахованих вище не має права
-
Для проведення категорійних, дальніх, ступеневих походів, а також місцевих ступеневих походів тривалістю більше 4-ох днів туристичні групи обов’язково повинні отримати дозвіл на вихід групи на маршрут від:
- маршрутно-кваліфікаційної комісії, керівника організації, яка відряджає групу на маршрут
- маршрутної комісії
- дозвіл не потрібен
- керівника організації, яка відряджає групу на маршрут
-
По яких критеріях визначаються категорії або ступінь складності туристського спортивного походу?
- ефективність, стабільність, надійність, варіативність
- протяжність, тривалість, технічна складність, кількість перешкод
- цілеспрямованість, наполегливість, сміливість, витримка
- водні перешкоди, природні перешкоди, техніка страховки, техніка рятувальних робіт
-
Основна мотузка повинна мати діаметр:
- 6-8 мм
- 10-12 мм
- не менше 6 мм
- правильної відповіді немає
-
Коротка динамічна дистанція з подоланням спортсменом або командою технічних етапів та спеціальних завдань - це:
- «Смуга перешкод»
- «Змагальна дистанція зі спортивного туризму»
- «Рятувальні роботи»
- «Крос-похід»
-
Всі дистанції змагань з пішохідного туризму можуть складатись з:
- технічних етапів
- технічних етапів та спеціальних завдань
- конкурсної програми, технічних етапів та спеціальних завдань
- спеціальних завдань
-
Змагання з пішохідного туризму проводяться на дистанціях:
- «Смуга перешкод», «Крос-похід», «Спеціальні завдання»
- «Смуга перешкод», «Крос-похід», «Рятувальні роботи»
- «Крос-похід», «Рятувальні роботи»
- спринт, середня, подовжена, класична
Тема :: Гімнастика та методика її викладання
-
До методичних особливостей гімнастики відносяться:
- набуття життєво важливих рухових умінь та навичок прикладного характеру
- різнобічний влив на організм, різноманітність вправ, вибірковий валив вправ, точне регулювання навантаження, можливість ускладнення комбінацій
- виховання вольових, моральних та естетичних якостей
- засвоєння складних гімнастичних вправ у процесі фізичної підготовки та спортивної практики
-
Залежно від спрямованості основних завдань, які вирішуються засобами фізичного виховання, класифікують такі групи гімнастики:
- рекреаційні, традиційні, нетрадиційні
- дитячі, юнацькі, дорослі
- оздоровчо-масові, професійні, аматорські
- освіто-розвивальні, оздоровчі, спортивні
-
До засобів основної гімнастики відносяться:
- стройові вправи, загальнорозвивальні вправи, вправи на стандартному та нестандартному гімнастичному обладнанні
- ходьба, біг, танцювальні вправи, стрибки, елементи акробатики
- лазіння та перелізання, ігри з елементами гімнастики, вправи у рівновазі
- усі вище перераховані засоби
-
Створення цих систем гімнастики було обумовлене запитами громадськості на початку ХІХ ст.:
- німецька, шведська, французька, сокільська
- чеська, російська, німецька, англійська
- французька, італійська, тірольська, польська
- іспанська, сокільська, скандинавська, британська
-
В одній із систем гімнастики на початку ХІХ ст. урок складався з трьох частин:
- у німецькій
- у французькій
- у сокільській
- у шведській
-
Яка перша команда подається перед початком уроку для організованого шикування учнів?
- «Шикуйсь!»
- «Ставай!»
- «Рівняйсь!»
- «Струнко!»
-
Яка послідовність команд для початку виконання загально розвивальних вправ з нахилами, змахами ніг, випадами в одну із сторін?
- «Вправу за мною почи - Най!»
- «Прийміть вихідне положення. Вправу почи - Най!»
- «Виконуємо вправу разом!»
- «Вихідне положення - Прийняти! Вправу вліво(вправо) почи - Най!»
-
Загальнорозвивальні вправи доцільно складати на:
- два, чотири та вісім рахунків
- два, три, чотири рахунки
- три, шість, вісім рахунків
- два, п’ять, сім рахунків
-
Під час запису (пояснення) загальнорозвивальних вправ рухи (положення) потрібно вказувати в такій послідовності:
- голова - тулуб - ноги - руки
- руки - ноги - тулуб - голова
- ноги - тулуб - руки - голова
- тулуб - ноги - руки - голова
-
Під час подачі команди для перешикування слід дотримуватись такої послідовності її частин:
- послідовність не має значення
- назва строю до перешикування - кінцеве положення - спосіб виконання
- спосіб виконання - напрям руху - кінцеве положення
- назва строю - напрямок руху - спосіб виконання
-
Оберіть місце розташування вчителя, якщо учні виконують вправи рухаючись по колу:
- будь-де на розгляд вчителя
- за межами кола на оптимальній відстані
- в строю між учнями
- в центрі кола
-
Яка вправа є підвідною в процесі навчання перекидів вперед та назад?
- стрибки у присіді
- із упору присівши стрибок прогинаючись та повернення у вихідне положення
- із упору присівши перекат назад у групуванні та повернення у вихідне положення
- колові рухи головою
-
Яка вправа є спеціальною в процесі навчання перекидів вперед та назад?
- стрибки у присіді
- із упору присівши стрибок прогинаючись та повернення у вихідне положення
- із упору присівши перекат назад у групуванні та повернення у вихідне положення
- колові рухи головою
-
Під час виконання учнем перекиду назад страхування та допомога надається таким чином:
- стоячи збоку, вчитель однією рукою підтримує виконавця під плече, іншою, при необхідності, підштовхує під спину
- стоячи збоку, вчитель підштовхує учня під спину
- стоячи ззаду за учнем, вчитель під час перекату назад бере його за поперек і допомагає перевернутися через голову
- стоячи попереду учня,вчитель штовхає учня в гомілки і надає йому можливості здійснити перекид
-
Оберіть типову помилку під час виконання "моста" із стійки ноги нарізно:
- опустившись у «міст», максимально випрямити ноги та руки
- нахиляючись назад, подати таз вперед і повільно опуститись у «міст»
- нахиляючись назад, голову нахилити вперед, торкаючись підборіддям грудини
- нахиляючись назад, максимально відвести голову назад
-
Як називається елемент акробатики, який виконується таким чином: в.п.- напівприсід, руки назад. Махом руками вперед і розгинаючи ноги, поставити руки не ближче 60 - 80 см від носків, відштовхнутися ногами та виконати перекид у групуванні:
- перекидка вперед
- довгий перекид уперед
- перекид уперед стрибком
- перекид уперед махом рук
-
Оберіть вихідне положення для виконання стійки на голові з опорою руками:
- руки та голова утворюють рівнобедрений трикутник; голова впираються на тім’я
- руки та голова утворюють рівнобедрений трикутник; кисті розташовуються вужче лінії плечей; голова впирається на середину лоба
- руки та голова утворюють рівнобедрений трикутник; кисті розташовуються на ширині плечей; голова впирається в опору верхньою частиною лоба
- голова та руки розміщуються на одній лінії; голова впираються в опору верхньою частиною лоба
-
Під час засвоєння опорних стрибків в першу чергу вивчають:
- поштовх руками
- техніку розбігу
- наскок на місток
- стійке приземлення
-
Яка вправа із наведених не входить до методики навчання стрибка зігнувши ноги через гімнастичного козла:
- з вису стоячи обличчям до гімнастичної стінки, наскок на 2-3 щабель у вис присівши
- із упору на нижній жердині брусів, зіскок махом назад
- із упору лежачи на гімнастичній лаві, накритій матом, ноги на підлозі, поштовхом ніг упор присівши на лаву і зіскок прогинаючись
- із упору лежачи на підлозі поштовхом ніг упор присівши і знову упор лежачи
-
Як називається вправа, техніка виконання якої описана: із вису стоячи на зігнутих руках енергійним махом одної ноги вгору-вперед і поштовхом іншої зігнутися у кульшових суглобах і, підтягуючись на руках, перекинути прямі ноги через перекладину. Потім, опираючись на неї стегнами та руками, розігнути руки, відвести голову назад, випрямитись та прийняти положення упору:
- вихід в упор махом одної та поштовхом іншої
- перехід з вису в упор на перекладині
- переворот в упор силою
- підйом переворотом махом одної та поштовхом іншої
-
Оберіть типову помилку під час розмахування в упорі на паралельних брусах:
- розмахування виконується за рахунок махів у кульшових суглобах
- мах назад виконується за рахунок роботи м’язів задньої поверхні тіла
- в нижньому вертикальному положенні тулуб і ноги випрямленні
- під час маху вперед плачі злегка відводяться назад
-
Під час оцінювання підтягування у висі на перекладині спроба не зараховується, якщо:
- між підтягуваннями робить зупинку на 2 і більше секунд
- вихідне положення фіксується на 0,5 секунди
- опускаючись у вис, учасник повністю випрямляє руки
- учасник підтягується, згинаючи руки, до такого положення, щоб його підборіддя було над перекладиною
-
В якому режимі функціонує нервово-м’язова система гімнаста під час виконання «хреста» на кільцях та упору лежачи:
- ізометричному
- ізотонічному
- пліометричному
- поступальному
-
Переважно яка рухова якість розвивається під час виконання вправ у рівновазі:
- сила
- координаційні здібності
- витривалість
- гнучкість
-
Які групи вправ характерні для розвитку активної гнучкості?
- розслаблені виси, те ж з обтяженням
- рухи на розтягування за допомогою партнера
- утримання за допомогою партнера положень, у яких м’язи найбільш розтягнені
- статичні утримання положень із розтягненням, що близьке до максимального, і наступним маховим рухом
-
В підготовчій частині уроку з гімнастики використовують:
- стройові, танцювальні,загальнорозвивальні вправи, ходьбу, біг помірної інтенсивності
- вправи на розвиток витривалості
- вправи на розвиток динамічної та статичної сили методом колового тренування
- переважну кількість вправ з високою інтенсивністю
-
До найбільш важливих форм занять гімнастикою належать:
- гімнастичні свята та виступи
- усі вище перераховані форми занять гімнастикою
- урок гімнастики, навчально-тренувальні заняття та змагання з гімнастики
- ранкова гігієнічна гімнастика, фізкультурна пауза
-
Готовність викладача, тренера або когось іншого, хто страхує, подати потрібну допомогу, щоб запобігти падінню, удару або іншому пошкодженню студента, це:
- проведення
- самострахування
- власне страхування
- підтримка
-
Для яких класів у зміст навчальної програми з предмету «Фізична культура» введено вправи для формування культури рухів з елементами гімнастики:
- 5 - 9 класів
- 10 - 11 класів (дівчата)
- 10 - 11 класів (юнаки)
- 1- 4 класів
-
У зміст якого варіативного модуля навчальної програми «Фізична культура» входять стрибки, лазіння, рівновага, акробатика, виси та упори:
- художня гімнастика
- ритмічна гімнастика
- гімнастика
- аеробна гімнастика
Тема :: Основи науково-дослідної роботи
-
Контрольні тести, які найбільше вказують на розвиток вибухової сили:
- біг 30 м з ходу
- тримання кута в упорі на брусах
- максимальний нахил тулуба вперед, ноги випрямлені у колінах
- стрибок у довжину з місця
-
Контрольні тести, які найбільше вказують на розвиток динамічної сили:
- згинання тулуба з положення лежачи за 30 с
- біг 30 м з низького старту
- стрибок у довжину з місця
- максимальний нахил тулуба вперед, ноги випрямлені у колінах
-
Контрольні тести, які найбільше вказують на розвиток вибухової сили:
- біг 30 м з ходу
- біг 30 м з низького старту
- біг 60 м
- максимальний нахил тулуба вперед, ноги випрямлені у колінах
-
Контрольні тести, які найбільше вказують на розвиток витривалості:
- біг 30 м з низького старту
- згинання тулуба з положення лежачи за 30 с
- максимальний нахил тулуба вперед, ноги випрямлені у колінах
- біг 3000 м
-
Контрольні тести, які найбільше вказують на розвиток динамічної сили:
- підтягування на перекладині
- біг 30 м з низького старту
- стрибок у довжину з місця
- максимальний нахил тулуба вперед, ноги випрямлені у колінах
-
Контрольні тести, які найбільше вказують на розвиток швидкості:
- біг 30 м з низького старту
- біг 30 м з ходу
- стрибок у довжину з місця
- максимальний нахил тулуба вперед, ноги випрямлені у колінах
-
Контрольні тести, які найбільше вказують на розвиток гнучкості:
- біг 30 м з низького старту
- біг 30 м з ходу
- стрибок у довжину з місця
- максимальний нахил тулуба вперед, ноги випрямлені у колінах
-
Проведення паралельних досліджень у групах з наступною зміною факторів, що вивчаються:
- порівняльний експеримент
- перехресний експеримент
- природний експеримент
- прямий експеримент
-
Визначення часу, що витрачається на виконання яких-небудь дій та його графічне відображення:
- щоденник тренувань
- конспект
- математична статистика
- хронометраж
-
Метод отримання інформації шляхом двостороннього або багатобічного обговорення питання, яке цікавить дослідника:
- бесіда
- практичне заняття
- тестування
- інтерв’ю
-
Методи визначення кількісних та якісних показників дослідження:
- індивідуальний метод
- методи математичної статистики
- метод вивчення та узагальнення
- моделювання
-
Метод отримання інформації шляхом письмових відповідей респондентів на систему стандартизованих питань:
- опитування
- бесіда
- анкетування
- інтерв’ю
-
Потенційна здатність людини протягом певного часу виконувати динамічну, статичну або змішану роботу заданої величини:
- працездатність
- фізичні якості
- тренування
- рухова активність
-
Контрольні тести, які найбільше вказують на розвиток швидкісної витривалості:
- біг 60 м
- біг 400 м
- біг 30 м з ходу
- біг 3000 м
-
Контрольні тести, які найбільше вказують на розвиток статичної сили:
- біг 30 м з ходу
- тримання кута в упорі на брусах
- стрибок у довжину з місця
- максимальний нахил тулуба вперед, ноги випрямлені у колінах
-
Контрольні тести, які найбільше вказують на розвиток швидкості:
- біг 60 м
- біг 30 м з низького старту
- стрибок у довжину з місця
- максимальний нахил тулуба вперед, ноги випрямлені у колінах
-
Контрольні тести, які найбільше вказують на розвиток спритності:
- біг 30 м з ходу
- біг 30 м з низького старту
- стрибок у довжину з місця
- човниковий біг
-
Вирівнювання характеристик досліджуваних за віком, статтю, фізичною підготовленістю, професійною належністю:
- умовний відбір
- типологічний відбір
- природний відбір
- механічний відбір
-
Експеримент, котрий передбачає проведення паралельних досліджень у групах з наступною зміною факторів, що вивчаються:
- абсолютний
- модельний
- перехресний
- порівняльний
-
Індивідуальний розвиток організму, що охоплює всі фізіологічні та психофізіологічні зміни впродовж усього життя людини:
- здоров’я
- адаптація
- фізичний розвиток
- онтогенез
-
Визначення основного питання, на вирішення якого спрямована дослідницька робота:
- завдання дослідження
- мета дослідження
- історіографічні дані
- актуальність теми
-
Процес або явище, що породжує проблемну ситуацію і обране для вивчення:
- створення штучних умов
- завдання дослідження
- предмет дослідження
- об’єкт дослідження
-
Метод пізнання за допомогою поділу на частини, або розгляду окремих предметів дослідження (об’єктів, якостей,…):
- аналіз
- синтез
- узагальнення
- індукція
-
Процес пізнання, який вимагає доведення істини висунутих гіпотез, або виявлення закономірностей об’єктивної дійсності:
- дослідження
- навчання
- бесіда
- експеримент
-
Метод наукового дослідження, спрямований на сприйняття фактів, процесів, явищ системи фізичного виховання безпосереднім, або опосередкованим способом:
- бесіда
- експеримент
- спостереження
- інтерв’ю
-
Підготовчий етап роботи над актуальною проблемою, необхідний для створення ґрунтовної документальної бази наукового дослідження:
- джерелознавча база
- картотека
- опитування
- цитування
-
Конкретні шляхи вирішення визначеної мети наукового дослідження:
- завдання дослідження
- структура дослідження
- методи дослідження
- зміст роботи
-
Експеримент, що проводиться на початку дослідження з метою визначення стану певного явища на практиці та побудови його схематичної моделі:
- формуючий
- лабораторний
- констатуючий
- перехресний
-
Самостійна навчальна, учбово-методична робота студента, переважно аналітичного характеру, виконана під керівництвом викладача з метою поглиблення та узагальнення отриманих знань, та їх застосування у комплексному вирішенні конкретного завдання:
- творча робота
- дипломна робота
- магістерська робота
- курсова робота
Тема :: Психологія фізичної активності
-
Система стійких індивідуальних властивостей людини, що формуються і виявляються у діяльності, спілкуванні та зумовлюють типові для неї способи поведінки й емоційного реагування:
- наполегливість
- обдарованість
- характер
- темперамент
-
Риса особистості, якій притаманна легкість у спілкуванні, достатньо упевнена поведінка у незнайомих ситуаціях, відносно висока самооцінка, прагнення до міжособистісних контактів:
- екстраверсія
- інтроверсія
- егоцентризм
- безпринципність
-
Дисбаланс між фізіологічними і психологічними потребами та здатність до реакції людини за умов, коли невдача в задоволенні потреб має важливі наслідки:
- стрес
- агресія
- збудження
- тривожність
-
Тип темпераменту, притаманний людині рухливій, неврівноваженій. Емоції швидкі, сильні і стійкі, з чітким зовнішнім виявом. Міміка, пантоміміка, жести, мова - дуже виразні. Типові рухливість і постійне прагнення до дії.
- флегматик
- меланхолік
- сангвінік
- холерик
-
Індивідуальна особливість людини, що проявляється у силі емоційних реакцій, а також у збудженості, врівноваженості, швидкості, ритмі й інтенсивності психічних процесів:
- егоцентризм
- темперамент
- мотивація
- характер
-
Гіпотеза ендорфінів позитивного впливу фізичних навантажень на психічне здоров'я є:
- фізіологічною
- інтелектуальною
- психологічною
- соціальною
-
Для вертикальної структури спортивної команди характерно:
- взаємини регламентуються результативністю спортивних досягнень
- наявність субординаційних відносин усередині команди
- взаємини спортсменів регламентуються їх соціальним статусом
- взаємини спортсменів регламентуються їхніми амплуа (ролями)
-
Оберіть із запропонованих групу факторів, що впливають на розвиток згуртованості у спортсменів та осіб, які займаються фізичною культурою:
- фактори середовища, особистісні фактори, командні фактори, організаційні фактори
- фактори матеріального заохочення
- ситуаційні фактори, природні фактори, особистісні фактори
- фактори зовнішнього середовища, особистісні фактори
-
Поняття цілісності спортивного процесу, що охоплює змагальну діяльність спортсмена, співучасть у події зацікавлених осіб (тренера, уболівальників, арбітрів):
- психологічний практикум
- спортивне змагання
- організація тренувального процесу
- спортивний відбір
-
Комплекс заходів, що дозволяють визначити високий рівень здібностей (обдарованості) людини до того, чи іншого виду спортивної діяльності (виду спорту):
- психологічне тестування
- змагання
- тренувальний процес
- спортивний відбір
-
Риса особистості, яка говорить про високий рівень суперництва це:
- лідерство
- агресивність
- змагальність
- сміливість
-
Яке з наведених визначень найбільш точно характеризує поняття «збудження»:
- це прояв підвищеного емоційного стану
- це психологічний акт, у результаті якого відбуваються розлади уваги і певних фізіологічних функцій
- це спеціальний психомоторний акт, викликаний зовнішніми подразниками
- це загальна фізіологічна і психологічна активізація індивіда
-
Яке з наведених визначень найбільш точно характеризує поняття «тривожність»:
- психофізіологічна реакція, спричинена надмірними і малоефективними зусиллями
- це позитивний психічний стан людини, який мобілізує її до реалізації потенційних можливостей
- це негативний стан людини, який характеризується відчуттям страху і тремером кінцівок
- це негативний емоційний стан людини, який характеризується відчуттям схвильованості
-
Спрямованість та інтенсивність зусиль для досягнення мети:
- витривалість
- змагальність
- мотивація
- наполегливість
-
Складна психофізіологічна реакція, спричинена частими надмірними і малоефективними зусиллями спортсмена з метою виконання вимог тренування і змагання це:
- перетренованість
- апатія
- втома
- вигоряння
-
До функцій лідера відносять:
- керівна, компромісна, інформаційна
- організаційна, інформаційна, виховна
- емоційна, ділова, комунікативна, організаційна
- освітня, виховна, організаційна
-
Лідер орієнтований на спортивні досягнення, який піклується про вдосконалення майстерності спортсменів, виступає ініціатором у пошуках більш ефективних і сучасних методів підготовки це:
- капітан команди
- емоційний лідер
- діловий лідер
- формальний лідер
-
Регрес результативності тренувального процесу, наслідком якого є перевтома це:
- емоційне виснаження
- вигоряння
- перетренованість
- втома
-
Лідер орієнтований на міжособистісні відносини в команді, підтримку сприятливого психологічного клімату, профілактику міжособистісних конфліктів, виховання у спортсменів високих моральних і патріотичних почуттів.
- капітан команди
- емоційний лідер
- діловий лідер
- формальний лідер
-
Конституційна теорія пояснює різноманітність типів людей та їх поведінки за:
- типами темпераменту
- сукупністю свідомих і несвідомих бажань
- будовою тіла і зовнішнім виглядом особистості
- системою сформованих знань, умінь і навичок
-
Спеціалісти в галузі психології фізичного виховання і спорту займаються:
- забезпеченням психо-емоційного клімату в команді
- активним і пасивним впливом на спортсменів
- дослідженнями, навчанням, консультуванням
- згрупуванням, визначення лідера, здійснюють масаж
-
Система заходів, спрямованих на відновлення та корекцію психічних станів, створення сприятливих умов, необхідних для забезпечення оптимального рівня самопочуття:
- медитація
- психологічний тренінг
- психологічне відновлення
- фізична реабілітація
-
Ситуація, в якій винагороди розподіляються серед учасників неоднаково:
- змагальність
- компромізм
- співробітництво
- суперництво
-
Ситуація, в якій цілі учасників взаємозалежні: у досягненні власної цілі одна людина залежить від іншої:
- наставництво
- змагальність
- співробітництво
- суперництво
-
Когнітивна психологія вивчає:
- біхвіорістичні методи впливу та психокорекції
- об’єктивні та суб’єктивні фактори впливу на особистість
- внутрішню організацію психічних процесів: сприйняття, пам’яті, уваги, мислення
- особливості формування інтелектуальних, фізичних, техніко-тактичних та психічних якостей
-
Лонгітюдний метод наукових досліджень в психології фізичної активності передбачає:
- дослідження значної групи людей в пубертатний період
- дослідження одних і тих же людей протягом тривалого часу
- одноразове дослідження людей в певний період онтогенезу
- дослідження декількох груп людей протягом місяця
-
Процес послідовного активного уявлення та чіткого словесного опису рухів, які реально виконуються, сприяють швидкому оволодінню технікою виконання та самовдосконалення:
- психом’язове тренування
- ідеомоторне тренування
- самонавіювання
- медитація
-
Рівномірний стиль спортивної діяльності характеризується:
- слабкою нервовою системою, стихійною збудливістю та гальмуванням
- сильною нервовою системою і інертністю нервових процесів, краще проводять кінцівки таймів
- наданням переваги тактиці ведення спортивних одноборств
- слабкою нервовою системою, інертністю нервових процесів, стійкістю до монотонії
-
Свідоме напруження психологічних і фізичних можливостей спортсмена з метою подолання перешкод, зумовлених різними за змістом і ступенем труднощами:
- тренувальні мікроцикли, мезоцикли
- вольове зусилля у спорті
- рухи, дії, операції
- біологічні, педагогічні, психологічні, соціальні ефекти
-
Зародження спортивної психології припадає на:
- кінець ХІХ століття
- середину ХІХ століття
- середину ХVІІІ століття
- початок ХХ століття
-
Рівень психологічного добробуту, який визначається не тільки відсутністю психічних захворювань, а й низкою соціально-біологічних, і тих, що стосуються навколишнього середовища, чинників:
- фізичне здоров’я
- самоствердження
- психічне здоров’я
- здоров’я
-
Яке з наведених визначень найбільш точно характеризує поняття «психологія фізичної активності»:
- це наука, яка вивчає механізми вищої нервової діяльності людини у сфері фізичної культури та спорту
- це наука, яка вивчає психічний стан людини у процесі рухової активності
- це галузь психології, яка вивчає закономірності прояву і розвитку психіки, формування психології діяльності особистості в специфічних умовах фізичної активності
- це наука, яка вивчає психічну діяльність людини в умовах тренування і змагальної діяльності
Тема :: Фітнес
-
Яку фітнес-програму запропонуєте на розвиток витривалості:
- стретчинг
- тренажерний зал
- степ-аеробіка, хатха-йога
- степ-аеробіка, танцювальна аеробіка
-
Яку фітнес-програму ви запропонуєте особам похилого віку:
- слайд-аеробіка, програма КІК
- кросфіт
- програми з кардіоспрямуванням
- заняття з високою інтенсивністю
-
За яким індексом визначають надлишкову масу тіла:
- індекс Скібінського
- індекс Купера
- індекс Кердо
- індекс Кетле
-
Як здійснюється підбір фітбола для тренувань:
- індивідуально, кут між стегном та гомілкою 90◦
- враховуючи вік
- враховуючи вагу
- враховуючи колір м’яча
-
Які з вище наведених занять заборонені при порушеннях постави:
- танцювальна аеробіка
- фітбол тренування
- стретчинг, заняття гімнастичною палицею
- тай-бо, заняття з високою інтенсивністю
-
Яку фітнес-програму запропонуєте на розвиток витривалості:
- тренажерний зал
- стретчинг
- степ-аеробіка, хатха-йога
- степ-аеробіка, танцювальна аеробіка
-
Яке обладнання використовується у фітнес-програмі для розвитку сили м’язів:
- слайд-тренажери, гімнастичні палиці
- гантелі, еспандери
- гантелі, боді-бари, фітболи
- скакалки, гімнастичні палиці
-
Інтервальний метод тренувань пропонуємо:
- групі середньої підготовки
- групі ризику
- підготовленим
- початківцям
-
Коли і ким була створена програма степ тренувань:
- Японія, Ітако, 1981
- США, Джина Міллер, 1989
- Іспанія, Родрігес Гонсаліус, 1970
- Канада, Солінсер, 1980
-
Фітнес напрямок «Стретчинг» є програмою на розвиток:
- витривалості
- координації
- сили
- гнучкості
-
Яким видом адаптації є показник досягнення розвитку фізичних якостей:
- поточною
- спеціальною
- терміновою
- стійкою
-
Які види аеробіки відносяться до другої категорії:
- Табата
- Слайд, програма КІК
- Степ-аеробіка, тай-бо, ай-кібокс
- Фітбол аеробіка
-
Які методи хореографії застосовуються при розробці програми з базової аеробіки:
- метод інтерпретації
- метод зміщення
- метод блокування
- метод медитації
-
Яку фітнес-програму ви запропонуєте з діагнозом «Астматичний компонент»:
- кросфіт
- групові заняття аеробного спрямування
- кардіотренування
- аквафітнес
-
Коли і де проходив перший чемпіонат з фітнесу?
- Китай, 1991
- США, 1984
- Японія, 1990
- Париж, 1980
-
Розвиток максимальної сили досягається за рахунок:
- значного числа повторень і значної величини опору
- невеликого числа повторень і невеликої величини опору
- значного числа повторень і невеликої величини опору
- невеликого числа повторень і значної величини опору
-
Коли і де була зареєстрована Волинська федерація аеробіки та фітнесу?
- м. Нововолинськ, 2000
- м. Ковель, 2000
- м. Луцьк, 2003
- м. Луцьк, 1978
-
Тижневий цикл тренувального процесу називається:
- квадроцикл
- макроцикл
- мікроцикл
- мезоцикл
-
Для оцінки ефективності мезоциклу оздоровчого тренування проводять:
- заключний контроль
- первинний контроль
- оперативний контроль
- поточний контроль
-
Яка повинна бути тривалість пауз між серіями, якщо мета тренувальних занять збільшити об’єм м’язів?
- без відпочинку
- менше 30 секунд
- понад 90 секунд
- 60-90 секунд
-
Базові вправи мають наступні ознаки:
- залучають у роботу м’язи навколо декількох суглобів
- вимагають додаткові обладнання для їх виконання
- виконуються за допомогою партнера
- залучають м’язи спини, рук, ніг або тулуба
-
До базових вправ, що використовуються для розвитку м’язів ніг не належать:
- присідання в тренажері Смітта
- розгинання гомілки в тренажері сидячи
- тяга штанги стоячи на прямих ногах
- присідання зі штангою на плечах
-
Недостатній рівень рухової активності має назву:
- гіподинамія
- гіпертрофія
- гіпердинамія
- гіперплазія
-
До фітнес-програм танцювальної спрямованості не відносяться:
- Pump-it-Up
- Latina
- Belly Dance
- Ole Samba
-
Де і коли була відкрита перша студія системи Джозефа Пілатеса:
- Великобританія, 1921
- Швеція, 1936
- Германія, 1920
- Нью-Йорк, 1923
-
На відновлення функцій стопи після травми, яку фітнес-програму ви запропонуєте:
- тай-бо, ай-кібокс
- степ-платформи, тренажерний зал
- танцювальна аеробіка
- степ-аеробіка, скакалки
-
В якому із блоків цільової спрямованості аеробного класу, направлено на розвиток музикально-ритмічних здібностей і творчої активності:
- силовий блок
- танцювально-хореографічний блок
- аеробний блок
- профілактичний блок
-
Для розвитку аеробних функцій людей похилого віку пропонуємо:
- ходьба, плавання, їзда на велосипеді
- змагальний метод, для підвищення емоційного фону занять
- тренування циклічного характеру
- тренування для розвитку м’язів
-
Фітнес-програми високої інтенсивності запропонуєте якому темпераменту:
- флегматику
- сангвініку
- меланхоліку
- холерику
-
При якій програмі тренувань є необхідність збільшення потреби білку для організму:
- корекція проблемних зон фігури
- тренуванні витривалості
- збільшення об’єму м’язів
- зменшення ваги тіла
Тема :: Плавання
-
На змаганнях, старт з води виконується при плаванні:
- батерфляєм
- кролем на грудях
- брасом
- кролем на спині
-
Гребок при плаванні кролем на спині виконується:
- прямою рукою через сторону
- рукою зігнутою в лікті через сторону
- рукою прямою
- рукою зігнутою в лікті прямо
-
При плаванні кролем на спині рука входить у воду:
- випрямленою долонею вверх на рівні плеча
- випрямленою долонею вверх на рівні плеча
- мізинцем вниз на рівні осі плеча
- мізинцем вниз на рівні голови
-
У кролі на грудях рухи ногами вважають раціональними, якщо вони:
- підтримують горизонтальне положення
- не порушують темпу рухів ніг
- не порушують темпу рухів рук
- просувають плавця вперед
-
Як називається поворот, при котрому вдих відбувається під час обертання плавця біля стінки басейну:
- закритий
- змішаний
- швидкісний
- відкритий
-
Програма І Олімпіади включала дистанції:
- 100 м кроль на спині
- 100 м вільний стиль
- 100 м брас
- 100 м кроль на грудях
-
На Олімпійських іграх програма із стрибків у воду включає:
- сольні стрибки
- групові стрибки
- комплексні стрибки
- комбіновані стрибки
-
Випускники Шувальської школи здавали норми і отримували звання:
- інструктора з плавання
- бакалавра з плавання
- майстра з плавання
- магістра з плавання
-
При плаванні кролем на грудях, для використання вдиху голова повертається в сторону руки, що знаходиться у фазі:
- основної частини гребка
- входу руки у воду
- захвату
- проносу руки над водою
-
Дихання в кролі на спині узгоджується:
- рухами ніг і рук
- рухами ніг
- рухами однієї руки
- рухами рук і ніг
-
При плаванні кролем на грудях існують декілька варіантів узгодження рухів:
- трьох-ударний, чотирьох-ударний, шести-ударний кроль, восьми-ударний
- трьох-ударний, чотирьох-ударний, шести-ударний кроль
- двох-ударний, трьох-ударний, чотирьох-ударний кроль
- двох-ударний, чотирьох-ударний та шести-ударний кроль
-
Кроль на спині застосовується у змаганнях з плавання на дистанціях:
- 100, 200 м
- 100, 200, 400 м
- 50, 100, 200 м
- 200, 400 м
-
Який спосіб спортивного плавання характеризується поперемінними і симетричними рухами руками та ногами, вдихом з поворотом голови у бік і видихом у воду:
- батерфляй
- брас
- кроль на грудях
- кроль на спині
-
Спортивними способами плавання є:
- вільний стиль
- брас на спині
- на спині
- кроль на грудях
-
Стрибки у воду на змаганнях виконуються:
- з тумбочки
- з бортика
- з трампліну
- з тумбочки і бортика
-
Довжина дистанцій у марафонському плаванні складає:
- 15 і 25 км
- 25 і 45 км
- 5 і 25 км
- 5, 10 і 15 км
-
Шувальська школа плавання була відкрита у:
- 18 ст.
- 20 ст.
- 17 ст.
- 19 ст.
-
У синхронному плаванні медалі розігруються:
- комбінованих виступах
- парних виступах
- сольних виступах
- комплексних виступах
-
У кролі на грудях основне пересування тіла вперед забезпечують:
- тулуб і ноги
- тулуб
- ноги
- руки
-
При плаванні кролем на спині рука виходить із води і проноситься над водою:
- найкоротшим шляхом зігнутою в лікті через сторону
- випрямленою через сторону
- найкоротшим шляхом зігнутою в лікті
- випрямленою, майже вертикально
-
При плаванні кролем на грудях, брасом та батерфляєм старт виконується:
- зі стартової тумбочки
- з трампліну
- з вишки
- з води
-
Оберіть правильну фазову послідовність виконання старту з тумбочки:
- підготовчий рух та відштовхування, вихідне положення, початок плавальних рухів
- політ, підготовчий рух та відштовхування, вихідне положення, вхід у воду та ковзання, початок плавальних рухів та вихід на поверхню
- вихідне положення, підготовчий рух та відштовхування, політ, вхід у воду та ковзання, вихід на поверхню води та початок плавальних рухів
- політ, вихідне положення, вхід у воду а вихід на поверхню
-
Оберіть правильну фазову послідовність при виконанні відкритого повороту:
- підпливання до стінки басейну, обертання, відштовхування та ковзання, початок перших плавальних рухів
- обертання, відштовхування та ковзання, початок плавальних рухів
- відштовхування та ковзання, обертання , вихід на поверхню
- підпливання до стінки басейну, відштовхування та ковзання, обертання, вихід на поверхню та початок перших плавальних рухів
-
Робочими рухами ногами при плавні батерфляєм називають:
- знизу - до середини - в сторони
- знизу - до середини - вверх
- згори до низу
- знизу до гори
-
Який спосіб спортивного плавання характеризується одним одночасним симетричним рухом (гребком) руками, двома ударами ногами в поєднанні хвилеподібними рухами тулуба, а також одного вдиху та одного видиху:
- батерфляй
- брас на спині
- кроль на спині
- кроль на грудях
-
На яких дистанціях зі спортивного плавання використовується батерфляй:
- 100 м, 400 м
- 50 м, 400 м
- 200 м, 400 м
- 100 м, 200 м
-
Оберіть правильну фазову послідовність циклу рухів руками при плаванні батерфляєм:
- вхід рук у воду, захват, основна частина гребка, вихід рук з води, пронос рук над водою
- захват, основна частина гребка, пронос рук над водою, вихід рук із води, вхід рук у воду
- основна частина гребка , вихід рук з води, вхід рук у воду,захват, пронос рук над водою
- основна частина гребка, пронос рук над водою, вихід руки з води, захват, вхід рук у воду
-
Один цикл рухів при плаванні брасом складається:
- вдиху, гребка руками, видиху
- одного гребка руками, одного вдиху, одного гребка ногами та видиху
- одного гребка руками, одного вдиху, двох гребків ногами та видиху
- два гребки руками, одного вдиху, одного гребка ногами та видиху
-
За швидкісними характеристиками спортивних способів плавання брас посідає:
- четверте
- третє
- друге
- перше
-
За швидкісними характеристиками спортивних способів плавання батерфляй посідає:
- четверте
- третє
- друге
- перше
Тема :: Легка атлетика
-
Яке завдання методики навчання техніки метання списа вирішується першочергово?
- навчити метанню списа з розбігу
- навчити фазі фінального зусилля
- навчити техніки схресних кроків у метанні спису
- навчити правильно тримати та випускати спис
-
Як округлюється результат у метанні списа?
- з точністю до 0.01 см у напрямку збільшення
- з точністю до 0.01 см у напрямку зменшення
- з точністю до 0.01 м у напрямку збільшення
- з точністю до 0.01 м у напрямку зменшення
-
Яка загальна довжина розбігу у метанні списа?
- у чоловіків у межах 40-45 м, у жінок – 32-48 м
- у чоловіків у межах 15-18 м, у жінок – 12-16 м
- у жінок 8-9 м і до 12 м у чоловіків
- у чоловіків у межах 25-35 м, у жінок – 22-28 м
-
Які основні вимоги до студентів для навчання техніці метання списа?
- хороша спеціальна витривалість
- хороша фізична підготоленість та рухливість суглобів
- хороша спритність
- хороша фізична витривалість
-
Метання списа це:
- дисципліна в легкій атлетиці, яка полягає в метанні спеціального снаряду – спису, на дальність, швидкість і точність
- дисципліна в легкій атлетиці, яка полягає в метанні спеціального снаряду – спису, на швидкість
- дисципліна в легкій атлетиці, яка полягає в метанні спеціального снаряду – спису, на техніку
- дисципліна в легкій атлетиці, яка полягає в метанні спеціального снаряду – списа, на дальність
-
На які умовні частини можна поділити техніку метання списа?
- тримання списа, розбіг, метання
- гальмування, розбіг, метання
- розбіг, схресні кроки, кидкові кроки, гальмування
- тримання списа, розбіг, фінальне зусилля та гальмування
-
Як здійснюється приземлення в стрибку у висоту способом "переступання"?
- на дві ноги одразу
- на плечі
- спочатку на махову, а потім на поштовхову
- спочатку на поштовхову, а потім на махову
-
Якою ногою (по відношенню до планки) здійснюється відштовхування в стрибку у висоту способом "переступання"?
- будь-якою
- дальньою ногою у відношенні до планки
- правою
- лівою
-
Під яким кутом до планки здійснюється розбіг в стрибках висоту способом "переступання"?
- 45-60°
- 60-90°
- до 15°
- 30-45°
-
На які відстані від проекції планки здійснюється відштовхування в стрибку у висоту способом "переступання"?
- 40-60 см
- 60-80 см
- 80-100 см
- 20-40 см
-
Яка довжина стартового розбігу в бігу на 100 м?
- 25-30 м
- 65-70 м
- 5-10 м
- 15-20 м
-
Які з перерахованих фаз техніки не належать до бігу на короткі дистанції?
- стартовий розбіг
- біг по прямій
- фінальне зусилля
- старт
-
З якого вихідного положення розпочинається біг у спринті?
- по жеребкуванню
- високого старту
- по вибору спортсмена
- низького старту
-
Які з перерахованих видів не відносяться до легкої атлетики?
- марафон
- крос
- стипль-чез
- стрибки з трампліна
-
Біг на середні дистанції включає відрізки на:
- 100 м
- 200 м
- 400 м
- 800, 1500 м
-
Розбіг при стрибку у висоту способом "фосбері-флоп" виконується під кутом до планки:
-
Вага диску для чоловіків дорівнює:
-
Відстань між бар’єрами на дистанції 400 м дорівнює:
-
Вага диску для жінок дорівнює:
-
Відстань від лінії старту до першого бар’єра на дистанції 400 м становить:
-
Оберіть, з якого положення розпочинається біг з бар’єрами:
- з високого старту без опори на руку
- за вибором спортсмена
- з низького старту
- з високого старту з опорою на руку
-
Висота бар’єрів на дистанції 400 м становить для чоловіків:
- 82 см
- 91,4 см
- 106,7 см
- 76,2 см
-
Оберіть кількість бар’єрів на дистанції 110 м з/б:
-
Оберіть, яка довжина розбігу (в бігових кроках) в стрибку у висоту способом "фосбері-флоп":
-
Які з перерахованих способів не належать до стрибків у довжину?
- зігнувши ноги
- переступання
- прогнувшись
- ножиці
-
Оберіть середню довжину розбігу (в бігових кроках) для чоловіків в стрибках у довжину:
-
У якому вихідному положенні повинен знаходитись спортсмен перед штовханням ядра:
- займає положення на власний розсуд
- спиною до напряму штовхання
- боком до напряму штовхання
- обличчям до напряму штовхання
-
Скільки часу відводиться штовхальнику ядра на виконання спроби згідно правил змагань?
-
Оберіть, якої ваги ядро для чоловіків:
-
Оберіть, скільки спортсменів отримує право на три додаткові спроби в змаганнях метальників: