Волинський національний університет імені Лесі Українки
Центр інноваційних технологій та компютерного тестування
Тест ::: 073 Менеджмент / Менеджмент організацій
Розробники:
Дата генерації: 04.07.2023
Тема :: Сутність, роль та методологічні основи менеджменту
-
Складний процес, який включає цілеспрямований вплив на об’єкти, системи з метою збереження їх сталості або переведення з одного стану в інший для досягнення певних цілей, – це:
- контролювання
- регулювання
- управління
- планування
-
Інноваційна функція менеджера полягає в тому, що він:
- представляє свій колектив на різних рівнях внутрішньої організаційної вертикалі та горизонталі
- упроваджує інновації в процес управління
- створює атмосферу психологічного комфорту
- регулює та координує індивідуальні зусилля працівників організації з подальшою трансформацією та переводом у єдиний упорядкований організаційний процес
-
До внутрішніх змінних організації належать:
- усі відповіді правильні
- ціль, технологія
- структура організації, завдання
- люди (персонал)
-
В організації менеджери виконують:
- усі відповіді правильні
- міжособистісні ролі
- інформаційні ролі
- ролі, пов’язані з прийняттям рішень
-
Здатність кваліфіковано, професійно, зі знанням справи виконувати роботу на своїй ділянці, знання технічних прийомів конкретної діяльності – це:
- концептуальні здібності менеджера
- технічні здібності менеджера
- аналітичні здібності менеджера
- діагностичні здібності менеджера
-
Менеджмент починається з:
- раціонального розподілу ресурсів
- стимулювання персоналу
- розподілу робіт серед виконавців
- постановки цілей
-
Організація – це група людей, діяльність яких свідомо чи спонтанно координується задля досягнення:
- прибутку
- спільної мети
- конкурентних переваг
- ринкових позицій
-
Розподіл праці на одному рівні управління з метою кращого виконання завдання – це визначення:
- кваліфікаційного поділу праці
- горизонтального поділу праці
- вертикального поділу праці
- ієрархічного поділу праці
-
Залежно від реакції на зміни зовнішнього середовища розрізняють:
- формальні та неформальні організації
- національні, іноземні та змішані організації
- механістичні, адаптивні та інноваційні організації
- комерційні та некомерційні організації
-
У результаті вертикального поділу праці за Т. Парсонсом утворюються три рівні управління:
- формальний, неформальний, змішаний
- технічний, управлінський, інституційний
- спеціальний, лінійний, функціональний
- стратегічний, оперативний, тактичний
-
Менеджер низового рівня управління, насамперед, повинен володіти:
- діагностичними здібностями
- аналітичними здібностями
- концептуальними здібностями
- технічними здібностями
-
Бажаний і необхідний результат, на який направлена вся діяльність організації, – це:
- мета організації
- стратегія організації
- місія організації
- завдання організації
-
Менеджером вищого рівня управління є:
- декан факультету
- майстер
- бригадир
- президент компанії
-
Основою внутрішнього середовища організації є:
- фізичні ресурси
- інформаційні ресурси
- фінансові ресурси
- людські ресурси
-
Вкажіть зайвий фактор внутрішнього середовища організації:
- завдання
- ціль
- персонал
- споживачі
-
Неформальну організацію очолює:
- спеціаліст
- фахівець
- керівник
- лідер
-
Неформальні організації виникають:
- за вольовим рішенням функціонального керівника
- за офіційним рішенням зборів членів колективу
- за вольовим рішенням лінійного керівника
- спонтанно
-
Суб’єкт управління повинен:
- усі відповіді правильні
- вибирати засоби досягнення поставлених цілей
- володіти здатністю свідомо визначати цілі
- здійснювати процес управління
-
Функція менеджера, яка полягає у плануванні та прогнозуванні можливих подій як у сфері діяльності конкретного менеджера, так і стосовно організації загалом:
- комунікативно-регулююча
- інноваційна
- адміністративна
- стратегічна
-
Етап життєвого циклу організації, що характеризується згортанням діяльності, зниженням прибутковості, фінансової стійкості, називається:
- «відродження»
- «старіння»
- «юність»
- «рання зрілість»
-
Менеджер виконує:
- усі відповіді правильні
- експертно-консультативну функцію
- стратегічну функцію
- адміністративну функцію
-
Рівень управління, на якому формується місія та встановлюються загальноорганізаційні цілі:
- управлінський
- нижчий
- середній
- вищий
-
Рівень управління, на якому координується діяльність безпосередніх виконавців:
- інституційний
- управлінський
- технічний
- середній
-
Співробітник організації, який має безпосередніх підлеглих йому працівників та наділений повноваженнями у сфері прийняття рішень в певних галузях діяльності організації – це:
- менеджер
- маркетолог
- організатор
- мерчендайзер
-
Запропонована робота, що повинна бути виконана заздалегідь встановленим способом і у встановлений термін, – це:
- функція
- місія
- завдання
- ціль
-
Будь-яка організація є:
- маркетинговою системою
- фінансовою системою
- відкритою системою
- закритою системою
-
Основною метою менеджменту є:
- забезпечення прибутковості шляхом раціональної організації виробничого процесу
- формування сприятливого психологічного клімату в колективі
- постійне проведення організаційних змін
- підтримання іміджу організації в очах споживачів
-
Менеджер:
- відкриває власне підприємство
- виступає в ролі власник
- є найманим працівником
- започатковує певну справу
-
Метод дослідження в менеджменті, який передбачає вивчення досліджуваного явища в розвитку з урахуванням причин, умов і чинників, які зумовили зміни, тенденції його розвитку:
- балансовий
- системний
- аналітичний
- конкретно-історичний
-
За умови, коли неможливо кількісно визначити певні параметри досліджуваного явища використовуються:
- економіко-математичні методи
- соціологічні методи
- методи моделювання
- експертні методи
Тема :: Функції та методи менеджменту
-
Функції менеджменту переважно спрямовані на:
- стимулювання працівників до діяльності
- досягнення відповідних економічних та соціальних показників в діяльності організації
- виконання виробничих завдань
- досягнення визначеної мети організації
-
До конкретних функцій менеджменту відносять:
- керівництво та лідерство
- контролювання та регулювання
- управління цехом, фінансами та інформаційними ресурсами
- планування, організування та мотивування
-
Кожна функція менеджменту є:
- комплексом
- процедурою
- системою
- процесом
-
Основою адміністративних методів управління організацією є:
- податки
- соціальне регулювання діяльності
- фінансування
- вказівки керівництва
-
До засобів соціального регулювання відносять:
- усі відповіді правильні
- правила етикету
- колективні договори
- правила внутрішнього розпорядку
-
До економічних методів менеджменту відносять:
- посадові розпорядження та інструктажі
- розпорядження та інструкції
- накази та статути
- планування і матеріальні стимули
-
Основними функціями менеджменту є:
- фінансування, мотивування, планування, контролювання, координування
- планування, організування, мотивування, контролювання, регулювання
- інтегрування, контролювання, мотивування, організування, стимулювання
- планування, контролювання, координування, мотивування, регулювання
-
Відносно відокремлені напрями управлінської діяльності, які забезпечують управлінську дію, – це:
- закономірності управління
- методи управління
- функції управління
- принципи управління
-
Процес управління розпочинається з:
- регулювання
- мотивування
- організування
- планування
-
Способи цілеспрямованого впливу суб’єкта на об’єкт для досягнення поставленої мети – це:
- закономірності управління
- методи управління
- функції управління
- принципи управління
-
Сукупність специфічних способів дії на особисті стосунки і зв’язки між працівниками, а також на соціальні процеси в організації, - це:
- оптимізаційні методи управління
- соціально-психологічні методи управління
- адміністративні методи управління
- економічні методи управління
-
Психологічний прийом, за допомогою якого всі працівники стають безпосередніми учасниками процесу прийняття управлінського рішення та заходів щодо його реалізації, – це:
- наслідування
- переконання
- залучення
- навіювання
-
До засобів прямого впливу відносять:
- моральні стимули
- соціальні норми
- плани
- розпорядження
-
Адміністративні методи управління залежно від характеру їх впливу на організацію можна поділити на методи:
- розпорядчого та соціального впливу
- організаційного та розпорядчого впливу
- психологічного та економічного впливу
- організаційного та психологічного впливу
-
Система способів і прийомів організаційно-розпорядчої дії, яку використовують для організації й координації об’єктів управління з метою виконання поставлених завдань, – це:
- оптимізаційні методи управління
- соціально-психологічні методи управління
- адміністративні методи управління
- економічні методи управління
-
Функція управління, яка передбачає визначення цілей та розробку заходів щодо їх досягнення:
- координування
- організування
- регулювання
- планування
-
Діяльність із підтримки в динамічній системі управління виробництвом заданих параметрів:
- контролювання
- організування
- регулювання
- планування
-
Функція управління, яка передбачає спрямування діяльності трудового колективу через певний механізм заохочень і покарань:
- мотивування
- контролювання
- організування
- планування
-
До інструментів активного розпорядчого впливу відносять:
- побажання
- пропозиції
- розпорядження
- інформування
-
Розпорядницький вплив може бути здійснений у вигляді:
- усі відповіді правильні
- наказів та усних вказівок
- норм амортизаційних відрахувань та нормативів
- тарифних ставок та надбавок
-
Організаційно-розпорядчі методи ґрунтуються на:
- психологічній комфортності та безпеці
- економічній доцільності та ефективності
- самонавіюванні та оцінюванні
- владі та підпорядкуванні
-
Накази можуть віддаватись керівником підприємства в:
- невербальній формі
- узагальнюючій формі
- оперативній формі
- письмовій формі
-
Організаційний вплив на об’єкт управління здійснюється у формі:
- комунікативного зв’язку та координування
- психологічного консультування та оцінювання
- фінансування та регламентування
- регламентування та нормування
-
Методи менеджменту, які враховують майнові та фінансові інтереси працівників; включають різноманітні економічні стимули:
- методи владного впливу
- методи морального впливу
- методи матеріального впливу
- методи особистого впливу
-
Підтримка соціальної спадкоємності передбачає:
- індивідуальне стимулювання
- розробку правил внутрішнього розпорядку, виробничого етикету, виробітку
- свята з приводу ювілеїв і успішного завершення великих ділових операцій та конкурси майстерності
- встановлення норм відносин між працівниками організації
-
Психологічне спонукання передбачає:
- використання спеціально підібраної музики
- заохочення творчості, ініціативи та самостійності
- ліквідацію монотонності
- колірне забарвлення приміщень і устаткування
-
Методи менеджменту, які впливають на працівників через документи, що визначають технологію здійснення виробничо-господарських процесів:
- правові
- технологічні
- економічні
- адміністративні
-
Соціальне нормування передбачає:
- свята з приводу ювілеїв і успішного завершення великих ділових операцій
- конкурси майстерності
- індивідуальне стимулювання
- встановлення норм відносин між працівниками організації
-
Соціально-психологічні методи менеджменту поділяються на:
- комунікативні та психологічні
- інформаційні та психологічні
- соціальні та психологічні
- консультаційні та соціальні
-
До психологічних методів належить:
- гуманізація праці та психологічне спонукання
- соціальне нормування та психологічне стимулювання
- підвищення соціальної та виробничої активності
- підтримка соціальної спадкоємності та ініціативності
Тема :: Процес управління
-
Уміння менеджера приймати адекватні реаліям, кваліфіковані та обґрунтовані рішення – це:
- компетентність
- відповідальність
- обов’язковість
- повноваження
-
До умов прийняття ефективних управлінських рішень відносять:
- усі відповіді правильні
- обов’язковість, компетентність
- повноваження, відповідальність
- право прийняття
-
Основна мета управлінського рішення:
- усі відповіді правильні
- забезпечення координуючого впливу на об’єкт (систему) управління задля досягнення цілей організації
- реорганізація процесів виробництва
- формування сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі
-
Суб’єктом управління може бути:
- усі відповіді правильні
- колегіальний орган управління (правління, дирекція тощо)
- керівник організації
- керівник структурного підрозділу
-
Метод пошуку альтернативних варіантів управлінських рішень, що базується на пошуку альтернатив шляхом ініціювання уявлення про ідеальне вирішення проблеми, яке може наштовхнути на нові варіанти дій:
- метод морфологічного аналізу
- метод інверсії
- метод фокальних об’єктів
- метод ідеалізації
-
Моделі прийняття управлінських рішень:
- авторитарна, демократична, ліберальна
- класична, поведінкова, авторитарна
- класична, поведінкова, ірраціональна
- класична, поведінкова, демократична
-
Приймати обґрунтовані управлінські рішення в умовах невизначеності керівнику допомагає:
- усі відповіді правильні
- практичний досвід та інтуїція
- принциповість
- добрий фізичний стан та ораторські здібності
-
Зміст управлінського рішення, який виявляється в тому, що на його розробку і прийняття потрібні фінансові, матеріальні та інші витрати:
- технологічний
- організаційний
- правовий
- економічний
-
До ознак, які характеризують управлінські рішення, відносять:
- усі відповіді правильні
- поділ праці
- наслідки
- цілі
-
Сукупність послідовних і цілеспрямованих дій керівника та всього апарату управління щодо узгодження спільної діяльності працівників:
- процес управління
- система управління
- управлінське рішення
- управлінський цикл
-
Вимоги до управлінського рішення:
- усі відповіді правильні
- гнучкість, своєчасність
- правомірність, оптимальність
- наукова обґрунтованість, кількісна та якісна визначеність
-
Організаційні непрограмовані рішення:
- покликані врівноважити суперечності в діяльності організації
- приймаються кожного дня
- обумовлені невідомими ситуаціями
- приймаються періодично як певний перелік кроків із малою кількістю альтернатив у стандартних ситуаціях
-
Тип процесу управління, що характеризується необхідністю коригування кожного з його етапів після проходження наступного:
- ситуаційний
- коректований
- лінійний
- розгалужений
-
Певні управлінські рішення називаються реальними тому, що вони:
- приносять прибутки
- вироблені з урахуванням наявних можливостей їх реалізації
- приймаються живими людьми й можуть забезпечити виконання певних завдань
- спрямовані на досягнення певних цілей
-
До кількісних методів обґрунтування управлінських рішень відносять:
- метод вільних асоціацій
- метод аналогії
- статистичні методи
- метод «мозкового штурму»
-
Вимога до управлінського рішення, яка характеризується правильним вибором моменту його прийняття:
- оптимальність
- своєчасність
- правомірність
- наукова обґрунтованість
-
Процес, що починається з констатації виникнення проблемної ситуації та завершується вибором дії, яка спрямована на її усунення:
- прийняття рішення
- конкретизація завдань
- формування місії організації
- обґрунтування цілей розвитку організації
-
Економічні рішення:
- зорієнтовані на вибір ефективних методів управління соціальними процесами
- спрямовані на вибір ефективних методів управління економічними процесами в організації
- пов’язані з функціонуванням технічної складової (вибір технології, налагодження, регулювання, вдосконалення технологічних процесів)
- рекомендують як краще вчинити в певній ситуації, але залишають право вибору іншого рішення
-
Керівник організації повинен залучати членів трудового колективу до процесу прийняття управлінських рішень для того, щоб:
- не зробити помилок
- створити про себе думку як про керівника-демократа
- розширити базу знань з конкретних питань та скористатися колективним досвідом
- зняти з себе відповідальність за їх обґрунтованість
-
Тип процесу управління, який характеризується тим, що він виникає як би з ситуації, при якій з неї головним чином виходять і пошук проблеми, і розробка рішення:
- ситуаційний
- коректований
- розгалужений
- лінійний
-
Повторювана сукупність послідовно здійснюваних операцій, що складають технологію процесу управління, – це:
- управлінська процедура
- управлінський цикл
- процес прийняття рішення
- процес управління
-
Централізований підхід до прийняття управлінських рішень передбачає, що:
- рішення повинні прийматись на користь більшості
- працівники повинні бути залученні до процесу прийняття рішень
- менеджери вищого рівня управління повинні передавати право на прийняття рішень на нижчі рівні управління
- загалом рішення повинні прийматись на вищому рівні управління
-
Однією із властивостей процесу управління є:
- простота
- економічність
- сталість
- гнучкість
-
Управлінська проблема – це:
- усі відповіді правильні
- відхилення руху керованої системи від заданого напрямку під впливом зовнішніх та внутрішніх причин
- невідповідність між спроектованою ситуацією і фактичним перебігом подій
- розрив між бажаним станом (цілями) об'єкта управління і його фактичним станом
-
Управління, що реалізується на основі інформаційних систем із застосуванням сучасних технічних засобів:
- управління на базі «штучного інтелекту»
- управління за цілями
- управління у виняткових випадках
- управління за результатами
-
Динамічність як властивість процесу управління:
- виявляється в тому, що процес управління протікає нерівномірно
- передбачає, що процес управління здійснюється згідно певних етапів
- полягає у збереженні сталих зв’язків процесу управління між його етапами
- проявляється в постійній зміні процесу управління за його спрямованістю, проблематикою
-
Управлінські рішення, що ґрунтуються на відчуттях менеджера у правильності вибору:
- об'єктивні рішення
- інтуїтивні рішення
- раціональні рішення
- рішення, які ґрунтуються на судженнях
-
За ступенем обов’язковості виконання розрізняють:
- директивні, рекомендаційні, орієнтуючі управлінські рішення
- оптимальні та колегіальні управлінські рішення
- інтуїтивні, адаптивні, раціональні управлінські рішення
- організаційні, регулюючі, координуючі та контролюючі управлінські рішення
-
Рішення, що стосуються діяльності всієї організації:
- загальні
- креативні
- часткові
- перспективні
-
Рішення, які приймаються та реалізуються протягом короткотермінового періоду:
- часткові
- перспективні
- поточні
- стратегічні
Тема :: Планування як загальна функція менеджменту
-
Плани, що носять характер напрямку дій, називаються:
- цілі
- завдання
- стратегії
- орієнтири
-
Планування – це:
- метод менеджменту
- ціль менеджменту
- функція менеджменту
- принцип менеджменту
-
До принципів планування відносять:
- принцип дискретності
- принцип гнучкості
- принцип оптимальності
- принцип спеціалізації
-
Фінансова стратегія підприємства відноситься до:
- виробничих стратегій
- функціональних стратегій
- бізнес-стратегій
- загальнокорпоративних стратегій
-
Цілі організації повинні бути:
- гнучкими
- усі відповіді правильні
- реальними
- конкретними, чітко визначеними
-
Стратегія, яка застосовується організаціями, що задоволені своїм попереднім курсом дій та бажають залишити існуючий стан:
- комбінована
- стабільності
- деструктивна
- зростання
-
Планування, що передбачає створення і підтримання відповідності між цілями організації, її потенційними можливостями й шансами в обраній сфері діяльності:
- корпоративне
- оперативне
- тактичне
- стратегічне
-
Маркетингова стратегія охоплює рішення щодо:
- розробки та впровадження інновацій
- вибору постачальників
- номенклатури та асортименту продукції
- джерел фінансування
-
Принцип планування, який передбачає, що всі розроблені в планах заходи повинні забезпечувати постійний розвиток організації й отримання додаткового прибутку від них:
- безперервності
- результативності
- гнучкості
- масовості
-
Метод планування, який передбачає складання системи балансів (матеріально-речових, вартісних і трудових):
- балансовий
- математичний
- лінійного програмування
- нормативний
-
Важливий комплексний документ, який регламентує виробничо-господарську і комерційну діяльність:
- бюджет організації
- робочий календар
- бізнес-план
- графік виконання
-
Розділ матриці SWOT-аналізу, у якому формуються завдання з реалізації зовнішніх можливостей за рахунок сильних сторін організації:
- поле «слабкість і можливості»
- поле «сила і загрози»
- поле «слабкість і загрози»
- поле «сила і можливості»
-
Сильні та слабкі сторони, можливості та загрози – це елементи:
- матриці SWOT
- матриці "Дженерал Електрик - Мак Кінсі"
- матриці БКГ
- матриці І. Ансоффа
-
Цілі організації:
- усі відповіді правильні
- спонукають працівників брати відповідальність за їх досягнення
- знижують невизначеність її діяльності
- відображають її філософію
-
Принцип планування, який передбачає здатність плану змінювати свій напрямок при змінних умовах діяльності та мати певні резерви:
- науковості
- безперервності
- точності
- гнучкості
-
Довгострокова програма дій та порядок розподілу пріоритетів і ресурсів організації для досягнення її цілей:
- орієнтир
- план
- ціль
- стратегія
-
Плани на 10-25 років називаються:
- початковими
- довгостроковими
- середньостроковими
- короткостроковими
-
Місія організації – це:
- компоненти, що опосередковано впливають на організацію
- процес контролю зовнішніх факторів з метою визначення майбутніх можливостей і загроз
- основний загальний орієнтир її діяльності, чітко визначена причина існування
- взаємопов’язаний комплекс заходів щодо поліпшення життєздатності організації в конкурентній боротьбі
-
Згідно форми представлення виділяють:
- технологічні, економічні та маркетингові цілі
- стратегічні, тактичні та оперативні цілі
- цілі виражені у кількісних та цілі виражені в якісних показниках
- довгострокові, середньострокові та короткострокові цілі
-
Загальну стратегію організації здебільшого розробляють:
- усі бажаючі
- керівники функціональних служб
- топ-менеджери
- керівники всіх рівнів управління
-
Згідно матриці І. Ансоффа на вже наявних ринках доцільно застосувати:
- стратегію диверсифікації
- стратегію розширення меж ринку
- стратегію виходу на нові ринки
- стратегію глибокого проникнення на ринок
-
Згідно матриці І. Ансоффа на нових ринках доцільно застосувати:
- стратегію розвитку товару
- стратегію звуження меж ринку
- стратегію розвитку ринку
- стратегію глибокого проникнення на ринок
-
Згідно матриці І. Ансоффа для вже наявних товарів доцільно застосувати:
- стратегію виходу на нові ринки (розвитку ринку)
- стратегію розроблення товару
- стратегію звуження меж ринку
- стратегію диверсифікації
-
Форма планування, яка може мати позитивний результат тільки при наявності твердої, авторитарної системи примусу:
- «мета нагору – плани вниз»
- «зверху вниз»
- «знизу нагору»
- «мета вниз – плани нагору»
-
За можливістю кількісного визначення розрізняють:
- формалізовані, слабоструктуровані та неструктуровані цілі
- довгострокові, середньострокові та короткострокові цілі
- загальні та специфічні цілі
- стратегічні, тактичні та оперативні цілі
-
Різновид управлінської діяльності, який полягає в реалізації комплексу заходів, пов’язаних із розробленням оперативного плану з метою реалізації обраної стратегії:
- індикативне планування
- стратегічне планування
- тактичне планування
- оперативне планування
-
Створення планів підлеглими та затвердження їх керівництвом організації характерне для планування:
- «мета знизу – плани згори»
- «згори – вниз»
- «знизу – вгору»
- «мета вниз – плани нагору»
-
До методів планування відносять:
- метод нормування
- діалектичний метод
- аналітичний метод
- фінансовий метод
-
При побудові матриці БКГ враховуються:
- рівень цін та відносна частка на ринку
- привабливість галузі та відносна частка на ринку
- конкурентоспроможність на ринку та відносна частка на ринку
- темпи зростання ринку та відносна частка на ринку
-
Стратегія, що використовується у випадках, коли організація залишає певні ринки або перепрофілює виробництво:
- реструктивна
- комбінована
- зростання
- стабільності
Тема :: Організування як загальна функція менеджменту
-
Організування як функція менеджменту відображає:
- процес стимулювання
- процес створення структури управління організацією
- сукупність методів укладання угод, договорів, контрактів про співпрацю
- процес налагодження відносин із зовнішнім середовищем
-
Департаменталізація – це:
- постадійний розподіл робіт в організації
- сукупність постійних зв’язків в організації
- організаційне обособлення виконавців різних робіт
- процес групування робіт і видів діяльності в окремі підрозділи організації
-
Виділення частин в організації, кожна з яких пропонує щось у відповідь на попит, запропонований зовнішнім середовищем і, зокрема, його інститутами, що знаходяться в безпосередньому зіткненні з організацією, – це:
- централізація
- диференціація
- департаменталізація
- децентралізація
-
Орган управління або окремий працівник наділений функціями в управлінні, правами для їх реалізації та визначеною мірою відповідальності за виконання функцій – це:
- ланка управління
- рівень управління
- взаємозв’язки між органами управління
- функція управління
-
Зосередження владних повноважень на вищому рівні управління організацією – це:
- централізація
- диференціація
- департаменталізація
- інтеграція
-
Процес узгодження дій, досягнення єдності зусиль усіх підрозділів та співробітників організації для реалізації її завдань та цілей - це:
- делегування повноважень.
- відповідальність
- діапазон контролю
- координація робіт
-
Повноваження, які передаються від керівника безпосередньо його підлеглому:
- міжфункціональні
- функціональні
- штабні
- лінійні
-
Дивізіональну організаційну структуру доцільно застосовувати, коли:
- підприємство займається реалізацією продукції на одній території
- відбувається зростання підприємства та диверсифікація виробництва
- підприємство займається науково-дослідною діяльністю
- зменшуються обсяги виробництва продукції
-
Принцип побудови організаційних структур, який передбачає, що підлеглі виконують розпорядження тільки одного керівника і несуть відповідальність тільки перед ним:
- простоти та економічності
- оптимальності
- прогресивності
- єдинопочатку
-
Високий ступінь адаптації до змін у середовищі – це перевага:
- лінійно-штабної організаційної структури
- функціональної організаційної структури
- лінійної організаційної структури
- матричної організаційної структури
-
Функція управління, в межах якої здійснюється розподіл робіт поміж окремими робітниками та їх групами, узгодження їх діяльності:
- контролювання
- регулювання
- організування
- планування
-
Лінійний тип організаційної структури управління характеризується:
- відповідністю структури стратегії
- концентрацією комплексу функцій управління та вироблення управлінських дій в одній ланці управління
- здатністю пристосовуватись до змін, що відбуваються у зовнішньому середовищі
- функціональною замкнутістю структурних підрозділів та конкретизацію сфери діяльності кожної керуючої ланки
-
Лінійна організаційна структура переважно застосовується в управлінні:
- кооперативними організаціями
- об’єднаннями організацій
- великими організаціями
- малими організаціями
-
Організаційна структура управління, яка вимагає від керівника наявності значних знань за всіма функціями управління:
- дивізіональна
- лінійно-функціональна
- програмно-цільова
- лінійна
-
Недоліком функціонального типу організаційної структури управління є:
- узгодженість дій виконавців
- збільшення кількості рівнів управління
- перевантаження інформацією
- подвійне підпорядкування
-
Структура управління, для якої характерним є високий рівень розподілу праці, розвинена ієрархія та наявність численних правил та норм:
- матрична
- бюрократична
- функціональна
- дивізіональна
-
Структура управління, яка передбачає, що кожен орган управління спеціалізується на виконанні окремих функцій менеджменту:
- дивізіональна
- матрична
- функціональна
- лінійна
-
Владні повноваження:
- розподіляються знизу вверх
- детермінуються посадою
- залежать від особистих якостей керівника
- визначаються діловими якостями керівника
-
Основною перевагою матричних організаційних структур управління є:
- орієнтація на завоювання нових ринків збуту продукції
- формування територіальних відокремлених підрозділів
- орієнтація на встановлення належних інформаційних зв’язків між ланками управління
- висока гнучкість та орієнтація на нововведення
-
Складність організаційної структури управління визначається:
- усі відповіді правильні
- розподілом прав, обов'язків і відповідальності по вертикалі управління
- масштабами використання правил, процедур та інших регуляторів поведінки співробітників організації
- кількістю структурних підрозділів та рівнів ієрархії управління
-
Організаційна структура управління, в якій розподіл на окремі елементи та блоки відбувається за видами товарів та послуг, групами споживачів, географічними регіонами:
- програмно-цільова структура
- лінійна структура
- дивізіональна структура
- функціональна структура
-
Повноваження, що дозволяють особі, якій вони передаються, в межах її компетенції пропонувати або забороняти певні дії підлеглим лінійних керівників:
- функціональні
- штабні
- лінійні
- універсальні
-
У централізованій структурі управління керівник:
- керує творчим колективом
- залишає за собою право ухвалювати більшість рішень
- надає перевагу самоконтролю працівників
- відрізняється демократичністю своїх поглядів
-
Рівень співробітництва, який існує між частинами організації і забезпечує досягнення їхніх цілей у межах вимог, запропонованих зовнішнім оточенням:
- централізація
- інтеграція
- департаменталізація
- диференціація
-
Практичним результатом виконання організаційної функції є:
- усі відповіді правильні
- затвердження структури управління
- затвердження положень про підрозділ
- розробка посадових інструкцій
-
Якщо керівники середньої та нижчої ланки організації можуть приймати більшість управлінських рішень то така організація:
- централізована
- бюрократична
- ієрархічна
- децентралізована
-
Перевагою централізованої організаційної структури управління є:
- ініціативна поведінка менеджерів низового рівня управління
- швидке прийняття рішень
- відсутність необхідності в розробці детальних планів
- прийняття рішення особою, яка добре знає роботу всієї організації
-
Стосовно неформальних груп в організації менеджеру варто:
- намагатись позбавитись від неформального лідера
- не залучати їх до процесу прийняття управлінських рішень
- визнати їхнє існування
- застосовувати авторитарні методи впливу
-
Прагнення сумістити управління перебігом робіт з виконання спеціальних програм і проектів із лінійно-функціональним управлінням зумовило створення:
- матричної структури управління
- лінійно-штабної структури управління
- функціональної структури управління
- дивізіональної структури управління
-
Метод вибору організаційної структури управління, який полягає у застосуванні організаційних форм, що виправдали себе в організаціях зі схожими організаційними характеристиками:
- метод аналогій
- балансовий метод
- нормативний метод
- експертно-аналітичний метод
Тема :: Мотивування як загальна функція менеджменту
-
Відчуття фізіологічного, соціального або психологічного дискомфорту через брак чогось; необхідність у чомусь, що потрібне для створення і підтримування нормальних умов життя і функціонування людини, – це:
- потреби
- інтереси
- мотиви
- стимули
-
Усвідомлені потреби, джерело діяльності, об’єктивна необхідність виконання певних функцій для задоволення потреб – це:
- потреби
- інтереси
- мотиви
- стимули
-
Спонукальні причини поведінки і дій людини, які виникають під впливом її потреб та інтересів, – це:
- потреби
- інтереси
- мотиви
- стимули
-
Процес зовнішнього впливу на людину для спонукання її до конкретних дій:
- стимулювання
- регулювання
- мотивування
- винагородження
-
Зовнішні спонукання, які мають цільову спрямованість, – це:
- потреби
- цілі
- мотиви
- стимули
-
Внутрішньою винагородою є:
- почуття задоволення результатами роботи
- заробітна плата
- повага
- просування по службі
-
Автором теорії мотивування, яка стверджує, що реалізація здібностей, мотивування до діяльності залежать від прагнення індивіда досягнути успіху чи уникнути негативної оцінки, є:
- Дж. Аткінсон
- Дж. С. Адамс
- Ф. Герцберг
- А. Маслоу
-
Працівники із загостреними потребами в … прагнуть уникнути ризику, неохоче сприймають нововведення:
- безпеці
- визнанні
- самовираженні
- самоствердженні
-
Теорії мотивації, що ґрунтуються на ідентифікації внутрішніх потреб, які змушують діяти людей так, а не інакше:
- змістовні
- процесуальні
- соціальні
- партисипативні
-
Найвідоміша модифікація теорії потреб А. Маслоу – це:
- теорія трьох потреб Д. Мак-Клелланда
- теорія очікування В. Врума
- теорія ЖВЗ К. Альдерфера
- двофакторна теорія Ф. Герцберга
-
Сукупність внутрішніх і зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до діяльності, визначають поведінку, форми діяльності, надають цій діяльності спрямованості, орієнтованої на досягнення особистих цілей і цілей організації:
- мотивування
- стимулювання
- контролювання
- організування
-
Усе те, що людина вважає для себе цінним, – це:
- стимул
- винагорода
- компенсація
- доплата
-
Клейтон Альдерфер виділяв:
- потреби в належності, повазі, самореалізації
- альтруїстичні, практичні, симптоматичні потреби
- мотиваційні та гігієнічні потреби
- потреби в існуванні, спілкуванні, зростанні
-
Для задоволення соціальних потреб працівників згідно теорії А. Маслоу необхідно:
- підвищувати заробітну плату
- давати співробітникам таку роботу, яка б дозволила їм спілкуватися
- пропонувати підлеглим змістовну роботу
- давати підлеглим складну та важку роботу, яка вимагає від них повної віддачі
-
Ознакою мотиваційного вигорання працівника є:
- погіршення результатів праці
- підвищення продуктивності праці
- поліпшення соціально-психологічного стану
- емоційне піднесення
-
Ф. Герцберг виокремив:
- потреби у владі, успіху, приналежності
- гігієнічні та мотиваційні фактори
- потреби в існуванні, росту та зв’язку
- немає правильної відповіді
-
Матеріальні стимули поділяються на:
- грошові та негрошові
- творчі та моральні
- соціальні та психологічні
- гігієнічні та мотиваційні
-
Зазначте послідовність етапів мотиваційного процесу:
- визначення напрямку дій, виникнення потреб, виконання дій, задоволення потреб
- виникнення потреб, пошук шляхів їх задоволення, визначення напрямку дій, виконання дій, задоволення потреб, одержання винагороди за виконані дії
- виникнення потреб, їх підсилення за допомогою стимулів, виконання дій, одержання винагороди, задоволення потреб
- виникнення потреб, пошук шляхів їх задоволення, визначення напрямку дій, здійснення дій, одержання винагороди за виконані дії, задоволення потреб
-
Баланс між внеском працівника в роботу й тим результатом, який він отримує від роботи – це:
- задоволеність
- справедливість
- значимість
- мотивація
-
Д. Мак-Клелланд досліджував:
- вторинні потреби
- первинні потреби
- фізіологічні потреби
- гігієнічні потреби
-
Доручення підлеглому складної і важкої роботи, що передбачає його повну віддачу – це спосіб задоволення його:
- соціальної потреби
- потреби у владі
- потреби у самовираженні
- фізіологічної потреби
-
Потреби в повазі досліджував:
- М. Туган-Барановський
- А. Маслоу
- К. Альдерфер
- Ф. Герцберг
-
Модель Портера-Лоулера включає елементи:
- теорії очікувань і теорії справедливості
- теорії двох факторів Ф. Герцберга та теорії К. Альдерфера
- концепції партисипативного управління та теорії результативної валентності
- теорії очікувань та теорії набутих потреб
-
Потреба у владі проявляється у:
- прагненні контролювати ресурси, процеси та людей в організації
- прагненні до дружніх стосунків з оточуючими
- прагненні досягати цілі більш ефективно ніж це було раніше
- захисті від фізичної та психологічної небезпеки
-
Теорія справедливості стверджує, що:
- потреби вищих рівнів не мотивують людину взагалі або мотивують частково доти, доки не будуть задоволені потреби нижчих рівнів
- люди суб’єктивно визначають відношення отриманої винагороди до витрачених зусиль і зіставляють його з винагородою інших людей, які виконували аналогічну роботу
- зростання рівнів потреб не відбувається по вертикалі вгору, можливе задоволення кожної окремої потреби незалежно від інших
- якщо значення будь-якого з критично важливих для визначення мотивації чинників буде малим, то і мотивація буде слабкою, і результати праці низькими
-
Згідно теорії «Z» вагомими стимулами до праці є:
- довірчі відносини
- взаємопідтримка та узгодженість дій
- загальні цілі
- усі відповіді правильні
-
Досягнуті працівником результати відповідно до моделі Портера-Лоулера залежать від:
- усі відповіді правильні
- усвідомлення людиною своєї ролі в процесі праці
- витрачених зусиль
- здібностей і характерних особливостей людини
-
До процесуальних теорій мотивацій відносять:
- теорії справедливості, мотиваційної гігієни, очікувань
- теорії В. Врума, Дж. С. Адамса, Дж. Аткінсона
- теорії Д. Мак-Грегора, Ф. Герцберга, А. Маслоу
- теорії М. Туган-Барановського, Дж. С. Адамса, К. Альдерфера
-
Мотиви виконують функцію:
- орієнтувальну
- організаційну
- координаційну
- контролюючу
-
Матеріальна мотивація – це:
- прагнення зайняти керівну посаду
- усі відповіді правильні
- прагнення достатку, певного рівня добробуту, матеріального стандарту життя
- прагнення виконувати роботу, від якої отримуєш задоволення
Тема :: Контролювання як загальна функція менеджменту
-
Певні показники результативності, яких необхідно досягнути, виражені кількісно та обмежені у часі – це:
- стандарти
- завдання
- орієнтири
- процедури
-
Види контролю за критерієм часу здійснення контрольних операцій:
- випереджаючий, поточний та заключний
- централізований та децентралізований
- суцільний, вибірковий та разовий
- фактичний, розрахунковий та аналітичний
-
За рівнем охоплення підконтрольних об’єктів виокремлюють:
- централізований та децентралізований контроль
- випереджаючий, поточний та заключний контроль
- фактичний, розрахунковий та аналітичний контроль
- суцільний, вибірковий та разовий контроль
-
Послідовна перевірка усієї сукупності підконтрольних об’єктів, процесів та суб’єктів, – це:
- разовий контроль
- заключний контроль
- вибірковий контроль
- суцільний контроль
-
Параметрами ефективної системи контролю є:
- усі відповіді правильні
- своєчасність, зрозумілість
- економічність, гнучкість
- численність критеріїв, точність
-
Параметр ефективної системи контролю, який передбачає, що результати здійснення контролю повинні бути більшими за витрати, пов’язані з його проведенням:
- економічність
- стратегічна спрямованість
- точність
- обґрунтованість критеріїв
-
Вид контролю, що визначає міру придатності вхідних ресурсів організації для виготовлення продукту певної якості:
- профілактичний
- попередній
- поточний
- функціональний
-
Значні витрати часу – це недолік таких методів вимірювання реальних процесів в організації, як:
- статистичні звіти
- усні звіти підлеглих
- особисті спостереження
- письмові звіти
-
Вид контролю, який здійснюється для оцінювання правильності виконання роботи підлеглими й узгодження розміру винагороди з результатами роботи:
- попередній
- поточний
- заключний
- функціональний
-
Заключним етапом процесу контролю є:
- визначення відхилення
- реакція на порівняння
- встановлення стандартів та вимірювання реальних процесів, що відбуваються в організації
- порівняння результатів реального виконання із встановленими стандартами
-
Керівник повинен встановлювати:
- жорсткі завищені стандарти
- м’які досяжні стандарти, що можуть зменшуватися
- жорсткі, але досяжні стандарти
- м’які досяжні стандарти, що можуть збільшуватися
-
Перший етап процесу контролю демонструє його близькість з функцією:
- організування
- мотивування
- усі відповіді правильні
- планування
-
Масштаб допустимих відхилень – це межі, в яких:
- варіюють отримані результати
- відображаються відхилення одержаних результатів від намічених
- відхилення отриманих результатів від передбачених повинні викликати занепокоєння
- відхилення одержаних результатів від намічених не мають викликати занепокоєння
-
Функція контролю, яка передбачає обов’язкову необхідність вивчення стану справ в організації:
- виховна
- стимулююча
- корегуюча
- діагностична
-
Отримання інформації на нарадах, в особистих бесідах, у розмовах телефоном є прикладами:
- письмових звітів підлеглих
- статистичних звітів
- особистих спостережень
- усних звітів підлеглих
-
Прихований контроль викликає тільки:
- досаду
- наполегливість
- старанність
- байдужість
-
Тотальний контроль породжує:
- зацікавленість
- сумлінність
- працьовитість
- недбалість
-
Попередній контроль здійснюється:
- після оцінки результативності робіт
- після виконання робіт
- безпосередньо в ході виконання роботи
- до фактичного початку роботи
-
Функція контролювання:
- усі відповіді правильні
- викликає позитивні емоції у працівників
- реалізується керівником лише за його власним бажанням
- не підлягає делегуванню
-
Завершальною стадією процесу управління є:
- контролювання
- мотивування
- організування
- регулювання
-
Відсутність фільтрації інформації – це перевага:
- статистичних звітів
- письмових звітів
- особистих спостережень керівника
- усних звітів підлеглих
-
Хороший зворотний зв’язок – це перевага:
- статистичних звітів
- письмових звітів
- особистих спостережень
- усних звітів підлеглих
-
Способи та прийоми здійснення перевірки відповідності підконтрольних об’єктів заданим параметрам – це:
- усі відповіді правильні
- принципи контролю
- методи контролю
- інструменти контролю
-
Заключний контроль в організації здійснюється:
- у період виконання окремих робіт
- після виконання запланованих робіт
- до фактичного початку виконання певних робіт
- у період виконання запланованих робіт
-
Контроль, який має за мету виявлення бракованої продукції і її відокремлення від якісної:
- фільтруючий
- орієнтуючий
- терапевтичний
- діагностичний
-
Контроль, який не лише виявляє відхилення від нормативів, а й спрямовує на пошук способів зменшення негативних наслідків відхилення:
- фільтруючий
- терапевтичний
- орієнтуючий
- діагностичний
-
Коли результати реального виконання відповідають стандартам або коли відхилення від стандартів знаходяться в межах допустимого, менеджер може обрати один з варіантів дій:
- коригувати заходи
- коригувати стандарти діяльності
- нічого не робити
- коригувати діяльність підлеглих
-
Поточний контроль матеріальних ресурсів:
- усі відповіді правильні
- зосереджений на перевірці якості та кількості отриманих від постачальників необхідних ресурсів
- виявляється у перевірці ефективності використання наявних матеріальних ресурсів у процесі виробничо-господарської діяльності
- зорієнтований на перевірку кількості та якості виготовленої продукції
-
Контроль, що здійснюється безпосередньо в ході трансформаційного процесу:
- стратегічний
- заключний
- поточний
- випереджаючий
-
Система контролю, що не дозволяє ліквідувати серйозні відхилення, перш ніж вони переростуть у великі проблеми:
- необхідна
- дієва
- стабільна
- безглузда
Тема :: Інформація і комунікації в менеджменті
-
Комунікація – це:
- немає правильної відповіді
- обмін інформацією між двома і більше особами, на основі якої керівник отримує дані, необхідні для прийняття рішень, і доводить їх до працівників організації
- спосіб впливу керуючої системи на керовану
- сукупність індивідів, які постійно взаємодіють між собою на основі створених та функціонуючих інформаційних каналів
-
Елементами комунікаційного процесу є:
- відправник, повідомлення, одержувач, зворотний зв’язок
- генератор ідеї, повідомлення, канал, відправник, зворотний зв’язок
- відправник, повідомлення, канал передачі, одержувач, зворотний зв’язок
- ідея, відправник, повідомлення, одержувач, зворотний зв’язок
-
Засіб, за допомогою якого відбувається переміщення повідомлення від відправника до одержувача:
- кодування
- канал комунікації
- шум
- комунікаційний бар’єр
-
Фактори, що перешкоджають здійсненню ефективної комунікації:
- усі відповіді правильні
- вибіркове сприйняття, культурні відмінності між відправником і одержувачем
- інформаційні перевантаження, фільтрація інформації
- семантичні бар’єри, поганий зворотний зв’язок
-
Базовим елементом процесу комунікації є:
- декодування повідомлення
- повідомлення
- кодування інформації та вибір каналу передачі
- зародження ідеї
-
Перепони на шляху міжособистісних комунікацій, обумовлені впливом інтонації та жестів на розуміння змісту повідомлення:
- погане слухання
- невербальні перепони
- семантичні бар’єри
- бар’єри, обумовлені сприйняттям
-
Комунікаційні перешкоди, зумовлені багатозначністю слів:
- семантичні перешкоди
- поганий зворотний зв’язок
- невербальні перешкоди
- перешкоди під час сприйняття
-
Першим етапом комунікаційного процесу є:
- формування концепції обміну інформацією
- усвідомлення змісту ідеї відправника
- кодування інформації та вибір каналу передачі
- передача повідомлення через канал
-
Перевагою усної комунікації є:
- ретельне формулювання
- спроможність піддаватись перевірці
- незмінність впродовж тривалого часу
- хороший зворотний зв’язок
-
Зворотний зв’язок у комунікаційному процесі – це:
- реакція на отримане повідомлення
- реакція відправника інформації
- процес декодування отриманої інформації
- інформаційні перенавантаження в системі комунікацій
-
Соматичні проблеми в комунікаціях пов’язані з:
- точністю передачі комунікаційних символів
- ступенем впливу повідомлення на поведінку суб’єкта
- невмінням слухати
- вибором символів, що найточніше відображали б бажаний зміст
-
Комунікації бувають:
- функціональні
- ліберальні
- неформальні
- внутрішньоособистісні
-
Повідомлення, відправник, канал зв’язку, одержувач – це елементи процесу:
- планування
- мотивування
- комунікації
- керівництва
-
Групові дискусії, розповсюдження чуток, промови відносяться до:
- письмової комунікації
- немає правильної відповіді
- усної комунікації
- невербальної комунікації
-
Комунікаційний стиль, який передбачає пошук взаємної згоди сторін, спілкування з приводу результативної дії:
- стиль вирішення проблеми
- переконання
- директивний стиль
- обвинувачення
-
Удосконалення міжособових комунікацій можливе на основі:
- швидкого формулювання повідомлень
- удосконалення документообігу
- використання зрозумілої мови, міміки, жестів
- об’єктивної оцінки трудомісткості управлінської функції
-
Особа, яка генерує ідею або збирає, опрацьовує інформацію та передає її:
- одержувач
- посередник
- контактор
- відправник
-
Комунікаційна мережа «ланцюг»:
- односторонній потік, інформація надходить тільки від осіб, які знаходяться поряд
- прямий доступ до інформації всіх учасників команди
- рівномірний потік інформації між всіма членами команди
- усі інформаційні потоки проходять через одну центральну особу
-
До централізованих комунікаційних мереж відносять:
- ланцюгову комунікаційну мережу
- комунікаційну мережу «коло»
- комунікаційну мережу «колесо»
- рівноправну комунікаційну мережу
-
Комунікації передбачені організаційною структурою:
- складні
- прості
- неформальні
- формальні
-
Вербальний канал комунікації реалізується через:
- посмішку
- рухи
- передавання мовних повідомлень
- міміку
-
В організації інформація за змістом буває:
- технологічною
- надлишковою
- спеціальною
- недостовірною
-
Інформація, яка стосується вирішуваної проблеми у менеджменті:
- достовірна
- адміністративна
- службово-інформаційна
- релевантна
-
Комунікаційний стиль, який передбачає, що керівник вказує як працівники повинні виконати свою роботу:
- вирішення проблеми
- переконання
- директивний
- обвинувачення
-
Здатність поставити себе на місце співрозмовника, врахувати його особливості характеру, – це:
- альтруїзм
- емпатія
- семантика
- фільтрація інформації
-
В організації документація за призначенням буває:
- службово-інформаційною
- простою
- таємною
- типовою
-
До організаційних документів не належать:
- оголошення про початок розпродажів
- статути установ
- порядок і правила діяльності
- штати закладів
-
Основні перепони в організаційних комунікаціях:
- високий рівень спеціалізації працівників
- низька заробітна плата підлеглих
- інформаційне перевантаження
- недостатня кількість переконливих аргументів у повідомленнях
-
Підвищенню ефективності комунікацій сприяє:
- усі відповіді правильні
- фільтрація інформації
- вибіркове сприйняття
- регулювання інформаційних потоків
-
Спосіб подолання перепон при міжособистісних комунікаціях:
- поганий зворотній зв'язок
- врахування інтелектуального рівня співрозмовника
- раціоналізація структури комунікаційного процесу
- ефективне застосування графічних методів
Тема :: Керівництво та лідерство
-
Аргументований активний вплив за допомогою логічних способів, що базується на передачі точки зору впливаючого, при якому виконавець розуміє, що він робить і чому:
- вплив через примус
- вплив через навіювання
- вплив через переконання
- вплив через залучення до участі
-
Психологічний прийом, за допомогою якого працюючі стають безпосередніми учасниками підготовки рішень та інших заходів:
- вплив через примус
- вплив через навіювання
- вплив через переконання
- вплив через залучення до участі
-
Влада є:
- впорядкованою сукупністю органів управління
- способом вирішення проблем
- засобом досягнення цілей
- знаряддям впливу
-
Вплив на підлеглого через страх характеризує:
- законну владу
- владу, що ґрунтується на примусі
- еталонну владу
- владу засновану на винагороді
-
Влада, яка ґрунтується на впевненості підлеглого про наявність у керівника спеціальних знань і вмінь, що дадуть йому змогу задовольнити свої потреби, - це:
- законна
- еталонна
- експертна
- дисциплінарна
-
Форма влади, що формується на засадах харизми, тобто на силі особистих якостей або здібностей лідерів:
- еталонна влада
- влада, що ґрунтується на примусі
- експертна влада
- влада заснована на винагороді
-
Обмежений час впливу характерний для:
- законної влади
- еталонної влади
- експертної влади
- влади, що базується на винагороді
-
Форма влади, що базується на поведінці підлеглих, яка відображає дотримання встановлених стандартів:
- традиційна
- експертна
- еталонна
- дисциплінарна
-
Влада застосована на винагороді:
- передбачає вплив керівника на підлеглих через страх
- передбачає використання керівником бажання підлеглих отримати винагороду в обмін на якісно виконане завдання (роботу)
- ґрунтується на переконанні підлеглого у праві керівника давати розпорядження, які підлеглий зобов'язаний виконувати
- формується на засадах харизми, тобто на силі особистих якостей або здібностей лідера
-
Стійкий образ дій, прийомів керівника у процесі управління – це:
- модель лідерства
- стиль керівництва
- вплив
- влада
-
Модель лідера, за якої передбачається, що спосіб життя лідера ідентичний способу життя будь-якого члена соціальної групи, називається:
- «виправдання наших очікувань»
- «втілення чеснот»
- «кращий із нас»
- «один із нас»
-
Стиль керівництва, який доцільно застосувати в форс-мажорних ситуаціях:
- змішаний
- ліберальний
- авторитарний
- демократичний
-
Влада, що може викликати у підлеглих негативну реакцію:
- еталонна
- законна
- винагороди
- примусу
-
Стиль керівництва, спрямований на участь членів колективу в обговоренні важливих питань його функціонування:
- патріархальний
- авторитарний
- ліберальний
- демократичний
-
До основних якостей лідера відносять:
- усі відповіді правильні
- комунікабельність
- активність
- чесність
-
Стиль керівництва, за якого керівник централізує повноваження і позбавляє підлеглих свободи у прийнятті рішень, - це:
- ліберальний
- демократичний
- анархічний
- авторитарний
-
Демократичний стиль керівництва має підкріплюватися високоефективною системою:
- регулювання
- контролю
- планування
- організування
-
Стиль керівництва, коли керівник у своїх діях прагне достатньою мірою поєднати орієнтацію як на інтереси людини, так і на виконання завдання:
- «невтручання»
- «золота середина»
- «команда»
- «тепла компанія»
-
Модель лідера, яка передбачає, що лідер є носієм загальнолюдських норм моралі:
- «виправдання наших очікувань»
- «кращий з нас»
- «один з нас»
- «втілення чеснот»
-
Авторитарний стиль керівництва:
- усі відповіді правильні
- ґрунтується на тому, що керівник має достатню владу, щоб нав’язати свою волю підлеглим
- полягає в тому, що керівник прагне виконати свої функції в умовах значної свободи дії своїх підлеглих
- характеризується високим рівнем децентралізації повноважень, вільним прийняттям рішень і виконанням завдань, оцінкою роботи після її завершення
-
Харизматична влада – це теж саме, що й:
- інформаційна влада
- еталонна влада
- експертна влада
- традиційна влада
-
Одна з агресивних форм впливу:
- погроза
- маніпулювання
- підкуп
- переконання
-
Повний авторитет керівника:
- немає правильної відповіді
- виявляється при поєднанні формального і особистого авторитетів особи, яка займає керівну посаду
- випливає з його прав як посадової особи розпоряджатися підлеглими, давати їм завдання, вимагати їх виконання тощо
- визначається комплексом його особистих якостей як людини
-
Стиль керівництва «невтручання» передбачає:
- орієнтацію як на інтереси людини, так і на виконання завдання
- зосередження уваги на результатах діяльності
- високий рівень турботи про людей
- низький рівень турботи про виробництво та людей
-
Стиль керівництва, що характеризується високим рівнем децентралізації повноважень, вільним прийняттям рішень і виконанням завдань, оцінкою роботи після її завершення:
- змішаний
- ліберальний
- демократичний
- авторитарний
-
Цілеспрямована дія впливаючого на виконавця шляхом зосередженого впливу на його психіку з метою вселити впевненість виконавця у собі - це:
- вплив власним прикладом
- вплив через навіювання
- вплив через переконання
- вплив через залучення до участі
-
Стиль «убоге керування»:
- вважається найбільш ефективним
- виникає, коли менеджмент орієнтується насамперед на ефективність операцій
- зорієнтований на потреби співробітників
- означає відсутність філософії керівництва
-
Керівники, що належать до експлуататорсько-авторитарної системи Р. Лайкерта:
- дозволяють підлеглим обмежено брати участь у прийнятті рішень
- використовують двостороннє спілкування і допускають деяку довіру між керівниками та підлеглими
- орієнтуються на групові рішення й участь працівників в прийнятті рішень
- самостійно приймають рішення
-
Інструментальний стиль подібний стилю, що орієнтований на:
- досягнення
- працівників
- завдання, роботу
- залучення працівників до прийняття рішень
-
До характеристик анархічного управління відносять:
- розпорядження не підлягають обговоренню
- керівник мобілізує групу на колективну розробку рішень
- невтручання і потурання підлеглим, фактичну відмову від активного впливу на підлеглих
- керівник сам приймає рішення
Тема :: Управління організаційними конфліктами
-
Зіткнення протилежних поглядів, інтересів і дій окремих людей та груп – це:
- суперечність
- консенсус
- компроміс
- конфлікт
-
Конфлікт починається з:
- різних інтересів
- різних точок зору
- суперечки
- конфліктної ситуації
-
Об’єктивна причина, через яку опоненти вступають у «боротьбу» – це:
- причина конфлікту
- предмет конфлікту
- об’єкт конфлікту
- суб’єкт конфлікту
-
Суперечливі позиції сторін щодо того чи іншого питання, рішення, події; прагнення до протилежних цілей – це:
- предмет конфлікту
- причина конфлікту
- конфліктна ситуація
- суб’єкт конфлікту
-
До позитивних функцій конфлікту відносять:
- погіршення соціально-психологічного клімату в колективі
- плинність кадрів, зниження рівня дисципліни праці
- розрядку напруженості між конфліктуючими сторонами
- вороже ставлення до переможених
-
До негативних функцій конфлікту відносять:
- виявлення управлінських проблем в організаціях
- стимулювання до змін і розвитку
- згуртування колективу організації у протиборстві із зовнішніми труднощами
- складне і довготривале відновлення ділових стосунків
-
Вказати внутрішньоорганізаційні конфлікти:
- з конкурентами
- міжгалузеві
- зовнішні
- міжособистісні
-
Конфлікт, який характеризується очевидним, яскраво вираженим, емоційно насиченим зіткненням сторін:
- «невідомий»
- «сліпий»
- відкритий
- прихований
-
Етап розвитку конфлікту на якому виникають протиріччя в інтересах, цілях сторін, усвідомлення їх несумісності, однак зовні відносини між ними не відхиляються від норми:
- батальний
- демонстративний
- агресивний
- латентний
-
Роздратованість, пригнічений настрій, зниження працездатності, поганий сон, головний біль – це:
- проекція
- регресія
- ейфорія
- неврастенія
-
Примітивні форми поведінки, ухиляння від відповідальності:
- проекція
- регресія
- ейфорія
- неврастенія
-
Приписування негативних якостей іншому, необґрунтована критика інших:
- регресія
- проекція
- ейфорія
- неврастенія
-
Неадекватне самовиправдання своїх вчинків і дій:
- проекція
- регресія
- ейфорія
- раціоналізм
-
Зробити вибір на користь якогось варіанту і приступити до його реалізації – це:
- сублімація
- переорієнтація
- ухиляння
- компроміс
-
Цілеспрямований, зумовлений об’єктивними законами вплив на динаміку конфлікту в інтересах розвитку або руйнування тієї системи, до якої має відношення конфлікт – це:
- з’ясування причин виникнення конфлікту
- вирішення конфлікту
- діагностика конфлікту
- управління конфліктом
-
Зміна домагань по відношенню до об’єкта, що спричинює внутрішню проблему – це:
- переорієнтація
- сублімація
- компроміс
- ухиляння
-
Переведення психічної енергії в інші сфери діяльності (заняття мистецтвом, спортом, музикою тощо) – це:
- переорієнтація
- сублімація
- компроміс
- ухиляння
-
Відхід від дійсності, віддавання мріям, фантазіям – це:
- витіснення
- корекція
- компроміс
- ідеалізація
-
Придушення почуттів, прагнень, бажань – це:
- витіснення
- корекція
- компроміс
- ідеалізація
-
Конфлікти як протиріччя між очікуваннями, вимогами окремої особистості та сформованими в групі нормами поведінки й праці – це:
- внутрігрупові конфлікти
- конфлікти між особистістю і групою
- міжорганізаційні конфлікти
- міжособистісні конфлікти
-
Включеність у конфлікт усієї групи, утворення мікрогруп, які починають діяти як суб’єкти конфлікту, – це:
- внутрігрупові конфлікти
- міжособистісні конфлікти
- конфлікти між особистістю і групою
- внутрішньоособистісні конфлікти
-
Стиль вирішення конфлікту, при якому одна особа змушує іншу прийняти свою точку зору:
- компроміс
- примушення
- згладжування
- ухилення
-
Конфлікти, які розгортаються у формі конкуренції між організаціями, їх носіями та виразниками є власники, керівники вищої ланки – це:
- міжорганізаційні конфлікти
- конфлікти між особистістю і групою
- міжособистісні конфлікти
- міжгрупові конфлікти
-
За управлінським статусом учасників конфлікти поділяються на:
- міжорганізаційні
- конфлікти між особистістю і групою
- зовнішні та внутрішні
- вертикальні та горизонтальні
-
Види конфліктів за безпосередніми причинами виникнення:
- міжгрупові
- міжорганізаційні
- конфлікти між особистістю і групою
- інформаційні конфлікти
-
За ознакою «об'єктивність - суб'єктивність причини» конфлікти бувають:
- міжгрупові
- міжорганізаційні
- конфлікти між особистістю і групою
- ділові
-
За тривалістю перебігу конфлікти бувають:
- міжгрупові
- міжорганізаційні
- міжособистісні
- затяжні
-
За ступенем впливу на колектив виокремлюють такі конфлікти:
- міжгрупові
- міжорганізаційні
- міжособистісні
- руйнівні
-
Причини виникнення конфліктів, пов’язаних із психологічними особливостями учасників управлінського процесу:
- неритмічність і нестабільність режиму праці
- незнання характерологічних, психологічних якостей іншої особи
- нечітко визначені права і обов’язки
- недоліки в організації управління
-
Порушення службової етики керівником проявляється у:
- порушенні трудової дисципліни
- порушенні законів
- зауваженні підлеглому віч-на-віч
- зверхності, зневажливому ставленні до підлеглих